A čo ešte iná možnosť - euroúradník zakáže spaľováky v takej miere, že trh s jazdenkami a servisy zažijú boom, a trh s novými autami (ktoré budú len elektrické a predražené) pôjde dolu a automobilky tiež. Aby prežili, budú musieť niečo vymyslieť. Aby predávali, ceny budú musieť ísť dolu, inak im to všetko zhnije v skladoch.
ano s tímhle já v zásadě souhlasím. zvláště pak důležitá je tvá první věta. reálná cena baterek není promítnutá do ceny auta. až příště nějaký nepoučitelný optimista bude tvrdit, že klíčem ke zlevnění elektromobility je další zlevňování baterií, měl by tuto větu 100x opsat za trest jako ve škole.
ta cena baterií je vůbec taková zvláštní mantra.. skoro až zaklínadlo, ke kterému se lidé upínají aniž by si uvědomili, že další zlevňování již další zásadní úspory nepřinese a pro skutečné zlevnění toho výrobku je potřeba se poohlédnout jinde..
například ve zdravém konkurenčním prostředí, kde nejsou pokuty za emise tak brutální a ceny odpustků tak vysoké, že nic nenutí výrobce elektromobilů zlevňovat.
nebo i v tebou zmiňovaném masovém rozšíření, které by v důsledku mělo přinést i to konkurenční prostředí.
těch proměnných tam zcela jistě bude víc a nějaký analytik z oboru by se při rozboru jistě vyřádil do syta. já nicméně reagoval hlavně na ty baterie jejich cenu.
Víš Done,
ty musíš mít vlastně hrozně prázdný život... Poslední 2-3 roky se tady můžeš strhat, jak propaguješ výhodnost elektromobility - a sám elektromobil nemáš. Tím sám sebe usvědčuješ ze lži, protože kdyby to skutečně bylo tak výhodné, jak tu neustále hlásáš, sám by sis to pořídil. A ono prd
Ale máš pravdu, i já z tebe mám pocit, že jednám nikoli s trollem, ale s trotlem
EDIT:
ale víš, ty co?
Když tu píšeš, že o elektromobilitě nemám ani páru, tak mne pouč a dovzdělej. V čem tedy spočívá ta výhodnost elektromobility pro všechny, když ani ty sám, jeden z jejích zdejších nejhorlivějších zastánců, elektromobil nemáš?
Nejako sa to komplikuje - Hyundai Motor zvoláva približne 82
Už chápem načo tie vyššie marže na EV. Podobný problém riešilo aj BMW. Uvidíme ako sa osvedčia ID.3, hádam sa im už ďalšie problémy vyhnú.
Hyundai Motor zvoláva do servisov približne 82.000 elektromobilov po celom svete, ktorým vymení batériové systémy. Dôvodom je riziko požiaru. Odhaduje sa, že juhokórejskú automobilku to bude spoločne s už skôr ohláseným zvolávaním stáť 900 miliónov USD (741,2 milióna eur).
Že nie je reálna cena bateriek viditeľne premietnutá do ceny auta nie je problém bateriek ale toho, že výroba EV je stále prakticky kusová až malosériová a podľa princípov, ktoré v súčasnosti platia, musia stoj čo stoj byť vysoko v zisku. T.j. vývoj a zisk naplánovaný z konkrétneho modelu sa nerozpočíta na stotisíce vyrobených kusov, ale na podstatne menšie množstvo. Až sa budú EV sypať z pásov v podobných množstvách ako benzínové autá, aj cena bude citeľne nižšia. Dnešní biznismani nevidia ďalej ako za svoj vlastný pupok a nechcú počuť, že vyššia cena nemusí sa rovnať vyšší zisk. Jediný, alebo jeden z mála, ktorý tak nerobí, je Elon Musk, za čo ho neprávom mnohí odporcovia Ev a Tesly neprávom osočujú. Tesly tiež nie sú z lacných, ale aj tak sa predávajú lacnejšie ako ich spaľovcí konkurenti podobných výkonov.
Stačí? ;-)
Win mozna to s tim obyvakem pochopil.
Jerry bohuzel ne.
Ten je bohuzel velmi zhrzeny, kdyz vyvoj jde presne opacnou cestou, nez kterou tu hlasa. :-)
A pak tu pise takoveto zbytecnosti. :no:
S aurou bojovnika za pravo a spravedlnost. :D
Ja s tim chudakem pokud mozno nediskutuju.
Jeho prispevky jsou nesmyslne, arogantni, urazlive a hlavne rad "diskutuje" o elektromobilite, o ktere nema ani paru.
Fotku klidně pošli. Kamarád dělá v reklamní agentuře a shánějí nějakou fotku pro reklamní kampaň na "pilulku PO"
Jsem přesvědčen, že slogan "radši (fotka pilulky po) nežli tohle (fotka tvého gesichtu) zvýší prodej na stonásobek :D
kdybys byl tak laskav a podělil se, kde je tedy problém a proč najednou není cena baterie důležitá, byl bych ti vděčen. vy vůbec argumentujete jak se vám to hodí..
Aha, takže spálením benzínu a nafty vzniká len CO2? Tvoj jednoduchý svet je na závidenie.
To drancovanie - porovnaj si objem ťažby a spracovania ropy a objem ťažby a spracovania ťažkých a vzácnych kovov - a potom skús niečo o tom drancovaní, ťuťo...
Done Víto,
Jdi si ty svy nesmysly o tom, jak jsou elektromobily výhodné, sirit nekam jinam.
To si skutecne muze myslet jen imbecil.
Doporucuju, až si někdy koupíš svůj vlastní elektromobil, zaparkuj si ho v obýváku a připoj se na + a - pól hlavní baterie. Ušetříš za otop i osvětlení celého bytu.
PS Varovani: nebrat vazne! Zapojení lidského organismu do uzavreneho elektrického okruhu zpusobuje smrt. I kdyz to dané elektrické vozidlo bude splnovat EU7 a bude TAK výhodné ;-);-);-)
Vždy mě píchne u žebra, když vidím horlivého zastánce elektromobility špekulovat nad desetinovou cenou dnešních baterií, aniž by si obratem uvědomil, že mu tam ty kupecké počty nějak haprují. A to se nějak taktně mlčí o tom, že obdobný pád cen musely prodělat i samotné elektromotory.
A i přesto ty elektromobily ne a ne zlevňovat. Nicméně neztrácejme víru. Když zlevnily baterie o 900usd/kwh a s cenou to nehlo, tak teď zcela jistě přijde ta chvíle, kdy pokud zlevní o dalších 30usd/kwh, elektromobily budou zčista jasna lidové vozy do každé rodiny. těším se :*)
Jdi si ty svy nesmysly o tom, ze spalovaci motory cisti vzduch sirit nekam jinam.
To si skutecne muze myslet jen imbecil.
Promin.
PS EV taky "cisti" vzduch svym kabinovym filtrem. Wau. No alespon pri tom "cisteni" ten vzduch nezamori nicim jinym, nez posadkou vydechovanym co2.
Wine, doporucuju tve auto parkovat nastartovane v obyvaku, usetris za cisticku vzduchu. :D:D:D
PPS Varovani: nebrat PS vazne! Nastartovane auto v uzavrenem prostoru zpusobuje smrt. I kdyz bude splnovat EU7...
Re: Re: Absurdita nejvyššího kalibru (zatím) pokračuje...
Nie je to náhodou mierne modifikovaná časť vtipu čo rozpráva sám Tarantino barmanovi? ...chčije na bar, chčije na barmana ... jenom né do tý pitomý sklenice ... 🙂
Pred 8 lety jsem na kratke jizdy (skola, skolka, nakupy atd.) koupili Honda Jazz 1.4 CVT. Auto plni svou ulohu dokonale, jednou za cas se vymeni olej, nejsou s nim problemy. Jaky mam mit duvod to vymenit za EV auto a utratit 900 tisic ?
Diesely generují ještě méně.
Jak GPF tak DPF zachycují pevné částice - otěr z gum. I po elektrozkratech.
Elektrozkraty pouze odírají kola a brzdy, jsou "čistými" emitenty emisí pevných částic.
U USA udávají ceny bez VAT, wole. Proto jsou ceny vždy výrazně nižší.
Oni mají 2 daně, federální a lokání, v jednotlivých státech.
V každém státě to mají jinak takže je to nepřehledné, v podstatě se ceny nedají srovnávat.
Když to srovnám se starým Ioniqem, což není zrovna přeborník value for money, tak sice za stejnou cenu VW papírově nabídne víc, akorát se člověk nesmí podívat dovnitř, kde je ten Hyu o dvě třídy výš. Resp. zvlášť v tomhle holobytu se na to nedá dívat ani zvenku.
Pokud jsi to nezaznamenal, tak jedovaté emise spalovacích motorů za posledních 50 let poklesly asi o 95 %. Žádné jiné odvětví lidské činnosti nezaznamenalo tak obrovský posun k ekologičnosti, jako osobní automobilová doprava! :-):yes: Ale bruselským ekofašistům to samozřejmě stále nestačí, chtějí jen ničit a omezovat naše svobody... :-(:no::no::no:
Romane, zlatá slova-bereš mi je téměř od úst :D:D
Komunističtí soudruzi porůznu hlásali, že ještě tato generace bude žít v komunismu (Chruščov), deklarovali dobudování socialismu (Novotný) - no a dnešní zelenorudí soudruzi zase hlásají bludy elektrické...
Jak říkal syfilitický magor soudruh Vladimír Iljič Lenin, elektrifikace + sověty = komuismus
A že se na obojím už pracuje :D:D:D
Obávám se, že jediné, čeho se skutečně lze nadít, je to, že elektromrdky budou lacinější než auta se spalovacími motory. Avšak nikoli proto, že by elektro-srágory ZLEVŇOVALY :-(:-(:-(
Vždyť přece kdo by nechtěl elektroplečku, u které v mrazivém počasí zaplatí za nabití baterie okolo 7.500 Kč, aby na to (v mrazivém počasí) ujel možná i 150 km :D
50 Kč (tedy dvě eura) za kilometr jízdy - no, kdo by odolal? ;-);-);-) https://www.autoforum.cz/…-20-tisic-korun/
Aby sme ale boli spravodliví, tak podobne vysoké marže očakávam že majú aj ostatní výrobcovia EV. VW navyše musí odniekiaľ vydolovať prachy na pokuty a mimosúdne urovnania pre Dieselgate.
Myslíš sodovkový plyn? Ten mi opravdu tak nějak moc nevadí. Určitě ne tak jako baterie plné těžkých toxických kovů a sloučenin.
Tady se ale vůbec nediskutuje o tom, co mi vadí nebo nevadí nebo víc vadí.
A tobě vadí víc vydrancovat kterou část Přírody?
Asi viac ako slušnú. 100 tisíc za baterky, stotisíc za elektromotor a elektroniku, stotisíc splátka vývoja. Za 600 tisíc predávajú vpodstate bežný hatchback v základe, bez motora a prevodovky. To je dobrý kauf. A myslím si, že som im to zostrihal hodne prísne.
že veškeré suroviny na planetě proměnilo na baterie, tak bude řesit megaprůser. Něco jako s vyhořelým jaderným palivem. To je ta nedostatková komodita, o kterou se všichni perou aby se u nich mohla skladovat.
Až bude tobě, pionýre, čtenáři, třicet, pětatřicet let, vzbudíš se do světa, který už v mnohém nebude podoben dnešku. Budovatelé komunismu v Sovětském svazu i u nás budou mít k dispozici moderní automatizované závody, zvládnou zemědělské práce průmyslovým způsobem, budou pracovat šest hodin denně. V té době proniknou hluboko do tajů vesmíru.
To všechno se promítne do každodenního života: 250 milionů tun oceli ročně, hojnost všech prostředků, městská doprava zdarma, bezplatné stravování ve školních a závodních jídelnách, bydlení v prostorných bytech bez nájemného, levné nebo bezplatné turistické základny atd.
To není začátek fantastické povídky našeho časopisu, to je reálný dvacetiletý program Komunistické strany Svazu sovětských socialistických republik, o kterém píše, mluví a přemýšlí celý svět. Bledne sláva kapitalistické techniky a výroby. Vždyť za deset let předstihne SSSR Spojené státy americké dvaapůlkrát a v roce 1980 bude jeho náskok sedminásobný.