Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI (110 kW) – Je fajn, přesto bych volil jinak

Kompaktní kombi s naftovým motorem pod kapotou, to bylo v Evropě dlouho typické rodinné auto. Nový VW Golf Variant s 2.0 TDI je fajn, bral bych ale stejně výkonný benzin.
Zpět na článek
17. 4. 2021 19:16
17. 4. 2021 21:14
17. 4. 2021 19:29
17. 4. 2021 19:38
17. 4. 2021 19:47
17. 4. 2021 19:31
17. 4. 2021 20:07
17. 4. 2021 21:03
17. 4. 2021 21:22
17. 4. 2021 21:59
18. 4. 2021 00:38
18. 4. 2021 12:25
18. 4. 2021 18:14
17. 4. 2021 20:52
17. 4. 2021 21:06
18. 4. 2021 10:18
18. 4. 2021 11:33
18. 4. 2021 11:42
18. 4. 2021 12:15
18. 4. 2021 14:09
18. 4. 2021 14:35
18. 4. 2021 15:45
18. 4. 2021 17:41
19. 4. 2021 11:23
21. 5. 2021 08:04
21. 4. 2021 15:57
18. 4. 2021 13:02
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2021 19:16
slusi mu to
snad prvy pekny golfik kombi.... konecne tie zadne partie nevyzeraju ako z ineho auta ale ladia s celkovymi linkami aj proporciami... ba v tomto konkretnom pripade treba pochvalit aj farbu kasne a disky... perfektna kombinacia... snad uz len ten rovnako vykonny benzin 1,5tsi 110kw miesto toho nechutneho dizla tam supnut a je to defakto dokonaly golfik .... teda nie zeby to bol nejaky velky krasavec ale uz pri predstaveni golfa 8 som pisal ze tato 8ma generacia sa aspon teda mne fakt paci viac ako G7 ... a ano.. konecne ma golf kukatelny uz aj prave ten kombik.... trvalo to sice od tej 3tej generacie kedy prisiel prvy golf kombik hodne dlho ale dockali sme sa... paradoxne sice uz prisiel v case kedy kombiky zase nejak extra moc neletia a upadaju uz na ukor crossov a SUV ale golf ma nadalej velmi slusne predajne cisla aj v kombiku takze tu nebolo o com.... po nedavnej mokke pre mna opat zaujimavy test... auto celkovo pekne... len by som tam dal benzin a nema chybu :yes:

PS: novy hyundai santa fe v teste bude? .... predava sa uz nejaky ten piatok ci nie? ..... tak hadam sa na neho nezabudlo....
Rozbalit vlákno
3
Avatar - _Karel_
17. 4. 2021 19:30
Re: slusi mu to
Ad P.S. Nový Hyundai bude, až se otestuje Golf 2,0TDI 85kw a 1,5TSI 96kw.
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2021 19:33
Re: slusi mu to
test dvoch golfkov po sebe .... tak to je vazne divna porcia ... pod ten dizlovy ani nema vyznam nic pisat... ten je dnes uz uplne mimo misu....

bude sranda ked ten novy cross bayon otestuju nakoniec skor ak santa fecko... ale jasne... predtym este stihaju otestovat noveho alltracka golfa :-[] ... golf to ma uz dnes na acz naslapnute na najtestovanejsie auto v r 2021... a to nema v ponuke ani kabrio ani 3dverak ako kedysi
Avatar - xxc
17. 4. 2021 21:14
Re: slusi mu to
ved nech otestuju vsetky verzie a ludia sa aspon budu vediet rozhodnut, ktoru si vybrat :-) inak musim pochvalit za isofix na sedadle spolujazdca, konecne sa tomu da hovorit rodinne auto, ako bolo spomenute v clanku
Avatar - _Karel_
17. 4. 2021 19:29
Test
Tak nevím, jestli na tom testu vůbec mohlo být něco zajímavýho. V krátké době Golf po třicáté čtvrté. Je ještě nějaká motorizace, která zatím nebyla testovaná? Docela bych se přimlouval za změnu repertoáru.
To je pořád dokola "motor dobrý, podvozek dobrý, infotainment na houno, nesmyslná cena".
Rozbalit vlákno
2
17. 4. 2021 19:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2021 19:47
Re: Test
vsetko super suhlas.. uz len by som tam rad videl benzin... pripadne mozno este ten R line paket by bol good ( ceresnicka na torte ) ale uz teraz je to pekny kusok ktoremu fakt nic nechyba ... samozrejme cele to kazi opat nezmyselna cenovka... v tejto cene uz za mna rovno nejake podobne velke SUVecko ....
17. 4. 2021 19:31
spotreba
Proste lzete. Tady lidi pisou ze nemuzes s benzinem jezdit za 6. Ja taky lzu. Mam najeto 10tis s prumerem 5,8. Dalnice, okresky, mesto. Jeste jednou. Tsi 1,4 110kw. Spotreba do prace 5,7. Dalnice 40km, mesto 10, okresky 10. Jeste jednou, benzinovy motor, ktery vozí rodinu, babku k doktoru, jedes na postu se studenym motorem, vozis kocarek, postylku, atd jezdis za 5,8 litru v prumeru. Takze kdyz to vynulujes a jedes do prace, tak do 6 litrů. Jeste jednou, nejezdis jen okresky 70kou, a z kopce. Ale stojis v zacpe, mas to nastartovany v zime kdyz vybehnes na chvilku ven a kdyz se stehujes a nebo hledas misto na prkovani. TSI jezdi za 6 litru. Mlask blbe!
Rozbalit vlákno
9
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2021 19:42
Re: spotreba
no aj ja jazdim za 6... akurat s 90 konovym tsi :-[] ... ale tak je fakt ze na spotrebu moc nepozeram pri tom mojom malom rocnom najazde a neriesim ju.. naopak snazim sa jazdit svizne nech mi ten motor nescipne ked s nim tak malo jazdim a teda nech ho vzdy fajne "prefukne" a nestane sa z neho lenoch .... samozrejme ale pri tom uz nemozem ocakavat ze pojdem zadara ( papier udava priemer 4,7 ) ...

brachov kolega ma tiez octavku III lift s 1,4tsi 110kw tu este pred faceliftom a za 6 litrov to da v pohode tiez... ale zase tam nie je problem jazdit aj za 9 ak si kusok chces uzit .... ono vsetko je to relativne
Avatar - Mikesus
17. 4. 2021 20:07
Re: spotreba
Souhlasím, že ty nový TSI umí jezdi za dobrou spotřebu při klidné jízdě. Tam je rozdíl oproti dieselu hodně malej. V zátěži už se nůžky rozevírají více. Dnes už argument se spotřebou u dieselu není relevantní, protože ten rozdíl je zanedbatelnej.
Avatar - xxc
17. 4. 2021 21:03
Re: spotreba
Ja neviem, ja som siel nedavno v starsom golfe ako spolujazdec a svietila tam priemerka 8,6 :-) A to sa mi zdalo, ze ja by som siel rychlejsie. Ved pri tych novych tdi ludia pisu, ze pri kludnej jazde maju 3,5 l spotrebu bezne.
Avatar - Mikesus
17. 4. 2021 21:22
Re: spotreba
Zatím mi nikdo neukázal diesel, který v kombinaci jezdi takhle nízko. Věřím, že když někde pojede 70 v kuse, tak to zvladne, ale v průměru s provozem, obcema a nezdrzovanim to určitě ne.
17. 4. 2021 21:59
Re: spotreba
nebavime sa o starom golfe, posledne verzie 1.4 potom 1.5 maju pri malej zatazi naozaj fajn spotrebu ako pise mikesus. nad dialnicnych gps125 to uz ide...
17. 4. 2021 23:58
Re: spotreba
3,5 je Nonsens. Reálně možná 5,5, až 6. Pokud nepojedeš klobouk z kopce.
18. 4. 2021 00:38
Re: spotreba
3,5 je blbost, ale z tvého odhadu si minimálně 0,5l odecti. V passatu to jezdi za 5,1 dlohodobě. Bez klobouku. Mimochodem s předchozími tdi 110 kw jsem dlouhodobě jezdil za 5,8-6,2. Takže žere fakt málo.
Avatar - Mikesus
18. 4. 2021 12:25
Re: spotreba
Mne tedy 5.8-6.2 málo neprijde. 5.1 už je jakž takž srovnatelné s Camry, která nam litá všude možně a je na 5l.
Avatar - Mokrous
18. 4. 2021 18:14
Re: spotreba
Za 5,8 jsem Variantem 1,4 110kW jezdil motýlí nohou. Průměr se dal udržet na 6,5. Když se člověk krapet svezl okolo 7. Studený po městě klidně za 13. Ale jo, docela fajn motor. Na lehký auto. Naložení bylo znát. HDI i TDI jezdí s mnohem těžším autem mnohem pohodlněji a bez vytáčení.
Avatar - Mikesus
17. 4. 2021 20:09
moderní diesel
Doba dospěla tam, že údajně jeden z nejlepších dieslových motorů je prostě horší než benzin. Naštěstí ty doby rachtajících a smradlavých dieselů pomalu, ale jistě končí.
Rozbalit vlákno
20
17. 4. 2021 23:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Re: moderní diesel
Nesmysl. Benzínový motor smrdí víc a emituje mnohem víc skleníkových plynů. Ale hlavně - a to je podstatné: s dieselem se lépe jezdí! Srovnej si průběh a hodnoty krouticího momentu. Vždy, když sednu do benzínového vehiklu, šokuje mne, jak je to líné :no:
Avatar - Mikesus
18. 4. 2021 12:30
Re: moderní diesel
Myslis CO2, které není jedovaté? A to je závislé na spotřebě. Narozdil od dieselu, který emituje rkaovinotvorne a jedovaté látky, nejen pro přírodu, ale i pro člověka. NOx, BaP ( který ovšem u benzinu prakticky není). Radši trochu víc sodovky, než trávit svoji rodinu. Jo a prý ten BaP ovlivňuje inteligenci.
Mne zas šokuje, jak je linej diesel, kdyz do něj presednu. Reakce na plyn nekonečná, využitelné otáčky tak 1500, duní, rachtá a smrdí. K tomu ještě ty horsi emise než benzin. Ještě že tahle slepá ulička v OA už ustupuje
18. 4. 2021 13:08
Re: moderní diesel
Životnému prostrediu by pomohlo zníženie priemerného veku používaných áut. Či to bude nový diesel alebo benzín, na tom by som to nehrotil - vybrať si podľa nájazdu a využitia.

Emisné normy sú z hľadiska NOx pre benzín veľmi podobné ako pre diesel (0,06 g/km vs 0,08 g/km).
U PM je to úplne rovnaké (0,005 g/km). A dokonca to už pod tlakom musia automobilky aj plniť.

Spasiť celkové emisie cez EV s cenovkami za 1-2 mil. Kč v krátkodobom horizonte asi nepôjde. Polemiku o ekologickosti 500 kg batérie radšej vynechám. :-O

Zaujímavé je, že údajne to nevyzerá dobre pre PHEV po roku 2025. EÚ ich chce vyšachovať skôr ako sa čakalo.

https://fdrive.cz/…z-se-cekalo-6900
Avatar - Mokrous
18. 4. 2021 18:31
Re: moderní diesel
Máš prosím tě odkaz na nějakou studii ohledně tvorby benzo(a)pyrenu v benzínovém a dieselovém autě? Mechanismus proč ho má nafťák produkovat víc? Já přesedlal z TSI přes HDI do TDI EVO a u obou dehtů jsou emise luxusní. NOx okolo 30-35 mikrogramů na 100km. CO2 je jasný, částice 00 prd, auta nesmrdí a za výfukem to téměř voní.
Spotřeba je vždy lepší jak u benzinu, zvuk je místy horší, místy lepší, to je věc vkusu a konkrétního kusu. Za mě je nafta příjemnější na dlouhé cesty a taky její suverenita bez ohledu na náklad a stoupání. Mě se s naftou mezi 150-200k i ve vozech 1,7 tuny těžkých jezdí líp jak s benzínem TSI 150k v autě pod 1,4 tuny. Ten průběh, versus otáčky mi vyhovuje víc. Benzín je spíš na šolichání a nebo pak sport. Nafta mi přijde jako ten správný střed pro každodenní svižnou jízdu. Každopádně si rád doplním fakta. Pokud jsou k dispozici.
Avatar - Mikesus
18. 4. 2021 19:02
Re: moderní diesel
Pár odkazů.
https://www.rivm.nl/en/tobacco/harmful-substances-in-tobacco-smoke/benzo-a-pyrene-bap
https://cutt.ly/Zvm1UGQ
https://www.veronica.cz/…na-lidske-zdravi
BaP je problém nedokonaleho spalování, nejen dieselu jako takového. Ale v dopravě ma benzin BaP prakticky nulový, diesel naopak patří mezi hlavní zdroje. Diesel ma vlastně podobně BaP jako cigaretový kouř. Takze pokud nastartuješ v garáži a vezmeš tam dítě, je to stejne jako když ho vezmes mezi kuřáky.
Avatar - Mokrous
18. 4. 2021 19:26
Re: moderní diesel
Díky ALE! Článek jsem letmo prošel a všiml si pár drobných detailů. Za prvé pracuje se staršími daty, za druhé uvádí nesmysly typu: “Dieselová auta nemají narozdíl od benzínových filtry” WTF!?!
Dále uvádí, že BaP se uvažuje jako významná složka pevných částic a neuvádí žádná čísla ani odkazy na místa, kde by šlo zjistit, jaké motory produkují konkrétní objemy tohoto svinstva. Pak taky uvádí studie na výskyt rakoviny u řidičů kamionů. A co jako? Oni snad celou cestu mají rypák ve výfuku svýho auta? Takže pro mne to je rádoby odborný článek, který mi nedá nic.
Pokud vezmeme supermoderní diesely s téměř nulovými emisemi pevných částic, tak potom i produkce BaP nebude extra vysoká. Hovada, která kuchají starším autům DPF bych odstřelil, to ale není problém technologie, ale morální a mentální úroveň majitele. Stejně tak většina moderních benzínů ještě před 5 lety neměla GPF a byla na tom hůř, jak nafťáky. Je potřeba méně fanatismu a více reálného pohledu na věc.
Avatar - Mikesus
18. 4. 2021 20:02
Re: moderní diesel
Hodil jsem první odkazy které mi to dalo. Fakt s emi to helsat nechce. Dnes už je to obecne známo a kdo chce, ten si to najde.
Ted jsem si vzpomněl ještě na další.

https://app.iprpraha.cz/…pl/app/atlas-zp/?…[]=imisni_mapy
Je to online znečištění v Praze a jasně ukazuje, že BaP je u lokálních topenišť a podél hlavních tahů.
Avatar - Mokrous
18. 4. 2021 20:31
Re: moderní diesel
To je sice "hezké", že podél některých tahů je ta koncentrace vyšší, ale za A nevím, co za zdroje krom aut se tam vyskytuje, ale hlavně za B, nic tu opět neříká, že za to může diesel a ne benzín.
A téma bylo "smradlavý" diesel vs "čistý" benzín. A já se ptal, kde najdu nějakou zmínku o tom, že spalování nafty tvoří principiálně mnohem víc BaP. A jaký vliv má funkční DPF/GPF na zachytávání BaP.
Bez těchto informací je to jen mlácení prázdné slámy.
Lubo zde uvedl zajímavější odkaz, kde je vidět, že doprava má zcela zanedbatelný vliv na produkci BaP.
Takže hledat nemusíš, ale na druhou stranu můžeš těžko argumentovat bez podkladů. Na obecné hospodské pravdy a známá "fakta" se taky odvolávat bohužel nedá.
Avatar - Mikesus
18. 4. 2021 20:45
Re: moderní diesel
Dpf a gpf ma dle mého minimalni vliv.
https://en.m.wikipedia.org/…i/Benzo(a)pyrene
Sice to není úplně ideální zdroj. Ale píše se, že vzniká mezi 300 a 600 stupni. Benzin při spalování ma cca 130-260 stupňů, diesel v optimálním případě až k 600 stupňům. Tedy diesel se nejčastěji pohybuje právě v rozmezí, kdy BaP vzniká, kdežto benzin se k tomu jen přibližuje.
Hodnoty jsem převzal z odkazů, které vypadly po při vyhledání teploty spalování motorů.
Po několikáté se mi to uz hledat nechce a tak dávám první co vypadne. Tech odkazů už jsem tu před lety dával dost.
Edit: zde je rozbor, kde se zmiňuje i mimo jiné BaP.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5664699/
A citace:
"It is known that different types of emission sources result in typical PAH compositions [46,47]. Ace, Flu, Ant, Phe, Pyr, Bkf, Bap, and Fla are species associated with combustion (coal, wood, and diesel)"
Avatar - Mokrous
18. 4. 2021 21:41
Re: moderní diesel
Tak se mi zdá, že mi zase něco uniká... Teplota vznícení benzínu i nafty je cca 200°C, ale teploty spalin jsou u benzínu kua vyšší, než u nafty. V katalyzátoru 400-800°C a turbo a výfukové svody dostávají i 1000°C. A to teplo se tam bere kde? Když ne z hoření benzínu? Skřítci ho tam asi nenosí. Teploty spalin nafty jsou sakramentsky nižší. Proto musí diesel setrvale jet na vysoké otáčky, aby se řádně vypálil DPF, kdežto u benzínu se to neřeší, jelikož tam je tepla dost.
Jedině, že by to bylo naopak, že díky extrémně vysokým teplotám spalin u benzínových motorů se už BaP tolik netvoří. Ale při částečném zatížení to může být všechno jinak. Nejsem motorář a nemám ta data k dispozici, ale myslím, že v benzínovém motoru je tepleji, než v dieselovém. Na druhou stranu jsem četl v diplomové práci na téma motorů, že v ranné fázi expanze mají spaliny dieselu u 2000°C. Takže se v tom pak vyznej... Vedle toho jsem našel teploty výfukových spalin u nákladního auta v rozsahu cca 150-350°C. Podle zatížení...
Avatar - Mikesus
18. 4. 2021 22:05
Re: moderní diesel
Proto říkám, že teploty jsem převzal z odkazů, já to netuším. Možná to je tak, jak píšeš, a ty teploty co na mne vyskočily byly úplně mimo.
Avatar - Mokrous
18. 4. 2021 22:09
Re: moderní diesel
Řekl bych, že ti vyskočily teploty zcela mimo. Teď jsem našel, že špičkové okamžité teploty spalin u benziňáků jsou i přes 2500°C. Ono je to složitější. Nejsem motorář, ale určitě v těch teplotách hraje roli kompresní tlak, kde diesel ho má mnohem vyšší a pak je tedy možné, že i teplota spalin na počátku expanze může být i těch 1800-2000 st. C. Pak ale rozpínáním musí zákonitě velmi rychle klesat a proto ve výfuku jsou teploty nižší, než u benzínu. Nejspíš bude problém s přechodovými stavy, kdy po prudkém přidání plynu se směs příliš obohatí a vlivem nedokonalého hoření se část paliva speče na saze, které budou obsahovat i to BaP. Ty ale požere DPF. Možná jsem mimo. Ale nějak tak to vidím. A bordel dělají vykuchané dýmící vraky. Stejně jako komíny domů spalujících tuhá paliva a podobně.
Avatar - Mikesus
19. 4. 2021 07:32
Re: moderní diesel
Jo taky na to koukám, že ty teploty jsou mimo. To je tak, kdyz se člověku večer nechce hledat moc a bere první odkazy. O vykuchanych dpf se bavit ani nemusíme, to je jasné. Ale při srovnání emisí, třeba euro 5, díky podvodům, je v reálu horsi než euro3. Takze díky tomu, že administrativa neuhlidala homologaci, tu máme relativně nova auta, která jsou horší než 20letá udržovaná.
Avatar - Mokrous
19. 4. 2021 08:02
Re: moderní diesel
Jestli náhodou ty teploty neznamenaly jen dosažitelnou teplotu nasávaného vzduchu po kompresi. Tam by potom díky rozdílům v kompresi logicky vyšlo u benzínu mnohem méně. Ale taky teď nevím, kolik to je. Nejspíš by to ale mělo být pod těch 220°C, kvůli samozápalům. Čistě laicky.

Jinak to je zase složitý téma, v čem konkrétně a které motory konkrétně jsou tolik horší, než ty staré. Mnoho článků je silně zavádějících a výrobci i když oje.bávají, tak mají/měli často těžký úkol, potěšit všechny strany. Během pár let šíleně narostla hmotnost aut a vedle toho stoupají nároky na výkony a zároveň emise. Ne každý by dnes chtěl chatrné nebezpečné auto a nebo 1,6T těžké a bezpečné, ale s výkonem 90 koní a 0-100 za 15s. A všichni chtěli jezdit za 5/100 a teď to zařiď. No a tak se zvyšovaly tlaky a nafta více rozprašovala a chudá směs tvořila přebytek NOx. A jemně rozprášená nafta zase tvořila jemné částice. Předpokládám, že to 20x horší se vztahuje právě k NOx a těm částicím. Takže to bohužel trvalo, než jim došlo, že je potřeba to řešit pomocí DPF a nakonec i SCR katalyzátorů. To ale lidi zase řvou, že je to plný ku.rvítek a že to vykuchaj, protože to nebudou platit. No tak těm bych dal těch 90 koní a zakázal čipování pod trestem 20 let natvrdo.
Prostě vše má svoje plusy a mínusy. Já jsem rád, že navzdory vysokým cenám to dospělo do bodu, kdy tu máme 2.0 TDI EVO, které spolu s chudákem 2.0 HDI (který mizí z trhu) a zřejmě i dalšími dobrými naftovými motory, poskytují enormní litrové výkony, velmi dobré spotřeby paliva a rovněž velmi "čisté" emise. A samozřejmě jsem rád, že i benzíny dostávají GPF. Jen mě mrzí, že to vše mizí kvůli EV hysterii. Nemám nic proti přirozenému vývoji a nechť si klient vybere kde a čím bude jezdit, ale na sílu tlačit EV všude a likvidovat skvělé motory a zbytečně navyšovat ceny mi už tak fajn nepřijde.
18. 4. 2021 19:33
Re: moderní diesel
Podľa tohto odkazu sú zdroje BaP z dopravy minimálne (zdroj SHMÚ, Slovensko):
https://www.enviroportal.sk/…icator/api/graph?…

Podiel emisií benzo(a)pyrénu podľa sektorov 2018:
Doprava 0,038 t
Domácnosti 3306 t
Priemyselné procesy a použitie produktov 1564 t
Energetika 1289 t
Avatar - Mokrous
18. 4. 2021 19:48
Re: moderní diesel
Díky. Něco podobného jsem si myslel. Takže vlastně se opět dělá z komára velbloud a auta jsou na tom bezmála 200 000x líp, než zbytek. Takový drobný rozdíl.
Avatar - _Karel_
18. 4. 2021 19:49
Re: moderní diesel
Ono taky nastartovat auto a pak vzít do garáže děti je fakt důkazem fištróna, pokud jsi to myslel doslovně. ;-)
26. 5. 2021 18:22
Re: moderní diesel
Vždy, když se někdo opájí hodnotou točivého momentu ( jinak jen jiné vyjádření výkonu v určitých otáčkách), si neuvědomuje, že takový stroj může mít dynamiku tříkolky. :-) Líný může být každý motor, bez ohledu na které palivo jezdí. Průběh "nic, všechno, nic" bych nezmiňoval. Naftový motor z jednoho litru spotřebovaného paliva produkuje více emisí než benzínový.
Avatar - speedfred
18. 4. 2021 12:43
Re: moderní diesel
Áno, smradlavé dízle končia a nastúpili čisté dízle.
Písal som to už minule, kámoš zobral Oktu IV so 110kW dízlom dsg a údajne jazdí s tým 3.8-4.5L. Áut už mal hodne a táraj to není.
17. 4. 2021 20:28
spoiminam na combi sedmicku
Mal som sedmicku kombi 110kw 1.4 TSI s manualom v highline silver white metalic po facelifte maj 2017. to auto bola supa. podvozok, vaha a 150k s lahkym manualom s tym autom robili divy. este aj kolesa boli vyborne robene - 17-ky madris s kopom pneu cize vyzerai vyborne a boli pohodlne. uz to malo digitalny displej. fakt super sportove zvezenie. hned po nom som mal stvorocko octaviu 1.5 2020 style v ciernej farbe tsi tiez 150kw ale s dsg a neviem ci to bolo tym ze to malo celorocne pneu alebo podvozkom ale nedovolil som si tolko co s tym golfom. teraz jazdim mesiac stary superb s tsi a 110kw diesel a len spominam na toho golfa. videl som jedneho noveho fesaka na dialnici v piatok cestou z bratislavy a musim povedat, ze tie svetla vyzeraju frajersky. s 1.5 tsi to musi byt uplne v pohode auto.
Rozbalit vlákno
1
21. 4. 2021 15:56
Re: spoiminam na combi sedmicku
V pohodě, až na to debilní dotykové ovládání! :-( :no:
Avatar - hugino
17. 4. 2021 20:52
Golf VIII
Presne ako písal autor.Takisto mi na G VIII vadí nízky škaredý predok a prístrojovka s blbnúcim infotainmentom.Ináč by to bolo dokonalé.Možno tomu pomôže za cca 2 roky facelift.Ale v konečnom dôsledku aj tak sa im solídne predáva.Momentálne je môj favorit v segmente C nový Leon.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - xxc
17. 4. 2021 21:06
Re: Golf VIII
na fotke vyzera zle, ale nedavno som jeden taky golf minal a celkom ma zaujal svojim predkom, uzkymi svetlami, az som pozeral, co je to za auto. nakoniec to bol obycajny golf .
18. 4. 2021 10:18
Re: Golf VIII
Zvenku asi ano design se fakt povedl, ale interiér je pro mě deal-breaker, bohužel i Leon jeden komplet v dotykovém prostředí. Takže můj kůň v C segmentu je stále Focus.
Avatar - hugino
18. 4. 2021 11:33
Re: Golf VIII
Focus jedine v ST-line ale najväčší problém pre ktoré je toto auto za mňa nekúpitelné je absencia benzínového štvorvalca / okrem 2.3 Ecoboost /.Trojvalcove auto v segmente C by som nekupoval a môže byť aj naj v segmente.To je u mňa nepriechodné.
18. 4. 2021 11:42
Re: Golf VIII
Každý holt máme hranici někde jinde, já po tom co jsem se s tím motorem několikrát svezl, bych s ním neměl problém.
Avatar - hugino
18. 4. 2021 12:15
Re: Golf VIII
Aj v testoch ho vychválili takže vôbec s ním nemusí byť problém ale ja som názoru že pokiaľ sa dá ešte vyberať so štvorvalcových turbo motorov tak vyberal by som si len z tých značiek ktoré to ponúkajú.Ináč si myslím že hlavne absencia štvorvalcových motorov vo Focuse je výsledkom dosť slabých predajov.Mne osobne nič nehovoria ani autá ako hybrid,plug-in alebo iV.Pre mňa je spalovací motor to naj pre auto.Samozrejme ako si písal každý si vybere podľa vlastných preferencíí a hlavne hrúbky peňaženky. :-)
18. 4. 2021 14:09
Re: Golf VIII
Plugin ani EV taky není nic pro mě. Ale taková hybridní Corolla vůbec není špatný auto.
Avatar - hugino
18. 4. 2021 14:35
Re: Golf VIII
Ano Toyota Corolla je velmi pekná /hlavne zvonku/ aj hybrid majú zmáknuty dobre ale minule som ostal dosť prekvapený keď na parkovisku vycúvala nová Corolla Hybrid a to auto strašne pískalo.Tak to bolo dosť divné.Tam je použitelný hlavne 2.0 Hybrid.Tá 1.8 Hybrid je dosť slabá ale aj tak ak by som sa rozhodol pre Corollu skôr by som zobral tú 1.2 T s manuálom.Pri Hybridoch by som mal po čase obavu o životnosť baterky aj keď mnohý hovoria že vydržia stráááášne dlho ale ja som vo viacerych článkoch čítal že skôr či neskôr sa to bude musieť meniť a to už bude iná cena za výmenu.Hlavne že pri Hybridoch nemusíš naťahovať kábel a niekde čakať kým sa to nabije.Takže aj Hybrid je do budúcna aká taká alternatíva.
Avatar - Mikesus
18. 4. 2021 15:45
Re: Golf VIII
Tak na hybridní baterku máš záruku 10 let. A I kdyby vydržela jen těch 10 let, nová stoji cca 30tis. To za tech 10 let dáš do rozvodů, turba, spojky atd. mnohem víc.
Avatar - hugino
18. 4. 2021 17:41
Re: Golf VIII
Tak to nie je až taká vysoká cena.To by šlo.Ináč začínam čoraz častejšie v mojom okolí vídať nové Corolly takže je jasne vidno že design predáva a táto posledná sa im voči predošlým generáciam mimoriadne vydarila.Konečne.
19. 4. 2021 11:23
Re: Golf VIII
U nás si jednu pořídila městská policie coby hlídkové vozidlo. Prej jim to jezdi za 6 litrů, což u auta se kterým se nikdo nemaže a střídá se v něm asi 30 řidičů není vůbec zlý.
20. 5. 2021 21:38
Re: Golf VIII
S Toyotou nikoho nehoní(všichni by jim ujeli) to bude do města a okolí a proto 6l.
21. 5. 2021 08:04
Re: Golf VIII
Zrovna tenhle tejden s tím ulovili nějaký Bulhary co nám tu kradli katalyzátory ;-)
21. 4. 2021 15:57
Re: Golf VIII
Mám to úplně stejně! :yes:
Avatar - speedfred
18. 4. 2021 12:45
Re: Golf VIII
Golf není žiadny krásavec ale za mňa je krajší ako Leoš - ten sa mi nepáči vôbec.
Avatar - speedfred
18. 4. 2021 13:07
Re: Golf VIII
aby si ty nemal posledné slovo :-[]
17. 4. 2021 21:04
super, ale taky detail...
Tak s tym dizlom sa zhodneme, do takehoto krasneho auta sa rozklepany a smradlavy dizel nehodi. Okrem tej dotykovej plochy pod displayom este skoda, ze to nema riadne madla na dverach. To je super na Seatoch a Skodach,aj golf 7 to mal super urobene, bolo to super aj pre spolujazdca. Neviem, preco o tuto vec auta prichadzaju.
Rozbalit vlákno
2
Re: super, ale taky detail...
Taky může být šlapací. Pochopitelně výhradně s automatickou převodovkou!
21. 4. 2021 15:58
Re: super, ale taky detail...
Až na to, že nové 2.0 TDI Evo není rozklepané a smadlavé už vůbec ne! :-)
17. 4. 2021 22:04
Prečo má Golf starý motor?
Ostal som pri čítaní recenzie zmätený. Už pred dvoma rokmi dostal Passat s faceliftom a potom aj Superb motor 2,0 TDI Evo 110 kW s hliníkovým blokom, pred rokom sa objavovali testy s týmto motorom aj pri novej Octavii. A teraz sa dočítam, že nový Golf Variant má pod kapotou jeho predchodcu? Alebo sa medzičasom niečo zmenilo a nie je ani v Octavii?

V každom prípade je to odôvodnenie v recenzii prečo nie 2,0 TDI a radšej 1,5 TSI trochu slabé. Kto jazdí často veľké vzdialenosti, tam tie rozdiely v spotrebe aj náklady na prevádzku pocíti.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ham.
17. 4. 2021 22:42
Re: Prečo má Golf starý motor?
Hliníkový blok a hliníkové písty má verze označovaná jako LK2 s rozsahem výkonů 120-150 kW. Verze označovaná LK1 pro výkony od 85 do 120 kW má litinový blok a ocelové kované písty. Tak je to od samého začátku tohoto motoru 2.0 TDI Evo. Pokud někdo někde tvrdil něco jiného, tak vyprávěl bajky.

Souhlas, ten kdo jezdí 15-20 tkm, tak bude preferovat benzín, ten kdo jezdí 40-60 tkm tak diesel. A ten kdo něco mezi, tak si musí vybrat.
Re: Prečo má Golf starý motor?
Vždy diesel! Lépe se s ním jezdí!
Avatar - Ham.
18. 4. 2021 08:17
Re: Prečo má Golf starý motor?
Nejsem extrémista ani anarchista, takže bych volil podle nájezdu.
18. 4. 2021 09:09
Re: Prečo má Golf starý motor?
U Golfu hrá v prospech benzínu viacero vecí, aj cenové zvýhodnenie aj fajn spotreba. Ak by som nebodaj kupoval Golf manželke, tak určite benzín.

Na druhej strane chápem aj ak si niekto vyberie diesel. Sám som po 2 benziňákoch prešiel na diesel. Seriózne som zvažoval PHEV, ale pri mojich nájazdoch mi to vyšlo ako somarina.

Z eko hľadiska lepší moderný diesel, ako starý benzín.
Avatar - rohYpnol
18. 4. 2021 18:52
Re: Prečo má Golf starý motor?
Já bych nevolil ani tak podle nájezdu, ale hlavně podle převažujícího způsobu využití. Pokud jsou jízdy krátké trasy, tak benzin. Pokud je to aspoň těch 15, 20 km tak klidně diesel.
Avatar - Mokrous
18. 4. 2021 18:51
Re: Prečo má Golf starý motor?
Přesně tak! Bohužel nejeden motoristický novinář ať u nás či v zahraničí, na papíře, nebo na YT dlouhé měsíce vyprávěl, jak je 110kW EVO celohliníkové a ani si to neopravili.
Obě verze vypadají nadějně. 110kW je extrémně úsporné, 147kW zase jede o dost líp a taky nežere moc. Já mám nájezd jen okolo 20 tisíc a přesto jsem si vybral EVO a oproti TSI 110kW se mi s tím jezdí líp. Neskáču ale po městě, spíš to vytáhnu cca 2x do týdne na delší štreku.
Oboje má svoje plusy i mínusy.
Avatar - Mikesus
23. 4. 2021 06:51
Re: Prečo má Golf starý motor?
Co znamená extrémně usporne?
Avatar - Mokrous
23. 4. 2021 10:46
Re: Prečo má Golf starý motor?
To, že ten motor v lehčím autě (Golf/Octavia) dokáže jet skutečně za 3,5-4/100 po okreskách v rámci předpisů. V těžších autech (Superb/Passat) umí v mixu v rámci předpisů 4,5-5/100 bez omezování a brždění provozu. Němci v pořadu “Hypermiling” vzali Superb kombi na zimních pneu 235/45 R18 s motorem EVO 110kW na výlet a při průměrné rychlosti přes 80 km/h dali na zaplombovanou nádrž přes 2000 km při spotřebě po dotankování 3,37 l / 100 km!!! Je to na YT. Myslím, že to není špatný výsledek.
V reálu se jezdí jinak, ale pořád v klidu okolo 5/100.
Já jsem vzal 147kW, který je mnohem žíznivější, než 110kW a stále zajíždím. Nemám ještě ani 1000 km. Včera jsem jel cca 160km na 2x v hustším provozu - město, okresky, silnice 1.třídy, průjezdy ucpanými městy a omezení se semafory, dále delší motání po Hradci Králové, nikoho jsem nebrzdil, S&S vypínám, stále v režimu individual s motorem ve sportu a převodovka v “S” a dokonce jsem pár aut předjel, ale s citem, když jsem v záběhu. Kde to šlo jsem jel dost nad limit. Ještě, že policejní akce byla den před tím. ;-) A výsledek v Passatu Variant po střechu narvaného příplatky s reálnou váhou 1,7t? 5,3/100. Na 200+ koňový diesel v syrovém stavu v záběhu s automatem a váhou prakticky 1 a 3/4 tuny mi to přijde rozumné. Počítám s tím, že až ho zajedu a šlápnu mu na krk a pojedu víc brzda plyn, že to bude horší, ale pokud se budu pohybovat mezi 5,5/100 dle WLTP a 6,5 dle mě, tak budu spokojený. Lehké TSI v manuálu mi bralo taky cca 6,5/100. Ale teď mám auto o třídu větší, těžší, komfortnější s automatem a extrémní výbavou, které jezdí za míň a navíc nafta je o 2,- Kč levnější, než benzín, což je taky o fous znát. A to nepíšu jako obhajobu vlastní garáže a nejsem honič trik ani spotřeb. Jen to beru jako rozumný číslo s ohledem na okolnosti. Do města je lepší hybrid, nebo eTSI a podobně. Ale na dálkové jízdy je to za mě stále nafta. A na dálnici zcela bez debaty.
17. 4. 2021 23:50
kompaktní kombíky
akorát vybírám auto pro segru. požadavky - rodinné využití, nájezd cca 20 rocne, velkej kufr, dobrej poměr cena/výkon.
samozřejme se ji snažím zlomit na nekakej kompaktní kombík, ale fakt me nenapadá důvod, proč by to mel být golf.
Cena je vysoká, design zvenku pro me bída, předek divnej, zezadu zadní světla strašně vysoko, proporce standard. Kokpit des, prostor super. Ale jaksi mi tam chybí ten pocit, že Golf tvrdí muziku a tak už nějak nechápu, proč nevzít výrazně levnejšího korejce. V ceedu kombi mam něco najeto a pocit korejského smejdu a hrkalky fakt nemám.
Rozbalit vlákno
7
18. 4. 2021 06:49
Re: kompaktní kombíky
Tak pri koncerne vw momentalne value for money nenajdes. Hadam nejaka akcia i30/ceed, focus tiez vyrazne zdrazel, ale mozno este najdes nejaku skladovku za rozumnu cenu
18. 4. 2021 13:29
Re: kompaktní kombíky
Nie je dôvod kupovať golfa, pre 95% bežných priemerných vodičov stačí kúpiť niečo s lepším pomerom ceny a kvality lebo takíto ľudia (ako aj ja) najazdia malo a nejaké rozdiely v kvalite jazdy si proste nevšimnú

i30/ceed sú dobré voľby, 308 je trochu drahšia ale sú výhodné predvádzačky. Koncern má zvláštnu cenovú politiku, proste nevedia zraziť cenu čo ich za chvíľu bude stáť predaje (oktavka Leon aj golf sú dosť podobné, v jednom sa dá kúpiť niečo čo v ďalších dvoch nie a podobne), focus je tiež cenovo totálne mimo (a renomé spoľahlivosti je žalostné), Fiat Tipo je tiež dosť drahé auto kde sa človek s lepšou výbavou dostane na cenovku kórejcov a to potom nemá zmysel kupovať a má menší kufor. Astra má tiež menší kufor, Megan tiež...poznám všetky tieto kombiky a sú na jedno kopyto, niekto to však s priestorom a cenou vie a väčšina nie. Kvalitatívne rozdiely sú tam dosť malé.
18. 4. 2021 15:59
Re: kompaktní kombíky
díky, vidím to velmi podobně. Má strop nějakých 700 a samozřejmě, jako každá žena, by nejradši SUV... tak dostane na stul Ceed a I30 a muže si svobodně vybrat :D
Avatar - _Karel_
18. 4. 2021 16:20
Re: kompaktní kombíky
Za 700 může mít i pěkný X-Ceed, vlk se nažere... :-)
Avatar - rohYpnol
18. 4. 2021 18:47
Re: kompaktní kombíky
Problém je že za 700 je bez výrazného omezování i Tucson.
21. 4. 2021 16:01
Re: kompaktní kombíky
Karoq je mnohem lepší volba. :-)
Avatar - rohYpnol
18. 4. 2021 18:49
Re: kompaktní kombíky
Předpokládám, že soukromé osobě VAG slevu moc nedá. VW/Seat ještě možná, ale Škoda rovnou vyhodí z autosalonu...

Je to smutné, ale dnes to jsou všecko spotřební šunty. A tak není důvod brát cokoliv jiného než i30/Ceed. Já bych tam ještě přihodil Peugeot a Renault.
18. 4. 2021 13:02
NEDC?
Tá tabuľka so spotrebou NEDC je akože čo? Historický exkurz na časy dávno minulé? Už dva roky reálne máme niečo iné, redaktor asi zaspal dobu alebo čo.

Inak nudný test o nudnom predraženom aute. :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
18. 4. 2021 18:44
Další fajnovka?
Ani se mi nechce test číst. Mám dojem, že testy se tady stávají naprosto bezpohlavním popisem a hodnocením s výsledkem "je to fajn"... :'-(
Rozbalit vlákno
0