Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW M340d xDrive Touring – Co víc si přát?

Během pár týdnů, nanejvýš snad jen měsíců, nás čeká premiéra prvního ostrého kombíku BMW M3. Co když ale toužíte po výkonném trojkovém kombíku, který vás nesežere?
Zpět na článek
4. 1. 2021 13:06
4. 1. 2021 13:08
4. 1. 2021 14:25
6. 1. 2021 14:37
6. 1. 2021 20:29
4. 1. 2021 13:14
4. 1. 2021 13:17
4. 1. 2021 13:15
4. 1. 2021 13:17
4. 1. 2021 13:47
4. 1. 2021 13:53
4. 1. 2021 13:57
4. 1. 2021 14:11
5. 1. 2021 15:00
5. 1. 2021 15:09
5. 1. 2021 15:38
4. 1. 2021 13:55
4. 1. 2021 14:19
4. 1. 2021 14:30
4. 1. 2021 14:51
4. 1. 2021 15:10
4. 1. 2021 15:29
4. 1. 2021 16:36
4. 1. 2021 16:41
4. 1. 2021 16:47
5. 1. 2021 11:43
5. 1. 2021 11:45
4. 1. 2021 22:20
5. 1. 2021 09:45
5. 1. 2021 11:42
4. 1. 2021 14:08
4. 1. 2021 14:12
4. 1. 2021 14:30
4. 1. 2021 14:36
4. 1. 2021 22:33
4. 1. 2021 14:55
4. 1. 2021 15:02
4. 1. 2021 15:09
4. 1. 2021 15:21
4. 1. 2021 17:05
4. 1. 2021 15:16
4. 1. 2021 15:18
4. 1. 2021 15:23
4. 1. 2021 15:23
4. 1. 2021 15:22
4. 1. 2021 15:24
4. 1. 2021 15:36
4. 1. 2021 15:39
4. 1. 2021 15:46
4. 1. 2021 15:51
4. 1. 2021 15:59
5. 1. 2021 04:45
5. 1. 2021 10:45
5. 1. 2021 18:53
5. 1. 2021 19:25
5. 1. 2021 19:33
4. 1. 2021 16:15
4. 1. 2021 16:47
4. 1. 2021 16:56
4. 1. 2021 17:01
4. 1. 2021 17:12
4. 1. 2021 17:17
4. 1. 2021 17:24
5. 1. 2021 10:49
5. 1. 2021 16:12
4. 1. 2021 23:09
4. 1. 2021 17:09
4. 1. 2021 19:22
5. 1. 2021 10:22
4. 1. 2021 19:57
5. 1. 2021 08:51
5. 1. 2021 18:40
5. 1. 2021 18:54
5. 1. 2021 15:06
5. 1. 2021 15:12
5. 1. 2021 15:25
5. 1. 2021 15:49
5. 1. 2021 15:29
5. 1. 2021 15:48
5. 1. 2021 15:48
5. 1. 2021 15:37
5. 1. 2021 15:53
5. 1. 2021 17:35
5. 1. 2021 19:05
5. 1. 2021 19:34
5. 1. 2021 19:44
6. 1. 2021 14:54
5. 1. 2021 19:02
5. 1. 2021 19:50
5. 1. 2021 19:55
5. 1. 2021 20:34
5. 1. 2021 21:36
5. 1. 2021 16:04
5. 1. 2021 17:56
5. 1. 2021 18:58
5. 1. 2021 19:41
5. 1. 2021 15:22
5. 1. 2021 15:33
5. 1. 2021 15:35
5. 1. 2021 15:51
5. 1. 2021 17:38
5. 1. 2021 17:57
5. 1. 2021 19:03
5. 1. 2021 19:55
5. 1. 2021 20:06
5. 1. 2021 21:45
5. 1. 2021 21:51
5. 1. 2021 22:07
5. 1. 2021 23:41
5. 1. 2021 20:10
5. 1. 2021 20:16
5. 1. 2021 20:30
5. 1. 2021 21:57
6. 1. 2021 09:53
5. 1. 2021 20:35
5. 1. 2021 21:24
5. 1. 2021 21:59
5. 1. 2021 22:10
6. 1. 2021 09:15
6. 1. 2021 10:07
6. 1. 2021 10:19
6. 1. 2021 12:46
6. 1. 2021 12:55
6. 1. 2021 12:59
6. 1. 2021 13:18
6. 1. 2021 13:24
6. 1. 2021 13:50
6. 1. 2021 15:02
6. 1. 2021 15:28
6. 1. 2021 15:46
6. 1. 2021 15:34
6. 1. 2021 15:39
6. 1. 2021 13:04
6. 1. 2021 15:02
6. 1. 2021 13:56
6. 1. 2021 10:14
6. 1. 2021 10:32
6. 1. 2021 10:48
5. 1. 2021 20:12
7. 1. 2021 20:03
8. 1. 2021 01:53
8. 1. 2021 05:46
8. 1. 2021 08:22
8. 1. 2021 09:07
8. 1. 2021 09:10
9. 1. 2021 12:45
Avatar - Ozzman
4. 1. 2021 13:04
Co víc si přát?
Asi světlá kola, ale spokojil bych se :yes: :yes:

Super auto, škoda jen, že 3er potřebuje Mpaket, aby vypadala dobře, pro nás socky, co po nich pokukují v nižších specifikacích... :)

edit:

to auto má 250 kw a stovku za 7,5s ?! A Maximální rychlost 5?!!! Tady asi řádil šotek...
Rozbalit vlákno
1
4. 1. 2021 19:44
Re: Co víc si přát?
Myslim, ze by konecne mohlo BMW prijit s nejakou alternativou "budiku".
Avatar - VDC
4. 1. 2021 13:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
4. 1. 2021 13:08
Pane Máro,
píšete, "zatímco z podběhů decentně zářily standardně 18“ M kola z lehkých slitin...", jednak moc nechápu, jak může černá barva zářit, jednak česky správně je, "kola zářila", když už.

Každopádně, kombík v tmavé barvě s černými koly, to je nejlepší návod na auto s výzorem pojízdné rakve, bohužel, tahle otravná klišoidní kombinace, se na novinářských autech objevuje pravidelně. Přitom trojka v kombíku je opravdu pěkné auto, škoda.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ozzman
4. 1. 2021 13:10
Re: Pane Máro,
V klidu.. je to jen atrapa, model... Vmax v tabulce je uvedena 5km/h :D:D :D
Re: Pane Máro,
Díky, opravíme!
Avatar - Emel
4. 1. 2021 14:25
Re: Pane Máro,
Sporný je i ten "základ s testovaným motorem". Z mého pohledu 30d 210kW není 40d 250kW.
4. 1. 2021 13:19
Re: Pane Máro,
Ano, černá zapadlá kola září z podběhů. Ufff, právě ty 18" jsou zapadlé a černé navíc nevzhledné. Barva karoserie asi bude fungovat na slunci, ale za 130k nefunguje u mě.
Avatar - WinDiesel
4. 1. 2021 15:57
Re: Pane Máro,
Ve fyzice je základem "vyzařování absolutně černého tělesa"
Takže černá může zářit, to rozhodně ano (nicméně v infračervené) :-!
Avatar - Tee
6. 1. 2021 14:37
Re: Pane Máro,
Bohuzial, tie blbe cierne kola su jedina volba. Ale nazivo to neni az take zle. Ak si spustite konfigurator kolies tak na vyber su jedine tieto, alebo dve ine sady 17", co asi na taketo auto nechcete. Tento rok je vobec u bmw maly vyber zimnych sad.
6. 1. 2021 14:52
Re: Pane Máro,
Ne, v konfigurátoru je 7 druhů 19" alu kol k M340d a z toho dva jsou černé.

https://configure.bmw.cz/…08R9,S08TF,S09QX
Avatar - Tee
6. 1. 2021 20:29
Re: Pane Máro,
Pardon, asi som to zle napisal, alebo sme sa nepochopili. V konfiguratore auta je to ina vec, ale to sa netyka zimnych kolies. Riesil som to osobne na spolocnikove auto, takze viem o com hovorim a to sa neda ani 340d zvolit, tak som dal 340i. Tu je link: https://www.bmw.sk/…onfigurator.html
4. 1. 2021 13:14
stk známka
Sloupla se
Rozbalit vlákno
1
Avatar - SKAY
4. 1. 2021 13:17
Re: stk známka
Též už byto mohli pořešit digitálně.
Avatar - Dinar
4. 1. 2021 13:15
Diesel in its prime!
Těžko cokoliv dodat, aktuální R6 dýzly MB, BMW jsou na technologickém vrcholu toho, co lze z dýzlů dostat, výkon, projev, spotřeba. Volba mezi R6 benz. nebo dýzl trojkou nikdy nebyla těžší, pokud má někdo v úmyslu alespoň občas to auto chytit pod krkem a trochu si zabláznit, pak 340i bude o fous lepší, přece jen ten benzín nahoře zní lépe, pocitově je to auto živější, ale jako cesťák a daily car je 340d těžký soupeř i pro svého benzinového bratra.
Rozbalit vlákno
24
4. 1. 2021 13:21
Re: Diesel in its prime!
Jestli má to auto trávit valnou většinu času na dálnicích, pak těžko neuvážit 40d. Jen ta hmotnost je otřesná, neměla tolik 540d před FL a instalací MHEV?
Ale obecně se mi to trochu nezdá. BMW neuvádí hmotnost pro M340d na stránkách. Každopádně má M340i 1,845t. U G30 je rozdíl mezi "i" a "d" kolem 70kg.

Teď jsem kontroloval ještě sedany a třeba 330dX je údajně o 10kg lehčí než M340iX :-!
4. 1. 2021 13:48
Re: Diesel in its prime!
No teda 1880 / 1955kg neni zrovna malo :P
4. 1. 2021 13:52
Re: Diesel in its prime!
Sedan má mít o metrák míň. Ale samozřejmě to není málo. Daň za MHEV...
Avatar - Dinar
4. 1. 2021 13:54
Re: Diesel in its prime!
Kombíky u trojky dělají přes metrák, plus to mhev, hrůza, jak se nám ta ekologie prováží. :-)
Avatar - lyon667
4. 1. 2021 13:58
Re: Diesel in its prime!
U touringu:
M340i - 1880
M340d - 1955

To jsem zvedavej na ceny M3, kdyz M340i/d stoji v zakladu uz 1.7M. Jeste loni byla benzinova verze bez mild hybridu o dost levnejsi.
4. 1. 2021 14:12
Re: Diesel in its prime!
Vše nej v NR Ti přeji! ;-)
Avatar - lyon667
4. 1. 2021 14:19
Re: Diesel in its prime!
Dekuji, i Tobe a Dinarovi! Clovek by rekl, ze horsi nez loni to uz byt nemuze, ale jeden nikdy nevi...
4. 1. 2021 14:50
Re: Diesel in its prime!
Přesně, zase nezbylo místo ve F1, ale věřím, že na lokálních okruzích se uvidíme ;-)
4. 1. 2021 14:13
Re: Diesel in its prime!
Hmotnosti bavoráckých naftových šestiválcových kombíků jsou opravu na pováženou. Tahle M340d je už hodně blízko Alpině D3 (v minulé generaci byl mezi nimi větší rozdíl) - aktuální D3ka má už ale přes dvě tuny (!), což je prostě moc. Když vezmu, že třeba M5C váží 1940, a to má osmiválec, tak to prostě nechápu.

Ostatně ta avizovaná M3 v kombíku bude taky pěkný otesánek. Nová M3 v zadokolce má 1805 kilo. Kombík k tomu bude 70 kilo a xDrive dobře dalších 60 kilo, takže M3 v kombíku ve čtyřkolce bude mít 1935?
Avatar - iudex
4. 1. 2021 14:46
Re: Diesel in its prime!
Ako píšem nižšie, pri uvedení na trh mala 330i len 1525 kg; teraz tá istá verzia má 1580 kg. Teda ten prírastok sú čisto emisné opatrenia (GPF). Pri šesťvalcoch je to okrem GPF ešte mildhybrid (netuším koľko, ale ďalších možno 50 až 100 kg).
Xdrive obvykle robí 80 kg.
Takže dnes aj dvojlitrová nafta (320d xdrive Touring) váži 1765 kg (!).
4. 1. 2021 19:11
Re: Re: Diesel in its prime!
Ta hmotnost je opravdu příšerná
4. 1. 2021 14:14
Re: Diesel in its prime!
Bohužel všichni zdražují, M3 je od 2,2M ;-)
Avatar - iudex
4. 1. 2021 14:28
Re: Diesel in its prime!
lyon: ceny M3 sú už na stránke, základ za 2.233.400 Kč, Competition za 2.340.000 Kč.
Avatar - lyon667
4. 1. 2021 14:47
Re: Diesel in its prime!
Diky. Koukal jsem na konfigurator a tam cena nabyla.
4. 1. 2021 14:43
Re: Diesel in its prime!
Když jsem před rokem objednával M340i Touring, v základu byla sice o 75 tisíc levnější, ale dali tam nějaké věci navíc co předtím v základu nebyly. Naopak zdražil i nějaké věci ve výbavě. Stejná konfigurace dnes by mě vyšla o cca 70 tisíc víc.
Avatar - lyon667
4. 1. 2021 14:50
Re: Diesel in its prime!
Tak aspon nejaka dobra zprava. Ackoli kdyz si clovek spocita nejakou slusnejsi vybavu, pak tu konecnou cenu radeji ani videt nechce.
Avatar - iudex
4. 1. 2021 14:21
Re: Diesel in its prime!
Úplné údaje sú na nemeckom webe. Tam má M340d Touring udávaných 1955kg.
Pre porovnanie 330d Touring drive má 1905 kg a M340i má 1880 kg.
A ja som mal pocit, že moje auto s 1675 kg je ťažké. :-[] ;-\
Avatar - lyon667
4. 1. 2021 14:56
Re: Diesel in its prime!
Ono uz samo o sobe je paradoxni to, ze se limity emisi pocitaji s ohledem na hmotnost auta, takze pokud BMW prida mild hybrid, coz papirove snizi emise a zaroven zvedne hmotnostni koeficient, pro automobilku i eurourednika je to win-win situace. Bohuzel uz ne tak pro zakaznika.
Avatar - iudex
4. 1. 2021 15:03
Re: Diesel in its prime!
Veru, je absurdné, že dnes fakticky vysoká pohotovostná hmotnosť je výhodou pre výrobcu. Takže emisné predpisy paradoxne (nepriamo) prispievajú k rastu hmotnosti, keď pre výrobcu nie je výhodné mať ultraľahké autá. To je na hlavu. :-(
Avatar - speedfred
4. 1. 2021 15:11
Re: Diesel in its prime!
Ťažšie auto = väčšie drancovanie z prírody. Eko ako sa patrí.
Včera večer som pozeral na nete 330/40d ze by sa mi to celkom páčilo na dialnicné presuny. Tá hmotnosť a otáčkomer je prisernost.
Avatar - m.z.
4. 1. 2021 21:13
Re: Diesel in its prime!
Copak Alfa ti už nevyhovuje?
Avatar - speedfred
4. 1. 2021 22:16
Re: Diesel in its prime!
Vyhovuje, ale na bežné jazdenie je asi škoda ju drať.
Teraz bolo pár voľnejších večerov tak som surfoval a očumoval, topka z celého širokého záberu je ale asi RAM. :-[]
5. 1. 2021 08:31
Re: Diesel in its prime!
Chceš se zRAMovat? ;-) Je fakt, že ty pickupa využiješ, já bych si s ním nepotykal.
Avatar - speedfred
5. 1. 2021 08:56
Re: Diesel in its prime!
To sú len také predbežné širokospektrálne úvahy. Potrebujem ťahať 3.5t a to sa mi celkom pozdáva a aj páči.. Hlavne keď som s dodávkou už pár krát zapadol na stavbe. ;-\
Avatar - SKAY
4. 1. 2021 13:15
Kufr
Zlaté linky a rakev tam vejde ?
Měse líbí tehla celočerna :yes:
Rozbalit vlákno
0
4. 1. 2021 13:16
Překvapení...
...takhle totiž znám podvozek 3er G20 já. Pevný, ale komfortní. Poprvé co o tom čtu i tady. Ještě jsem nejel s jiným než M podvozkem a vždy mě utvrdil v tom, že právě za něj je potřeba hodit nějakou tu kačku navíc.
Pokud bych chtěl klasický, pak je lépe jít do MB C, to jezdí komfortně skvěle. M podvozek mi pak aktuálně přijde lepší než snížený AMG v Céčku.
Rozbalit vlákno
0
4. 1. 2021 13:17
Hmmm....
.... až na vskutku šílenou kombinaci lak/kola/zatmavení oken (to frčelo tak v roce 2000 ne?) to vypadá velmi velmi schopně....

3-er jsem vždy považoval za uvnitř malé auto, ale asi mu časem dám i se svými 192cm šanci.... Tak snad za pár let až trošku ojezdím Superba.... přecejen, poměr cena/výkon není vše ;-) Ještě nejsem tak starej a furt mě láká mít svižné a vyvážené auto.... ne jen houpavou krabici.... (pos*aná Alfa, kdyby dělali Giulii v kombíku tak není vůbec co řešit....)
Rozbalit vlákno
26
Avatar - Dinar
4. 1. 2021 13:47
Re: Hmmm....
Měřím stejně jako ty, co se posazu týká, v bmw 3 nebyl problém nikdy, nejlepší posaz pro dlouhé nohy nabízí paradoxně předchozí F30, o fous lepší než v současné G20. S místem vzadu je to naopak. ;-)
4. 1. 2021 14:20
Re: Hmmm....
místo pro řidiče neřeším, to snad ve střední třídě musí být OK v jakémkoliv voze na trhu.... ale jde mi o děcka co vozím občas vzadu.... kolena v ledvinách mít nechci.... No uvidíme, budu to řešit nejdřív tak za dva roky tak uvidíme.... snad tou dobou budou ještě na trhu normální auta :-)
4. 1. 2021 20:52
Re: Hmmm....
Tak pak někdy poreferuj dojmy. Já jsem asi jediný na světě kdo má v 3er problém s místem. A to mám jen 175cm. Respektive přirovnal bych to ke Golfu s extra šířkou. Pro děti to vzadu bude OK. Ale k Superbu bych to ani trochu nepřirovnávnal. Přesedal jsem do 3er několikrát z Passata, tak o to větší zklamání pro mě...
17. 1. 2021 12:56
Re: Hmmm....
F30 má príšerne málo miesta. Keď som si spravil pohodlie so svojimi 193cm, vzadu sa dalo dať tak vajíčko... ani dieťa nemá kam dať nohy. Celé zle. To auto je pri mojej výške pre 2 ľudí. Vzadu len nákup.
To teraz v Superbe (firemná politika, nie osobné rozhodnutie) je to iný svet.. jasné, BMW bolo úplne iné jazdenie, ale s rodinou bola F30 utrpenie - to je holý fakt.
A táto nová 3 je podľa mňa designovo cisty pruser... ale cinanom sa paci, takze asi je vsetko ok.
Avatar - Emel
4. 1. 2021 13:53
Re: Hmmm....
Trojka narostla. Proti Superbu to pořád je malý auto, úzký a tak... ale umím si to jako rodinné auto představit.

Giulia mi přišla vevnitř menší. Kdyby se dělal kombík s benzínem a ideálně manuálem, tak bych taky zkusil vyjednávat o ceně, skladovky vypadají docela rozumně (oproti ceníku).
Avatar - Dinar
4. 1. 2021 13:57
Re: Hmmm....
Giulia je uvnitř mírně slabší vzadu, ale co do posazu je to pro vyšší postavy nejlepší italské auto ever, s trojkou naprosto srovnatelné. A má i pěkně na kolmo volant, mě julča uvnitř vyhovuje zcela, len ta trůba, resp. kdyby měla nějaký šestiválec mimo qv.
Avatar - Emel
4. 1. 2021 14:11
Re: Hmmm....
Vpředu jo, kdybych v tom měl jezdit sám, tak klidně i ten sedan.... ale jako rodinné auto je sedan no-go a i kombík by byl asi tak tak... no nic, to je akademická diskuse.
5. 1. 2021 15:00
Re: Hmmm....
Sorry za trochu offtopic, ale mate zkusenosti s Guiliou na tema kvalita / servis? Zvazoval jsem QV pro zenu ( at si to nekdy mohu taky pujcit :) ), ale priznam se, ze ze servisovani a vubec kvality vozu mam obavy. Dekuji za kazdy tip
5. 1. 2021 15:09
Re: Hmmm....
Obrať se na Speedfreda, jediný majitel QV tady a má projety všechny verze.
Avatar - iudex
4. 1. 2021 13:55
Re: Hmmm....
Mám ešte o centimeter viac ako Ty a do 3er G20 si sadnem aj sám za seba. Vpredu je to úplne bez výhrad, ale to bolo už v predošlej F30ke, akurát tam vzadu to bolo stiesnenejšie. G20 rieši aj miesto vzadu, je už priestorovo na úrovni mainstreamu (Superb to samozrejme nie je, ale priemer mainstreamu áno).
4. 1. 2021 14:19
Re: Hmmm....
Fakt za sebe v G20? Tak to je už vážně v pohodě! Pro mě bylo i u F30 ;-)
Avatar - iudex
4. 1. 2021 14:30
Re: Hmmm....
Tak ja nesedím rozvalený ako Dinar, takže aj to má vplyv. Každopádne z môjho pohľadu je G20 Touring plnohodnotné rodinné auto.
4. 1. 2021 14:51
Re: Hmmm....
:-[] :-[] :-[] To je definice! Rozvalený jako Dinar :-[] :-!
Avatar - Ozzman
4. 1. 2021 15:10
Re: Hmmm....
My tomu říkali rozvalenej jak pražskej taxikář v Pašíkovi..
4. 1. 2021 15:29
Re: Hmmm....
:D když ten Dinar je mi bližší na představu!
Avatar - Dinar
4. 1. 2021 16:36
Re: Hmmm....
Tvl ještě napiš, jak mám levou ruku na vršku volantu a pravou na loketce a můžu si zrušit nick. :D

Ale je fakt, že na tak dlouhé nohy při podobné výšce, co mám já, sedí málokdo. Iudex je vyšší a jeho sedačku jsem si musel posunout o kus dozadu.
Avatar - Ozzman
4. 1. 2021 16:41
Re: Hmmm....
A co korálkovej potah na sedačce? :D :-[]
4. 1. 2021 16:47
Re: Hmmm....
som myslel, ze mas lavu ruku az na jednej / dvoch hodinach :-)
5. 1. 2021 11:43
Re: Hmmm....
Ano a tím pádem hlava v ose středového tunelu :-[]
5. 1. 2021 11:45
Re: Hmmm....
Nechci ani popisovat jak tlusté kopyto do sedačky na okruzích musím mít, abych dosáhl pohodlně na pedály. A to mám poměrně dlouhé nohy.

Troufám si říct, že kopyto nebude svou mocností o moc menší než absolutní rozdíl výšek mezi námi :-!
4. 1. 2021 20:54
Re: Hmmm....
Jak máš nastavenou sedačku? Čím víc čtu o prostornosti 3er, tím víc přemýšlím, že za mým problémem s prostorem v 3er bude nastavení sedačky... já mám jen 175cm a za sebe to bylo tak tak.
4. 1. 2021 22:20
Re: Hmmm....
Mám 186 cm a za mnou sedí jakákoliv dospělá osoba v pohodě. Kde mám pocit prostorové těsnosti, je místo mezi hlavou a hranou stropu s předním sklem. Třeba napít se z PET láhve je náročnější než třeba v oktávce nebo yarisu.
Avatar - iudex
5. 1. 2021 09:45
Re: Hmmm....
Rád sedím blízko volantu a s pomerne kolmým operadlom, preto za mnou aj pri mojich 193 cm je prijateľne miesta. Aj keď teda záleží od priestorových nárokov zadného pasažiera, za mnou sedí najmladšia dcéra a tej nie je nikdy dosť miesta. :D
5. 1. 2021 11:42
Re: Hmmm....
Máme podobně naštelovanou sitznu. Volant přitáhnout, spíše v horní poloze (ale ne nejvyšší), sedačka dole, sedák lehce skloněný dozadu a opěradlo kolmější. Ještě bederku nafukuju pro esíčka.
5. 1. 2021 21:34
Re: Hmmm....
Já volant v nejnižší, víc dozadu (k sobě), sedačku asi tak na nižší 1/3, opěradlo taky kolmější, ale je fakt, že na nohy si nechávám asi více místa než je potřeba. Schválně až zase pojedu příště 3er, zkusím přehodnotit posaz jestli to udělá rozdíl :)
Avatar - KANKUNEN
4. 1. 2021 13:23
Tohle auto by se rychle mělo zakázat
Jede to, nežere to, nechrochtá to, nesmrdí to. Tohle auto musí být zeleným ke vzteku.
Rozbalit vlákno
2
7. 1. 2021 00:55
Re: Tohle auto by se rychle mělo zakázat
Chrochtá to, pokud nejste úplně nahluchlý.
7. 1. 2021 04:05
Re: Tohle auto by se rychle mělo zakázat
Za jízdy slyšíš chrochtání? Tak to je akustická fata morgana.
4. 1. 2021 14:08
Otáčkoměr
jde špatným směrem. Žádné výhrady? A to bylo řečí o bláznivých Francouzech, když to zavedla jiná značka. No ale nebyla hold německá. Dtto umístění tlačítka startu - neměl pan testér žádný problém, když ho nenašel na tom "správném" místě?
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Emel
4. 1. 2021 14:12
Re: Otáčkoměr
Otáčkoměr obráceně je pakárna v BMW i PSA. V naftě a automatu asi ne až tak zásadní... ale pořád pakárna. Něco jsem zaslechl, že už by mohl jít ten přístrojovej panel přizpůsobit...
4. 1. 2021 14:17
Re: Otáčkoměr
Zatím žádná optáno není k dispozici. Slibovali to již loni na jaře.
Avatar - lyon667
4. 1. 2021 14:14
Re: Otáčkoměr
Vsak otackomer byl kritizovan uz kdyz se nova trojka objevila. A dokud neprijde alespon facelift, tak se na tom tezko neco zmeni.
4. 1. 2021 14:18
Re: Otáčkoměr
Kritika vzhledu přístrojového štítu je pod BMW pravidelně. Na umístění tlačítka Start/Stop se dá velmi rychle zvyknout a není problémem.
Avatar - Dinar
4. 1. 2021 14:28
Re: Otáčkoměr
Akt. digi budíky byly už kritizované tolikrát, že je škoda znova na ně plýtvat slovy. Co se týká přesunu tlačítka start/stop, to beru jako posun v už tak skvělé ergonomii bmw, s voličem at na střed tunelu je volba tlačítka vedle něj určitě lepší. Takže tady není bmw za co kritizovat.
Ale třeba u MB by to tlačítko mělo zůstat, a nejspíš zůstate, u volantu, protože volič je pod volantem.
Avatar - iudex
4. 1. 2021 15:09
Re: Otáčkoměr
Inak trochu sa zabúda, že tie protismerné ručičky má len digiprístrojovka, ktorá je za príplatok. V základe sú klasické budíky s klasickým (správnym) smerom otáčania. Ale keďže sa asi na svete nevyskytuje predvádzačka bez Live cockpitu, tak to možno ani mnohí nevedia.
Ono ani fotku nie je ľahké nájsť: https://cdn.bmwblog.com/…es-m-sport-8.jpg
4. 1. 2021 15:17
Re: Otáčkoměr
Mám tyto budíky ve své M340i, protože se mi digitál vůbec nelíbil, a musím konstatovat, že toho lituji. Sice mi nevadí menší displej na středovém tunelu, ale obrovskou nevýhodou tohoto základního (nedigitálního) budíku je starší software (6.0), u kterého nejde vzdálená aktualizace plus další přidání softwaru na dálku v budoucnu. Doporučuji všem budoucím kupcům připlatit za digitál.
Avatar - iudex
4. 1. 2021 15:21
Re: Otáčkoměr
To by ma zrejme nijak neobmedzovalo. Navigáciu si zásadne nepriplácam a pre iné účely asi aktualizáciu mimo servisu nepotrebuješ. Takže z môjho pohľadu win-win (lacnejšie auto s krajšou prístrojovkou).
Avatar - lyon667
4. 1. 2021 16:11
Re: Otáčkoměr
Takze jedine, o co clovek prijde, je Live Cockpit Professional s velkym displejem a Driving Assistant Plus? To je zajimave, driv bez toho nesel ani head-up displej.

Mimochodem, uz jde zda se nakonfigurovat i kombinace tazneho zaroven s nezavislym topenim, coz jeste na podzim buhviproc neslo naklikat.
5. 1. 2021 09:50
Re: Otáčkoměr
Vysvětlení může být, že s tažným byl údajně spojen automaticky větší chladič. Tak třeba to mohlo hrát nějakou roli.
5. 1. 2021 09:32
Re: Otáčkoměr
Za mě teda taky digitál, a to zřejmě z malicherného důvodu. Původně jsem chtěl rovněž klasické budíky, ale jen do doby, než začaly v noci svítit. Za mě je to osvětlení nehodné cenovky toho vozu a připadal jsem si jak v 90kách. A nakonec jsem s tím digitálem spokojen. Otáčky naopak jsou samozřejmě nonsens, ale např. zobrazení adaptivního tempomatu apod. mi osobně velmi vyhovuje.
Avatar - speedfred
5. 1. 2021 09:37
Re: Otáčkoměr
Ako som pochopil tak veľký profesional sa spojuje automaticky s digi pristrojovkou?
Snáď by sa mohol objaviť už nejaký tuner ktorý to spraví "správne". Tak isto to má aj 5-er :-(
5. 1. 2021 09:51
Re: Otáčkoměr
Ano, professional rovná se digi přístrojovka. Pokud se současně objedná i HUD, to divné zobrazení digitálu nemusí tolik vadit. :-)
Avatar - speedfred
5. 1. 2021 10:06
Re: Otáčkoměr
HUD by som bral už ako povinosť.
Dá sa napr. na noc vypnúť digi štít a sledovať iba HUD?
5. 1. 2021 10:19
Re: Otáčkoměr
U mě se reostatem ztlumuje jak kokpit, tak HUD najednou.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2021 14:30
Trojka
Auto parádní. Jen teda váží o metrák míň, než Touareg se stejným pohonem, to je fakt docela drsný.
Nejsem cílovka trojky, ale - pro mě je to auto se silným sportovním feelingem, ač mám šestiválcovou naftu rád, tak v tomhle případě asi raději benzín. Do pětky naopak nafta jasná volba.

Interiér v dnešní patlací době dobrý, ale na minulou generaci podle mě rozhodně nemá, tohle bylo dokonalý https://www.auto.cz/…-nebo-jen-uspori?…
Rozbalit vlákno
13
Avatar - iudex
4. 1. 2021 14:36
Re: Trojka
Interiér F30 je ergonomicky perfektný, ale G20 je kvalitatívne o level vyššie (materiály, vnímaná kvalita).
Inak tie 3ky pribrali všetky, iste to súvisí s filtrami a pod. Veľmi presne si pamätám, že 330i (sedan, RWD) mala pri uvedení 1525 kg a používali sme ju tu ako príklad ľahkého auta (notabene keď o triedu menšia M135i má 1600 kg). No a dnes ukazuje tá istá 330i pohotovostnú 1580 kg (teda nárast o 55 kíl). Šesťvalce pribrali ešte výraznejšie.
Každopádne priberá všetka konkurencia, takže treba porovnávať s aktuálnou relevantnou konkurenciou. A napríklad nový Arteon SB so základným TDI má pohotovostnú 1660 kg (predokolka). Porovnateľný kombík 318d váži 1645 kg a 320d váži 1705 kg. Zohľadniac skutočnosť, že 3er je zadokolka, tak v rámci konkurencie nie je nijak ťažká.
4. 1. 2021 22:33
Re: Trojka
BMW 330i xDrive Touring: pohotovost 1730kg, max 2260kg
MB C 300 4matic kombi: pohotovost 1710kg, max 2300kg
Audi A4 Avant 45TFSI quattro: pohotovost 1665kg, max 2175

Premie a 4 kolka holt 1,5tuny neváží, doufejme, že je to daň i za jakousi bytelnost.
4. 1. 2021 14:55
Re: Trojka
Tak osobně posun v teriéru rozhodně kvituji. Je to opravdu znát.

Hmotnost má Turek o nějaký metrák větší ne, ale i tak by člověk hádal mnohem větší rozdíl!
Avatar - _Karel_
4. 1. 2021 15:02
Re: Trojka
Ne o nějaký metrák, ale o 1 metrák. Tedy beru konkrétně mé auto.
Avatar - speedfred
4. 1. 2021 15:09
Re: Trojka
Ty už si presedlal k Turkovi? :*)
Avatar - speedfred
4. 1. 2021 17:05
Re: Trojka
Tak nejakú takú odpoveď som čakal 😬.
Kľudne napíš niečo do SZ.
Avatar - iudex
4. 1. 2021 15:16
Re: Trojka
Asi nemáš správne čísla. Nemecký web ukazuje pre základný 170 kW Touareg 2092 kg. Silnejšia verzia tipujem má ešte viac.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2021 15:18
Re: Trojka
Mám v techničáku 2060kg. A nemám základ.
4. 1. 2021 15:23
Re: Trojka
I kdyby to bylo 2,1...pořád je to malý rozdíl!
Avatar - iudex
4. 1. 2021 15:23
Re: Trojka
A to už máš MY 2021? Lebo na nemeckom webe je uvedená "Leergewicht min. 2.092 kg".
4. 1. 2021 15:22
Re: Trojka
Je otázka, zda-li je v TP zapsána suchá hmotnost nebo s řidičem a náplní. ;-)
Avatar - _Karel_
4. 1. 2021 15:24
Re: Trojka
Teď jsem byl kouknout, omluvám se za mystifikaci, 2070 provozní. Takže jsou to 2 metráky. :-(
4. 1. 2021 15:36
merino
za mna jedina vyhrada voci aktualnym M40 je absencia, podla mna, dokonalej kombinacie potahov alcantara + latka. vyzerali super, skvele sa na nich sedelo a vyborne udrziavalo. model v teste ma merino, ktore je sice super, ale stale koza. M potahy alcantara + sensatec su skvele, ale predchadzajuca kombinacia mi prisla lepsia
Rozbalit vlákno
11
4. 1. 2021 15:39
Re: merino
Souhlasím s tebou a zároveň s tím není potřeba řešit chybějící ventilaci sedaček!
4. 1. 2021 15:46
Re: merino
njn ... ono zase ani ventilacia nie je uplne idealna, hlavne na dlhych cestach. vzdy si poviem, ze si vychladim sedacku a potom vypnem, ale nakoniec za chvilu aj tak opat zapnem. zdravotne to nie je prilis vhodne. chapem, ze je koza vnimana ako luxusny prvok vybavy ( hoci sa na nej podla mna sedi horsie ako na latke / alcantare ) , ale do sportovych modelov ( hoci aj supersportov ) sa skor dava alcantara ( a jej podobne mikrovlakna ), pricom je asi len otazka casu, kedy sa aj v luxusnych modeloch ( 7er, S, A8 ) prejde z nappy a merina na luxusne latky ( v spojitosti s "udrzatelnostou" )
4. 1. 2021 15:51
Re: merino
U BMW obvykle stačí ventilace na první stupeň (alespoň mě), víc už mi je nepříjemné. U JLR jsem musel vždy až na dvojku.
Nej by byla odvětrávaná alcantara. To však nikdo nenabízí a je to škoda.

Manželka má ty původní M sedačky v X1 a není nic příjemnějšího. Navíc v zimě jsou během pár vteřin zahřáté.
4. 1. 2021 15:59
Re: merino
som ani nevedel, ze je to mozne ( odvetrane sedecky s alcantarou ). nie je mozna perforacia kazdeho materialu..ani s kazdou kozou to nie je mozne, kvoli vacsej deformacii. paradoxne, 4y sedacky v alcantare vyzeraju ako nove ... ale 2y sedacky v merine / nappe ani nahodou, napriek pravidelnej starostlivosti. vacsinou, zial, plati, ze cim drahsia koza, tym je jemnejsia a tym je citlivejsia. na mojej starej M340 som mal prave kombinaciu bocnice z alcantary a sedaky z latky a ked som ju po 4y predaval so 80k km, tak vyzerali ako nove. ked som predaval 540i v merine po 2y, tak bol vysledok o dost iny :-(

Volvo robi super latkove potahy do V60 ... vyzeraju skvele a vyborne sa na nich sedi.
5. 1. 2021 04:45
Re: merino
Dnes už asi nikdo nenabízí, dřív snad Porsche a jestli ještě někdo nevím. Perforovanou alcantaru taky někdo dává.
5. 1. 2021 10:45
Re: merino
Já mám perforovanou a odvětrávanou alcantaru v Mustangu GT 2018 :*)
V 7er mám klasika perforovanou odvětrávanou kůži a to stejně není ono. Podle mě je nej alcantara a ani nemusí být odvětrávaná....
Kůže bez odvětrávání je totální nesmysl, který bych prostě už nedal, to raději snad látku....
5. 1. 2021 18:53
Re: merino
ved prave, dnes su potahy z latky niekde uplne inde ako v minulosti. mustang dava alcantaru ? :-) americania neznasaju alcantaru a na druhej strane miluju kozu ... odvetravanie vacsinou neriesia, ani na floride, co je pre mna nepochopitelne
Avatar - speedfred
5. 1. 2021 19:25
Re: merino
Ja mám tak isto rád kožu a nemám problém s potením či je to v aute alebo doma.
Avatar - white label
6. 1. 2021 18:26
Re: merino
Určitě ale nikdo nenabízel/nenabízí ventilovanou alcantaru.
5. 1. 2021 19:33
Re: merino
Větranou kůži-alcantaru nabízí Ford u Mustangu ;0)
Avatar - white label
6. 1. 2021 18:23
Re: merino
Alcantaru nabízí Mustang pro sedačky RECARO u nichž ale právě není možná příplatková ventilace.
4. 1. 2021 16:15
Bmw
Opět tleskám chlapcům z Mnichova. Oproti čínským oblinam MB a nekonečně nudnym audinam je bmw jediná prémie, za kterou bych byl, a až dobehne odpis mojeho auta věřím, že to naplnim, ochoten utratit ty nekrestansky prachy.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lamal
4. 1. 2021 16:47
Mahagoni II
je nádhera... aj cela 3ka vyzera v nej vyborne, skvela farba... pasovali by k nej disky v tmavsej decentnej zlatej...

skoda, ze 3ka vazi 2tony...
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Emel
4. 1. 2021 16:56
Re: Mahagoni II
Náš krasnyj. Co je na tom krásnýho, vždyť je to... hnědý jak... Sandero :-)
Avatar - lamal
4. 1. 2021 17:01
Re: Mahagoni II
Co na tom vysvetlim ? Je to prijemne osviezenie tmavych odtienov, na slnku bude viac bordove v tme bude ako cierna. Paci sa mi mix hnedej a bordovej, mne to oku lahodí.... ma to hlbku aj eleganciu.
Avatar - Emel
4. 1. 2021 17:12
Re: Mahagoni II
Tam žádnej otazník nebyl :)
Když líbí, tak líbí... mně se barva nelíbí a podle mě se k trojce ani nehodí... na nějaký Rolls třeba možná dejme tomu. A příplatek 135t je úlet (i když pořád je to levnější než Individual u Opelu, to zase jo :-) ).
Je fakt, že černý kola to srážej ještě víc... možná jak říkáš, s tou bronzovou a nějakými doplňky...
Avatar - lamal
4. 1. 2021 17:17
Re: Mahagoni II
Jo priplatok je desny, isto by som si vybral aj z inych farieb, pokial niekto chce tmavsi a nevsedny odtien preco nie. Na Rollse by to tiez slo, to asi netreba komentovat, eleganciu v sebe má ;-)
Avatar - Ozzman
4. 1. 2021 17:18
Re: Mahagoni II
Na trojku dávají taky naší oblíbenou modrou, v té a mpaketu vypadá parádně, to by byla má volba :)
Avatar - lamal
4. 1. 2021 17:24
Re: Mahagoni II
ty puberťák :D ;-)
Avatar - Ozzman
5. 1. 2021 06:52
Re: Mahagoni II
Pro mne je to fakt parádní kompromis mezi nudnou variací na šedou či černou a nějakým výstřelkem.. bral bych to na všechny auta :D
Avatar - lamal
5. 1. 2021 10:49
Re: Mahagoni II
Ja by som bol radsej za ten mahagón :D
5. 1. 2021 16:12
Re: Mahagoni II
Já nakonec sáhnul po Oxide Grey (individual) doplněnou o černé doplňky a musím říct, že je to nesmírně zajímavá barva, velmi rozdílná ve tmě a na světle (obdobně jako dravit grey). V konfigurátoru vypadá tragicky, ale naživo výborně (subjektivně samozřejmě). Navíc jsem ji snad v mpaketu ještě nikdy nepotkal, narozdíl od desítek bílých a modrých.

viz např. https://www.calgarybmw.ca/en/new-inventory/bmw/3_series/2020-bmw-3_series-id6604958

https://www.dicklovett.co.uk/bmw/used-cars/2020-bmw-3-series-330i-m-sport-pro-edition-saloon-4-door
Avatar - Ozzman
5. 1. 2021 21:35
Re: Mahagoni II
I když mám auto v šedé perleti a nesnáším tu barvu, tak tohle nevypadá zle :yes:
4. 1. 2021 18:23
Re: Mahagoni II
Asi jsem konzerva, ale zlatý disky jedině na modrou Imprezu, barevná kombinace báva v testu teda fakt nevyšla.
Avatar - lamal
4. 1. 2021 23:09
Re: Mahagoni II
Kazdy ma ine chute... pisal som tmavsie zlate, nie uplne impreza style... btw zlate disky vidis uplne bezne na talianskych supersportoch, trebars ferrari, alebo lambo...
6. 1. 2021 08:22
Re: Mahagoni II
No běžně, já tyhle auta potkávám docela vzácně a zrovna zlatý kola si na nich moc nevybavuju, spíš vede černá. Ale to je fuk, jak píšeš, 100 lidí 100 chutí, já bych třeba nedokázal nosit ani zlatý hodinky nebo řetízky, příjde mi to moc okázalý. Módu černých kol nechápu dodnes a na auto bych si dobrovolně černou ani bílou barvu nekoupil. Tož tak.
4. 1. 2021 17:09
Hmotnost!!!
Nechápu srovnání dvou generací. Předešlá F30 se stejnou specifikaci, tedy 335xd touring má pohotovostní hmotnost 1770 kg a ta současná G20 M340D má 1955...OMG, 185 kg těžší.. to je tady pokrok vážení, když vemu že ještě před fl. byla lehčím autem než starší generace. Děkujeme ekomagorum, že nám z oblíbených řidičských vozů dělají pojízdné machny 🤮
Rozbalit vlákno
4
4. 1. 2021 19:22
Re: Hmotnost!!!
Je to strašný. Teďka jsem kouknul ze zvědavosti do techničáku stelvia a mám tam 1735kg!!! Vím je to čtyř válec proti R6 ale stejně je to strašný rozdíl. Nechápu
Avatar - speedfred
5. 1. 2021 10:14
Re: Hmotnost!!!
Mrkol som aj ja do TP - Giu QV 1655kg
5. 1. 2021 11:39
Re: Hmotnost!!!
Ano, ta je vážně lehoučká! :yes:
Avatar - SKAY
5. 1. 2021 10:22
Re: Hmotnost!!!
Je třeba se přiblížit zkratovozum užto váží co T3 :D ;-\
Avatar - Markus1
4. 1. 2021 19:57
Topper
Cakam na topperov komentar ako ho to auto sklamalo..... kedze sa v nom uz urcite viezol a vie to ohodnotit.....pred nedavnom som objednal c43 amg .... a uprimne keby kupujem teraz tak beriem m340i xdrive
Rozbalit vlákno
3
5. 1. 2021 08:51
Re: Topper
preco si uprednostnil C ?
Avatar - Markus1
5. 1. 2021 18:40
Re: Topper
Pretoze ked som konfiguroval c43 tak bmw este nebolo v predaji... a s5 ktore som mal predtym uz neprichadzalo do uvahy koli motoru...
5. 1. 2021 18:54
Re: Topper
ach tak ... zle nacasovanie. na druhej strane, nemohol si vediet, ze nova generacia M340i bude takato ppc
4. 1. 2021 20:16
Příští generace
bude na střeše vozit solární panely... tomu se říká nasazení, co všechno člověk musí strpět, když chce jezdit s dýzlem ;-)
Rozbalit vlákno
42
Avatar - _Karel_
4. 1. 2021 20:18
Re: Příští generace
Co konkrétně máš na mysli, co v tom autě musíš snášet?
4. 1. 2021 20:21
Re: Příští generace
k tradičním opruzům jako je dolévání močoviny ještě přibyl mild-hybrid. myslel jsem si, že dýzl už tak skoro nic nežere ale evidentně jsem se mýlil.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2021 20:27
Re: Příští generace
"co všechno člověk musí strpět, když chce jezdit s dýzlem "
Takže mild hybrid - myslel jsem si to. A ty máš v roce 2021 vážně pocit, že to nějak souvisí s naftovým motorem?
Kdybys napsal - "co všechno člověk musí strpět, když chce jezdit se spalovacím motorem" měl bys pravdu.
A k té močovině - opruz? Nejezdíš ty každých 10tkm na dekarbonizaci svého benzínového motoru?
Mě přijde jako opruz po každém nastartování vypínat asistenty. Ale natankovat jednou za několik měsíců kromě nafty ještě pár litrů AdBlue...
4. 1. 2021 21:41
Re: Příští generace
Při výměně oleje se proplachnou usazeniny. Udělá se to naráz.
Benzin zere víc a proto bych rozuměl nasazení hybridu tam, u nafty už tomu nerozumím.
Ale celkove, jaky dává smysl si pořídit dvoutunovou trojku, za 2M a utesovat se spotřebou...
4. 1. 2021 22:08
Re: Příští generace
Přestože je těžké, na agilitě to není moc znát. A i benzínová verze baby M může jezdit dlouhodobě kolem osmi na sto, aniž by to řídil děda v klobouku.
Avatar - Dinar
5. 1. 2021 08:29
Re: Příští generace
Možná by ty tvoje nářky dávaly smysl, kdyby stejná trojka ve 40i nevážila jen o 20 kilo míň.
5. 1. 2021 09:15
Re: Příští generace
píšu, že si myslím, nebo že jsem si myslel, že diesel s močovinou se svoji nižší spotřebou mild-hybrid nepotřebuje. že baterky u benzínu, aby byly nižší emise proti dieselu.
nová 40i s mildhybridem samozřejmě jde mimo mě... ale hlavní důvod je pro mě neocenitelný /tzn. neumím ho ocenit:) pohon všech kol
Avatar - Dinar
5. 1. 2021 10:54
Re: Příští generace
Proč se při podobných diskusích nutně musíš stavět do pozice prosťáčka, který nechápe, proč dostaly všechny letošní modely napříč motorizacemi mildhybrid? Nemá to nic společného s jejich reálnou spotřebou nebo výkonem, každý, kdo se orientuje, to ví.
5. 1. 2021 12:05
Re: Příští generace
lepší než se stavět do pozice opravovatele gramatiky, co si plete tvrdé a měkké i ;-)
Avatar - Dinar
5. 1. 2021 12:18
Re: Příští generace
A kdepak si ho pletu?
5. 1. 2021 12:29
Re: Příští generace
cca týden zpátky? zkusím to dohledat, opravil jsem tě a reakce už jsem se nedočkal, bral jsem to jako že se stydíš:)))
Avatar - Dinar
5. 1. 2021 13:03
Re: Příští generace
Nebuď směšný, stydět se za gramatickou chybu, spec. v i/ý při těch rychle psaných komentech, kde začneš s tím, že podmět bude "motor", abys větu zakončil "motorizací"? Nemám důvod, takových chyb jsem jistě pár udělal a jistě ještě udělám. A sám se na konto gramatiky rozčiluju u redakčních textů, jazyk je pracovní nástroj redaktora, je za to placen, má čas na to text si po sobě přečíst, v diskusi se ohledně jazyka ozvu velmi výjimečně a spíš jde o stylistiku nebo jednak/druhak a podobné prasárny, používání cizích slov bez znalosti jejich významu atp., i/y uteče občas každému.
5. 1. 2021 13:07
Re: Příští generace
ty kola a ta kola... to mi nepřijde tak zásadní, pokud po redaktorovi nechci výkony Karla Čapka ale zajímají mě auta...
pochybuju, že někdo z místních studoval novinařinu:)))
Avatar - Dinar
5. 1. 2021 13:23
Re: Příští generace
Zásadní v té mojí reakci bylo "záření černých kol", poznámka o "y" místo "a" byla jako doplněk, z dovětku "když už" to musí být zřejmé i tobě.
Že budeš psát gramaticky správně, z tebe Čapka neudělá, to jsi mimo, mluvím o pracovním nástroji redaktora, který se psaním textů živí, navíc, já mu za to plat nekrátím, jen jsem poukázal na chybu.
5. 1. 2021 08:53
Re: Příští generace
M40 je pre modelovy rok 2021 tiez mild hybrid
5. 1. 2021 09:43
Re: Příští generace
no jsem zvědavý, voni jsou schopní nacpat hybrid do M3/4...
asi ideální motorizace je 30i, bez x-drive, bez baterek... 1445 kg jsem našel... 1470 jinde...
Avatar - Dinar
5. 1. 2021 10:58
Re: Příští generace
20i a 30i dostanou mild hybrid s přechodem na nový model. rok, tj. v půlce letošního.
5. 1. 2021 11:11
Re: Příští generace
svět se v kravskou pr... obrací.
Avatar - iudex
5. 1. 2021 11:29
Re: Příští generace
Zle si našiel, je to 1580 kg (sedan 330i RWD).
5. 1. 2021 12:19
Re: Příští generace
iudex na mě reaguje. to už teď není chlap?
hlavně jsem našel, že už se nedá nakonfigurovat 330i RWD:(
5. 1. 2021 19:59
Re: Příští generace
330i RWD je v konfigurátoru... ;-)
5. 1. 2021 19:55
Re: Příští generace
je to uz davnejsie, co som cital rozhovor s nejaky vysokym manazerom z MB, ktory tvrdil, ze dalsia generacia AMG63 bude 4valec s elektromotorom :-O
Avatar - iudex
5. 1. 2021 10:16
Re: Příští generace
Doba je zlá, keby nemuseli, tak to nerobia. Ale buďme radi, že nejaká M340i stále je, u Audi už človek nedostane v sedane benzínový V6 vôbec (a v kombíku až RS4) a mainstream (s jedinou výnimkou Stinger) zásadne končí na R4.
A M3 je stále čistý spaľovák (dokonca aj s manuálom).
5. 1. 2021 10:25
Re: Příští generace
A u Fordu atmosférický osmiválec se 460 hp :-) :-) :-)
Avatar - Dinar
5. 1. 2021 11:01
Re: Příští generace
Pro těch pár mustangů, co v EU prodají (oproti počtu konfekčních modelů D3) se jim vyplatí ten motor neku.vit. Ale budoucnost budeš mít u nich krásnou, čistou, elektrickou, neboj, po mustangu rovnou mustang E-mach. :D ;-)
5. 1. 2021 11:39
Re: Příští generace
Ano, kdo z konkurence dělá výkonné R6(V6) benzín/nafta do střední třídy v principiální zadokolce?

K té M3 ještě dodám navíc jako RWD.
5. 1. 2021 12:07
Re: Příští generace
abyste se z toho BMW nepos.rali. snesete coby zákazníci jako koně, to se musí nechat. já si dvoutunovou zábavu s povinným /ne/pohonem všech kol nechám ujít. našel jsem skladovou 440i conv. minulé generace a přetluču to s neaktuálním modelem, což je mi dost u pr...
5. 1. 2021 12:22
Re: Příští generace
440i F33? Ta má 1,9t...
5. 1. 2021 12:25
Re: Příští generace
1825 s x-drivem, bez něho pod 1800? daň za skládácí plechovou střechu...
5. 1. 2021 12:41
Re: Příští generace
Našel jsem specifikaci RWD s curb weight (bez řidiče tedy a náplní) 1745kg. Obecně se v EU uvádí s balastem řidiče a nějak plnou nádrží, to bude min 100kg nahoru?
5. 1. 2021 12:52
Re: Příští generace
můžu se mrknout do velkoho techničáku. nadváha proti stejnému kupé je určitě znát, ale přidaná hodnota šesti měsíců v roce bez střechy je pro mě značná.
a kdyby ne, logická volba by byla 240i...
Avatar - Dinar
5. 1. 2021 13:10
Re: Příští generace
F33 440i cabrio rwd má, dle údajů německého bmw, leergewicht 1845 kg. Být ta 340d bez balastního mild hybridu, váží velmi podobně, dýzlový awd fuj kombík. ;-)
5. 1. 2021 14:18
Re: Příští generace
ano. jenomže kabriolet a to už se budu opakovat, jinak udělat moc nelze. Nová osmička má dvě tuny a zase o tolik větší není...
za prosluněného letního dne se po sobě svezu v 340xd touring a potom ve svém autě a měl bych rychle zjistit, která jízda mě zabaví více...
Avatar - speedfred
5. 1. 2021 17:29
Re: Příští generace
Čo tak pouvažovať nad nejakým Lotusom či Catom?
Váha fakt nízka a slnko stále nad hlavou. :-!
5. 1. 2021 18:59
Re: Příští generace
Portofino ;-)
Avatar - speedfred
5. 1. 2021 19:25
Re: Příští generace
tak to by šlo :yes:
Avatar - Dinar
5. 1. 2021 12:25
Re: Příští generace
Ty jsi všech pozérů futrál, entuziasticky tu meleš o nízké váze, vysmíváš se dvoutunovým čtyřkolkám, a to z poza volantu dvoutunové zadokolky s plechovou střechou. :D :D
5. 1. 2021 12:27
Re: Příští generace
já jsem nikdy netvrdil, že je to ryzí sporťák, vždycky jsem psal, že má nadváhu ale že mi to za to stojí. vím, proč tolik váží a že to jinak nelze. to si ale těžko umím vysvětlit u pohonu všech kol, baterií, elektromotoru a podobných věcí...
kdybych chtěl vezmu si o 250 kilo lehčí kupéčko... kdyby mi šlo o vymetání okresek...
Avatar - Dinar
5. 1. 2021 13:06
Re: Příští generace
Tak, pak jsi jediný, kdo se tu v rodinném kombíku snaží vidět sporťák. Kdyby kdokoliv soudný chtěl nástroj na vymetání okresek, těžko by ho hledal v článku o 340d kombi. Do těchto poloh to tu tlačíš pouze ty.
5. 1. 2021 13:10
Re: Příští generace
takže dvoutunová trojka je cajk, budu si to pamatovat:)
Avatar - Dinar
5. 1. 2021 13:14
Re: Příští generace
Pamatuj, stejně jako dvoutunové trojkové kabrio. ;-)
5. 1. 2021 14:15
Re: Příští generace
V COC listu mám napsáno 1845 kg. A je to čtyřka. Mohu ofotit ;-)
Jinak ale rozumím tvému porozumnění, až si budeš konfigurovat svojí další dieselovou čtyřkolku na tři metry, baterkám neujdeš. Já si zatím zaplaťpánbůh můžu vybírat :yes:
Avatar - rohYpnol
4. 1. 2021 21:08
Jedna věc se vážně nepovedla
Jak by napsal klasik - mám dvě zprávy, z toho jednu dobrou a druhou špatnou. Tak kterou nejprv?

Nejprv tu dobrou - to co se vážně nepovedlo, není zvoraný jak od Přemka Voráče, ale je to zvoraný jak od Helmuta. Takže nic strašnýho.

Ta špatná zpráva zní - že zvorali to hodně podstatný a to je vnější design. Nová trojka (a nejen ta) je prostě... asijská. To by nemuselo být tak zlé, protože asijsiký design mám obecně rád. Jenže k BMW to sedí ještě míň jak rozporuplný bangleovský design. Naštěstí, NAŠTĚSTÍ si nová trojka zachovala tvarovou lehkost. To, co na kilech značí těžkou obezitu, prostě opticky nikde není a trochu to připomíná somálce, co sežral zlatou cihlu.

Technika? Není o čem. Diesel vládne současné produkci, navzdory všem útokům zkratomozků a eurohujerů.

A konkrétní konfigurace? Tmavá metla, tmavý kola a tmavý okna na kombíku? Prostě pecka!!! Jen budoucí tuner nebude mít do čeho píchnout, no aspoň bude moct šetřit bitcoiny na tisíc a jednu moderní fíčuru která se na tom po prvním majiteli vydrbe.
Rozbalit vlákno
5
5. 1. 2021 09:44
Re: Jedna věc se vážně nepovedla
to je věc názoru, mně se nová trojka líbí jako sedan i jako touring...
Avatar - iudex
5. 1. 2021 10:23
Re: Jedna věc se vážně nepovedla
Tak dizajnovú čistotu F30ky to nedosahuje: https://i.pinimg.com/…0a5eccff33f4.jpg stále ale patrí G20 k tomu krajšiemu v triede a v M pakete na vhodných diskoch je to super (to neplatí pre testovanú pohrebnú kombináciu). Ja by som sa pri 3ke nevyhýbal ani výraznejším farbám, v pohode sunset orange a dokonca by som zvažoval aj individual farbu java green: https://www.bimmerpost.com/…54-f6ad-5e29.jpg
5. 1. 2021 15:52
Re: Jedna věc se vážně nepovedla
tie vyraznejsie farby maju jeden zasadny problem ... vsetci vedia, ze si to Ty ( ak si ho kupis ). jednoducho minimum 3er je v takychto farbach a je velka pravdepodobnost, ze hoci aj v hlavnom meste SK, ci CR budes jediny s takou farbou

btw ... 3er ma teda velmi daleko od azijskeho dizajnu. pri novej 4er je to uz, zial, opacne
Avatar - iudex
6. 1. 2021 10:44
Re: Jedna věc se vážně nepovedla
Tak povedzme si na rovinu, dnes s bavorákom už vôbec nevyčnievaš (ako tomu bolo pred 20 rokmi), je ich na cestách toľko, že v nejakej šedej 3ka zapadne skoro rovnako, ako šedý Superb. Ostatne 3er je momentálne najpredávanejšie auto v triede (v rámci EU). Plus ja momentálne (po 3 šedých autách) preferujem výraznejšie farby. Takže aj keď by som si sám nedal tú individuálnu Java green (lebo peniaze, individual veci sú brutálne drahé, plus dlhšia čakačka), volil by som buď sunset orange (jediná výrazná farba na 3er), alebo aspoň portimao blue.
Mimochodom aj ten Superb úplne ožije, keď nie je v nejakom odtieni šedej, ale napr. v dragon skin: https://i.ytimg.com/…axresdefault.jpg
6. 1. 2021 13:53
Re: Jedna věc se vážně nepovedla
uplny suhlas. je to bezne ( ak sa to tak da nazvat ) auto na cestach. ked si ho ale das do sunset orange, alebo java green, tak budes ( skoro ) jediny v meste a na cestach. zijem v BA a tu jazdi asi jeden v java green a jeden v orange sunset. obe farby vyzeraju v realne super, ale ak chce majitel zapadnut, tak to nie je nic prenho :) ja osobne som skor zastanca co najnenapadnejsieho auta s co najlepsou technikou a vybavou :-)
Avatar - Alf1k
5. 1. 2021 15:06
m340i
Spotřeba u m340i mi přijde tak dokonalá, že pro diesel mám pochopení asi jen vyloženě na dálnici. Saabik nahoře píše kolem 8litrů benzínu aniž by to auto nějak mučil, to je podle mě extrémně dobrá hodnota, bravo BMW. :yes:
Moje C43 (přelom 2017/2018, stihla se pořídit těsně před faceliftem bez filtru) jezdí po zahřátí tady na horách kolem 9l při opravdu striktním dodržování předpisů, svižná jízda v horských oblastech je mezi 10-11 průměr. Samozřejmě je to o profilu tratě, ale takovéto “nahoru-dolů” ježdění u nás mám tyhle spotřeby. Provozní hmotnost kombi verze v techničáku 1735kg.
Na druhou stranu mi to pořád vynahrazuje zvuk, který Céčko43 s filtrem podle mě neumí a obecně ty nové ofiltrované Ršestky už nejsou takové porno viz třeba 53amg atd. :-)
Rozbalit vlákno
64
5. 1. 2021 15:12
Re: m340i
Shodou okolností zítra jdu zkoušet M340i před případným objednáním. Jsem zvědav na běžné cestování i možnost zábavy za volantem. Projel jsem ji jen rychle krátce po představení, ale nebylo to tolik, abych si byl jistý, že s ní nějaký ten čas strávím.
Navíc verze s ucpaným výfukem, ještě loni v létě jsem zkoušel Z4 M40i a ta měla krásný zvuk. Jen jsem jí víc držel pod krkem a moc krásnou spotřebu jsem tedy neměl. :-!
Avatar - Alf1k
5. 1. 2021 15:25
Re: m340i
Já myslím, že je to lepší volba pokud opravdu někdo nejezdí dálky a dálnici. Ta spotřeba je nejlepší ve třídě (alespoň jsem neslyšel o lepší přímo od majitele jako je třeba tady Saabik)
Já to mám pro rodinu a na daily, takže pod krkem když je možnost tak maximálně 1x v tejdnu a to pak nějak nesleduju, lítaj tam nechutné cifry :D Tam bude efektivnější ten diesel, ale ten zážitek co si budem povídat no.. :-)
5. 1. 2021 15:49
Re: m340i
Mám to jen pro sebe na střídání s dalším autem. jestli do toho občas naložím rodinu, to je asi vše. Mix okresky a dálnice, žádné velké město. ;-)
5. 1. 2021 15:29
Re: m340i
Po nahrání nového softwaru z 11/2019 je zvukový doprovod z výfuku výrazně potlačen směrem do civilnějších projevů. US verze tohle nemá, tam si můžou pískat. Tam to zní daleko lépe.
Pokud člověk jezdí s davem v silném provozu, spotřeba přes 8 litrů pak značí špatné zacházení s plynovým pedálem. Na prázdných okreskách není problém přes 10 litrů, samozřejmě.
5. 1. 2021 15:48
Re: m340i
S XE-S kompresorovým V6 jsem měl spotřebu za celou dobu 9,5 a to jsem auto nijak nešetřil, jen to chce používat hlavu. ;-)
A to byl motor, který si obecně vzal spíš víc než míň.

Nejde mi o litr sem nebo tam, spíš o to jak se s autem bude denně jezdit :-)
Avatar - Alf1k
5. 1. 2021 15:48
Re: m340i
Toho zvuku je prostě škoda no, ale to jsou prostě aktuální normy a regulace. Dost často se pohybuji v bavorsku a když mě nedávno německý kolega v noci ve městě upozornil, že ty otevřené klapky ve výfuku nejsou dobrej nápad a ať si davám pozor tak mě to dost překvapilo, řeší se to docela hodně a např. novej software v nových autech to už vyřeší sám jak píšes..
5. 1. 2021 15:37
Re: m340i
Ad výkon. M340i má oficiálně 374k/500Nm, na brzdě mi naměřili 413k/548Nm.
5. 1. 2021 15:53
Re: m340i
To je hodně slušné!!! :yes: Odpovídá to tomu, když 340i poměřovali ve sprintech se vším možným a když jsem viděl, jak neujela RS4...
Bylo jasné, že výkon tam bude reálně vyšší.
Avatar - speedfred
5. 1. 2021 17:35
Re: m340i
M235i mala deklarovaný výkon 326k a po 15.000km mi namerali 360k. :yes:
5. 1. 2021 19:05
Re: m340i
Tak tomu se sice taky zdraham uvěřit, ale už to nezní tak ujetě...
Avatar - speedfred
5. 1. 2021 19:34
Re: m340i
No dobre teda, podľa grafu to bolo 305k/435Nm (tak nejako) ale na kolesách.Graf mám.
Totok ti údajne napočíta kone na kľuke.
http://www.mk5cortinaestate.co.uk/calculator4.php
5. 1. 2021 19:44
Re: m340i
Obojí je vyšší výkon o 10% :D

To je vtipné. ;-)

Mimochodem, australani M340i naměřili 0-100 za 4,18 a 200 za tuším 15.

A jedna drobná...Audi většinou mívají větší než udávaný výkon a tady to nevypadá, že má bramborák o skoro 80k méně.

https://www.youtube.com/watch?…

Mimochodem Matt v Carwow naměřil kombíku 0-60mph za 4,1s. Ono to opravdu vypadá, že je BMW dost konzervativní při udávání výkonu motoru.
6. 1. 2021 14:54
Re: m340i
Když se zvětší deseticentimetrovy penis na 11 anebo 20centimetrovy na 22 je to pořád deset procent, vtipné:)
5. 1. 2021 19:02
Re: m340i
To je pěkná blbost... 413 koní v sérii? Chci vidět ten papír :no:
5. 1. 2021 21:36
Re: m340i
Tak to už je celkem brutální...na kombík :)) :yes:
5. 1. 2021 16:04
Re: m340i
prirpav sa asi na 4-5 mesiacov cakania :-(
5. 1. 2021 17:56
Re: m340i
Je volný slot, březen. Ale nevím nakolik mi dovolí hýbat s výbavou.
5. 1. 2021 18:58
Re: m340i
pri M40 sa tak nejak "netriafaju" do terminov, ale ak si to chces "poistit" tak daj nieco z individual a budes to mat za 6-7 mesiacov :-) ( je inak mozne, ze s tym bude mat vela aj covid a CO2 ) vzdy ale mozu prijemne prekvapit
5. 1. 2021 19:41
Re: m340i
No jestli ho vezmu, tak je místo MB, které mělo být v polovině X/20. Bude nejdřív II/21.
Avatar - iudex
5. 1. 2021 15:22
Re: m340i
Ad prvá veta: absolútne súhlasím. Pri bežnom nájazde povedzme do 20t km ročne nevidím pre dízel dôvod; samozrejme ak niekto robí 50t ročne, potom to zmysel dáva. Sám osebe ten dízel nebude zlý, je to furt R6 a má to silu ako mamut, pružnosťou zrejme predčí benzín. Ale proste B58 je tak vydarený motor, že ťažko (inak ako nájazdom) zdôvodňovať, prečo pred ním uprednostniť naftu.
A celkovo pri výkonoch nad 300k je akákoľvek spotreba pod 10 l benzínu parádna a neriešil by som ju (sám mám priemer 8,9!).
Avatar - Alf1k
5. 1. 2021 15:33
Re: m340i
Souhlasím, jako ve větších městech to jde samozřejmě o něco málo nahoru, ale dostat se s V6/R6 pod 10l s výkonem bez mála 400ps bez toho aniž by převodovka podtáčela a dusila motor považuju taky za skvělé a evidentně nejlíp to momentálně umí m340i :yes:
Škoda jen těch hmotností, posouvá se to pomalu někam kam nechceme, ale tak to prostě je no :-(
5. 1. 2021 15:35
Re: m340i
U verze M340i jsem se stylem 'na klobouka' dostal nejníže na spotřebu 4,8l/100km (ujetých 82 km). Ale byla to hrozná nuda, malá rarita. Už nikdy více. Jen jsem tím chtěl potvrdit, že ten motor se mimořádně povedl.
5. 1. 2021 15:51
Re: m340i
Jednou jsem to tu psal, pokud se sejdou okolnosti a slušný provoz...

F-type V8 495HP Ostrava-Košice-Blava-Praha v jeden den za 9,5/100 ;-)
Avatar - speedfred
5. 1. 2021 17:38
Re: m340i
Keď sa už merajú pindíky tak ja som mal s QV manuál po cca 300km 7.6L a za celý trip 1200 km (?) 9.5l.
5. 1. 2021 17:57
Re: m340i
Když jsem ti vracel QV, tak poslední cesta podle předpisů a byl jsem taky pod 9. Hned jsi mě utřel sub8 spotřebou ;-)
5. 1. 2021 19:03
Re: m340i
A kravina podruhé, 4,8 litru určitě ne... mas zázračné auto...
5. 1. 2021 19:55
Re: m340i
Jestli byl stejně důsledný jako s grafem výkonu, budeš se mít za co omlouvat :-!
5. 1. 2021 20:06
Re: m340i
Pracuji na tom. Nějak se nezobrazuje, i když je tam fotka nahraná. Občas to tu zlobí...
5. 1. 2021 21:45
Re: m340i
Kde je záruka, ze auto nebylo upraveno? ;-)
Málokdo měří auto před úpravou, většinou až po úpravě:)
5. 1. 2021 21:51
Re: m340i
Mě zajímalo co je pravdy na tom, že má mít údajně o něco víc než je ofiko. Tak jsem si změřil neupravenou verzi, abych vůbec věděl, na čem jsem. Vzhledem k záruce do motoru moc hrabat nechci. A BMW prý na tento motor ani žádný power kit nepřipravuje. Jediná úprava byla 100 oktanový benzín :-) .
5. 1. 2021 22:07
Re: m340i
Mas zázračné auto. Shlédl jsem měření na YouTube a nic podobného tam nikdo nenameril.

A tady je nějaké vysvětlení k tomu, proč jsou některé kusy silnější než série
https://g20.bimmerpost.com/…s/showthread.php?…
Avatar - Alf1k
5. 1. 2021 23:41
Re: m340i
To by ale znamenelo (ten odkaz) že pokud Saabik nechává péči na autorizovaném servisu třeba skrz záruku, tak už tam ten výkon naměřenej na brzdě nemá díky té softwarové aktualizaci. A že by zrovna o tomhle na servisu majitele nikdo neinformoval?
5. 1. 2021 20:10
Re: m340i
Tak jsem tam dal fotku i s tou spotřebou. Jsem možná divnej, ale ne lhář.
5. 1. 2021 20:16
Re: m340i
priznaj sa, ze Ty si sedel za volantom a manzelka s dietatom tych 80km auto tlacili ? :-) :-) :-) ale taraz vazne, ta spotreba je brutal, predpokladam ale, ze si siel z vyssie polozeneho miesta nizsie ?
5. 1. 2021 21:57
Re: m340i
Tohle je až absurdní :D :yes: Ale bylo to tak trochu na Teslu, ne? Tím myslím 80 km/h za kamionem :D
Avatar - iudex
6. 1. 2021 09:53
Re: m340i
Určite to bolo "na Teslu" :D , ale ja si to teoreticky viem predstaviť. Prakticky už nie, aj keď som niekedy skúšal ísť eko-rallye, nemal som na to nervy, niekoho predbehol a jedným razantným predbehnutím si pokazil celú priemerku. :D
Avatar - iudex
5. 1. 2021 20:35
Re: m340i
Ty hrdina, čo povieš na dôkaz? Nič, to už sa vyparíš. Ale okopávať kotníky zo zadu, to ti ide. :no:
5. 1. 2021 21:24
Re: m340i
To opravdu nemám ve zvyku. Byl jsem pryč od počítače na dvě hodiny.
Par aut už jsem nechal upravil a přeměnil a čísla vykonu seděly až úzkostlivě. U tohohle konkrétního motoru přidávali v Supře výkon cca na 380 koní, ale 411 už se mi zda přehnané. Vyloučit to samozřejmě nelze. Jen bych na to asi našel i nějaké další reference, spousta motoristických webů dela měření a určitě by o tom někde psali...
A s tou spotřebou? Parkrat už jsem se stejným motorem zapnul Eco režim a tempomat na nějaké nesmyslné číslo dejme tomu 80-90 km/h na dálnici a spotřeba šla asi na 7,5-8. Možná níž. 4,5 je možná tak na tempomat na 40ce...
5. 1. 2021 21:59
Re: m340i
Přiznám se, že se mi tomu taky až nechce věřit. Ale já nikdy neměl nervy na to jet se 40i eco rallye, takže to nemohu potvrdit ani vyvrátit :D A hlavně nevím jak moc je aktuální 3er inovovaná na spotřebu.
5. 1. 2021 22:10
Re: m340i
Zítra jedu po prázdné dálnici Vyškov - Zlín, nastavim tempomat na 86 km/h, převodovku na Eco a je to z kopecka - musím se dostat na podobne číslo.
Avatar - _Karel_
6. 1. 2021 09:15
Re: m340i
Souhlasím, takové spotřebě při průměrné rychlosti přes 80kmh bych věřil leda s naftou, a i u nafty by to byla vynikající hodnota.
Když jsem koupil před pár lety jetou A6 3,0TDI, dojel jsem s ní domů za 5,2l. Byla to trasa z Brna do Slavkova, jel jsem ji poté nejmíň stokrát, a nikdy zdaleka za takovou spotřebu. Nějaká anomálie, nejspíš chyba PC. Na stejnou chybu PC vidím tu zázračnou spotřebu kolegy výše.
6. 1. 2021 10:07
Re: m340i
Ano, neuvěřitelný motor :-) .
Samozřejmě to bylo na pořádného klobouka, a jak jsem psal, nebavilo mě to a už to nechci nikdy absolvovat. Jen mě zajímalo jaké nejnižší spotřeby lze s tímhle dosáhnout. Pouze jsem chtěl ilustrovat jak moc se motor povedl. PP mám v pořádku. Pravidelně zapisuji spotřebu na spritmonitoru.
6. 1. 2021 10:19
Re: m340i
Teď jedu Vyškov - Zlín, tempomat na 86 a zatím jsem na 6,0. Mám zadokolku takže bych měl mít nižší teoretickou spotřebu, než ty. Je to do mírného kopecka a tak stejné martyrium podstoupim i po zpáteční cestě. Ale i tak pochybuji, ze je prostor dostat se pod 5.
6. 1. 2021 12:46
Re: m340i
Pozpátku, celou cestu z kopce, eco režim, za kamionem - 5,4. Proste nevěřím. A nevěřím ani tomu měření, stejný tovární software co dává + 40 koní... mas unikátní auto a půjde do muzea :yes:
6. 1. 2021 12:55
Re: m340i
Se nečil, máš starší typ motoru. Vůbec nemám problém vzhledem k tvým 5,4 tomu věřit. Stejně tak s výkonem.
Mimochodem novější motor v X5 G dokázal jezdit o litr méně, ale i více v režimu spořím/ženu to než to samé v X5 F15.

Já dnes s M340iX dal 13,8. Moc pěkná práce, jen ta jednička na začátku přebývá.
6. 1. 2021 12:59
Re: m340i
A jaké jsou z ní pocity?
6. 1. 2021 13:18
Re: m340i
Poslední sedan s výkonným šestiválcem co jsem měl bylo XE. 340i je na rozjezdu určitě rychlejší díky lépe naladěné převodovce, která je ostřejší. Ve vysokých rychlostech je taky dynamičtější. Trochu mi připomíná dynamikou mojí ex M3 V8 s tím, že co jí chybí nahoře, to má dole a ve středních otáčkách. Určitě bych G20 s V8 na silnicích a zřejmě ani na dálnici neujel.
Posaz jsem věděl, že mi sedí, tam nebylo o čem. Znovu mě dostal perfektně naladěný podvozek. to je opravdu majstrštyk. Možná, že v utaženějších přehazovačkách pravá/levá byl lehký Jag jemně obratnější, ale ne o tolik, kolik by napovídalo srovnání pohotovostní hmotnosti.
Obecně je podvozek naprosto úžasný. Pevný a přitom komfortní, jistý a konejšivý. To je balanc, který jsem opravdu zažil jen s indickobritskou kočkou. To jak dokáže utlumit díry, spáry na panelce...vážně klobouk dolů.
A hlavně má zpátky krásně progresivní řízení. Reaguje na každý pohyb volantu, moc mě to nadchlo a běžné verze G20 takhle nefungují.
Uvidíme jak se podaří dojednat konfigurace, za mě ano. Tohle je opravdový král třídy, kterému sekunduje jen C43. Nebavím se samozřejmě o topu á la M3, QV apod.

AWD je vyladěno tak, že není cítit ani náznak nedotáčivosti, zpočátku bylo jen mokro, na kopečcích v lese i sem tam sníh a babyM se chovalo víceméně jako zadokolka.
6. 1. 2021 13:24
Re: m340i
To zní hodně dobře :yes: . V neděli tady prý bude test M340i.
6. 1. 2021 13:50
Re: m340i
Jsem zvědav co řeknou, ale M340i je definicí moderního BMW. :yes:
6. 1. 2021 15:02
Re: m340i
Ale jel jsem z kopce cely úsek! Praha a Hradec jsou na stejné nadmořské výšce... jel jsem striktně na tempomat, eco režim, nebrzdil, nepřidával. Stejně těžké auto. Stejný motor, podobný software. Jel jsem tak, ze usporneji už to proste nejde... jel jsem tak, jako když ti svítí dojezd 30 km a nejbližší pumpa je 50 km... a on má ještě pohon všech kol, takže odpor obou náprav větší, i když je připojena jen jedna...
6. 1. 2021 15:28
Re: m340i
Není to úplně stejný motor a dole píšeš, že máš čipnuto o 65HP, jestli máš před FL, pak dokonce o 85HP. Oproti sériovému SW to je tedy rozdíl.
6. 1. 2021 15:46
Re: m340i
Spotřeba po nacipovani mírně klesla - nebo zůstala na stejné úrovni. Jeho software taky není původní řekl bych. Při ustálené jízdě dejme tomu na 30% využití vykonu vozu nevidím důvod k rozdílu.
Někdy se můžeme domluvit, první zastávka na brzde, druhá po dálnici za sebou 20 km...
6. 1. 2021 15:34
Re: m340i
13,8 ? to si nesiel moc predpisovo :-) :-)
6. 1. 2021 15:39
Re: m340i
V zásadě téměř ano, jen jsem chtěl vyzkoušet, co motor umí. A jak zní, to pak čísla rychle skáčou ;-)
6. 1. 2021 13:04
Re: m340i
Mně je to fakt jedno. Vím co jsem naměřil, byl jsem i u toho měření výkonu. Nepotřebuju se před nikým obhajovat.
6. 1. 2021 15:02
Re: m340i
Může být chyba měření.
6. 1. 2021 13:56
Re: m340i
tak ohladom bmw softu merajuceho spotrebu ... moja osobna skusenost je, ze ukazuje dokonca mierne viac oproti realnej spotrebe ( pocitane samozrejme pomocou realneho dotankovania a prejdenych km
Avatar - iudex
6. 1. 2021 10:14
Re: m340i
Tak ja som nedávno spravil mimomestskú trasu s Japoncom za 5,3 l benzínu. A to bolo s celou rodinou, takže sám by som možno dal ešte desatinku dole. Aj keď vlastne... nedal, bez rodiny jazdím zásadne dynamickejšie (rodina plus pes sú najväčším príspevkom k ekojazde :D ).
Avatar - _Karel_
6. 1. 2021 10:32
Re: m340i
Náš Japonec se nějak zasekl u devíti. Mmch, taky ti při určitém zatížení motor duní?
Avatar - iudex
6. 1. 2021 10:48
Re: m340i
Neduní, každopádne pri vytáčaní nemá nijak ľúbozvučný zvuk, také utrápené hučanie, proste najlepšie mu je pri nízkych a stredných otáčkach. Aj preto s ním vieme jazdiť za tak málo (dlhodobý priemer 7,1), pretože nijak nepobáda k točeniu a ostrejšej jazde (na rozdiel od R6).
5. 1. 2021 20:12
no toxic
vsimli ste si, ze po 200 prispevkoch tu nemame ani jeden toxicky ? :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
0
5. 1. 2021 21:50
Studená dokonalost
Nemůžu si pomoct, mě takovéhle auto vůbec nic neříká. Jasně, je to pěkné, výkonné, krásně to bude jezdit, ale nevidím tam vůbec nic, čím by mě to lákalo, není to sympatický, není to zajímavý, necítím z toho duši. Asi můj subjektivní problém...

Když trojku, tak za mě 330i s pohonem na zadek (manuál nemusí být).
Rozbalit vlákno
41
5. 1. 2021 22:28
Re: Studená dokonalost
Jak jsem psal výše, 330i bez mild-hybridu, lehce přikrmit a mas relativně BMW, když nechceš dat 2,2 za M3
6. 1. 2021 13:58
Re: Studená dokonalost
aktualny 30i je vyborny motor, ale s 40i sa neda porovnavat
Avatar - iudex
6. 1. 2021 14:56
Re: Studená dokonalost
To Migovi nevysvetlíš, on mal čipnutú 30i a bude to pretláčať pred famóznym šesťvalcom (zrejme bez toho, aby súčasnú verziu 40i skúsil; viem, že má starú 40i, ale nová verzia je o hodne výkonnejšia). Mňa naopak aktuálna 40i nadchla ešte viac, ako tá stará (rozumej: v F3_ modeloch), je to proste geniálny motor nielen výkonovými parametrami, ale aj ich priebehom a charakterom, reakciou na plyn, zvukom (aj keď s GPF som to ešte nepočul, to vraj zvuku citeľne ublížilo) a napokon spotrebou.
A ak sa v minulosti dalo bez problémov motor čipnúť, dnes so všetkými ekoserepetičkami typu GPF a MHEV už to taká jednoduchá sranda nie je (rovnako tak výmena výfuku), takže dnes je oveľa menší priestor ladiť výkon a zvuk.
6. 1. 2021 15:10
Re: Studená dokonalost
Nauč se reagovat primo na me, tak jak reagujes (oklikou, prisiranim se k výraznějším diskutérům, kterým lezes do zadku apod) to působí, že jsi ze me pos.raný až za ušima a k tomu vážně není důvod, já ti nic neudělám:)
Edit: 440i mám od začátku upravenou na 405 hp
Avatar - iudex
7. 1. 2021 10:17
Re: Studená dokonalost
Pripisuješ si väčšiu dôležitosť ako máš (prianie otcom myšlienky), proste nereagujem na teba (s touto poslednou výnimkou), lebo ťa nepovažujem za hodného reakcie a tvoje názory ma nezaujímajú. ;-)
A keď som sa dozvedel, že máš takmer 50 rokov (!), tak som sa utvrdil v tom, že je to naozaj zbytočné. Dovtedy som si myslel, že si tak dvadsiatnik a tvoje pubertálne názory sa ešte dajú ospravedlniť vekom. Ale ak máš skutočne toľko rokov, tak už ti nepomôže nič. ;-)
7. 1. 2021 13:13
Re: Studená dokonalost
tento ...ma 50 ?! kks ... aj ja som myslel, ze je to nejaky nevybureny pubertiak. no vlastne, je to cisty Bures :-) cele zle :-) tento typek ale musel prevziat ucet po niekom, pretoze clovek, ktory v minulosti pisal pod tymto nickom nebol z daleka taky chrapun. no nic ... dalsi "exot" na black liste
Avatar - white label
7. 1. 2021 15:18
Re: Studená dokonalost
Taky jsem kroutil hlavou, když tu o sobě nedávno psal, že má 48 let, čekal bych spíš tak cca o 20 méně. Evidentně ne každý s přibývajícím věkem moudří...
7. 1. 2021 19:30
Re: Studená dokonalost
toho Bureše mi zkus vysvětlit. v jakém ohledu jsem jako on? zkoušel jsi něco o tom, že lžu, ale já jsem vysvětlit, že to byl pravděpodobně jenom omyl, testované auto je šestiválec s mild-hybridem a proto jsem měl za to, že i benzínový šestiválec musí mít mild-hybrid - aspoň tak mi to Dinar výše psal.
když píšeš o tom, jestli jsem na nějakou specifikaci měl nebo neměl peníze, bez toho, že bys cokoliv věděl o tom, jak na tom jsem, je to
a/ lež?
b/ odhad?
c/ snaha mě shodit - samozřejmě to může fungovat jenom u publika, zaměřeného stejným směrem jako jsi ty, posuzujícího někoho podle jeho finančních možností?
7. 1. 2021 18:44
Re: Studená dokonalost
tobě je 43, tak to jsi proti mně se 47 vlastně mladík.
mně je úplně jedno, jestli na reaguješ nebo ne, stačí? jestli tě moje názory nezajímají, potom nechápu, proč je komentuješ /a ještě si k tomu téměř vždy naběhneš, jako třeba posledně s tím atmosférickým motorem/...

ono je to totiž tak, že když máš pocit, že to máš v kapse a že jsem napsal hroznou blbost, okamžitě na mě reagovat začneš, v okamžiku, kdy se věc vysvětlí jsi zticha a v příští chvíli, kdy se ukáže, že píšeš nesmysly ty začneš s teatrálními výstupy jak na mě vůbec reagovat nebudeš apod:)
Avatar - white label
7. 1. 2021 19:27
Re: Studená dokonalost
Tak kolik, 48, nebo 47, nebo ani v tom si nejsi úplně jistý?
6. 1. 2021 15:29
Re: Studená dokonalost
auta kupujem vzdy s 5y zarukou a servisom ... zasahovat do motora by automaticky znamenalo stratu zaruky a to fakt nepotrebujem. minule si pisal, ze Ti niekedy 340hp nestaci, ale s tym som ja nikdy nemal problem ... som skor kludny vodic, jazdim predpisovo + 10-20km a vykon realne vyuzivam snad len pri predbiehani. a nie, nikdy so nebol s vlastnym autom na okruhu, to by som mu nikdy neurobil :-) :-)
6. 1. 2021 15:37
Re: Studená dokonalost
Ne vždy znamená zásah do ŘJ ztrátu garance, ale chápu co píšeš ;-)
6. 1. 2021 15:57
Re: Studená dokonalost
O žádnou záruku neprijdes. Jestli jsi klidný řidič tak si kup 320d.
6. 1. 2021 16:01
Re: Studená dokonalost
uz len taky Bures ako Ty mi bude hovorit, co si mam kupit :-) :-)
6. 1. 2021 16:03
Re: Studená dokonalost
Promiň OCASI :yes:
6. 1. 2021 15:07
Re: Studená dokonalost
Takže 40i s hmotnosti 2 tuny, pohonem všech kol a mild hybridem, raději než o 400 kg lehčí zadokolku?
Každému podle jeho gusta... v 340i předchozí generace bych tak jednoznačný nebyl, v te aktuální neváhám... navíc si přečti par testu třeba Z4 s R4 vs R6...
6. 1. 2021 15:24
Re: Studená dokonalost
330i RWD 1545kg
340i AWD 1745kg
6. 1. 2021 15:47
Re: Studená dokonalost
40i povinný hybrid, který 30i dostane až v půlce roku? Ten rozdíl musí být větší
6. 1. 2021 15:25
Re: Studená dokonalost
v prvom rade, pisem o motore ako takom. 30i sa s 40i proste neda porovnat. ak Ty tvrdis, ze 30i je lepsi, alebo porovnatelny s 40i, tak ... tak ani neviem co dodat :-)

ja si zasadne kupujem x verzie, takze pre mna 330i nema ziadny zmysel. ak by som chcel auto for fun rwd, tak si pockam na novu 2er coupe.

este k tym hmotnostiam ... kde si prisiel na to, ze je o 400kg lahsia ? :-) Ty si strasny populista ... nieco na styl Buresa, Fica, alebo Matovica.

sedan
330i vazi 1545 kg
330ix vazi 1640 kg ( cize + 95 kg )
340ix vazi 1745 kg ( + 200 kg )

samozrejme, ze za mna jednoznacne vyhrava 340ix pred 330ix. 330i ide uplne mimo mna. aktualna 40i je proste vynimocna a je kludne mozne, ze o par rokov ju uz BMW kvoli CO2 nebude davat do strednej triedy. 200kg navyse pri dvoch valcoch a nejakych 100 hp navyse vobec nie je problem

pre doplnenie
touring
330i 1670 kg
340ix 1845 kg ( + 175 kg )

mas 30i a si s nou spokojny. super, ten motor je skvely. je to skvely 4r ... ale s aktualnou 6r sa jednoducho neda porovnavat
6. 1. 2021 15:35
Re: Studená dokonalost
Nejsem Senna nebo pisálek periodika, co chce dělat dojem tím, jak se snaží popsat pocity z každého milimetru otočení volantem a interakcí co se děje pod koly.
Takže za mě se M340i řídí naprosto skvěle a neměl jsem ani jednou dojem, že by nechtěla zatočit, projevila náznak nedotáčivosti atd. Doby, kdy xDrive dokázal spolehlivě smazat dojem z jízdy v BMW jsou pryč. Aktuální odladění nemůže vadit drtivé většině řidičů, kteří už něco odřídili.
Motor je klenot a osobně bych mu nedal přednost před R4.
6. 1. 2021 15:59
Re: Studená dokonalost
Ctyrkolka a zábava za volantem jdou proti sobě. Úkolem čtyřkolky je zabránit krizovým situacím typu smyk neboli drift. Pokud to nedokáže, potom je to pohon všech kol k nicemu - což x-drive je, mimochodem.
Každopádně, nechápu, proč si něco takového nechat vnutit.
Avatar - Emel
6. 1. 2021 19:59
Re: Studená dokonalost
Čtyřkolka se dá udělat a naladit různě.
Když máš hnaný čtyři kola, vždycky můžeš ty přední dvě upozadit nebo úplně vypnout (resp. elektronika může)... ale pokud máš hnaný jen ty zadní, tak si nikdy přední nepřipneš.
Avatar - white label
6. 1. 2021 20:17
Re: Studená dokonalost
Je to tak, nic není jen černobílé.
Zejména s autem klasické koncepce (motor vpředu/rwd) může být správně naladěné awd (výraznější preference rwd) za zhoršených adhezních podmínek zábavnější, než rwd, které může působit (za určitých okolností) "marně", nic neplatí obecně a vždy záleží na konkrétním příkladu/podmínkách.
7. 1. 2021 08:53
Re: Studená dokonalost
ano, čtyřkolka z M5 funguje tak, že vypne pohon předních kol a je to čistá zadokolka. bravo. máš čtyřkolku s možností ji vyrušit. k čemu mi to bude? k čemu je pohon všech kol, který funguje pět sekund, pak se přehřeje a vypne?
jinak běžný x-drive se při prokluzu připojí - to je přece jeho funkce - bezpečnost atd - a snaží se zabránit driftu...
čtyřkolku - když bych chtěl - potom jedině opravdovou, fungující... ne x-drive, který nefunguje v žádném ohledu.
Avatar - Emel
7. 1. 2021 11:27
Re: Studená dokonalost
No k čemu... abych se vyhrabal ze zasněženého parkoviště na horách - třeba. Nebo proměnil hravej sedan v klasický nezáludný cesťák na zmoklé silnici - třeba. Když se to udělá dobře, tak má 4x4 potenciál zvládnout oboje... za cenu nějaké dodatečné váhy, což třeba u 5er už asi úplně nehraje roli.

S M5 jsem nejel, jestli se po 5s přehřeje a vypne nevím (a dost o tom pochybuju).

PS: když se to dobře neudělá, tak ta 4x4 auto otupí... já to důsledně projeté nemám, u BMW se říká, že byl xDrive špatný třeba v minulé 5er, ale v té nové funguje jak má... ale to nechám povolanějším :-)
Avatar - white label
7. 1. 2021 15:57
Re: Studená dokonalost
Evidentně si s aktuální M5/M5C nejel nejen ty (což na rozdíl od Miga přiznáváš), ale ani Mig, jinak by si musel dát, za ty nesmysly co tu píše, pár facek...
Rozhodně tam není to awd jen proto, abys vyjel ze zasněženého parkoviště. S M5C jsme jezdili i ve čtyřech dospělých a už na mokru (podzim/zima) je to v režimu čistě rwd spíš marné než "hravé", o sněhu nemluvě.
A že se to po 5s přehřeje nepotřebuje další komentář, asi to zapomněli technici od BMW konzultovat s Migem. Poslední verze xD fungují efektivně i v zimních podmínkách na nějaké horské okresce pří jízdě "do vrchu". U rwd lítá zadek ze strany na stranu, ale awd s preferencí zadku umí jet nejen bokem, ale (zároveň) i podstatně rychleji nahoru/dopředu, což může být ve finále i zábavnější.
7. 1. 2021 17:23
Re: Studená dokonalost
Buresovi totiz muselo uplne prepnut :-) Neviem, ci je to tym, ze si nemohol dovolit 340ix, alebo si omylom kupil 330i bez x-drive ... zistil, ze urobil chybu a teraz si to kompenzuje tym, ze hejtuje awd :-) Zrejme nepochopil, ze velkej vacsine ludi su jeho komenty a hodnotenia dost na smiech a akurat zo seba robi hlupaka. Presne ako pises, staci si precitat jeho "mudrost" o tom, ako sa x po 5s prehreje :-)
Avatar - white label
7. 1. 2021 18:44
Re: Studená dokonalost
Omlouvat za co?
Že je to video cca 3 roky staré, že tam není M5 na cestě, ale X3 na louce/svahu, ale hlavně, kde je těch 5s, které mají stačit na přehřátí xD u M5? Viděl si vůbec to video celé?
Kdyby ta X3 měla jen rwd, tak tam ani nevyjedou, natož, aby tam něco takového vůbec natočili.
Mimochodem co tam konkrétně říká k zábavnosti xD: "Ide to vjac na zadok a keď už to preháňate, tak ten predok si to dotiahne, takže (a dáva palec hore) :yes:
A že X3 zůstala viset v terénu na hraně na břichu...., no a co, kdyby to bylo na vzduchu a dalo se to ještě zvednout, jela by dál. Kdyby měla jen rwd, tak by jí nepomohl ani ten vzduch. A X3 opravdu není offroad.
V závěru testu: "Pohon a podvozok na tu naozaj športovejšiu jazdu je naozaj špica, k tomu si roztahuje úsměv od ucha k uchu. Takže sis dal tím odkazem zase akorát tak vlastní gól...
7. 1. 2021 18:33
Re: Studená dokonalost
aktuální X3
https://www.youtube.com/watch?…
ale jo, z toho parkoviště by se vyhrabat mohla, to se vyhrabu i se zadokolkou...
7. 1. 2021 22:40
Re: Studená dokonalost
Pro mě je M340i už zbytečně moc všeho, ta 330i s pohonem na zadek je mi bližší z hlediska toho, aby mě to bavilo řídit. Ale chápu, že lidem zvyklým na silnější auta ten výkon nemusí stačit.
8. 1. 2021 08:25
Re: Studená dokonalost
to je otázka. na dálnici vyšší výkon ocení každý, na klikaté okresce za mokra a s vypnutou stabilizací už je 200 koní moc...
svého času prohlašovalo BMW tuším u 335d, že točivý moment je "zu viel" a že prostě bez čtyřkolky už to nejde. a pak prodávalo vesele jiná, daleko silnější auta a nevadilo to...
6. 1. 2021 15:50
Re: Studená dokonalost
Jestli dokážeš koupit samotný motor tak ti gratuluju. Těm ostatním BMW vnutí x-drive a elektromotor s baterkama.
6. 1. 2021 15:57
Re: Studená dokonalost
kde je rozdiel 400kg Ty Bures ? ked niekto poukaze na Tvoje klamstva, tak chytas za slovicka, ale namas gule na to, aby si priznal, ze trepes kraviny ? :-)
6. 1. 2021 16:01
Re: Studená dokonalost
Lež a nevědomost není totéž. Myslel jsem, ze v aktuální verzi už se šestiválec bez mild-hybridu koupit nedá.
A ty tituly si nechej od cesty, nejebali jsme spolu stejného barana u tebe na salaši :-[]
6. 1. 2021 16:03
Re: Studená dokonalost
jj Buresi ... to bude tym, ze barany na moj salas chodis j.e.b.a.t len Ty a este za to poriadne platis. preto chapem, ze proste nemas na to, aby si si kupil 340ix, ale traposis tu so svojou 330i :-)
6. 1. 2021 16:07
Re: Studená dokonalost
Jebe ti? Mám 440i cabrio a i přes to, ze s tím motorem jezdím den co den, tvrdím, ze větší zábavu v trojce jsem zažil se čtyřválcem. A nejsem jediný kdo to tvrdí, Rasťo Chvala napsal napr totéž
6. 1. 2021 16:10
Re: Studená dokonalost
chodis j.e.b.a.t barany na salas, ako sam priznavas ... povedal by som, ze j.e.b.e. Tebe :-)
6. 1. 2021 16:16
Re: Studená dokonalost
https://m.youtube.com/watch?…
Od 7:40 si poslechni... jinak už tenhle primitivní dialog ukoncim, takhle se bavi trapák v teple u obrazovky ale v realu to vypadá úplně jinak, odvaha se vypaří:)
6. 1. 2021 16:20
Re: Studená dokonalost
Bures ... pozri sa na historiu tohoto primitivneho dialogu ... cele si to odstartoval Ty svojimi primitivnymi reakciami a urazkami. a ze sa spravas ako Bures ? no spravas, to je proste fakt.
6. 1. 2021 16:33
Re: Studená dokonalost
Kterým příspěvkem? který příspěvkem jsem to odstartoval?
7. 1. 2021 20:03
Pro WL
nebudu si tě kvůli jednomu příspěvku dávat z ignore...
ale:
- řeč je o x-drive pro M340i, který je diametrálně odlišný od M5, pravděpodobně, nestudoval jsem ho, auto je zcela mimo můj záběr, začal jsem o něm jen kvůli tomu, že Emel začal psát o pohonu všech kol, který se dá připojit jen občas
- video je tři roky staré, na systému x-drive se ale nic nezměnilo, zde je vysvětlení

Třetí výrazný problém vyplývá z faktu, že sepnutá spojka nemůže vyrovnávat přirozené rozdíly v otáčkách kol za všech okolností. Postihuje to především auta s trvale poháněnou zadní nápravou a připojovanou přední (např. BMW) a týká se již zmíněné skutečnosti, že přední kola v prudších zatáčkách opisují delší dráhu a točí se proto rychleji než kola zadní. V takové situaci samozřejmě nelze spojku sepnout, protože by sjednocení otáček všech kol přední kola místo pohonu pouze přibrzdilo, což je silně nežádoucí stav. V prudších zatáčkách nebo třeba při parkovacích manévrech mají proto pohon všech kol zcela nefunkční, při prokluzu zadku se však spojka může opět dočasně aktivovat.

A čtvrtý problém je spojen s faktem, že při prokluzu zatížené spojky může dojít rychle k jejímu přehřátí a následnému odpojení funkce pohonu všech kol. Například u BMW xDrive se přední pohon ze stejného důvodu ve vyšší rychlosti odpojuje raději preventivně.

https://www.autoforum.cz/…se-vodit-za-nos/?2

je zcela irelevantní jak se chová M5, bavíme se o tom, proč bych nechtěl x-drive do trojky, pokud bych chtěl auto s pohonem všech kol, rozhodnul bych se pro mechanické řešení typu Torsen...
jestli někomu řidičské umění nedovoluje ovládat auto s vyšším výkonem na zadní nápravu - naprosto to respektuju, já vystačím s běžnými asistenty a vystačila s nimi i moje žena, po několika primitivních instrukcích.

a ještě taková drobnost, 47 mi bylo právě před půl rokem. je mi 47, nebo 48?
Rozbalit vlákno
9
Avatar - white label
7. 1. 2021 22:19
Re: Pro WL
Nejdřív věcně k tomu věku, 30.12. jsi pod 118i psal, že je ti 48, teď píšeš 47, tak to nějak nesedí....
Pokud si měl přesně před půlrokem narozeniny (47), tak bys měl mít ještě pořád 47, proto nesedí těch "loňských" 48 pod 118i.
Jinak samozřejmě +- rok není podstatný.
Avatar - white label
7. 1. 2021 23:32
Re: Pro WL
Ohledně xD jsem se vyjádřil k aktuální M5/M5C, protože jsi se vyjádřil, že její xD se po 5s přehřeje.
U xD pro 330i/340i/340d by to samozřejmě byla zase trochu jiná debata. Obecně k aktuálnímu xD, pro upřesnění, argumentuješ textem z pět let starého článku na AF, pod kterým je podepsaný čtenář AF.
Systém xD, jako takový má své přednosti i slabiny, ale za těch posledních minimálně pět let prošel jistým vývojem, který je rozhodně znát i při praktickém porovnání současného ("podélného") xD a xD z období před pěti lety. A schopnost rychle odpojit přední nápravu může být i jeho předností:
¨"...systém reaguje i na zvolený jízdní režim, rychlost auta a natočení volantu a podle toho pracuje s distribucí točivého momentu. V komfortním režimu je typické rozložení 40:60 (ve prospěch zadní nápravy), ve sportovním je to však už 30:70. Při parkování nebo vyšších rychlostech, kde čtyřkolku nevyužijete, se pohon předních kol odpojuje kvůli šetření lamelové spojky a zvýšení efektivity (snížení spotřeby).
Chování xDrive se mění i v průběhu zatáčky – v nájezdu se auto chová jako zadokolka kvůli hbitějšímu zatočení, uprostřed vinglu se točivý moment přesouvá na přední kola kvůli lepší trakci a na výjezdu jde zase většina na zadek (pokud neprokluzují kola, jinak znovu víc vypomáhá předek), abyste si mohli užít výjezd pod plynem i s případným kontra. Proto se BMW s pohonem všech kol chová hodně jako zadolkolka, jen s přidanou trakcí předních kol."
8. 1. 2021 01:53
Re: Pro WL
Čistě teoreticky, každý z nás má 47 let a trvá to 12 měsíců a pak má 48, nebo je to zjednodušující z mnoha praktických důvodů to uvádět takhle? Protože když jsem na světě 47 let a 6 měsíců, není správně ani 47, ale ani 48.
Pujcim si nějaké xKo a natočím jeho bezradnost na zasněženém parkovišti, protože mi tady krasne citujes reklamní texty, ale realita je taková, jako v tom videu... stačí ostre vytočit kola a je po ctyrkolce.
Shlédnul jsem 2 videa autojournal s Karpatem na Pezinske babe, M340i nebyl schopen vůbec urvat, nová, mildhybridní 440ix podstatně lepší....
8. 1. 2021 05:46
Re: Pro WL
Určitě se snaž najít situaci, kdy xD podle tebe udělá fail. Je to zajímavý boj a v zásadě ti držím palce. XDRive minimálně v poslední generaci a pro mě i v F15 funguje a fungoval velmi dobře. Na sněhu, na vodě i na suchu. Právě tam je nezapojování přední nápravy skvělé. Nemám problém na parkovišti, na okreskách, na dálnici a ani na parkovišti.

Ale držím palce, aby jsi všem ostatním ukázal jak je to špatné.

P.S.: testy p. Karpata jsou pro mě vším možným, jen ne směrodatné. ;-)
8. 1. 2021 08:22
Re: Pro WL
tak kdyz stejný řidič s jedním autem dělá drifty jak z Rychle a zběsile a s druhým se mu to povede zhruba tak maximálně na jeden metr, na stejné cestě, o něčem to vypovídá. ta 440ix měla evidentně jiné nastavení toho x-drive. což mi samozřejme nezodpovídá otázku, k čemu něco takového musím mít, k čemu je něco takového řidiči na Sicílii, v Athénách, v Malaze...

když Chvála v testu řekl, že auto se čtyřválcem zatáčí daleko ochotněji, než se šestiválcem, taky to nebylo směrodatné, když to řeknu já, taky to není směrodatné, když čtyři z pěti testů Supra R4 vs R6 dopadnou tak, že čtyřválcová se líp vodí, taky to není směrodatné - mě je to celkem jedno. zajímavé je, že někdo napíše, že mu sériová trojka ukázala na brzdě 413 koní a to je svatá pravda:)
mimochodem, jsem líný na to hledat tu informaci, 440ix je mild hybrid, M340i se dá pořídit ještě bez něho? jak to tedy je?

pěkně nám tu nasněžilo, takže s testem nebude problém:)
8. 1. 2021 09:07
Re: Pro WL
Ad mildhybrid 340i.
Do léta se vyráběl bez mildu, v MY21 už je s ním. Takže jediná cesta jak dnes dostat ještě bez mildu, je nějaká starší skladovka.

Ad výkon, jen věcná. Já reprodukoval to, co mi naměřili a mám na papíře. Nevymyslel jsem si to.
8. 1. 2021 09:10
Re: Pro WL
Díky za reakci - takže muzu se ještě zeptat kolik váží mild hybrid M340i? Řekl bych, ze rozdíl mezi ní a tradiční 330i RWD bude těch 400 kg, čemuž se tady ostrileni borci tak smáli :yes:
Edit: až budu někdy v Praze mohli bychom se domluvit do zkušebny a zajímal by me rozdíl v měření mezi mým a tvým autem, poplatky hradim.
Jinak k namitce vys, ze mám starší motor a ze novější min zere - měl jsem jednu z prvních F30 335i a jezdila za 8,5 litru... takže v tom to nebude.
edit: M440i xdrive cabrio - hmotnost 1965 kg - bez mild hybridu zdá se? se dá pořád objednat - asi se jim nechtělo dávat na trh středně velké kabrio o hmotnosti Touaregu...
Avatar - white label
8. 1. 2021 14:09
Re: Pro WL
Pokud chceš být až tak přesný, tak příště klidně napiš 47 a půl, ...ale na jednu stranu bazíruješ na půl roce, přičemž ti nevadí, že v prosinci 2020 napíšeš, že je ti 48 a v lednu 2021, že je ti 47.
Systém xD rozhodně není primárně systémem do terénu, ale jak sám potvrzuješ, stále se vyvíjí k podstatně lepšímu...
A ostře vytočit kola při snaze o vyjetí na hlubším sněhu je řidičský nesmysl vždycky, včetně offroadu.