Malé MPV Hyundai ix20, jehož technika ještě vychází z původní řady i20, na trhu vydrželo devět let. I přes pokročilý věk šlo stále o obchodně úspěšný vůz, což dnes platí i v případě ojetin.
Ještě k těm světlům:hledal jsem kompromis mezi svítivostí a životností. Některé hodně svítivé žárovky maji totiž deklarovanou životnost max. 220 hod. Tak jsem zvolil OSRAM NIGHT BREAKER SILVER. Skutečnost je taková, že tedy podle mne u iX20 asi nedosvítí dál, ale to, co osvítí, je opravdu lépe vidět, odhadoval bych to tak na zlepšení o 20-30%. Životnost by měla být 450h (cca 25tkm), v kamenném obchodě jsem za ně dal kolem 180,- /ks. Dálkové jsem neřešil, svítí dostatečně silně, ale oproti mému dřívějšímu Coltu /také H7/ osvětlují jen silnici, do stran svítí mizerně. Žárovky z výroby jsou také OSRAM, ale asi nějaké základní. Výměna bezproblémová, akorát na levé straně /motor 1.6/ je přístup mizerný.
Neber to na lehkou váhu. On zákal je *** a začíná nenápadně. Třeba tím, že se člověku zdá, že nové auto svítí méně. Já jsem to nikdy tak nepozoroval. Nové svítí víc a to novější zase víc.
Romčo, ty si zajdi k psychiatrovi s těmi svými názory. Když píšu o novém autě a bývalém, tak to asi nebude ani jedno z toho, co píšeš, že? No jo, promiň, ty na to nemáš buňky...
Což o to, ale tento článek není ani o Toyotě natož o Priusu a dokonce ani můj příspěvek se netýkal estetického vnímání zrakem, ale šerosleposti. Tak příště zkus trošku v kontextu prosím.
Jestli by to nechtělo raději k očnímu. Mor je záplava slepých pitomců, kteří ve dne v noci přesvicují všechno okolo. Většinou rovnou dálkovýma plus chybně řešeným denním svícením naráz.
Loni jsme chtěli pořídit nové auto. Podmínky: pohodlné nastupování a vyšší sezení, benzín atmosféra, žádné displeje. Nakonec vybraná jedna z posledních skladovek iX20. Zatím bez poruch, výtku mám k nedostatečně svítícím světlům, částečně vyřešeno výměnou žárovek. Dlouhodobá spotřeba dle PP 5,9 l. Konstrukční stáří je samozřejmě znát, na běžné ježdění pro starší je ale iX20 ideální.
Špičkové vozidlo vypadá jinak, ix20 je prostě "jen" auto udělané s ohledem na trvanlivost. Jednoduchá řešení, jednoduché provedení, žádné zbytečnosti navíc. Ve své době ideální, dnes mimo realitu.
první ix20: najeto za 8 let 200tkm,jednat drobná závada (přepínání rádia na volantu), vyřešena promptně bez keců po třech letech an záruku. Jinak neodešla ani žárovka, prostě NIC. Druhé ix20, také 1.6, zatím 25000 km a taky OK.
Podívejte se na svolávačky, xi20 má JEDNU za 9 let výroby! Pokud jde o odskakování, v žádném zahraničním testu o to není ani slovo, u nás to rozvířit SM a jistý Franta kutil.....je jasné že toato nneí určeno pro agresivní jízdu, stejně jako třeba Oktávka...no a motor, co dodat 125 hp, na PP mi teď svítí 6.0l /100....SS vypínám.
ix20, spolu s Kia Venga boli spickove vozidla.
Ponuka priestoru je NEUVERITELNA - to auto priestorovo predcilo aj vyssiu triedu SUV.
Nadpriemerna spolahlivost k tomu a mame idealne auto do mesta a primestske oblasti.
Motor 1,4 v pohode stacil na cesty okolo komina, vtedy mu stacilo do 7 litrov benzinu. Na dialnici to uz bolo 8,5 - ale to nie je teritorium tohto modelu.
Odskakovanie sa prejavuje pri agresivnej jazde - znovu to nie je cielove zameranie modelu.
Porucha - problem s palivomerom, opravena v ramci zaruky, viem o dvoch kusoch, ktore mali tento problem.
Inak nic, nic, nic - a to bavime o 6 rokoch prevadzky v meste na trasy do 6 km..
A najlepsi zaver?
Auto predane na inzerat za vybornu cenu. Mensi pokles hodnoty ako Octavia 3!