No první mě napadl dvoulitr 250 od mercedesu který má 165kw, C300 je taky dvoulitr s 180kW ten nový u nového céčka má myslim 190kw
Ale pokud to je atmosféra tak je to jasné, to je v pořádku potom
Pokud vím, tak dvoulitr ladí na 145, 165 a 150 koní a 2.5 litr na 194 koní.
Pokud myslíš Sky-X 186 koní, tak to už není čistá atmosféra, ten si pomáhá kompresorem.
Jednak je rozdíl dávat LPG do přímovstřikové atmosféry a nepřímovstřikového turba. A pak Korejci výrazně snižovali výkon LPG variant i u minulých gerenací tohoto auta. Asi se bojí zaklepávání ventilů do hlavy a snížení výkonu je způsob, jak tomu předejít.
Za současných emisních regulací umí hodně koní z atmosféry dostat jenom Porsche, Lambo nebo Ferko, ale to jsou velmi sofistikované a tedy i drahé motory. Ostatní jsou rádi když uplácají 80 koní z litru, porovnání se starými motory nemá smysl, ty nemusely plnit skoro nic.
Myslím, že v Japonsku uměl 2.0i v Hondě S2000 až 184 kW :D Vím, úplně jiné využití...
R4 2.5 jsou většinou vysokozdvihové (výhodné pro spotřebu a zástavbové rozměry) a tudíž relativně pomaloběžné, takže mají nižší měrný výkon. BMW dávalo 160 kW z R6 2.5i
"benzínový čtyřválec o objemu 2,5 litru a přímým i nepřímým vstřikováním pro optimální spotřebu, rovněž z nejnovější řady jednotek Smartstream. Ten bude mít 146 kW a 248 N.m."
Docela slabé hodnoty na 2.5 litrů 4 válec, čekal bych tak 180kw
Zvlaštní naladění výkonnu dle paliv u Kie třeba to nějak naladili na Spotřebu ;-\
je zajimavé že u sandera nedali přednost LPG + nadrž na benín jen 9L a tím nižší emise. Kdo si koupí LPG nerad platí za benzín.
Časem by mohli nabídnout LPG i níž nějaka 1,6 pro spořivé. Teda jestli to stihnou než žakážou fosily v Eu...
Pokles výkonu po přestavbě na LPG je běžně okolo 10%. Pokles z 221kw na 177kw je tedy evidentně úmyslný, asi k tomu mají důvod.
U Sandera to určitě není tak, že by motor bez LPG neuměl víc, opět bude důvodem spíš nějaká firemní politika, úmysl nabízet právě takovou verzi.