Na prodej je vzácné Audi R18 TDI Ultra. Speciál pro Le Mans pohání diesel s výkonem přes 500 koní
Jestli patříte mezi fanoušky čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans, pak tohle auto jistě znáte.
Vždyť v roce 2011 Audi R18 TDI Ultra, speciál nejvyšší kategorie LMP1 (Le Mans Prototype), závod ovládlo. V kabině vítězného vozu (dvě R18 měly v závodě nehodu) se tehdy vystřídala trojice Marcel Fässler, André Lotterer a Benoît Tréluyer.
O pohon se prototypu staral turbodmychadlem přeplňovaný vznětový vidlicový šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu minimálně 397 kW. V Audi podle dostupných informací postavili osm exemplářů, přičemž do současnosti se jich dochovalo šest. A prý jen jeden funkční se nachází v soukromých rukou.
Ano, je to právě to auto, které si můžete prohlédnout v galerii. A také jde o auto, které je momentálně na prodej, nabízí ho lucemburská společnost Art & Revs.
Podle prodejce jde o vůz s šasi #100, který nikdy nezávodil. V Audi ho používali především k testování a homologaci, na některá klání však byl připraven jako "náhradník".
Zajímavé také je, že auto bylo v roce 2013 upraveno tak, aby vypadalo jako tehdejší hybridní R18 e-tron quattro. O pět let později ale u Audi Sport dostalo zpátky svou podobu z roku 2011. A od té doby se prý nepohnulo.
Prodejce dále tvrdí, že prototyp je připraven vyrazit na závodní okruhy, přičemž životnost motoru odhaduje na 10 tisíc kilometrů a sekvenční převodovka údajně vydrží nějakých 7 tisíc km. Novému majiteli pak se servisem prý pomůže bývalý inženýr týmu Audi Sport.
A cena? Ta je bohužel jen na vyžádání. Ale rozhodně nebude nízká.