Jihokorejská automobilka Hyundai kvůli výměně bateriových systémů u přibližně 82.000 elektromobilů po celém světě upravila hospodářské výsledky za čtvrté čtvrtletí.
mnou objednana 911 GT2 RS byla z prodeje stazena jeste pred tim nez me stihli auto dodat a tak jsem musel cekat dalsi mesice, z tech dodanych exemlaru co stihli zakaznikum dodat shorela cca pulka, safra ze se za tech 57 let co se 911 vyrabi nestihli poucit :-[]
a podobny problem melo jednu dobu i Lamborghini
a vlastne na 1000 kusu stale vede v pozarech ICE a to dosti vyrazne na BEV, safra ze se ty automobilky nepoucej a nepoucej a porad ty auta delaj horlava :-[]
Mě ani tak moc nezajímá, že nějaká automobilka musela měnit baterky a provařila miliardy. VW pro..bal taky miliardy na svoji aroganci a bylo mi to jedno. Ale děsně mě tenkrát štvalo to neskutečný mrhání s prostředky a surovinami, při následné dementní likvidaci všech těch aut. A proto mě spíš zajímá, co se teď bude dít s těmi 82.000 nepotřebnými baterkami, jak je ekologicky zlikvidují a kolik bude ta likvidace stát. Ale to už se asi nikdy nedozvíme...
to celkem sedi
jestlize prumerna kapacita baterky je 70kWh, tak 1kWh i s praci vychazi na cca $160, pricemz loni se cena aku mela pohybovat v prumeru kolem $130/kWh
Jestli cena baterie do Hyundai Kona Electric stojí 1,276 mil. Kč, potom pouze baterie do 82 tis aut by měly stát 104,7 mld. korun a předpokládané náklady na výměnu baterií u 82 tis Hyundaijů jsou 900 mil. dolarů, což je při kurzu 22,10 Kč za dolar cena pouze 19,9 mld. Kč. Tedy cirka pětkrát méně a kde je ještě cena práce za výměnu baterií??? :no::no::no: