Koupě auta nebývá nikdy levná sranda, jeho dlouhodobý servis však představuje další náklady, se kterými je potřeba počítat. A to zejména v případě ojetin.
Toto je bohužel pravda. Myslím si, že řidiči BMW a Mercedesů jsou na tom asi nejhůře, protože ti za návštěvu autorizovaného servisu zaplatí opravdovou dardu. Mám známého, který právě má starší BMW a kvůli těm servisním nákladům do autorizovaného servisu už raději nejezdí. Teď naposledy měl například něco s brzdami a raději s autem zajel sem: https://autaxservis.cz/opravy-brzd
Psal jsem o tom protože jsem měl pocit, že někteří známí se cítili u Valouška tak dobře, že si nikde jinde auto koupit nemohli ;-) . Tak jestli to nebyl případ tvých rodičů, ale teď koukám že už prodává Hyundaie :-O
Ale jinak, Ford servis - jak kde, já mám nejlepší zkušenost s Renaultem, tam se chovali vždy hezky, opravili, nic nebyl problém, dokonce mi to i zdarma napíchli na diag :)
Dnes už nemám žádné auto v záruce, takže jezdím ke znémému a ten je šikovný, poradí si a jsem spokojen :)
Já to vím, mají zase Kugu (jestli tedy nejsem pomýlený). Když jsem bydlel v Hostivaři a býval často na Chodově (kde jsem měl přítelkyni), tak jsem tam slýchal velkou chválu na Valouška. Je fakt, že to bylo období benzínových motorů a ty měl Ford výborné. Firemní Fordy jsem servisoval u Charouze a ani tam to nebylo špatné. Občas jsem si i zajel do Žebráka, tam mi vždycky půjčili na dobu servisu něco jiného (i jen na den).
No, tak máme od té značky ještě jiná auta a ty byla dobrá, prostě se uvěřilo, že to byl vadný kus (nebo kus, spíš motor)... když ti řeknu, že vzali ten stejný model jen po faceliftu, asi to tím nevylepším :D
Obecně lidé z venkova (jako já) jezdí méně. Na dovolené můžeš zapomenout, protože jsou doma pořád nějaká zvířata, která potřebu vodu a něco k jídlu ;-) . Pinin má necelých 190 tisíc a Lancer skoro 120 tisíc za 11,5 roku. Mně stačilo, když u Toyoty nezkontrolovali zadní brzdy - tím pádem zůstala viset jedna destička a už jsem od nich nikdy žádné auto nekoupil a nekoupím. Obdivuju tvé rodiče, že opět dali důvěru stejnému výrobci.
No já zas neměnil tlumiče, podvozek byl původní a převodovku jsem si odpálil vlastní vinou, že jsem rok a půl jezdil s tou špatnou spojkou a pak se to vyměnilo naráz radši, nicméně auto bylo vždy pojízdné, takže to bych nedával za vinu autu. Navíc váš Avensis neměl 10 let, jako tohle :)
Mimochodem, když se podíváš na recenze ojetin, tak si spíš měl šťestí ty, protože MK4 s tímto PSA dieslem je nadprůměrně spolehlivá, kdežto ten Avensis s dieslem ne :) Takže spíš štěstí na model, než na kus.
měl si štěstí na kus, a stejně se ti rozpadla převodovka. To u té Toyoty ani za těch 260tis nic takového nenastalo, ani výměna spojky. Tlumiče myslím byly měněny jednou ve 180tis.
Udavaju naslapane auta ako MB AMG , Audi RS atd. Treba vidiet aj obycky. Ja mam obycajny stary MB E 350 Bluetec a kazdy rok platim u znackoveho Mercedes servisu priemerne 450 Euri + - 50, to je za rocnu prehliadku nie vymenu polamanych suciastok , zatial vsetko funguje...sorry odisla ta mala nahradna baterka za tu vymenu chceli okolo 300 Euri...Ziadna drama u obycajnych povozoch :-!
Taky jde o nájezd, třeba moji rodiče mají auto cca 8 let (tedy to předposlední jen 5, ale to byl ten problémový motor a po záruce šel) a najedou za tu dobu 30-40 tisíc km, tam moc šancí na pokazení není :D
Ono taky záleží,kolik najedeš km, já měl nejdéle auto 7 let a najel jsem na něm od 140-300 tisíc km a mimo věci spotřební (mezi které časem připadne i repase spojky po takových km a letech) jsem měl taktéž skvělou zkušenost a div se, bylo to americké auto vyrobené v Evropě s motorem z Francie :D
??? ??? ty otazníky jsou jednak k tomu že to je jiná diskuze (a tam si na to nereagoval) a taky že překvapivě dost lidí zde v diskuzích = to učivo POPÍRÁ :-O:-!
Ono není potřeba jít na jiný server, stačí si počíst v místních recenzích na moje auto - chudák Švihák si taky pořídil velkou radost, která ho vyhnala do náruče nekončícího počtu Priusů - https://moje.auto.cz/…y/bumerrang.html
Tady zase pán vyjmenovává všechny opravičky u BMW 3 https://moje.auto.cz/…ss/mr-black.html
Čítal som bezpočet blogov či článkov o tom čo všetko sa ľuďom na ich autách (nielen RR) vysypalo a čo ich stáli následné opravy. Ale keď už tu niekto vypustil podobný článok, tak by som skôr čakal porovnanie roka užívania/servisovania napr. RR vs. GLE vs. X5 vs. Q7 prípadne ak sa jedná o ameriku tak s Escaladom, Navigatorom a pod. Netvrdím, že to nutne musia byť zástupcovia SUV.
Ze své zkušenosti musím říct, že asi nejprůhlednější servis jsem zažil u dvou aut od Toyoty, která jsem vlastnil/používal (Corolla 2003 a RAV 2008). Toyota je taky nenáhodou světovou automobilkou číslo jedna, protože její výrobky jsou ve srovnání s evropskou konkurencí o poznání spolehlivější/ vyžadují mnohem méně servisní zákroky mimo pravidelné výměny oleje, filtrů atd.
Vymenovali tam viacmenej top malosériové modely, u ktorých kupec akosi určite netrpí núdzou, zvlášť ak kupuje nové. Určite by bolo zaujímavejšie porovnanie celkovej ceny servisu u bežnejších modelov. A ak by sa chceli zamerať prémiu, tak naozaj by ma zaujímal výsledok Range Roveru, keďže o jeho servise koluje internetom strašne veľa priam strašidelných príbehov. :-)
U každého auta jaksi s časem klesá jeho cena/hodnota a zároveň roste potřeba náhradních dílů. Většinou se pak při přemrštěných cenách origo ND (neznám žádnou automobilku, která by je dávala levně) ta křivka protne. A tím skončí jakýkoli ekonomický smysl origo ND. Zůstane jen druhovýroba a vrakáč.
A ty origoše většinou spadnou do období záruky. Takže si je zacáluje automobilka sama.
Edit: Prosil bych mínusáře, zda by mi mohl vysvětlit, v čem se mýlím? Z toho minusu to nejde poznat, asi pro moji malou mozkovou kapacitu, chápu.
Edit: Směšní šaškové, opravdu moc. Pravděpodobně negramotní, jelikož napsat nedokážou. Jen mačkat minus. Je mi vás líto chudáčkové. A mrzí mne, že redakce proti tomu nic neudělá (viz moje prosba výše).
Souhlas, akorát záleží na tom, na jakou dobu si to nové auto chceš kupovat, sice je fajn mít pět let záruku, ale i ta jednou skončí. A vzhledem k tomu, že současná auta jsou čím dál větší plečky, tak se to začíná kazit všechno dřív, tak je docela dobré se na to zaměřit i při koupi. I když v dnešní době není jistota vůbec u žádné značky.
U nového auta koupeného firmou nebo na firmu určitě není předpoklad, že si ho vlastník/provozovatel nechá déle než 4 roky. Pak jde (také) o snadné nalezení kupce ojetého firemního vozu.
U nového auta bych to moc nehrotil, pokud se nejedná vyloženě o problémový model či motorizaci/verzi. U ojetiny je to asi první kritérium společně s cenou.
Každý má nárok na vyjádření svého názoru. To není o přemýšlení, ale spíše o pocitech. Pokud by firmy přestaly kupovat a dávat do servisu a trh se smrsknul na spořivce jako jsem já, tak by spousta lidí přišla o práci. Pak takový člověk může dát mému výplodku alespoň minus, protože se na to nedá nic rozumného napsat. Maximálně, že jsem chudák a to mi nevadí.
Redakce prosím buď zablokujte systém plus/minus nebo začněte zveřejňovat nick těch duševních mrzáků, kteří minusují osobu aniž by přemýšleli nad obsahem. Prosíííííím.
Právě (budoucí) servisní náklady jsou pro mě osobně jedním z hlavním kritérií pro volbu vozidla. Proto volím archaická vozidla s minimem elektrovýbavy. Letos už zřejmě Pinin poputuje na vrakáč po 19 letech spolehlivé služby. Tatíkovi (který s ním jezdí) bude letos 80 a úplně si nejsem jistý jestli ještě bude chtít jezdit - nynější doba kovidová ho poměrně silně otrávila.