Jo detaily se ještě neví. Zatím jen indície o sdílení techniky. Jak jsem taky už psal, když dosud dělali co dělali, tak nelze se divit, že to ovlivňuje názory. Pověst DS si pošlapali pouze oni sami :-|
Snad nehodnotíme co kdo prodá, ale co kdo umí. Tohle auto má motory 1,6 nebo 1,5. Čtyřkolku jedině s elektromotorem, pokud vůbec.
Já na to nenadávám, při rozumné ceně bych proti DS nic neměl ve vlastní garáži - obecně se mi líbí a tohle konkrétně opravdu hodně. Ale technikou prostě běžný (spíš slabší) mainstream, který se plnohodnotně proti X2 stavět rozhodně nemůže.
Nazor neberiem, ale nesuhlasim a uz vobec nie o tech. naskoku Skody s MQB.
Jasne, zrovnavat ORS/SupB 4x4 s najsilnejsim TSI s malym DS3 asi dopadne tak ako vravis, ale v pripade DS4 a vacsich novych DS, je to prast alebo uhod, tak ako aj Q2.
Myslis, ze ako Cross/male SUV do mesta pre manzelku ako dopadne vacsina Q2, X1 s trojvalcom, alebo inym slabym motorom bude nejaky rozdiel oproti DS4 ? Kolko top motorizacii sa preda v X1, Q2 ktore spominas ? To su okrajovky, v reale to bude vsak pre masu jedno, beru sa bezne motory, ktore DS4 rozhodne ma. Az na diesel no, ten je slabsi.
A nemysli si, ze fandim DS, to vobec akurat mi tie ich nove modely na novych platformach nepridu o nic horsie ako to co robila grupka za posledne dekady. Stale ma vsak DS daleko od premie s tym suhlasim a cena by mala byt nizsia, ale ako to tak chodi, toto si ohodnoti sam zakaznik.
Prémiové neprémiové. Jde o cenu a co za to dostanu. DS technicky končí tam kde D3 začíná. Tak by to měli promítnout v nabídce a ne si hrát na to, že jde jen o znak na kapotě.
DS si oproti dnešku zřejmě v technice polepší, ale pořád sotva dohání. Q2 souhlasím, že je slabota - jenom pozor to auto je jen 4.19m dlouhé, tzn. je o třídu menší než DS4 v článku a je to takový prémiový T-Cross. Srovnání snese spíše s Q3 (ta je zase o něco větší). Taky je potřeba říct, že D3 na těchto modelech začíná a dělá to jako doplněk (z kterého se stala dojná kráva), protože je o jejich vyšší modely s výrazně lepší technikou zájem i v nižší cenové hladině. A tyhle modely mají také vyšší verze, na které DS stále vůbec nedosahuje. Projdi si konfigurátor X1, X2, GLA nebo Q3. U Q2 je taky SQ2 s 300 koni a vylepšenou technikou.
Jak jsem tu psal, rozhodne realita, dle platformy těžko soudit. Ale faktem je, že dnešní DS modely stojí na lowendové C4 s torzkou.
Pokud by DS byl cenově do 10% nad VW, tak fajn. Ale nemůžou za to nikdy chtít prachy jako za BMW, Mercedes nebo Audi, vlastně ani jako ten Lexus (který v EU nemá motory).
Je to rozumný prístup, pretože robia autá na ktoré majú. Ja nehodnotím či má DS prestíž nemeckej konkurencie (nie nemá). Hovorím len za seba, že JA konkrétne to mám na vcelku na háku, či to sused ako prémiu vníma alebo nie. Ak sa mi páči a budem sa v ňom cítiť dobre, tak si ho jednoducho kúpim. Podotýkam - hovorím konkrétne o tejto DS4. Ich iné modely ma nechávajú pomerne chladným. Teda okrem prvého pokusu DS3 - ten bol fajn.
Takze, celkovo technika z Octavie a Mini je pre Q2 X2 premiova, pretoze maju o 4 deci vyssi objem v pripade benzinaka ?
´´Jestli pro tebe technika auta nesouvisí s motorem, pak tedy sorry.´´ aha, preto vyuziva Audi v A4 a vyssie platformu MLB EVO a nie MQB, pretoze ide len o motory ano ? Tie ma s Passikom zhodne... naco je teda MLB EVO, je jalové ?
Já nenapsal, že jsou ty dvoulitry prémiové, ale ty jsi napsal, že jsou sotva průměrné!!
Jestli pro tebe technika auta nesouvisí s motorem, pak tedy sorry.
preco riesis len objem motora a max vykon najvykonnejsich verzii ? 4-5 deci je rozdiel medzi technicky sotva prumernym mainstreamom a premiou ?
Q2 ma tiez torzku a stoji na obyc MQB a X2 je tusim tiez na tej platforme MINI s prednym nahonom... okrem 2.0 vs 1.6 nevidim, ziaden premiovy rozdiel v pouz mainstream technike
Problém je, že DS se točí neustále kolem těchto kompaktních modelů a techniky levných aut. Nic jiného nemá. Nemůže tak těžit z výhod a zkušeností větších modelů, které by přenesli do těch nižších. V tom je velký rozdíl když se profilují jako prémie a chtějí za to takové peníze.
Nie som fanúšikom DS, autá mi prídu gýčové a technický základ nie veľmi prémiový. No táto DS4 je asi prvý model, ktorý podľa mňa vyzerá celkom pekne. Hlavne profil a proporcie. Viem si predstaviť, že by z toho mohla byť sexy Alfa Romeo Giulietta a tiez príjemný Opel Astra.
Iste. To rozhodnú. Veď preto som uviedol podmienku, že musím vyskúšať osobne. A argument technikou PSA moc neberiem. To by som mohol povedať aj u Audi - že to nie je prémia, keďže využíva techniku VW.
V čem byl ten podvozek nejlepší? Byl výborný v jednotlivostech, ale vyladit ho se vším všudy dokázalo PSA až ve FL C5, kde nemlátil třeba na propadlých kanálech.
DS dokáže překvapit cenami na úrovni zavedené prémie, takže přesně jak říkáš...není potřeba se předvádět značkou a už vůbec ne umělou. Rozhodnou ceny a reálné vlastnosti. Zatím tu čteme jen o nejhezčím běžném Lexusu s technikou PSA.
Áno, vyzerá výborne. Netvrdím, že by som ho nakoniec kúpil, ale v užšom výbere by určite bol. Výkon? Postačujúci. Podvozok? Nechajme sa prekvapiť. Kvalita? Tá bude štandardná. (mnohé modely luxusných značiek nie sú na tom lepšie ako bežný mainstream) Interiér a vnímaná kvalita? Asi super. Som dosť starý na to aby som sa nemusel susedom predvádzať značkou. Takže prečo ho nemať ak sa mi bude páčiť aj po skúšobných jazdách?
Mlada slecna co chce ukazat zenepatri mezi póvl a zachranuje v nemocnici svet.. tim ze ji tata doktor domluvil flek na rehabilitaci... Odjizdis timto vystrednim vozem. Zajima ji podvozek? Ne. Zna auto.cz Ne. Otevre nekdy kapotu do motoroveho prostoru? Ne. Pink, a je to doma.
CMP je varianta EMP.
Výsledek závisí na tom, o co vlastně DS půjde, a jaká budou očekávání. Pokud lidi budou zase čekat úžasný sportovní podvozek, stoprocentně budou zklamáni.
je zaujímavé, že kritizuješ podvozok
ale ked mali hydropneumatiku, čo bol najlepší podvozok aký bol kedy vyrobený, tak všetci aj tak vychalovali nemcov
a nikto nechcel citroeny
teda u nás a v česku
EMP2 je natolik variabilní platforma, že na ní jde postavit prakticky cokoli. Od malé 208 po velkou 508 a 5008, stačí si jen vybrat. Se současnou 308 nebude mít společného v podstatě nic, a novou ještě nikdo z nás nejel. O Astře jsme taky slyšeli jen z vyprávění, ta se vyvíjí. A aktuální 508 má víceprvkové zavěšení. Takže na odsuzování je zatím čas.
Nějakym touchpadum a ruznym ovladacim kolečkum na středove konzoli pro pohyb na displeji a v jeho menu nevěřim. Nemyslim si, že by to bylo nějake lepši a hlavně rychlejši řešeni co do ovladani oproti klasickemu. Tim myslim klasicke HW ovladače pro zakladni funkce a zbytek přes dotykač, ktery je umistněny na vrchni časti středove konzole.
Nie, veď to sa ani nepočíta, že sa na to budeš pri behaní prstom pozerať za jazdy. Obrazovka je to asi preto, aby to nejak vyzeralo a možno je to lacnejšie ako vyvíjať haptický touchpad ako v Mercedesoch.
Jo koukám ještě do článku a ten 165kw bude i jako nehybrid. Tak to už jde. Není to úroveň D3, ale aspoň je to víc než DS nabízí dnes.
O podvozku se píše v článku, inovovaná EMP2 z 308 a Astry. Třeba ten Lexus UX sice nabízí taky slabší motory, respektive není výběr. Ale rozhodně nesdílí podvozek s lowendovými auty s torzkou vzadu.
Možná jsem moc ovlivněný současnými DS, protože ta jejich technika a výrazy o "prémiovosti" jsou pro mě jak rudá na bejka :D Já nechápu ten plán jak údajně posunou DS někam dál a zároveň řeknou, že to bude vycházet z aut za 300k.
To sa ti zdá. Sedadlo je dosť vzadu, stredový tunel je predpokladám rovnako vysoký ako v 508 a henten kliťákovský ovládač prevodovky je dosť malý, takže tá podložka zrejme akurát vychádza na opretie zápästia.
Oproti té UX je to aspoň tvarově čisté a uhlazené, i když unikátní tvar to rozhodně není.
Motory jsou stejná nabídka jako nižší střední kdekoli jinde, s menším zaměřením na diesel oproti Němcům. Nepovažuju to za chybu. A co se týká podvozku, máš už info, které ani novináři ne, že si dovoluješ odsoudit?
Trefovat ikonky na displeji s výhledem dopředu - bez problémů. Trefovat se do čehokoli se skloněnou hlavou dolů - naprostý nesmysl. Jediné, co by dávalo smysl je jezdit prstem po touchpadu a trefovat ikonky šipkou, ale to je zase náročnější na pozornost, než prostý dotyk na displeji. Ne, nepovažuju to ani náhodou za lepší řešení.
Každopádně motory bída a jestli to bude zase s podvozkem a torzkou lowendových Citroenů/Peugeotů (jak článek naznačuje), tak je to vyloženě zoufalství.
Hm, GLA má základ dieselu 85 kW, klasické áčko taky. BMW 1, kupodivu, taky na 85 kW a X1, hrome, jakbysmet. Audi A3, sakra, zase 85 kW. Až Q3 má aspoň jako základ 110 kW, ale jinak tedy žádný zázrak v D3.
Ale tady si tu ruku podle mě neopřeš. Jakási opěrka je níž, než displej, to by sis do té sedačky musel lehnout - odhaduji z obrázků.
Edit: možná mi to jen přijde
Áno, je to lepšie riešenie. Skús triafať ikonky či písmená s natiahnutou rukou za jazdy a skús si ju oprieť na stredovom tuneli a tak ťukať adresu alebo len vypnúť štart/stop či zmeniť smer fúkania. Ak tam bude aj možnosť kresliť písmená prstom, tak nie je o čom.
tvar tedy opravdu není klasický zvýšený hatchback. Ano, design je pěkný (s bachratou přídí ale maximálně na dvojku), ale netřeba to přehánět se superlativy.
Ovládání... počkám si na dojmy a osobní zkušenost... doufám, že moje obavy se nepotvrdí.
... není můj šálek čaje (a auta této podivné crossoverové kategorie s výškou běžných hatchbacků už vůbec ne), musím uznat, že tentokrát se jim vnější design povedl na jedničku. Pochvalu zasluhuje i nabídka nehybridních verzí. Naopak za totální absenci manuálu... :no::-(
Nevím, jestli touchpad je zrovna vhodnější na ovládání funkcí při jízdě než přímý dotyk na displeji. Navíc tady je ovládání řešené displejem někde v úrovni půlky stehen, což nemusí být úplně vhodné, pokud bude nutno mačkat konkrétní ikonky.
Po skúsenosti s DS7 Crossback oceňujem zmeny v ovládaní. Zmizlo to nezmyselné ovládanie okien, ktoré bolo v strede, adaptívny tempomat je už na volante a to hlavné - touchpad na ovládanie menu infotainmentu. Audi A3 sa môže hanbiť. No a k tomu ešte podarený dizajn. Som zvedavý ako sa DS4 bude dariť a ako bude vyzerať nový Pug 308.
Určitě vypadá zajímavě, na druhou stranu pořád tak nějak čínsky. Ale to bych asi jako problém neviděl, nicméně bude to chtít alespoň fotky z provozu a ne jen tyto promo fotky. Interier je také trochu extravagantní, ale vypadá že by mohl být kvalitní a za použití kvalitních materiálů. Za NEtrčící tablet dávám plus. Pokud opravdu budou k dispozici i motory bez hybridu s výkony až 165KW, tak to zní zajímavě. jedna šestka se 132KW by mohla být ideálním společníkem. Škoda, že nenabídne mauál k žádnému motoru.
Co si ale myslím je, že to totálně zazdí cenou.
Zvenku i zevnitř. Ano, je v tom trochu Lexusu, jak píše VDC, ale celkově povedené. Pohony jsou podle mě taky OK, i když by to samozřejmě mohlo mít ještě i něco výkonově výš, ale zas DS se nikdy nesnažila prezentovat jako performance-značka.
Spíš je otázka, jak to bude jezdit. Od DS bych očekával maximální orientaci na komfort.
..že zvonka vyzerá netypicky a zaujímavo. Nakoniec je to o dosť lepšie ako som čakal. Interiér boduje tiež, chcelo by to nejaké hliníkové prvky aby bol dojem lepší.