Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací testy

Zpět na článek

TEST Fiat Panda 0.9 TwinAir 4x4 vs. Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 – Knedlíky na sněhu

51 komentářů

Avatar - Blue Sun
Blue Sun
potřebuje naprosto zoufale nový interiér... Na to designové peklo se nedá koukat.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Fiat by potřeboval nový designový jazyk obecně, už i panda smrdí tou 500retro módou...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Zvenku je to aspoň u Crossu přijatelné. K Pandě se vzhled hračky aspoň trochu hodí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne by tedy neuráželo, kdyby měla trochu ostřejší hrany, jako ta původní, Ignis je proti tomu fešák, takové hezké miniautíčko na hory.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jediné, co Ignisu trošku škodí, je pohled zezadu. Vypadá užší, než ve skutečnosti je.
Kolega si asi před čtvrt rokem Ignise koupil, taky 4x4 v nejvyšší výbavě, je z toho nadšený.
Ota4
Já to mám zase obráceně. Více se mi líbí panda
h.onzyk
Já to mám přesně naopak, Panda je mi mnohem sympatyčtějsí. Techniku hodnotit nemůžu, s nějakou lowcost verzí Pandy jsem kdysi jezdil v autoškole, s Ignisem zkušenosti nemám.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
som na to, podobne.. pisem to nizsie.. aj u man vitazi panda... panda je proste cool a crazy a fakt aj ako stylovka genialna.... naopak miesto miesatmi az gycovo vyzerajuceho ignisa rozcapeneho na tych koleckach ( aj zadne partie su des ) uz potom od suzuki radsej serioznejsieho swifta... ale panda je fakt krasne auto... nesatrnuce ... genialne spravene :yes:
Cenduro
Ignis je všechno jen né pohledné auto. Pohled zezadu, nebo šikmo z boku..... prvně jsem si myslel, že to někdo vyrobil doma.
Ota4
Tak jako jestli panda potřebuje nový interiér tak co po tom to Suzuki? To je příšerný interiér
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Co jiného od tebe čekat. :-D:-D
zlysoused
No tak hlavně že ty jsi při svých hodnoceních ztělesnění objektivnosti.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já s ním souhlasím, koukat se na to nedá, přijde mi to uvnitř jako autíčko pro děti. A samozřejmě na tom není nic objektivního, hodnocení designu je vždy subjektivní.
zlysoused
Mě se interiér Pandy taky nelíbí. Můj koment byl myšlen obecně, v kontextu vlákna, v kontextu reakce na Otu4. ;-)
Ota4
Tak abych tě uklidnil třeba Tipo a 500L se mi nelíbí. Stačí takhle? Nejsem fanatik nebo tak něco?? Co myslíš?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Mně je fuk, co se ti líbí nebo nelíbí.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Problém Ignisu je ve zpracování a materiálech, které jsou opravdu hodně low-cost. Za 300 tisíc se to dalo zkousnout, ale za 400 nevím.
Xylo
V ceníku 2021 je Ignis od 303 tisíc, pro normální ježdění je asi čtyřkolka zbytečným výdajem.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Proč pořád merite dynamiku na určitý rychlostní stupeň? Vždyť je to totální kravina a ještě v porovnání atmo vs turbo. Není lepší tedy změřit maximální možnou akceleraci s řazením? Kdo z vás s atmosférou akceleruje z 50tky na 4ku, když potřebuje fakt zrychlit?
Avatar - wakantanka
wakantanka
K tejto správnej pripomienke len jedno: je to marný, je to marný, je to marný 🙂
ACE.
Přesně tak, když potřebuju akcelerovat, nemám problém v 50 řadit 2, prostě to k atm. patří....
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Pro nejlepší akceleraci je dobré podřadit i u turbomotoru. Jen si lidi pod dojmem "zátahu" odvykli, a pak jim rozjezdy a zrychlení trvají týden.
Avatar - Ozzman
Ozzman
U turba tředa dejme tomu tu 4ku ano, ono to vytáhne v přijatelném čase třeba na 90, ale když chceš víc, stejně musíš podřadit.... proste nesmyslnné srovnávání.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Protože není měření dynamiky, ale pružnosti.
Avatar - kari.laz
kari.laz
to je ale celkem k ničemu. Potřebuju vědět dynamiku a ne pružnost. Pokud nechci, nebo neumím řadit, tak si koupím automat, co to udělá za mě.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak pružnost se hodí skoro vždy, viz třeba 1.4 74 kW ve Fabii nebo 1.6 atmo v Toyotách, které slušným parametrům navzdory většina lidí hodnotí jako líné. Znalý člověk dokáže z technických údajů odtušit, jak se bude motor chovat, ale jsou takoví, kteří maximálně tuší, že má motor nějaký objem a možná i výkon.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je ale pitomost, že ty motory neumí člověk vytočit právě ještě tyhle nelogické měření pružnosti podpoří. Je to nicneříkající parametr a jen zkresluje.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nie som technik a už vôbec neštudujem u áut grafy s priebehom výkonu. Zväčša mi stačí pár km, aby som našiel pásmo otáčok, kedy ten daný motor podáva to najlepšie zo seba a podľa potreby to následne využívam. Ale uznávam, že drvivá väčšina dnešných ovládačov vozidla to nikdy neobjaví a potom kade tade trúsi svoje múdra o tom aký je ten ktorý motor taký či onaký. 🙂
Avatar - kari.laz
kari.laz
Krásně to je vidět i na silnici, kdy začne někdo předjíždět, třeba i relativně pomalu jedoucí kamion a jede snad o dva kilometry rychleji než ten kamion a já si říkám, předjede ho vůbec, nebo ho něco v protisměru za tu dobu sejme. Protože prostě jen přidá a jede, místo aby to podřadil, vytočil někam do pásma, kde to má výkon a v pohodě jel. Ted mám na mysli situace, kdy kamion jede 70-80 a chce ho předjet něco slabšího. COž by ho předjelo i tak v pohodě, pokud by řidič neměl hrůzu z toho, že musí motor vytočit. Najedil jsem pár tisíc s Yarisem I motor 1.0 50KW a i s tím pokud se to vytočilo k červenému nebyl probém pomaleji jedoucí auta předjet. Pak nad těch dejme tomu 90 už se tomu tolik nechtělo, ale rozhodně se s tím jezdit dá, pokud člověk ví, jak s tím zacházet.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Našel jsem alespoň tohle

https://zeperfs.com/…uel5588-7019.htm


Je tam jasně vidět 80-120 last gerar celkem přesvědčivé vítězství Fiatu, ale jak tam je jen libovoné 80-120 tak Ignis Pandu převálcoval jednoznačně.
Plus celkem jednoznačně lepší hodnoty 0-60/80/100/120/140
Avatar - Ozzman
Ozzman
:yes:
Makovnik
Divne udaje tam ma; ak si das cez stopky toto, vyjde 12.3, video ukazuje 12.8 https://www.youtube.com/watch?…
4sek v pripade Suzuki 0-60 mi pripada ako uplny nezmysel,
115k Up! GTI dava 0-50 za 3.5. Z 0-60 to vychadza az na 4.3s.
115k Opel Adam ma na 100ku az 10sek, tolko nemoze mat Suzuki s 25k slabsim motorom, ani keby vazilo o 200kg menej.
https://zeperfs.com/…uel5530-7180.htm
Avatar - lamal
lamal
zeperfs tam ma s pandou blbosti, tie casy su nerealne zlé... ignis naopak moc pozitivne, to by som sa pozrel ako ignis 1.2 da 0-120 za 14,1s to je total kravina ...
Avatar - Stejsn
Stejsn
ale ten Ignis je prostě hezký auto. Sympatický z každýho úhlu. Fiat ale zase chválím za velký okna, hlavně boční zadní. Děti určitě ocení, když vidí ven. Jenom poznámka: to se tý Pandě tak strašně lepí na palubku prach? I svislý povrchy jsou na fotkách za***ný neskutečně! :-O
nippon
Nečítal si pozorne. Je vyrobená z recyklátu, preto ten povrch 😀
Avatar - Stejsn
Stejsn
Oh, díky.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
I recyklát se dá udělat tak, aby vypadal hezky a ne jako podřadný plast ze zahradních chodníčků.
h.onzyk
Já to mám naopak, Panda se mi líbí ze všech stran, Ignis je zezadu a z boku tak neuvěřitelně škaredý, že by mě to asi dokázalo odradit i od nákupu. Ale v tomhle segmentu jsem fakt BY kupec, protože auto pro sebe řeším od C segmentu výš. Tam zas syndromem těžké zadnice trpí Mazda 3, přitom v sedanu je tak krásná ... No a přiznám že pro Fiaty mám trochu slabost, byla to moje autoškolská vozidla :-)
zlysoused
Ignis vypadá parádně zepředu, zezadu a zboku je to ovšem obludka. Celkově je exteriér Pandy přes svůj věk pohlednější. V Interiéru je to naopak. Jinak moc nerozumím bodovému hodnocení za dynamiku a komfort jízdy.
Othello
... a podle testu by si laik mohl myslet že Panda má oproti Suzuki něco světoborného. Vždyť má dokonce dva diferenciály (na rozdíl od Suzuki, která má taky dva že ano ?)
A taky má Panda nadstavbu ESP simulující samosvorný diferenciál, kterou má Suzuki samozřejmě také, jen se o ní p. Baborský zapomněl zmínit.

Takže obě auta mají trvale poháněný předek a k němu připojitelný zadní pohon a jediný rozdíl je akorát ta viskózní vs. elektronicky řízená spojka
Neškodilo by trochu objektivity
Avantime
:yes: Faktom ale je, že Panda 4x4 toho v teréne zvládne viac ako Ignis aj keď teda ani jeden z dvojice nie je na nejaké off-roadenie.
Othello
To je možné, i když terénní schopnosti nejsou jen o typu pohonu.
Elektronicky řízená spojka by měla být účinnější, ale těžko se dá říct ža by na pohon 4x4 šla každá značka úplně jinak
Mr.Murphy
.... ale jo, je fajn že tyhle prcky ještě někdo dělá jako 4x4 a s odvážným designem a křiklavou barvou.... cílová skupina je asi dost malá, ale kdyby mi to někdo na víkend v horách půjčil, asi bych jezdil s hubou od ucha k uchu :-)

Jinak Panda zvenku fakt nestárne, ovšem vnitřek, to je bizár..... ale stejně bych si ji koupil.... ;-)
Avantime
Musím povedať, že miesto nejakých mäkčených plastov viac oceňujem funkčnú výbavu a v tomto mi Swift aj Ignis učarovali. Swift so štvorkolkou som si zamiloval, lebo za rozumné peniaze sa konkurencii môže o takej výbave len snívať. Mŕtvy uhol, adaptívny tempomat, upozornenie na idúce auto pri cúvaní na cestu...To sú všetko veci, ktoré by som už v novom aute uvítal, dokonca rád videl ako štandard.

A veľa urobí aj ten pohon AllGrip, hlavne keď podceníte situáciu, lebo ste človek z mesta, ktorý už pomaly nevie ako vyzerá sneh a zrazu poriadne nasype a vy sa musíte vyšplhať hore kopcom skôr než sa cestári zobudia. Swift ma v tom nenechal a asi vtedy mi padol do oka.

Škoda, že nemá silnejší motor, lebo v meste to aj vďaka hybridu ide pekne, ale nejaké tie diaľničné pripájania a stúpania sú už nepríjemné.

No a Ignis sa mi páčil, už keď som mal možnosť ho vidieť ako koncept iM-4, keď ešte bývali autosalóny. Z môjho okolia som jeden z mála, kto je ok aj s tým ako vyzerá zozadu, beriem to ako taký kei car. Čo sa jazdy týka, je prekvapivé, ako sa to správa v zákrutách, lebo vyššie ťažisko neprekáža, skôr ako zaznelo v teste tá nízka hmostnosť a keď má zákruta nerovný povrch, už treba fakt dávať pozor. A s tým novým CVT je faktor zábavy žiaľ len polovičný.
José Feliciáno
Logicky jsem čekal reálné srovnání z náročnějšího terénu, dozvěděl jsem se, že auta mají malý kufr :D . U rodinného kombi jistě důležitý aspekt, Pandou ovšem nejezdím s rodinou do Chorvatska. V textu se dočtu, že má Panda dobrý podvozek, který leccos s přehledem vyžehlí,ale v závěru dostane horší hodnoceni za komfort?! Ignis je možná modernější, ale ke stádu veledůležitých asistentů si vyhřívané přední sklo nekoupím. No, ještě že má redakce i schopnější redaktory,od kterých se našinec dozví vic,jak obecné informace o funkci pohonu.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, a vůbec nejlepší na tom je, že Ignis - mimochodem podle mě fajn auto - má sice o dost menší kufr, ale za to trojnásobný počet bodů za prostor.
:-)
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
teda ta panda hoc je razvorom podstatne mensia aj vekovo podstatne starsia sa mi paci ovela viac ako ignis a pride mi aj celkovo ovela viac cool aj viac stylova a celkovo viac crazy.... ako malicke auto pre radost tak za mna pandu 4x4... a aj tou pruznostou motora je to tam za mna ina liga ako komotny ignis pre mamicky ... kde uz podla mna potom radsej zobrat chlapackejsieho swifta za podobne prachy ... ale ta panda je fakt genialna... dodness nezostarla ani o den... a pritom v nej vidim jazdit aj chlapov.... podone aj v F500... co sa uz napr o mama schopping car ako aygu ci ignise neda povedat... ale to je len dokaz toho ze fiat nadalej tieto vozy vie najlpesie .... len skoda ze na kazdy dalsi model treba cakat celu vecneot .. lebo nebyt tohto flakania tak mohli byt uplne inde a v vsetkych strcit do kapsy... a to aj mimo minisegment... skoda... aj punto bolo vzdy topka medzi malymi... pamatam este ked prisllo punto II a malo najvacsi kufor v triede.... a uz hned prve punto I dokonca v predaji drtilo v europe aj golfa... ale kedze poslednych 10 rokov uz fiat zaspal dobu tak logicky aj straca svoje poctivo a zasluzene vydobyte pozicie .... chcem od fiatu vidiet aj novu pandu aj nove punto.... mna aspom teda skutocne nezaujima el F500 za melon... tu nech si strcia do zadku... a myslim ze mnohi to vidia podobne... mna zaujima ukedy pride nova seriozna panda aj punto .. spolahlive prakticke dostupne vozy pre beznych ludi.... sand sa v tejto dekade uz konecne dockame.. ked tu predslu uz prespali .... :yes:
José Feliciáno
Určitě nejsem objektivní, protože Pandu 4x4 mám od roku 2016. Tenkrát jsem ji ještě mohl koupit s naftovým čtyřválcem 1,3 . Koupě nelituji, i když uznávám, že pro kratší jizdy po městě to není ideální kombinace. Ale v benzínu byla čtyřkolka jenom s dvouválcem a to pro mě byla poněkud výstřední volba. Obecně je mi Fiatu líto,kam se za ty roky posunul. Když vidím Pandu 100 HP nebo Punto Abarth, tak si říkám - je to v pytli, dědku. Ještě, že aspoň ta pětistovka se dá koupit v provedení Abarth. Zatím...
Avantime
Fiat má u nás aj u vás marketing a PR na úrovni SsangYongu. To potom aj tak vyzerá, keď talianske autá predáva maďarská firma sediaca v Prahe. Za mňa total tragédia, sporadicky nejaká reklamná kampaň a hotovo. Nikto vlastne poriadne nevie ako fungujú, všetko ostáva na díleroch, ktorí postupne končia s Fiatom.
Toto je podľa mňa väčší problém ako starnúce portfólio. Suzuki tiež nemá až na tie Toyoty už pár rokov nové modely, ale aj s tými štyrmi vie predať na Slovensku dvojnásobne viac než Fiat a to ani nemá úžitkové vozidlá. Proste hanba, už aby vďaka Stellantisu nastali zmeny.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Pravda je, že nevytěžit v Česku potenciál Tipa, jinde úspěšně prodávaného, je od importéra celkem umění.
Makovnik
Tester odpadava aka je Panda mala,ale ruky ma natiahnute pomaly do vystretia, vsetko je v nej male, ale namerane rozmery tomu vobec nezodpovedaju, ani bodovemu rozdielu 3 vs 1.
Tie bodove hodnotenia strielaju uplne od brucha.
Rovnako hodnotenie podvozka je podla textu lepsie v pripade Pandy, bodovo vsak menej.
Nejake harakiri tu zase redakcia spachala.