Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová Škoda Fabia vs. konkurence: Jakou výbavu a za kolik nabízí?

Čtvrtou generaci Škodu Fabia jsme srovnali s vybranými konkurenty. Ukazuje se, že zaujme výbavou, jiné hatchbacky ale umějí být cenově dostupnější.
Zpět na článek
12. 5. 2021 08:08
12. 5. 2021 09:24
12. 5. 2021 09:47
12. 5. 2021 09:50
12. 5. 2021 08:19
12. 5. 2021 09:05
12. 5. 2021 09:18
12. 5. 2021 09:34
12. 5. 2021 09:49
12. 5. 2021 09:52
12. 5. 2021 10:02
12. 5. 2021 10:20
12. 5. 2021 10:30
12. 5. 2021 13:06
12. 5. 2021 14:00
12. 5. 2021 11:07
12. 5. 2021 09:39
12. 5. 2021 10:09
12. 5. 2021 11:09
12. 5. 2021 11:01
12. 5. 2021 12:29
12. 5. 2021 17:43
12. 5. 2021 09:43
12. 5. 2021 10:02
12. 5. 2021 10:21
12. 5. 2021 18:55
12. 5. 2021 19:17
Avatar - sorpersa
12. 5. 2021 08:08
Scala
No neverím, že to píšem, ale u mňa jednoznačne nová Fabia je favoritom, potom i20 a Clio... Enem či Scala nebude mať tým pádom problém...
Rozbalit vlákno
3
12. 5. 2021 09:24
Re: Scala
Favoritom na čo? Na kúpu? Alebo sa ti len najviac páči?
12. 5. 2021 09:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - sorpersa
12. 5. 2021 09:50
Re: Scala
Ja mám nové- FIAT... ale z porovnávaných aút.. keď to tak chceš, sa mi najviac páči..
Avatar - Roman Horký
12. 5. 2021 08:19
Výbava
Tak jsem si takhle jednou říkal, co vlastně od auta potřebuju:
1. V zimě: Ideálně přijít do vyhřátého auta s odmraženými skly a zrcátky. V základní výbavě, kdo to má? Nebo alespoň dálkové startování, což by dokázalo splnit skoro stejnou funkci?
2 V létě: Přijít do vychlazeného auta. Opět, kdo to má v základní výbavě? Prakticky nikdo.
Ale nesmyslných blbostí, které nemají praktický význam, těch je...
Mlhovky, na co mlhovky? Ty já mám od harrachovského policajta zakázáno používat, jsou mi k ničemu. Přitom je na obou autech mám. Někdy se s nimi potěším na parkovišti, jak svítí.
Rozbalit vlákno
28
Avatar - Emel
12. 5. 2021 09:05
Re: Výbava
To jsou tak dojemné historky... měl bys to sbírat a pak vydat knižně :-)
12. 5. 2021 09:18
Re: Výbava
Dalkove ovladani klimy v zakladni vybave ma asi jenom Tesla (a mozna uz nejake dalsi EV jako Ioniq , z baterky neni problem to pohanet), z klasiky mozna nejaka S-class?

Mlhovky souhlas, kdyz je jednou za rok zapnu, tak je stejne takova mlha ze to nepomuze.
12. 5. 2021 09:28
Re: Výbava
Ja na hmlovky nedám dopustiť. Potrebujem ich síce zriedka, ale už som zažil dosť situácií, kde mi veľmi pomohli. To štartovanie, kúrenia a klíma na diaľkové, to je len tvoja pohodlnosť. Nič, bez čoho by som sa nezaobišiel. Od auta potrebujem hlavne to, aby ma spoľahlivo a čo najbezpečnejšie odviezlo tam, kde potrebujem. Potom sa môžeme baviť o ergonómii a pohodlí a ostatných veciach.
Avatar - Roman Horký
12. 5. 2021 09:31
Re: Výbava
Jestli jsi dobře četl, tak mlhovky bych rád používal, ale nesmím, mám zákaz. Výbava je u mě především o pohodlí.
Avatar - Ozzman
12. 5. 2021 09:34
Re: Výbava
Tak se pochlub, jak si je používal? Hezky v koloně, aby z toho něco měla i auta před tebou? :D

Nebo za jasně noci?
Avatar - Roman Horký
12. 5. 2021 09:38
Re: Výbava
Velmi hustě pršelo, automatika stěračů běžela na max. Stačí?
12. 5. 2021 09:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Roman Horký
12. 5. 2021 09:53
Re: Re: Výbava
Tedy ve stylu "podle sebe soudím tebe" mě považuješ za ultimativního blba, který si nechá po suchém skle běhat stěrače řízené pomatenou automatikou naplno. Stačí.
Avatar - Ozzman
12. 5. 2021 09:52
Re: Výbava
Pokud si pálil mlhovkama do auta před sebou, tak se nedivím, taky bych ti nebyl vděčný... Pokud vím, tak prapůvodní záměr přední mlhovky je, aby ti osvěcovala vozovku, protože v husté mlze či dešti můžeš snadno ztratit i orientaci, kam silnice vede, ale když jede auto před tebou, tato starost odpadá a ve výsledku řidič za tebou má tvé mlhovky přímo ve zpětných zrcátkách.

Stejně tak se nemá používat zadní mlhovka v koloně, která svítí mnohem více a nepříjeměji, když za takovým "b.l.b.e.m." stojíš. Ta zase slouží, aby si za husté mlhy byl vidět z větší dálky.
Avatar - Roman Horký
12. 5. 2021 09:54
Re: Výbava
Viděl jsi někdy mlhovky svítit na P406ce? Jestli ti svítily do očí tak jsi musel jet vsedě na skejtu.
Avatar - Ozzman
12. 5. 2021 10:02
Re: Výbava
Nevybavuji si všechna auta, ale drtivá většina mlhovek oslnuje zpětné boční zrcátka, ale to je fuk, jestli zrovna p406 svítí někam do háje, jde o to, že v koloně či při souvislé jízdě více aut je používat nemáš, protože "mohou oslňovat", takže pan policajt z Harrachova měl asi důvod ti to zakázat :)
Avatar - Roman Horký
12. 5. 2021 10:08
Re: Výbava
Jediná "kolona" tam byla ta, kterou způsobili ti policajti. Sorry, že jsem si jich včas nevšimnul a neřešil okamžité vypínání mlhovek. Ale to nevadí, aspoň v nich teď už nemusím měnit žárovky.

Mimochodem, tato diskuse je v dnešní době "chytrých" dálkových světel už směšná. Dnes se oslňuje masově a brutálně, všechno v rámci homologace a všichni jsou happy v závodech ve zbrojení.
Avatar - Ozzman
12. 5. 2021 10:20
Re: Výbava
To máš na jednu stranu pravdu, světelný smog je šílený, zvláště když třeba novému Golfu svítí celá maska, to je v mlze krása potkat, ale jde o to, že mlhovky nezapíná automatika a prostě si porušil nějaký předpis... stejně můžeš říct, že by si na té padesátce jel padesát, kdyby si viděl toho policajta :D

Spíš vidím problém v tom, že lidi se spoléhají na automatiku, ale ta nepozná mlhu a pak je dálnice v husté mlze za dne plná šedivých Oktávek, které jedou na přední LED denní svícení, ale ze zadu je uvidíš až na dva metry...
Avatar - Roman Horký
12. 5. 2021 10:25
Re: Výbava
Je to tak, zejména s tím LED denním svícením. Nicméně kdyby taková přísnost jako na moje mlhovky byla na všechny, tak je 2/3 lidí bez řidičáku. Čeho ten policajt dosáhnul? Asi ne toho, co chtěl.
Avatar - Ozzman
12. 5. 2021 10:30
Re: Výbava
To s tebou musím taky souhlasit, my kdysi dostali za mlhovky taky (já neřídil), ale kamarád svítil mlhovkama pořád, bylo to symbolické a myslím, že pak na chvíli přestal, nicméně já bych byl pro, aby PČR mimo rychlosti spíš řešila směrovky, protože tihle borci zapříčiní mnohem více rizikových situací, než ti, co jedou 60 na 50tce...
Avatar - wakantanka
12. 5. 2021 13:06
Re: Výbava
Mne sa v našich končinách ešte nepodarilo dostať pokutu za hmlovky, ale raz niekedy koncom 90tok ma drapli v Rumunsku na vjazde do Turdy. Inšpiroval som sa vtedy u miestnych borcov a je fakt že za tmy a dažďa bolo lepšie vidieť na ceste diery. Keď na mňa vysypal týpek sumu, tak som najprv zalapal po dychu, potom do rýchla prepočítal, potom s úsmevom zaplatil a frčal ďalej. :-) každopádne najnižšia pokuta, ktorú som kedy dostal cca 5 USD :-)
Avatar - Ozzman
12. 5. 2021 14:00
Re: Výbava
:-[] :yes:

Jenže u rumunů to možná nebylo za mlhovky, ale prostě jen takové výpalné :D
Avatar - wakantanka
12. 5. 2021 14:57
Re: Re: Výbava
Mno, vieš ako, ja som šiel rýchlo, vedel som to ja, vedel to on, len nemal radar 🙂
Avatar - twistedTSD
12. 5. 2021 11:07
Re: Výbava
Tak v zákoně nemáš řečeno, že je nemáš používat v koloně, prostě mají být zapnuté za stanovených podmínek. A přední mlhovky, když jsou seřízené, nikdy neoslňují do zrcátek. Spíš tipuji, že Roman v lehčím dešti pálil policajtům za sebou do očí, ale kdoví.
Avatar - Roman Horký
12. 5. 2021 11:19
Re: Výbava
Já myslím, že to tak bylo, tedy že ten policajt se cítil být mnou oslněný.
12. 5. 2021 09:39
Re: Výbava
Jo tak to by mě taky zajímalo, potkávám hodně ko..tů co s nima jezdí naprosto bezdůvodně. Jinak v mlze je nemůže nikdo zakázat, to je prostě nesmysl.
12. 5. 2021 10:09
Re: Výbava
Ja som cital nejaku vyhlasku, ze pri viditelnosti pod 50 m, inak nie. Ale je mozne, ze to bola nemecka vyhlaska. Uz si nepamatam.
Avatar - twistedTSD
12. 5. 2021 11:09
Re: Výbava
V české legislativě nic takového není.
12. 5. 2021 12:28
Re: Re: Výbava
Je to německá. A velmi rád bych ji zavedl u nás
12. 5. 2021 11:01
Re: Výbava
Zasmial som sa. Ale plne súhlasím.
12. 5. 2021 12:29
Re: Výbava
Přední mlhovky jsou nejzbytečnější výbavou. Zadní při dnešní svítivosti zadních světel je diskutabilní. A hlavně zneužívána.
Avatar - xxc
12. 5. 2021 17:43
Re: Výbava
Základné citigo to má. Ako asi každé elektrické auto.
Avatar - KANKUNEN
12. 5. 2021 08:31
Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
Kdo z vás si vzpomíná na Peugeot 206 a první Fábii. 206ka se mi líbila víc, ale rozdíl v kvalitě byl obrovský. Motor 1,4i byl špatně odladěný, spojka byla nakopávací a řazení to byl hnus. Plasty tvrdé a slícování špatné. Podvozek namísto pružin používal torzky. Fabia byla udělaná mnohem líp. VW byl lepší než francouzi, ale VW šel dolů a Peugeot hodně nahoru.
Rozbalit vlákno
26
Avatar - Roman Horký
12. 5. 2021 08:38
Re: Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
Tak bejvávalo. Pro mě co Peugeot dohnal technicky, to zase ztratil designově a marketingově. Pro mladý je OK, to ano. S těmi kůl kly se může mladý progresivista pověsit na fejs nebo na instáč. Jenom si všichni v Evropě ještě nevšimli, že z toho japonského vlaku už nevidí ani koncová světla.

Edit: Mám takový vtíravý pocit, že minusováním Evropa technické zpoždění nedožene. Ale zkuste se posnažit, třeba se pletu.
12. 5. 2021 09:34
Re: Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
Řekl bych, že je to právě naopak, síla japonských značek v EU totiž rok od roku povážlivě slábne (s čestnou výjimkou Toyoty).
Avatar - KANKUNEN
12. 5. 2021 09:34
Re: Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
No tak to si tak trochu vedle taky, jediné v čem mají japíci navrch je hybrid od Toyoty a Mazda celkově jako celá filozofie. Zbytek zahynul v devadesátkách, kdy měli techniku vysoko nad VW. Moje Corolla z roku 93 měla 1,6ku 114 koní, která jela i dole, skvělé řazení a víceprvek podvozek. A praštěný vodík nepočítej. Při výrobě vodíku jde 75% energie do vzduchu.
Avatar - Roman Horký
12. 5. 2021 09:40
Re: Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
S tím vodíkem si mě pleteš, já ho nepropaguju. Mám rád Toyotu Prius, ale to neznamená, že jsem fyzikou nepolíbený eko fanatik. Takže přesně chápu, že vodík není eko vůbec.
Avatar - KANKUNEN
12. 5. 2021 09:50
Re: Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
:yes: , já s příchodem dvoulitru ten hybrid uznal jako řádný pohon.
12. 5. 2021 09:56
Re: Re: Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
Neviem ako v cechach, ale toyota na slovensku nema uz v cenniku corollu s 2.0 iba 1.8
12. 5. 2021 10:24
Re: Re: Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
Pozeral som cennik MY21 a dvojliter je stale dostupny.
Avatar - Ozzman
12. 5. 2021 10:04
Re: Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
Jo, ten dvoulitr je fajn, ale předevčírem jsem měl tu čest s PHEV Ravkou a to bylo docela šílený, zvláště v tom power módu :D
12. 5. 2021 10:22
Re: Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
Ja myslim ze i vtech hybridech je ostatni uz dohnali a predehnali. Napr. Toyota stale pouziva NiCd baterie, zatimco Hyundai uz ma Li-Pol
Avatar - Roman Horký
12. 5. 2021 10:29
Re: Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
Laik si může myslet, že nahradit NiMH (ano, NiMH, ne NiCd jak píšeš) za Li-Pol je významný pokrok. On ale není. Důvodů pro NiMH je mnoho. V této konkrétní aplikaci, tedy celkem malá trakční baterie, NiMH přinejmensím není pozadu. Možná spíše vede.
12. 5. 2021 11:06
Re: Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
Ni-MH trpí na paměťový efekt, v autech nevýhoda.
Avatar - Roman Horký
12. 5. 2021 11:22
Re: Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
V tom režimu, v jakém ji používá Toyoťácký hybrid, paměťový efekt nehrozí. V běžném režimu jen mezi 40-80 procenty.
12. 5. 2021 10:45
Re: Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
NiCd sa nepouziva nikde uz aspon dekadu. Toyota pouziva NiMH, ktore maju mnoho vyhod oproti bateriam na baze Li. Napriklad nehrozi poziar, alebo lepsie znasaju vykyvy teplot. Nevyhoda je energeticka hustota. Ale tam kde potrebovali vacsiu energeticku hustotu pouzivali Li-Oin baterie uz davno. Prius Phev a Prius+. Dnes je to rozne podla modelov.
12. 5. 2021 11:05
Re: Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
Ni-MH trpí na paměťový efekt, v autech nevýhoda.
12. 5. 2021 11:24
Re: Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
Pozri LSD NiMH. NiMH baterie presli dlhu cestu a co sa samovybijania, nabijach cyklov a pamataveho efektu tyka, tak su na tom lepsie ako mnohe baterie postavene na Lithiu. Zaostavaju v energetickej hustote a asi aj v maximalnych prudoch pri vybijani.
12. 5. 2021 11:59
Re: Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
Tak proc vsichni ostatni, co zacali s hybridy pozdeji, tam davaji lithiove? Spis si myslim, ze Toyota ma hodne proinvestovano do stare technologie a potrebuji to vyprodat, dokud to jde.
12. 5. 2021 12:11
Re: Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
Na to ti neodpoviem. Ale viem, ze baterie pre Toyotu dodava Panasonic a ze Li baterie v aktualnej Corolle 1,8 HSD su lacnejsie ako doteraz pouzivane NiMH. Aktualne pouziva Toyota Li baterie v lacnejsich hybridoch, alebo v PHEV. Lexus a vykonnejsie Toyota hybridy stale vyuzivaju NiMH.
Avatar - twistedTSD
12. 5. 2021 12:52
Re: Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
Protože hmotnost, možná i cena? Osobně vzhledem k výborným zkušenostem s NiMH v HSD nevidím důvod preferovat Li-ion.
Avatar - twistedTSD
12. 5. 2021 11:15
Re: Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
Ne, Toyota minimálně ve velké části svých hybridů používá Li-ion/Li-pol, protože jsou myslím lehčí. Jestli jsou lepší nebo horší, to se teprve ukáže. Nevýhody těchto baterií všichni známe.
12. 5. 2021 12:00
Re: Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
Neda se to snadno dohledat, ale vetsina, ktere nejsou plug-in (napr. RAV4) ma NiMH
Avatar - JirkaVejrazka
12. 5. 2021 12:09
Re: Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
Nekde se to lisi i podle zeme a vybavovych stupnu. Do chladnejsich zemi davaji casteji NiMH. Taktez do levnejsich rad. Treba Prius v USA ma NiMH v zakladni vybave a Li-Ion ve vyssich. Predpokldadam, ze to je kvuli cene (v nizsi vybave) a vaze (aby lehci Li-Ion kompenzovaly narust vahy kvuli komponentam ve vyssich vybavach).
12. 5. 2021 12:15
Re: Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
Az tak detailne to nastudovane nemam. Ale u nas Yaris Li, Corolla 1,8 Li, 2,0 NiMH. Rav4 Camry a CHR NiMH a ak sa nemylim, tak sj mnohe Lexusi maju NiMH
Avatar - twistedTSD
12. 5. 2021 12:28
Re: Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
Mám pocit, že Corolla to měla podle karoserie a pak se to možná zase změnilo, každopádně nemá plošně NiMH a určitě bych netoužil po Li-Pol.
12. 5. 2021 12:30
Re: Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
Ta torzka vzadu byla náhodou dobrá.
Avatar - KANKUNEN
12. 5. 2021 12:46
Re: Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
No jasně a proto je v česku plno firem na její renovaci.
13. 5. 2021 13:52
Re: Re: Tohle už neplatí, ale proč byl VW nejlepší
Jako kdyby se jiné zadní nápravy neopravovaly...
12. 5. 2021 09:43
K zamyšlení
Vysvětlí mi racionálně někdo, proč bych měl koupit "srandovní" 1.0 TSI 81 kW v plné palbě za cca 650 tisíc a nezvolit Ceed 1.5 T-GDI 118 kW v plné palbě za cca 550? Nejsem příznivec Hyundai/Kia, nikdy jsem od nich auto neměl, ale tohle nejde opomenout při výběru vozu kolem 500 tisíc se slušnou výbavou. Chtěl jsem Fabii, ale Ceed je uvnitř větší, na šířku dospělé auto, přitom celkově stále žádné veliké auto, prostě akorát.. No a ten motor/kultura chodu/bezpečné předjíždění asi netřeba komentovat. Nikdy bych nevěřil, že to napíší, ale Kia je teď zajímavá, navíc "klasická" spojka oproti iMT u Hyundai.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - SKAY
12. 5. 2021 10:02
Re: K zamyšlení
Jen ten kdo prostě nechce větší vůz. Třeba taky bo škoda. Každý má nějaký důvod proč to či ono... Ne vždy rozhodují tabulky s čísly.
12. 5. 2021 13:36
Re: K zamyšlení
A Ceed je třeba pochválit i za zachování normálních bezpečných a uživatelsky přívětivých tlačítek. (Zejména ve srovnání s dotykovým šílenstvím v Octavii). :*) :yes:
Avatar - Anonym
12. 5. 2021 18:44
Re: K zamyšlení
vlastnim Ceed 2020, hoci len 1.4mpi (atmo, bez turba) ale dalsiu koreu by som nechcel a hybrid koreu uz duplom nie. Som clenom FB skupin, a podla prispevkov tie nove 1.5tgdi hybridy ziadna slava. Uprimne, po 1roku uzivania Ceed by som ho rad vymenil za novu Fabiu, aj kebyze len s 1.0 motorom. Proste Kia ma sklamala nekvalitou.
12. 5. 2021 19:22
Re: K zamyšlení
Vies byt konkretnejsi? Poznam asi 5 ludi co to kupovali nove a nepoznaju slovo problem. Dostali co ocakavali a auta posluchaju.
Avatar - Anonym
13. 5. 2021 21:37
Re: K zamyšlení
tak aby som nebol velmi subjektivny, manzelka si ceedku velmi pochvaluje.
Takze co je pre mna fail: hlucny podvozok, vibrujuce riadenie, shitny lak, predne sklo je ako plexi a poskrabe sa od musky, plechy ako papier, sedacky vytahane, zadny bubon na vyfuku vibruje do interieru, a vela malickosti ktore mi dennodenne lezu a nervy. Celkova kultura jazdy je nizka, kvalita taktiez, proste brutal cost cutting v praxi.
12. 5. 2021 09:52
K zamyšlení 2
Ale všimnul jsem si, že teď od května dal Renault do Clia k dispozici čtyřválec 1.3 TCe v manuálu, za mě veliké překvapení za toto rozhodnutí. Těch 103 kW s ním musí jet hezky, taktéž zajímavá volba, kdo chce auto tohoto typu.. Co myslíte, že bude jízdně lepší? Tohle nebo Ceed 1.5 T-GDI? Máte zkušenosti někdo? :-)
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Ozzman
12. 5. 2021 10:07
Re: K zamyšlení 2
Fakt!? No tak to tleskám, Clio 5 je výborné malé auto, jezdil jsem tedy jen s dnes už neprodávaným 1.0TCe 74kw, ale podvozek fungoval výborně, řazení i řízení super, ano, není extra prostorné pro zadní cestující, ale je to subkompakt, né stěhovák (tady bude mít Fabča navrch), interiér parádní, přehledný. Za mne volba value x money v B segmentu a s tímto motorem to bude i sranda, ten cvičí dobře i s Megánem.
12. 5. 2021 10:14
Re: K zamyšlení 2
Je to tak, mrkni na ceník. :-) Nevěřil jsem svým očím! :-D Za mě opravdu veliké plus mezi "prckama". Fabia, Polo, i20 atd., samá trojsekačka :-D, nebo automat. Kromě Clia jsem v této kategorii nenašel turbo čtyřválec a hlavně s manuálem!
Avatar - Ozzman
12. 5. 2021 10:43
Re: K zamyšlení 2
Já bych ještě vzal na milost turbo tříválec ve Fiestě...ST :D Ale je pravda, že taková auta už vymírají, jsem zvědav, kolik takových Clií prodají, snad dost, aby se to chvíli udrželo v nabídce.
12. 5. 2021 13:39
Re: K zamyšlení 2
Tak hlavně, aby už nemělo ten debilní omezovač rychlosti na 160 km/h! :-O
Avatar - Emel
12. 5. 2021 13:43
Re: K zamyšlení 2
? Kdo má omezovač?
25. 6. 2021 18:21
Re: K zamyšlení 2
Fabia, polo, Ibiza mají či budou mít v nabídce čtyřválce 1.5 TSI 110kw
Avatar - Emel
12. 5. 2021 10:53
Re: K zamyšlení 2
Jako s tou value for money to taky není nijak žhavý. Tady se vzdychá nad 330t za novou Fabii 59kW, ale Clio je za 325 (akčních 315) s 49kW Zen... a jak říkáš, je to menší auto.
S příplatky se to zlepšuje, některý věci jsou u Fabky fakt drahý (kola, senzory)...
Avatar - Ozzman
12. 5. 2021 11:14
Re: K zamyšlení 2
Dnes už je to trochu jiné, ale za 340 je akční ZEN s TCe 90 a za 410 pak Intens TCe140, to mi příjde na obecné zdražení docela fajn a já to value x money hlavně myslel v kontextu s Fiestou, která jezdí taky výborně, ale je drahá.
Avatar - Emel
12. 5. 2021 11:29
Re: K zamyšlení 2
Jako jo, není to nejhorší... výhoda je, že i ten slabej TCe má šestikvalt. Za akčních 340... chybí tam třeba ta loketní opěrka, ale pokud to máš jako městský auto, tak to asi neva.
Avatar - Ozzman
12. 5. 2021 11:50
Re: K zamyšlení 2
Ještě v loni za 340 bylo TCe 1.0 100k s Automatem :) No, holt to zdražuje.... Mne se to auto ale fakt moc líbilo, víš, že jsem na Fordy, ale tady by si podle mne Fiesta tu dražší cenu neobhájila ani u mne. Renault fakt zapracoval i na jízdních vlastnostech.
Avatar - woody-alien
13. 5. 2021 10:36
Re: K zamyšlení 2
U městskýho auta taky nemám loketku. Ale jak píšeš, to neva. Stejně mám pazouru věčně na šaltpáce. ;-)
Avatar - twistedTSD
12. 5. 2021 11:25
Re: K zamyšlení 2
Clio je levnější než Fabia. Záruka v ceně, alu kola v Intens, autoklima, LED Performance, hádám i renauťácký keyless, atd. Ve výsledku když si nakonfiguruješ rozumnou Fabii, tak jsi na ceně TCe 140 při možná lehce lepší výbavě, ale s TSI 70 kW. Nicméně, Fabia je určitě mnohem praktičtější.
Avatar - Emel
12. 5. 2021 11:30
Re: K zamyšlení 2
V těch lepších verzích jo, v tom základu s atmosférou ani ne.
12. 5. 2021 10:21
700 tisic......
Skusil jsem nakonfigurovat fabii s nejsilnejsim motorem a v plne palbe a mame to za krasnych 700 tisic. Opel insignia ktery je o dve tridy vetsi auto nez fabia zacina na 650000 tisic??????Nekdo v Boleslavi musel tezce upadnout na hlavu..........
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Roman Horký
12. 5. 2021 10:34
Re: 700 tisic......
Neupadli na hlavu spíše ti, kdo to budou (a ani budou), kupovat?
Avatar - SKAY
12. 5. 2021 11:22
Re: 700 tisic......
Dyť to je furt stejně základ za X plná za 2X malé vybavené či větší ,,bez výbavy,, jen dnes ty malé auta jsou dost drahší.
Kolik těch fabii v plné se vším v ceníku se prodá? Zatím u vwgrup furt dobrá komfiguratelnost vybereš výbavu dva tři příplatky ajedes.
25. 6. 2021 18:23
Re: 700 tisic......
Když do fabie nakonfiguruješ hovadiny jako například ty různý kontroly slepého úhlu a podobný kraviny, dostaneš se na 500k, ale na hlavu jsi upadl zřejmě jen ty, protože za 700 se nedá nakonfigurovat ani Scala
Avatar - twistedTSD
12. 5. 2021 11:56
Třídní srovnání
Nejzajímavější je teď fakt asi to Clio, ideálně s TCe 140. :yes: Ale děsí mě u něj ten špatný přístup do kufru a škoda tak drahého E-Tech.
Fabia není levná, musí se připlatit za záruku, větší kola nebo v základu za tempomat atd. Ale zase má bohaté možnosti příplatkové výbavy a je větší než většina konkurentů.
Se základním motorem není špatnou volbou i20/Rio (ale věci, které mají jiní v základu, jsou tu pouze v top výbavách).
208 mi při aktuálních cenách nedává smysl a má dotykovou klimu.
Corsa je podle mě zajímavá v holobytním Cool Edition, nebo naopak ve vrcholné specifikaci.
Rozbalit vlákno
4
12. 5. 2021 12:20
Re: Třídní srovnání
Třeba dají do Fabie 1.5 TSI časem i manuál.. Vím, vtip dne! :-D Už kvůli motoru mezi prckama jedině čtyřválec Clio TCe 140, jiné nemají smysl, samozřejmě myšleno pro ty, kteří se chtějí během jízdy lehce pobavit, mít manuál, i kultivovaný motor na dlouhé cesty na dálníci + neposlouchat sekačku ve vysokých otáčkách..
Avatar - SKAY
12. 5. 2021 12:27
Re: Třídní srovnání
Kolik jste najezdil se sekačkou?
12. 5. 2021 12:36
Re: Třídní srovnání
Často se pohybuji ve firemní Scale 1.0 TSI 81 kW s denním využití dálnice a akusticky nic příjemného to není. Naštěstí to řeší rádio/hudba, ale člověka to pořád taky nebaví poslouchat..
Avatar - SKAY
12. 5. 2021 13:13
Re: Třídní srovnání
Tak to jo :yes:
12. 5. 2021 18:42
Tak to raději Fiestu
Fábie v litru má mizerný krouťák, akceleraci a spoustu předražených doplňků. To jsou zásadní chyby zabíjející jinak hezké a snad i povedené a užitečné auto.
Rozbalit vlákno
0
12. 5. 2021 18:55
Co mi uniká
Nová Fabie je hezká, ve své třídě snad i nejprostornější, ale jinak nenabízí nic co konkuŕence. A to jsem patriot. Rozhodně kdo chce větší kus auta, měl by se poohlédnout po nižší střední kdekoli jinde.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Anonym
12. 5. 2021 19:26
Re: Co mi uniká
nabizi, lacnejsie opravy v buducnosti, lepsia diagnostika oproti korejcom
Avatar - AurisHSD
12. 5. 2021 19:17
F4-i30
Já to srovnal s i30 a Fabii bych nevolil.
https://img34.rajce.idnes.cz/…6169D82A83FA.jpg?…
Rozbalit vlákno
0
13. 5. 2021 08:57
trochu jsem zkoumal ceníky
ale ze všeho mi stejně nejvýhodnější přijde o třídu vyšší i30.
Např. Hatchback 1,0 T-GDI Family 88/120 7st. DCT za 404 990 :
16" kola z lehké slitiny ●
LED denní světla a přední mlhové světlomety ●
Autonomní nouzové brzdění FCA s detekcí vozidel a chodců ●
Asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LKA, asistent pro sledování únavy řidiče DAW ●
Elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka ●
Tempomat s omezovačem rychlosti ●
Zadní parkovací senzory včetně parkovací kamery ●
Rádio s 8" dotykovým displejem, DAB, MP3, podporou Android Auto a Apple CarPlay

Navíc 5 let záruka bez omezení km. Nemá to navigaci, ale když je tam podpora AA, tak je zbytečná. Jako druhé auto pro manželku (je to automat :-) ) asi nejvýhodnější.
Rozbalit vlákno
0