Sportovně střižený crossover Cupra Formentor od svého příchodu postupně rozšiřuje nabídku svých motorizací. Nejnověji se dočká pětiválce, o němž se spekulovalo už delší dobu.
"Cupra Formentor reprezentuje esenci naší značky a s ještě extrémnějším pětiválcovým motorem, nabízeným pro tento model spolu s dalšími sedmi pohony včetně sportovní verze PHEV"
Takže pětiválec sice označí jako extrémnější, ale jako sportovní verzi označí PHEV? :D:D:D
Pětiválec od Audi je poklad. Zlato mezi motory. Ten by se hodil do spousty modelů. Od nižší střední výš by měl být povinně v každém modelu v koncernu pro alespoň vrcholnou verzi.
Tak zatiaľ majú 2 esúvečká a len jedno "klasické" auto. Ako sám by som bol za, aby Leon dostal 400k päťvalec, ako píšem nižšie to je cesta, ako sen o prémii zreálniť. Druhá vec ale je, či by to ten model imidžovo/finančne uniesol, resp, naopak či by tú cenu za prémiovú techniku uniesol zákazník. Pretože pri všetkom nadšení pri predstave päťvalcového Leonu už ani obyčajný 300k Leon by som si pri tej šialenej cene nekúpil (u vás základná cena 1064900 Kč). Koľko by potom stál Leon R5? 1,3M? 1,4M? Kto by to kúpil?
Aj Formentor VZ5 bude určite šialene drahý, ale ľudia sú akosi skôr ochotní vysoliť viac peňazí za SUV než za kompakt.
Ono by nebol problém byť lacnejší ako RS3 alebo A45AMG, pretože ceny tých dvoch sú astronomické (RS3 ešte nie je, ale A45S stojí cez 1,5M Kč). Ale budeme to riešiť, ak do Leonu tento motor príde (čo si nemyslím).
Skôr by bolo únosnejšie dať Leonu silnejší dvojliter, niekde povedzme 340-350k, čo by bolo nákladovo prijateľnejšie ako drahý R5 a stále by mal Leon náskok pred Golfom R. Každopádne situácia, keď "prémiový" Leon je slabší ako mainstreamový Golf mu imidž zrovna nezdvihne.
Otazka jak moc niz by vubec mohli jit. Kdyz jsem po tom kdysi patral tak ten motor je i pro audi strasna darda. Nejcastejsi jsem nachazel castky kolem 25tis E za motor, i proto ty ceny RS3 / TT RS vzdy nad tim co stala treba 1M coupe, 240i, M2 atd., ktere maji pod kapotou z pohledu BMW vlastne konfekci a predpokladam i proto jsme jej nevideli v golfu, neb by si ho moc lidi s cenou blizkou treba 1,5mil asi nekoupilo.
RS3 se zatím nevyrábí i když "rumours fly thick and fast", že bude i když neměla být...ale pokud se domněnky o kterých píši níže potvrdí, tak asi bude. A ano, levnější Cupra s 5válem určitě Audi zákazníky ubere.....
Koncern to opravdu nemá jednoduché. Už odmávnutím samostatné "prémiové" značky Cupra si zadělal na problém. Bylo totiž jen otázkou času, kdy si Cupra začne nárokovat prémiovou techniku, aby mohla zohlednit svoji existenci.
Ale je také možné, že si koncern připouští, že spalovákům stejně už "zvoní hrana" a snaží se s 5válce teď "vytlouct" každé juro. Mohl by to být signál i pro Škodovku, aby se podívala do svého portfolia kamže by se ten 5 vál dal "upíchnout"... :-! .
Prosím tě, kde se dá ta cena 300k Leonu zjistit? To je cena ještě starého? Protože Cupra zatím vydala jen ten elektro-Leon-blábol, ale s dvoulitrem ještě nikde koupit nejde...
Tak ak Formentor dostane päťvalec od Audi, bude to konečne prvý znak prémiovosti značky. Pretože doteraz napriek všetkej vôli a snahe PR sú modely Cupry čistokrvným mainstreamom, ničím nevybočujúcim z konkurencie (nerád používam pojem preznačkovaný Seat, ale tak nejak to zatiaľ je). Napr. Leon má zrejme každý spojený so Seatom a okrem faktu, že je nový Leon o hodne drahší, ako bol pod značkou Seatu, neprináša nič naviac oproti napr. Golfu (identické tri motory ako GTI, GTE a GTI Clubsport), ak teda neberieme do úvahy šialenú cenu (Leon s 300k je drahší, ako GTI Clubsport, teda aspoň v Čechách, u nás je to naopak).
Takže prémiová technika pod kapotou Formentoru je prvou lastovičkou, krok správnym smerom, aby potenciálne v budúcnosti mohla byť Cupra vnímaná ako niečo viac než mainstream. Ale na to treba viac ako len jedna motorizácia jedného modelu, inak zostane na úrovni Kie, ktorá tiež má šesťvalcový Stinger, to ale nerobí zo značky ako takej prémiu.
Hehe, to s tím DSGjak si řadí v manuálu je peklo. ANavíc u některej aut od 2021 zmizel sportovní režim u automatu. Je to na rozkopání.
Duní to na 7mičce, chceš tam dát sport, nejde. Dáš tam manuálem 6ku a ta pi z da tam za 2 vteřiny má 7ku. Praská mi z toho palice. Ne, koncern podělává co se dá.
auto s motorem napříč prémia šak to má pět válců ale čtyři válce podélně s pohonem zadku to je šuvix... pětiválec napříč s haldexem už mělo v roce 2004 Volvo S60R a už tehdy to bylo šméčko...