Do redakce zase jednou dorazilo duo elektromobilů. A pokud si myslíte, že všechna elektrická auta jsou na jedno brdo, dnešní srovnávací test vás přesvědčí o opaku.
Kdyby vypadala líp tak fajnovej nákup. No a Mazda 160km dojezd. To radši zábavu s i3 s jednou takovim dojezdem a nebo stejnych 160km s Hondou a playstationem na palube ✌️Ale paničky to asi vidí jinak.
"podle inženýrů je ale nutné koukat na elektromobil z globálního hlediska. Když se majitel ve 160.000 kilometrech rozhodne baterii vyměnit za zcela novou, zůstane proti konkurentům (včetně těch se spalovacími motory) k planetě pořád šetrnější a CO2-friendly"
jak jen ti inzenyri z Mazdy dosli k tomu ze ta vymena baterie 35kWh je po 160km lepsi, nez vymena treba 64KWh baterie po 320 tisici kilometrech? asi mam jinou kalkulacku co pocita jinak nez inzenyri v Mazde ;-\
moje kalkulacka rika, ze cim casteji bude baterie potreba menit, tim bude prave horsi z pohledu i toho bezvyznamneho CO2, vlastne tam inzenyri Mazdy mohli navrhnout baterku o kapacite treba jen 5kWh, pak by to bylo jeste setrnejsi k tomu CO2 :-!
Jde o to, kolik baterie zvládne cyklů. V dnešní době je to 1000-2000 cyklů podle chemie, tedy Mazda na konci záruky na tom bude hůř, jelikož od 1000 cyklů je to pro ni nájezd kolem 160tKm, kdežto u Kony s velkou baterií a průměrnou spotřebou cca 350-400tKm. Degradace se projeví úbytkem dojezdu, takže když seberu po záruce dejme tomu 20%, tak každé zůstane dojezd něco kolem 120km, kdežto u Kony pořád kolem 300km, což je pořád použitelné.
Nojo ale ono je to dvousecny. Das malou baterku a o to casteji ji nabijis a potrebujes vic cyklu. A jak vime baterka trpi, kdyz je nabita na 100% ... no proste je to moc mala baterka no
zeby z nekolika testu tech aut ruzne po netu? ostatne dlouhodobej test Kony jeste pred faceliftem kde nakonci nechali baterku zmerit je i zde na auto.cz
a jestli si nekdo mysli ze Mazda bude mit lepsi baterky nez Hyundai, tak je hodne naivni, naopak Mazda tim ze prisla pozde tak bere vesmes zbytky co ji vyrobci baterii dodaj, tech vyrobcu a dodavatelu trakcnich baterii pro BEV zase tolik neni
Tvoja kalkulacka nema potrebne udaje, vysledky su, alebo mozu byt pochabé... nepoznas konstrukciu baterie, nie kazda bateria ma rovnaku mieru recyklacie a narocnosti likvidacie nerecyklovatelnych sucasti, vo vysledku tak Mazda moze byt skutocne ekologickejsia aj pri scenare aky je popisany. Myslim, ze kvoli tomu je ta kapacita taka aka je.
Myslím, že to není výrok "inženýrů", ale zoufalého marketingu Mazdy. Ten se prostě snaží okecat zcela evidentní skutečnost, že Mazda splácala EV na platformě CX-30 pro spalováky s mizernými parametry a plácá nesmysly páté přes deváté. Žádného skutečného inženýra za tím nehledej, až Mazda postaví konkurenceschopné EV, tak vezmi jed na to, že to bude úplně jinak.
Nicim si to nepreukazal, zdielas len svoj scenar. Ja si myslim, ze to auto splna tie atributy, ktore automobilka uvadza, mensia bateria ma svoje vyhody.
A jakéže to mají být výhody?
- malý dojezd?
- vysoká spotřeba?
- že neumí tepelné čerpadlo a v zimních podmínkách bude tedy baštit jak protržená?
- pomalé AC i DC dobíjení?
- nízký výkon nebo slabá dynamika?
- torzka vzadu?
- že je to předohrab?
- že je to spíš dvoumístné než čtyřmístné auto?
- že za tyto parametry chce výrobce mega+?
Btw. nízká hmotnost o které básní marketing Mazdy to určitě není, protože údaje uváděné auto.cz jsou tradičně špatně, Mazda má pohotovostní hmotnost 1645 kg, EU hmotnost 1720 kg, porovnávaná Kona má EU hmotnost 1760 kg, tedy při více než dvojnásobném dojezdu prakticky stejná hmotnost.
Jj, to jsem pochopil, jenom jsem se snažil trochu bránit inženýrský stav, takovou snůšku blábolů by nepsal žádný inženýr bez ohledu na to jestli je z Japonska, z USA nebo z Evropy, něčeho takového je schopný jenom marketing a marketing Mazdy tady ukázal, že je zvlášť důkladně vymaštěný.
Pisali sme o ekologickych vyhodach, tie neratas ? O tom je aj cela debata okolo velkosti baterie.
- dojazd nech si zakaznik vyberie sam, je to Crossover do mesta, pre niekoho ok
- vysoka spotreba, dajme tomu vyssia je minus s tym suhlasim, ale to nema nic s malou bateriou
- tepelne cerpadlo je v zime nevyhoda, ale opat to je skor otazka riesenia EV ako velkosti baterie a jej priaznivejsich dopadoch na ZP
- nizky vykon a slaba dynamika, nie je relevantna, Kona ma vykon prebytocny a lepsie auto to z nej nespravilo, pre Crossover do mesta je dynamika uplne v pohode, na urovni silnejsieho benzinaku (0-100 pod 10s)
- predohrab + torzka a jazdi omnoho lepsie ako Kona, co to je za nevyhodu ? Myslis z toho plynuce nizke naklady na servis ako nevyhodu ? Ked dokaze s jednoduhsim podvozkom lepsie jazdit je to len vyhoda a vyhoda lahkej baterie
- ako crossover do mesta je asi velkost OK, to si musi urcit zakaznik co to ma s velkoustou baterie ? Keby je vacsia ma vo vnutri este menej miesta :D
- cena no comment
ad ekologie
- jestliže má jedno auto vyšší spotřebu energie na ujetí nějaké vzdálenosti (MX-30), tak je méně ekologické než jiné auto, které má nižší spotřebu. To platí u benzínu, u nafty, u CNG, stejně jako u baterkáčů. El. energie nevzniká v zásuvce, ale v elektrárně a každá elektrárna poškozuje životní prostředí tím víc, čím víc musí vyrobit energie.
- tepelné čerpadlo dost výrazně snižuje spotřebu baterkáčů v zimně, takže platí předchozí, čím méně el. energie v autě spotřebuji na ujetí dané vzdálenosti, tím méně musím nakopat uhlí, vytěžit a zpracovat uranu nebo zakrýt polí větrníky či slunečníky
Nízký výkon sám o sobě není špatně, ale z logiky věci by měl jít ruku v ruce s lepší spotřebou auta, tady je to přesně naopak, slabší auto a má horší spotřebu než výkonnější auto. Malá prostornost a nízký dojezd samy o sobě také nejsou špatně, ale musí jít ruku v ruce s cenou, kdyby MX-30 stála 600 tis. tak v kontextu baterkáčů OK, za 900 je to jen velmi obtížně prodejné, konkurence je prostě jinde a za 900 nabízí lepší parametry.
Takze sme sa dostali na vyssiu spotrebu a vyssiu cenu. To prve je nevyhoda, ale nie je to jediny elektromobil. ktory ma vyssiu spotrebu. Urcite to necha vyniknut este viac nevyhody malej baterie, co si odnasa hlavne dojazd... otazka na kolko to vadi u mestskeho crossovera, to musi zakaznik riesit sam, mazde skodi ze si zuzuje cielovu skupinu.
Cena je opat o zakaznikovi, ze je Mazda draha nie je nic nove, bolo by to trochu divne vzhladom na jej trhovu poziciu aby bola lacnejsia nez Hyundai. To sa jej vsak moze vypomstit, musia si to riadit sami.
Celkovo mi pride, ze MX30 cieli na ine trhy, u nas si auto za tuto cenu s tym dojazdom kupi len hrstka ludi, niekde vo vacsich krajinach kde si bezne kupuju auto v tej cene do mesta bude mat vacsie sance. Ekologicke dopady by som vsak nepopieral, v tomto smere povazujem za vyhodu mensiu bateriu, hladiska prakticke a hodnotove s tym nejdu ruka v ruke zatial.
A jsme opět u stejné písničky. MALÉ auto, prý dobré pro rodinu :-D:-D, za mega dvěstě!!!!!!! A k tomu záruka na "nádrž" 160 tisíc kilásků. No kdo to dneska má ????? To je kauf jak prase. To je přesně to, co současná společnost se svými problémy potřebuje a co ji zachrání před záhubou. :-D:-D:-D Že je to bez emocí, těžký jak prase, s tragickými jízdními vlastnostmi už je věc další. Ale jo, prý to má aspoň trochu odpich... No řeknu to asi takhle, nejsem "socka", ale taky nejsem padlej na hlavu, abych si tohle za ty prachy kupoval.
Už jsem to tu psal, ale pokud je tu někdo, kdo si chce elektromobil vyzkoušet za normální peníze, pak koukněte na jungesmart nebo mobile na Smart Fortwo EQ. Třeba tenhle modrý je v dobré výbavě, má obuty Vectory 4season (nemusíte přezouvat), první registrace březen 2019 a najeto 11 tisíc km. Cena je 9 890 Euro, tj. při kurzu Exchange (Kaprova, Praha) necelých 260 tisíc Kč. Pokud si to necháte přivézt před chalupu (třeba Carvagem) tak zaplatíte 300 tisíc a bude to i na značkách. https://suchen.mobile.de/…uge/details.html?…
....Mazda sice zvládne u rychlonabíjecího stojanu jen 50 kW, vzhledem k malé baterce to ale zas až tak nevadí. Za rovnou hodinu dobijete z 3 na 92 %, ...
No podle mě to vadí zcela zásadně. Není důležité jak rychle se nabíjejí kilowatthodiny, rozhoduje přece jak rychle přibývají kilometry dojezdu. A v téhle disciplíně Mazda prohrává na celé čáře
MX-30 pri rýchlonabíjacom stojane nezvládne 50 kW, to je blbosť už len kvôli tej kapacite batérie. Maximálny odber sa pohybuje medzi 34-37 kW aj to samozrejme nie po celú dobu, mám to vyskúšané.
Pre výber MX-30 z dnešnej ponuky elektromobilov neexistuje veľa rozumných dôvodov, ale to ani pri autách so spaľovacím motorom pre taký Peugeot 508. Jednoducho to auto chcete, lebo dobre vyzerá a veľmi príjemne sa s ním jazdí. MX-30 by v zásade mal byť okrajový model, ale žijeme v dobe, kedy je v Európe druhým najpredávanejším modelom Mazdy po CX-30 z ktorého vychádza.
Ak sa začneme rýpať v praktickej stránke, či už je to stiesnenosť na zadných sedadlách (okej, kufor je celkom slušne veľký), nepraktický druhý pár dverí alebo skromná elektrická výzbroj, tak nie je dôvod dať MX-30 prednosť pred Enyaqom iV 50, e-Nire alebo aj ID.4 (myslím, že v CZ nemáte tie najlacnejšie verzie ako na Slovensku). Lenže ako tie tri spomínané autá vyzerajú? Mazda MX-30 je menšia, ale rozhodne krajšia a aj hodnotnejšie pôsobiaca. Ale je to jednoducho druhé auto do mesta.
S tím druhým nejprodávanějším modelem Mazdy v Evropě jsi to hodně přepískl.
2021 Evropa 1-2
MX-30 ... 706 ks
CX-30 ... 5278 ks
CX-3... 2994 ks
Ma 3... 2155 ks
Ma 2 ... 2318 ks
CX-5... 3709 ks