Elektromobily jsou cesta do pekel. Dokázali jsme žít se spalovacími motory několik desítek let a teď najednou se musí všechno dělat zeleně? No já vám nevím. Se podívejte třeba na spalovny a na celý odpadní průmysl. To je teprve bordel. Vyrobit dřevěné krabičky a dostat je na obchod https://www.firemnikrabicky.cz/…revene-krabicky/ stojí taky hodně peněz, o CO2 ani nemluvě.
Hybridy už jsou přežitek a Toyota za Teslou zaostává minimálně o 6 let a nebude mít takovou elektroniku minimálně do roku 2025. Jejich vlastní slova. To z ní hustě z úst japonskýho inženýra. :-!
Toto su take "Svejkovske moudra" - EU dava peniaze ? Aby udrzali nizke platy pre svoje tovarne ?
Skus realne poziadat o ti fondy a potom mudruj. Prrrt o tom vies, vyzhaveny chlapec z reklam. EV a ani PHEV nejazdis.
Jestli nekdo bude vykazovat s pluginem dlouhodobe spotrebu nula, pak je to ovsem totalni idiot, protoze si nemel pro svoje jezdeni kupovat plugin a tahat s sebou spalovaci motor, ale mel si koupit EV. Nikdo kdo si koupi plugin s nim neplanuje jezdit jen na elektrinu, ale kombinaci obojiho a tam je treba spravne zmerit a deklarovat realnou spotrebu.
Nepřijde ti to stále dokola? Plug in může jezdit krátké trasy za nula, střední klidně za udavanych jedna něco a dálky za 7. Spalovak bude jezdit vždy za 7.
Je to smutné. EU k nám i na Slovensko dává dlouhé roky peníze na rozvoj a rozvoj vzdělání. My o těch penězích rozhodujeme a pak nadáváme na EU. A jediný co si zapamatujes z toho všeho je fakenews o uhorkach.
Myslím, že jsi narazil na jádro proč jsou tu diskuze jaké jsou. Ev znamená i nezávislost na monopolu s ropou, nakonec i na monopolu s ele. Dům s FVE a vlastnictví ev je ideální kombinace.
Myslíš že se ropné ekonomice nevadí představa aut která nepotřebuji ropu?
Stát přijde zatím o daň, ale nebude muset z ekonomiky nevratne vyvádět finance za ropu.
Tady nejde o to kdo jsem já, ale o tom co děláš. Urazis a přitom nechápeš jasný rozdíl mezi počítání spotřeby dle norem a podvodem. Ta rav za tu spotřebu jezdit může. Záleží na užívání.
Elektromobil má pro mne smysl:
1. Jeho pořizovací cena bude stejná s konvenčním autem. Jsem sice pro eko, ale né debil.
2. Ráno odjedu za prací +-150 km a po návratu domů auto nabiji z vlastní naakumulované energie. (slunce, vítr)
Stát přijde o spotřební daň a DPH, baroni (ropní, uhelní, jaderní, ad.) přijdou o kšeft. Takže vidím to dost černě.
Ty jsi Hamunova mama nebo co mu porad delas ochrance? Dle normy jezdi na papire za 1.5 litru v realu asi 3x tolik. U PHEV celkem bezny jev deklarovat nasobne mensi spotrebu v papirech nez je realna spotreba. O tom jsme se dohadovali minule. Nenechal si vysvetlit ze fakt RAV jezdit za 1,5 litru nebude a to jsem si od nej vyslechl co jsem za pitomce a nerozumim tomu. Tak to ma jen zpatky vis ;-)
Hlavně jestli ti ty oslíku už došlo, že ta úžasná Toyota RAV jezdí za násobně víc než těch 1,5 litru, který si tu hlásal :D:D
To je úplně stejný jako v případě NOx, který produkovala naftový auta před 10 lety. Prostě si úředníci EU lžou do kapsy budujou Potěmkinovi vesnice a blbečci jako ty to žerou.
BTW všiml sis, že to dopadlo přesně jak jsem tenkrát říkal? VW se podojilo a auta si vesele dojezdí svůj životní cyklus ač se ti to strašně nelíbí a prskal si proti tomu jako naštvanej kocour :D:D
Ty si nedáš pokoj viď? Ta nafta se do tvýho motoru dostane JEN přepravou ropy pomocí ELEKTŘINY a jejím zpracováním pomocí ELEKTŘINY a do nádrže ji tankuješ pomocí ELEKTŘINY
S trochou nadsázky jede auto:
BUĎ jen na elektřinu
NEBO na elektřinu PLUS ropu
Vo TOM to je = všichni to dáávno VÍME. No všichni ne :-)
Samozřejmě dávno má C-HR = v Evropě se prodává jen luxusnější verze Lexus UX 300e 150kW
Přes neznalostí dané a hoaxy podpořené PŘEDSTAVY Evropa vždy (už 61 let) byla a JE ve snižování emisi POZADU
Že jeden evropský VWýrobce s nimi měl dlouhodobě problém a rozhodl se dohnat konkurenci MEGA investicí do EV = které teď bude asi extrémně (i přes EU a budoucí limity) tVWačit = to je jiná věc
Vykonovo a jazdnymi vlastnostami je to teda niekde inde ako IPace,takze verim tomu,ze nadsenie bude este dlho pretrvavat v tomto pripade :-!
Vela stastnych kilometrov prajem s novou hrackou :yes:;-)
Nikdy jsem nepsal, že jsem státní úředník. Stát má mnoho různých částí a já jsem kolečko v jedné z nich. Ale nejsem úředník. Nakonec, kdo mě zná, ví, čím se živím. A kdo znát nechce, bude si i dál vymýšlet lži a nesmysly, jen aby měl pro sebe obranu před svou vlastní hloupostí.
Na tomhle názoru není nic závadného. DPH byla použita poprvé ve Francii v roce 1954 a plošně na spotřební zboží se začala uplatňovat v roce 1967-8 v Dánsku a Francii.
Mě se raději na daně neptej, být po mém, tak máme max. dvě, a zcela jistě by mezi nimi nebyla DPH, v tomto jsem velmi radikální, ne snad úplně libertarián, ale zcela jistě mám blíž k Hoppemu než Rusnokovi. :D;-)
Uvidime. Ja si nemyslim, ze Toyota potrebuje curat proti vetru a nepochybujem o tom, ze vie a velmi dobre, preco do neho investovala. Je to uplne to iste ako s hybridmi. Toyota si sla s hybridom vlastnou cestou a dnes je na tom tak, ze vdaka nim aj bez elektromobilov splnuje emisie. Vzhladom na to, ze uz je tu druha generacia a je vyrazne lepsia, nez ta prva a vyvoj nekonci, som celkom optimisticky. Radsej budem stat na rade na "benzinke", kde sa dostanem na radu za par minut, ako okupovat stojany na hodiny a brzdit dalsich (https://www.youtube.com/watch?…)
Edit:
Napriklad tu mi to dava vacsi zmysel, nez baterky - https://global.toyota/en/newsroom/corporate/34464066.html Dokonca je plan konvertovat aktualne dieselom pohanane na vodik. Takze nemusis kupovat novy tahac, staci ho upravit.
Pozor to tu nepíš. Lebo ti vysvetlia, že si nula a že to píšeš len preto, že Toyota je tvoja modla. Ťažko niektorým vysvetlíš, že EV vyrábajú aj garážové firmy, ktoré nemali šancu dať dokopy spaľovací motor.
Proto brzy skončí dotování elektřiny pro individuální dopravu. Je třeba na ni uvalit minimálně stejnou spotřební daň jako na naftu.
Dnes kWh stojí cca 4Kč, běžné auto spotřebuje okolo 2kWh na 100km. Na elektřinu zatím není uvalena žádná spotřební daň.
Běžné auto spotřebuje cca 7 litrů nafty, tedy spotřební daň na 100km dělá cca 70 Kč. Pokud bychom těchto 70Kč rozdělili na elektriku (70/25), zvedne se cena kWh pro dopravu téměř na dvojnásobek. Inu a včil se ukáže, jak výborné ty elektrovehikly jsou a kdo si je koupí...
Ano, je to soukromý ajťák, který spravuje pc zaměstnanců státní správy.
Nebo jiná historka?
Třeba, jak v práci u Blue Suna, šel náhodou kolem něj nějaký zaměstnanec státní správy s notebookem v podpaží, půjčil mu ho a on se jen mrknul. Tak to bude... :D
Neuveríš, ale viem čo znamená slovo niemand. Ja som argumenty dával a v poslednej diskusii aj podložené linkami. Za to od tvojho kamaráta som žiadny argument nevidel a bol prvý čo prešiel do invektív a nie je to len v tejto diskusii. Ale neboj už mu dám pokoj. Od dnes ho mam hate-liste. Do diskusii chodím hlavne pre doplnkové info. Ale od neho som tu ešte pod žiadnym článkom relevantnú informáciu nevidel. On si tu len vedie svoju "svätú vojnu".
je to nesrovnatelne s cimkoliv co jsem dosud v garazi mel nebo, mel moznost ridit, je to proste jine auto, ale zatim tech kilometru mam necelou tisicovku, tak je to prozatim jeste o tom nadseni :-) s iPace se to srovnavat neda skoro vubec, to je jinej svet elektromobilu, ac i iPace se snazi bejt sportovni, tak je spise jen ridicsky zajimavej, v Taycanu je to ale o nekolik trid jinde ve vsech smerech
Prostě pomocník pastevce. Svět vidí očima spotřební elektroniky. A co to ta Toyota nesvede? Umí odladit hybrid a EV ne. To je k smíchu. Základní problém EV je prodělek peněz u všech tří stran. Výrobce, zákazník, daňová pokladna.
Pohľad zospodu bude vždy rovnaký, rob čo rob. Už viackrát som mohol začať robiť na vlastnú päsť, ale vždy som si to rozmyslel. S minimálnym kapitálom bez dostatočnej rezervy je to proste samovražda, štátu je fuk, či zarábaš alebo nie, zderie ťa z kože, lebo môže. Tak budem radšej ten malý zamestnanec, ktorý platí všetko všetkým. Síce je to kompromis, ale zicher.
Ano, kdysi už mi něco podobného vysvětlil jeden moudrý odborář, totiž, že zaměstnanci, za které on se bije, jsou chudáci, kteří platí ze svých daní všechno všem, hlavně podnikatelům, kteří daně neplatí a žijí z odpisů. Radil jsem mu tehdy, ať tuto svou průlovou ekon. teorii publikuje, že to bude trhák, ale, těžko říct proč, neudělal to...
Sjíždím dolů touhle diskusí, všiml jsem si, co píšeš, a vzpoměl na diskusi z před pár dnů pod MB E. Tam jsi napsal:
"Jo... máš pravdu. Doma na monitoru už to vidím, v práci na notebooku to byla čistá černá. No, aspoň je vidět, co státní správa kupuje za šmejdy. Kalibrace barev zoufalá."
Osobně je mi šumák, co/kdo tě živí, jen bys mohl možná být v těch prohlášeních konzistentní.
Niemand znamená "nikto", čiže nula. A presne tak sa prezentuješ. Nula argumentov, nula rozumu. Prečo, dočerta, aspoň trochu nerozmýšľaš nad tým, čo napíšeš? BlueSun-a poznám osobne, a rozhodne to nie je človek, ktorý by nevedel, čo hovorí a zrovna také hlúpe obvinenie ako si napísal, si nezaslúži.
Tesla nemá ani jeden model se spalovacím motorem. Je naprosto nekonkurenceschopná a celkově je hodně pozadu. Spalováky jsou pro ni i jí podobným prostě moc složité. Tak to zkouší tam, kde jsou dotace.
Pletes si latrinu s vitrinou. Takze znovu - to, ze nic neprodava, neznamena, ze to nema vyvinuty. Jen pro ne neni vhodna doba s tim jit na trh. Vazne si myslis, ze Toyota nic nevyviji, jen sedi a ceka? Jestli nejses slepej ignorant, tak urcite vis, ze Toyota ohlasila novy typ baterie, kterou prave testuje a doda nasledne na trh. Kdybys nevedel, tak tady - https://www.auto.cz/…roku-2025-135392 A zrovna Toyote vycitat, ze cituji "potrvá jim pět let do první verze a deset do takové, která bude konkurenceschopná k dnešním autům" je hodne usmevne. Pokud vim, pohon mela vzdy pokrokovy, otestovany a odladeny. Nebo mas snad pocit, ze nekdo dela lepsi fullhybrid nez Toyota?
"Tak jako všichni stále z povzdálí koukají v pohonech na Teslu, bude Toyota koukat na VW." To jsem fakt zvedavy, co se stane, az VW zabije spalovaky a bude vyrabet jen elektro, ktere si nemuze (nebo nebude chtit) koupit kazdy...
Japonské automobilky sú oproti zvyšku sveta, čo sa týka elektromobility, dosť pozadu. Snáď okrem Nissanu, ale ten patrí do jednej skupiny s Renaultom. Americké, kórejské a samozrejme aj čínske automobilky sú oveľa ďalej. A tak sa pán Toyoda snaží robiť to isté, čo ešte ešte pred 3- 4 rokmi hovorili šéfovia európskych automobiliek. Že v úspech Tesly neveria, že si počkajú na vývoj v tejto oblasti, a množstvo ďalších kecov.
Čo sa týka výroby elektriny v Japonsku, tak o to by sa primárne nemali starať automobilky. Koncepciu do budúcnosti by mala mať predovšetkým japonská vláda.
Celkovo mám dojem, že Japonci strácajú v nových technológiách dych. Zatiaľ čo čínske, kórejské, ale aj americké firmy zaplavujú svet novinkami, o tých japonských sa to moc povedať nedá. Teraz Sony po dlhých rokoch predstavilo niečo nové - konzolu Playstation 5. Ale japonské mobily sa v Európe prakticky nepredávajú, z velikánov elektroniky ako boli Sony, Panasonic, JVC, Pioneer, Aiwa, Technics si svoju pozíciu drží len Sony, aj to len v televízoroch. Zaujímavý je však vzostup kedysi neznámej a podradnej značky Sencor.
Paradoxne aj pre mňa je značkou, ktorá znamená inovácie spojení s kvalitou, čínske Xiaomi.
Autoforum je něco jako parlamentnilisty. Prostě taková lampa která svítí přesně tak aby přilákala své vybrané můry které chytne do pavučiny polopravd.
Když se nad článkem uvedeným v odkazu zamyslis najdeš hned několik logických chyb.
Mi netvrď, že nie si Meky presne tieto iste reči točil aj on. Vývoj prvého Priusu trval 43 mesiacov od poskladania vývojovo týmu po štart predaja a len 37 mesiacov od kedy sa dohodlo, že to bud hybrid. Ak by sa prebudili teraz, tak 2024 v pohode predávajú. Ale oni sa prebudili už dávno a štart predaja začne do roku po VW ID, ktorý do vtedy ani neskončí verejný beta test.
Viem ako je to v USA a je to lepšie ako udávať jedno nič nehovoriace číslo v EU. Poznám človeka čo PHEV nabíja vždy keď sa dá a jazdí prakticky za udávanú spotrebu. Ale aj tak mi tam nevychádza návratnosť investície. S tou dotáciou čo u nás bola, to bolo tak na hranici.
No dostal si to vysvetlenie aj od majiteľa PHEV Priusu. Ale ani to asi nepohne s tvojím presvedčením.
Ty proste nechápeš vývoj. Ak má motor dlhšiu hriadeľ, tak z pohľadu vývoja je to ten istý motor. Tiež SW nemusí mať každý parameter natvrdo v kóde.
Podľa tvojej logiky sú motory 1,6 a 1,8/2,0 Valvematic každý iný. Ale v skutočnosti máju 90% dielov rovnakých. A vieš prečo? Lebo máš úspory z objemu výroby. A rovnako to funguje vo všetko automotive, každý sa snaží recyklovať veci všade kde s dá. Počíta sa s tým už pri prvotnom vývoji.
Mám to prekliate, že si všetko pamätám. Aj tú diskusiu, kde si sa priznal, že si štátom platený úradník. Proste troll čo ničomu nerozumie, ale má veľa času.
Děkuji za poznámku, reagoval jsem na výrok pana Oscara- "zbytečnému zesílení principu - chudí chudnou a bohatí bohatnou" + nespravedlivé dotace. Podnikání mám vyzkoušené, od roku 2012 jsem spokojeným OBZP. Myslím si, že lidskou přirozeností je nechuť k přispívání na veřejné statky (placení daní), ale to neřeším. Nákup vozidla bez DPH je součástí daňových předpisů, které nijak nezpochybňuji. Jde o to, že dotace na elektromobily v ČR činily v roce 2019 200 milionů Kč, letos byl rozpočet snížen na 50 milionů Kč, Oproti tomu pokud "by oko" vezmu, že v roce 2019 se prodalo 250 tisíc nových osobních automobilů a vezmu průměrnou cenu (tu jsem nenašel, u ojetiny je přes 200 tisíc) 300 tisíc bez daně, tak počítám 200 000 x 0.75 (podíl prodaných aut podnikatelům) = 150 000 aut x 60 000 tisíc (DPH k pořizovačce), tj. 9 miliard Kč. Tedy to co srovnávám je dotace elektro autům ve výši 200 milionů a úleva (vrácené DPH) ve výši 9 miliard. Pokud jsem udělal ve výpočtu nějakou chybu budu rád za korekci.
Motory jsou stejne, jen jsou jinak zprevodovane (PHEV toci vic otacek pro danou rychlost, nez HEV). A PHEV ma jednocestnou "spojku", kterou HEV nema, aby mohl pohanet auto obema elektrickymi motory zaroven, coz HEV neumi.Jinak se moc nelisi.
Arese, já chápu, že si to strašně moc přeješ, protože si neumíš nic jiného představit, ale věci se mají tak, jak se mají. A tuhle změnu nikdo z nás nezastaví.
Ty na to pořád koukáš jen svou sockovskou optikou malého českého človíčka, jenže realita je prostě naprosto někde jinde. A to ti zjevně nikdy nedojde.
Tak se podívej do oficiálních údajů od Toyoty. Ať počítám jak počítám, tak to fakt nesedí. Jsou jiné oba elektrické motory, nehledě na skutečnost, že s vyššími výkony se liší i celá výkonová a řídicí elektronika. A samozřejmě, i programování PHEV je jiné.
Ale co, ty máš svou modlu, přes to nejede vlak... tvá zaslepenost je až taková, že musíš lidi obviňovat z tvorby více přezdívek... Jsi zoufalec.
Hele, narodil jsem se sice za dob československých, ale fakt neumím psát slovensky, takže spojovat mě s někým, kdo píše slovensky, je opravdu hodně, hodně tupé. To jsi tedy dost zoufalý, když vymýšlíš takové konstrukce. :-D
Euro 7 v likvidační podobě normálních aut se spalovacími motory se ty zelení dobytci nakonec zaleknout zavést. Ekonomické dopady na evropskou ekonomiku by totiž byly zcela zničující a vztek voličů by tomu byl přímo úměrný! :-)
Počkaj Meky pod modrým nickom ti vysvetlí, že je to tak správne. A tí čo ešte nepredávajú EV to nerobia preto, že vedia počítať, ale preto že nevedia vyvinúť EV. To, že EV dokáže vyvinúť kdejaká garážová firma ostáva jeho mysli ukryté.
Úplne rovnaké nie sú ani medzi dvomi hybridy, každá zástavba má svoje špecifiká. Ale to neznamená, že vývoj začína od nuly.
Alebo mi chceš dokázať, že EV sa predávajú bez obmedzení zo strán automobiliek?
Lebo zatiaľ si dokázal len to, že máš viac ako jeden Nick. Tak ťa zdravým Meky a aspoň viem koho ďalšieho si prihodiť na zoznam márnych trollov neschopných podložiť argument relevantným linkom.
Prius HEV a PHEV majú okrem batérie všetko rovnaké a pri RAV4 sa zväčšoval zadný motor. Vpredu sa nič nemenilo. Ale ak máš lepšie info tak daj link.
Čo sa EV týka hlavný problém je rozumne zapracovať komponenty do auta, aby to neskončilo ako pri ID3 kde je vzadu miesta ako v Yarise, lebo sa sedí vysoko a nie je kam dať hlavu.
Mohu tě ubezpečit, že nic z toho, co jsi popsal, není stejné. No jo, promiň, někdo ti sahá na modlu Toyotu, to se nesmí...
Ten zbytek blábolů... fakt tomu ještě věříš?
Třeba proto, že s neodzkoušenou technikou budou naprosto nekonkurenceschopní? Když se teprve teď probudí, potrvá jim pět let do první verze a deset do takové, která bude konkurenceschopná k dnešním autům. Ale konkurence bude o deset let dál. Tak jako všichni stále z povzdálí koukají v pohonech na Teslu, bude Toyota koukat na VW.
Jasné. Síce použiješ tie isté motory, invertory a aj chladenie a riadenie silovej elektroniky. Ale aj tak je to úplne iné, lebo sú tam väčšie baterky. No daj ešte nejaké tvoje múdra.
Jediný dôvod prečo ich ešte nepredávajú sú marže. Hybrid je ziskovi a EV od každého výrobcu zatiaľ stratoví. Preto majú automobilky kvóty na to koľko EV za rok pustia do obehu. Je to len kalkulácia s emisiami a výpočet najmenšej straty.
Som zvedavý o čom budeš mekotať keď budúci rok testy potvrdia učiniť na úrovni konkurencie od VW alebo H/K. Ktorá mimochodom s platformou pre EV ešte ani nefinišuje.
Pro me hybrid jako hybrid. Technicky je to stejny. Takze jsem se asi ztrapnil. Muzu si s Vama velkejma kluka.a i tak psat nebo se mam hanbou krcit v koute?
Chápu, že milovníci Toyoty ji stále vidí jako elitu mezi hybridy, ale už to dávno není pravda. A taky se na tebe nezlobím, že si nepamatuješ takovou drobnost, že jsem se pár let těmi elektrickými pohony živil...
Mám skúsenosti z oboch svetov. A už len daňoví odpis vozidla by podľa mňa pomohol niektorých motivovať ku kúpe auta. Ale na firme sa mi teda ešte nestalo, že by som mal kvôli kúpe auta mínusovú DPH.
To, ze nemaji nic na trhu, nic neznamena. Klidne muzou prijit s prodejem elektro aut, az jim to bude davat smysl. Proc by se meli chovat jako VW, kdyz nemusi?
Je důvod spěchat, protože pokud opravdu za pět let přijde Euro 7, budou bez funkčního a odzkoušeného EV v háji. A zatím, bohužel, jsou v téhle oblasti brutálně pozadu.
Chápem, že pre teba ako absolventa humanitných vied sa zdá 10% rozdiel v elektromechanickej účinnosti ako nič, ale pre inžinierov je to sakra výzva. Hybridy aktuálne predáva Renault a Honda a ani jeden nedosahuje palivovú účinnosť tých od Toyoty. A pri plug-inoch sa podľa prvých čísel zdá, že almara ako RAV4 bude mať spotrebu elektriny ako Superb iV.
:-[]:-[]:-[]
díky za potvrzení tvé (ne)inteligence!!!
Psal jsem totiž o tom, že ten primitivní hybrid tu je už 20 let :-[]:-[]:-[] A před 20-ti lety byl ten primitivní hybrid na tehdejší dobu dost složitý!!!
Ale opravdu jsi to evidentně nepochopil. A možná jsi to nepochopil ani teď i když jsem ti to vysvětlil polopatě :-[]:-[]:-!
No a co? Tak ať se zhroutí. Přijde něco jiného. Schopní se přizpůsobí, ti nejlepší vývoj potáhnou.
Lpění na starých pořádcích vede k úpadku pokroku a vývoje, což bylo v Evropě nádherně vidět předchozích dvacet let.
Splňuje současné limity. Bohužel to stačí jen teď, pro elektrickou budoucnost nemají nic. To je zkrátka fakt a s tím nic neudělá ani sebevětší zaslepenec do Toyoty.
A jak píšu výše, Toyotu jako značku mám rád, takže o to více mě to mrzí.
S jednou časťou jeho vety sa aj dá súhlasiť: „Současný obchodní model automobilového průmyslu se zhroutí“.
Po prečítaní tohoto článku: https://auto.pravda.sk/…ako-je-to-mozne/ však začínam mať dojem, že sa nezrúti len obchodný model, ale komplet celý starý automobilový priemysel.
... je jasné každému, kdo nemá v palici nas*áno. Bohužel levičácká verbež má dnes v Evropě zelenou... Doslova. Snad se to šílenství tupých hlav povede zastavit, než napáchají větší škody než doteď...
Tak si dejme to, co se tu dočteme možná zítra pozítří
...a nebo taky nikdy.
Masivní, 36 procentní pokles odbytu Škody v Číně v momentě, kdy trh jako takový roste o 12 procent. Ústup Škody ze slávy v Číně je obrovský a podle expertů bezprostředně nezastavitelný.
Tohle mi přijde skoro jako novinářský hyenismus, převzít obsah článku a ani neuvést zdroj... Ale dejme tomu, budu chtít věřit že zdrojem nebylo autoforum. :-!
Tečie do topánok.
Neboli schopní postaviť moderný diesel, to ešte nejako prežili.
Nedokážu postaviť ev a to je vážny problém.
Pretože spalovaky budú čoskoro zakázané, ani ich verne toyovce, ktoré sú schopné si kupovať technický a dizajnovo zaostale automobily im už nepomôžu.. Pretože zákaz je zákaz a bez ev nebudú predaje.
Som zvedavý co budu kopírovať ako prvý typ.
Tesla to asi nebude, tu nedokážu okopcit ani reveznym inžinieringom.
Na rozdiel od väčšinu konkurencie majú 20 rokov skúseností s chladením batérii a riadením elektromotorov a tiež si sami vyvíjajú a vyrábajú invertory. Batérie im bude dodávať Panasonic s ktorím dlhodobo spolupracujú. Už budúci rok začne Toyota predávať auto na plne elektrickej platforme. Platformu pre EV ma zatiaľ len VW a nenazval by som ju dokončenou. Takže pripravení sú, ale predávať to nechcú, lebo asi vedia, že na rozdiel od hybridov na EV nezarobia.
Jsem fanousek Toyoty.
Ma zrejme nejpropracovanejsi vyrobni system, velmi vysokou produktivitu, spickovou spolehlivost aut nebo třeba vynikajici full-hybridy. Nicmene s Toyodou nesouhlasim.
A akciovy trh si evidentne taky mysli neco jinyho nez CEO Toyoty.
Jo a proto mela Toyota RAVku v elektrine uz v 1997.
Hlavne, kam by mela Toyota spechat, kdyz splnuje s prstem v nose EU limity jako jedna z mala? Kdyz prijde s elektrikou v jakykoliv forme, tak uz bude mit vystarano na dalsich 5 let, aniz by se zruinovala.
Jmenuj jedinou automobilku, která nechce "uvést co nejvíce elektrických modelů". Evropská legislativa to vyžaduje, ale mně jako zákazníkovi je celkem jedno, kdy bude italská vláda za naše prachy moci dotovat elektrickou Toyotu, když mi EV za plnou cenu nedává smysl.
Jasně... a proto chtějí uvést co nejvíce elektrických modelů, proto žadoní o dotace na vodík, proto honem rychle vytvořili RAV4 plug-in (a je to na tom autě poznat)... Jo, strašně moc si vystačí. :-D
Snad každé? Slovy myslíš dvě (RAV4 a Prius)...
Argumenty o "nedostatku proudu" vychází z nesmyslného předpokladu, že se teď hned nahradí všechna auta a přitom nebude žádný rozvoj. Klasický blábol, který už ani v Evropě nikdo nebere vážně. Jo, Toyota je zoufale pozadu.
Strašný problém, že nemusí dotovat elektromobily a vystačí si s hybridní nabídkou. Kéž bych si tak mohl koupit za mega Corollu s reálným dojezdem 250 km.
Nerekl bych ze je Toyota pozadu. Naopak je to leader v pouzivani elektriny pro pohon aut. Snad kazdy jejich auto se nabizi jako PHEV. Argumenty o tom ze na to Japonsko nema dost proudu si prehledl? A bohuzel to neni jen problem Japonska.
twl jsou tu už dva (tenhle a Xylo) co nepochopili DOH a nebrání jim to v jalovým žvanění.
Odpověděl sis už v otázce "...proč se vy primitivové...." :-)
kdys od Japosnek vlady Toyota dostav rocne celkem slusnou sumu na vyvoj vodikoveho pohonu a na baterky nedostavaj nic, ma rikat ze vodikovej pohon je nic moc a baterky jsou super? to je jao chtit aby Babis verejne prohlasoval ze EU nepotrebujeme a meli by jsme z ni odejit, coz se mozna stane az EU opravdu prestane platit na jeho dotace :-[]
Větší s rač k u jsem nečetl.
Ekonomické povědomí nula, zato huba plná levičáckrjch keců.
Tak OK ty šášo, ať si to odečtou. Ale ať teda z každý svojí vejplaty zaplaťej (mimo daň z příjmu, sociálního a zdravotního) ještě 21%. Protože to dělá každej ten plátce DPH, kterýmu ty tak závidíš.
To je totiž princip DPH.
Taky dobrej pacient. Zakaznik ano, ale pokud je platce DPH, tak se mu DPH zase vrati. A jsme zpatky u principu uctovani s nebo bez DPH. Auto bez nebo s.
Nevim proc se primitivove snazite delat dusno mezi podnikateli a nepodnikateli. Kazde ma svoje a jen blbec vidi jenom to nalestene auto.
Aky upadok priemyslu? Ved je to velka prilezitost priemyslu, vsetky auta na svete vymenit za elektricke v mene ekologie, len Europa sa nejak nechyta bohuzial.
Zamysli se nad názvem tý daně, chytráku.
Snad to někdy pochopíš.
To, cos tu nablil platí, jen pokud prodáš za stejnou cenu, za jakous koupil.
Jinak z každý koruny vylepíš 21 halířů.
Tak nemel.
Blu,sam vies najlepsie,ze niektori borci si honia ego a maju viac nickov ,len aby si umelo naklikali palce hore a pritom je to taka sprostost,ze nechapem,ze si niekto na takom niecom este zakłada,ze kolko ma palcov hore,alebo dole.Vid napriklad ty, sam mas kolkokrat desiatky minusov,len zato,ze si to ty a nie za tvoj nazor.
Jeden cas som si vsimol,ze niekto dokazal naklikat na supu aj stovky palcov hore,alebo dole..hekol ACZ-ku palce :-[]:D
Slusna demagogie, asi jsi zapomnel ze stejny podnikatel platce plati DPH ze vseho co vydela. Az to co mu zbyde, plati dan stejne jako neplatce DPH.
To by se ti asi nelibilo, kdybys z vydelane stovky odvedl dvacku na DPH a pak dalsi skoro dvacku na dani z prijmu, o dalsich odvodech soc a zdr. nemluve. Kdyz si takovy genius ze to podnikani taky nezkusis? Byl bys do roka milionarem
Pokračují v tradici. Dieselgate a celá emisní šaráda pro důvěřivé idioty. Ono to tak bývá, že vrcholový management lže a pomocí lobování dělá lháře i z politiků. Vítej v dnešní době.
Pokud vám vadí nespravedlivé dotace, pak se trochu divím, že vám nevadí zvýhodnění nákupu vozidel podnikateli (včetně fotbalistů, herců ...), kteří po nákupu dostanou zpátky celou částku z DPH a ještě si zaplacenou částku dají jako náklad do daňového přiznání. Proč si to stejné nemůže udělat i zaměstnanec - odečíst 21 % z ceny a snížit si daň z příjmu ?
Podnikatel samozřejmě musí tedy navíc odvést silniční daň - pokud má základní X5, pak ročně zaplatí necelých dva tisíce Kč.
Jsem fanda elektromobilů, ale to dnešní zelené šílenství povede jen ke zbytečnému zesílení principu - chudí chudnou a bohatí bohatnou. Fandovství je totiž něco jiného než nesmyslný fanatismus (ano, existuje i smysluplný fanatismus) co lidem něco vnucuje - v tomto případě elektromobily o které dle globálních prodejů zatím nestojí i přes nespravedlivé dotace.
Všem, kteří ještě nechápou v jaké jsme spirále idiocie otevře oči youtube video: Climate activist Greta Thunberg speaks in EU parliament - watch live.
Mohu Vás požádat o upřesnění o vysvětlení vašeho výroku o devalvaci úspor drobných střadatelů způsobenou elektromobilitou? Nějak si nedovedu vysvětlit příčinnou souvislost mezi tlakem na výrobce aut se spalovacím motorem a znehodnocením měny. Děkuji.
Průšvih zvaný "elektromobilita" v EU zaplatí drobní střadatelé devalvací svých úspor. A to by byl ještě ten dobrý konec bruselského poručíme větru dešti ... :-(