Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Závěr dlouhodobého testu Toyota RAV4: Hybrid, který jsme si oblíbili
31 komentářů
Barry Lyndon
tak stále platí známé "řve to, nejede to". Teprve u PHEV se to otáčí a konečně se dá říci "jede to, neřve to". Zlepšení u PHEV je dáno jednak elektrickým výkonem navíc a jednak úpravami v odhlučnění...
Čo ale tá cena u PHEV? Nech sa nehnevajú ale radšej pritlačím a idem ku konkurencii, myslím že výkonejšej a vymakanejšej a viac toho utiahne na TZ.
Čím ďalej ju vídavam tak viac a viac hnus.
Čím ďalej ju vídavam tak viac a viac hnus.
Cena poněkud úlet (v Česku ještě víc než na Slovensku), ale ta kombinace vlastností je taky dost unikátní, tak si to holt nechávají zaplatit a prodeje prý dobré. V EV módu to funguje jako elektromobil, jede to (0-100 asi 10s, dojezd cca 70 km), topí to (tepelné čerpadlo), má to chlazení i vyhřívání baterie, takže žádný bastl s doplácnutou baterií v kufru (tam může být rezerva, což moc PHEV neumí). Další bonus je, že i s vybitou baterií to jezdí za spotřebu hybridní RAV4 (a ne za 10l jako některé jiné PHEV). Ale je to samozřejmě drahá hračka - nemá smysl počítat, jestli se to vyplatí, nevyplatí! Další pozitivum je těch 6 s z 0-100, což je milé zpestření. Některé další výhody (přidali HUD a lepší odhlučnění (např. laminovaná přední boční okna), retro infotainment) a nevýhody (nekonfigurovatelnost, výbavové úlety, retro infotainment, za mě třeba i příliš malá sedadla) už byly zmíněny níže.
Přesně, technicky je Toyota RAV-4 PHEV bezkonkurenční. :yes:
Auto se spalovacím motorem, které má k dokonalosti nejblíž.
A kombinuje skutečně výhody obou světů, včetně spotřeby v hybridním módu.
Tomu se nikdo ani nepřibližuje.
PS Uvidíme, jestli Honda ještě přijde v Evropě s PHEV nebo jestli už se bude soustředit jen na HEV a EV.
Auto se spalovacím motorem, které má k dokonalosti nejblíž.
A kombinuje skutečně výhody obou světů, včetně spotřeby v hybridním módu.
Tomu se nikdo ani nepřibližuje.
PS Uvidíme, jestli Honda ještě přijde v Evropě s PHEV nebo jestli už se bude soustředit jen na HEV a EV.
Cena PHEV verze je tak blízko X3 30e, že bych asi neváhal jít k vrtuli.
Jasně, je to cena prémie. Za cca stejné peníze je nejen X3, ale i GLC a Q5 (vše PHEV), nicméně je to za něco. RAV4 je holt taková Tesla mezi PHEV, tedy nic moc auto, ale za to nejlepší plug-in hybridní ústrojí. Má největší elektrický výkon, největší baterii, největší dojezd, nejmenší spotřebu po vybití baterie. Další specifikum Toyoty je jistá primitivnost interiéru, což může zejména starším lidem vyhovovat více než nějaké prémiové hyper hitech řešení...
Mispulda
Docela mě překvapuje, že se opomíjí jak nebezpečné tohle auto je. 190cm vysoký člověk sotva protáhne dlaň mezi střechou a hlavou a při srážce nejde tělo dopředu, ale nejprve nahoru. A takhle mále místa najdete v málokterém voze. Při testech to prošlo jen díky mizerné metodice malých figurín.
190cm a málo místa nad hlavou tady? No kdybys řekl prakticky jakékoliv jiné auto od Toyoty, tak se trefis. Tohle je ale třeba mimo. Zrovna u RAVky se dá vyčíst hodně, o místě to ale není. A u jakého auta máš spoustu místa nad hlavou při 190cm?
Ozzman: měl jsi problém s místem nad hlavou na jakékoliv sedačce?
Ozzman: měl jsi problém s místem nad hlavou na jakékoliv sedačce?
Ano, místa je málo a jako bonus ještě:
1. sedadlo spolujezdce není výškově nastavitelné (a to ani u PHEV VIP za 1,6 mil.)
2. výšku snižuje prosklená střecha, kterou dostanete, i když jí nechcete...
1. sedadlo spolujezdce není výškově nastavitelné (a to ani u PHEV VIP za 1,6 mil.)
2. výšku snižuje prosklená střecha, kterou dostanete, i když jí nechcete...
Výškově stavitelná sedacka je fail. Ale ani se 186cm (pravda, 190 to není) jsem i tam mel místa dost
Este nejde o vysku celkovu, ale dlzku trupu. Kratkonohy 190cm-vysoky clovek tam miesta moze mat malo. Mam kolegu rovnako vysokeho ako ja, ale s kratkymi nohami a jeho nastavenie sedacky je take ze na jednej strane sa neviem zmestit medzi volant a sedacku (tak ma blizko sedacku) ale ma druhej ma sedacku tak nizko, ze s nadsazkou ledvaj vidim cez volant.
Přesně tak! Já jsem třeba úplně opačná postava než ten tvůj kolega. S výškou trupu nemám problém (i do té RAV4 se na výškově nenastavitelnou sedačku spolujezdce pod zataženou prosklenou střechu bez problému poskládám), ale zato nohy jsou někdy problém, kdy v některých autech mi končí sedák (s nevelkou nadsázkou) v půlce stehen. Proto taky pro sebe nekupuji japonská auta.
S lidmi přes 190 cm Japonci stále nepočítají... Jako vejdete se, ale evropský mainstream je jinde....
třeba němci u kodiaga a karoqu mají na zadních sedadel na výšku méně místa. Posez u Ravky ve předu je vyšší, máš podepřeny stehna tak tě nebolí potom nohy jak ze škodovky.
Co třeba se naučit, jak se nastavuje sedadlo? ;-)
když u škodovky nastavíš sedadlo aby jsi nemusel mět stehna ve vzduchu, tak narazíš hlavou o strop a pravým kolenem do přístrojovky a nevidíš na semafory když jsi před čárou. Projeď se RAV4 a uvidíš, že posed je OK.
Já ti poradím, posuň si sedák o něco dálo od volantu a povytáhni volant. Jinak samozřejmě píšeš nesmysl.
Jako méně místa tam je ale že by se tam nevešel 190cm vysoký jedinec to tedy asi ne. Táta má 196 a vejde se.
GeekStar
Hybridní RAVka je bezvadná, na lítání po městě a po okreskách ideální. Pokud člověk nejezdí denně po dálnici, strčí s hybridem od Toyoty do kapsy jakýkoli diesel.
V téhle cenové relaci rozhodně super volba, alternativou je CR-V, které má lepší 4x4 a je uvnitř ještě větší (ovšem s menším kufrem), ale o něco línější.
Další možností v té samé cenové relaci je samozřejmě Kodiaq, ten je ale na tom hůř podvozkově a nemá hybrid (zase má výborný diesel, čili na dálniční přelety je vhodnější).
Zajímavý je asi i nový Tucson, který neprojížděl, nicméně má papírově velmi nadějný hybrid. Je ovšem tabulkově podstatně menší.
V téhle cenové relaci rozhodně super volba, alternativou je CR-V, které má lepší 4x4 a je uvnitř ještě větší (ovšem s menším kufrem), ale o něco línější.
Další možností v té samé cenové relaci je samozřejmě Kodiaq, ten je ale na tom hůř podvozkově a nemá hybrid (zase má výborný diesel, čili na dálniční přelety je vhodnější).
Zajímavý je asi i nový Tucson, který neprojížděl, nicméně má papírově velmi nadějný hybrid. Je ovšem tabulkově podstatně menší.
Videl jsem nejake testy a Tucson HEV je lepsi nez RAV4 HEV co se tyka jizdnich vlastnosti. Kufr ma ale mensi.
No záleží co jsou jižní vlastnosti pro tebe. Ravka nikdy nebyla na lítání v zatáčkách. Ale zato tlumí nerovnosti dobře.
Urcite tlmi nerovnosti lepsie, ako Tucson.
(narážím zejména na její "integraci baterie")
https://www.youtube.com/watch?…