Inak väčšinu z tých noviniek považujem za užitočné veci, najmä:
dvojzónovú klímu - ak človek necestuje sám, veľmi užitočná vec, aby sa človek nehádal so spolujazdcom
vyhrievaný volant - poteší v zime tých zmrznutejších
vyhrievané sklo - kto parkuje vonku, na nezaplatenie v zime, aby nemusel prácne oškrabovať sklo
výduchy klímy vzadu - popravde nechápem, prečo to nemá každé auto, akoby sa ani nerátalo s cestujúcimi vzadu
sklopné operadlo - veľmi praktické pri preprave dlhších vecí, ono dá sa aj sklopiť operadlo dozadu na zadnú sedačku, ale ten priestor je potom obmedzený
Naopak móda aerodynamických diskov mi je proti srsti, pekné disky robia auto a pokaziť si jeho vzhľad kvôli 0,001 litru úspory nie je zrovna výhra.
Ja som s tým v pohode, predsalen Škoda je domáca značka a každá novinka má pre domáci trh osobitný význam, notabene keď ide o také populárne a rozšírené auto, ako je Fabia (dlhodobo najpredávanejšie auto v segmente a jedno z najpredávanejších bez ohľadu na triedu). Som presvedčený, že rovnakú pozornosť dostáva trebárs nové Clio vo Francúzsku.
Uf, tak to mi nejak ušlo, ja som myslel, že kolesá budú od 15 do 18". 14ky na takomto pomerne veľkom aute, to bude vizuálna šmakovka. :-[] Tých 16" tam bude také minimum z hľadiska výzoru (a zrejme optimum z hľadiska pomeru ceny, výzoru a komfortu). Vrcholné 18ky síce budú vyzerať najlepšie, ale to je už opačný extrém pre malé auto, najmä v situácii, keď nemá žiadnu výkonnú motorizáciu á la Polo GTI.
Klid, muze bejt i hur. Treba se zejtra objevi clanek: 10 veci, ktere nova Fabia nedostala. A pak dalsi ...ktere mohla dostat, a pak jeste jeden ...ktere nikdy nedostane. Takze si zvykneme, Fabia IV, tedy ne iV, je tady, ACZ hyka... A pak testy ruznych motoru, barev, ale prekvapive vzdy v nejvyssi vybave, aby to vypadalo hezky.
K tej údajne neviditeľnej fólii: tu Mišo Karpat tvrdí, že vidí elektrické drôtiky, teda ide o klasickú, lacnejšiu verziu vyhrievania.
https://youtu.be/CY5K3xFdrGo?t=364
Architektura je +- stejná, ten panel klimy asi taky... ale je tam i dost rozdílů - ta lišta, kulaté výdechy, kaplička budíků je jiná, madla dveří atd.
Vypínat klimu asi není s autoklimou nějak moc potřeba... a když jo, tak se holt do toho menu vleze. To už bych spíš ocenil směrování foukání na čudlíky... ale i bez toho dokážu žít. BTW... základní Scala vypadá takhle: https://www.topcentrumcar.cz/…eddefa583886.jpg
Že má Škodovka vedle sebe Kamiq jako SUV a Scalu jako klasiku, to je při (stále ještě) stoupající popularitě SUV asi ok. Scala ale vedle narostlé Fabie na nové platformě na první pohled moc smysl nedává (on to byl už od Rapidu takový vycpávkový model)
Hele na našich silnicích ... jako na O3 prostě poznám přechod ze zimních 16 palců s profilem 55 na letních 17 palců s profilem 45 ... jako kdyby ty silnice byly v dobrém stavu, tak OK ... ale ony bohužel nejsou. A je to znát. Speciálně u Škodovek s jejich jednoduchou levnou zadní nápravou ...
Máš sice pravdu, ale myslím, že většina normálních diskutérů na ně kašle a neodpovídá na jejich příspěvky. Každopádně díky za tvoje příspěvky, jenom mi to potvrzuje, že to není jen lidská blbost, co tyhle panáčky pohání :yes:
Těch 16 palců bude ideální velikost. Předpokládám, že stejně jako u Scaly sem pustí kola o šířce maximálně 205mm, takže těch 17 a 18 palců v šířce 205 jsou celkem málo prodávané formáty a proto zbytečně drahé.
V takové klasice 205/55 R16 to navíc bude i celkem komfortní a pneu pro tento rozměr jsou díky objemu prodejů cenově dostupné.
Ty nízké profily u 17 a zvlášť 18 palců na našich silnicích nejsou nic moc. Navíc když to dnes kvůli spotřebě a ekojízdě často celkem přefoukávají na dost nesmyslné tlaky. Žena přebírala Scalu obutou do 17 palců a vzadu to nafoukali na 2,9 ... to už je jak u náklaďáku.
Ja len ze Miso Karpat z portalu autozurnal uz auto prezentoval, a konkretny kus teda foliu nemal, ale len klasicke "draty" - https://youtu.be/CY5K3xFdrGo?t=360
Na jednej strane je fajn, že klíma má svoj panel, ale mohla mať taký ako má Polo či Ibiza, že sa na ňom ovládajú všetky funkcie. Tento je ako v Scale a Kamiqu, teda že pre smer fúkania vzduchu treba ísť do menu. Zároveň je to jedna z mála prkotín, čo by som mohol novej Fabii vytknúť, lebo vyzerá, že sa im fakt podarila. Ešte by som uvítal tempomat na volante, aj keď poznám takých, čo im viac vyhovuje na páčke pod ním.
Tak ono zvenku je to nové auto, ale vnitřek je komplet Scala. Prostě co má uvnitř ve výbavě Scala, to má i Fabie, ten interiér je prakticky identický, jen o něco menší s ohledem na velikost Fabie. Pokud se podíváte na fotky interiéru, tak jediná změna proti Scale jsou ty kulaté výdechy klimy po stranách, jinak je to čistý klon. Je fajn, že díky tomu má klima na teplotu stále otočná kola, škoda jenom, že tlačítko na vypnutí klimatizace chybí a je nutné jít přes dotykový nesmysl.
Škoda tak dosáhla stavu, kdy Fabia, Scala a Kamiq jsou zevnitř identická auta a liší se jenom trochu rozměry a koncepcí. Ideální stav v době, kdy prodeje nových aut nejsou nic moc ... mít hned tři modely, které si budou navzájem konkurovat a to ještě mají svá dvojčata v rámci koncernu.
Taky me to zaujalo, chtel bych vedet, co tam doopravdy je, jelikoz v tom delam a jsou 3 reseni, ale ani jedno neni neviditelne:
- dratky
- na sklo pod vakuem nanesena stribrna trojvrstva , ma modrou barvu pro odrazu svetla, ta ale nema akusticke vlastnosti
- tudiz to bude asi pod vakuem nanesena stribrna trojvrstva na umelohmotne PET folii, ktera se laminuje mezi dve vrstvy PVB folie (standard v celnich sklech). PET folie nema zadne akusticke vlastnosti, je to jen marketing bull.hit a navic ma namodralou barvu
Předpokládám, že to bude jeden z autorevue, který byl hlavním důvodem uzavření diskuzí na AR webu.
Nebyla tam registrace, tak tam plevelil diskuze pod X nicky a reagoval i sám na sebe. Pak už tam redaktor psal v diskuzi, pod čím se vším tam hlásí.
Bohužel plevel z AR se stěhuje sem a je to znát.
Výhřev fólií by byla bomba, ale asi se jedná o chybu v článku. Aero kola jsou za mě super. Pobavila simply clever odnímatelná clona panoramatické střechy, což není nic jiného, než tu clonu vykuchali z auta a v příslušenství nabídnou příplatkovou síťku.
Já bych řekl, že drtivá většina lidí, kteří si takové auto kupují chtějí, aby bylo hlavně pohodlné. Takže jim asi nějaké "balóny" vadit nebudou....anyway, sleduj až se objeví na parkovištích u OC.... :-!
Ja myslím, že profil 65% je už v dnešnej dobe archaizmus, balón vhodný leda tak na SUV či offroady. Dnes už nemusí komfort zachraňovať vysoká guma a máš dostatočne pohodlné autá aj pri 45% profile pneu.
..i třetí den po ofiko zveřejnění nové Fabie další a další článek, jak je vyjímečná? Nepřijde vám to už trapné, redakce? Jako kdyby ve Škodovce vyrobili raketoplán, tak bych to chápal, jako vyjímečnou událost, ale Fabii? Nikoliv!