Pojišťuje se řidič nebo vozidlo, resp. provozovatel ?
Článek píše o řidiči jako pojistníkovi, ale přece se pojišťuje vozidlo a to může používat více různých řidičů. Dokonce můžu sjednat odpovědnost pro vozidlo aniž bych ho kdy řídil.
Nebo se něco změnilo a odpovědnost si už sjednává každý řidič sám za sebe ?
Zdravím. Měl jsem povinné ručení od Kooperativy velmi mnoho let a nikdy jsem nečerpal plnění. Až jednou mojí vinou došlo k lehkému kontaktu při parkování. Jednalo se o normální osobní auta, kdy došlo k doteku předního a zadního blatníku. Na mém zadním blatníku (Opel) byla škoda 0 Kč. Lak byl lehce škrábnutý v délce asi 8 cm a nešlo to ani na plech. Vyřešil jsem to tzv. rozleštěním laku a nic není poznat. A teď to přijde. Kooperativa uznala škodu na druhém autě (starší Octavia) ve výši 20 832 Kč. Složitě jsem to u Kooperativy reklamoval se všemi argumenty, včetně fyzikálních zákonů. Neúspěšně. Informoval jsem se a příští pojistné období bych měl pojistné dražší. Byl jsem fakt naštvaný a odešel jsem od Kooperativy. Dneska si asi servis nedovolí šábnout se se zákazníkem a napálit fakturu (pokud se dobře neznají) ale!!! Prostě je to takový úzus. Jak servis tak poškozený vědí, že pojišťovna vyfakturuje všechno tak si všichni přisadí. Nikdo by si nenechal vyměnit blatník kvůli škrábanci a i kdyby: 20 832 Kč byla tak čtvrtina ceny té Oktávky. Úřednice z Kooperativy sedí na zadku u počítače a v životě nebyla v autoservisu. Popsaná story je přesně důvodem, proč jsou pojistky tak drahé. V mém případě Kooperativa popřela nejen fyzikální zákony, ale i sama sebe.