Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací testy

Zpět na článek

TEST Honda Jazz 1.5 i-MMD e-CVT vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT – Smysluplné řešení

244 komentářů

PowerHouse
Konečně rozepsaná spotřeba i po dálnicích a okrskách (tam dokonce ve dvou režimech).
rohor
Asi takhle se s tím jezdí po městě (v létě)
https😐/www.youtube.com/watch?…
a nebo tady všechny režimy
https😐/www.youtube.com/watch?…

Edit: já to minus těm youtuberům vzkážu, není zač.
Anonym
Ale tomu niemandovi, co ti ho dal to důstojnost nevrátí.
Zvykej si - jsou tu lidi, co otevřou diskusi a své "favority" namínusujou. Nic k tématu nemají. Jen dlužních úpisů plný šufle, na háčku klíčky vod starýho střepu, malýho ptáka, starou s obrovským zadkem a plnou hubu elektromobilů. :-!
FOSTEK RULEZZZ!!!
P.S. A teď se ta nulička přikrade a klikne ten palec dolů. Bohužel, všechno u něj zůstane jak jsem výše popsal...jen na malou chvilinku, sekundu, na to zapomene. 😄
rohor
:yes: :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Že ty mínusy řešíte 😁 To je tak těžké pochopit, že tu část z nás má prostě fanklub? Mne nevyjímaje 😁
rohor
Řešíme je proto, že v diskusních systémech je obvyklé zobrazovat autora té klasifikace. Aby bylo hned vidět pitchuse, který generuje minusy k otázkám a k promtiluvným příspěvkům na obě strany zároveň a k prostým konstatováním faktů.
traveldrive
Kto s tebou nesúhlasí, je pitchus?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já bych taky někdy rád věděl, kdo dává ty minusy, když napíšu třeba " tráva je zelená" a už tam mam 3 :no: To musí být duševní mrzák, nicméně Rohor z toho nemůže spát 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mínus se dává i jen za odkaz = prostě je to JEN o.. viz ty 9😁4 😁

Ty blbý :yes: :no: jsme zavedli dáávno PŘED acz a po zjištění reality dáávno PŘED acz zase zrušili. Párkrát jsem to machi(avelli)mu napsal = no chce to takhle mít (myslím že kvůli tomu KLIKnutí = fakt smutné) tak to tak má

Já když už chci = tak dá(vá)m :yes: případně :no: jako příspěvek
Avatar - Ozzman
Ozzman
On si zas tak diktovat vzhled diskuze nemůže, je to jen dílek v korporátu, to jsem se ti taky snažil vysvětlit a buďme rádi, že aktuální redakce je tam, kde je, protože to taky mohlo dopadnout po rozhodnutí výše, že diskuze by se vytratily nadobro či měly charakter komentářů z facebooku...
Arese
Přesně tak, třeba jinak velmi čtivé a zábavné autoforum diskuse úplně zrušilo... 😒 :no:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze ses přiznal. Díky.
Dat minus za to, ze da odkaz na video jak se s tim jezdi. To je přesně ukázka, co clovek je a přesně to co napsal rohor.
Anonym
Neřeším. Jen píšu, že to právě nemá cenu - protože je to tak a tak. 😄
Avatar - lamal
lamal
CICZERO ... preco mas ten isty styl Fosteku ?
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - lamal
lamal
nie, potešil
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja ty lidi taky nechápu, ale taktéž neřeším. Kazdy může nesouhlasit s názorem, ale nesouhlasit s odkazem na test? Je to k smíchu a ty lidi co to dávají spis k pláči. Docela je lituju, čím si musí procházet.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Téma proč jsou ty palce nesmysl tu kdysi (správně) vysvětloval ještě MT = často ani nejde správně zapalcovat protože s částí příspěvku souhlas a s částí NEsouhlas

A správně to dnes shrnul Ozzy = zvrtlo se to jen na.. viz 9😁4

Třeba já zajišťuju ACZ docela dost KLIKnutí :no: navíc 😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ta dálniční spotřeba Corolly je teda brutální.
Avantime
Opravte si v úvode, že Jazz bol ako hybrid iba v Ázii. Už pred desiatimi rokmi sa u nás predpredošlá generácia predávala ako hybrid, minulý týždeň som jeden biely stretol u nás v BA. Bolo to obdobie, keď Honda skoro celý modelový rad ponúkala aj s hybridmi, hoci teda nie moc úspešne.
rohor
Myslíš asi trapný mildhybrid s cca 10kW motůrkem bez schopnosti čistě elektrické jízdy. Tak to opravdu není žádná chyba redakce, která by se měla opravovat.
traveldrive
Trápny mildhybrid nie je hybrid? Ty si fakt pomýlený, kámo. A navyše, ako pozerám, aj dobrý schizoš - podľa čoho sa prihlasuješ pod jedným alebo pod druhým nickom?
rohor
Mám dobrou náladu proto ti odpovím a dokonce slušně. Mildhybrid je jedno z nejtrapnějších pojmenování něčeho, co hybridem vůbec není. Třeba šimpanz by mohl být mildčlověk. A že mám dva účty už tady ví kromě tebe každý. Ten starší s fotkou Priusu používám tehdy, když tento diskusní systém selže a nechce mi dovolit přidávat další příspěvky jako rohor. Primárně jsem teď rohor.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😄
chytrak1
s tím mildčlověkem je to sice hezké přirovnání :yes: , ale netýká se toho jazzu. To nebyl mildhybrid, tehdy ještě nic takového nebylo. Byl to hybrid jen s málo výkonným elektromotorem, který tehdy dělala honda často. Mildhybrid je něco co má místo klasického startéru startér-generátor a mikro výkon. A to skutečně není žádný hybrid.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ne, mildhybrid není hybrid. Je to rozšířený SaS
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Hybridní systém v Jazzu byl trošku jiný, než co jsou dnešní mild hybridy.
Avantime
Áno, nebol to full-hybrid, ale vtedy ešte nebol moc dôvod to rozlišovať. Podstatou bola spotreba pod 5 litrov. Tá éra technológie z Insightu podľa mňa stojí za spomenutie.
Avatar - Anonym
Anonym
Před 3 roky jsem se rozhodoval mezi ojetým Insight, který se mi moc designově líbil a Priusem 2/3, který mi doporučil kamarád s ohledem na lepší vlastnosti, ale který se mi moc nelíbil - zejména ta 2ka. Nakonec to vyhrál Prius 3 a nikdy jsem dosud ještě nelitoval.
Avantime
To ti verím. Insight ma fascinuje hlavne v prvej generácii, potom už bol síce praktickejší, ale nejak stratil čaro. Ako tieto dve autá vychádzali pred troma rokmi?
Avatar - Anonym
Anonym
Myslíš cenově? Insight byl za nějakých 140 a Priusy okolo 200.
Edit: Nevím jak insight, ale ty Priusy pořád okolo 200.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Na Insight jsem taky kdysi koukal, to muselo byt nekdy okolo prelomu tisicileti. Technicky zajimave auto, ale v realu ten IMA system nebyl nejspolehlivejsi (jak se ukazalo po letech).
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, když jsem sháněl nedávno ojetinu s automatem, na Civic IMA jsem koukal a recenze byly dost odstrašující, mimo nespoehlivost si stěžovali, že to je utrápené a nejede to
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
"je to utrapene a nejede to" je prece spolecne vsem hybridum, ne? Od Yarisu az po LC500h. Pak jeste "vybijes baterku a pak ji s sebou tahas zbytecne", "na dalnici nepouzitelne" a tak.

Nekteri myslim kdysi napsali "vecer zapomenes nabit a rano muzes jit na autobus". Ale nebudeme jmenovat 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Psali to v porovnání s Priusem tehdejším 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak to musela být sila, kdyz prius je oproti tomu "dalnici dravec" jak by řekl jeden dobornik.
Avantime
Minule som na parkovisku videl Civic sedan IMA, ešte s reklamným polepom so zemeguľou, vzadu na nárazníku mal odkaz na dávno neexistujúcu web stránku. Potom som zistil, že je to zrejme tento konkrétny, ktorý bol kedysi na testy. 😊
http😐/auto.sme.sk/…mu-vyhovuje.html
Arese
Hehe, jsi asi první člověk na světě, který Insight hodnotí pozitivně. Fakt rarita! 😄
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nebol ten hybrid aj v CR-Z?
Avantime
Bol, mild-hybrid IMA.
Brano Hozza
https😐/www.youtube.com/watch?…

EDIT: to mala byt reakcia na wakantanku, nejako ju zle zaradilo...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ten mild, co s hybridem nemá nic společného. V te době to nikdo nerozlisoval a vše "hybridni" představovalo pokrok. Až se zjistilo, že to je jen papírový pokrok a výsledek nula. Asi jako start stop.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Na MACZ jich pár je a nepřijde mi, že by byl výsledek nula. Podle spritmonitoru jezdí za méně než 5.5 l/100 km.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hondy hned z úvodní fotky 😁 Yaris mi nepříjde nejkrásnější auto, ale proti Hondě to má docela jedoduché. Já svou nehybridní nohou s ním jel za nějakých 4,3 cca 120 km trasu na okreskách, což mi příjde slušný výsledek a po Praze to bylo +/- podobné (zasekané v dopravní špičce). I když se mi moc nelíbí, tak v interiéru je to fajn, jen mu chybí vyšší posaz předchudce, je to více auto, než městské poskakovadlo.

Za mne z této dvojice jasný vítěz, pokud však vzít víceúčelové auto z mainstreamového B segmentu, váhám ještě nad Cliem 5.
rohor
Knockout to jistě není. Je to takové malé vítězství o jedno wazari. Toyota má v této (a předchozí) generaci prostě štěstí na výborné designéry. Někdy nám je prosím redakce ukažte, seznamte nás s nimi. Skoro mám pocit, že zůstávají ve stínu svých děl tak jako skladatelé pop music zůstávají ve stínu interpretů.
Anonym
Wazari není málo. Mělo by to být něco, jako 90% iponu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak zase až tak mi ten vzhled žíly netrhá, nicméně je to velký krok proti tomu, co Toyota bouchala před deseti lety. Konečně jsou ta auta i líbivá.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Před lety https😐/www.youtube.com/watch?… :yes: :yes: 😄

Moc pěkně to bouchali https😐/www.auto.cz/…-na-svete-128297 :yes: 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
To sou čistý 90tky! 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj už před 30ti lety https😐/en.wikipedia.org/…ota_Land_Cruiser#… slušně zbouchaný (a jezdí to dodnes 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
O tom žádná, LC jsem si zkusil a bydlet někde na poušti, chci ho!
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Kdyz jsem byl pod Everestem, tak tam byly prakticky jen LC. A pak my v minibusu s ridicem, ktery mel vse na haku tak, ze si nevzal dost benzinu ani na cestu tam. A jeste se mu povedlo cca 20km od zakladniho tabora (toho turistickeho) vyhodit tlumic zadniho kola ze zavesu. Dovolena, na kterou nezapomenu 😊

EDIT: Jedna fotka z cest: https😐/www.vejrazka.name/travel/Tibet_2010/content/Tibet_2010_28.html
Avatar - Mikesus
Mikesus
To je reklama na LC. 😒]
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Vzdyt pisu, ze jsme tam byli jedini s necim jinym 😊 Takovym tim hotelovym minibusem, co se hodi na trasu mezi hotelem a letistem 😊
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já chci LC i do Prahy https😐/www.auto.cz/…omba-roku-111966 :-!

Možná i tohle https😐/www.auto.cz/…zeni-roku-136296 😄

Ale velmi sympatický je mi i to Vaculíkové = nejlepší auto všech dob. Prostě LC = ve všech podobách :yes: :yes: :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
No jazz jsem chtěl taky ohlédnout před yarisem, ale ten design a prisernej interiér mne odradil.
h.onzyk
Tak ono to byl asi tak trochu záměr a pokus vydělat na vlně crossoverů, ten vyšší posaz a nižší užitnou hodnotu si Toyota pořeší Yarisem Cross, jen zatím nikdo neví kdy příjde na trh. Toyota ČR zatím na všechny dotazy ohledně uvedení na trh, nebo aspoň vydání ceníku, odpovídá furt stejně, během roku 2021, blíže zatím nemůžeme nic říct.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To máš samozřejmě pravdu, snad se Pradeda dočká 😁
h.onzyk
Vono to nemusí bejt špatný auto, ale ta cena bude asi taky pekelná ...
Othello
Co udělali u Hondy špatně že přes větší výkon zrychluje v tempu o tolik hůře ? Dělá to ta hmotnost ?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ma realne jenom jeden prevod, ktery je bud pripojeny, nebo ne. Toyota ma diky e-CVT vic moznosti volby otacek spalovaku a elektromotoru.

Ten system Hondy je diky primemu prevodu v urcitem rychlostnim rozsahu lepsi, nez u Toyoty. Je to asi vyladene na typicke rychlosti na beznych trzich. Ale mimo tento rozsah to zvladne Toyota lepe, protoze muze pripojit spalovak v nizsich rychlostech a ve vyssich ho vyuzije efektivneji.
Othello
V tom případě by honda měla hůř zrychlovat především v malé rychlosti, kdy ji pohání pouze elektromotor zatímco Toyotu pohání elektřina i spalovák současně. Jenže v nízkých rychlostech je dle testu honda paradoxně rychlejší. Tomu nerozumím
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Honda ma ten elektromotor silnejsi, nez Toyota. Ale ve vyssich rychlostech mu "dojde dech". A Toyota si tam jen "preradi" (virtualne).
Avatar - Anonym
Anonym
Chtěl jsem to taky napsat, ale byl jsi rychlejší. Tomu odpovídají i papírové spotřeby (město-dálnice-mix) je u obou auto přesně naopak, logicky).Takže nechápu, co na tom Othello vidí paradoxního.
Othello
Ten silnější elektromotor hondy má 80 kW, ale Toyota má k dispozici 85 kW systémového výkonu
Avatar - Anonym
Anonym
A co z toho má vyplývat? Vždyť se to nedá porovnat.
Othello
Dobře upřesním, Honda má 80 kW na 1300 kg jen s jedním pevným převodem, Toyota 85 kW na 1090 kg s plynule proměnným převodem, tj. potenciálně lepším využitím výkonu

Proč toyota zrychluje v menší rychlosti hůře než honda když by papírově měla být rychlejší ?

A proč je to ve vyšší rychlosti opačně, když by měl v té chvíli hondě pomáhat navíc i spalovák ?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Elektromotor, urceny v Yarisu k pohonu, ma 59 kW. Nedokazu rict, v jakych rezimech dokaze ten system Toyoty dodat 85 kW. Treba to vi nekdo jiny.
Othello
Samozřejmě je vysvětlením že ty systémy celkový výkon nějak šidí. Napíšou 85 kW, ale nikomu neprozradí správnou výšku slunce a směr větru při kterých tam ta hodnota skutečně je
Avatar - Mikesus
Mikesus
Yaris ma 68kw ice a 59kw ele. Dohromady 85kw. Protoze tu jsou lidi, co si stěžují na projev ecvt, tak to toyota sw upravila a na maximální výkon, tedy při maximálních otáčkách ice, dostaneš až nad rychlost cca 70km/h, do té doby to nedá maximální otáčky a pomalu je zvedá od cca 3.5tis do 6tis právě od těch 70. To je ten důvod, proč je v nižších rychlostech pomalejší.
Jazz ma do cca 70 tech 80kw, a pak mu začne docházet dech a připojí se ice přes těžkej prevod.
Othello
ICE motor Yarisu se vůbec nemusí vytáčet. Honda má 1300 kg. Toyota 1090. Pokud bych to přepočítal na hmotnost, toyotě by stačilo 67 kW aby zrychlovala stejně jako honda s 80 kW. To znamená že kdyby ICE toyoty přidal jen 18 kW k výkonu elektromotoru, zrychlení obou aut by teoreticky mělo být podobné.

Holt je vidět že spolupráce více motorů je alchymie závislá především na nastavení software a papírové parametry se v praxi nemusí vůbec projevit. Vlastně ani nevíme jaký výkon jsou schopné poskytnout akumulátory
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Mozna to bude tim, ze Toyota usiluje o co nejnizsi emise a podle toho ladi bezna auta? A dava tomu vetsi prioritu, nez nejakemu virtualnimu zavodu s konkurenci.

Ostatne par zdejsich diskuteru si overilo, ze v nizsich rychlostech je zrychleni hybridu dostatecne. A jestli to Honda zvladne o par desetin sekundy lepe, budiz ji to prano.
Othello
snad
o.k. vyřešeno
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To naladění je nejlíp vidět na spotřebě, která je výrazně nižší oproti jezince.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ono taky záleží v jakém režimu. Je to znát u všech hybridů, jeslti máš aktivní eco režim nebo ne. A také jsem si všiml, že nový yaris si více hlídá baterku a nechává si vic energie na později. Začíná dobíjet motorem mnohem dřív než např corolla, která tu baterku s radosti vycucne mnohem víc a pak ji udržuje na minimální úrovni.
Pak tu bude taktéž nabití baterky, pokud máš pod půlkou nebo nad půlkou, je znát že si vezme vic energie pro elektromotor.
Othello
No předpoklám že zrychlení ověřovali odborně, tj s nabitýma baterkama obou aut a v maximálním režimu výkonu.
Pokud ne, bavíme se tady o ničem
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Muzes si o tom precist tady: https😐/www.auto.cz/…y-edition-128296

EDIT: Aha, pardon. Ted koukam, ze narazis na clanek, ne na muj posledni prispevek. Ale odkaz uz tu necham.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To Yaris víc energie na později = nebylo to jen teď (chladnějším) počasím? Nebo myslíš že to je ještě víc než obecně?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Sledoval jsem to už od začátku. Na dalnici např mi corolla vezme vše z baterky a udržuje na 3 carkach. Yaris na dalnici udržuje baterku mezi 4 a 5 čárkami. Možná, aby mel v případě potřeba dost v zásobě.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo Yaris je přece jen víc městské auto (a menší baterka menší výkon) ale systém se docela dost rozdílně chová podle teplot. Zkoušel si toho Yarise jen teď v zimě?
Já to tuhle s tím popisem (rozdílem) vyjíždění z garáže v letě, na podzim a v zimě = fakt nepřeháněl 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
tak jsme ho dostali 1.12., moc jiné počasí zatím nebylo
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No přece jen některé dny je i třeba +10°C a někdy pod nulou = i to stačí na rozdíl v chování systému. Jen mi šlo jestli je to celé nějak jinak nastavené = nebo je to spíš současným počasím + možná trochu jiným nastavením pro primárně městské aut(íčk)o
Avatar - Mikesus
Mikesus
rozhodně se chová jinak než corolla. Třeba na adaptivní tempomat brzdí motorem, když mu nestačí rekuperace, to corolla nedělá.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Aha = no mě naposled (na podzim při pneu) nahrávali nový SW = ale popravdě nějak jsem rozdíl v chování moc nezaznamenal
Avatar - Mikesus
Mikesus
tobe nahravali novy SW, protože na něj byla na Aurise svolávačka. Nebylo ti nic s funkcema
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No mě to prezentovali jako aktualizace SW hybridního systému
Avatar - Mikesus
Mikesus
byla tam svolávačka na to. To tě dost napálili.
Kamarád mi ukazoval dopis, co dostal od Toyoty. Něco ve smyslu, při vysoké zátěži může dojít k nefunkčnosti hybridního systému a auto ztratí výkon - nebezpečí nehody.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No nám nic neposlali = jen když jsem přijel na pneu tak mi řekli že to bude kvůli přehrání SW trvat o fous dýl = což mi bylo víceméně jedno, stejně si vždycky půjčím auto a jedu..
JEDNOU a NAPOSLED jsem právě jen na přezutí zůstal a dal si kafe tam = stejnou chybu nezopakuju 😁
Ale jinak jsou docela ochotní vstřícní a tak 😄

Mám verzi po posledním mini-faceliftu (no spíš jen úpravě výbavy)
Othello
BlueSun: "..Běžné cestování po silnicích prvních tříd znamená konzumaci 4,3 l/100 km u yarisu a 4,6 l/100 km u jazzu. Svižnější jízda po okreskách pak 5,0 vs. 5,3 l/100 km opět ve prospěch toyoty...."

Výrazné rozdíly tam teda nevidím, podle mě to jen kopíruje rozdíl 200 kg hmotnosti
DonVito
Honda jezdi po dalnici pri vyssich rychlostech jako seriovy hybrid, aby motor (spalovaci) tolik netocil.

Tzn. kola nejsou spojena se spalovakem.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Myslim, ze to je naopak. Spalovak se pripoji ve vetsich rychlostech, do te doby jde o seriovy hybrid. Ale muzu se plest.
Avatar - Mikesus
Mikesus
taky jsem mel za to, že do tech cca 70 je to seriový a pak se přes stálý převod připojí. Takhle to píše i v článku.
DonVito
Ne, cetl jsem o tom dost detailni technickou zpravu.

Pri vysokych rychlostech je Honda seriovy hybrid.

Primy prevod je pri strednich rychlostech.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Aha, diky. Ja to znal jen do tech strednich rychlosti. To je pak odpoved na Othellovu otazku z rana, proc ve vyssich rychlostech zpomaluje hur, nez Yaris.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Mohl bys sem prosim hodit odkaz na tu zpravu? Rad bych si ji precetl, zatim jsem videl jen interpretovane verze. Original je vzdy lepsi.
DonVito
Sorry, myslel jsem, ze jsem to cetl...

Ale ted jsem to nasel.
Je to video.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Čas od 7😁0
Od 120km/h je hybridní mód, vysvětleno předtím, z důvodu účinnosti.
Když si to člověk poslechne celý, tak to dává smysl. :yes: :yes: :yes:
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Diky! Podivam se na to.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To by odpovídalo tomu, že se podle videí a testů chová pohon Jazzu při 130-140 km/h jako CVT. Tedy dost otravně. Ale je zvláštní, že zároveň nedokáže naplno využít výkon elektromotoru.
Othello
Jo taky jsem přesvědčený že ve vyšší rychlosti se ICE Hondy připojuje mechanicky. Opak by postrádal smysl
ICE se musí točit aby měl výkon
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ja jsem tu zpravu jeste nevidel, ale mrknul jsem se na nejaka videa, co jsem videl nedavno. A tam vyslovne tvrdi, ze pokud chces ve vysoke rychlosti predjizdet, spalovak se musi odpojit od kol, aby dokazal vyrobit dost elektriky pro elektromotor. Hlava mi to moc nebere, ale asi je to nejake omezeni toho systemu, ktery se snazi o maximalni efektivitu v rychlostech okolo beznych dalnicnich rychlosti.
Avatar - Mikesus
Mikesus
v tom videu to vysvětluje. Že by otáčky spalováku nebyly ideální, tak se odpojí a vyrábí elektřinu. A jelikož má generátor 70kw, tak může trakční motor využít taky jen 70kw, když je prázdná baterka.
Takže je to technické omezení stálého převodu.
starý_kluk
Podle článku v čas. Automobil 8/2020😒br /> Honda uvádí, že v rychlostech do 40 km/h probíhá přibližně 86 % jízdy na el. pohon, v rychlostech 40-80 km/h podíl čistě el. pohonu klesne na 54 %, hybridní pohon zabírá 31 % a pohon s pevně připojeným spal. motorem 15%. V rychlostech 80-120 km/h se nejčastěji připojuje spal. motor (cca 73 😖 a o zbytek času se podělí spalovací a hybridní režim. Přesto dokáže el. motor točit až 13 300 ot/min. Jízdou bylo vidět, že dálniční provoz není pro Jazz primárně navržený.

Je to poněkud zamudlaně napsané - asi i s nepochopením - nic méně Honda Jazz naznačuje cestu, jak by mohl v budoucnu jezdit zcela čistý sériový hybrid, tj. s úplným vyloučením spal. motoru z trakce, jen s trakcí elektrickou. Účinnost - spotřeba - by mohla s hlídáním spal. motoru klesnout významně. Nádrž a aku by byly znatelně menší než dnes. Celé ústrojí pohonu by bylo jednodušší.

I když i tady už jak Toyota Yaris, tak Honda Jazz zcela určitě optimální režim spal. motoru s nejmenší spotřebou hlídají.

.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Čistě sériový hybrid má už dlouho Note a brzy se ukáže v evropských Nissanech. Ale osobně mi větší smysl dává paralelní.
DonVito
@ Othello😒br /> ''This is something, what have been very often misunderstood.''
😉

Viz video.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Pekne video, diky! Je na nem trochu videt, ze se s rychlostmi nad 120km/h u Jazzu moc nepocita ten system na to neni primarne staveny.
starý_kluk
Ano, pěkné video - přednáška - děkuji. Je z ní vidět, jak je to všechno přes tu jednoduchost sériového hybridu bez převodovky a jen se dvěma el. stroji a malým mez-aku co do řízení složité. A to není dobře, tak to podle mne nezůstane. Bude to jednoduché až prosté řízení.
Othello
DonVito: This is something, what have been very often misunderstood
On ten kluk šikmooký to neříká úplně přesně. Říká že při přímém pohonu kol motorem tam není žádný gearbox.
ICE ale nemůže kola pohánět přímo. Je tam určitě stálý převod do pomala, možná i dvoustupňový, tedy tvořený dvěma páry kol s konstantním převodem. Což je z hlediska mechanické ztráty prakticky to stejné jako u běžných spalováků kde je jeden pár kol v převodovce a druhý ve stálém převodu u diferáku.

V každém případě ale tenhle systém od Hondy není nic převratného, už několik let obdobnou techniku používá třeba Mitsubishi PHEV nebo Opel Ampera. Honda to myslím akorát okopírovala
Minimálně u toho mitsu se spalovák ve vysoké rychlosti taky znova odpojí, aby se mohl roztočit sám ještě rychleji a vyrábět tak víc výkonu pro generátor. Je však zřejmé, že tento režim je dost neefektivní
DonVito
Ahoj Othello,
já taky netvrdím, že je na tom principu něco převratného.
Já tvrdím, že je to úžasné řešení v podání Hondy.
Mechaniku máš tady😒br />https😐/www.youtube.com/watch?…
Čas od 16:00 vidíš zpřevodování ICE. 😉
Btw v CR-V je ten (overdrive) převod 2,757:1.

Proč myslíš, že je to celosvětově nejprodávanější sériový hybrid? 😉

Protože je absolutně na špici do posledního detailu.
Od spalováku s účinností 40% jako Toyota, přes sdružené indukčnosti v měniči pro zvyšování napětí, po e-motory bez vzácných prvků.

Podle tvé reakce (a srovnávání s manuálem 😁 ) si nejsem jistý, zda jsi tomu prvnímu videu plně porozuměl.
A Honda má ten systém v Accord Hybridu (od r 2013), CR-V, Clarity, Insight, Jazzu...
Třeba v Accordu už je to dnes druhá generace i-MMD.

PS Vážně tu chceš opravovat technika Hondy?
Gearbox je myšlena evidentně vícestupňová převodovka.
Ne redukční převod!

PPS Pro vysvětlení: Honda má sériový hybrid se dvěma e-motory, což umožňuje optimální režimy ICE téměř vždy. A sice dva: buď vypnutý motor, nebo činnost v režimu maximální účinnosti.
Díky tomu máš špičkovou účinnost cca na úrovni Toyoty a ještě nepotřebuješ drahý, komplikovaný a nespolehlivý automat jako ve srovnatelném nehybridním autě...
Který, kdyby byl např. desetistupňový, tak může (omezeně) vytěžovat motor v optimálních otáčkách, ale už nemůže určovat zatížení...
O 6 st manuálu asi mluvit nemusím.
Když tak na to první video mrkni ještě jednou, kde se s ním pohybuješ.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Dovolím si upřesnit. Toyota ma v corolle, camry a rav4 účinnost 41%.
DonVito
😁 :yes:

Honda Jazz ''jen'' 40,5%.
Avatar - Mikesus
Mikesus
:yes: :yes: :yes: 😒] 😒] 😒]
Rozdíl o parník 😁 😁
DonVito
Tak ta Honda bude zase o parnik komfortnejsi, diky (vetsinou) chybejici mechanicke vazbe. :-! :-! :-!
Othello
DonVito: nekonečné video, vydržel jsmem 23 minut a pak to vzdal. Nicméně potvdilo moje představy o uspořádání a funkci a potvrdilo taky že vnitřek není zdaleka tak jednoduchý a přímočarý jako na idealizovaných obrázcích toho japonce v předchozím videu.
Ano, má pravdu není tam gearbox, ale soukolí tam je přesto hodně a možná tam ty síly běhají přes ještě více soukolí než v běžném manuálním vícekvaltu spojeném s ICE. V hybridním režimu určitě.
A trefil jsem i že finální převod je přes dva páry kol.
Takže pokud se ptáš jestli chci opravovat technika od hondy tak ano, říkám že tu komplikovanost nám opravdu zatajil. když mluvil o minimalizaci mechanického tření

Nijak se ale japoncům ani téhle technice nesměju, chraň bůh. Jen je potřeba taky vědět že pokud ICE v optimálním režimu produkuje víc výkonu než je aktuálně potřeba pro pohon tak musí jít přebytek do baterek což je taky ztrátové. Anebo ICE vypnout a chvíli jet z baterek a furt to cyklovat. Asi se to v určitých režimech vyplatí ale taky to má svoje meze - např. ta dálnice.
DonVito
Kdybys to video dokoukal, tak bys nepsal hlouposti o komplikovanejsim prevodu.

Opravovani profesionala je skutecne...
Fail. Promin.

PS Tady (stejne jako u Toyoty) je s klasickou prevodovkou neporovnatelna mechanicka jednoduchost. Kdyz mluvis o slozitosti techto hybridu, videl jsi nekdy dnesni X-stupnovy automat???
https😐/youtu.be/FqyPizRyphQ
:-!
Othello
DonVito: Tak jsem ty poslední dvě minuty dokoukal taky ale nic co by mělo změnit můj názor tam už nezaznělo. Co konkrétního na tom konci jsi měl na mysli ?

Opravování profesionála - jak neupozornil na to množství mechanických převodů když mluvil o minilaizaci tření, to ti přijde profesionální ?? Já to naopak považuju za fail od profesionála, záměrný

A neporovnávám složitost převodů a převodovek, ale mechanické ztráty - tj. především počet a uspořádání soukolí, které aktuálně přenášejí výkon. Ty mluvíš o něčem jiném

Ale je zřejmé že se v tomhle neshodneme tak bych to ukončil
DonVito
Mnozstvi mechanickych prevodu u Hondy???
Ty jsi skutecne komediant, mrkni na DSG😒br /> https😐/youtu.be/mj1Vk7SE-TI
Prej slozity prevody, u e:hev???
😁 😁 😁

Mas pravdu, radsi uz toho nech.
Wtf

PS Tvuj fail byla neznalost. Ted uz budes moudrejsi. 😉
A mozna, kdyz shlednes to video o DSG, pochopis i slova e😜ertu Hondy o jednoduchosti a minimalizaci treni...
A az porozumis temto zakladum, muzes se podivat na design Hondy trochu vic do hloubky. Potom snad i pochopis, co je na tom k obdivu. :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jj bude to ten stejný parník 😒]
DonVito
No to se mi na tech systemech - Hondy i Toyoty, krome ucinnosti, libi nejvic.

Mechanicka jednoduchost a (presto...) mezi auty se spalovacim motorem nedostizny komfort, kazdopadne co se tyce plynulosti...
petrolhead
Yaris za 460tkč v základu??? Já myslel, že je to nejmenší a nejlevnější Toyota. Svět se zbláznil a ten, kdo si to za ty prachy koupí, taky... Ani mě nemusí přesvědčovat jak to jezdí o pár deci levněji 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nejlevnější Toyota je Aygo od 244 tisíc Kč, Yaris pak od 360 tisíc.

Těch 460 je základ hybridní verze Yarisu, ukaž mi výrazně levnější hybridní auto, nenapadá mne žádné na trhu, všechny začínají na podobné cenové hladině.
petrolhead
Děkuji, potřeboval jsem to vysvětlit. Myslel jsem že Yaris je na úrovni Clia, nebo Fábky . O výhodách příplatku za hybrid se nebudu vyjadřovat. Pro mě je to jen malý auto za půl míče. 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Yaris je na úrovni Clia a Fábky - Clio začíná na 325 tisících a Fabie 279 tisíc, ale ta je výběhový model, takže s příchodem 4. generace tipuji, že dorovná, navíc nesrovnával jsem výbavy.
Anonym
A proto je nikdo nechce. :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Člověče po Praze je docela záplava hybridních Yarisů, to víš, donedávna měli zdarma modré zony 😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Praha není normální, a to tu žiji. Tady jsou jen samí hipsterští m.a-g.o-ři a kolisté sdružení do organizace AUTO-MAT.
Čím větší města, tím větší magoři a tím více magorů.

Přečti si na netu v jakých s-r.a-č.k-á.ch je Kalifornie se svými progresivisty a se svým San Františkem a Los Áncheles.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo Praha ma občas divné lidi. Buď jedna skupina auto-mat, pripadne jina že stejného soudku která zase místo kol po Praze jezdi dieselama. A díky ní má zase auto-mat větší slovo a tak jsme stále v kruhu. Až lidi pochopí, že diesel do města nepatří, zároveň vyházet všechny ty staré vraky a najednou auto-mat nebude mít argumenty.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A ty jsi hipster nebo auto-mat?
Avatar - Mikesus
Mikesus
On je jeden z tech, díky kterým tu auto-mat je a ma silné slovo.
Arese
Zlatá slova, tato progresivistická levičácká pakáž je neštěstím Západu! 😲 😒 :no: :no: :no:
petrolhead
Lidi si neuvědomují jednu věc, výrobce zkouší prodávat hybrid za tuhle nesmyslnou cenu, protože vědí, že jinak to do budoucna nepůjde. Pokud to lidi budou kupovat a akceptovat, pomalu vymizí spalováky a cena zůstane tak jak je. Nezlobte se na mě, ale když chci dát půl mega za tak malý auto, čekám, že bude mít minimálně 200koní, pořádný sedačky a podvozek z čehož si sednu na zadek a ne další baterku pod podlahou a šnůru do zásuvky. 😒
Avatar - Ozzman
Ozzman
Za to už dnes nekoupíš žádný HH, možná Swift Sport? Ale i ten snad zdražil.

Pokud někdo žije ve městě a okolí, tak ten hybrid je skvělá volba, ono jestli jezdíš v takovém režimu za 6-8 na sto (což v kolonách v Praze není žádný problém pro klasický benzín i diesel) a nebo za 3-4, je to sakra znát + dříve i výhoda v parkování.

Bsegment narostl, na západě se používá často jako jediné auto, protože delší cesty se řeší letecky a v moderním Bčku převezeš vzadu i děti (koneckonců, kdo z nás vyrustal s rodinnými hatchbacky jako Felicia, Fabia či Favorit, tak ví, že se s tím dá žít a to byla o dost horší auta).

Navíc už s tím můžeš v klidu cestovat i po dálnici, 130 to jede s prstem v nose a řekne si to o 5-6 dle dynamiky.

Ne, není to auto pro zábavu a není to auto na dlouhé trasy, to snad od Yarise či Jazze nikdo nečeká.
petrolhead
Podívej se, elektrika taky není zadarmo a když si spočítáš reálný rozdíl ve spotřebě po odečtení ceny za elektřinu řekněme 2 litry/100km(proti spalováku) a předplatíš si to 100tkč v pořízení vozidla, spočítej si za jak dlouho budeš na nule a od kdy se to začne vyplácet, nemluvím o dražším servisu hybridu. To chce fakt hodně jezdit. ;-\
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak bych ti to jenom řekl..... tyhle auta netankují elektřinu ze zásuvky, to jsou klasické HEV 😉 Četl si tu recenzi? 😁

A v čem je dražší servis hybridu ? Zrovna Toyota hybrid patří dlouhou dobu mezi nejspolehlivější pohony na světě.

A k té ceně, srovnej srovnatelné, nakonfiguruj si spalovák konkurence s automatem a nějakou výbavou, na jaké začíná třeba ten Yaris za 460.

Clio -420 s 90k TCe a AT
Fiesta - 450 s 125k EB a AT (zvyhodněná cena, jinak 500)
Corsa 440 - 1.2 100k AT
petrolhead
Beru zpět, už jsem to dočetl, není to plug in. Nicméně ten obří příplatek za rozdíl spotřeby moc smysl nedává. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vždyť píšu, že srovnatelné motorizace s automatem stojí srovnatelne. Podívej se do ceníku.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ta Corsa ve výbavě Elegance stojí akčních 420.
Avatar - Mikesus
Mikesus
co třeba srovnávat ceníkovku. Akční ceny ti dá každý podle toho, jaký je zrovna měsíc. Když bych to měl vzít takhle, tak Yaris je suverénně nejlevnější, protože nám na něj dali slevu přes 80tis.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nesmysl, za ceníkové ceny se u Opelu ani třeba Peugeotu nikdy neprodává, akorát se průběžně obměňuje výše slevy. To není sleva prodejce, kterou bys z nich musel tahat, ale obyčejný marketing.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak schválně zkus srovnat i výbavy a motory, docela by mne to zajímalo, ale nemám čas.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
No já taky ne. 😄 Ale co tak zhruba vím, tak Corsa Elegance má LED světlomety, které Yaris by měl mít až v akční výbavě za 480 a naopak autoklima je u ní za příplatek. S motory je to složitější, protože Yaris je výkonově mezi výkonovými verzemi Corsy. Navíc u Yarisu nevím kdy ten výkon je dostupný.
Avatar - Anonym
Anonym
O jaké šňůře do zásuvky tady mluvíš? Ani jedno zde testované auto ji nemá.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ty jo. Chtelo by si to nejdřív něco přečíst.
Hybrid stoji uplne stejne jako podobné výkonný benzin s automatem. Jen ma poloviční spotřebu, vyssi spolehlivost a delší životnost, obzvlášť pri častým provozu ve městě.
Avatar - Anonym
Anonym
Prosím tě, to je nic 😄. Ve 110ce a pak ve 125ce jsme jezdili 2 dospělí a vzadu 4 děti 5-10 let. 😄 Taková 3 hodinová cesta, dnes si to neumím představit ani jako dítě ani jako rodič.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, já zažil Žigul jako hodně malý a pak Feldu dlouhé roky a nakonec Cordobu, ta už byla "luxusní sedan" proti tomu 😒] Ale myslím, že to už jsem jezdil spíše jako spolujezdec vepředu a v zadu moc nenajezdil.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No já si vzdy pripadal skvele v oktavce. Všichni okolo jezdili Feliciema a favoritama. 😊
No a pak jsem zjistil, že to je super jen oproti ty felici. 😁
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Hodne stesti s hledanim snury do zasuvky u obou tech aut 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
😒] 😒]
petrolhead
O to hůř za tu cenu :😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
:yes:
Tak šňůru v motoru najde. Třeba ji i vytáhne
Arese
Opět mi mluvíš z duše! 😄 :yes:
Avantime
Som zvedavý, či nedajú hybrid aj malému Aygu, ale to sa im asi neoplatí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Myslim, ze tam už ta cena by byla příliš vysoká.
Na druhou stranu tam dát nějakou starší verzi, již zaplacenou....
Avatar - speedfred
speedfred
Test som ani poriadne nečítal ale keď som videl tie ceny tak mi prišlo mdlo.
Autá sú vcelku podarené, hybridná technika lacná není ale 500t Kč za takých škopcov ??
Avatar - Ozzman
Ozzman
Viz mě odpovědi v tomto vlakne, auta zdrazila a když dorovnas výbavu a automat a motor, jsi na stejných cenách i u nehybridu
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Stačí se podívat do ceníku Yarisu, rozdíl mezi benzínem 1.5 AT a hybridem je 45 tisíc Kč. Akorát hybrid má navíc autoklimu a snad ještě vyhřívané sedačky a el. park. brzdu.
Avatar - xxc
xxc
Yaris stoji 17 790 € a Jazz by sa dal asi od 20 590 €. Pre porovnanie, Clio zacina na 19 650 €, ale su tam priplatky. A odvezie celu rodinu.
JTDLE
dneska udelat hezky maly auto? Porad jen tyhle “čína” dizajny? 😒
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já myslím, že umí😒br />
http😐/www.allcarphotos.net/wp-content/uploads/2020/10/Ford-Fiesta-2021-2.jpg

http😐/carsguide-res.cloudinary.com/…e-1001x565-1.jpg
Avatar - Mikesus
Mikesus
Clio ještě jo. Fiesta je jak rozslapla žába.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nesouhlasím, ta nová už vypadá dobře, žába byla pofacelift tě předchozí když ji naroubovali násilné tenhle čumák. Na živo vypadá dobře
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ty taky pořád s nesouhlasíš s něčím. 😁
Ta fiesta potřebuje stejne jako focus barvu a výbavu, aby vypadala k světu
Avatar - miromen
miromen
Součastne fordy jsou radost pohledět. Jen pravě u fiesty a focuse bych opět navratil original zadni lampy tak jak tomu bylo u předchudcu a neměl bych co vyčist. Ale podle prvnich foto FL u focuse, ktery ma přijit na konci roku se to zřejmě minimalně u něj nezměni.
A jinak Fiesta je boži a jasna hvězda B segmentu, jine modely jsou pro mě bez zajmu. Jen ty motorzace jsou prostě v B problem, ale to by u fiesty pořešilo ST.
Arese
Jo, Fiesta ST to "pořešila" tříválcem s vypínáním jednoho válce. Fakt "super", zvláště pak pro hot-hatch! 😒]
Avatar - speedfred
speedfred
Ten válec sa ti určite nebude vypínať keď budeš niekde "drviť". ST je podľa mňa fajn.
Mám V6 a teraz tu mám bojovať proti všetkým R4 a menším motorom že nie sú hodné ako pohon do auta?
Arese
??? Copak já tady v hot-hatchi vyžaduji V6? Mě úplně stačí řadový čtyřválec, v B segmentu 1,6 l!
Avatar - speedfred
speedfred
Mne zase nestačí R4 a teraz tu mám viesť svätú vojnu za V6/R6+ ?
Kludne radšej potentný R3 ako bezpohlavný R4.
Avantime
Po vyskúšaní oboch áut v podstate súhlasím s týmto testom. Jazz je na prvý pohľad auto, o ktoré by málokto zakopol, ale vie sa dostať pod kožu a veľmi ma nadchol. Nejaké občasné diaľničné stúpania, kedy sa človek cíti dosť bezmocne by som z času na čas prežil, viac ma štve ako Honda stále nevie spraviť flexibilnejší cenník s výbavami.

Je napríklad dosť absurdné, že kto chce najdrahší Crosstar, tak musí oželieť sledovanie mŕtvych uhlov alebo vyhrievaný volant. Alebo že výbava Executive mi núti kožené sedačky, ktoré nechcem. V tomto Honda fakt zaspala dobu a necháva vyhrať Toyotu s lepšou výbavou a za menej.

Tiež mi ale v Yarise vadil ten pocit, že šetrili, kde sa dalo a ten trojvalec keď si za jazdy dobíja batériu, tak neznie dobre a vzadu je málo miesta. Toyota má asi cenovú výhodu aj v tom, že Yaris vyrába v Európe a keďže mi záleží na výbave pri týchto cenách okolo 20-tis eur, tak by to u mňa tiež vyhral Yaris.
Avatar - Emel
Emel
Tak je potřeba to brát tak, že Jazz je minimálně o půl třídy větší auto, z hlediska užitné hodnoty.
Avatar - lamal
lamal
Presne, nechapem ako moze niekto porovnavat tieto dve auta a stazovat si na miesto v Yarise... moze si kupit Corollu, alebo CHR, to je skor na zrovnavanie s Jazzom.
Avatar - xxc
xxc
yaris ma razvor 2560 mm a jazz 2520 mm
Avatar - lamal
lamal
A ?
Avatar - xxc
xxc
Jazz by som urcite neporovnaval s Corollou, alebo CHR
Avantime
Prečo nie? Je to hybrid B segmentu? Je. Sadni si do novej i20 koľko je tam vzadu miesta. Takéto porovnávanie je podľa mňa opodstatnené.
boondock66
Tak v Yarise musíš oželieť sledovanie mŕtveho uhla úplne pri kúpe auta na Slovensku a myslím že aj v Česku. Verím, že len zatiaľ, ale uvidíme (jeden z mála pomocníkov, ktorý oceňujem). Napr. v Nemecku či vo Francúzsku tá možnosť je už v nejakej strednej výbave, ale ceny sú tam celkovo tak o 2-2,5 tisíc eur vyššie.
Avantime
Veru, máš pravdu, ani cúvacie senzory Yaris nemá.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Tato porovnání by měl snad dělat D-Test, ten se zabývá elektrospotřebiči.
Vy jste si ani nevšimli že toto už nejsou auta?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nebuď trapnější než je nezbytně nutný :no: ;-\

Hele radši POPRVÉ KONEČNĚ odpověz = už ti došlo že jízdou na naftu spotřebováváš VÍC ropy?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Toto ještě jsou, ale pak tu máš elektromobily a to je něco jako bílé Elektro 😁
DonVito
No tím jsi to vylepšil. 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Lepší jezdit auto-vysavačem než stát s dieselem u krajnice a čekat na odtahovku.
Avatar - lamal
lamal
😒]
webpaja
To ale asi nebude pravidlo ne? Stejně tak to může být obráceně.
Avatar - Mikesus
Mikesus
tak jasně že ne. 😒]
Avatar - lamal
lamal
Ja som v 1.6 HDi DPF s 265tis km otocil 2x SK-CZ lepilo mi veru... v blanke na mna vyhodil hlasku Depolution system faulty a skocil do nudzaku... na forach som sa docital, ze to mozu byt kontakty na vstrekovacoch, precistil, osetril ich a odvtedy ide dalej 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
nojo, elektrika a francouzi.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tohle spíš bude zanesením než nespolehlivou instalací
Avatar - speedfred
speedfred
Prečo by malo "déčko" stáť u krajnice a hybrid nie?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Protože tak to říká statistika = ve spolehlivosti aut dle typu pohonu = je nejporuchovější diesel

Rozdíl v poruchovosti elektromotoru a vznětového motoru = je podobný jako rozdíl v jejich efektivitě

A ten je podobný jako rozdíl v jejich rozměrech
Arese
Zajímavé, že jsi taky neporovnal dojezd těchto automobilových pohonných jednotek a taky jejich pořizovací a zůstatkovou cenu. Náhoda? 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
jelikož ty hybridy zvládají 900-1000km na nádrž, tak to rozhodně není problém v porovnání s dieselem. A cena taktéž ne.
Těch 1000km si můžou tvoje auta jenom nechat zdát i s podstatně větší nádrží.
Arese
Tak dojezd 1000 km u svého auta fakt nepotřebuju, bohatě mě stačí mých 800 km. 😄 V případě hybridu by mi ale velmi vadila jeho zvýšená hmotnost, větší cena a samočinná převodovka. A leckdy i zmenšený kufr. Mimo hustý městský provoz zcela absurdní volba... 😲 😒 :no:
webpaja
A co jiného do města? Malé, úsporné a děti nebo nákup se dozadu vejdou.
Avatar - xxc
xxc
Deti se nevejdu, nema podla mna ani jedno 3 isofixy
Avatar - speedfred
speedfred
Sorry ale ty si pako. Bez isofixov sa nedajú previezť deti?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ne, klasické autosedačky na bezpečnostní pásy spadly do černé díry 😁 Já tedy jednu takovou používám, ale psst před xxc 😒]
Avatar - xxc
xxc
Ja som tiez jednu tak pouzil, v Citigu a vpredu islo prostredne dieta, ktore najmenej pocuvalo. Pripadny naraz by o neho zozadu natlacil sedacku, lebo je neukotvena. Nie na to sa pouzivaju isofix uchyty, aby sa nepouzivali. Ked to vedia dat normalne do Clia, preco ostatni nie?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Proč by ho natlacila sedačka, kdyz je ukotvena pásem?
Avatar - xxc
xxc
Pasom nie je ukotvena, pas ju bude drzat pri naraze. To je ten rozdiel, ze do pasu narazi prve dieta a zozadu do neho sedacka. Pri ukotveni do isofixu bude sedacka pevne spojena so sedadlom a nebude tlacit zozadu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To je ale nesmysl, co jsi napsal. Pas je kolem sedačky a drží ji na jiných místech než dítě. Navíc, když má svůj vlastní pas, jak může dítě narazit do pasu od auta?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Kazdy mluvite o necem jinem. Vetsi deti vlastni pas v sedackach nemaji acelkem nepochybuju o tom, ze sedacka bez ISOFIXu je do pasu v pripade nehody pekne pritlaci.
Avatar - Ozzman
Ozzman
On je problém v tom, že XXC nedokáže při hodnocení aut pochopit, že každý nema 3 děti a tudíž je mu fuk, že auto do města nemá 3 isofixy 😁 A lidi, co já znám a mají 3 děti, nejsou tak duševně jednodušší, aby auto Bsegmentu hodnotili touto optikou 😁 Tam je počátek i konec téhle diskuze.
Avatar - xxc
xxc
Ja som reagoval na to, ze je to do mesta dobre, ze nakup tam vojde aj deti. Pricom do mesta je to dobre, len ako pise vyssie Jirka, vpredu tie deti takym sposobom pritlaci autosedacka pri nehode. Praveze ti ludia dusevne jednoduchsi su, ked ani take neriesia. Pritom ten B segment je idealne auto do mesta, pred panelak, kde ludia nemaju ako nabijat. Jazz ma aj velky vnutorny priestor, dozadu vdaka magic seats vojde bicykel, dopredu dam dieta a nemusim riesit sklapanie sedadiel a mozeme ist. Predsa mame v Europe nejake bezpecnostne standardy. Vacsina ludi aj tak chodi sama v aute, takou logikou by netrebalo ani airbag spolujazdca. Ale ked uz niekto sadne na miesto spolujazdca, nemusi riesit bezpecnost, ten airbag tam urcite v novom aute bude. Preco potom musi clovek riesit jeden hacik na autosedacku? Rovnako, aj rodiny, co maju 2 deti, to neriesia. Ale co tak niekomu pomoct a zobrat zo skoly este nejakeho spoluziaka domov? Kto ho posadi dopredu? Ved nie je vsetko len o rodine.
Avatar - speedfred
speedfred
Ty by si mal zájsť do nejakého truck shopu, nakúpiť kurty všetko to ešte poistiť.
Avatar - xxc
xxc
radsej by som sedacku zacvakol do hacika na sedadle a viac neriesil
Arese
Je holt třeba věnovat dostatečnou pozornost antikoncepci, pak to nemusíš řešit, resp. ti budou stačit běžné 2 Isofixy. 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
inteligence si moc nepobral co? snažíš se být vtipný, ale nejde ti to. Co třeba vícerčata?
Avatar - xxc
xxc
presne tak, niekedy zivot zariadi viac deti 😄
Arese
Jo, vícerčata, to jo. Ale to naštěstí nebývá moc častý případ. A pokud jde o "prvovrhová" (pardon, ale jak to jinak stručně napsat?), tak žádný problém. 😄
P.S. Proč ten agresivní tón? 😄
Avatar - lamal
lamal
maly Yaris válí... Honde treba uznat, ze je motorova jednicka na svete a dokaze sa smelo postavit Toyote so svojou Hybrid technologiou.
DonVito
Oba jsou to technické skvosty. :yes:
V jednoduchosti je krása.

A pro petrolheady, tou technikou nemám na mysli v první řadě spalovací motor...

Takto lze skutečně ze spalovacího motoru dostat maximum.
Avatar - speedfred
speedfred
Sorry ale technický skvost si predstavujem nejakú W16 q-turbo a nie hybrid do mesta.
DonVito
Každý máme jinou představu. 😁

Třeba hybridy Hondy a především Toyoty si obdiv zaslouží.
Ve městě uspoří až 50% paliva.
A jakou odpověď má evropská konkurence?

K těmto dvěma systémům se ani nepřiblížila.
Proto ten skvost...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas obidva kusky su zaujimave a pekne... a oba si idu pritom svojou vlastnou cestou....

osobne sa mi viac paci jazz ale je tieto veci su uz individualne samozrejme... o kvalite a uspechu oboch aut niet pochyb ...a... ako vidime yaris uz hned od zaciatku predaja zacina byt europsky bestseller... rovnako cena necena... honda je honda... kazdopadne obe auta su velmi dobre posadene a neda sa im nefandit.... svet malych aut je razom zase akysi zivsi 😉 :yes:

PS: za mna mohla honda ponuknut este aj klasicku verziu jazzu tak ako to ma yaris ale chapem... cistym spalovakom v honde uz zda sa odzvonilo a tak lepsi hybridny jazz ako ziadny....

inak fakt pekny test.... a paradne kusky.... taketo sikovne male vozy sa o buducnost bat nemusia crossover necrossover.... su genialne a nemaju chybu a uspech ich nemoze minut :yes:
webpaja
...hybrid, s tím vůbec nemám problém i přes dotace. A z těchto dvou? Už kvůli tomu, že se bavíme o autě, tak jednoznačně Yaris. Honda vypadá všelijak, jen ne jako auto.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Na tyhle hybridy zadne dotace nejsou, ne?
Avatar - Mikesus
Mikesus
u nás nejsou dotace na žádné pokud vím.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
U nás dotace stahuje a jak MU vyhovuje řídí nejoblíbenější politik = a PŘESTO je furt roky nejoblíbenější politik 😲 😁

VÍM že o něm nemám mluvit = ale je to (tenhle týden ZASE) TAK těžké :-!
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ty jsi fakt schopen zaplevelit kazdou, i smysluplnou, diskusi az k nepoznani 😞
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Víš že to docela PŘEHÁNÍŠ = a jako docela HODNĚ? :no:

Mě zas vadí že ve chvíli kdy ryccardo napsal v jediný diskuzi 17 velmi ostrých vulgarit = ses postavil na jeho stranu to vadí zas mě a docela HODNĚ
Na tom je vtipný jen to jak extrémně JINAK až OPAČNĚ mluví o (stejném) hybridním pohonu (roky) se mnou a s tebou 😄

Opakovaně MI píšeš = že píšu moc = jako FAKT?
Opakovaně MI píšeš = že NE podle https😐/www.seznamzpravy.cz/…je-babise-140930 TVÝHO gusta = jako FAKT?
Já holt rád upozorňuju na NESMYSLY viz DNES https😐/www.idnes.cz/…4457_domaci_misl vs SRPEN 2020 https😐/zpravy.aktualne.cz/…42f0cc47ab5f122/
Je tu jako všude v diskuzích obrovský množství nesmyslů = na základě čeho máš tu drzost to(hle opakovaně) psát JEN mě?

Ty máš tu v diskuzi VÍC příspěvků než já = takže?
webpaja
Nevím na které jsou nebo nejsou. Na tyhle co nemají EL značku asi ne?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Pro soukromnika na zadne, pokud vim. Pokud prominuti dalnicni znamky u "EL" aut a moznost parkovani v modrych zonach v Praze neoznacis za dotaci.

Na tyhle "bezne" HEV nejsou dotace zadne. Nebo o nich jen nevim.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Dotace pro klasické hybridy u nás nebyly nikdy. Na EV byly jen pro firmy a jen velmi omezeně.
Avatar - speedfred
speedfred
Áno, tieto autá majú najväčší zmysel do mesta, kua ale čo tá cena?
Ozzy už vysvetľoval a na západ od nás je to trocha inak. Keby som kupil ale iba základného Yardu so spaľovákom tak ten rozdiel snáď neprejazdím ani za 10 rokov.
Avatar - xxc
xxc
ale do mesta spalovak??? mozno niekto taky, co jazdi aj dlhe trasy 😄
Avatar - speedfred
speedfred
Prečo nie spaľovák? Však doteraz sme ich tu mali.
OK, až mi niekto ponúkne EV do mesta za 300tis tak radšej zoberiem to. Sorry ale žiadne není.
Avatar - xxc
xxc
Lebo elektricke je jazdou a pouzitim v meste inde. Mozno kto nema kde nabijat a jazdi dlhe trasy, preco nie.
Avatar - speedfred
speedfred
Jasan, EV je OK ale za cenu 200-300t nájdem kde? Ani za 500 stále nič....
Avatar - xxc
xxc
To je pravda, ze su to drahsie auta. Ale boli pred rokom Citiga za 10 000€, kto chcel, uz ma. Nevadi mi, ze niekto kupi hybrid do mesta, len sa tu odporucaju spalovacie benzinove auta ako ideal do mesta a pritom to tak nie je.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Čo bolo to bolo, terazky nejlevnější použitelná EV stejné třídy stojí necelých 800 tisíc Kč.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Realita je, že většina lidí kouká na cenu a vezme 100k benzín s manuálem a pokud nejezdí pouze po městě, tak nebudou mít drasticky vyšší spotřebu.
Avatar - SKAY
SKAY
malá atmosféra a klidně s LPG a pak to je cenově do 4 L benzinu 😁 :yes:
Hybridu se zatím směju akorat auta na LPG už nějak moc nejsou a většina lidí u maleho auta řeší cenu!
Jaký je poměr hybridu + ev k autum ve velkyých městech ?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak pokud nechces automat, což do města je docela výhoda pak ano. Ale auta se nekupuji jen ekonomickým pohledem 😁
Arese
Yaris ale rozhodně taky není nějaká designové hitparáda, ten předek i do stran vyboulený zadek vypadá dost příšerně... 😲 :no:
Avatar - hugino
hugino
To je ako si vybrať medzi dvoma pohlavnými chorobami.Ani jedna nie je dobrá a preto by som v segmente B radšej volil Seat Ibiza FR alebo Clio. :yes:
Avatar - xxc
xxc
alebo Sandero a rozdiel nikdy clovek neprejazdi 😄
Arese
Skvělé přirovnání! 😁 :yes: :yes: :yes: Proto ani já o hybridním hatchbacku nebudu ani uvažovat, pohlavní choroby mě nelákají. 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
pohlavní choroba je něco, co člověka otravuje/limituje, musí dělat něco navíc. Takže manuál a ruční brzda, poruchové motory např. TSI, EB, TDI...
Vybral sis právě cestu pohlavní choroby.
Ještě jedno přirovnání. Dřív byly pohlavní choroby běžné, syfilis byl naprosto běžný, než se přišlo, že to není ideál. To samé je manuál. Taky byl dřív běžný.
Arese
Tvé názory jsou velmi svérázné! 😁 A pokud tě otravuje normálně řídit, je mi tě upřímně líto. 😄
Freddka
Jen mala poznamka - ta dve auta jsou tezko porovnatelna.
Ono to na papire jde. Ono to jde i v realite.

Jenze mam dva zname, kteri zvazovali Jazz a ani jeden se nekoukal na Yaris nebo Clio. Oba koukali na maly auto domu s trochu vetsim vnitrnim prostorem jako Ford Puma nebo Kamiq. A najednou tam figuroval Jazz, protoze je to zajimava varianta.

Jen chci rict, ze vetsina lidi, kteri jdou pro Yaris proste ani nekoukaji na Jazz. A vetsina lidi, kteri jdou pro Jazz zase nekouka na Yaris.

PS: Vsimli jste si jak tesne vyhral Yaris? Tam stacilo dat o pul znamky lepsi hodnoceni u Jazzu a o pul znamky horisi u Yarisu a vysledek byl presne naopak.
Yaris dostal hodnoceni "perfect za jedna" v dynamika, pruznost, spotreba, razeni (?), rizeni (??), ovladatelnost (???) .... to jen tak mimochodem. Opravdu jsou ty jednicky jako nejlepsi mezi konkurenty ... pochybuju.

Jazz je vyborna a zajimava nabikda, pokud hledate male auto, ktere je zaroven hodne prostorne a pohodlne. A ma malo konkurence. Mozna ani zadnou nema a musite pak koukat na SUVcka (kdyz uz MPVcka nejsou).
Naopak Yaris je klasicke male auto ala Fabia, Fiesta, Clio atd atd a ma kvalitni konkurence hromadu. Napr. tady ma znamky za jizdni vlastnosti, sama jednicka v hodnoceni, pritom Mazda nebo Ford by temer jiste Yaris zadupali do zeme.
Avatar - Mikesus
Mikesus
V Yarisu jsi ani neseděl předpokládám. V Mazdě i Fordu jsem jel, a jako zadupání bych to fakt neviděl. Vytáhni si hlavu z těch končin a přestaň s předsudky, lepší si to jít vyzkoušet. Naopak jako nejlepší podvozek do města mi přišlo Clio. Mazda mně nijak nenadchla, ta její bájná pověst nějak chyběla, no a obyč fiesta. Ford podvozky umí, ale pokud to není ST, nebo ST line, pak to taky není taková hitparáda jak se píše a ten náskok není nic extra.
Martin182
To je presne ten problém papierových hodnôt. Na základe papiera je Jazz predražené B-čko s otrasným designom. Tu väčšina ľudí končí a začne pozerať po krajších a výhodnejších autách.
Kto však niekedy v živote zažil Jazza tak je mu jasné, že to priestorovo jednoducho nie je segment B, vďaka svojej variabilnosti poráža mnohé kompakty a malé SUV.

K tomu historicky nespochybniteľná spoľahlivosť a máme tu naozaj podarené auto, tentokrát dokonca motoricky aj dynamicky stráviteľné. Akurát škaredé a žiaľ.. obal predáva 😄 (aspoň u nás)

btw, máme v rodine už dvojnásobnú skúsenosť s Jazzom. Jedného mal otec, vymenil ho za hybridného Aurisa. Doteraz sa nevie vyrovnať s priestorovými pomermi. Auris je jednoducho stiesnený, vzadu akurát tak pre deti, celkovo nevariabilný interiér, dlhé veci nezhltne, pritom papierovo je o triedu vyššie..
Avatar - xxc
xxc
Aka historicky nespochybnitelna spolahlivost? Historicky mala Honda s hybridmi problem, pricom historicky Toyota nie. Zaujimave, ze otec mal ten super Jazz a vymenil za horsiu Toyotu. Inak aj mne sa Jazz paci, ale pouzitelny do mesta je Crosstar za 23 000 € a to uz je dost vysoka cena. Preto sa asi nepredava.
Martin182
Jazz ako model je jedno z najspoľahlivejších áut aké tu máme. Štatistík je na to dosť a ceny jazdeniek to celé len podčiarknu. Ak narážaš na starší IMA hybrid, tak to by som ani nenazval hybridom. Nebol to žiaden zázrak, ale zase ani prúser.

Netvrdím, že ho vymenil za horšiu Toyotu, to by predsa nerobil. Narážam na priestorové pomery a tam sa Auris skutočne nechytá na Jazza, aj napriek rozdielu v triede. Samozrejme sú tu iné veci ako napr. podvozok, komfort jazdy, posed, automat.. tam starý Jazzík z 2004 pochopiteľne strácal lenže porovnávať 10r. staré auto by nebolo veľmi fér. Viem to však porovnať s predchádzajúcou generáciou Jazza (2019), mám ju sám v garáži s 1.5 96 kw a pocitovo je to normálne dospelé auto, keď doňho presadnem z Oktávky tak vôbec nemám pocit, že by som bol priestorovo či komfortom ochudobnený (snáď len s výnimkou kufra) a to isté platí pri jazde, vonkajšiu veľkosť beriem ako obrovské + pri parkovaní, ten cca polmeter dokáže rozhodnúť o tom, či u nás večer zaparkujem, alebo nie.

Tých 23 tis je dosť, to súhlasím, hlavne pre cieľovku ktorá by si toho Jazza potenciálne kúpila. Navyše je tu stále Toyota ktorá má skvelý hybridný systém a nasadila neskutočne dobrú cenovú politiku. Keď si človek porovná cenníky tak Corolla výjde ako jednoznačný víťaz, tu Honda nemá šancu.
Freddka
Nejvetsi prostorova bomba je Honda Freed, ale to v evrope neni 😄
To je malicky ale celkem delsi MPV, ma posuvne dvere ... https😐/upload.wikimedia.org/…nda_Freed_02.jpg