Motorista si pořídil mladoboleslavský crossover, aby následně zjistil, že mu komfort pérování nevyhovuje. Může auto se ztrátou okamžitě prodat, ale existují i další možnosti.
1. Přepravní tlak - ani nekomentuji.
2. Tlak. Pro každý rozměr gumy a její zatížení je optimální tlak jen jeden, aby byl rovnoměrný kontakt v celé šířce, nižší tlak zatěžuje víc vnější strany a vyšší střed pneumatiky, v obou případech s efektem snížení adheze a nerovnoměrného opotřebení.
3. Co nejvyšší schválené profilové číslo - ano. (Pro nejvyšší komfort.)
4. Tlumiče. I kdyby byla pravda, se zajížděním tlumičů, tak za 2000 km už by zajeté byly. Od na sednutí do auta, naložení čehokoliv, rozjetí a jakékoliv jízdy, akcelerace, brzdění až po zastavení a vystoupení z vozu tlumiče pracují. Není třeba půjčovat vůz Vaculíkovu kamarádovi.
edit - Pokud důchodce Šrámek vůbec existuje, tak bych se moc divil, že než vysází půl mega tak se v tom ani nesveze. Že mu nevyhovuje pérování by poznal za pár kilometrů.
Při prvních jízdách novým autem si člověk spousty věcí nevšimne. Když jsem kupoval auto, tak jsem měl určité pochybnosti právě o tlumení nerovností (auto mělo tzv. sportovní podvozek). Řekl jsem prodejci, ať většinu cesty řídí on, abych se mohl plně věnovat pocitu z toho tlumení.
Reklamoval som, je to vlastnosť auta a výrobca o tom vie, len nejak nerieši, lebo asi nie je ako a ľudia sa zatiaľ na tom nezabili. Ani pri homologizacii sa to nesleduje, či niečo vidno v spätnom zrkadle.
Ani bych se nedivil, kdyby to byla obdoba a prodejce přepravní podložky nesundal. A dost se divím, že odborník jako p. Vaculík opět tohle neuvede... :-O:-O:no:
Takové pěkné video to mohlo být, zezačátku vše dávalo smysl, ale pan Vaculík to musel opět dorazit nějakou svojí teorií na konci. Tlumiče se opravdu nezajíždí, to je blbost a pokud se mu zdá, že zlepšil jízdní vlastnosti, tak je to jen jeho dojmologie. Jakákoliv změna útlumu s časem značí problém. Tohle není motor, kde by byl kontakt kov na kov a něco se zajíždělo.
Za mě je ideální auto, které dobře odtlumí ostré nerovnosti a je naopak tuhé (nenáklání se) při zatáčení či vyhýbacím manévru a nerozkmitá se na vlnách ostravské D1. Občas se mi zdá, že to výrobci dělají přesně naopak.
Ač nejsem příznivec SUV, tak se mi líbí nastavení podvozku u Škody Yeti s lehkým benzínovým motorem 1.2 TSI a lehkými plechovými koly s balónovitými pneumatikami 215/60 R16. Pro důchodce skvělé auto s vysokým posazem a dobrým výhledem. Až teda na ergonomii, ve vyšší poloze sedačky (nehci máme rozhodit nastavení sedačky) skoro nedosáhnu na ruční brzdu :-)
Jen doplním, že nejen samotné tlumení, ale sladění tří komponent tlumení, pérování, gumy resp. celá kola. Asi to tak i myslíš, když pak dál píšeš "nastavení podvozku", to vlastně zahrnuje vše.
Ano, myslím tlumení jako vše, co tlumí mezi nerovností a řidičem (či spolujezdci). Jaký podíl na tom má pneumatika, silentblok, či tlumič, to je mi jedno, důležitý je ten výsledek.
...staršie dámy s trojkovou Octaviou nemajú brzdiť pred spomalovačmi a dôchodca Šrámek si má dať rally po okreskách. Tej teórii s tlmičmi neverím, naše cesty ponúkajú denne viacero možností, aby sa tlmiče pekne stlačili,
Dobrý den, měl bych také dotaz pane Vaculíku, služební Oktávii 3 jsem prolétl mockrát po rozbité okresce, projel jsem s ní několikrát po poli (opravdu po poli), zatíženou sedmi lidmi jsem s ní jezdil celkem ostře po vinicích na nezpevněných cestách a pořád drncá.... co s tím? Jak mám rozhýbat ztuhlé tlumiče? Má asi 16 tisíc najeto...Děkuji..
odmontovat stabilizátor-to drnčení je od něho, přes kosti jde zvuk do tlumičů a přes ložiska se přenáší do kastle, nepomůže ani silentblok ložiska tlumiče.
Opět další video, které řeší... naprosté cypoviny...
Vážně zajímavosti z automobilového světa hodné natočení videa jsou sedící pan Vaculík řešící neexistující problémy důchodců nebo neschopných uživatelů?? Fakt to takto vnímáte v redakci? :-O:-(
1) V testech jsou často syrová nová auta, co mají najeto pár set km... Takže jak tedy chcete hodnotit jízdní komfort a vlastnosti, když auta vlastně nejsou zajetá?? Ha? Nebo to ty auta rychle zajedete během pár desítek km, zatímco běžný uživatel je nezajede ani během 2 tis. km...? Odvážná hypotéza...
2) Vyrobené auto odjede po výrobě myslím dvě kola na testovacím polygonu, kde dostane docela zabrat ve významu vymezení vůlí a sesednutí si vozu. Tlumiče určitě na umělých nerovnostech projdou úplnými kmity. Není to sice mnoho, ale na vymezení vůlí podle mě dostatečné. Určitě to nebude tak, že tlumič nikdy nešel v úplném zdvihu nebo stlačení, když se dostane k zákazníkovi.
Stručný popis mega podvodu vysoce organizovanou skupinou podvodníků.
1. Auta jsou životu nebezpečná a nemají co dělat na silnici. viz text níže. Ohrožují zdraví a životy účastníků silničního provozu! Nefungují jim brzdy. A ČOI ani MD nic nezjistilo?
2. Někdo (ředitelem importu Mazda pro CZ + SK je pan Ing. Alexej Kiriakovský) do CZ natahal auta, která měla jít z výrobní linky rovnou do šrotu a veselé to tady prodává, jako nová auta. Pochopitelně záruky neřeší. Mimo jiné je toho plný internet. Udělal si CZ smetiště a ještě se veselé vysmívá lidem, že CZ je banánová republika tak co by chtěli.
3. ČOI má chránit zájmy občanů ČR a ne zájmy nějaké automobilky, potažmo ředitele importu, který si z toho udělal byznys plán, jak na tom vydělat. Dokonce to pan veřejně přiznal ve Světě Motoru, že auta mají vyrobní vadu a tvrdil jak se všechny postaral i o ty které závada postihla po záruce. Pak si to rozmyslel a nařídil vyměnit všem postiženým měrky oleje (to je ta péče o zákazníka , asi?) a tvrdit, že auta potřebuji výměnu oleje každých 10tkm. Tim ale jenom potvrdil to, že se jedná o podvod. Nafta v oleji nemá co dělat, olej ztrácí viskozitu a přestává mazat, proto dochází u všech aut k zadírání motoru a končí někde kolem 100 tkm na šroťáku, neboť oprava je nerentabilní. Není nic jednoduššího než si vytáhnou VIN a podívat se kde ty auta většinou skončila.
Dokonce mám podezření že se jedná i o pojistný podvod.
Odhaduji to tak na cca 4.000 podvedených, jenom v ČR. Ta situace je úplně stejná na Slovensku.
Tady to je jako přes kopirák:
Až příběhy majitelů ukazují, jaké dopady má fiasko převodovek PowerShift od Fordu | Autoforum.cz
Jde o podvod, který je v rozsahu financi 3x až 4x vetší než H-systém.
Můj příběh, ale ten se opakuje v podstatě u všech podvedených.
Byla mi provedena Výměna za jemnější filtr byla provedená bez mého vědomí a to při svolávačce, když mělo auto najeto 15425 km a nebylo staré ani rok. O tom, že došlo k nevratnému poškození motoru jsem přesvědčen. Byl vyměněn olej a pravděpodobně i ten filtr s pilinami a šponami. Té svolávačce jsem nevěnoval pozornost. Ve snu by mě nenapadlo, že se tam brousí vačkový hřídel s vačkami. Při té svolávačce mi zároveň byla udělaná i první garanční prohlídka. Lze dohledat v el. garanční knížce. S autem jsem jezdil dál bez problému, až do doby než jsem jel do Německa a v Ústí se mi to rozsvítilo jak vánoční stromeček. Na pokyn servisu, kam se jsem volal, jsem to nechal odtáhnout do nejbližšího autorizovaného servisu v Ústí BEK. Tam mi byl opět vyměněn olej i když auto mělo najeto pouze 12.000 km od poslední výměny oleje a vše jsem musel zaplatit, protože na pokyn zastoupení Mazdy, to prý bylo způsobeno vinou řidiče, že je nafta v oleji. A to mě tam ještě celkem nenápadně tlačili do toho abych si u nich nechal zároveň udělat druhou garančku a tak by bylo vše skoro dokonale zamaskované. Nikdo by nic nepoznal. Dvakrát výměna oleje při garanční prohlídce. To jsem ale už odmítl, protože se mi to nějak nezdálo. Požadoval jsem jenom opravu vozidla, které bylo v záruce. Prý, že mu nic není, jenom vyměnili olej, ale i to odmítli zapsat do garanční knížky, tak jsem to nechal napsat rukou technikem na fakturu. ČOI tvrdí, že výměna byla zapsána do elektronické knížky! viz. příloha, chyba řidiče.
Vezmu to stručně. To auto bylo v poškozené už když jsem s ním vyjel od prodejce za bránu a s ním i mnoho dalších aut podobně postižených.. S TĚMI PILINAMI, ŠPONAMI JSEM NAJEL 15425 km. TAKŽE DOŠLO K POŠKOZENÍ VŠEHO KAM SE TEN OLEJ DOSTAL. Celá série aut vyrobených v r. 2012-2013 a prodávaných ještě v roce 2015. Takže jasné klamání spotřebitele. Ta situace s odtažením a výměnou oleje se opakovala ještě 2x než jsem to auto odstavil. Naposledy jsem byl odtažen do servisu Auto Jeremiášova, kde mi bez mého vědomí vyměnili měrku za měrku s třemi body a řekli, že autu nic není a odmítli to opravit. Autu nic není a po najetí 10.000 km mám litr nafty v oleji. To jsou jedinci co to tam mají po ujetí 2.000 km, nešel jsem to na netu.
A ten interval se na 100% bude zkracovat.
Jasný mega podvod. Prodávali auta s výrobní konstrukční vadou. Předčasná výměna oleje na svolávačku. Výměna měrek oleje. A teď jsem našel ještě, že dokonce mají tu drzost a lepí autům samolepky viz. příloha. Nafta v oleji je jasný technický nesmysl. Je to jenom maskovaní výrobní vady. Nejhorší na tom je ale to, že ti šmejdi po uplynutí cca dvou let, kdy docela uspěšně maskovali výrobní vadu, těm lidem nabídnou, že to auto od nich vykoupí. Pochopitelně za podseknutou cenu, kterou ale poškozený buď musí akceptovat a nebo to zkusit prodat sám za pomoci inzerátu nebo bazaru. Vím o pánoví, který jim to prodal, ale musel si u nich vzít další nové auto. Takže dostali zaplaceno za auto s výrobní vadou min. výrobní náklady, které pak v klidu prodají dál jako málo jeté a prověřené vozidlo. Nový vlastník než to zjistí, tak autu jsou už víc jak tři roky a nemá šanci cokoli reklamovat.
Proslulý shit diesel motor od Mazdy. Nevím jak nafta v oleji u dieslu škodí ale u benzínových motorů s přímým vstřikováním je benzín v oleji normální jev když se jezdí město a krátké trasy(na 1.2tsi co tak jezdí olej co 4-5tkm).
Přes veškerý respekt k panu Vaculíkovi, pisatel má pravdu. Většina moderních vozů jsou v zájmu losích testů tvrdé jako pryčny. Fuj, proto si taky moderní vůz nedokáži koupit. Všimněte si, že ve Speciálu světa motorů měla Škodovka horší známu v kategorii komfort oproti konkurentům. Profilové číslo platí,ale poté co jsem se projel s Mercedesem w124 500 (podvozek Porsche) na nízkoprofilových kolách přes díry, tak jsem žasnul. Klíč je v nastavení podvozku,to pan Hrdlička mladší dodnes neumí, stejně jako kašparská Škoda motorsport. Je třeba vozy projet, třeba Citroen C5 s hydractivem nebo první Kaškaj i VelSatis jezdily měkce a příjemně. Pokud chcete dál válčit na kostitřasu Kamiqu, tak jsou vhodné pneumatiky s měkkou bočnicí, třeba Michelin, samozřejmě s normálním profilem 60-70 a co nejlehčím diskem. Kola nepřefukovat a auto zatížit něčím těžkým, co se dá k zemi, typu olověné pláty do prostoru nohou zadních cestujících. Krásně uplandaná bývala i Land Cruiser 120 nebo Citroen C6. Ve Škodovce jsou bohužel navyklí od jejich veledíla 742 na pikačoviny a normálním autem nikdy nejeli, proto jsou to kostitřasy. Octavia 3 pak úplně tristní, dsg skáče jak opilá opice, přejezd přerušované bílé čáry dělá hen hen hen jak při defektu a celá karoserie duní. Grrrrr, i po 2 letech co jsem to jednou řídil mám osypky. O hranaté koncovce řadící páky ani nemluvím.
......." hele Martine, minule u té i30 to byla slabota, jenom 4 diskuze. Nemůžeš říkat jenom pravdu, to si každej přečte, řekne si ok a nic. Nemá ani vlastně co komentovat. Potřebujeme bohatou diskuzi, musíš vymyslet nějakou k*kotinu jako bylo to startování se spojkou, hned bylo přes 100 diskuzí. Tak se snaž. A novinářsko-technickou hrdost dej tentokrát stranou, jinak tady u nás nebudeš mít prostor. Tak sem prdni nějakou blbost, nejlíp vo Škodovce, to zabírá nejvíc, musíš je pořádně vyprovokovat.
Doufám, že si rozumíme," řekl xxxxxxx (někdo výše postavený z redakce.) :-)
To je taky dáno, že evropští novináři v testech strašně řeší, jak to sedí v zatáčkách a výrobci se snaží co nejlépe dopadnout v testech. Přitom naprosto většina lidí téměř nikdy nejezdí na hraně a vůbec nevyužije hraničních schopností toho auta. Nemluvě o důchodcích. Proto auto raději naladí o něco tvrdší, než by bylo potřeba. Na rozdíl od amerických výrobců, které dělají pohodlná auta (teda alespoň to dřív platilo).
Dalším důvodem, aby dobře dopadly v losích testech. A v neposlední řadě úplná mánie s velkými disky a titěrnými profily.
Ono západoevropští novináři (i zákazníci) moc neznají stav silnic ve východní polovině Evropy, tak je nějaké pérování moc netrápí.
Dřív alespoň francouzská auta byla pohodlnější, ale to už taky moc neplatí, museli se přizpůsobit, aby je němečtí novináři tolik nepomlouvali.
Za mě ideální byly pneu 205/55r16 jak komfortem tak cenou.Teď mám minimální(dle TP) 205/50r17 už jsou XL už horší a o 50procent dražší.Servisy pneumatiky foukají až na 3bary(podhustim na 2,5) to musí být i balón tvrdý.
Já myslím, že v monologu nepadlo to nejpodstatnější. Pokud si někdo koupí úplně nový vůz a nevyzkouší při zkušební jízdě, zdali mu vyhovuje, tak je u mne moula, a to dvakrát korunovaný.
Podobný problém na Vitare vyriešila výmena zliatinových 17' diskov za ľahké plechové 16' disky s pneu s vyšším profilom 215/60 R16.
Ten rozdiel cítiť aj počuť a je naozaj veľký.