Zvolit správný motorový olej je docela věda. Obzvlášť dnes, kdy specifikace olejů mizí z návodů k obsluze. Jaký vybrat pro motor TDI PD vám v novém videu prozradí Martin Vaculík.
Naprostá většina výrobců totiž oleje plnicí normu VW 501.01 dnes dělá v "bezpopelném" provedení ACEA C3, takže těch minerálních adiitiv budou mít podobně málo jako klasické long-life oleje. Když jsem měl starší auto, kde jsem do benzín/LPG auta dával VW 502.00, tak i tam bývaly některé "bezpopelné", těm jsem se samozřejmě vyhýbal, protože to samo o sobě značilo, že je výrobce optimalizuje pro diesely.
Re: Najít optimální olej pro PD nebude jednododuché
Největší oříšek to může být pro motor 2.0 125 kW PD s DPF - např. v předface. Octě 2. gen.. Ale PDček už jezdí méně a méně, naštěstí. Byla to hloupá technologie, oproti tomu zlatý CR s až 8? vstřiky na 1 pracovní dobu.
Nakonec se ukázalo, že dieselová mánie v osobácích byla slepou uličkou. Zpětně si další generace budou ťukat na hlavu, co to v té Evropě cca 30 let kolem milénia zkoušeli... :D:D
Re: Najít optimální olej pro PD nebude jednododuché
Ta technologie sama o sobě úplně hloupá nebyla, problém byl spíše v tom, že někoho v koncernu VW napadlo dávat to do osobních aut. Ten zvuk byl fakt hrozný.
Jinak ta 125 kW varianta s PPD vstřikovači už uměla více vstřiků na jednu pracovní dobu a zvuk byl o něco lepší. Ale zase se to neustále kazilo. Takže nakonec opravdu úplně slepá ulička koncernu VW, kvůli které musíme mít tyto články, protože nějaké motory ještě stále přežívají.
Alebo sa stačí spýtať v servise... Do mojej Mazdy G120 ide nejaký 0W... - taká vodička ;-). Predpokladám, že podobný bude aj u vás.
Taká blbá otázka... Vy nejazdíte s autom r.v. 2020 do autorizovaného servisu?
Niektoré servisy nemajú celkom dobrú povesť, potom by som celkom chápal záujem o to, čo sa má do auta "naliať".
V našom meste má Mazda vraj jeden z najlepších servisov v okolí (autorizovaný Mazda), tak im verím. Auto odovzdám a oni už najlepšie vedia, čo a ako majú spraviť ;-). Predpokladám, že majú viac typov olejov a dajú tam presne to, čo auto potrebuje.
Keď som kupoval auto, tak mi dali do ruky 1 l fľašu oleja. Normálne ma tým predajca vystrašil :-!. Predsa nový "Japonec" nemôže žrať olej... Nežerie, olej leží 4. rok v pivnici na polici :-).
A jak víte, že tam filtr pevných částic je?
Mazdy Skyactive-G homologované podle Euro 6d-TEMP-EVAP filtr pevných částic nemají. Amjí ho až auta homologované dle Euro 6d-ISC-FCM.
Neviem do akého návodu sa dívaš, ale A5/A3 je dosť čudné len na počutie, a ja k tomu v návode vidím A5/B5. Céčko by som do benzínu nedával keď ho výrobca nežiada.
Svoju Mazdu 3 mám rad preto olej kúpim v Mazde alebo teraz už aj inde aj s filtrom, a nalejem sám. Vždy pri servise počas zaruky som bol prítomný osobne . Ako asi robia keď to majiteľ nevidí? Lejem teraz tolal 5w30. Mazda olej je ten istý 5w30,A5,SL. Pantiky si viem namazat aj sám. Mám cez 100kkm.
Aj ja mám tu moju Mazdu rád, ale ako som písal - servis má veľmi dobrú povesť, takže im celkom verím. Ročne najazdím niečo okolo 10 000km, takže olej mením pomerne "skoro" 1x / 10 000km
Ja som zas toho názoru, že keď zarobím ja peniaze za moju prácu, prečo by som nedal zarobiť druhému za jeho prácu? Navyše, ak mám voči nemu dôveru?
Samozrejme s nejakými maličkosťami by som neotravoval servis, zatiaľ ale okrem plánovaných prehliadok nebol žiadny problém.
Máš pravdu, ešte uvediem že rovnako ako jazda ma baví, tak ma baví aj techniku udržiavať. A keď som videl ako v origo servise odvzdusnovali brzdy s prázdnou nadrzkou, to má dorazilo. Kontrolujú všeličo, ale brzdy rozobrať a skontrolovať som ich za 5r nevidel a ešte aj klamú že kontrolovali. Pozrel som zadné vodiace skrutky na strmenoch a suche až z fabriky . Nenamazane nikdy. Mám aj škodovku....vsade je to rovnaké. Služobný opel len, kukaju čo to ten zákazník vlastne chce za svoje peniaze...
S autom problém nemám. Problém je s prístupom ku kontrolam. Od toho závisí budúcnosť či budeš meniť len dosticky alebo celok brzdy. Atď. Preto si veci prejdem aj keď auto príde z prehliadky. Chodím tam po pečiatky viacmenej. Nech slúži to tvoje, casto sa tu vyjadrujes a len pochvalne. Tiež som s autom spokojný, po 100000km budem už potrebovať nové letné pneu, pomaly prvé dosticky dopredu...zimne pneu majú ešte cez 5mm.
100 000 km je dnes v podstate nič. Práve nedávno ich dovŕšil kolega na 10 ročnej Octavii 2 Tour 1,6. Auto úplne v pohode, len už trochu žerie olej.
Predpokladám, že moje auto pri takom nájazde bude na tom podobne, navyše bez spotreby oleja.
Čo sa auta týka, myslím si, že lepšie som si vybrať nemohol. Každý máme iné nároky na auto, ale mne to moje sadlo výborne :-).
Spotreba oleja je u mňa rovnaká ako na začiatku. 5w30 A5. Auto sa prevetralo aj v Nemecku, Dusseldorf, cca 3000km. Rychlosti do 190km.h-1. Pravidelne lyzovacky v Rakúsku a Taliansku. Olej som nedolieval. Som spokojný. M3 bola vymena za Focus 2,1,6,Lpg . Jazdí do dnes na olej 5w30A5 bez spotreby oleja, 180000km.
API norma pocinajuc generaciou API SM tiez limituje mnozstvo suflatoveho popola. Takze ak das olej API SN alebo SP, ktory predpisuje vyrobca, nemas problem.
Aniz bych benzinove DPF nejak rozporoval, tak jsem mel na mysli starsi auta, protoze clanek je o PD, ktere se vyrabely pred deseti lety.
Rad slysim, ze benzinove DDF je bezstarostna zalezitost. Asi se tomu casem nevyhnu.
Co je s filtrem pevných částic. Díl který běžně vydrží přes 300.000km. Provozně s ním také žádný problém není, jen tam prostě je.
Pokud tedy nekoupíte diesel na popojíždění kolem komína.
To je ale riziko koupě ojetiny. Stejně tak mohl zas jiným způsobem poškodit benzínový motor.Složitostí a servisními nároky už si dnes benzín s dieselem nemají co vyčítat.
Ale na druhou stranu zjistit v jakém stavu DPF je s diagnostikou otázka dvou minut. A obvykle už nestojí svět, tedy až na výjimky (třeba hyundai).
no, dobrej důvod proč nekupovat ojetinu s dizlem a už vůbec ne s DPF :D . Anebo nekupovat ojetinu :D . Jé. těším se až přijdou elektromobily a tyhle duchařiny skončí. Jediné, co bude kupce zajímat je stav bateriových článků, kterou jednoduše zobrazí diagnostika. Předpokládám, že do té doby se objeví firmy, které budou repasovat baterky za nějaké rozumné peníze. Akorát, o čem se budou bavit všichni na automobilových fórech? To bude nuda...
Spotreba oleja je u mňa rovnaká ako na začiatku. 5w30 A5. Auto sa prevetralo aj v Nemecku, Dusseldorf, cca 3000km. Rychlosti do 190km.h-1. Pravidelne lyzovacky v Rakúsku a Taliansku. Olej som nedolieval. Som spokojný. M3 bola vymena za Focus 2,1,6,Lpg . Jazdí do dnes na olej 5w30A5 bez spotreby oleja, 180000km.