Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
SoudceTi
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
stormrider
V roce 2017 jsem náhodou narazil na 2.0 TS se sportovním paketem, které bylo na prodej - najeto 100 tkm, původ ČR, od začátku auto s maximální péčí a nepoužívané v zimě. A tak jsem ho musel koupit... 😄
Naprosto kultivovaný motor, který od ca. 3500 otáček uměl vykouzlit úsměv na tváři - jednak solidní dynamikou, ale především nádherným zvukem, když otáčkoměr vystoupal k hranici 7000.
Jízdní vlastnosti neumím porovnat se soudobou konkurencí, ale i dnešním měřítkem jde o obratné a sportovně naladěné auto, které je radost řídit.
Je velká škoda, že většina 156 až na výjimky skončila na vrakovistich (především verze s nachylnejsimi Twin sparky) nebo do roztrhání slouží nepřizpůsobivým obyvatelům ghett (odolnější JTD).
Naprosto kultivovaný motor, který od ca. 3500 otáček uměl vykouzlit úsměv na tváři - jednak solidní dynamikou, ale především nádherným zvukem, když otáčkoměr vystoupal k hranici 7000.
Jízdní vlastnosti neumím porovnat se soudobou konkurencí, ale i dnešním měřítkem jde o obratné a sportovně naladěné auto, které je radost řídit.
Je velká škoda, že většina 156 až na výjimky skončila na vrakovistich (především verze s nachylnejsimi Twin sparky) nebo do roztrhání slouží nepřizpůsobivým obyvatelům ghett (odolnější JTD).
Mám jednu 156 2.0 T.S. v garáži, jako letní víkendovou leštěnku, s 80 000 km. Je to ještě Euro2 a ten motor jede prostě famózně! Vždycky, když jí jdu vyvenčit, mám pusu od ucha k uchu a jízdu si neskutečně užívám! 😄
Tak to gratuluju, takové už se stávají vzácným youngtimerem. 😄
Já jsem 156 nakonec poslal dál, na denní ježdění přišlo služební a na víkendovku jsem neměl místo - ale teď si to už trochu vyčítám😊
Já jsem 156 nakonec poslal dál, na denní ježdění přišlo služební a na víkendovku jsem neměl místo - ale teď si to už trochu vyčítám😊
Na 3ke 80-140 to TS velmi slusne upaluje, tych 0-100 za 9s v teste je velmi orientacna hodnota, real je tak 8,5s.
Mr.Murphy
.... půjčili mi to na chvíli jako předváděčku..... jako mladej kluk který do té doby jezdil jen v různých starých Fiatech jsem měl hoši regulérní závrať když jsem z toho auta vylezl.... to jak potichu a rychle to jelo, to mě úplně odpálilo.... (jasně, jde o to čím člověk do té doby jezdil, to je jasný 😁 )
prostě ať těch motorů kleklo kolik chtělo a ať už se ramena měnila stejně často jako olej, jedno je jisté: ve své době to bylo nádherné auto a jelo jako čert.... :yes: :yes: :yes: :yes😒br />
a ta estetika, ty vole, srovnejte to s tím co v té době dělali Němci a jiní, to byl zcela jiný svět.... Tahle Alfa vrátila do světa masového automobilismu čistou krásu.... všechna auta vedle ní najednou vypadala jako plechovky.... však si na ten rok 1997 vzpomeňte....
prostě ať těch motorů kleklo kolik chtělo a ať už se ramena měnila stejně často jako olej, jedno je jisté: ve své době to bylo nádherné auto a jelo jako čert.... :yes: :yes: :yes: :yes😒br />
a ta estetika, ty vole, srovnejte to s tím co v té době dělali Němci a jiní, to byl zcela jiný svět.... Tahle Alfa vrátila do světa masového automobilismu čistou krásu.... všechna auta vedle ní najednou vypadala jako plechovky.... však si na ten rok 1997 vzpomeňte....
Jiný svět? Němci v té době dělali e46 a určitě bych neřekl, že vypadala vedle 156 jako plechovka (v mých očích e46 vypadala a vypadá dodnes lépe, protože i když se jedná o stejně velká auta, tak proporčně je na tom auto s podélně uloženým motorem a krátkým předním převisem lépe než sebelépe zvládnutý předohrab s dlouhým předním převisem). A technicky vzato třeba M3 měla skoro o sto koní víc než GTA a navíc zadohrab vs předohrab. A ještě dnes vídám na silnici krásné kousky e46, zato 156 nepotkám jak je rok dlouhý. Však si vzpomeň.
Lepší a krajší sú rozdielne parametre. 😉 Tá e46 nevyzerala zle, ale bola to dobre vyzerajúca klasika vedľa netypickej krásky.
to máš určitě pravdu, E46 je klasa... ale když 156 přišla, tak na trhu byla E36.... a ta oproti té Alfě vypadá opravdu jak naprostá chudinka..... ale to není nic proti tomu autu, bylo už tou dobou na trhu dlouho, nic ve zlém, o to mi vůbec nejde....
vzpomínáš na ty okruhové bitvy v ETCC/WTCC mezi E46 a 156? to byla nádhera.... :yes:
vzpomínáš na ty okruhové bitvy v ETCC/WTCC mezi E46 a 156? to byla nádhera.... :yes:
Byli to generační souputníci, výroba obou začala koncem roku 1997 a skončila 2007.
Jj, asi vrchol v závodech cestovních vozů.
Jj, asi vrchol v závodech cestovních vozů.
No, a kolik lidí v ČR mluví německy, a kolik italsky?
A znamená to, že je němčina hezčí jazyk než italština?
😄
A znamená to, že je němčina hezčí jazyk než italština?
😄
Moc dobře znám 156ku s 2,0 i s 2,4. Dvoulitr byl fantastický, jel stejně jako 1,8 turbo, ověřeno v boji na rovině a zatáčelo to s velkou chutí. Po rychlém shoření po e😜lozi motoru zakoupen pětiválec, jelo to, zvuk se dal, ale kvalita výroby na úrovni Olcita, každý měsíc se něco syplo. Nakonec prodáno po šílených investicích do oprav mladíkovi a ten to prodal hned po roce nadšenému alfistovi, kterým se nikdy alfa nesype.
To auto je nádherné aj dnes, nie len vo svojej dobe. Dnešné autá často vyzerajú vedľa 156 ako neforemní hmyzáci.
Mám rad německy auta. Ale souhlasím ze designově se alfě 156 skoro nic nevyrovná. Přitom je extra nefotogenicka. Pamatuju na první fotky před premiérou, a to auto vypadalo ze mu upadne předek. A pak světová premiéra ve Frankfurtu..... když jsem došel na stanek Alfy, tak nekecam jsem si sedl na pr... a půl hodiny na to cucel jak puk. Nechápal jsem jak něco takovýho mohlo vzniknout.Krása nebeská.
Na druhou stranu premiéra byla typicky italská - bez informací, zamčeny auto atd.
Na druhou stranu premiéra byla typicky italská - bez informací, zamčeny auto atd.
coubes
Nejkrásnější auto své doby. Taky díky vzhledu prostě jedna z nejrpodávanějších Alf obecně. Ty tvary v pěkném stavu oslní i dnes. Je jich na cestě jako šafránu, ale když už se nějaká objeví, tak bezpečně poznáte, co se to kolem vás mihlo. Její krása je totiž v detailech. Nepotřebuje dělat vizuální kotrmelce jako současné BMW, nebo Mercedes a podobní a přesto je rozpoznatelná a originální. V tom je ta genialita jejího designu.
SoudceTi
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tak to ani omylem, design 159 není špatný, ale kráse 156 před faceliftem rozhodně konkurovat nemůže.
SoudceTi
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
"Nejkrásnější auto své doby". 159 přišla o hodně let později a ano její design je velice nadčasový a i dneska strčí většinu novinek do kapsy bez větší námahy. Ale už to v kontextu doby nebylo takové zjevení, jako v případě Alfy 156. To je auto o kterém se říká, že otevřelo 21. století v designu automobilů. Tedy rozhodně se nejednalo o žádnou přípravu na 159. Navíc, když každou "kreslil" někdo úplně jiný. Za velice sporný a kontroverzní mezikrok se dá považovat 156 facelift. To bylo snad poprvé a naposled, kdy Alfa udělala takovou chybu, že by faceliftem totálně zabila původní auto. Naštěstí GTA vycházelo z původního designu i když vznikalo až v době faceliftu "běžných verzí".
Tesat do kamene! Ta Giugiarova "příprava" na 159 byl skutečně ten velmi nepovedený facelift 156, který dokonalost původního designu De Silvy totálně podělal. Když jsem to poprvé viděl, bylo mi do pláče. A ještě Fiat dovolil, aby si za to na přední blatníky Giugiaro dal svoje štítky, aby tak De Silvu ponížili za to, že si dovolil odejít k VW! Ale nepochopili, že tak potrestali jen to auto a tedy i sebe! 😒 :no:
Prave naopak, tim faceliftem ta 156 neskutecne omladla a prokoukla. Po faceliftova by se klidne mohla prodavat jako nova jeste dnes...
Je to prostě kontroverzní facelift. A jako všechno má své příznivce i odpůrce. Když si odpustíme polemiky nad "čumákem", tak záď je prostě totálně zmršená. Úplně zbytečné natažení světlomentů s horizontálně opačným skosením, proti původní verzi a k tomu podivně odulý zadní nárazník, dělají zezadu z faceliftované verze spíš neumětelský slepenec. Přitom celý pocit "omlazenosti" nedělá nakonec nic víc, než jiná grafika světel a zahlazení nárazníků - tedy odstranění černých lištiček, což se dalo zvládnout bez potřeby tak dramaticky upravovat předek i zadek. Předek je sporný, ale zadek je otřesný.
ahoj, 156 ku nekreslil Da Silva, tak tam působil “jenom” jako šéf designer.
Nikoliv, ty úžasné tvary jsou přímo z jeho ruky. A mohu ti prozradit, že jsem před lety měl tu čest s ním krátce promluvit. Říkal mi, že ho ty tvary napadly v práci při obědě v jídelně. A když jsem mu vyjevil své nadšení a vlastnictví předfacelift 156, tak mi ji Walter načrtl v čelním pohledu do bločku. I s podpisem! Je to úžasný chlap, který si i přes svou genialitu na nic nehraje. Ten papírek dodnes uchovávám jako vzácnou relikvii! 😄
Ahoj Arese,
tak to je neuvěřitelný zážitek, v dobrém závidím. Nijak nezpochybňuji, co píšeš, já jen tehdy četl, že to kreslil Andreas Zapatinas, který pak šel k Subaru a celkem slušně zopakoval Alfastyl na Subaru Tribeca. A u Da Silvy jsem pak u Seatu ty schopnosti už neviděl, byly to generické koncernové ožužlávky. Fakt je, že A5 se mu zase povedla.
Btw., si k obědu dával Coca-colu v klasické láhvi, že jo..😄 A nebo jedl sushi z krásné italky..😄
tak to je neuvěřitelný zážitek, v dobrém závidím. Nijak nezpochybňuji, co píšeš, já jen tehdy četl, že to kreslil Andreas Zapatinas, který pak šel k Subaru a celkem slušně zopakoval Alfastyl na Subaru Tribeca. A u Da Silvy jsem pak u Seatu ty schopnosti už neviděl, byly to generické koncernové ožužlávky. Fakt je, že A5 se mu zase povedla.
Btw., si k obědu dával Coca-colu v klasické láhvi, že jo..😄 A nebo jedl sushi z krásné italky..😄
V pohodě. Zapatinas navrhl interiér 147, naopak její exteriér ještě stihl nakreslit Walter. 😄
.... přesně tak, 156 ve své době vlétla do světa designu jako meteorit.... oddělené sportovní budíky, zapuštěná zadní klika, výrazná maska chladiče..... to jsou věci které si pak poměrně rychle osvojily i další značky, ale 156 v tom byla jasný průkopník.....
Zatímco auta v 80. a na začátku 90.let byla taková funkcionalisticky věcná, ze 156 čiší taková organická, až umělecká krása.... ten design má prostě srdce....
159 jen rozvinula její designový styl.... nic víc, nic míň....
Zatímco auta v 80. a na začátku 90.let byla taková funkcionalisticky věcná, ze 156 čiší taková organická, až umělecká krása.... ten design má prostě srdce....
159 jen rozvinula její designový styl.... nic víc, nic míň....
Pro mě byla v 90 letech z normálních aut nejkrásnější Mazda 323F BA, která přišla v roce 94 a dodnes se za ní rád otočím, Alfa byla hned za ní 😄 bral bych obě, nakonec jsem si pořídil tu Mazdu
Tá Mazda bola dokonalá :yes: Tiež sa z ňou obzriem keď ju niekde vidím. A potom prišla Mazda 323F BJ = obyčajný hatchback nehodný mena 323F...
Alfy Romeo sú nádherné autá, ktorých sa bohužiaľ priveľa ľudí bojí kvôli povesti.
Alfy Romeo sú nádherné autá, ktorých sa bohužiaľ priveľa ľudí bojí kvôli povesti.
Ja Prvni 123
věčná škoda, že už nemohla mít opravdu Alfa motory, klidně třeba i jen ten základní 1.7 TS.
Nebyly to špatné motory, ale jejich poruchovost a náročnost na údržbu je opravdu... nad mírou.
Za mě.
I když z jiného pohledu jen předběhly dobu - protože většina "moderních" motorů je na to ještě hůř.
A to nemluvím ani o "slavné" 111...
Nebyly to špatné motory, ale jejich poruchovost a náročnost na údržbu je opravdu... nad mírou.
Za mě.
I když z jiného pohledu jen předběhly dobu - protože většina "moderních" motorů je na to ještě hůř.
A to nemluvím ani o "slavné" 111...
Tak je fakt, že jak původní DOHC čtyřválce 1,3-2 l, tak první generace osmiventilového dvoulitrového Twin Sparku byly neuvěřitelné držáky. Tuto schopnost nová řada 16V Twin Sparků opravdu totálně ztratila. Bohužel. 😒