Česká automobilka Škoda před týdnem představila novou Octavii určenou výhradně pro čínský trh. Díky novým fotografiím se můžeme podívat, co ve srovnání s evropskou verzí nabízí navíc.
Speciální styl sezení je potřeba, aby ti ten středový tunel překážel... teda aspoň za mě, já sedím s nohama rovně před sebou a nikdy jsem nechápal, jak může někomu širokej tunel vadit.
Pořád je to otázka posazu, v nějakém starém Italovi bych ti dal za pravdu, v octavii jako v čemkoliv středoevropském se dá sedačka posunout tak, abys i s metrem devadesát nemusel sedět jak na nočníku. ;-)
Nlauda sem ten svůj nářek píše pokaždé, zjevně si neumí sednout.
Boční profil je za mě vyváženější. Smysl vedle Superbu se hledá těžko, ale Čína je Čína. Tam se svět točí úplně jinak.
Úchylku na prodloužené verze u Číňanů moc nechápu. Vzhledem k jejich vzrůstu je pro ně i v klasické Octavii místa haba kuk. Ale i vzhledem ke kupní síle a zdanění aut tam tohle bude plnit funkci limuzíny pro rozhodně bohatší Číňany, takže ok.
Jestli to ale pomůže zvrátit aktuální prodejní fiasko Škody v Číně? Jsem si takřka jist že... NE.
Tak když si sakra chci koupit reprezentativní škodovku s fůrou prostoru vzadu, tak si pořídím Supa! Je hezčí a širší a navíc má ještě pořádné ovládací prvky s bezchybnou ergonomií. A už vůbec nechápu, proč je prodloužená Octávka coby její špičková čínská verze dodávaná jen s motorem 1.5 TSI a ne dvulitrem? :-O Na druhou stranu je třeba ocenit, že ty 4 cm délky zadních dveří navíc vyváženosti bočního profilu spíš pomohly, než aby mu ublížily... :-)
P.S. Tak hlavně aby ta prodloužená Octávka škodovce pomohla zvrátit katastrofální propad jejich čínských prodejů! :-O
Když ty si chceš sakra koupit... Hm, je úplně jedno, co chceš ty, tohle je Čína a zákazníci zjevně mají jiné preference než ty. Prodloužené verze standardních evropských modelů jsou tam oblíbené napříč značkami i třídami. Motor 1,4 tsi je naprosto ok, nic silnějšího netřeba, v Číně se nejezdí rychle ani na prázdných silnicích, Číňanům je úplně jedno, co mají pod kapotou, motor vůbec neřeší. Naopak digitál, konektivita, to je jejich naprostá preference, plus pěkná porce chromu z venku. Jinými slovy, jestli si má Škoda, která prodává za ceny podobné evr. premii, tj. podstatně vyšší než za co prodávají místní značky, udržet alespoň nějaký prodej, jde na to s touto oktávkou dobře.
Škodováci se snad zbláznili. Jezdit v pětimetrovým krámu sám v jednom člověku po městě, to je fakt sen každého blbého Čecha i Číňana. To auto má co dělat uvézt svoji vlastní váhu a nikoliv uvézt jen sobeckého šoféra v jednom. A plaťte pohonné hmoty za ten náklad a rozjezdy po městě. - To je ekologie v množství spalin na 1km!