V 90. letech byl Fiat na vrcholu. Tak si říkám, kde byl ten zlom, co způsobilo, že začali vyklizet pozice postupně na všech frontách - nejprve střední třída, potom nižší střední, malé vozy... Zbývá jim mini segment a ani tam to nevypadá růžově - mainstream brzy skončí a premium možná zůstane jako elektro - ale v jakých počtech?
Suhlas... ale asi najnepochopitelnejsi je koniec punta bez nastupcu... to ako keby jeep odpisal wranglera alebo ford model F-series... tymto tahom sa fiat defakto sam odpisal ... pritom kde povedzme boli v 90 rokoch seat alebo skoda ci kia voci fiatu... a kde su dnes oni a kde fiat... uplne ho uz zvalcovali...
No, ale můžeme si za to sami... lidi, co dali přednost levným, vlastně špatným kopiím evropských originálů, můžou za to, kam auta dospěla.
Jako kategorie.
Někdy od roku 2000 prostě není cílem vývoje vyrobit lepší auto, ale jako auto vyrobit levněji. :-(
Tak počkaj, Fiat ako výrobca lacných dostupných áut mal podľa teba doplatiť na to, že zákazníci dali prednosť lacným dostupným autám? To má logiku. :-[]:D
Přesně tak, z marketingového hlediska neuvěřitelně zpackané Stilo prý byl jeden z nejdražších automobilových propadáků všech dob. A neméně zpackaná Croma II byl určitě taky drahý špás... :-(:no: Pak už Fiat nikdy neměl dost peněz na nové modely. :-O
Sranda pritom je, že Stilo bolo stokrát lepšie a kvalitnejšie auto ako Bravo/Brava. Bol to pokus o taliansky Golf, kvalitnejší, konzervatívnejší, ale trh to neprijal, ten chcel emotívne talianske autá. Croma bol už úplný fail, obtlstlé kombi-MPV, ktoré sa nemohlo páčiť ani jej tvorcom.
Souhlas, i když on ten pokus udělat italský golf (stilo) nevyšel ani kvalitativně. Bylo to lepší než bravo, ale na golf (mk5) se stilo dívalo hodně z dálky, jak jízdně tak kvalitou provedení. Zajímavá verze byla ta s pětihrnkem, navíc jako třídvéř bylo stilo velmi pěkné auto, ale jinak nic. Pamatuju, jak jeden známý laboroval mezi tehdejší astrou a stilem, 1,6 benzín, projel jsem oboje a doporučil astru. ;-)
Stilo nebolo zle, ale na GLF MK5 si fakt nedosiahlo. Skusil som combi s 1.9jtd a to bolo priserne... extremne gumove uplne vsetko, riadenie, podvozok, spojka, brzdy... hrozny posed a velke naklony karoserie k nijak extra komfortnemu podvozku. Som sa si rad presadol do svojej Primery z 1993 a uzival si... :D
italie motoristy dukladne odrbava
- nejdrazsi, nebo jeden z nejdrazsich benzinu v EU
- zdaneni vykonu nad urcitou hranici, co si pamatuju pred cca 10 lety 20E za kazdou kW nad necelych 200kW a to kazdy rok !!! dan se pomalu snizuje se starim vozu, ale za celkem beznej sportacek ze 400kW to znamena 4tis E rocne i kdyz je auto zavreny celej rok v garazi. italove svoje luxusni auta rozprodali, nebo aspon prehlasili do zahranici
to je podle me jeden z duvodu, proc automobilovi vyrobci v italii jsou na tom tak bidne, protoze slusny auto stat zdani tak, ze stredni trida ho nekoupi
kdykoliv jedu do italie tak zasnu, jak malo tam jezdi italskejch aut. na jihu to je mozna jine, ale na severu (benatky janov, milano) to vidim takhle
top modely automobilky delaj znacce jmeno a cast techniky z top modelu se casem dostane do obycejnejch aut
jestli mas problem ukocirovat 100kW, tak ses pekny poleno
Tak ten "bežný športiačik so 400 kW" ma celkom zaujal. Ktorýže bežný športiačik má takmer 400 kW=544 koní? U mňa je bežný športiačik Toyota GT86 so 147 kW. Okolo 400 kW majú rakety ako 911 Turbo či McLaren 540C.
Popravdě - ona je to raketa dodnes.
I když po modernizaci, se 154 koněma, je to ještě lepší svezení. Může se zdát, že už to proti původním 147 není velký rozdíl, ale to auto prostě jede lépe.
Výkonovo/dynamicky áno, predsalen cca. 150 emisne nepridusených koní poháňajúcich len 1200 kíl bola úplne iná liga ako dnes.
Druhá vec už boli jazdné vlastnosti, s tým ťažkým päťvalcom vpredu to bolo silne nedotáčavé a podvozok za motorom zaostával.
Raketa :D Nechci si dělat srandu, jak píšu výše, 3d stilo s tímhle motorem byla jediná zajímavá varianta toho auta, ale raketa dnešními měřítky to není ani náhodou. A jak píše iudex, ono to celkem jelo, i když převodovka byla bídná, ale jízdní vlastnosti byly sotva průměr, nedotáčivost brutální, nepřesné a špatně vyvážené řízení, slabé brzdy. Ale znova, jestli stilo, tak tohle, bylo to fakt pěkné auto se solidním motorem.
Podobne. Pamätám si test Marey s atmo päťvalcom, to na mňa vtedy robilo silný dojem. Keď som ale s rokmi sledoval, ako sa pred očami tie Marey rozpadávali a hrdzaveli, dojem pominul.
Jednu Mareu som aktivne pouzival. s JTD to bolo spolahlive, pohodlne a usporne auto - a absolutne bez korozie. Pokial viem, tak jazdi dodnes - to uz bude mat najmenej 500 000 km.
V kvalite spracovania, materialovej skladbe to bolo ovela vyssie ako sucasna produkcia.
Samozrejme, vybava na dnesnu dobu len zaklad - ale materialy.. to bola iplne ina kava ako dnesne vyrobky.
Ma Bravach sa rozpadavali iba cierne klucky - ktore mali zakladne modely a obcas tiez zakldne motory 1,4. Inak to bolo v kazdom ohlade nadpriemerne auto.
jeden znamej v puli devadesatek postavil servis a chtel tam prodavat fiaty, protoze tehdy, aspon u nas, docela frcely. z nejakyho duvodu se mu to nepodarilo a tak docela s nevoli prijal nabidku na prodej a znackovy servis skodovek. to bylo v dobe, kdy nad okridlenym sipem vsichni ohrnovali nos.
po 15 letech to vysmatej prodal a zije z toho dodnes.
kde by asi byl, kdyby mu ten vysnenej fiat dopad ...
vyplyva z toho, ze fiatku by neprodal ani desetinu toho, co prodaval skodovek, takze by vysmatej nebyl, a za servis se zastoupenim fiatu by toho asi moc nedostal narozdil od skodovky
Češtinsky - neustále se opakující slova ("samozřejmě", "poměrně",..), obsahově (spotřeba mezi 8-10 litry, asi to brzdí,..), no to skutečně není ani ten "rychlotest". To je zhruba zkušební jízda v bazaru.