Naposledy jsem v Radotíně jezdil na benzínových. EV bych klidně rád vyzkoušel. Oni ty benzínový zase tak moc nejedou. Dovedu si představit, že odezva na plyn bude mnohem lepší u EV.
E-motokary normalne existujou. Jedny jsou pokud vim i v Praze.
Akorat jich potrebujes 2x tolik. Vzdy jedny jezdi a druhy se nabijeji.
A restaurace muze byt soucasti i indoor arealu. :yes:
PS Odezva na plyn se neda srovnat s temi zakladnimi benzinovymi. :yes:
Chybejici zvuk trochu tlumi emoce...
Ale clovek se muze vic soustredit na zatacky.
A presne slysi co se deje.
Tak jako v EV.
To si napsal pěkně. Bohužel je to tak. "Ozeleňování" motorsportu je ovšem podle mě něco strašného. To se vždycky zelená pakáž chytne nějaký ideologie a tu pár let razí. Teď jsou to aktuálně hybridy a EV. Před 10 lety to byla nafta. Počítám, že za 10 let to bude vodík a na hybridy a EV se bude plivat kvůli neekologickým baterkám.
Galileo je považován za průkopníka svobodného vědeckého zkoumání.
Často je uváděn jako „otec moderní astronomie“, „otec moderní fyziky“ a dokonce „otec vědy“. :yes::yes::yes:
Skoda ze ty i Dinar vedu popirate...
Dinar uz se asi radeji neozve, protoze jsem ho zase nachytal, ze si vymysli :-)
Jako tehdy s web of science...
Ale treba jeste uvede odkazy z web of science na neoteplovani.
A snad i na ty aktivisty, co zavadeli diesel v LeMans..
PS Zavadeni dieselu (prisnych limitu co2) byl predevsim vysledek lobbingu evropskych automobilek jako obrana proti japonske konkurenci (ktera byla s benzinem s co2 v nevyhode).
Tehdy si to predevsim sef VW velmi pochvaloval a prsil se, jak vse zvladnou.
S konsensem jdi někam. Nějakých 400 let nazpět byla tehdejší významná mocnost - katolická církev - v konsensu, že bude třeba upálit Galilea, protože Země se netočí.
Tak do motokár to nikdo necpe. Motokára není ideální stroj na aplikaci dieselu. Tam bych si dokonce dovedl představit mít elektromotor. Protože ti to na těch pár minut provozu stačí a jezdilo by to s tím jako čert. Ale na trucky a LeMans, který se jezdí většinou venku a ne v hale to je zase vhodnej pohon.
Já vyloženě taky ne, ale občas se na to rád podívám. Ani nevím, že nějaký pitomec vymyslel omezení maximální rychlosti. Nedovedu si ale představit roubovat do těch aut nějaký naturbený benzíny.
https://iopscience.iop.org/…9326/11/4/048002
The consensus that humans are causing recent global warming is shared by 90%–100% of publishing climate scientists according to six independent studies by co-authors of this paper. Those results are consistent with the 97% consensus reported by Cook et al (Environ. Res. Lett. 8 024024) based on 11 944 abstracts of research papers, of which 4014 took a position on the cause of recent global warming.
Ty prostacku. :-!
Nepoustim se do toho, jaky jediny pohon je na zavody nejlepsi. Pisu o tom, ktery je nejsmradlavejsi.
Ale tady ctu neco uplne jinyho o dieselu a jeho vstupu do zavodu nez pises ty o zelenych aktivistech. https://www.popularmechanics.com/…-diesel-winners/
How Manufacturers Found Diesel
It was one manufacturer's recognition :-O of the importance of fuel economy that changed everything. Audi decided to look at how to improve their vehicles' average speed at endurance events, and deduced that fewer fuel stops would be an integral key. Among the solutions was efficient diesel power.
Mas nejaky odkaz na ty zelene aktivisty a zavadeni dieselu?
Neprijde mi, ze nekdo byl "nucen stavet" diesely.
V tom mem odkazu se pise pravy opak toho, co jsi napsal ty.
Jak si to vysvetlujes?
Přesně tak, v době, kdy "ekologové" tlačili dýzl, byly na základě pravidel pro WEC týmy nuceny stavět auta pro závody s dýzly, následně "ekologové" začali tlačit hybridy, a tak tu máme závodní auta s hybridy. Jenom neorientovaný prosťáček se pak může pouštět do absolutních soudů o tom, jaký jediný pohon je nejlepší pro závody, potažmo speciály pro WEC. Ale to je zdejší kolorit, místní věrozvěsti bojující za Pravdu jedou samo na té poslední vlně, vlně hybridu, EV, až přijde nějaký nový apoštol s tím, že nejlepší pohon je na sopel z nosu, budou se bít za sopel. ;-)
Enviromentální dopad agregátu byl právě za prosazením dieselů do 24hLM. Začali s tím francouzští zelení pod heslem snižování uhlíkové stopy závodů a nakonec natlačili do 24hLM taková pravidla, že diesely se staly konkurenceschopné (posléze jejich vliv způsobil rozšíření těchto pravidel na celou WEC). Tento proces "ozeleňování" závodů pokračuje až dodnes a prakticky vytlačil klasický benzínový motor jen do okrajových kategorií motorsportu, takže vrcholné kategorie pod tlakem uměle sestavených pravidel přešly na hybridy, v současnosti se třeba F1 vážně zabývá myšlenkou hybrid a syntetická paliva a dalším krokem budou EV. Automobilky ve snaze vítězit se jenom přizpůsobují těmto pravidlům a v dané době prostě staví takové pohony, které za daných pravidel jsou schopné zvítězit.
Bohužel. Stejně to bylo o pár let později s hybridy, pravidla napsaná tak, aby je výrazně zvýhodnila. Ale šlo to tak hezky v duchu doby, aby se ukázalo, jak je hybrid "lepší".
Věřím tomu, že pokud bude zájem prosadit elektrické vozy, dokáží i pro LM napsat taková pravidla, kdy budou elektrická auta neporazitelná.
Hele taky jsem nad tím už přemýšlel a napadlo mě jestli to nezlepšuje směrování proudu vzduchu na zadní křídlo. Nebo mě taky napadlo jestli to nepomáhá stabilitě auta při vysokých rychlostech, ale to jen spekuluju.
Může mi někdo fundovaně vysvětlit, co přesně má u těhle aut aerodynamicky dělat to svislé prkno za kabinou? U letadel to má pohyblivou část a mění se tím směr letu, ale co to má dělat u auta? Vodorovné křídlo chápu, to tlačí auto k silnici, ale tomuhle nerozumím, vyjma toho že to zvyšuje citlivost na boční vítr. :-|
Víš za jakým účelem se jezdí automobilové závody? Aby si byl první. A jestli je na LeMans lepší diesel, protože má velkej krouťák a nízkou spotřebu, což ti pomůže vyhrát, tak to prostě Audi nasadilo do aut. Konstruktéry auta zjevně zajímalo něco jiného než enviromentální a akustickej dopad agregátu jak to bereš ty.
S dodavkou co pri 140 zobere v priemere 9 som este nesiel.
A v DPF sa nespali ani len popol zo siry. Podobne ako mnoho inych veci, ktore prejdu cez vzduchovi filter. Tieto veci v DPFku proste uviaznu a skracuju jeho zivotnost.
Ten hrubej hlubokej zvuk dieselu se mi skutecne nelibi.
I kdyz jde o zavodni auto. U toho Audi je to takovej chraplak. :-)
Sorry.
PS Paradni zvuk mely starsi AMG V8. Na dalnici jsi videl jak se blizi obycejny mercedes. A kdyz se dostal pred tebe, tak to byl koncert, kdyz se dostal do otacek, kam se normalni diesel nepodiva. ;-)
No a potom prislo SLS a to uz bylo poznat v zrcatku, ze to bude rychly...
Pak te to monstrum predjelo a z toho zvuku sel strach. Parada. :yes:
https://youtu.be/cxbMCHrWaQU
Mna skor zaujalo to opakujuce sa “udajne” a “prý”... to by ma znervoznelo aj u uplne obycajnejsieho auta. Ale inak to Le Mans TDI si pamatam a prislo mi to zvlastne, ze diesel na pretekoch...