Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI (147 kW) – Nový tajný sen českého chalupáře?

Arteon v rámci faceliftu rozšířil nabídku o druhou karosářskou verzi. I praktičtější Shooting Brake však zůstává hlavně stylovkou. Nabízí toho ale mnohem více.
Zpět na článek
15. 3. 2021 13:07
15. 3. 2021 13:12
15. 3. 2021 13:19
15. 3. 2021 13:41
15. 3. 2021 13:56
15. 3. 2021 14:20
15. 3. 2021 15:44
15. 3. 2021 16:00
15. 3. 2021 16:11
15. 3. 2021 18:01
15. 3. 2021 18:18
15. 3. 2021 18:31
15. 3. 2021 19:59
15. 3. 2021 16:03
15. 3. 2021 16:16
15. 3. 2021 17:25
15. 3. 2021 17:27
16. 3. 2021 15:20
16. 3. 2021 15:35
15. 3. 2021 19:23
15. 3. 2021 20:49
15. 3. 2021 22:43
15. 3. 2021 23:17
15. 3. 2021 23:40
15. 3. 2021 23:36
16. 3. 2021 00:56
16. 3. 2021 12:00
17. 3. 2021 00:38
17. 3. 2021 00:51
15. 3. 2021 14:10
15. 3. 2021 14:30
15. 3. 2021 15:28
15. 3. 2021 17:07
15. 3. 2021 18:26
15. 3. 2021 19:07
15. 3. 2021 19:36
15. 3. 2021 20:00
15. 3. 2021 22:16
15. 3. 2021 22:46
17. 3. 2021 01:22
16. 3. 2021 10:12
16. 3. 2021 10:40
16. 3. 2021 12:03
16. 3. 2021 12:24
16. 3. 2021 13:20
16. 3. 2021 14:07
16. 3. 2021 15:00
16. 3. 2021 15:04
16. 3. 2021 15:33
16. 3. 2021 18:06
16. 3. 2021 18:14
16. 3. 2021 19:18
16. 3. 2021 21:49
16. 3. 2021 21:44
16. 3. 2021 21:54
16. 3. 2021 22:39
16. 3. 2021 22:48
16. 3. 2021 23:43
16. 3. 2021 18:11
16. 3. 2021 13:14
16. 3. 2021 14:39
17. 3. 2021 11:04
17. 3. 2021 19:03
16. 3. 2021 07:47
16. 3. 2021 12:05
16. 3. 2021 12:38
16. 3. 2021 15:02
16. 3. 2021 15:16
16. 3. 2021 15:27
16. 3. 2021 14:49
15. 3. 2021 17:15
15. 3. 2021 13:25
15. 3. 2021 13:33
15. 3. 2021 15:26
15. 3. 2021 15:38
15. 3. 2021 16:08
15. 3. 2021 17:08
15. 3. 2021 17:34
15. 3. 2021 17:48
15. 3. 2021 18:26
15. 3. 2021 18:49
16. 3. 2021 08:27
16. 3. 2021 12:14
16. 3. 2021 12:24
16. 3. 2021 12:43
16. 3. 2021 13:16
16. 3. 2021 13:23
15. 3. 2021 16:20
15. 3. 2021 17:23
15. 3. 2021 17:24
15. 3. 2021 17:31
15. 3. 2021 17:31
15. 3. 2021 18:17
15. 3. 2021 18:38
16. 3. 2021 09:15
15. 3. 2021 14:16
15. 3. 2021 14:33
15. 3. 2021 14:25
15. 3. 2021 14:58
15. 3. 2021 15:13
15. 3. 2021 16:23
15. 3. 2021 17:09
15. 3. 2021 17:12
15. 3. 2021 17:26
15. 3. 2021 17:31
15. 3. 2021 18:17
15. 3. 2021 18:19
15. 3. 2021 18:40
15. 3. 2021 13:30
15. 3. 2021 13:54
15. 3. 2021 15:12
15. 3. 2021 15:19
15. 3. 2021 18:36
15. 3. 2021 19:03
15. 3. 2021 22:43
15. 3. 2021 18:30
15. 3. 2021 16:33
15. 3. 2021 16:48
15. 3. 2021 16:54
15. 3. 2021 17:19
15. 3. 2021 21:29
15. 3. 2021 13:07
Paráda
Super auto, které funguje, dobrá i cena, to taková toyota je k smíchu s tou jejich cvt
Rozbalit vlákno
124
15. 3. 2021 13:12
Re: Paráda
jj cena velmi podobná s pětkovým kombíkem, dlouho bych to v sobě dusil ale pak bych běžel... pro pětku
Avatar - KANKUNEN
15. 3. 2021 13:19
Re: Paráda
Povím ti takovou novotu. U prémie jsou příplatky taková kláda, že jak to naložíš po novinářsku, tak ti vyjde ještě k Arteonu na GTi. Kolik krát už to tady bylo řečeno. A ta cena, no nějak se na ty ID musí nahrabat peníze.
15. 3. 2021 13:41
Re: Paráda
psal jsem podobná, ne stejná. stejná s trojkou, ale někdo mě bude opravovat, že je v tom daleko víc místa. no, takhle: obě dvě jsou prostě po čertech lepší auta...
Avatar - KANKUNEN
15. 3. 2021 13:56
Re: Paráda
půl milionu je skoro stejná?
Avatar - Dinar
15. 3. 2021 14:20
Re: Paráda
Pětku bych z debaty o arteonu vynechal, to je jiná liga, ale 320d kombi, přímý soupeř, stojí v základu o 40 tis. míň, než je základ tohoto arteonu. Výbavy v základu má arteon možná o těch 40 tis. víc, adapt. temp nebo keyless, každopádně jsou to cenově velmi srovnatelná auta, ale i přesto, že zrovna v dané motorizaci (R4 dýzl) jsou rozdíly mezi prémií a mainstreamem zanedbatelné, asi bych pro kvality hnacího řetězce, hnanou nápravu, design a ergonomii interieru věděl hned, co zvolit.
Avatar - Ozzman
15. 3. 2021 15:44
Re: Paráda
Já ti nevím, tímto novým TDI 147kw jsem nejel, ale co mohu soudit tak r4 2.0 od BMW proti jiným TDI 2.0 a nebo i jiným mainstreamovym motorům této kategorie jede trochu líp, poznal sem to i já jako laik. Kultivovanost, průběh výkonu, přišlo mi to prostě lepší, sladění s převodovkou a vůbec pohon a tak...
15. 3. 2021 16:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
15. 3. 2021 16:11
Re: Paráda
To je určitě častá závada r4 dieslu BMW, moc jich nejezdí tak proto se o tom ani nepíše co? :)
15. 3. 2021 18:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
15. 3. 2021 18:18
Re: Paráda
No, tak bavíme se o motorech 2.0d R4, ty si vytáhl již nevyráběný model s R6 třílitrem.
15. 3. 2021 18:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
15. 3. 2021 19:59
Re: Paráda
Já ten motor nikdy nevlastnil a ani dlouhodobě neprovozoval, tak ti nemohu poradit, ale do osobaku nafta samozřejmě patří, jen se nehodí na všechny typy provozu.
Avatar - iudex
15. 3. 2021 16:03
Re: Paráda
Tak všade sa uvádza, že najnovšia generácia TDI (Evo) je o kus lepšia ako predchádzajúca vo všetkom, od subjektívnej dynamiky cez kultivovanosť po spotrebu. Ale treba povedať, že tá predošlá gen. ma zrovna nenadchla, 140 kW Arteon mi prišiel dosť slabý, ak by mi niekto povedal, že je to ten 110 kW motor, kľudne mu uverím. Oproti tomu bol bavorácky 140 kW dvojliter skutočne lepší.
Aj tak by som ale v tejto triede uprednostnil benzín, TSI je tiež veľmi úsporný.
Podľa Spritmonitoru má Arteon s 2,0TSI 140 kW priemer 7,85 l, kdežto TDI 140 kW má 6,48 l.
Avatar - Ozzman
15. 3. 2021 16:16
Re: Paráda
Když tohle se říká o každém TDI při každé modernizaci. Včera vedle mě jel pomalu naftový Kodiaq, fubgl nový, takže TDI Evo a ven zněl stejně traktorovite jako staré 1.9tdi. Jezdím pracovně předchozím 110kw TDI už po WLTP a v kultivovanosti tam nespatruju rozdíl proti prvním 2.0tdi CR. Když to srovnám i s manistremovymi dvoulitry, tak co se týče hluku a kultivovanosti, jsou na tom vždy o chlup lépe a u BMW tuplem. Jediné TDI, které mne nerusilo na palube byla A3 (myslím R4tdi). Neber to tak, že mi to vadí, já diesel rád, ale rozdíly tam jsou :)

Já jezdil i bitdi a taky mi nepřišlo tak brutální, na to kolik má kW. Spíš asi ve vyšších rychlostech to mělo víc síly, než jednoturbove TDI.
Avatar - iudex
15. 3. 2021 17:25
Re: Paráda
Tak za mňa je traktorovitá aj 3er s R4 dízlom, ani z tej som nebol zrovna nadšený. Ja akceptujem naftu až od R6/V6 (teda od vyššej strednej, resp. do väčších SUV), inak vždy radšej benzín. Mne príde rozdiel R4 vs. R6 v nafte ešte o dosť výraznejší, ako pri benzíne.
Avatar - Ozzman
15. 3. 2021 17:27
Re: Paráda
Jo, to máš samozřejmě pravdu, ale to TDI - nic proti němu, jede dobře, ale ten svuj zvukový charakter si zachovává už od dob "rotačky" :D Pořád to tam je slyšet. Naopak takové V6TDI, to je paráda ;)
16. 3. 2021 15:20
Re: Paráda
Na margo kultivovanosti stare vs evo TDI (vybracie a nastavenie DSG): Mame doma 2020 Sharan 130KW 4m DSG (manzelka ale dost ho jazdim aj ja) a 2021 Superb 110KW. Cize asi stary vs evo. Chapem, ze ine auta, vaha, 4m a tak, ale ten rozdiel je brutalny. Superb s TDI evom ide skutocne v pohode, nepodtaca motor, radi plynule, z vnutra to nehuci, velmi prijemne auto, nejaky zasadny rozdiel vo vybraciach alebo radeni v porovnani s Golf combi 2017 (po facelifte) s 1.4 TSI 110KW alebo Octavia combi 2020 1.5 TSI 110 KW co som jazdil pred nim necitim. Ale s tym Sharanom to je hodne obrovsky rozdiel (v horsom) aj ked mnohe robi ako je nastavena DSG. V Sharane musim jazdit na S lebo D je cista podtocena katastrofa. Plus ten stary diesel ma Webasto modul a ked ma klimu na auto huci to ako keby to vykurovala dieslova lokomotiva.
15. 3. 2021 19:23
Re: Paráda
tak je aj konstrukcne komplikovanejsia, a jednotlive vykonove varianty by mali pouzivat rozne materialy, ojnica, valce, piesty atd. pri vw az cas ukaze ako na tom jednotlive agregaty su
Avatar - Mokrous
15. 3. 2021 20:49
Re: Paráda
Přesně tak. Čas ukáže. Zatím za 2 roky v Audi A6 je ten motor na jedničku. TDI EVO má 2 verze. Slabší do 120kW má blok z litiny, ocelové písty, delší ojnice, vodičku 0W-20, žere málo, dole jede krásně a po překonání 3000 ot. min. je konec. Silnější verze má blok i písty z hliníkové slitiny, ocelové vložky válců, olej 0W-30, kratší silné ojnice, zvětšená ložiska, veliké vodou chlazené turbo s elektrickým ovládáním lopatek, chlazení ovládané rotačními ventily atd. Je toho mrak. A je konstruován pro velkou zátěž. Počítá se s přízemními lety po Autobahnu. Váhově je srovnatelný s 2.0 TSI a při měření hluku je tišší jak 2.0 TSI. Myšleno za jízdy, ne na volnoběh. Záleží i na odhlučnění auta, zástavbě, to zda který model používá vyvažovací hřídele atd.
15. 3. 2021 22:43
Re: Paráda
nema nahodou ta silnejsia verzia dva dp filtre? niekde som to cital, ale nie som si isty
Avatar - Ozzman
15. 3. 2021 23:17
Re: Paráda
No super! Máme hned 2x co kuchat! :D
Avatar - Mokrous
15. 3. 2021 23:36
Re: Paráda
Nemá! Má 2 SCR katalyzátory. Tzv. Twin Dosing. Jediné DPF je hned za motorem, takže se parádně čistí a vypaluje a EGR už netahá saze zpět. Pak jsou první chcanky, které fungují za studena a při malém zatížení a jak se to pořádně ohřeje a vezme se za plyn, tak štafetu přeberou druhý chcanky a díky tomu opravdu v reálu emise NOx klesly o 80% a jsou na hranici 30 mikrogramů na 1 km. SCR totiž potřebuje ke správné funkci mimo jiné ideální teplotu a ta jaksi nejde zařídit vždy. Proto tohle složité, ale chytré řešení.
16. 3. 2021 00:56
Re: Re: Paráda
Dik za zaujimave vysvetlenie
Avatar - white label
16. 3. 2021 02:01
Re: Paráda
Akorát si vynechal docela podstatný fakt, že to jediné dpf funguje zároveň jako první SCR kat., viz video pod článkem (čas 1:36):
https://www.autorevue.cz/…afere-dieselgate
Avatar - Mokrous
16. 3. 2021 12:00
Re: Paráda
Jo, máš recht. V tom videu je to naprosto zřetelně vše popsané. Já to jen tak vysypal z paměti a nedohledával jsem už detaily. Takže je to jak píšeš. První SCR je zároveň DPF. Já jsem si to pořadí popletl s tím oxidačním katalyzátorem, který je úplně první.
Avatar - white label
16. 3. 2021 01:47
Re: Paráda
Ano psali to v autorevue:
"Golf GTD, se totiž pyšní hned dvěma filtry pevných částic..."
To ovšem samozřejmě ještě neznamená, že je to pravda (není). Pouze první SCR kat. funguje i jako dpf, nebo naopak, dpf funguje i jako první SCR kat.
Pod článkem je video jak twin dosing funguje:
https://www.autorevue.cz/…afere-dieselgate
17. 3. 2021 00:38
Re: Paráda
Jenomze to je ten problem, ze mluvis o Audi A6.
Oni tomu rikaji stejny motor, stejna generace, ale neni to tak uplne pravda. Odhlucneni je jinde, ten motor je ulozeny podelne, prevodovka je jina ... je tam toho mnoho jinak. Mam zkusenost Golf vs Audi A3 ... tam je ta technika dokonce stejna, ale propastny rozdil. V Audi lepe odhlucneny, o dost cipernejsi, lepe fungujici DSG. Fakt nejde brat ze kdyz je 2.0 TDI v Audi A6 super, tak ze musi byt super i v Passatu nebo v Oktavce.
Avatar - Mokrous
17. 3. 2021 00:51
Re: Paráda
Ano v Audi je lépe odhlučněný. O A6 byla řeč z důvodu srovnání s 3.0 TDI. Jinak oproti Arteonu a Passatu by měl být rozdíl jen v podélném uložení. Jak motoru, tak převodovky. Místo DQ381 je tam DL381, řekl bych. Každopádně ten motor se povedl a pokud se nebude sypat, mohl by být opravdu zajímavý...
15. 3. 2021 14:10
Re: Paráda
Co platilo cenově dřív, neplatí dnes. 520d od 1.5M, Arteon za 1.2M (základ testované verze) má spoustu výbavy co 520d nemá. Odhaduju když to dorovnáš, že 520d bude ceníkově tak za 1.8M. Rozdíl 600k :D

Prostorově jsem rád, že alespoň přirovnáváš k pětce a né trojce :D :yes:
15. 3. 2021 14:30
Re: Paráda
Na délku je Aerton mezi trojkou a petkou.
Místa vevnitř bude třeba min - podélně uložený motor.
V Superbu bude místa víc, než v obou... ale to z něho nedělá lepsi auto. Porovnávám základní ceny. Pětka je dražší, trojka levnější. Doplňková vybava je mi ukradená.
Už tak dostanu víc asistentů, než bych chtěl...
15. 3. 2021 15:28
Re: Paráda
Jasný, prostorově Arteon těží z toho, že není dělaný na V8 s turbem s těžištěm za nápravou :)) Ale základní 520d je holátko, to bys fakt chtěl? Tak 200k za příplatky si myslím že je skoro nutnost.
15. 3. 2021 17:07
Re: Paráda
V aute potrebuju: kůži, protože mapy na látce z mého potu jsou odporné, motor (benzinový) a tím to hasne.
Výhřev sedaček začne v opravdovém mrazu topit dávno potom, co mám prochlazený močák, takže podsedák z látky za stovku mu udělá lepší službu. Telefon naviguje lip (Waze), než všechny originální navigace. Head up display je mi vyloženě nepříjemný. Zkus mi říct, co opravdu užitečného do auta potrebuju.
Jo a podvozek mám radši pasivní...
Avatar - Emel
15. 3. 2021 18:26
Re: Paráda
AndroidAuto, abys tu Waze nemusel patlat na mobilu. Ideálně bezdrát s indukčním nabíjením.
Bluetooth na telefonování.
Nějaké audio s USB nebo SD vstupem a ovládáním na volantu.
Lepší světla, lepší sedačky.
Vyhřívaný volant, sedačky, případně sklo.
Couvací kamera je fajn u aut, ze kterých je prd vidět.
Laminovaná skla.
Klima, pokud možno automatická.
Tempomat.
Případně nějaké designové věci... barva, kola.
15. 3. 2021 19:07
Re: Paráda
nemusel patlat na mobilu, ale mohl patlat na dotykovém displeji?
Bluetooth je snad v sérii i u té základní 520d?
Audio mi naprosto postačuje takové, jaké tam je. Stejně to nebude nikdy hrát jako indoor sestava. Tohle jsem vážně nikdy nepotřeboval. Většinu času poslouchám Radiožurnál, tam je šance, že se něco dozvíš.
Tempomat? Mám, nepoužívám, tendence k usnutí, navíc jsem ADHD-typ, ustálená rychlost mi nedělá dobře, baví mě řídit.
Kola kupuju zvlášť, ještě jsem neviděl asi žádné originální, které by byly tak zajímavé jako ty, která se dají dokoupit zvlášť.
Třeba tohle mi v BMW nenabídnou, kola z Rumunska:)
https://pasteboard.co/JSLf97h.jpg
Základní čidla vzadu...
edit: projdi si konfigurátor, většina těch věcí je u 520d v základu...
15. 3. 2021 19:36
Re: Paráda
podla mna bluetooth do premie este nedorazil, lebo vsetci majitelia z nejakeho dovodu maju mobil furt pri uchu ;-)
Avatar - Emel
15. 3. 2021 22:16
Re: Paráda
No jasně... mobil v držáku vedle displeje s kabelem, ideálně ještě bez napojení na audio v autě... to už je out pomalu i v Sanderu :-)

Pokud se bavíme o 5er, tak já celkem souhlasím, uměl bych to vzít v základu... 17" jsou trošku málo, MatrixLED bych si odpustil dost nerad, něco málo do sedaček, barva... ale do 100 bych se případně vešel.
15. 3. 2021 22:46
Re: Paráda
dvojliter dizel ci benzin? awd alebo rwd?
17. 3. 2021 01:22
Re: Paráda
Jak by ses tam vesel, kdyz chces dva tri balicky po 80-120k :-)
16. 3. 2021 10:12
Re: Paráda
No tak jestli ti nevadí koupit auto za 1.5M a nemít tam nic co má dnes i lowend, tak je to pro tebe v pořádku. Já osobně aspoň nějakou výbavu vyloženě musím mít. Třeba to připojení telefonu a Apple Carplay. Ten bohužel u BMW jde jen s dražším infotainmentem. Pak třeba parkovací kamera. Auto se kupuje pro sebe a ne pro ostatní, ale ta základní kola taky nic moc. Alespoň koženkové sedačky jsou mimochodem taky za příplatek a celkově lepší sedačky taky ocením a je to vlastně i otázka zdraví :) Pak určitě lepší světla. No a takhle se dá pokračovat a jsi v tom u prémie v řádu stovek :D
Avatar - Emel
16. 3. 2021 10:40
Re: Paráda
5er v základu Android/Apple má, ne?
Pokračovat se dá, ale asi nutně nemusí... na tu 5er jsem se díval a je to přesně to co píšeš - 27 za MatrixLED, 17 za sportovní sedačky a 7 za bederku, 20 za výhřev sedaček a volantu... pak případně něco do designu, 18" + metalíza...
Jo, zadní kamera... a když už máš kameru, tak to už je lepší ji vzít i se senzorama... a když už ji máš se senzorama, tak je škoda nepřiplatit za 360° view s nahráváním, aby člověk nemusel řešit kameru za sklo... a je v tom dalších 40t :-)
16. 3. 2021 12:03
Re: Paráda
Já tam potrebuju mít motor. 520d bych nesnesl. Ale kdybych chtěl 520d, bylo by mi jedno, jakou má výbavu. Jednoduchá otázka: dostaneš na víkend 911 GT3 RS, bude ti vadit, ze nemas konektivitu?
Avatar - Emel
16. 3. 2021 12:24
Re: Paráda
Taky potřebuju mít motor a nepotřebuju asistenty :yes:
Srovnávat auto pro zábavu s autem pro život je ale nesmysl, to jsou úplně jiná zadání... rád bych se projel s Radicalem bez střechy a bez světel a beze všeho, ale u normálního auta to vyžaduju.
16. 3. 2021 13:20
Re: Paráda
To asi ano, ale většina těch věcí je opravdu v základu. A takhle: když mi das vybrat mezi naloženým Aertonem a základní trojkou se slušným motorem, nevaham.
Avatar - Emel
16. 3. 2021 14:07
Re: Paráda
Však já s tebou - víceméně - souhlasím :-)
16. 3. 2021 15:00
Re: Paráda
A já zase musím uznat, že v M-paketu je spousta věcí, které se vlastně počítají jako příplatkové. Teď jsem koukal na osmičku a je tam toho vážně dost, to, o čem mluvíte jako o příplatcích.
Mě jde hlavně o všelijaké serepetičky, které v reálu moc nefungují. Typicky ty sedačky a ventilace vs vyhřívání. Já mám podsedák na zimu, protože mám vyzkoušeno, že výhřev sedaček většinou funguje až tak po pěti minutách a to už mám na studené kůži jasno v tom, že za dvě-tři hodiny už budu běhat na záchod co deset minut. A ručník na léto, protože mi funguje líp, než všechny ventilace a nehrozí mi zánět ledvin/nebo že se nepohnu skrz záda.
edit: ale v příplatcích je k M-paketu zdarma samosvor a za příplatek natáčení zadní nápravy a tady už bych uvažoval:)
Avatar - Emel
16. 3. 2021 15:04
Re: Paráda
K čemu je ti podsedák? Když je v autě, tak je stejně studený jako sedačky, ne? Jo aha, ty máš kožený... :-[]
Jinak nevím, výhřev funguje v řádu vteřin, když vyjedu se studeným autem tak po kilometru už je sedačka teplá tak, že snižuju intenzitu...
Avatar - Mokrous
16. 3. 2021 15:33
Re: Paráda
Tak to je top strop, pořídit si prémii v kůži a pak jezdit na podsedáku a ručníku. A to jsem si myslel, že už mě toho moc nepřekvapí...
Avatar - white label
16. 3. 2021 17:38
Re: Paráda
Vidím to stejně, Mig je zjevně bezedná studnice obdobných překvapení... :-[] ;-)
16. 3. 2021 18:06
Re: Paráda
Omlouvám se Migovi :D Ale potkat někoho jak vyleze z nové 5er s podsedákem a mokrym ručníkem mi přijde celkem groteskní :-[] :-[]
Avatar - Mokrous
16. 3. 2021 18:14
Re: Paráda
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - white label
16. 3. 2021 18:40
Re: Paráda
Viděl bych to taky tak. :-)
Ale musím se Miga zastat, protože on zásadně nekupuje úplně nová auta, považuje to za vyhazování peněz oknem.
P.S. Vím o jednom případu, co má (měkčí) podsedáky v M140i, ale ze zcela jiného důvodu, k vůli nepohodlné tuhosti sedaček z výroby.
Avatar - _Karel_
16. 3. 2021 19:18
Re: Paráda
Je to Migova věc, nijak to nezesměšňuju, ale fakt je to zvláštní - chtít rozhodně kůži, ale jezdit s ručníkem. Nedovedu si to představit a v životě jsem to nikde neviděl.Nicméně - přej, bude ti přáno... :-)
Avatar - white label
16. 3. 2021 19:23
Re: Paráda
Já to taky nezesměšňuji, ale zjevně to nepobavilo jenom mě... :-)
P.S. A nejen s ručníkem, s ručníkem v létě, s podložkou v zimě, ale kůže musí být.
16. 3. 2021 21:49
Re: Paráda
Vysvetluju níže. Kůži setres a sůl z potu je pryč. Na látce zůstanou mapy. Údržba daleko komplikovanější.
16. 3. 2021 21:44
Re: Paráda
Kůže je super na údržbu, ale v zimě je daleko studenější než látka a podstatne dyl se zahřívá. A v létě se na ni potis daleko víc než na látku. Ale lip z ni ty mapy dostaneš. Odvetravane sedačky proste nesnesu, vyzkoušeno.
A když jedu ve 30 stupnich v natelniku přes půl Evropy, klidně si dam pod sebe osušku. Vlastně jsem si ani nevšiml, ze by se nad tím někdo pozastavoval. A odkoukal jsem to od známého, který to používal i ve svém Bentley GT, přestože tam odvetravani měl, ale nedělalo mu to dobre. Jinak trojka ani čtyřka odvetravani nenabízí tuším...
A co je komu směšný... je mi dost u prde..:)
16. 3. 2021 21:54
Re: Paráda
A ty umíš do trojky nebo čtyřky objednat odvetravani? Každopádně - jestli je ti milejsi vylézt z auta s komplet mokryma zadama, potom te chápu. Já si pod sebe dam osušku. Ale hlavně, dělám co mi je příjemný, spis než a abych řešil reakce okolí a taky nesleduju ostatní, protože jsou mi buřt...
Avatar - _Karel_
16. 3. 2021 22:39
Re: Paráda
Však si jezdi jak chceš. Já měl celý život hadrový sedadla a mapy na nich nikdy nebyly, a mokrý záda v létě budu mít nehledě na případný ručník. Když to tobě vyhovuje, tvoje věc.
16. 3. 2021 22:48
Re: Paráda
Ty si vezmes v létě tmavé tričko, zpotíš se a nezůstane tam po zaschnutí sůl? Mne bohužel ano. A taky je to víc cítit. Ale co na světě nemá plusy i minusy...
Avatar - white label
16. 3. 2021 23:45
Re: Paráda
Ale tričko se běžně nosí na holé tělo. Sedíš snad v létě běžně v autě bez trička?
P.S. Jednou jsem řídil (na Elbě) z pláže (na opačné straně ostrova) na hotel bez trička, Seděl jsem na alcantaře a po stranách měl kůži. Na druhý den byly byly světlé mapky pouze na kůži, na alcantaře naopak nic. A mapy na kůži dokáže udělat i neutřená voda, ani to nemusí být agresivní pot.
Avatar - white label
16. 3. 2021 23:41
Re: Paráda
Já se celo kůži při konfiguraci cíleně vyhýbám právě z důvodu chladu v zimě, horka/rozpálení v létě a taky kvůli případnému klouzání (po kůži). Většinou sedím (a opírám se) na alcantaře, v jednom případě na (tmavě šedé) látce.
Žádné viditelné mapy od potu na alcantaře ani látce také nemám. V zimě tyto potahy nestudí a v létě nepálí, takže řešit podložky ani ručníky nemusím. V autě používám klimatizaci, takže se mi v něm nestává, že by ze mě tekl pot tak, aby na sedačkách zůstávaly mapy. Nevětranou kůži už bych v autě opravdu nechtěl, měl jsem ji svého času v Corradu a jednou to bohatě stačilo.
16. 3. 2021 23:43
Re: Paráda
Ve 4er se ventilace sedaček objevila! :)) Pak už vůbec nechápu proč to trojka nemá ;-\

Ručník, podsedák - jo já tomu všemu rozumím, nic proti.
Avatar - white label
16. 3. 2021 23:48
Re: Paráda
Ano, když chceš mít/si vybereš kůži a "nebereš" vyhřívání a větráni, pak ti ručník a podsedák může přijít vhod...
16. 3. 2021 18:11
Re: Paráda
M Paket - jojo u 5er jsou v M paketu lepší brzdy, podvozek, aktivní aerodynamické prvky a samosvor. Mimo jiné i lepší sedačky. Převodovka bude fyzicky stejná, jenom má pádla na řazení a nevím zda nenabízí víc ostrých režimů. Ale porovnávali jsme s Arteonem a verzi 520d, tam tohle asi není relevantní a Arteon to bude mít tak leda ve verzi R. R-Line u VW je jen opti paket, nezahrnuje techniku tolik jako BMW.
16. 3. 2021 13:14
Re: Paráda
U sportovního auta na víkend je to jasný. Ale 520d nebo Arteon v testu jsou auta na denní a dálkové ježdění, strávíš tam hodně času, dost možná ve více lidech. Jestli zvládneš vyšší nájezd na základních sedačkách bez výbavy s posloucháním zpráv na radiožurnálu, tak ti to stačí.

Já to právě vidím jinak, když každý den couvám u obchodu nebo kanceláře, tak se rád podívám do kamery, na delší cestě si rád poslechnu hudbu lépe než z plechovky, ze sedaček nechci vycházet rozlámaný, ve tmě chci dobře vidět atd. Prostě těch pár věcí ocením, zbytek už uznávám že je méně potřebný. Každý to máme jinak a i to je fajn zjistit :yes:
Avatar - iudex
16. 3. 2021 14:39
Re: Paráda
Ja som skôr v skupine s Migom, t.j. motor a podvozok je priorita, až niekde na konci je audio či parkovacia kamera.
Problém je, že automobilky (a prémia zvlásť) to majú vymyslené tak, aby chytili do "osídiel príplatkov" obe skupiny. Samozrejme ľahšie sa im chytá tá "Tvoja" skupina, ktorá má rada fičúrky, displeje a komfort. Ale ani "moja skupina" neunikne. Pre nás sú za príplatok veci ako samosvorný diferenciál, lepšie brzdy, paket s drift módom či launch controlom a pod. (príklady z mojich posledných konfigurácií 3er a Golfa R). Skutočne ťažko kúpiť "holobyt" a celé to prostredie je nastavené tiež tak, aby vytváralo aj určitý emocionálny tlak, proste aby si niečo zaklikal, nech nevyzeráš ako chudák. :D
Avatar - white label
16. 3. 2021 17:51
Re: Paráda
Takže si taky ve skupině: kůže-podložka-ručník...? :-[] ;-)
Avatar - iudex
17. 3. 2021 11:04
Re: Paráda
Neee, žiadne kože ani kožky ani prostatitída ani močák. :D
17. 3. 2021 19:03
Re: Paráda
sedm příspěvků na téma, že si pod sebe dám v létě ručník anebo že si v zimě sednu na polštář. ten Labil mnou musí být dobře posedlý... napiš mu prosím tě, že to musí být strašně legrační pohled a že ze mě má půlka světa trauma a druhá půlka strašlivou prd.el....
Labile, natoč se jak nasedáš do toho svojeho Golfíka. musí to vypadat, jak když se snaží vlézt slon do psí boudy. tvl dělová koule bude o někom říkat, jak je všem pro smích... udělej si selfíčko, pak se na sebe podívej a upřímně mi řekni: opravdu si takový buřt myslí, že může někoho kádrovat?
nikdy jsem tě neviděl, ale v paměti mi silně utkvělo vysvětlení, proč Labil nemůže na motokáry - prostě by ji rozsednul...
16. 3. 2021 06:33