Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové DS 4 je tady! S unikátním tvarem, nezvyklým dotykovým ovládáním a výhradně s automaty

David Bureš David Bureš 3. 2. 2021 • 05:42
66
96
Zobrazit náhledy (66)
DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 DS 4 Cross DS 4 Cross DS 4 Cross DS 4 Cross DS 4 Cross DS 4 Cross DS 4 Cross DS 4 Cross

DS chce opět konkurovat Mercedesu A a spol. Vsadí přitom na francouzský šmrnc a moderní techniku.

Francouzská prémiová značka DS koncernu Stellantis pokračuje v expanzi, když na trh postupně uvádí zástupce nové generace automobilů. Po městském SUV DS 3 Crossback nebo velkém sedanu DS 9 přišel čas na návrat do segmentu kompaktních hatchbacků. Audi A3, BMW 1 nebo Mercedesu A bude konkurovat druhá generace modelu DS 4, která si dnes odbyla svoji premiéru.

„Úkolem DS 4 je nově nadefinovat základy segmentu C-Premium. Obrací se na zákazníky, které přitahují dva typy karoserie: nová SUV-kupé a tradiční kompaktní hatchbacky,“ komentuje styl novinky Marion Davidová, produktová ředitelka značky DS.

Automobil dlouhý 4,4 metru a vysoký 1,47 metru vsadil na neobvyklou siluetu inspirovanou konceptem Aero Sport Lounge, která zajišťuje nejen zajímavé proporce, ale také zlepšuje aerodynamiku. Vedle samotné siluety z profilu zaujmou také nezvykle řešené C sloupky se začleněným logem značky. Kliky dveří jsou zapuštěné, osobitým detailem jsou též velká kola - převážnou část nabídky tvoří 19palcová, k dispozici budou ale i dvacítky.

Příď opticky navazuje na SUV DS 9 Crossback, je tu však nový světelný podpis, díky protaženým „klům“ z hlavních světlometů. Světelná technologie je přitom moderní, DS 4 nabízí Matrix LED světlomety. Nový světelný podpis využívají také koncová světla, s motivem postupně vystupujících laserem vypálených šupin.

Automobil přitom bude k dispozici v různých derivátech upravujících jeho styl. DS 4 Performance Line černými detaily zdůrazní sportovní charakter, DS 4 Cross má zase evokovat SUV.

Zcela nově koncipován je interiér, jak ostatně výrobce dopředu avizoval. Ovladače jsou nově uspořádány, když jsou seskupeny do tří zón. V liště ve tvaru šavle se nachází ovladače klimatizace, spolu s unikátními centrálními ventilátory, které jsou velice nízké, zatímco ovladače otevírání oken jsou s bočními větráky zabudované do dveří. Centrum ovládání je však soustředěno do pětipalcového displeje na středovém tunelu pro ovládání nového multimediálního systému DS Iris, který v tomto prostoru doplňuje kompaktní volič převodovky. Nechybí však ani hlasové ovládání či ovládání gesty, stejně jako možnost aktualizace systému v reálném čase. Obrazovka infotainmentu má pak 10 palců.

Automobilka přitom slibuje ty nejluxusnější materiály a bohatou výbavu. K dispozici jsou různé druhy kůže nebo alcantara, a to s unikátním čalouněním se skrytými švy. Objednávat pak lze sedačky s funkcí ventilace nebo masáže, hudební systém Focal s 14 reproduktory nebo head-up displej s promítáním informací přímo na čelní sklo, a to s velkým obrazem o úhlopříčce 21“.

DS 4 je postaven na základech inovované platformy EMP2, kterou ještě letos převezmou také nové generace Peugeotu 308 a Opelu Astra. Úpravy byly opravdu rozsáhlé, protože hned 70 % komponentů je nových. Inovace umožnily designérům si více vyhrát s proporcemi, navíc díky využití kompozitních materiálů, dílů lisovaných za tepla a kompaktnějším komponentům (třeba ventilace) se povedlo snížit hmotnost konstrukce.

Architektura navíc umožňuje jednodušší zástavbu plug-in hybridního pohonu, který DS 4 nabídne. Automobilka hovoří o nové generaci hybridního ústrojí s kompaktnějšími bateriemi. Bez bližších detailů kombinuje čtyřválec o výkonu 132 kW s elektromotorem o výkonu 81 kW a osmistupňovým automatem o celkovém výkonu 165 kW. Čistě elektrický dojezd má činit přes 50 kilometrů podle metodiky WLTP.

DS 4 ale osloví i zájemce o konvenční ústrojí. K dispozici budou také benzinové agregáty s výkonem 96 kW, 132 kW a 165 kW, stejně jako turbodiesel s 96 kW. Všechny budou spárovány výhradně s osmistupňovým automatem. Manuální převodovku vůz vůbec nenabídne.

Prodej vozu DS 4 bude zahájen ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021. O výrobu se postará závod Opelu v německém Rüsselsheimu.

Související články

Témata
Avatar - lamal
5. 2. 2021 10:57
Re: Prémie?
Dobre, uvidime co ta zadna naprava, potom to mozme znovu otvorit :-)
Avatar - lamal
5. 2. 2021 10:56
Re: Prémie?
Asi ano, ale aj P508 vyuziva rovnaku platformu s inymi modelmi PSA a v zadu ma multilink. Uvidime...
Avatar - Allo
5. 2. 2021 07:46
Wow
Musím uznat že auto vypadá opravdu dobře.
Velké + za to, že tam není manuál u takového auta nemá co dělat :yes:
Avatar - Blue Sun
4. 2. 2021 21:30
Re: Slabota
Spíš to vypadá na dvě varianty. Základ s vlečkou a vyšší verze multilink.
Avatar - Blue Sun
4. 2. 2021 21:29
Re: Re: Slabota
Taky jsem něco zahlédl, ale byla to jen rychlovka nějaké animace, takže jsem to nestihl ani prostudovat. :-(

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud