Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropské Auto roku (COTY) 2021 zná seznam finalistů. Nechybí Octavia, Tucson či Sandero

Ani složitá pandemická situace nezabránila organizátorům ankety COTY 2020 v uskutečnění dalšího ročníku. Krátce před závěrem roku známe seznam 29 finalistů.
Zpět na článek
22. 12. 2020 09:11
22. 12. 2020 09:20
22. 12. 2020 09:33
22. 12. 2020 09:49
22. 12. 2020 11:52
22. 12. 2020 18:36
22. 12. 2020 18:38
22. 12. 2020 20:23
22. 12. 2020 14:57
22. 12. 2020 10:21
22. 12. 2020 10:30
22. 12. 2020 10:32
22. 12. 2020 10:43
22. 12. 2020 10:38
22. 12. 2020 10:41
22. 12. 2020 10:45
22. 12. 2020 10:48
22. 12. 2020 10:58
22. 12. 2020 11:39
22. 12. 2020 12:02
22. 12. 2020 12:06
22. 12. 2020 18:38
22. 12. 2020 20:28
22. 12. 2020 11:56
22. 12. 2020 11:30
22. 12. 2020 11:40
22. 12. 2020 20:30
22. 12. 2020 12:23
22. 12. 2020 13:28
22. 12. 2020 17:18
22. 12. 2020 19:39
22. 12. 2020 20:51
22. 12. 2020 21:08
22. 12. 2020 10:23
22. 12. 2020 10:40
22. 12. 2020 10:46
22. 12. 2020 10:55
22. 12. 2020 11:01
22. 12. 2020 11:48
22. 12. 2020 11:51
22. 12. 2020 11:53
22. 12. 2020 11:56
22. 12. 2020 11:59
22. 12. 2020 12:04
22. 12. 2020 13:19
22. 12. 2020 14:01
22. 12. 2020 16:29
22. 12. 2020 12:05
22. 12. 2020 12:06
22. 12. 2020 12:11
22. 12. 2020 12:12
22. 12. 2020 12:21
22. 12. 2020 12:19
22. 12. 2020 13:51
22. 12. 2020 14:44
22. 12. 2020 16:18
22. 12. 2020 20:45
22. 12. 2020 12:19
22. 12. 2020 12:22
22. 12. 2020 12:30
22. 12. 2020 12:36
22. 12. 2020 10:37
22. 12. 2020 11:47
22. 12. 2020 12:07
22. 12. 2020 13:26
22. 12. 2020 13:39
22. 12. 2020 13:48
22. 12. 2020 13:49
22. 12. 2020 13:52
22. 12. 2020 13:57
22. 12. 2020 14:34
22. 12. 2020 14:51
22. 12. 2020 14:55
22. 12. 2020 14:54
22. 12. 2020 15:09
22. 12. 2020 19:45
22. 12. 2020 16:26
22. 12. 2020 18:10
22. 12. 2020 14:23
22. 12. 2020 14:47
22. 12. 2020 14:28
22. 12. 2020 20:09
Avatar - 3_diamanty
22. 12. 2020 09:11
moj tip
doprial by som to sanderu ale je mi jasne ze nema velku sancu ( v podstate neprinasa nic nove ) ..... takze moj tip....bud hyundai tucson .. pripadne citroen C4 ? .... necham sa prekvapit .. kazdopadne aj korejcom to uz raz tiez "musi" vyjst .. a teraz je opat velka sanca :yes:
Rozbalit vlákno
8
22. 12. 2020 09:20
Re: moj tip
No nevím který z korejců by měl být autem roku. Sandero udělalo docela mezigenerační pokrok, koncernová auta sice taky, ale k horšímu (infotainment, ovládání palubních funkcí,...). Mně z toho nakonec vychází ten Yaris. Už jen za to, že vznikla verze GR.
22. 12. 2020 09:33
Re: moj tip
Ano? Obrovská šanca.
Přání otcem myšlenky.
I když...konkurence je taková rozplizlá. A když Pán Bůh dopustí, i motyka spustí...
Ale nevěřím tomu.
22. 12. 2020 09:49
Re: moj tip
Můžeš mi prosím osvětlit, proč by si to přál Sanderu?
Je to podle tebe tedy (s ohledem na třídu) nejlepší vůz z těch všech?
Avatar - Blue Sun
22. 12. 2020 11:52
Re: moj tip
Sandero sice udělalo pokrok vůči minulé generaci, ale v podstatě jen dohání obrovskou ztrátu, kterou dosud mělo vůči ostatním. Přičemž ani zatím není jisté, kolik vlastně ten posun bude stát. Na auto roku to fakt není. Korejci nepřináší nic nového a zajímavého, co by mohlo obrátit misky vah zrovna v jejich prospěch.
A spousta aut jako vždy doplatí na to, že tady s námi jsou už celý letošní rok, tím pádem je málokdo bere jako vhodné kandidáty.
Avatar - twistedTSD
22. 12. 2020 18:36
Re: moj tip
Nabídka tolika možností pohonu při tak rozumných cenách, jak to umí Tucson, se dnes často nevidí. Navíc velmi expresivní design a taky jsem jinde neviděl, aby auto při odbočování ukazovalo obraz z příslušné kamery v budících. Nevidím důvod, proč by neměl šanci.
Avatar - Blue Sun
22. 12. 2020 18:38
Re: moj tip
Hezké ceny má jen v ČR, jinde už to takový zázrak není.
22. 12. 2020 20:23
Re: moj tip
Ano, nový Tucson nabízí bambilion motorizací, ale ta nejdůležitější mu trestuhodně chybí - 2.0 CRDi. A právě kvůli tomu to bude mít proti koncernovým SUV s 2.0 TDI velmi těžké... ;-\ ;-\ ;-\
Avatar - hugino
22. 12. 2020 14:57
Re: moj tip
Buď Leon alebo ID3. :-)
22. 12. 2020 09:35
Já tipuju eurohujeřinu...
Čili ID3.
Jinak nebudu tady plkat, co BYCH volil já, když jsem s většinou ani nejel.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
22. 12. 2020 09:39
Re: Já tipuju eurohujeřinu...
Čili Toyota Yaris byť BYCH volil budoucnost (japonsky) Mirai
Avatar - Blue Sun
22. 12. 2020 11:56
Re: Já tipuju eurohujeřinu...
Mirai je nesmysl. Nový kabát na stále stejnou techniku, přínos nulový. Kdyby to byla první generace vodíkového auta a s použitelným konceptem provozování, tak má šanci. Ale takhle? Nuda.
Avatar - AurisHSD
22. 12. 2020 10:21
Sandero
Dal bych to Dacii - ten pokrok, prvky výbavy, cena, jednoduchost, design, bude to hit.
2.místo si zaslouží Tucson
3. Audi A3
Rozbalit vlákno
23
22. 12. 2020 10:43
Re: Sandero
Protže klávesnicoví piloti si ho prostě vybrali. Sandero a Tucson. Popř Yaris (OK) anebo i20.
Prostě za každou cenu to musí bejt asijský auto. A až na Sombréro žádný evropský, a opravdu nikdy ne koncern. Jsme na ACZ.
22. 12. 2020 10:38
Re: Sandero
Ano máš plnou pravdu.
Tato cena se desítkylet uděluje autu, které přineslo v oblasti pohonu, designu nebo bezpečnosti či technologie do automobilového průmyslu něco nového.
Popřípadě autu, které v rámci svého segmentu kvalitativně výrazně vyniká.
A proto, je Sandero jasná volba.
A ano, tohle je ironie.
Druhé místo si zaslouží Tucson - jistě jsi jel se všemi těmi auty a tak nám to můžeš fundovaně a zospovědně rozlousknout. Proboha proč!
Avatar - Ozzman
22. 12. 2020 10:41
Re: Sandero
Sandero ale přesně tomu odpovídá, je to lowend, který je asi aktuálně nejlepší z konkurence i poměrem cena/výkon, ale nevyhraje to, bude to Oktávka.
22. 12. 2020 10:45
Re: Sandero
twl já si taky myslím, že oktávka může jít hodně vysoko.
Nebýt těch info sranců, je totiž dost dobrá (objektivně)
Ale já tipuju na vítěze ID3. (není to moje volba)
Avatar - Ozzman
22. 12. 2020 10:48
Re: Sandero
Mne se ze začátku fakt líbila, teď už mi příjde tuctově, naopak čtyřočko časem zraje :) Mám to tak ale i s druhou generací, nejdříve mi facelift přišel hrozný a dnes se mi líbí víc.
22. 12. 2020 10:58
Re: Sandero
Neřeším ani tak design.
Ale prostorově a kvalitativně je to auto fakt ve svý třídě pecka. OJe jednoznačně lepší, než Golf.
Až na tu drahotu a všechno to bohužel (oprávněně) zastiňují ty problémy s infotainmentem a elektronikou.
Avatar - Ozzman
22. 12. 2020 11:39
Re: Sandero
Co tak vím, tak to nebyl jen infotainment, ale i ruzné jiné elektronické blbosti, jako že auto samo zabrzdilo nouzově a tak (to mám z první ruky dokonce). Já ji ještě nezkoušel, ale tak nějak se tohle tvrdí o každé nové generaci a vždy se najde auto, co jezdí líp. Prostorná bude, to zas jo, uvidíme, ale ja jsem si tak trochu popletl, že se nejedná o auto roku ČR, takže tady souhlasím, že VW bude asi na bedně.
22. 12. 2020 12:02
Re: Sandero
Já napsal "infotainmentem a elektronikou". :-)
Ty problémy jsou obrovské a šotků je hodně.
Ovšem zpracování atd je na danou třídu vynikající.
Avatar - Ozzman
22. 12. 2020 12:06
Re: Sandero
Sorry, přehlédl jsem to :)

No, já jsem zvědav, jak by obstál proti ní Fokus, který výborně jezdí i se základním tříválcem. A to zpracování, já si stojím za tím, že vrchol VW byl někde u Oktávie 2, či Passatu B5,5. Pak už to šlo zase zpět cestou tvrdých plastů.
Avatar - twistedTSD
22. 12. 2020 18:38
Re: Sandero
Tak ale O4 zas až takový plasťák není.
22. 12. 2020 20:28
Re: Sandero
Tak já jsem s novou Octávkou poprvé jel teprve minulý týden. Interirér působí proti minulé generaci přímo luxusně (auto ovšem bylo v nějaké vyšší výbavě), co mě ale naprosto šokovalo bylo mezigenerační výrazné zhoršení využití obestavěného prostoru. Ta nová Octa totiž uvnitř působí proti svému předchůdci jako o půl třídy menší auto. Palubka nějakým záhadným způsobem mnohem více utiskuje nohy řidiče a spolujezdce, kteří jsou pak nuceni se posunout více dozadu. A samozřejmě to pak odnáší prostor pro nohy zadních cestujících. Taky v oblasti kufru (jednalo se o kombík) teď ta střecha více položené zadní sklo nějak více omezuje prostor proti minulé generaci... :-O :-( :no:
Avatar - wakantanka
22. 12. 2020 11:56
Re: Sandero
Rovnakou optikou by sa ale dalo nazerať aj na ten Enyaq či ako sa to volá nie?
22. 12. 2020 11:30
Re: Sandero
Já ti nevím, pravda O II po FL mi přijde celkem OK, ale předface verze se mi líbí víc. O IV v provozu zatím moc nepotkávám, zvenku to není špatný, ale ten interiér ... Hnusnej volant se dá pořešit příplatkem za tříramenný, ale ten infotainment je bída. A Scout se mi dokonce líbí moc. Čtyřočko pořád vošklivý, s tím to mám asi jako s dvojkovou Fabií, která mi do oka nepadla dodnes.
Avatar - Ozzman
22. 12. 2020 11:40
Re: Sandero
Já to tak měl vždy při představení faceliftu, nelíbil se mi, ale pak časem uzrál, s dvojkovou Fabií taky nemám problém.
22. 12. 2020 20:30
Re: Sandero
Přesně tak, facelift Octy II. a III. generace dopadl velmi špatně a ty facelifty vypadají úplně stejně ošklivě dnes jako v době svého představení... :-( :no:
Avatar - 3_diamanty
22. 12. 2020 12:23
Re: Sandero
sandero je nadalej az moc jednoduche a nadalej da sa povedat "normalne" auto teda nepredpokladam ze to vyhra ale tiez by som to dacii doprial ... ma vyborny tah na branu a sympaticke kusky... takze ked zvazime ze dacia je v tejto skupine skor z akejsi "slusnosti" tak potom za mna fandim tucsonu... popri tom ale ocakavam ze ta hmyzia C4ka moze byt este ciernym konom.... naopak yarisu tentokrat moc neverim ani neviem preco... ale mozno to vyhra yaris... ved mne tipy tiez vzdy nevyjdu... aj ked posledne roky som sa celkom aj trafil az mi to bolo divne :-O
Avatar - Blue Sun
22. 12. 2020 13:28
Re: Sandero
Já spíš čekám, že vyhraje ID.3. Symbolicky, jako revoluce proti dosud dominantní Tesle. Marketing to potřebuje.
Avatar - AurisHSD
22. 12. 2020 17:18
Re: Sandero
Tak sám jsem objednal Octavii 4, protože mi vyšla ve výběru nejlépe, ale auto roku to nikdy nebude už jen přes trvající problémy, nabídka verzí, ceny ....
Sandero jsem viděl naživo, recenze na to více méně dobré, LPG už z výroby, bezdrátový smartlink ( to jiný neumí v autě za 3 kila). Dustera jsem měl půjčeného a za ty peníze paráda.
Tucson nový jsem také viděl a projel, nápaditý design, prvky výbavy, solidní cena, záruka ....
A3 jiná liga, provedení exteriéru, interiéru, parádně jezdí. Sice cena lepší verze mega, ale stojí za to.
99% pisálků si tu stejně nic nekoupí a auta nezná, ať si virtuálně hlasují podle sebe :D .
22. 12. 2020 19:39
Re: Sandero
Asi se ptám blbě ale rozumím tomu tak, že místo Aurise co máš v recenzi bude Octa 4 ? Jestli ano tak proč ne hybridní Corolla ? Ta mě popravdě při zkušební jízdě velmi mile překvapila (2.0 hybrid, kombík). A nové Sandero už je někde k vidění live ? Dacia ještě nemá ani zveřejněné ceníky.
Avatar - AurisHSD
22. 12. 2020 20:51
Re: Sandero
Aurise už rok nemám. Řešil jsem takové problémy a banality, že šel. Měl jsem teď rok Fabii3 a jednu ještě mám a tu si nechám dál. Chci k ní něco většího.
Corollou jsem jel, hybrid už nechci je to nuda i když to jezdí za 4l. Ten 2.0 už se dostává k 650tis. a to už je moc. Vadí mi tam i ta boule vlevo na palubce. Laciné a překážející. Máme karavan 850 kg s Fabií to jelo pěkně, s Octavií to bude o kousek lepší.
Avatar - AurisHSD
22. 12. 2020 21:08
Re: Sandero
Ceny nejsou, ale že by plně vybavená verze stála přes 350 se mi nechce věřit.
Byl jsem minulý týden na prezentaci pro novináře https://forum.skodahome.cz/…kurence/page/69/#…
Avatar - Emel
22. 12. 2020 10:23
Nic moc
No... to je bída. Když už se mi nějaké auto zdá zajímavé (4er, Honda e), tak má nějakou zásadní vadu (bobří zuby, malý dojezd a vysoká cena).

No... letos asi dáreček do Mercedesu... a protože SUV nemusím, tak má moje sympatie S-Klass.

Yaris taky není špatnej... má moje sympatie za 1.5 MT (to jsme to dopracovali, kdysi celkem tuctová záležitost) a hlavně GR.

Špatný není Sorento nebo i20 (opět vč. N).
Rozbalit vlákno
27
22. 12. 2020 10:40
Re: Nic moc
Myslím, že máš zhruba pravdu. V užším finále bude asi Jarin, S-kláda a možná i Octavia (infokolapsu navzdory). A samozřejmě ID3.
Ale to není moje volba - to je můj názor na to, jak se to bude vyvíjet.
Avatar - Ozzman
22. 12. 2020 10:46
Re: Nic moc
Vyhraje Oktávka,

Yaris GR je asi velmi zajímavý, nicméně to bude kusovka, jeden jsem už ale viděl :)

Já bych to přál Exploreru, neprémiové velké SUV s dobrým výkonem, mám rád tyhle obludy a asi bych mu prominul i to, že je to SUV :D
Avatar - Emel
22. 12. 2020 10:55
Re: Nic moc
Octavia nemyslím... posun oproti předchůdci není zase tak velký a někde je to spíš krok zpět. Větší šance by měl asi Golf, díky jeho pozici... ale tam je ten mezigenerační posun ještě kontroverznější.

GR je třešinka, ale i Yaris jako takový je celkem fajn... a při absenci nějakých výrazných favoritů...
Avatar - Ozzman
22. 12. 2020 11:01
Re: Nic moc
Je, tak to je moje velká chyba, protože jsem si nevšiml, že je to Evropské auto roku, myslel jsem, že české a tam by to bylo jasné.

Nicméně i tak má asi šanci, ale pak bohužel musím souhlasit s Fostekem, ID3, popřípadě Golf.
¨

Yaris je hodně fajn, ale mimo velmi slušného hybridu bych ho v Bsegmentu asi neupřednostnil, je tam sice obrovský skok proti třetí generaci (jízda, odhlučnění, to je až tak o dvě generace posun), nýbrž pokud nechceš hybrid a chceš s tím jezdit i jinde, než po městě a hledáš trochu víceúčelovější Bčko, Clio 5 mi přišlo trošku lepší :). Z Yarise je hodně špatně vidět.
Avatar - Blue Sun
22. 12. 2020 11:48
Re: Nic moc
Golf... kvůli čemu? Marně hledám jediný důvod, proč zrovna Golf, který je snad ve všem krokem zpět proti minulé generaci.
Avatar - Ozzman
22. 12. 2020 11:51
Re: Nic moc
Protože Evropská jednička ? Všechny generace byly v top3
Avatar - Blue Sun
22. 12. 2020 11:53
Re: Nic moc
To je trochu málo... Prostě u Golfu nevidím fakt jediný objektivní důvod.
Avatar - Ozzman
22. 12. 2020 11:56
Re: Nic moc
Mne taky nebere a můj favorit na vítěze by to nebyl, nýbrž vyvozuji na základě minulých let a nemůžeš popřít, že velkou šanci minimálně do TOP3 má.
Avatar - Blue Sun
22. 12. 2020 11:59
Re: Nic moc
Šanci... ale na základě čeho? Sentimentu, že je to Golf? To je fakt hodně málo. Ukaž mi fakt objektivní přínos v segmentu, který by to ospravedlňoval, já ho prostě nevidím. A ne kvůli nějaké osobní animozitě, prostě tam nic není.
Avatar - Ozzman
22. 12. 2020 12:04
Re: Nic moc
Prosím, poposedni si a přečti si ještě jednou, co píšu.

Mám-li vybrat svého favorita, nebude to Golf, asi nejvíc bych to přál Exploreru.

Mám-li se pokusit o odhadnutí aut na bedně, jak zvolí jiní, Golf se umístí a na to bych si asi vsadil i peníze. Každá generace se umístila na bedně a opravdu každá přinesla do třídy něco nového ?
Avatar - Blue Sun
22. 12. 2020 13:19
Re: Nic moc
Říkáš mi, že nemůžu popřít Golfu účast v TOP3. Já se ale ptám, proč by tam měl být? A ani ty nepředkládáš jediný smysluplný důvod. Já ho nevidím ani pro účast mezi finalisty.
Avatar - Ozzman
22. 12. 2020 14:01
Re: Nic moc
Říkám, že si myslím, že tam bude, protože je to Golf, lídr prodejů... povíme si to za pár týdnů.
Avatar - Blue Sun
22. 12. 2020 16:29
Re: Nic moc
Jo, takže jsme zase na začátku, prostě jen z nostalgie. To auto není ani krok vpřed, ani návrat zpět, je to zoufalý úlet mimo...
22. 12. 2020 12:05
Re: Nic moc
Dneska píšeš překvapivě rozumně.
A i v tomto máš pravdu.
Golf je ošizenej, předfaceliftová VII byla lepší. A osmička jen pokračuje v trendu šetření, který nastolil FL sedmičky.
Je to furt Golf - výborné auto, všeuměl. Ale osmá generace není ničím přelomová.
Avatar - Ozzman
22. 12. 2020 12:06
Re: Nic moc
A byly přelomové všechny generace? Protože se všechny umístily :)
22. 12. 2020 12:11
Re: Nic moc
Ne moc přelomové (ne moc lepší než předchůdci) byla teda 5ka a ani mezi 6 a 7 nebyl takovej rozdíl.
Vlastně od šestky je to taková evoluce.
Jó to když vyjela trojka! To bylo jiný kafe.
Největší zklamání byla 5ka. Nudná i na Golf.
Avatar - Ozzman
22. 12. 2020 12:12
Re: Nic moc
No, a všechny Golfy se umístily, proto tipuji, že i osmička i přes to, co říkáš a je asi pravda, to tak bude.

mne se 5 líbí :) Naopak moc mne nebere 7.
22. 12. 2020 12:21
Re: Nic moc
Že se dobře umístí, o tom žádná.
Ale Octa je lepší. Už tot očí i Němce. Proto Schaefer.
Tak by Octa musela být výš.
22. 12. 2020 12:19
Re: Nic moc
Ale ono zase nazíráno z druhé strany
Golf je furt top auto ve své třídě.
A nuda v týhle anketě nevadí.
Časy, kdy to dostal sporťák jsou pryč.
Leda, že by se hecnula supersportovní značka od sportovní značky (která nikdy nevyrobila sporťák) a zaútočil by Fermenťák.
Avatar - Blue Sun
22. 12. 2020 13:51
Re: Nic moc
Bůh ochraňuj od Dementoru...
Jde mi prostě o to, že celé roky se cenil přínos a inovace, a teď by měl být chválen Golf, který dost zklamal? Podle mě ani nebude top v roce 2021, aspoň co do technické stránky. Prodeje neřeším, setrvačnost a nostalgie je obrovská.
Avatar - Emel
22. 12. 2020 14:44
Re: Nic moc
Přínos a inovace nejsou jediné a ani hlavní kritérium, tím je, jak to auto funguje.

Golf pořád těží z šíře nabídky... osobně si myslím, že na vítězství to stačit nebude, ale na pozici v top 5 ano. V top 3... těžko říct, ono se to bude tříštit mezi Golf a ID3 a osobně tipuju spíš příklon k ID3 (ačkoli byla teď v AutoTipu velká srovnávačka elektro vs. klasika a elektro dostalo kanára, takže těžko říct, jak se k tomu novináři postaví).
Avatar - Blue Sun
22. 12. 2020 16:18
Re: Nic moc
Tak pokud by mělo být kritériem jak to auto funguje, nedostane se Golf ani do sedmičky. :-D
Avatar - Emel
22. 12. 2020 20:45
Re: Nic moc
Je to vždycky kontextem třídy... já teda na Golfa nikdy moc nebyl a asi bych raději sáhnul po Octavii nebo Leonu, ale pořád je to nejuniverzálnější auto ve třídě s nejširší nabídkou.
Avatar - 3_diamanty
22. 12. 2020 12:19
Re: Nic moc
hebeda ako explorer moc nevyhravaju ... ale chapem ze ako fanda fordu mu fandis.. aj mne sa paci.. spolu s pumou dva pekne nove fordy po dlhych 10 rokoch... konecne :yes:
Avatar - Ozzman
22. 12. 2020 12:22
Re: Nic moc
To není o Fordu, ale spíš o tom, že je to Mainstreamové auto, které alespoň trochu výkony může konkurovat některým prémiovkám. Obecně jsem fanda velkých aut a mainstream moc takových nevyrábí. Třeba Kuze bych nefandil a je to taky Ford. Ostatní auta mne vlastně moc neberou, na každém je něco, co bych vytknul.
Avatar - 3_diamanty
22. 12. 2020 12:30
Re: Nic moc
chapem... tychto SUVecok nie je v eu nadalej moc vela... o to su vzacnejsie a zaujimavejsie suhlas... explorer je navyse moc pekny a defakto vybornou nahradou za predosly v eu malo vidany edge .. tak snad sa tomuto kusku uz tentokrat v eu bude darit podstatne lepsie....

mne sa moc paci aj puma... a tak jak exploreru sedia masivne hrany tak naopak pume sedi ten jej prikrceny postoj dravej selmy.... ono by to kludne mohol byt aj nejaky ten baby jaguar dat tam ine logo ... vyzera v reale fakt paradne a elegantne ... nedavno som uz ju videl a zrazu mi tu nejaky kamiq ci P2008 s volantom pri bruchu ani nedava zmysel... .. puma :yes:
Avatar - Ozzman
22. 12. 2020 12:36
Re: Nic moc
Explorer je o třídu větší, než Edge.
Avatar - kari.laz
22. 12. 2020 10:37
i20, Yaris
Vybrat si je těžší, než se zdá a než bylo v jiných ročnících.
Koncern se zmršemým komplet dotykovým ovládáním škrtám rovnou, mixery taky.
Mercedesy mě poslední dobou nějak neoslovují, BMW sice dokáže nabídnout silný motor s manuálem, ale ten bobrface je nezkousnutelný, nicméně na vzhle dto nejezdí...takže asi by to šlo. Ostatní je takové o ničem a tak mi z toho vychází jední. i20 nebo Yaris. Malá auta, tedy honba za ekologií už z podstaty věci a ne pseudojebky s dvěma a půl tuny, co mají v názvu "i" "e" a podbný xindloviny a tváří se děsně ekologicky. Navíc obě auta umí nabídnout manuál, obzvláště v Yardovi je 1,5 (byť třívál) celkem výonný a spojený s manuálem, pro neznabohy a kolenovrty mabídne hybrid. Navíc například i20 je ve verzi N a to se hoooodně cení, stejně jako Yarda GR, který už je hodně ultimativní obzvláště ve své třídě, ale tím spíše klenotem na silnici.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
22. 12. 2020 11:47
Nějak
tápu i nad sedmičkou finalistů. Určitě tam bude ID.3, pro marketing i jako první evropské elektroauto v klíčové nižší střední. Ale co k němu? Přináší nějaké auto vůbec výraznější pokrok? Nějak mi připadá, že přínos u čehokoli je v zásadě minimální, někdy spíš i záporný (nižší střední u koncernu VW).
Rozbalit vlákno
15
22. 12. 2020 12:07
Re: Nějak
Asi by tam měl objektivně být Jarin.
A asi z koncernu mainstreamu i Octavia, pokud nezahapruje elektronika. Proti Golfu a Leonu je lepší.
S Klasse - nový level technologií.
Ale fakt nevím. Že by se mezi těch 8 vešel ten Tucson?
Avatar - Blue Sun
22. 12. 2020 13:26
Re: Nějak
Yaris je povedený, jenže v zásadě je, podobně jako Golf a Octavia, vlastně strašně stejný. Octavia, Golf, 2008 a další jsou za ten rok okoukané vozy a nemá u nich smysl řešit rok 2021. Já prostě letos těžce hledám něco, co by hlásalo pokrok a inovaci. Možná ta S class, jenže tu zase tradičně podrazí cena. Mimochodem, proč Octavia? To auto taky není ničím zajímavé, tak jako ten Golf.
Každý rok jsem si dovedl najít dva, tři své favority. Letos mi to nejde. Líbí se mi Honda e, ale technicko-ekonomicky je to auto bídné.
Nejhorší na tom všem je, že auta pro rok 2021 teprve mají přijít, ale ta se zase už nebudou hodnotit, a do dalšího roku se zbytečně okoukají.
Avatar - Ozzman
22. 12. 2020 13:39
Re: Nějak
Tak to rozhodně není stejný. Pokud se na to podívám měřítkem B segmentu, tak asi nic extra navíc, krom povedeného hybridu nenabízí, ale mezitřídně udělal velký skok, zkoušel si ho ?
Avatar - Blue Sun
22. 12. 2020 13:48
Re: Nějak
Mezitřídně? Dnes ti asi vůbec nerozumím...
Avatar - Ozzman
22. 12. 2020 13:49
Re: Nějak
Sorry, mezigeneračně.
Avatar - Blue Sun
22. 12. 2020 13:52
Re: Nějak
To mi právě tolik nepřipadá... Yaris byl skvělý i minulý, bude i nový, to nepopírám. Jenže nic zásadního nezměnil...
Avatar - Ozzman
22. 12. 2020 13:57
Re: Nějak
Co na něm bylo skvělého? Měl jsem možnost minulý týden projet poslední 3 generace (2,3,4) v jeden den a ujel s nimi několik desítek km (vlastně to bylo s každým přes 100 km a to i po Praze, dálnici i okreskách) a mimo rozjezdů hybridu 3. generace je ta 4. ve všem lepší a dospělejší auto, odhlučnění, podvozek, řízení...
Avatar - pradeda777
22. 12. 2020 14:34
Re: Nějak
Vlastnil jsem všechny generace Echo/Yaris (krom současné 4 gen.) a najel s nimi spoustu kilometrů. Až na hlučnosti při občasné jízdě na dálnici se mu nedalo nic vytknout. V gen. 4 jsem seděl a byl jsem zklamán, protože se v něm sedí moc nízko a díky tomu se pak z něj obtížněji (starším lidem... ;-) ) vystupuje. Yaris Cross to snad napraví....
Avatar - Emel
22. 12. 2020 14:51
Re: Nějak
Nejsem žádnej fanatik na vymakaný interiéry a měkčený plasty, ale je teda fakt, že ty interiéry starších Yarisů s tím budíkem uprostřed nejsou dle mýho gusta... třeba klasicky pojatý Swift mi sedí mnohem líp (a ty novější Yarisy jsou taky fajn).
http://auto.kataloge.cz/…-interier-08.jpg
Avatar - Ozzman
22. 12. 2020 14:55
Re: Nějak
Jojo, tuhle nádheru má táta :) Zase tě může těšit, že ty stahováky oken má i ten nový Yaris :D

Brzdy vyjde takový trojtest, ale psst ;)
Avatar - Ozzman
22. 12. 2020 14:54
Re: Nějak
Tak se svez, protože mimo toho posazu, což je samozřejmě pravda, je tam fakt velký skok.
Avatar - pradeda777
22. 12. 2020 15:09
Re: Nějak
Svezu se, ale až se objeví Y Cross.... :-! Do té doby budu jezdit se stávajícím gen. 3 pre F/L.... :-!
22. 12. 2020 19:45
Re: Nějak
To nižší sezení a pocitové "zmenšení" proti starší geenraci je tak trochu účel, právě kvůli tomu aby si udělali prostor pro Yaris Cross. Aspoň tak mi to tvrdil dealer Toyoty a Subaru z C&K Auto, během předváděcí jízdy s hybridním Subaru XV. Nový Yaris podle něj zkrátka mel být spíš stylovka než praktické auto.
Avatar - Blue Sun
22. 12. 2020 16:26
Re: Nějak
Jízdně byl na úrovni třídy, nabízel výbavu, kterou mnozí neměli ani za příplatek, jediná nevýhoda byla velikost. A tu ani současný neodbourává. Nepřipadá mi prostě tak zásadně pokrokový vůči předchůdci nebo minulosti, ale v kontextu nabídky to asi bude jedna z lepších voleb.
Avatar - Ozzman
22. 12. 2020 18:10
Re: Nějak
Svez se... Není to nic, co neumí konkurence, ale rozdíl je tam velký mezigeneracne.
Avatar - Snooob
22. 12. 2020 14:23
Moja sedma
BMW rady 4 a Citroën C4 a Hyundai Tucson - lebo bláznivý dizajn
Ford Kuga
Mercedes-Benz GLB - sympatický rodinný wagen
Honda e - takéto elektro má zmysel
Volkswagen ID.3 - lobing musí byť
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
22. 12. 2020 14:47
Re: Moja sedma
Honda e - smysl by to eventuálně mělo, ale za úplně jinou cenu. Tady kombinace value (dojezd) vs. cena vůbec nesedí, evidentně platíš tučnou prémii za stylovku. Kdyby to stálo 400-500, tak dejme tomu.
Avatar - iudex
22. 12. 2020 14:28
Yaris, e a iD3
Ako písali mnohí vyššie, výber je to biedny, nejak nie je čo, ale to je dôsledok emisných škrtení.
Každopádne by som to videl nejak takto:
Formentor: SUV a crossovery sú stále v kurze a ak aj dobre jazdia ako toto, tak tu šancu vidím. Proste taký Macan pre chudobných.
Honda e: retro štýlové elektro, to má veľkú šancu osloviť porotu.
i20: malé autá s dobrou value for money vždy a ankete bodovali a i20 sa črtá byť silnýhráč, v prvých testoch porazil Polo a hodne jeho imidžu pridá aj nadupaná verzia N.
Sorento: vraj veľmi vydarené klasické SUV, na anglických weboch bodovalo, dokonca auto roka.
S-Klasse: asi netreba vysvetľovať, keby išlo o objektívne kvality a prínos automobilizmu, v podstate každá generácia Ska by vyhrala.
Yaris: opäť veľmi vydarené supermini, naviac úplný hype aktuálne spôsobila verzia GR, aktuálne sú plné internety driftujúcich Yarisov. A pre racionálnu časť poroty je tu vydarený hybrid.
iD3: VW ho silne tlačí ako novodobého Chrobáka alebo aspoň Golfa, elektro na tepe doby, to si trh (alebo skôr emisné predpisy) žiada.
Z nich ako top 3 (nie moje, ale z pohľadu ECOTY) vidím e, Yaris a iD3.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Blue Sun
22. 12. 2020 16:20
Re: Yaris, e a iD3
Emise do toho netahej. Auta se prostě natolik vyrovnávají, že rozdíly jsou malé. A navíc spoustu prvků, které by mohly dělat odlišnost, nařizuje přímo legislativa...
Avatar - twistedTSD
22. 12. 2020 19:07
Re: Yaris, e a iD3
Neee, Formentor ne. Další generický crossover s technikou, kterou jsme viděli v dalších deseti autech.
Honda e je trendy, ale málokdo by ji za ty peníze opravdu koupil.
Hyu i20 - tak nějak nevidím nic, čím by vyčníval. Interiér zpracováním neoslní, design základních verzí je takový generický. Ale je to solidní auto, to ne že ne.
Sorento proč ne, stejně tak Tucson.
S-klasse bez šance.
Yaris klidně může být.
id3 - VW sice tlačí, ale nevidím nic, čím by vyčníval. EV s průměrným dojezdem a ošklivým interiérem. Ale ekolobby se v COTY projevuje silně, takže uvidíme.
Avatar - Blue Sun
22. 12. 2020 19:26
Re: Yaris, e a iD3
ID.3 bude vysoko... možná nevyhraje, ale v první trojce bude. Evropský trh to potřebuje, ukázat Tesle a Korejcům, že to umíme nejlíp...
Avatar - _Karel_
22. 12. 2020 20:09
Divný rok
To je asi první rok, co jsem si přečetl nominace a zívu.
Docela bych to přál Korejcům, Tucson i Sorento se zřejmě hodně povedly. Sice asi nepřináší nic moc echt zajímavýho, ale to dneska podle mě nikdo.
Každopádně Oktávka si účast v jakémkoli užším kole podle mě absolutně nezaslouží, protože auto musí v první řadě fungovat.
Rozbalit vlákno
0
22. 12. 2020 20:37
Tak letos má šanci na vítězství...
...docela dost modelů. Pokud bude tato ankety opět zpolitizovaná, tipuju šílený ID3. A pokud novináři ten nátlak ustojí a budou volit skutečně hlavou, podle názoru by měl vyhrát nějaký malý a dostupný hatchback - tedy buď i20, nebo Yaris, nebo Sandero. :-)
P.S. Doufám, že až bude známá finálová pětice, bude na konci článku i čtenářská anketa s tipováním vítěze :-)
Rozbalit vlákno
0