Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Honda Jazz 1.5 i-MMD e-CVT vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT – Smysluplné řešení
244 komentářů
Avantime
Opravte si v úvode, že Jazz bol ako hybrid iba v Ázii. Už pred desiatimi rokmi sa u nás predpredošlá generácia predávala ako hybrid, minulý týždeň som jeden biely stretol u nás v BA. Bolo to obdobie, keď Honda skoro celý modelový rad ponúkala aj s hybridmi, hoci teda nie moc úspešne.
Myslíš asi trapný mildhybrid s cca 10kW motůrkem bez schopnosti čistě elektrické jízdy. Tak to opravdu není žádná chyba redakce, která by se měla opravovat.
Trápny mildhybrid nie je hybrid? Ty si fakt pomýlený, kámo. A navyše, ako pozerám, aj dobrý schizoš - podľa čoho sa prihlasuješ pod jedným alebo pod druhým nickom?
Mám dobrou náladu proto ti odpovím a dokonce slušně. Mildhybrid je jedno z nejtrapnějších pojmenování něčeho, co hybridem vůbec není. Třeba šimpanz by mohl být mildčlověk. A že mám dva účty už tady ví kromě tebe každý. Ten starší s fotkou Priusu používám tehdy, když tento diskusní systém selže a nechce mi dovolit přidávat další příspěvky jako rohor. Primárně jsem teď rohor.
s tím mildčlověkem je to sice hezké přirovnání :yes: , ale netýká se toho jazzu. To nebyl mildhybrid, tehdy ještě nic takového nebylo. Byl to hybrid jen s málo výkonným elektromotorem, který tehdy dělala honda často. Mildhybrid je něco co má místo klasického startéru startér-generátor a mikro výkon. A to skutečně není žádný hybrid.
Áno, nebol to full-hybrid, ale vtedy ešte nebol moc dôvod to rozlišovať. Podstatou bola spotreba pod 5 litrov. Tá éra technológie z Insightu podľa mňa stojí za spomenutie.
Před 3 roky jsem se rozhodoval mezi ojetým Insight, který se mi moc designově líbil a Priusem 2/3, který mi doporučil kamarád s ohledem na lepší vlastnosti, ale který se mi moc nelíbil - zejména ta 2ka. Nakonec to vyhrál Prius 3 a nikdy jsem dosud ještě nelitoval.
To ti verím. Insight ma fascinuje hlavne v prvej generácii, potom už bol síce praktickejší, ale nejak stratil čaro. Ako tieto dve autá vychádzali pred troma rokmi?
Myslíš cenově? Insight byl za nějakých 140 a Priusy okolo 200.
Edit: Nevím jak insight, ale ty Priusy pořád okolo 200.
Edit: Nevím jak insight, ale ty Priusy pořád okolo 200.
Na Insight jsem taky kdysi koukal, to muselo byt nekdy okolo prelomu tisicileti. Technicky zajimave auto, ale v realu ten IMA system nebyl nejspolehlivejsi (jak se ukazalo po letech).
Jo, když jsem sháněl nedávno ojetinu s automatem, na Civic IMA jsem koukal a recenze byly dost odstrašující, mimo nespoehlivost si stěžovali, že to je utrápené a nejede to
"je to utrapene a nejede to" je prece spolecne vsem hybridum, ne? Od Yarisu az po LC500h. Pak jeste "vybijes baterku a pak ji s sebou tahas zbytecne", "na dalnici nepouzitelne" a tak.
Nekteri myslim kdysi napsali "vecer zapomenes nabit a rano muzes jit na autobus". Ale nebudeme jmenovat 😉
Nekteri myslim kdysi napsali "vecer zapomenes nabit a rano muzes jit na autobus". Ale nebudeme jmenovat 😉
Minule som na parkovisku videl Civic sedan IMA, ešte s reklamným polepom so zemeguľou, vzadu na nárazníku mal odkaz na dávno neexistujúcu web stránku. Potom som zistil, že je to zrejme tento konkrétny, ktorý bol kedysi na testy. 😊
http😐/auto.sme.sk/…mu-vyhovuje.html
http😐/auto.sme.sk/…mu-vyhovuje.html
Nebol ten hybrid aj v CR-Z?
Bol, mild-hybrid IMA.
Ten mild, co s hybridem nemá nic společného. V te době to nikdo nerozlisoval a vše "hybridni" představovalo pokrok. Až se zjistilo, že to je jen papírový pokrok a výsledek nula. Asi jako start stop.
Na MACZ jich pár je a nepřijde mi, že by byl výsledek nula. Podle spritmonitoru jezdí za méně než 5.5 l/100 km.
Ozzman
Hondy hned z úvodní fotky 😁 Yaris mi nepříjde nejkrásnější auto, ale proti Hondě to má docela jedoduché. Já svou nehybridní nohou s ním jel za nějakých 4,3 cca 120 km trasu na okreskách, což mi příjde slušný výsledek a po Praze to bylo +/- podobné (zasekané v dopravní špičce). I když se mi moc nelíbí, tak v interiéru je to fajn, jen mu chybí vyšší posaz předchudce, je to více auto, než městské poskakovadlo.
Za mne z této dvojice jasný vítěz, pokud však vzít víceúčelové auto z mainstreamového B segmentu, váhám ještě nad Cliem 5.
Za mne z této dvojice jasný vítěz, pokud však vzít víceúčelové auto z mainstreamového B segmentu, váhám ještě nad Cliem 5.
Knockout to jistě není. Je to takové malé vítězství o jedno wazari. Toyota má v této (a předchozí) generaci prostě štěstí na výborné designéry. Někdy nám je prosím redakce ukažte, seznamte nás s nimi. Skoro mám pocit, že zůstávají ve stínu svých děl tak jako skladatelé pop music zůstávají ve stínu interpretů.
Tak zase až tak mi ten vzhled žíly netrhá, nicméně je to velký krok proti tomu, co Toyota bouchala před deseti lety. Konečně jsou ta auta i líbivá.
Před lety https😐/www.youtube.com/watch?… :yes: :yes: 😄
Moc pěkně to bouchali https😐/www.auto.cz/…-na-svete-128297 :yes: 😉
Moc pěkně to bouchali https😐/www.auto.cz/…-na-svete-128297 :yes: 😉
To sou čistý 90tky! 😁
Jj už před 30ti lety https😐/en.wikipedia.org/…ota_Land_Cruiser#… slušně zbouchaný (a jezdí to dodnes 😁
O tom žádná, LC jsem si zkusil a bydlet někde na poušti, chci ho!
Kdyz jsem byl pod Everestem, tak tam byly prakticky jen LC. A pak my v minibusu s ridicem, ktery mel vse na haku tak, ze si nevzal dost benzinu ani na cestu tam. A jeste se mu povedlo cca 20km od zakladniho tabora (toho turistickeho) vyhodit tlumic zadniho kola ze zavesu. Dovolena, na kterou nezapomenu 😊
EDIT: Jedna fotka z cest: https😐/www.vejrazka.name/travel/Tibet_2010/content/Tibet_2010_28.html
EDIT: Jedna fotka z cest: https😐/www.vejrazka.name/travel/Tibet_2010/content/Tibet_2010_28.html
Já chci LC i do Prahy https😐/www.auto.cz/…omba-roku-111966 :-!
Možná i tohle https😐/www.auto.cz/…zeni-roku-136296 😄
Ale velmi sympatický je mi i to Vaculíkové = nejlepší auto všech dob. Prostě LC = ve všech podobách :yes: :yes: :yes:
Možná i tohle https😐/www.auto.cz/…zeni-roku-136296 😄
Ale velmi sympatický je mi i to Vaculíkové = nejlepší auto všech dob. Prostě LC = ve všech podobách :yes: :yes: :yes:
No jazz jsem chtěl taky ohlédnout před yarisem, ale ten design a prisernej interiér mne odradil.
Tak ono to byl asi tak trochu záměr a pokus vydělat na vlně crossoverů, ten vyšší posaz a nižší užitnou hodnotu si Toyota pořeší Yarisem Cross, jen zatím nikdo neví kdy příjde na trh. Toyota ČR zatím na všechny dotazy ohledně uvedení na trh, nebo aspoň vydání ceníku, odpovídá furt stejně, během roku 2021, blíže zatím nemůžeme nic říct.
Othello
Co udělali u Hondy špatně že přes větší výkon zrychluje v tempu o tolik hůře ? Dělá to ta hmotnost ?
Ma realne jenom jeden prevod, ktery je bud pripojeny, nebo ne. Toyota ma diky e-CVT vic moznosti volby otacek spalovaku a elektromotoru.
Ten system Hondy je diky primemu prevodu v urcitem rychlostnim rozsahu lepsi, nez u Toyoty. Je to asi vyladene na typicke rychlosti na beznych trzich. Ale mimo tento rozsah to zvladne Toyota lepe, protoze muze pripojit spalovak v nizsich rychlostech a ve vyssich ho vyuzije efektivneji.
Ten system Hondy je diky primemu prevodu v urcitem rychlostnim rozsahu lepsi, nez u Toyoty. Je to asi vyladene na typicke rychlosti na beznych trzich. Ale mimo tento rozsah to zvladne Toyota lepe, protoze muze pripojit spalovak v nizsich rychlostech a ve vyssich ho vyuzije efektivneji.
V tom případě by honda měla hůř zrychlovat především v malé rychlosti, kdy ji pohání pouze elektromotor zatímco Toyotu pohání elektřina i spalovák současně. Jenže v nízkých rychlostech je dle testu honda paradoxně rychlejší. Tomu nerozumím
Honda ma ten elektromotor silnejsi, nez Toyota. Ale ve vyssich rychlostech mu "dojde dech". A Toyota si tam jen "preradi" (virtualne).
Chtěl jsem to taky napsat, ale byl jsi rychlejší. Tomu odpovídají i papírové spotřeby (město-dálnice-mix) je u obou auto přesně naopak, logicky).Takže nechápu, co na tom Othello vidí paradoxního.
Ten silnější elektromotor hondy má 80 kW, ale Toyota má k dispozici 85 kW systémového výkonu
A co z toho má vyplývat? Vždyť se to nedá porovnat.
Dobře upřesním, Honda má 80 kW na 1300 kg jen s jedním pevným převodem, Toyota 85 kW na 1090 kg s plynule proměnným převodem, tj. potenciálně lepším využitím výkonu
Proč toyota zrychluje v menší rychlosti hůře než honda když by papírově měla být rychlejší ?
A proč je to ve vyšší rychlosti opačně, když by měl v té chvíli hondě pomáhat navíc i spalovák ?
Proč toyota zrychluje v menší rychlosti hůře než honda když by papírově měla být rychlejší ?
A proč je to ve vyšší rychlosti opačně, když by měl v té chvíli hondě pomáhat navíc i spalovák ?
Elektromotor, urceny v Yarisu k pohonu, ma 59 kW. Nedokazu rict, v jakych rezimech dokaze ten system Toyoty dodat 85 kW. Treba to vi nekdo jiny.
Samozřejmě je vysvětlením že ty systémy celkový výkon nějak šidí. Napíšou 85 kW, ale nikomu neprozradí správnou výšku slunce a směr větru při kterých tam ta hodnota skutečně je
Yaris ma 68kw ice a 59kw ele. Dohromady 85kw. Protoze tu jsou lidi, co si stěžují na projev ecvt, tak to toyota sw upravila a na maximální výkon, tedy při maximálních otáčkách ice, dostaneš až nad rychlost cca 70km/h, do té doby to nedá maximální otáčky a pomalu je zvedá od cca 3.5tis do 6tis právě od těch 70. To je ten důvod, proč je v nižších rychlostech pomalejší.
Jazz ma do cca 70 tech 80kw, a pak mu začne docházet dech a připojí se ice přes těžkej prevod.
Jazz ma do cca 70 tech 80kw, a pak mu začne docházet dech a připojí se ice přes těžkej prevod.
ICE motor Yarisu se vůbec nemusí vytáčet. Honda má 1300 kg. Toyota 1090. Pokud bych to přepočítal na hmotnost, toyotě by stačilo 67 kW aby zrychlovala stejně jako honda s 80 kW. To znamená že kdyby ICE toyoty přidal jen 18 kW k výkonu elektromotoru, zrychlení obou aut by teoreticky mělo být podobné.
Holt je vidět že spolupráce více motorů je alchymie závislá především na nastavení software a papírové parametry se v praxi nemusí vůbec projevit. Vlastně ani nevíme jaký výkon jsou schopné poskytnout akumulátory
Holt je vidět že spolupráce více motorů je alchymie závislá především na nastavení software a papírové parametry se v praxi nemusí vůbec projevit. Vlastně ani nevíme jaký výkon jsou schopné poskytnout akumulátory
Mozna to bude tim, ze Toyota usiluje o co nejnizsi emise a podle toho ladi bezna auta? A dava tomu vetsi prioritu, nez nejakemu virtualnimu zavodu s konkurenci.
Ostatne par zdejsich diskuteru si overilo, ze v nizsich rychlostech je zrychleni hybridu dostatecne. A jestli to Honda zvladne o par desetin sekundy lepe, budiz ji to prano.
Ostatne par zdejsich diskuteru si overilo, ze v nizsich rychlostech je zrychleni hybridu dostatecne. A jestli to Honda zvladne o par desetin sekundy lepe, budiz ji to prano.
To naladění je nejlíp vidět na spotřebě, která je výrazně nižší oproti jezince.
Ono taky záleží v jakém režimu. Je to znát u všech hybridů, jeslti máš aktivní eco režim nebo ne. A také jsem si všiml, že nový yaris si více hlídá baterku a nechává si vic energie na později. Začíná dobíjet motorem mnohem dřív než např corolla, která tu baterku s radosti vycucne mnohem víc a pak ji udržuje na minimální úrovni.
Pak tu bude taktéž nabití baterky, pokud máš pod půlkou nebo nad půlkou, je znát že si vezme vic energie pro elektromotor.
Pak tu bude taktéž nabití baterky, pokud máš pod půlkou nebo nad půlkou, je znát že si vezme vic energie pro elektromotor.
No předpoklám že zrychlení ověřovali odborně, tj s nabitýma baterkama obou aut a v maximálním režimu výkonu.
Pokud ne, bavíme se tady o ničem
Pokud ne, bavíme se tady o ničem
Muzes si o tom precist tady: https😐/www.auto.cz/…y-edition-128296
EDIT: Aha, pardon. Ted koukam, ze narazis na clanek, ne na muj posledni prispevek. Ale odkaz uz tu necham.
EDIT: Aha, pardon. Ted koukam, ze narazis na clanek, ne na muj posledni prispevek. Ale odkaz uz tu necham.
To Yaris víc energie na později = nebylo to jen teď (chladnějším) počasím? Nebo myslíš že to je ještě víc než obecně?
Sledoval jsem to už od začátku. Na dalnici např mi corolla vezme vše z baterky a udržuje na 3 carkach. Yaris na dalnici udržuje baterku mezi 4 a 5 čárkami. Možná, aby mel v případě potřeba dost v zásobě.
Nojo Yaris je přece jen víc městské auto (a menší baterka menší výkon) ale systém se docela dost rozdílně chová podle teplot. Zkoušel si toho Yarise jen teď v zimě?
Já to tuhle s tím popisem (rozdílem) vyjíždění z garáže v letě, na podzim a v zimě = fakt nepřeháněl 😄
Já to tuhle s tím popisem (rozdílem) vyjíždění z garáže v letě, na podzim a v zimě = fakt nepřeháněl 😄
tak jsme ho dostali 1.12., moc jiné počasí zatím nebylo
No přece jen některé dny je i třeba +10°C a někdy pod nulou = i to stačí na rozdíl v chování systému. Jen mi šlo jestli je to celé nějak jinak nastavené = nebo je to spíš současným počasím + možná trochu jiným nastavením pro primárně městské aut(íčk)o
rozhodně se chová jinak než corolla. Třeba na adaptivní tempomat brzdí motorem, když mu nestačí rekuperace, to corolla nedělá.
Aha = no mě naposled (na podzim při pneu) nahrávali nový SW = ale popravdě nějak jsem rozdíl v chování moc nezaznamenal
tobe nahravali novy SW, protože na něj byla na Aurise svolávačka. Nebylo ti nic s funkcema
No mě to prezentovali jako aktualizace SW hybridního systému
byla tam svolávačka na to. To tě dost napálili.
Kamarád mi ukazoval dopis, co dostal od Toyoty. Něco ve smyslu, při vysoké zátěži může dojít k nefunkčnosti hybridního systému a auto ztratí výkon - nebezpečí nehody.
Kamarád mi ukazoval dopis, co dostal od Toyoty. Něco ve smyslu, při vysoké zátěži může dojít k nefunkčnosti hybridního systému a auto ztratí výkon - nebezpečí nehody.
No nám nic neposlali = jen když jsem přijel na pneu tak mi řekli že to bude kvůli přehrání SW trvat o fous dýl = což mi bylo víceméně jedno, stejně si vždycky půjčím auto a jedu..
JEDNOU a NAPOSLED jsem právě jen na přezutí zůstal a dal si kafe tam = stejnou chybu nezopakuju 😁
Ale jinak jsou docela ochotní vstřícní a tak 😄
Mám verzi po posledním mini-faceliftu (no spíš jen úpravě výbavy)
JEDNOU a NAPOSLED jsem právě jen na přezutí zůstal a dal si kafe tam = stejnou chybu nezopakuju 😁
Ale jinak jsou docela ochotní vstřícní a tak 😄
Mám verzi po posledním mini-faceliftu (no spíš jen úpravě výbavy)
BlueSun: "..Běžné cestování po silnicích prvních tříd znamená konzumaci 4,3 l/100 km u yarisu a 4,6 l/100 km u jazzu. Svižnější jízda po okreskách pak 5,0 vs. 5,3 l/100 km opět ve prospěch toyoty...."
Výrazné rozdíly tam teda nevidím, podle mě to jen kopíruje rozdíl 200 kg hmotnosti
Výrazné rozdíly tam teda nevidím, podle mě to jen kopíruje rozdíl 200 kg hmotnosti
Honda jezdi po dalnici pri vyssich rychlostech jako seriovy hybrid, aby motor (spalovaci) tolik netocil.
Tzn. kola nejsou spojena se spalovakem.
Tzn. kola nejsou spojena se spalovakem.
Myslim, ze to je naopak. Spalovak se pripoji ve vetsich rychlostech, do te doby jde o seriovy hybrid. Ale muzu se plest.
taky jsem mel za to, že do tech cca 70 je to seriový a pak se přes stálý převod připojí. Takhle to píše i v článku.
Ne, cetl jsem o tom dost detailni technickou zpravu.
Pri vysokych rychlostech je Honda seriovy hybrid.
Primy prevod je pri strednich rychlostech.
Pri vysokych rychlostech je Honda seriovy hybrid.
Primy prevod je pri strednich rychlostech.
Aha, diky. Ja to znal jen do tech strednich rychlosti. To je pak odpoved na Othellovu otazku z rana, proc ve vyssich rychlostech zpomaluje hur, nez Yaris.
Mohl bys sem prosim hodit odkaz na tu zpravu? Rad bych si ji precetl, zatim jsem videl jen interpretovane verze. Original je vzdy lepsi.
Sorry, myslel jsem, ze jsem to cetl...
Ale ted jsem to nasel.
Je to video.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Čas od 7😁0
Od 120km/h je hybridní mód, vysvětleno předtím, z důvodu účinnosti.
Když si to člověk poslechne celý, tak to dává smysl. :yes: :yes: :yes:
Ale ted jsem to nasel.
Je to video.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Čas od 7😁0
Od 120km/h je hybridní mód, vysvětleno předtím, z důvodu účinnosti.
Když si to člověk poslechne celý, tak to dává smysl. :yes: :yes: :yes:
To by odpovídalo tomu, že se podle videí a testů chová pohon Jazzu při 130-140 km/h jako CVT. Tedy dost otravně. Ale je zvláštní, že zároveň nedokáže naplno využít výkon elektromotoru.
Jo taky jsem přesvědčený že ve vyšší rychlosti se ICE Hondy připojuje mechanicky. Opak by postrádal smysl
ICE se musí točit aby měl výkon
ICE se musí točit aby měl výkon
Ja jsem tu zpravu jeste nevidel, ale mrknul jsem se na nejaka videa, co jsem videl nedavno. A tam vyslovne tvrdi, ze pokud chces ve vysoke rychlosti predjizdet, spalovak se musi odpojit od kol, aby dokazal vyrobit dost elektriky pro elektromotor. Hlava mi to moc nebere, ale asi je to nejake omezeni toho systemu, ktery se snazi o maximalni efektivitu v rychlostech okolo beznych dalnicnich rychlosti.
v tom videu to vysvětluje. Že by otáčky spalováku nebyly ideální, tak se odpojí a vyrábí elektřinu. A jelikož má generátor 70kw, tak může trakční motor využít taky jen 70kw, když je prázdná baterka.
Takže je to technické omezení stálého převodu.
Takže je to technické omezení stálého převodu.
Podle článku v čas. Automobil 8/2020😒br />
Honda uvádí, že v rychlostech do 40 km/h probíhá přibližně 86 % jízdy na el. pohon, v rychlostech 40-80 km/h podíl čistě el. pohonu klesne na 54 %, hybridní pohon zabírá 31 % a pohon s pevně připojeným spal. motorem 15%. V rychlostech 80-120 km/h se nejčastěji připojuje spal. motor (cca 73 😖 a o zbytek času se podělí spalovací a hybridní režim. Přesto dokáže el. motor točit až 13 300 ot/min. Jízdou bylo vidět, že dálniční provoz není pro Jazz primárně navržený.
Je to poněkud zamudlaně napsané - asi i s nepochopením - nic méně Honda Jazz naznačuje cestu, jak by mohl v budoucnu jezdit zcela čistý sériový hybrid, tj. s úplným vyloučením spal. motoru z trakce, jen s trakcí elektrickou. Účinnost - spotřeba - by mohla s hlídáním spal. motoru klesnout významně. Nádrž a aku by byly znatelně menší než dnes. Celé ústrojí pohonu by bylo jednodušší.
I když i tady už jak Toyota Yaris, tak Honda Jazz zcela určitě optimální režim spal. motoru s nejmenší spotřebou hlídají.
.
Je to poněkud zamudlaně napsané - asi i s nepochopením - nic méně Honda Jazz naznačuje cestu, jak by mohl v budoucnu jezdit zcela čistý sériový hybrid, tj. s úplným vyloučením spal. motoru z trakce, jen s trakcí elektrickou. Účinnost - spotřeba - by mohla s hlídáním spal. motoru klesnout významně. Nádrž a aku by byly znatelně menší než dnes. Celé ústrojí pohonu by bylo jednodušší.
I když i tady už jak Toyota Yaris, tak Honda Jazz zcela určitě optimální režim spal. motoru s nejmenší spotřebou hlídají.
.
Čistě sériový hybrid má už dlouho Note a brzy se ukáže v evropských Nissanech. Ale osobně mi větší smysl dává paralelní.
@ Othello😒br />
''This is something, what have been very often misunderstood.''
😉
Viz video.
😉
Viz video.
Pekne video, diky! Je na nem trochu videt, ze se s rychlostmi nad 120km/h u Jazzu moc nepocita ten system na to neni primarne staveny.
Ano, pěkné video - přednáška - děkuji. Je z ní vidět, jak je to všechno přes tu jednoduchost sériového hybridu bez převodovky a jen se dvěma el. stroji a malým mez-aku co do řízení složité. A to není dobře, tak to podle mne nezůstane. Bude to jednoduché až prosté řízení.
DonVito: This is something, what have been very often misunderstood
On ten kluk šikmooký to neříká úplně přesně. Říká že při přímém pohonu kol motorem tam není žádný gearbox.
ICE ale nemůže kola pohánět přímo. Je tam určitě stálý převod do pomala, možná i dvoustupňový, tedy tvořený dvěma páry kol s konstantním převodem. Což je z hlediska mechanické ztráty prakticky to stejné jako u běžných spalováků kde je jeden pár kol v převodovce a druhý ve stálém převodu u diferáku.
V každém případě ale tenhle systém od Hondy není nic převratného, už několik let obdobnou techniku používá třeba Mitsubishi PHEV nebo Opel Ampera. Honda to myslím akorát okopírovala
Minimálně u toho mitsu se spalovák ve vysoké rychlosti taky znova odpojí, aby se mohl roztočit sám ještě rychleji a vyrábět tak víc výkonu pro generátor. Je však zřejmé, že tento režim je dost neefektivní
On ten kluk šikmooký to neříká úplně přesně. Říká že při přímém pohonu kol motorem tam není žádný gearbox.
ICE ale nemůže kola pohánět přímo. Je tam určitě stálý převod do pomala, možná i dvoustupňový, tedy tvořený dvěma páry kol s konstantním převodem. Což je z hlediska mechanické ztráty prakticky to stejné jako u běžných spalováků kde je jeden pár kol v převodovce a druhý ve stálém převodu u diferáku.
V každém případě ale tenhle systém od Hondy není nic převratného, už několik let obdobnou techniku používá třeba Mitsubishi PHEV nebo Opel Ampera. Honda to myslím akorát okopírovala
Minimálně u toho mitsu se spalovák ve vysoké rychlosti taky znova odpojí, aby se mohl roztočit sám ještě rychleji a vyrábět tak víc výkonu pro generátor. Je však zřejmé, že tento režim je dost neefektivní
Ahoj Othello,
já taky netvrdím, že je na tom principu něco převratného.
Já tvrdím, že je to úžasné řešení v podání Hondy.
Mechaniku máš tady😒br />https😐/www.youtube.com/watch?…
Čas od 16:00 vidíš zpřevodování ICE. 😉
Btw v CR-V je ten (overdrive) převod 2,757:1.
Proč myslíš, že je to celosvětově nejprodávanější sériový hybrid? 😉
Protože je absolutně na špici do posledního detailu.
Od spalováku s účinností 40% jako Toyota, přes sdružené indukčnosti v měniči pro zvyšování napětí, po e-motory bez vzácných prvků.
Podle tvé reakce (a srovnávání s manuálem 😁 ) si nejsem jistý, zda jsi tomu prvnímu videu plně porozuměl.
A Honda má ten systém v Accord Hybridu (od r 2013), CR-V, Clarity, Insight, Jazzu...
Třeba v Accordu už je to dnes druhá generace i-MMD.
PS Vážně tu chceš opravovat technika Hondy?
Gearbox je myšlena evidentně vícestupňová převodovka.
Ne redukční převod!
PPS Pro vysvětlení: Honda má sériový hybrid se dvěma e-motory, což umožňuje optimální režimy ICE téměř vždy. A sice dva: buď vypnutý motor, nebo činnost v režimu maximální účinnosti.
Díky tomu máš špičkovou účinnost cca na úrovni Toyoty a ještě nepotřebuješ drahý, komplikovaný a nespolehlivý automat jako ve srovnatelném nehybridním autě...
Který, kdyby byl např. desetistupňový, tak může (omezeně) vytěžovat motor v optimálních otáčkách, ale už nemůže určovat zatížení...
O 6 st manuálu asi mluvit nemusím.
Když tak na to první video mrkni ještě jednou, kde se s ním pohybuješ.
já taky netvrdím, že je na tom principu něco převratného.
Já tvrdím, že je to úžasné řešení v podání Hondy.
Mechaniku máš tady😒br />https😐/www.youtube.com/watch?…
Čas od 16:00 vidíš zpřevodování ICE. 😉
Btw v CR-V je ten (overdrive) převod 2,757:1.
Proč myslíš, že je to celosvětově nejprodávanější sériový hybrid? 😉
Protože je absolutně na špici do posledního detailu.
Od spalováku s účinností 40% jako Toyota, přes sdružené indukčnosti v měniči pro zvyšování napětí, po e-motory bez vzácných prvků.
Podle tvé reakce (a srovnávání s manuálem 😁 ) si nejsem jistý, zda jsi tomu prvnímu videu plně porozuměl.
A Honda má ten systém v Accord Hybridu (od r 2013), CR-V, Clarity, Insight, Jazzu...
Třeba v Accordu už je to dnes druhá generace i-MMD.
PS Vážně tu chceš opravovat technika Hondy?
Gearbox je myšlena evidentně vícestupňová převodovka.
Ne redukční převod!
PPS Pro vysvětlení: Honda má sériový hybrid se dvěma e-motory, což umožňuje optimální režimy ICE téměř vždy. A sice dva: buď vypnutý motor, nebo činnost v režimu maximální účinnosti.
Díky tomu máš špičkovou účinnost cca na úrovni Toyoty a ještě nepotřebuješ drahý, komplikovaný a nespolehlivý automat jako ve srovnatelném nehybridním autě...
Který, kdyby byl např. desetistupňový, tak může (omezeně) vytěžovat motor v optimálních otáčkách, ale už nemůže určovat zatížení...
O 6 st manuálu asi mluvit nemusím.
Když tak na to první video mrkni ještě jednou, kde se s ním pohybuješ.
Dovolím si upřesnit. Toyota ma v corolle, camry a rav4 účinnost 41%.
😁 :yes:
Honda Jazz ''jen'' 40,5%.
Honda Jazz ''jen'' 40,5%.
:yes: :yes: :yes: 😒] 😒] 😒]
Rozdíl o parník 😁 😁
Rozdíl o parník 😁 😁
Tak ta Honda bude zase o parnik komfortnejsi, diky (vetsinou) chybejici mechanicke vazbe. :-! :-! :-!
DonVito: nekonečné video, vydržel jsmem 23 minut a pak to vzdal. Nicméně potvdilo moje představy o uspořádání a funkci a potvrdilo taky že vnitřek není zdaleka tak jednoduchý a přímočarý jako na idealizovaných obrázcích toho japonce v předchozím videu.
Ano, má pravdu není tam gearbox, ale soukolí tam je přesto hodně a možná tam ty síly běhají přes ještě více soukolí než v běžném manuálním vícekvaltu spojeném s ICE. V hybridním režimu určitě.
A trefil jsem i že finální převod je přes dva páry kol.
Takže pokud se ptáš jestli chci opravovat technika od hondy tak ano, říkám že tu komplikovanost nám opravdu zatajil. když mluvil o minimalizaci mechanického tření
Nijak se ale japoncům ani téhle technice nesměju, chraň bůh. Jen je potřeba taky vědět že pokud ICE v optimálním režimu produkuje víc výkonu než je aktuálně potřeba pro pohon tak musí jít přebytek do baterek což je taky ztrátové. Anebo ICE vypnout a chvíli jet z baterek a furt to cyklovat. Asi se to v určitých režimech vyplatí ale taky to má svoje meze - např. ta dálnice.
Ano, má pravdu není tam gearbox, ale soukolí tam je přesto hodně a možná tam ty síly běhají přes ještě více soukolí než v běžném manuálním vícekvaltu spojeném s ICE. V hybridním režimu určitě.
A trefil jsem i že finální převod je přes dva páry kol.
Takže pokud se ptáš jestli chci opravovat technika od hondy tak ano, říkám že tu komplikovanost nám opravdu zatajil. když mluvil o minimalizaci mechanického tření
Nijak se ale japoncům ani téhle technice nesměju, chraň bůh. Jen je potřeba taky vědět že pokud ICE v optimálním režimu produkuje víc výkonu než je aktuálně potřeba pro pohon tak musí jít přebytek do baterek což je taky ztrátové. Anebo ICE vypnout a chvíli jet z baterek a furt to cyklovat. Asi se to v určitých režimech vyplatí ale taky to má svoje meze - např. ta dálnice.
Kdybys to video dokoukal, tak bys nepsal hlouposti o komplikovanejsim prevodu.
Opravovani profesionala je skutecne...
Fail. Promin.
PS Tady (stejne jako u Toyoty) je s klasickou prevodovkou neporovnatelna mechanicka jednoduchost. Kdyz mluvis o slozitosti techto hybridu, videl jsi nekdy dnesni X-stupnovy automat???
https😐/youtu.be/FqyPizRyphQ
:-!
Opravovani profesionala je skutecne...
Fail. Promin.
PS Tady (stejne jako u Toyoty) je s klasickou prevodovkou neporovnatelna mechanicka jednoduchost. Kdyz mluvis o slozitosti techto hybridu, videl jsi nekdy dnesni X-stupnovy automat???
https😐/youtu.be/FqyPizRyphQ
:-!
DonVito: Tak jsem ty poslední dvě minuty dokoukal taky ale nic co by mělo změnit můj názor tam už nezaznělo. Co konkrétního na tom konci jsi měl na mysli ?
Opravování profesionála - jak neupozornil na to množství mechanických převodů když mluvil o minilaizaci tření, to ti přijde profesionální ?? Já to naopak považuju za fail od profesionála, záměrný
A neporovnávám složitost převodů a převodovek, ale mechanické ztráty - tj. především počet a uspořádání soukolí, které aktuálně přenášejí výkon. Ty mluvíš o něčem jiném
Ale je zřejmé že se v tomhle neshodneme tak bych to ukončil
Opravování profesionála - jak neupozornil na to množství mechanických převodů když mluvil o minilaizaci tření, to ti přijde profesionální ?? Já to naopak považuju za fail od profesionála, záměrný
A neporovnávám složitost převodů a převodovek, ale mechanické ztráty - tj. především počet a uspořádání soukolí, které aktuálně přenášejí výkon. Ty mluvíš o něčem jiném
Ale je zřejmé že se v tomhle neshodneme tak bych to ukončil
Mnozstvi mechanickych prevodu u Hondy???
Ty jsi skutecne komediant, mrkni na DSG😒br /> https😐/youtu.be/mj1Vk7SE-TI
Prej slozity prevody, u e:hev???
😁 😁 😁
Mas pravdu, radsi uz toho nech.
Wtf
PS Tvuj fail byla neznalost. Ted uz budes moudrejsi. 😉
A mozna, kdyz shlednes to video o DSG, pochopis i slova e😜ertu Hondy o jednoduchosti a minimalizaci treni...
A az porozumis temto zakladum, muzes se podivat na design Hondy trochu vic do hloubky. Potom snad i pochopis, co je na tom k obdivu. :yes:
Ty jsi skutecne komediant, mrkni na DSG😒br /> https😐/youtu.be/mj1Vk7SE-TI
Prej slozity prevody, u e:hev???
😁 😁 😁
Mas pravdu, radsi uz toho nech.
Wtf
PS Tvuj fail byla neznalost. Ted uz budes moudrejsi. 😉
A mozna, kdyz shlednes to video o DSG, pochopis i slova e😜ertu Hondy o jednoduchosti a minimalizaci treni...
A az porozumis temto zakladum, muzes se podivat na design Hondy trochu vic do hloubky. Potom snad i pochopis, co je na tom k obdivu. :yes:
petrolhead
Yaris za 460tkč v základu??? Já myslel, že je to nejmenší a nejlevnější Toyota. Svět se zbláznil a ten, kdo si to za ty prachy koupí, taky... Ani mě nemusí přesvědčovat jak to jezdí o pár deci levněji 😁
Nejlevnější Toyota je Aygo od 244 tisíc Kč, Yaris pak od 360 tisíc.
Těch 460 je základ hybridní verze Yarisu, ukaž mi výrazně levnější hybridní auto, nenapadá mne žádné na trhu, všechny začínají na podobné cenové hladině.
Těch 460 je základ hybridní verze Yarisu, ukaž mi výrazně levnější hybridní auto, nenapadá mne žádné na trhu, všechny začínají na podobné cenové hladině.
Děkuji, potřeboval jsem to vysvětlit. Myslel jsem že Yaris je na úrovni Clia, nebo Fábky . O výhodách příplatku za hybrid se nebudu vyjadřovat. Pro mě je to jen malý auto za půl míče. 😄
Yaris je na úrovni Clia a Fábky - Clio začíná na 325 tisících a Fabie 279 tisíc, ale ta je výběhový model, takže s příchodem 4. generace tipuji, že dorovná, navíc nesrovnával jsem výbavy.
A proto je nikdo nechce. :-!
Člověče po Praze je docela záplava hybridních Yarisů, to víš, donedávna měli zdarma modré zony 😁
Praha není normální, a to tu žiji. Tady jsou jen samí hipsterští m.a-g.o-ři a kolisté sdružení do organizace AUTO-MAT.
Čím větší města, tím větší magoři a tím více magorů.
Přečti si na netu v jakých s-r.a-č.k-á.ch je Kalifornie se svými progresivisty a se svým San Františkem a Los Áncheles.
Čím větší města, tím větší magoři a tím více magorů.
Přečti si na netu v jakých s-r.a-č.k-á.ch je Kalifornie se svými progresivisty a se svým San Františkem a Los Áncheles.
Jo Praha ma občas divné lidi. Buď jedna skupina auto-mat, pripadne jina že stejného soudku která zase místo kol po Praze jezdi dieselama. A díky ní má zase auto-mat větší slovo a tak jsme stále v kruhu. Až lidi pochopí, že diesel do města nepatří, zároveň vyházet všechny ty staré vraky a najednou auto-mat nebude mít argumenty.
A ty jsi hipster nebo auto-mat?
Lidi si neuvědomují jednu věc, výrobce zkouší prodávat hybrid za tuhle nesmyslnou cenu, protože vědí, že jinak to do budoucna nepůjde. Pokud to lidi budou kupovat a akceptovat, pomalu vymizí spalováky a cena zůstane tak jak je. Nezlobte se na mě, ale když chci dát půl mega za tak malý auto, čekám, že bude mít minimálně 200koní, pořádný sedačky a podvozek z čehož si sednu na zadek a ne další baterku pod podlahou a šnůru do zásuvky. 😒
Za to už dnes nekoupíš žádný HH, možná Swift Sport? Ale i ten snad zdražil.
Pokud někdo žije ve městě a okolí, tak ten hybrid je skvělá volba, ono jestli jezdíš v takovém režimu za 6-8 na sto (což v kolonách v Praze není žádný problém pro klasický benzín i diesel) a nebo za 3-4, je to sakra znát + dříve i výhoda v parkování.
Bsegment narostl, na západě se používá často jako jediné auto, protože delší cesty se řeší letecky a v moderním Bčku převezeš vzadu i děti (koneckonců, kdo z nás vyrustal s rodinnými hatchbacky jako Felicia, Fabia či Favorit, tak ví, že se s tím dá žít a to byla o dost horší auta).
Navíc už s tím můžeš v klidu cestovat i po dálnici, 130 to jede s prstem v nose a řekne si to o 5-6 dle dynamiky.
Ne, není to auto pro zábavu a není to auto na dlouhé trasy, to snad od Yarise či Jazze nikdo nečeká.
Pokud někdo žije ve městě a okolí, tak ten hybrid je skvělá volba, ono jestli jezdíš v takovém režimu za 6-8 na sto (což v kolonách v Praze není žádný problém pro klasický benzín i diesel) a nebo za 3-4, je to sakra znát + dříve i výhoda v parkování.
Bsegment narostl, na západě se používá často jako jediné auto, protože delší cesty se řeší letecky a v moderním Bčku převezeš vzadu i děti (koneckonců, kdo z nás vyrustal s rodinnými hatchbacky jako Felicia, Fabia či Favorit, tak ví, že se s tím dá žít a to byla o dost horší auta).
Navíc už s tím můžeš v klidu cestovat i po dálnici, 130 to jede s prstem v nose a řekne si to o 5-6 dle dynamiky.
Ne, není to auto pro zábavu a není to auto na dlouhé trasy, to snad od Yarise či Jazze nikdo nečeká.
Podívej se, elektrika taky není zadarmo a když si spočítáš reálný rozdíl ve spotřebě po odečtení ceny za elektřinu řekněme 2 litry/100km(proti spalováku) a předplatíš si to 100tkč v pořízení vozidla, spočítej si za jak dlouho budeš na nule a od kdy se to začne vyplácet, nemluvím o dražším servisu hybridu. To chce fakt hodně jezdit. ;-\
Jak bych ti to jenom řekl..... tyhle auta netankují elektřinu ze zásuvky, to jsou klasické HEV 😉 Četl si tu recenzi? 😁
A v čem je dražší servis hybridu ? Zrovna Toyota hybrid patří dlouhou dobu mezi nejspolehlivější pohony na světě.
A k té ceně, srovnej srovnatelné, nakonfiguruj si spalovák konkurence s automatem a nějakou výbavou, na jaké začíná třeba ten Yaris za 460.
Clio -420 s 90k TCe a AT
Fiesta - 450 s 125k EB a AT (zvyhodněná cena, jinak 500)
Corsa 440 - 1.2 100k AT
A v čem je dražší servis hybridu ? Zrovna Toyota hybrid patří dlouhou dobu mezi nejspolehlivější pohony na světě.
A k té ceně, srovnej srovnatelné, nakonfiguruj si spalovák konkurence s automatem a nějakou výbavou, na jaké začíná třeba ten Yaris za 460.
Clio -420 s 90k TCe a AT
Fiesta - 450 s 125k EB a AT (zvyhodněná cena, jinak 500)
Corsa 440 - 1.2 100k AT
Beru zpět, už jsem to dočetl, není to plug in. Nicméně ten obří příplatek za rozdíl spotřeby moc smysl nedává. 😉
Ta Corsa ve výbavě Elegance stojí akčních 420.
co třeba srovnávat ceníkovku. Akční ceny ti dá každý podle toho, jaký je zrovna měsíc. Když bych to měl vzít takhle, tak Yaris je suverénně nejlevnější, protože nám na něj dali slevu přes 80tis.
Nesmysl, za ceníkové ceny se u Opelu ani třeba Peugeotu nikdy neprodává, akorát se průběžně obměňuje výše slevy. To není sleva prodejce, kterou bys z nich musel tahat, ale obyčejný marketing.
Tak schválně zkus srovnat i výbavy a motory, docela by mne to zajímalo, ale nemám čas.
No já taky ne. 😄 Ale co tak zhruba vím, tak Corsa Elegance má LED světlomety, které Yaris by měl mít až v akční výbavě za 480 a naopak autoklima je u ní za příplatek. S motory je to složitější, protože Yaris je výkonově mezi výkonovými verzemi Corsy. Navíc u Yarisu nevím kdy ten výkon je dostupný.
Ty jo. Chtelo by si to nejdřív něco přečíst.
Hybrid stoji uplne stejne jako podobné výkonný benzin s automatem. Jen ma poloviční spotřebu, vyssi spolehlivost a delší životnost, obzvlášť pri častým provozu ve městě.
Hybrid stoji uplne stejne jako podobné výkonný benzin s automatem. Jen ma poloviční spotřebu, vyssi spolehlivost a delší životnost, obzvlášť pri častým provozu ve městě.
Prosím tě, to je nic 😄. Ve 110ce a pak ve 125ce jsme jezdili 2 dospělí a vzadu 4 děti 5-10 let. 😄 Taková 3 hodinová cesta, dnes si to neumím představit ani jako dítě ani jako rodič.
No, já zažil Žigul jako hodně malý a pak Feldu dlouhé roky a nakonec Cordobu, ta už byla "luxusní sedan" proti tomu 😒] Ale myslím, že to už jsem jezdil spíše jako spolujezdec vepředu a v zadu moc nenajezdil.
No já si vzdy pripadal skvele v oktavce. Všichni okolo jezdili Feliciema a favoritama. 😊
No a pak jsem zjistil, že to je super jen oproti ty felici. 😁
No a pak jsem zjistil, že to je super jen oproti ty felici. 😁
Hodne stesti s hledanim snury do zasuvky u obou tech aut 😉
Test som ani poriadne nečítal ale keď som videl tie ceny tak mi prišlo mdlo.
Autá sú vcelku podarené, hybridná technika lacná není ale 500t Kč za takých škopcov ??
Autá sú vcelku podarené, hybridná technika lacná není ale 500t Kč za takých škopcov ??
Viz mě odpovědi v tomto vlakne, auta zdrazila a když dorovnas výbavu a automat a motor, jsi na stejných cenách i u nehybridu
Stačí se podívat do ceníku Yarisu, rozdíl mezi benzínem 1.5 AT a hybridem je 45 tisíc Kč. Akorát hybrid má navíc autoklimu a snad ještě vyhřívané sedačky a el. park. brzdu.
Yaris stoji 17 790 € a Jazz by sa dal asi od 20 590 €. Pre porovnanie, Clio zacina na 19 650 €, ale su tam priplatky. A odvezie celu rodinu.
JTDLE
dneska udelat hezky maly auto? Porad jen tyhle “čína” dizajny? 😒
Já myslím, že umí😒br />
http😐/www.allcarphotos.net/wp-content/uploads/2020/10/Ford-Fiesta-2021-2.jpg
http😐/carsguide-res.cloudinary.com/…e-1001x565-1.jpg
http😐/www.allcarphotos.net/wp-content/uploads/2020/10/Ford-Fiesta-2021-2.jpg
http😐/carsguide-res.cloudinary.com/…e-1001x565-1.jpg
Clio ještě jo. Fiesta je jak rozslapla žába.
Součastne fordy jsou radost pohledět. Jen pravě u fiesty a focuse bych opět navratil original zadni lampy tak jak tomu bylo u předchudcu a neměl bych co vyčist. Ale podle prvnich foto FL u focuse, ktery ma přijit na konci roku se to zřejmě minimalně u něj nezměni.
A jinak Fiesta je boži a jasna hvězda B segmentu, jine modely jsou pro mě bez zajmu. Jen ty motorzace jsou prostě v B problem, ale to by u fiesty pořešilo ST.
A jinak Fiesta je boži a jasna hvězda B segmentu, jine modely jsou pro mě bez zajmu. Jen ty motorzace jsou prostě v B problem, ale to by u fiesty pořešilo ST.
Jo, Fiesta ST to "pořešila" tříválcem s vypínáním jednoho válce. Fakt "super", zvláště pak pro hot-hatch! 😒]
Ten válec sa ti určite nebude vypínať keď budeš niekde "drviť". ST je podľa mňa fajn.
Mám V6 a teraz tu mám bojovať proti všetkým R4 a menším motorom že nie sú hodné ako pohon do auta?
Mám V6 a teraz tu mám bojovať proti všetkým R4 a menším motorom že nie sú hodné ako pohon do auta?
Avantime
Po vyskúšaní oboch áut v podstate súhlasím s týmto testom. Jazz je na prvý pohľad auto, o ktoré by málokto zakopol, ale vie sa dostať pod kožu a veľmi ma nadchol. Nejaké občasné diaľničné stúpania, kedy sa človek cíti dosť bezmocne by som z času na čas prežil, viac ma štve ako Honda stále nevie spraviť flexibilnejší cenník s výbavami.
Je napríklad dosť absurdné, že kto chce najdrahší Crosstar, tak musí oželieť sledovanie mŕtvych uhlov alebo vyhrievaný volant. Alebo že výbava Executive mi núti kožené sedačky, ktoré nechcem. V tomto Honda fakt zaspala dobu a necháva vyhrať Toyotu s lepšou výbavou a za menej.
Tiež mi ale v Yarise vadil ten pocit, že šetrili, kde sa dalo a ten trojvalec keď si za jazdy dobíja batériu, tak neznie dobre a vzadu je málo miesta. Toyota má asi cenovú výhodu aj v tom, že Yaris vyrába v Európe a keďže mi záleží na výbave pri týchto cenách okolo 20-tis eur, tak by to u mňa tiež vyhral Yaris.
Je napríklad dosť absurdné, že kto chce najdrahší Crosstar, tak musí oželieť sledovanie mŕtvych uhlov alebo vyhrievaný volant. Alebo že výbava Executive mi núti kožené sedačky, ktoré nechcem. V tomto Honda fakt zaspala dobu a necháva vyhrať Toyotu s lepšou výbavou a za menej.
Tiež mi ale v Yarise vadil ten pocit, že šetrili, kde sa dalo a ten trojvalec keď si za jazdy dobíja batériu, tak neznie dobre a vzadu je málo miesta. Toyota má asi cenovú výhodu aj v tom, že Yaris vyrába v Európe a keďže mi záleží na výbave pri týchto cenách okolo 20-tis eur, tak by to u mňa tiež vyhral Yaris.
Tak je potřeba to brát tak, že Jazz je minimálně o půl třídy větší auto, z hlediska užitné hodnoty.
Presne, nechapem ako moze niekto porovnavat tieto dve auta a stazovat si na miesto v Yarise... moze si kupit Corollu, alebo CHR, to je skor na zrovnavanie s Jazzom.
Tak v Yarise musíš oželieť sledovanie mŕtveho uhla úplne pri kúpe auta na Slovensku a myslím že aj v Česku. Verím, že len zatiaľ, ale uvidíme (jeden z mála pomocníkov, ktorý oceňujem). Napr. v Nemecku či vo Francúzsku tá možnosť je už v nejakej strednej výbave, ale ceny sú tam celkovo tak o 2-2,5 tisíc eur vyššie.
WinDiesel
Tato porovnání by měl snad dělat D-Test, ten se zabývá elektrospotřebiči.
Vy jste si ani nevšimli že toto už nejsou auta?
Vy jste si ani nevšimli že toto už nejsou auta?
Nebuď trapnější než je nezbytně nutný :no: ;-\
Hele radši POPRVÉ KONEČNĚ odpověz = už ti došlo že jízdou na naftu spotřebováváš VÍC ropy?
Hele radši POPRVÉ KONEČNĚ odpověz = už ti došlo že jízdou na naftu spotřebováváš VÍC ropy?
Toto ještě jsou, ale pak tu máš elektromobily a to je něco jako bílé Elektro 😁
Lepší jezdit auto-vysavačem než stát s dieselem u krajnice a čekat na odtahovku.
To ale asi nebude pravidlo ne? Stejně tak to může být obráceně.
tak jasně že ne. 😒]
Ja som v 1.6 HDi DPF s 265tis km otocil 2x SK-CZ lepilo mi veru... v blanke na mna vyhodil hlasku Depolution system faulty a skocil do nudzaku... na forach som sa docital, ze to mozu byt kontakty na vstrekovacoch, precistil, osetril ich a odvtedy ide dalej 😁
Prečo by malo "déčko" stáť u krajnice a hybrid nie?
Protože tak to říká statistika = ve spolehlivosti aut dle typu pohonu = je nejporuchovější diesel
Rozdíl v poruchovosti elektromotoru a vznětového motoru = je podobný jako rozdíl v jejich efektivitě
A ten je podobný jako rozdíl v jejich rozměrech
Rozdíl v poruchovosti elektromotoru a vznětového motoru = je podobný jako rozdíl v jejich efektivitě
A ten je podobný jako rozdíl v jejich rozměrech
Zajímavé, že jsi taky neporovnal dojezd těchto automobilových pohonných jednotek a taky jejich pořizovací a zůstatkovou cenu. Náhoda? 😒]
jelikož ty hybridy zvládají 900-1000km na nádrž, tak to rozhodně není problém v porovnání s dieselem. A cena taktéž ne.
Těch 1000km si můžou tvoje auta jenom nechat zdát i s podstatně větší nádrží.
Těch 1000km si můžou tvoje auta jenom nechat zdát i s podstatně větší nádrží.
Tak dojezd 1000 km u svého auta fakt nepotřebuju, bohatě mě stačí mých 800 km. 😄 V případě hybridu by mi ale velmi vadila jeho zvýšená hmotnost, větší cena a samočinná převodovka. A leckdy i zmenšený kufr. Mimo hustý městský provoz zcela absurdní volba... 😲 😒 :no:
A co jiného do města? Malé, úsporné a děti nebo nákup se dozadu vejdou.
Deti se nevejdu, nema podla mna ani jedno 3 isofixy
Sorry ale ty si pako. Bez isofixov sa nedajú previezť deti?
Ne, klasické autosedačky na bezpečnostní pásy spadly do černé díry 😁 Já tedy jednu takovou používám, ale psst před xxc 😒]
Ja som tiez jednu tak pouzil, v Citigu a vpredu islo prostredne dieta, ktore najmenej pocuvalo. Pripadny naraz by o neho zozadu natlacil sedacku, lebo je neukotvena. Nie na to sa pouzivaju isofix uchyty, aby sa nepouzivali. Ked to vedia dat normalne do Clia, preco ostatni nie?
Proč by ho natlacila sedačka, kdyz je ukotvena pásem?
Pasom nie je ukotvena, pas ju bude drzat pri naraze. To je ten rozdiel, ze do pasu narazi prve dieta a zozadu do neho sedacka. Pri ukotveni do isofixu bude sedacka pevne spojena so sedadlom a nebude tlacit zozadu.
To je ale nesmysl, co jsi napsal. Pas je kolem sedačky a drží ji na jiných místech než dítě. Navíc, když má svůj vlastní pas, jak může dítě narazit do pasu od auta?
Kazdy mluvite o necem jinem. Vetsi deti vlastni pas v sedackach nemaji acelkem nepochybuju o tom, ze sedacka bez ISOFIXu je do pasu v pripade nehody pekne pritlaci.
On je problém v tom, že XXC nedokáže při hodnocení aut pochopit, že každý nema 3 děti a tudíž je mu fuk, že auto do města nemá 3 isofixy 😁 A lidi, co já znám a mají 3 děti, nejsou tak duševně jednodušší, aby auto Bsegmentu hodnotili touto optikou 😁 Tam je počátek i konec téhle diskuze.
Ja som reagoval na to, ze je to do mesta dobre, ze nakup tam vojde aj deti. Pricom do mesta je to dobre, len ako pise vyssie Jirka, vpredu tie deti takym sposobom pritlaci autosedacka pri nehode. Praveze ti ludia dusevne jednoduchsi su, ked ani take neriesia. Pritom ten B segment je idealne auto do mesta, pred panelak, kde ludia nemaju ako nabijat. Jazz ma aj velky vnutorny priestor, dozadu vdaka magic seats vojde bicykel, dopredu dam dieta a nemusim riesit sklapanie sedadiel a mozeme ist. Predsa mame v Europe nejake bezpecnostne standardy. Vacsina ludi aj tak chodi sama v aute, takou logikou by netrebalo ani airbag spolujazdca. Ale ked uz niekto sadne na miesto spolujazdca, nemusi riesit bezpecnost, ten airbag tam urcite v novom aute bude. Preco potom musi clovek riesit jeden hacik na autosedacku? Rovnako, aj rodiny, co maju 2 deti, to neriesia. Ale co tak niekomu pomoct a zobrat zo skoly este nejakeho spoluziaka domov? Kto ho posadi dopredu? Ved nie je vsetko len o rodine.
Je holt třeba věnovat dostatečnou pozornost antikoncepci, pak to nemusíš řešit, resp. ti budou stačit běžné 2 Isofixy. 😄
inteligence si moc nepobral co? snažíš se být vtipný, ale nejde ti to. Co třeba vícerčata?
lamal
maly Yaris válí... Honde treba uznat, ze je motorova jednicka na svete a dokaze sa smelo postavit Toyote so svojou Hybrid technologiou.
Oba jsou to technické skvosty. :yes:
V jednoduchosti je krása.
A pro petrolheady, tou technikou nemám na mysli v první řadě spalovací motor...
Takto lze skutečně ze spalovacího motoru dostat maximum.
V jednoduchosti je krása.
A pro petrolheady, tou technikou nemám na mysli v první řadě spalovací motor...
Takto lze skutečně ze spalovacího motoru dostat maximum.
Sorry ale technický skvost si predstavujem nejakú W16 q-turbo a nie hybrid do mesta.
Každý máme jinou představu. 😁
Třeba hybridy Hondy a především Toyoty si obdiv zaslouží.
Ve městě uspoří až 50% paliva.
A jakou odpověď má evropská konkurence?
K těmto dvěma systémům se ani nepřiblížila.
Proto ten skvost...
Třeba hybridy Hondy a především Toyoty si obdiv zaslouží.
Ve městě uspoří až 50% paliva.
A jakou odpověď má evropská konkurence?
K těmto dvěma systémům se ani nepřiblížila.
Proto ten skvost...
suhlas obidva kusky su zaujimave a pekne... a oba si idu pritom svojou vlastnou cestou....
osobne sa mi viac paci jazz ale je tieto veci su uz individualne samozrejme... o kvalite a uspechu oboch aut niet pochyb ...a... ako vidime yaris uz hned od zaciatku predaja zacina byt europsky bestseller... rovnako cena necena... honda je honda... kazdopadne obe auta su velmi dobre posadene a neda sa im nefandit.... svet malych aut je razom zase akysi zivsi 😉 :yes:
PS: za mna mohla honda ponuknut este aj klasicku verziu jazzu tak ako to ma yaris ale chapem... cistym spalovakom v honde uz zda sa odzvonilo a tak lepsi hybridny jazz ako ziadny....
inak fakt pekny test.... a paradne kusky.... taketo sikovne male vozy sa o buducnost bat nemusia crossover necrossover.... su genialne a nemaju chybu a uspech ich nemoze minut :yes:
osobne sa mi viac paci jazz ale je tieto veci su uz individualne samozrejme... o kvalite a uspechu oboch aut niet pochyb ...a... ako vidime yaris uz hned od zaciatku predaja zacina byt europsky bestseller... rovnako cena necena... honda je honda... kazdopadne obe auta su velmi dobre posadene a neda sa im nefandit.... svet malych aut je razom zase akysi zivsi 😉 :yes:
PS: za mna mohla honda ponuknut este aj klasicku verziu jazzu tak ako to ma yaris ale chapem... cistym spalovakom v honde uz zda sa odzvonilo a tak lepsi hybridny jazz ako ziadny....
inak fakt pekny test.... a paradne kusky.... taketo sikovne male vozy sa o buducnost bat nemusia crossover necrossover.... su genialne a nemaju chybu a uspech ich nemoze minut :yes:
webpaja
...hybrid, s tím vůbec nemám problém i přes dotace. A z těchto dvou? Už kvůli tomu, že se bavíme o autě, tak jednoznačně Yaris. Honda vypadá všelijak, jen ne jako auto.
Na tyhle hybridy zadne dotace nejsou, ne?
u nás nejsou dotace na žádné pokud vím.
U nás dotace stahuje a jak MU vyhovuje řídí nejoblíbenější politik = a PŘESTO je furt roky nejoblíbenější politik 😲 😁
VÍM že o něm nemám mluvit = ale je to (tenhle týden ZASE) TAK těžké :-!
VÍM že o něm nemám mluvit = ale je to (tenhle týden ZASE) TAK těžké :-!
Ty jsi fakt schopen zaplevelit kazdou, i smysluplnou, diskusi az k nepoznani 😞
Víš že to docela PŘEHÁNÍŠ = a jako docela HODNĚ? :no:
Mě zas vadí že ve chvíli kdy ryccardo napsal v jediný diskuzi 17 velmi ostrých vulgarit = ses postavil na jeho stranu to vadí zas mě a docela HODNĚ
Na tom je vtipný jen to jak extrémně JINAK až OPAČNĚ mluví o (stejném) hybridním pohonu (roky) se mnou a s tebou 😄
Opakovaně MI píšeš = že píšu moc = jako FAKT?
Opakovaně MI píšeš = že NE podle https😐/www.seznamzpravy.cz/…je-babise-140930 TVÝHO gusta = jako FAKT?
Já holt rád upozorňuju na NESMYSLY viz DNES https😐/www.idnes.cz/…4457_domaci_misl vs SRPEN 2020 https😐/zpravy.aktualne.cz/…42f0cc47ab5f122/
Je tu jako všude v diskuzích obrovský množství nesmyslů = na základě čeho máš tu drzost to(hle opakovaně) psát JEN mě?
Ty máš tu v diskuzi VÍC příspěvků než já = takže?
Mě zas vadí že ve chvíli kdy ryccardo napsal v jediný diskuzi 17 velmi ostrých vulgarit = ses postavil na jeho stranu to vadí zas mě a docela HODNĚ
Na tom je vtipný jen to jak extrémně JINAK až OPAČNĚ mluví o (stejném) hybridním pohonu (roky) se mnou a s tebou 😄
Opakovaně MI píšeš = že píšu moc = jako FAKT?
Opakovaně MI píšeš = že NE podle https😐/www.seznamzpravy.cz/…je-babise-140930 TVÝHO gusta = jako FAKT?
Já holt rád upozorňuju na NESMYSLY viz DNES https😐/www.idnes.cz/…4457_domaci_misl vs SRPEN 2020 https😐/zpravy.aktualne.cz/…42f0cc47ab5f122/
Je tu jako všude v diskuzích obrovský množství nesmyslů = na základě čeho máš tu drzost to(hle opakovaně) psát JEN mě?
Ty máš tu v diskuzi VÍC příspěvků než já = takže?
Nevím na které jsou nebo nejsou. Na tyhle co nemají EL značku asi ne?
Pro soukromnika na zadne, pokud vim. Pokud prominuti dalnicni znamky u "EL" aut a moznost parkovani v modrych zonach v Praze neoznacis za dotaci.
Na tyhle "bezne" HEV nejsou dotace zadne. Nebo o nich jen nevim.
Na tyhle "bezne" HEV nejsou dotace zadne. Nebo o nich jen nevim.
Dotace pro klasické hybridy u nás nebyly nikdy. Na EV byly jen pro firmy a jen velmi omezeně.
Áno, tieto autá majú najväčší zmysel do mesta, kua ale čo tá cena?
Ozzy už vysvetľoval a na západ od nás je to trocha inak. Keby som kupil ale iba základného Yardu so spaľovákom tak ten rozdiel snáď neprejazdím ani za 10 rokov.
Ozzy už vysvetľoval a na západ od nás je to trocha inak. Keby som kupil ale iba základného Yardu so spaľovákom tak ten rozdiel snáď neprejazdím ani za 10 rokov.
ale do mesta spalovak??? mozno niekto taky, co jazdi aj dlhe trasy 😄
Prečo nie spaľovák? Však doteraz sme ich tu mali.
OK, až mi niekto ponúkne EV do mesta za 300tis tak radšej zoberiem to. Sorry ale žiadne není.
OK, až mi niekto ponúkne EV do mesta za 300tis tak radšej zoberiem to. Sorry ale žiadne není.
Lebo elektricke je jazdou a pouzitim v meste inde. Mozno kto nema kde nabijat a jazdi dlhe trasy, preco nie.
Jasan, EV je OK ale za cenu 200-300t nájdem kde? Ani za 500 stále nič....
To je pravda, ze su to drahsie auta. Ale boli pred rokom Citiga za 10 000€, kto chcel, uz ma. Nevadi mi, ze niekto kupi hybrid do mesta, len sa tu odporucaju spalovacie benzinove auta ako ideal do mesta a pritom to tak nie je.
Čo bolo to bolo, terazky nejlevnější použitelná EV stejné třídy stojí necelých 800 tisíc Kč.
Realita je, že většina lidí kouká na cenu a vezme 100k benzín s manuálem a pokud nejezdí pouze po městě, tak nebudou mít drasticky vyšší spotřebu.
malá atmosféra a klidně s LPG a pak to je cenově do 4 L benzinu 😁 :yes:
Hybridu se zatím směju akorat auta na LPG už nějak moc nejsou a většina lidí u maleho auta řeší cenu!
Jaký je poměr hybridu + ev k autum ve velkyých městech ?
Hybridu se zatím směju akorat auta na LPG už nějak moc nejsou a většina lidí u maleho auta řeší cenu!
Jaký je poměr hybridu + ev k autum ve velkyých městech ?
Tak pokud nechces automat, což do města je docela výhoda pak ano. Ale auta se nekupuji jen ekonomickým pohledem 😁
Yaris ale rozhodně taky není nějaká designové hitparáda, ten předek i do stran vyboulený zadek vypadá dost příšerně... 😲 :no:
hugino
To je ako si vybrať medzi dvoma pohlavnými chorobami.Ani jedna nie je dobrá a preto by som v segmente B radšej volil Seat Ibiza FR alebo Clio. :yes:
Skvělé přirovnání! 😁 :yes: :yes: :yes: Proto ani já o hybridním hatchbacku nebudu ani uvažovat, pohlavní choroby mě nelákají. 😄
pohlavní choroba je něco, co člověka otravuje/limituje, musí dělat něco navíc. Takže manuál a ruční brzda, poruchové motory např. TSI, EB, TDI...
Vybral sis právě cestu pohlavní choroby.
Ještě jedno přirovnání. Dřív byly pohlavní choroby běžné, syfilis byl naprosto běžný, než se přišlo, že to není ideál. To samé je manuál. Taky byl dřív běžný.
Vybral sis právě cestu pohlavní choroby.
Ještě jedno přirovnání. Dřív byly pohlavní choroby běžné, syfilis byl naprosto běžný, než se přišlo, že to není ideál. To samé je manuál. Taky byl dřív běžný.
Tvé názory jsou velmi svérázné! 😁 A pokud tě otravuje normálně řídit, je mi tě upřímně líto. 😄
Freddka
Jen mala poznamka - ta dve auta jsou tezko porovnatelna.
Ono to na papire jde. Ono to jde i v realite.
Jenze mam dva zname, kteri zvazovali Jazz a ani jeden se nekoukal na Yaris nebo Clio. Oba koukali na maly auto domu s trochu vetsim vnitrnim prostorem jako Ford Puma nebo Kamiq. A najednou tam figuroval Jazz, protoze je to zajimava varianta.
Jen chci rict, ze vetsina lidi, kteri jdou pro Yaris proste ani nekoukaji na Jazz. A vetsina lidi, kteri jdou pro Jazz zase nekouka na Yaris.
PS: Vsimli jste si jak tesne vyhral Yaris? Tam stacilo dat o pul znamky lepsi hodnoceni u Jazzu a o pul znamky horisi u Yarisu a vysledek byl presne naopak.
Yaris dostal hodnoceni "perfect za jedna" v dynamika, pruznost, spotreba, razeni (?), rizeni (??), ovladatelnost (???) .... to jen tak mimochodem. Opravdu jsou ty jednicky jako nejlepsi mezi konkurenty ... pochybuju.
Jazz je vyborna a zajimava nabikda, pokud hledate male auto, ktere je zaroven hodne prostorne a pohodlne. A ma malo konkurence. Mozna ani zadnou nema a musite pak koukat na SUVcka (kdyz uz MPVcka nejsou).
Naopak Yaris je klasicke male auto ala Fabia, Fiesta, Clio atd atd a ma kvalitni konkurence hromadu. Napr. tady ma znamky za jizdni vlastnosti, sama jednicka v hodnoceni, pritom Mazda nebo Ford by temer jiste Yaris zadupali do zeme.
Ono to na papire jde. Ono to jde i v realite.
Jenze mam dva zname, kteri zvazovali Jazz a ani jeden se nekoukal na Yaris nebo Clio. Oba koukali na maly auto domu s trochu vetsim vnitrnim prostorem jako Ford Puma nebo Kamiq. A najednou tam figuroval Jazz, protoze je to zajimava varianta.
Jen chci rict, ze vetsina lidi, kteri jdou pro Yaris proste ani nekoukaji na Jazz. A vetsina lidi, kteri jdou pro Jazz zase nekouka na Yaris.
PS: Vsimli jste si jak tesne vyhral Yaris? Tam stacilo dat o pul znamky lepsi hodnoceni u Jazzu a o pul znamky horisi u Yarisu a vysledek byl presne naopak.
Yaris dostal hodnoceni "perfect za jedna" v dynamika, pruznost, spotreba, razeni (?), rizeni (??), ovladatelnost (???) .... to jen tak mimochodem. Opravdu jsou ty jednicky jako nejlepsi mezi konkurenty ... pochybuju.
Jazz je vyborna a zajimava nabikda, pokud hledate male auto, ktere je zaroven hodne prostorne a pohodlne. A ma malo konkurence. Mozna ani zadnou nema a musite pak koukat na SUVcka (kdyz uz MPVcka nejsou).
Naopak Yaris je klasicke male auto ala Fabia, Fiesta, Clio atd atd a ma kvalitni konkurence hromadu. Napr. tady ma znamky za jizdni vlastnosti, sama jednicka v hodnoceni, pritom Mazda nebo Ford by temer jiste Yaris zadupali do zeme.
V Yarisu jsi ani neseděl předpokládám. V Mazdě i Fordu jsem jel, a jako zadupání bych to fakt neviděl. Vytáhni si hlavu z těch končin a přestaň s předsudky, lepší si to jít vyzkoušet. Naopak jako nejlepší podvozek do města mi přišlo Clio. Mazda mně nijak nenadchla, ta její bájná pověst nějak chyběla, no a obyč fiesta. Ford podvozky umí, ale pokud to není ST, nebo ST line, pak to taky není taková hitparáda jak se píše a ten náskok není nic extra.
To je presne ten problém papierových hodnôt. Na základe papiera je Jazz predražené B-čko s otrasným designom. Tu väčšina ľudí končí a začne pozerať po krajších a výhodnejších autách.
Kto však niekedy v živote zažil Jazza tak je mu jasné, že to priestorovo jednoducho nie je segment B, vďaka svojej variabilnosti poráža mnohé kompakty a malé SUV.
K tomu historicky nespochybniteľná spoľahlivosť a máme tu naozaj podarené auto, tentokrát dokonca motoricky aj dynamicky stráviteľné. Akurát škaredé a žiaľ.. obal predáva 😄 (aspoň u nás)
btw, máme v rodine už dvojnásobnú skúsenosť s Jazzom. Jedného mal otec, vymenil ho za hybridného Aurisa. Doteraz sa nevie vyrovnať s priestorovými pomermi. Auris je jednoducho stiesnený, vzadu akurát tak pre deti, celkovo nevariabilný interiér, dlhé veci nezhltne, pritom papierovo je o triedu vyššie..
Kto však niekedy v živote zažil Jazza tak je mu jasné, že to priestorovo jednoducho nie je segment B, vďaka svojej variabilnosti poráža mnohé kompakty a malé SUV.
K tomu historicky nespochybniteľná spoľahlivosť a máme tu naozaj podarené auto, tentokrát dokonca motoricky aj dynamicky stráviteľné. Akurát škaredé a žiaľ.. obal predáva 😄 (aspoň u nás)
btw, máme v rodine už dvojnásobnú skúsenosť s Jazzom. Jedného mal otec, vymenil ho za hybridného Aurisa. Doteraz sa nevie vyrovnať s priestorovými pomermi. Auris je jednoducho stiesnený, vzadu akurát tak pre deti, celkovo nevariabilný interiér, dlhé veci nezhltne, pritom papierovo je o triedu vyššie..
Aka historicky nespochybnitelna spolahlivost? Historicky mala Honda s hybridmi problem, pricom historicky Toyota nie. Zaujimave, ze otec mal ten super Jazz a vymenil za horsiu Toyotu. Inak aj mne sa Jazz paci, ale pouzitelny do mesta je Crosstar za 23 000 € a to uz je dost vysoka cena. Preto sa asi nepredava.
Jazz ako model je jedno z najspoľahlivejších áut aké tu máme. Štatistík je na to dosť a ceny jazdeniek to celé len podčiarknu. Ak narážaš na starší IMA hybrid, tak to by som ani nenazval hybridom. Nebol to žiaden zázrak, ale zase ani prúser.
Netvrdím, že ho vymenil za horšiu Toyotu, to by predsa nerobil. Narážam na priestorové pomery a tam sa Auris skutočne nechytá na Jazza, aj napriek rozdielu v triede. Samozrejme sú tu iné veci ako napr. podvozok, komfort jazdy, posed, automat.. tam starý Jazzík z 2004 pochopiteľne strácal lenže porovnávať 10r. staré auto by nebolo veľmi fér. Viem to však porovnať s predchádzajúcou generáciou Jazza (2019), mám ju sám v garáži s 1.5 96 kw a pocitovo je to normálne dospelé auto, keď doňho presadnem z Oktávky tak vôbec nemám pocit, že by som bol priestorovo či komfortom ochudobnený (snáď len s výnimkou kufra) a to isté platí pri jazde, vonkajšiu veľkosť beriem ako obrovské + pri parkovaní, ten cca polmeter dokáže rozhodnúť o tom, či u nás večer zaparkujem, alebo nie.
Tých 23 tis je dosť, to súhlasím, hlavne pre cieľovku ktorá by si toho Jazza potenciálne kúpila. Navyše je tu stále Toyota ktorá má skvelý hybridný systém a nasadila neskutočne dobrú cenovú politiku. Keď si človek porovná cenníky tak Corolla výjde ako jednoznačný víťaz, tu Honda nemá šancu.
Netvrdím, že ho vymenil za horšiu Toyotu, to by predsa nerobil. Narážam na priestorové pomery a tam sa Auris skutočne nechytá na Jazza, aj napriek rozdielu v triede. Samozrejme sú tu iné veci ako napr. podvozok, komfort jazdy, posed, automat.. tam starý Jazzík z 2004 pochopiteľne strácal lenže porovnávať 10r. staré auto by nebolo veľmi fér. Viem to však porovnať s predchádzajúcou generáciou Jazza (2019), mám ju sám v garáži s 1.5 96 kw a pocitovo je to normálne dospelé auto, keď doňho presadnem z Oktávky tak vôbec nemám pocit, že by som bol priestorovo či komfortom ochudobnený (snáď len s výnimkou kufra) a to isté platí pri jazde, vonkajšiu veľkosť beriem ako obrovské + pri parkovaní, ten cca polmeter dokáže rozhodnúť o tom, či u nás večer zaparkujem, alebo nie.
Tých 23 tis je dosť, to súhlasím, hlavne pre cieľovku ktorá by si toho Jazza potenciálne kúpila. Navyše je tu stále Toyota ktorá má skvelý hybridný systém a nasadila neskutočne dobrú cenovú politiku. Keď si človek porovná cenníky tak Corolla výjde ako jednoznačný víťaz, tu Honda nemá šancu.
Nejvetsi prostorova bomba je Honda Freed, ale to v evrope neni 😄
To je malicky ale celkem delsi MPV, ma posuvne dvere ... https😐/upload.wikimedia.org/…nda_Freed_02.jpg
To je malicky ale celkem delsi MPV, ma posuvne dvere ... https😐/upload.wikimedia.org/…nda_Freed_02.jpg
https😐/www.youtube.com/watch?…
a nebo tady všechny režimy
https😐/www.youtube.com/watch?…
Edit: já to minus těm youtuberům vzkážu, není zač.
Zvykej si - jsou tu lidi, co otevřou diskusi a své "favority" namínusujou. Nic k tématu nemají. Jen dlužních úpisů plný šufle, na háčku klíčky vod starýho střepu, malýho ptáka, starou s obrovským zadkem a plnou hubu elektromobilů. :-!
FOSTEK RULEZZZ!!!
P.S. A teď se ta nulička přikrade a klikne ten palec dolů. Bohužel, všechno u něj zůstane jak jsem výše popsal...jen na malou chvilinku, sekundu, na to zapomene. 😄
Ty blbý :yes: :no: jsme zavedli dáávno PŘED acz a po zjištění reality dáávno PŘED acz zase zrušili. Párkrát jsem to machi(avelli)mu napsal = no chce to takhle mít (myslím že kvůli tomu KLIKnutí = fakt smutné) tak to tak má
Já když už chci = tak dá(vá)m :yes: případně :no: jako příspěvek
Dat minus za to, ze da odkaz na video jak se s tim jezdi. To je přesně ukázka, co clovek je a přesně to co napsal rohor.
A správně to dnes shrnul Ozzy = zvrtlo se to jen na.. viz 9😁4
Třeba já zajišťuju ACZ docela dost KLIKnutí :no: navíc 😁