Ani složitá pandemická situace nezabránila organizátorům ankety COTY 2020 v uskutečnění dalšího ročníku. Krátce před závěrem roku známe seznam 29 finalistů.
doprial by som to sanderu ale je mi jasne ze nema velku sancu ( v podstate neprinasa nic nove ) ..... takze moj tip....bud hyundai tucson .. pripadne citroen C4 ? .... necham sa prekvapit .. kazdopadne aj korejcom to uz raz tiez "musi" vyjst .. a teraz je opat velka sanca :yes:
No nevím který z korejců by měl být autem roku. Sandero udělalo docela mezigenerační pokrok, koncernová auta sice taky, ale k horšímu (infotainment, ovládání palubních funkcí,...). Mně z toho nakonec vychází ten Yaris. Už jen za to, že vznikla verze GR.
Sandero sice udělalo pokrok vůči minulé generaci, ale v podstatě jen dohání obrovskou ztrátu, kterou dosud mělo vůči ostatním. Přičemž ani zatím není jisté, kolik vlastně ten posun bude stát. Na auto roku to fakt není. Korejci nepřináší nic nového a zajímavého, co by mohlo obrátit misky vah zrovna v jejich prospěch.
A spousta aut jako vždy doplatí na to, že tady s námi jsou už celý letošní rok, tím pádem je málokdo bere jako vhodné kandidáty.
Nabídka tolika možností pohonu při tak rozumných cenách, jak to umí Tucson, se dnes často nevidí. Navíc velmi expresivní design a taky jsem jinde neviděl, aby auto při odbočování ukazovalo obraz z příslušné kamery v budících. Nevidím důvod, proč by neměl šanci.
Ano, nový Tucson nabízí bambilion motorizací, ale ta nejdůležitější mu trestuhodně chybí - 2.0 CRDi. A právě kvůli tomu to bude mít proti koncernovým SUV s 2.0 TDI velmi těžké... ;-\ ;-\ ;-\
Mirai je nesmysl. Nový kabát na stále stejnou techniku, přínos nulový. Kdyby to byla první generace vodíkového auta a s použitelným konceptem provozování, tak má šanci. Ale takhle? Nuda.
Protže klávesnicoví piloti si ho prostě vybrali. Sandero a Tucson. Popř Yaris (OK) anebo i20.
Prostě za každou cenu to musí bejt asijský auto. A až na Sombréro žádný evropský, a opravdu nikdy ne koncern. Jsme na ACZ.
Ano máš plnou pravdu.
Tato cena se desítkylet uděluje autu, které přineslo v oblasti pohonu, designu nebo bezpečnosti či technologie do automobilového průmyslu něco nového.
Popřípadě autu, které v rámci svého segmentu kvalitativně výrazně vyniká.
A proto, je Sandero jasná volba.
A ano, tohle je ironie.
Druhé místo si zaslouží Tucson - jistě jsi jel se všemi těmi auty a tak nám to můžeš fundovaně a zospovědně rozlousknout. Proboha proč!
twl já si taky myslím, že oktávka může jít hodně vysoko.
Nebýt těch info sranců, je totiž dost dobrá (objektivně)
Ale já tipuju na vítěze ID3. (není to moje volba)
Mne se ze začátku fakt líbila, teď už mi příjde tuctově, naopak čtyřočko časem zraje :) Mám to tak ale i s druhou generací, nejdříve mi facelift přišel hrozný a dnes se mi líbí víc.
Neřeším ani tak design.
Ale prostorově a kvalitativně je to auto fakt ve svý třídě pecka. OJe jednoznačně lepší, než Golf.
Až na tu drahotu a všechno to bohužel (oprávněně) zastiňují ty problémy s infotainmentem a elektronikou.
Co tak vím, tak to nebyl jen infotainment, ale i ruzné jiné elektronické blbosti, jako že auto samo zabrzdilo nouzově a tak (to mám z první ruky dokonce). Já ji ještě nezkoušel, ale tak nějak se tohle tvrdí o každé nové generaci a vždy se najde auto, co jezdí líp. Prostorná bude, to zas jo, uvidíme, ale ja jsem si tak trochu popletl, že se nejedná o auto roku ČR, takže tady souhlasím, že VW bude asi na bedně.
No, já jsem zvědav, jak by obstál proti ní Fokus, který výborně jezdí i se základním tříválcem. A to zpracování, já si stojím za tím, že vrchol VW byl někde u Oktávie 2, či Passatu B5,5. Pak už to šlo zase zpět cestou tvrdých plastů.
Tak já jsem s novou Octávkou poprvé jel teprve minulý týden. Interirér působí proti minulé generaci přímo luxusně (auto ovšem bylo v nějaké vyšší výbavě), co mě ale naprosto šokovalo bylo mezigenerační výrazné zhoršení využití obestavěného prostoru. Ta nová Octa totiž uvnitř působí proti svému předchůdci jako o půl třídy menší auto. Palubka nějakým záhadným způsobem mnohem více utiskuje nohy řidiče a spolujezdce, kteří jsou pak nuceni se posunout více dozadu. A samozřejmě to pak odnáší prostor pro nohy zadních cestujících. Taky v oblasti kufru (jednalo se o kombík) teď ta střecha více položené zadní sklo nějak více omezuje prostor proti minulé generaci... :-O:-(:no:
Já ti nevím, pravda O II po FL mi přijde celkem OK, ale předface verze se mi líbí víc. O IV v provozu zatím moc nepotkávám, zvenku to není špatný, ale ten interiér ... Hnusnej volant se dá pořešit příplatkem za tříramenný, ale ten infotainment je bída. A Scout se mi dokonce líbí moc. Čtyřočko pořád vošklivý, s tím to mám asi jako s dvojkovou Fabií, která mi do oka nepadla dodnes.
Přesně tak, facelift Octy II. a III. generace dopadl velmi špatně a ty facelifty vypadají úplně stejně ošklivě dnes jako v době svého představení... :-(:no:
sandero je nadalej az moc jednoduche a nadalej da sa povedat "normalne" auto teda nepredpokladam ze to vyhra ale tiez by som to dacii doprial ... ma vyborny tah na branu a sympaticke kusky... takze ked zvazime ze dacia je v tejto skupine skor z akejsi "slusnosti" tak potom za mna fandim tucsonu... popri tom ale ocakavam ze ta hmyzia C4ka moze byt este ciernym konom.... naopak yarisu tentokrat moc neverim ani neviem preco... ale mozno to vyhra yaris... ved mne tipy tiez vzdy nevyjdu... aj ked posledne roky som sa celkom aj trafil az mi to bolo divne :-O
Tak sám jsem objednal Octavii 4, protože mi vyšla ve výběru nejlépe, ale auto roku to nikdy nebude už jen přes trvající problémy, nabídka verzí, ceny ....
Sandero jsem viděl naživo, recenze na to více méně dobré, LPG už z výroby, bezdrátový smartlink ( to jiný neumí v autě za 3 kila). Dustera jsem měl půjčeného a za ty peníze paráda.
Tucson nový jsem také viděl a projel, nápaditý design, prvky výbavy, solidní cena, záruka ....
A3 jiná liga, provedení exteriéru, interiéru, parádně jezdí. Sice cena lepší verze mega, ale stojí za to.
99% pisálků si tu stejně nic nekoupí a auta nezná, ať si virtuálně hlasují podle sebe :D .
Asi se ptám blbě ale rozumím tomu tak, že místo Aurise co máš v recenzi bude Octa 4 ? Jestli ano tak proč ne hybridní Corolla ? Ta mě popravdě při zkušební jízdě velmi mile překvapila (2.0 hybrid, kombík). A nové Sandero už je někde k vidění live ? Dacia ještě nemá ani zveřejněné ceníky.
Aurise už rok nemám. Řešil jsem takové problémy a banality, že šel. Měl jsem teď rok Fabii3 a jednu ještě mám a tu si nechám dál. Chci k ní něco většího.
Corollou jsem jel, hybrid už nechci je to nuda i když to jezdí za 4l. Ten 2.0 už se dostává k 650tis. a to už je moc. Vadí mi tam i ta boule vlevo na palubce. Laciné a překážející. Máme karavan 850 kg s Fabií to jelo pěkně, s Octavií to bude o kousek lepší.
Myslím, že máš zhruba pravdu. V užším finále bude asi Jarin, S-kláda a možná i Octavia (infokolapsu navzdory). A samozřejmě ID3.
Ale to není moje volba - to je můj názor na to, jak se to bude vyvíjet.
Octavia nemyslím... posun oproti předchůdci není zase tak velký a někde je to spíš krok zpět. Větší šance by měl asi Golf, díky jeho pozici... ale tam je ten mezigenerační posun ještě kontroverznější.
GR je třešinka, ale i Yaris jako takový je celkem fajn... a při absenci nějakých výrazných favoritů...
Je, tak to je moje velká chyba, protože jsem si nevšiml, že je to Evropské auto roku, myslel jsem, že české a tam by to bylo jasné.
Nicméně i tak má asi šanci, ale pak bohužel musím souhlasit s Fostekem, ID3, popřípadě Golf.
¨
Yaris je hodně fajn, ale mimo velmi slušného hybridu bych ho v Bsegmentu asi neupřednostnil, je tam sice obrovský skok proti třetí generaci (jízda, odhlučnění, to je až tak o dvě generace posun), nýbrž pokud nechceš hybrid a chceš s tím jezdit i jinde, než po městě a hledáš trochu víceúčelovější Bčko, Clio 5 mi přišlo trošku lepší :). Z Yarise je hodně špatně vidět.
Šanci... ale na základě čeho? Sentimentu, že je to Golf? To je fakt hodně málo. Ukaž mi fakt objektivní přínos v segmentu, který by to ospravedlňoval, já ho prostě nevidím. A ne kvůli nějaké osobní animozitě, prostě tam nic není.
Prosím, poposedni si a přečti si ještě jednou, co píšu.
Mám-li vybrat svého favorita, nebude to Golf, asi nejvíc bych to přál Exploreru.
Mám-li se pokusit o odhadnutí aut na bedně, jak zvolí jiní, Golf se umístí a na to bych si asi vsadil i peníze. Každá generace se umístila na bedně a opravdu každá přinesla do třídy něco nového ?
Říkáš mi, že nemůžu popřít Golfu účast v TOP3. Já se ale ptám, proč by tam měl být? A ani ty nepředkládáš jediný smysluplný důvod. Já ho nevidím ani pro účast mezi finalisty.
Dneska píšeš překvapivě rozumně.
A i v tomto máš pravdu.
Golf je ošizenej, předfaceliftová VII byla lepší. A osmička jen pokračuje v trendu šetření, který nastolil FL sedmičky.
Je to furt Golf - výborné auto, všeuměl. Ale osmá generace není ničím přelomová.
Ne moc přelomové (ne moc lepší než předchůdci) byla teda 5ka a ani mezi 6 a 7 nebyl takovej rozdíl.
Vlastně od šestky je to taková evoluce.
Jó to když vyjela trojka! To bylo jiný kafe.
Největší zklamání byla 5ka. Nudná i na Golf.
Ale ono zase nazíráno z druhé strany
Golf je furt top auto ve své třídě.
A nuda v týhle anketě nevadí.
Časy, kdy to dostal sporťák jsou pryč.
Leda, že by se hecnula supersportovní značka od sportovní značky (která nikdy nevyrobila sporťák) a zaútočil by Fermenťák.
Bůh ochraňuj od Dementoru...
Jde mi prostě o to, že celé roky se cenil přínos a inovace, a teď by měl být chválen Golf, který dost zklamal? Podle mě ani nebude top v roce 2021, aspoň co do technické stránky. Prodeje neřeším, setrvačnost a nostalgie je obrovská.
Přínos a inovace nejsou jediné a ani hlavní kritérium, tím je, jak to auto funguje.
Golf pořád těží z šíře nabídky... osobně si myslím, že na vítězství to stačit nebude, ale na pozici v top 5 ano. V top 3... těžko říct, ono se to bude tříštit mezi Golf a ID3 a osobně tipuju spíš příklon k ID3 (ačkoli byla teď v AutoTipu velká srovnávačka elektro vs. klasika a elektro dostalo kanára, takže těžko říct, jak se k tomu novináři postaví).
Je to vždycky kontextem třídy... já teda na Golfa nikdy moc nebyl a asi bych raději sáhnul po Octavii nebo Leonu, ale pořád je to nejuniverzálnější auto ve třídě s nejširší nabídkou.
hebeda ako explorer moc nevyhravaju ... ale chapem ze ako fanda fordu mu fandis.. aj mne sa paci.. spolu s pumou dva pekne nove fordy po dlhych 10 rokoch... konecne :yes:
To není o Fordu, ale spíš o tom, že je to Mainstreamové auto, které alespoň trochu výkony může konkurovat některým prémiovkám. Obecně jsem fanda velkých aut a mainstream moc takových nevyrábí. Třeba Kuze bych nefandil a je to taky Ford. Ostatní auta mne vlastně moc neberou, na každém je něco, co bych vytknul.
chapem... tychto SUVecok nie je v eu nadalej moc vela... o to su vzacnejsie a zaujimavejsie suhlas... explorer je navyse moc pekny a defakto vybornou nahradou za predosly v eu malo vidany edge .. tak snad sa tomuto kusku uz tentokrat v eu bude darit podstatne lepsie....
mne sa moc paci aj puma... a tak jak exploreru sedia masivne hrany tak naopak pume sedi ten jej prikrceny postoj dravej selmy.... ono by to kludne mohol byt aj nejaky ten baby jaguar dat tam ine logo ... vyzera v reale fakt paradne a elegantne ... nedavno som uz ju videl a zrazu mi tu nejaky kamiq ci P2008 s volantom pri bruchu ani nedava zmysel... .. puma :yes:
Vybrat si je těžší, než se zdá a než bylo v jiných ročnících.
Koncern se zmršemým komplet dotykovým ovládáním škrtám rovnou, mixery taky.
Mercedesy mě poslední dobou nějak neoslovují, BMW sice dokáže nabídnout silný motor s manuálem, ale ten bobrface je nezkousnutelný, nicméně na vzhle dto nejezdí...takže asi by to šlo. Ostatní je takové o ničem a tak mi z toho vychází jední. i20 nebo Yaris. Malá auta, tedy honba za ekologií už z podstaty věci a ne pseudojebky s dvěma a půl tuny, co mají v názvu "i" "e" a podbný xindloviny a tváří se děsně ekologicky. Navíc obě auta umí nabídnout manuál, obzvláště v Yardovi je 1,5 (byť třívál) celkem výonný a spojený s manuálem, pro neznabohy a kolenovrty mabídne hybrid. Navíc například i20 je ve verzi N a to se hoooodně cení, stejně jako Yarda GR, který už je hodně ultimativní obzvláště ve své třídě, ale tím spíše klenotem na silnici.
tápu i nad sedmičkou finalistů. Určitě tam bude ID.3, pro marketing i jako první evropské elektroauto v klíčové nižší střední. Ale co k němu? Přináší nějaké auto vůbec výraznější pokrok? Nějak mi připadá, že přínos u čehokoli je v zásadě minimální, někdy spíš i záporný (nižší střední u koncernu VW).
Asi by tam měl objektivně být Jarin.
A asi z koncernu mainstreamu i Octavia, pokud nezahapruje elektronika. Proti Golfu a Leonu je lepší.
S Klasse - nový level technologií.
Ale fakt nevím. Že by se mezi těch 8 vešel ten Tucson?
Yaris je povedený, jenže v zásadě je, podobně jako Golf a Octavia, vlastně strašně stejný. Octavia, Golf, 2008 a další jsou za ten rok okoukané vozy a nemá u nich smysl řešit rok 2021. Já prostě letos těžce hledám něco, co by hlásalo pokrok a inovaci. Možná ta S class, jenže tu zase tradičně podrazí cena. Mimochodem, proč Octavia? To auto taky není ničím zajímavé, tak jako ten Golf.
Každý rok jsem si dovedl najít dva, tři své favority. Letos mi to nejde. Líbí se mi Honda e, ale technicko-ekonomicky je to auto bídné.
Nejhorší na tom všem je, že auta pro rok 2021 teprve mají přijít, ale ta se zase už nebudou hodnotit, a do dalšího roku se zbytečně okoukají.
Tak to rozhodně není stejný. Pokud se na to podívám měřítkem B segmentu, tak asi nic extra navíc, krom povedeného hybridu nenabízí, ale mezitřídně udělal velký skok, zkoušel si ho ?
Co na něm bylo skvělého? Měl jsem možnost minulý týden projet poslední 3 generace (2,3,4) v jeden den a ujel s nimi několik desítek km (vlastně to bylo s každým přes 100 km a to i po Praze, dálnici i okreskách) a mimo rozjezdů hybridu 3. generace je ta 4. ve všem lepší a dospělejší auto, odhlučnění, podvozek, řízení...
Vlastnil jsem všechny generace Echo/Yaris (krom současné 4 gen.) a najel s nimi spoustu kilometrů. Až na hlučnosti při občasné jízdě na dálnici se mu nedalo nic vytknout. V gen. 4 jsem seděl a byl jsem zklamán, protože se v něm sedí moc nízko a díky tomu se pak z něj obtížněji (starším lidem... ;-) ) vystupuje. Yaris Cross to snad napraví....
Nejsem žádnej fanatik na vymakaný interiéry a měkčený plasty, ale je teda fakt, že ty interiéry starších Yarisů s tím budíkem uprostřed nejsou dle mýho gusta... třeba klasicky pojatý Swift mi sedí mnohem líp (a ty novější Yarisy jsou taky fajn). http://auto.kataloge.cz/…-interier-08.jpg
To nižší sezení a pocitové "zmenšení" proti starší geenraci je tak trochu účel, právě kvůli tomu aby si udělali prostor pro Yaris Cross. Aspoň tak mi to tvrdil dealer Toyoty a Subaru z C&K Auto, během předváděcí jízdy s hybridním Subaru XV. Nový Yaris podle něj zkrátka mel být spíš stylovka než praktické auto.
Jízdně byl na úrovni třídy, nabízel výbavu, kterou mnozí neměli ani za příplatek, jediná nevýhoda byla velikost. A tu ani současný neodbourává. Nepřipadá mi prostě tak zásadně pokrokový vůči předchůdci nebo minulosti, ale v kontextu nabídky to asi bude jedna z lepších voleb.
BMW rady 4 a Citroën C4 a Hyundai Tucson - lebo bláznivý dizajn
Ford Kuga
Mercedes-Benz GLB - sympatický rodinný wagen
Honda e - takéto elektro má zmysel
Volkswagen ID.3 - lobing musí byť
Honda e - smysl by to eventuálně mělo, ale za úplně jinou cenu. Tady kombinace value (dojezd) vs. cena vůbec nesedí, evidentně platíš tučnou prémii za stylovku. Kdyby to stálo 400-500, tak dejme tomu.
Ako písali mnohí vyššie, výber je to biedny, nejak nie je čo, ale to je dôsledok emisných škrtení.
Každopádne by som to videl nejak takto:
Formentor: SUV a crossovery sú stále v kurze a ak aj dobre jazdia ako toto, tak tu šancu vidím. Proste taký Macan pre chudobných.
Honda e: retro štýlové elektro, to má veľkú šancu osloviť porotu.
i20: malé autá s dobrou value for money vždy a ankete bodovali a i20 sa črtá byť silnýhráč, v prvých testoch porazil Polo a hodne jeho imidžu pridá aj nadupaná verzia N.
Sorento: vraj veľmi vydarené klasické SUV, na anglických weboch bodovalo, dokonca auto roka.
S-Klasse: asi netreba vysvetľovať, keby išlo o objektívne kvality a prínos automobilizmu, v podstate každá generácia Ska by vyhrala.
Yaris: opäť veľmi vydarené supermini, naviac úplný hype aktuálne spôsobila verzia GR, aktuálne sú plné internety driftujúcich Yarisov. A pre racionálnu časť poroty je tu vydarený hybrid.
iD3: VW ho silne tlačí ako novodobého Chrobáka alebo aspoň Golfa, elektro na tepe doby, to si trh (alebo skôr emisné predpisy) žiada.
Z nich ako top 3 (nie moje, ale z pohľadu ECOTY) vidím e, Yaris a iD3.
Emise do toho netahej. Auta se prostě natolik vyrovnávají, že rozdíly jsou malé. A navíc spoustu prvků, které by mohly dělat odlišnost, nařizuje přímo legislativa...
Neee, Formentor ne. Další generický crossover s technikou, kterou jsme viděli v dalších deseti autech.
Honda e je trendy, ale málokdo by ji za ty peníze opravdu koupil.
Hyu i20 - tak nějak nevidím nic, čím by vyčníval. Interiér zpracováním neoslní, design základních verzí je takový generický. Ale je to solidní auto, to ne že ne.
Sorento proč ne, stejně tak Tucson.
S-klasse bez šance.
Yaris klidně může být.
id3 - VW sice tlačí, ale nevidím nic, čím by vyčníval. EV s průměrným dojezdem a ošklivým interiérem. Ale ekolobby se v COTY projevuje silně, takže uvidíme.
To je asi první rok, co jsem si přečetl nominace a zívu.
Docela bych to přál Korejcům, Tucson i Sorento se zřejmě hodně povedly. Sice asi nepřináší nic moc echt zajímavýho, ale to dneska podle mě nikdo.
Každopádně Oktávka si účast v jakémkoli užším kole podle mě absolutně nezaslouží, protože auto musí v první řadě fungovat.
...docela dost modelů. Pokud bude tato ankety opět zpolitizovaná, tipuju šílený ID3. A pokud novináři ten nátlak ustojí a budou volit skutečně hlavou, podle názoru by měl vyhrát nějaký malý a dostupný hatchback - tedy buď i20, nebo Yaris, nebo Sandero. :-)
P.S. Doufám, že až bude známá finálová pětice, bude na konci článku i čtenářská anketa s tipováním vítěze :-)