Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Video: Jaký zvolit olej pro motor TDI PD? Martin Vaculík vyvrací rozšířený omyl

39 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Naprostá většina výrobců totiž oleje plnicí normu VW 501.01 dnes dělá v "bezpopelném" provedení ACEA C3, takže těch minerálních adiitiv budou mít podobně málo jako klasické long-life oleje. Když jsem měl starší auto, kde jsem do benzín/LPG auta dával VW 502.00, tak i tam bývaly některé "bezpopelné", těm jsem se samozřejmě vyhýbal, protože to samo o sobě značilo, že je výrobce optimalizuje pro diesely.

https😐/www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Největší oříšek to může být pro motor 2.0 125 kW PD s DPF - např. v předface. Octě 2. gen.. Ale PDček už jezdí méně a méně, naštěstí. Byla to hloupá technologie, oproti tomu zlatý CR s až 8? vstřiky na 1 pracovní dobu.
Nakonec se ukázalo, že dieselová mánie v osobácích byla slepou uličkou. Zpětně si další generace budou ťukat na hlavu, co to v té Evropě cca 30 let kolem milénia zkoušeli... 😁 😁
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
PD byly řadové a V10. Starší V6, tedy i 2.5TDI, používaly rotační čerpadlo, potom se u vidlicových motorů hned přešlo na common-rail.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Ta technologie sama o sobě úplně hloupá nebyla, problém byl spíše v tom, že někoho v koncernu VW napadlo dávat to do osobních aut. Ten zvuk byl fakt hrozný.
Jinak ta 125 kW varianta s PPD vstřikovači už uměla více vstřiků na jednu pracovní dobu a zvuk byl o něco lepší. Ale zase se to neustále kazilo. Takže nakonec opravdu úplně slepá ulička koncernu VW, kvůli které musíme mít tyto články, protože nějaké motory ještě stále přežívají.
Ladnonna
Mohu požádat o vhodný typ oleje pro Mazda 3 rv.2020 motor G122, Mild Hybrid a filtr pevných částic?
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Čičo
Na rozdiel od Škodovky to Mazda v návode stále uvádza. Či už si ho stihol stratiť? 😲
Avatar - palix
palix
Alebo sa stačí spýtať v servise... Do mojej Mazdy G120 ide nejaký 0W... - taká vodička 😉. Predpokladám, že podobný bude aj u vás.
Taká blbá otázka... Vy nejazdíte s autom r.v. 2020 do autorizovaného servisu?
Ladnonna
Samozřejmně že jezdím.
Výrobce uvádí 0W20 až 5W30, ACEA A5/A3 nebo API SN a vyšší kvalitativní třídy.

Nicméně třeba ACEA A3 určitě nebude to pravé pro filtr pevných částic.

No pořídil jsem 0W20 v ACEA C5

Autorizák leje to co má nasmlouvané a nějak univerzálně to vyhoví celému portfóliu vozů.
Avatar - palix
palix
Niektoré servisy nemajú celkom dobrú povesť, potom by som celkom chápal záujem o to, čo sa má do auta "naliať".
V našom meste má Mazda vraj jeden z najlepších servisov v okolí (autorizovaný Mazda), tak im verím. Auto odovzdám a oni už najlepšie vedia, čo a ako majú spraviť 😉. Predpokladám, že majú viac typov olejov a dajú tam presne to, čo auto potrebuje.
Keď som kupoval auto, tak mi dali do ruky 1 l fľašu oleja. Normálne ma tým predajca vystrašil :-!. Predsa nový "Japonec" nemôže žrať olej... Nežerie, olej leží 4. rok v pivnici na polici 😄.
Claudel
Avatar - Anonym
Anonym
A jak víte, že tam filtr pevných částic je?
Mazdy Skyactive-G homologované podle Euro 6d-TEMP-EVAP filtr pevných částic nemají. Amjí ho až auta homologované dle Euro 6d-ISC-FCM.
Čičo
Neviem do akého návodu sa dívaš, ale A5/A3 je dosť čudné len na počutie, a ja k tomu v návode vidím A5/B5. Céčko by som do benzínu nedával keď ho výrobca nežiada.
peto625
Svoju Mazdu 3 mám rad preto olej kúpim v Mazde alebo teraz už aj inde aj s filtrom, a nalejem sám. Vždy pri servise počas zaruky som bol prítomný osobne . Ako asi robia keď to majiteľ nevidí? Lejem teraz tolal 5w30. Mazda olej je ten istý 5w30,A5,SL. Pantiky si viem namazat aj sám. Mám cez 100kkm.
Avatar - palix
palix
Aj ja mám tu moju Mazdu rád, ale ako som písal - servis má veľmi dobrú povesť, takže im celkom verím. Ročne najazdím niečo okolo 10 000km, takže olej mením pomerne "skoro" 1x / 10 000km
Ja som zas toho názoru, že keď zarobím ja peniaze za moju prácu, prečo by som nedal zarobiť druhému za jeho prácu? Navyše, ak mám voči nemu dôveru?
Samozrejme s nejakými maličkosťami by som neotravoval servis, zatiaľ ale okrem plánovaných prehliadok nebol žiadny problém.
peto625
Máš pravdu, ešte uvediem že rovnako ako jazda ma baví, tak ma baví aj techniku udržiavať. A keď som videl ako v origo servise odvzdusnovali brzdy s prázdnou nadrzkou, to má dorazilo. Kontrolujú všeličo, ale brzdy rozobrať a skontrolovať som ich za 5r nevidel a ešte aj klamú že kontrolovali. Pozrel som zadné vodiace skrutky na strmenoch a suche až z fabriky . Nenamazane nikdy. Mám aj škodovku....vsade je to rovnaké. Služobný opel len, kukaju čo to ten zákazník vlastne chce za svoje peniaze...
Avatar - palix
palix
Keď si to tak vezmem, tak "Japonca" som kúpil práve preto, aby som riešil servis čo najmenej 😄. Po 4 rokoch je ešte skoro na hodnotenie kvality.
peto625
S autom problém nemám. Problém je s prístupom ku kontrolam. Od toho závisí budúcnosť či budeš meniť len dosticky alebo celok brzdy. Atď. Preto si veci prejdem aj keď auto príde z prehliadky. Chodím tam po pečiatky viacmenej. Nech slúži to tvoje, casto sa tu vyjadrujes a len pochvalne. Tiež som s autom spokojný, po 100000km budem už potrebovať nové letné pneu, pomaly prvé dosticky dopredu...zimne pneu majú ešte cez 5mm.
Avatar - palix
palix
100 000 km je dnes v podstate nič. Práve nedávno ich dovŕšil kolega na 10 ročnej Octavii 2 Tour 1,6. Auto úplne v pohode, len už trochu žerie olej.
Predpokladám, že moje auto pri takom nájazde bude na tom podobne, navyše bez spotreby oleja.
Čo sa auta týka, myslím si, že lepšie som si vybrať nemohol. Každý máme iné nároky na auto, ale mne to moje sadlo výborne 😄.
peto625
Spotreba oleja je u mňa rovnaká ako na začiatku. 5w30 A5. Auto sa prevetralo aj v Nemecku, Dusseldorf, cca 3000km. Rychlosti do 190km.h-1. Pravidelne lyzovacky v Rakúsku a Taliansku. Olej som nedolieval. Som spokojný. M3 bola vymena za Focus 2,1,6,Lpg . Jazdí do dnes na olej 5w30A5 bez spotreby oleja, 180000km.
BLA4G
API norma pocinajuc generaciou API SM tiez limituje mnozstvo suflatoveho popola. Takze ak das olej API SN alebo SP, ktory predpisuje vyrobca, nemas problem.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
MOL 5W30 Longlife, ale ten olej nemaže, protože je bezpopelný. V STI používám MOL 5W-60.
Avatar - Jenik3
Jenik3
To cloveka uplne odradi od zvazovani dieselu a k tomu filtr pevnych castic...
Ladnonna
Filtr pevných částic má dnes už téměř každý benzíňák.
Avatar - palix
palix
Dnes už toho od nového auta človeka odrádza celkom dosť. Od odosielania dat po vysoké ceny a výbavu, ktorú musím zaplatiť, aj keď ju nechcem.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Akurat, ze o nom nevies.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Aniz bych benzinove DPF nejak rozporoval, tak jsem mel na mysli starsi auta, protoze clanek je o PD, ktere se vyrabely pred deseti lety.
Rad slysim, ze benzinove DDF je bezstarostna zalezitost. Asi se tomu casem nevyhnu.
ikoptak
Co je s filtrem pevných částic. Díl který běžně vydrží přes 300.000km. Provozně s ním také žádný problém není, jen tam prostě je.
Pokud tedy nekoupíte diesel na popojíždění kolem komína.
Avatar - Jenik3
Jenik3
To, ze predchozi majitel vozu mohl jezdit s DPF kolem komina a muze to byt starost navic.
ikoptak
To je ale riziko koupě ojetiny. Stejně tak mohl zas jiným způsobem poškodit benzínový motor.Složitostí a servisními nároky už si dnes benzín s dieselem nemají co vyčítat.
Ale na druhou stranu zjistit v jakém stavu DPF je s diagnostikou otázka dvou minut. A obvykle už nestojí svět, tedy až na výjimky (třeba hyundai).
johny555
no, dobrej důvod proč nekupovat ojetinu s dizlem a už vůbec ne s DPF 😁 . Anebo nekupovat ojetinu 😁 . Jé. těším se až přijdou elektromobily a tyhle duchařiny skončí. Jediné, co bude kupce zajímat je stav bateriových článků, kterou jednoduše zobrazí diagnostika. Předpokládám, že do té doby se objeví firmy, které budou repasovat baterky za nějaké rozumné peníze. Akorát, o čem se budou bavit všichni na automobilových fórech? To bude nuda...
Avatar - Beefcake
Beefcake
Uz vidim, ako sa budu "pretáčať" baterie 😁
topten
jaky motor zvolit k nejakymu konkretnimu oleji
TDI PD by to urcite nebyl
ani zadny TDI
ani zadnej jinej dyzl
Avatar - Beefcake
Beefcake
:yes:
Avatar - skopikk
skopikk
Aral HighTronic 10W-40. Přímo vyvínutý pro PD bez DPF.
Avatar - Stejsn
Stejsn
DSPSN 😉
peto625
Spotreba oleja je u mňa rovnaká ako na začiatku. 5w30 A5. Auto sa prevetralo aj v Nemecku, Dusseldorf, cca 3000km. Rychlosti do 190km.h-1. Pravidelne lyzovacky v Rakúsku a Taliansku. Olej som nedolieval. Som spokojný. M3 bola vymena za Focus 2,1,6,Lpg . Jazdí do dnes na olej 5w30A5 bez spotreby oleja, 180000km.