Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejvíc elektromobilů je registrovaných v Praze, často jezdí jinde

ČTK ČTK 20. 11. 2020 • 15:51
61
11
Zobrazit náhledy (61)
Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV

Nejvíce elektromobilů za letošní tři čtvrtletí lidé registrovali v Praze, nejvíce aut na plynový pohon v Moravskoslezském kraji.

Z celkového počtu 5551 elektromobilů registrovaných za prvních devět měsíců letošního roku bylo 2369 registrováno v Praze. Lukáš Kadula z CDV ale upozorňuje, že reálně mohou tyto elektromobily jezdit v jiných krajích. "Je nutné si uvědomit, že dlouhodobě více než 70 procent nových osobních automobilů je v České republice registrováno jako firemních. Řada těchto registrací je na firmy sídlící v Praze, mimo jiné leasingové společnosti. Proto mohou být data oproti tomu, kde jsou převážně tato vozidla reálně provozována, těmito skutečnostmi zkreslena," uvedl Kadula.

Auta na plynový pohon, po sečtení aut na LPG i CNG, byla zase nejčastěji registrována v Moravskoslezském kraji. Lidé od ledna do září letos přihlásili 21.014 aut na pohon CNG a 106.076 aut na LPG. Celkem 18.368 aut na LPG bylo registrováno na severu Moravy a ve Slezsku, dalších 2472 aut bylo na CNG pohon. Registrovaná auta na LPG byla obecně starší než například elektromobily. Zatímco 30 procent elektromobilů registrovaných za tři čtvrtletí bylo vyrobeno v letošním roce, 75 procent aut na LPG bylo vyrobeno před rokem 2009.

Prodej nových elektromobilů na českém trhu v posledních letech roste. Za letošní tři čtvrtletí se podle údajů Svazu dovozců automobilů meziročně zvýšil o 195 procent na 1732 aut. Prodej hybridních vozů se zvýšil o 44 procent na 8310 aut. Prudký nárůst o 360 procent zaznamenaly plug-in hybridy.

Související články

Témata
22. 11. 2020 11:41
Re: Euro 7
Ten vozík jsem taky četl, ale nevíme, co to konkrétně znamená. Ale platí, že dosavadní praxe "jsou nestandardní podmínky, můžeme vypnout emisní systémy v autě" byla prostě neudržitelná.
Je možné, že nová legislativa urychlí konec dieselů v mainstreamových autech a zlstanou jen výsadou prémiovek , dodávek a náklaďáků. Benzínová auta holt budou muset dostat emisní systémy jako v USA, což u některých aut může znamenat zdražení. Pro auta na LPG a CNG by měla být plnění norem "snadné", protože pevných částic, nespálených uhlovodíků i NOxů tvoří přirozeně méně, takže i následný emisní systém může být jednodušší.
Problém vidím jinde a to jsou flotilové emise CO2.
22. 11. 2020 10:41
Re: Euro 7
Ten limit musi auta splnit, i kdyz potahnou obytny prives nebo vozik, coz splnit nelze. Automobilka je tu od tvorby zisku a proc by mela investovat desitky nebo stovky miliard do vyvoje, kdyz se nasledne opet zprisni limity tak, aby vyhovovali jen EV autum ? Problem ovsem je, ze EV auta jsou draha a dovolit si koupit nove si muze dovolit jen zlomek zakazniku. Myslis, ze si ukroji ze sveho zisku ? Dramaticky klesnou prodeje na 30 - 50%, propousteni se dotkne milionu lidi a budou hrozit socialni nepokoje.
Problem je ten, ze nam chteji vnutit neco, o co neni tak velky zajem a nabizi jen omezeni a nevyhody.
21. 11. 2020 14:10
Re: Euro 7
Ano, je to hodnota flotilového průměru, kterého se postupně dosáhne v roce 2025. Hlavní výhoda ale je, že ta legislativa je tam předvídatelná.
Na druhou stranu jsou tam přísnější v tom, že se do toho průměru se narozdíl od EU počítají i užitková auta, musí ty emise plnit po celou dobu životnosti atd. A jak už se přesvědčil VW, tak na to plnění norem tam dost lpí. A je zajímavé, že právě VW už prodává v USA mnoho aut, která těch 30 mg/míli ( čili 18 mg/km) plní už nyní. Kupříkladu Golf GTI.
Co se týče prvního metru, tak jsem to taky četl, ale podle mě to novináři špatně intepretovali. Plnit emisní limit každou nanosekundu měření by nešlo ani u teplého motoru, natož u studeného. Spíše tam půjde o to, že legislativa zakáže praxi automobilek, které při "nestadardních" podmínkách (což je třeba nízká teplota, nebo vyšší zátěž motoru) vědomě vypínají funkce auta, které mají vliv na emise.
Avatar - Barrichello
21. 11. 2020 12:30
Re: Euro 7
Až EU ekonomicky zkrachuje a totálně jí zkoupí Čína, USA, Arábie a Rusko tak poznaj zač je toho loket. Pokud ovšem dřív nevypukne občanská válka a migranti s původními obyvateli se nepostřílí a neubodaj a a neumlátí kladivy. A až v některých zemích, kde se s tím nemažou shoří 300 000 nabíječk a milion leektroaut, třeba se něco změní :-) :-) :-) :-) :-)

A až bude 20 000 blackoutů :-)
21. 11. 2020 09:02
Re: Euro 7
Nezavádzaj. Tier 3 udáva postupné znižovanie emisie NOx. Na hodnoty EURO7(30mg/mi v náročnej premávke dokonca 50) sa dostanú v roku 2025. Na rozdiel od EU normy pôjde o priemer a nie hodnotu, ktorú musí každé auto splniť.
Ale čo je podstatné súčasný návrh žiada plniť normu od prvého metra a to žiadna súčasna technológia nezvláda. Tak treba dúfať, že táto likvidačná požiadavka odtiaľ vypadne.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku