Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Evropský trh v dubnu 2021: Raketový růst na klíčových trzích, Škoda před Renaultem a Fordem

51 komentářů

gil54
..... si dali fakt práci. Má velikou vypovídací hodnotu.
webpaja
😁 Hlavně, že jsou v článku čísla 😉 Návrat k normálu potřebujeme všichni.
gil54
Ano, nelze nepochválit tvůj pozitivní postoj. Lépe by mu bylo možná v samostatném vláknu, proti vlastnímu článku přece nic nemám.
Ani jisté zlepšení registrací, ovšem oproti paralyzovanému stavu minulých období a tvůj optimizmus a smajlíci, neospravedlní zbytečné fotografie v galerii. Když už neumí autor nebo grafik nebo kdo to dělá, doprovodit text odpovídajícími nebo dokonce nápaditými snímky, stačily by dva, tři, tak je lepší nic.
Na to, co tam prdli, kouká už, myslím, málo kdo. 😐
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Hadam si tu necakal renault alebo seat... je jasne ze tu bude vzdy nejaka skoda... ale aspon ze tu nedali 140 foto octavky ci kodiaqu ako minule ale uz ten pocet redukovali

Inak co sa deje s renaultom... uz davno si nepamatam zeby ho takto konkurencny domaci peugeot doslova valcoval... dokonca ani citroen uz id neho nie je nejak moc daleko... a to este donedavna daval renault dvojnadobne cisla citroenov...
webpaja
Škodovka je domácí výrobce, taky tam mohli dát fotky prvního a bylo by to horší.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Rovnako tam kludne mohli dat foto focusu alebo pandy... ale to je jedno... je to tak ako vravis... u vas je doma skoda a ma tym padom iste veci jasne
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
ne všichni tady adorujeme škodu
webpaja
To není o adoraci, v D tam budou obrázky VW, případně dalších německých výrobců, ve Francii zase jejich domácích, dtto Itálie. Nevím o co jde?
S adorací to nemá nic společného.
traveldrive
Nie, kámo, to je celé o tom, že namiesto 5-10 dobrých solídnych fotiek k článku nasypú do galérie veľkú hromadu hnoja - obrovskú kopu fotiek, z ktorých je plno prakticky rovnakých, nezodpovedajúcich článku, nekvalitných alebo inak absolútne zbytočných. Kto sa má stále v tom odpade hrabať? To im fakt čitatelia nestoja za tú trochu práce?
Avatar - Emel
Emel
Galerie k článku o prodejích značek je sama o sobě zbytečná. Když už zřejmě každý článek aspoň jednu fotku mít musí... no dobře, tak se tam holt něco dá. Mohl by tam být třeba sloupcový graf. Nevím, co tě nutí se v tom hrabat a co bys tam rád viděl... já galerii k takovýmto článkům neotevírám.
webpaja
Panda nebo Focus má domovinu v ČR?
Avatar - Midlosek
Midlosek
Včera jsem měl opět cestu do Krkonoš a cestou tam i zpátky jsem opět potkal mulu bez fólie, tentokrát Enyaq "kupé". To auto je hrozně ošklivé a myslím si, že bude asi i dost zbytečné. To je ta Octávka na titulce ještě krásná.

Enyaq kupé - https😐/www.2i.cz/i/N6src
gil54
Máš docela dobrou kameru...
Avatar - Midlosek
Midlosek
Pořizoval jsem ji nedávno a v dané cenové relaci je to asi ideální volba. Buď to co mám - Viofo A119 V3, nebo už se dá koupit i u nás 129 Plus, jako single - bez zadní kamery. Ta je trochu dražší, ale má WiFi, appku a nějaké drobnosti ještě.
gil54
Ď za info.
Avatar - Emel
Emel
Viofo mám taky, nějaké starší... líbilo se mi, jak je ta kamera připláclá ke sklu a netrčí do prostoru.
Avatar - xxc
xxc
dobra kamera? ved sa neda ani to cervene auto identifikovat priamo vpredu 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
No, jestli nepoznáš červenou Yetinu s černou střechou na tom obrázku, chyba asi nebude v kameře.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale ledasco by to ohledně XXCho vysvětlovalo..... 😒]
gil54
Ne nečekal. Nečekal bych tam možná ani žádné konkrétní auto.

Čekal bych pod takovým textem třeba - jak svítí na semaforu zelená, jak pán peláší s plnou kabelou peněz do autosalonu, jak před autosalony stojí fronty v odstupech a rouškách, jak na přechodu pro chodce svítí červená a čeká u něj karikatura churavějícího koronaviru, pro pragmatiky nějaký graf........
Avatar - pradeda777
pradeda777
Srovnávat se má i s rokem 2019, ne jen s rokem 2020, kdy už byla epidemie v plném proudu... 😒]
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
ale takhle přece mohou vykázat růst 😄
chytrak1
A proč? Přece můžou srovnávat s čím chtějí ne?
šofér
a) ještě za normální peníze
b) dojezd více než 250 km není sci-fi, popřípadě stylem "loudal"...
...tak má poslední možnost nákupu, protože jak praví "moudří" v EU, ceny elektroaut a spalováků se budou vyrovnávat, směrem dolů to jistě nebude :no:

A politika západních států velí do roku 2030 spalovací motory nepustit na cestu! Takže moc času na nákupy za normální peníze už nezbývá.
gil54
Potíž je v tom, že si sice dnes všichni nakoupí nebo mohou nakoupit ta auta za normální peníze, ale zítra těm autům zakážou vjet do města, na dálnice, a silnice 1. třídy (záměrně přeháním a možná ne), případně vše pro ICE zpoplatní, zdaní nebo jinak zaříznou.

A konečně tam budeme. Kde ?
Avatar - Anonym
Anonym
No nezbyde než zahájit sabotážní akce, rudí je měli v oblibě, tak jistě se budou líbit i zeleným. Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá.
šofér
to je utopie, kdo by jim plnil státní kasu? Nezapomeňte, že DPH a spotřební daň je důležitá složka rozpočtu. Nic nezakážou, protože i ty města pak tu rozpočtovou díru nemají jak nahradit.
Avatar - Anonym
Anonym
Oni to zakazovat nebudou, budou to danit a vybírat mýtné nebo poplatky za auta neplnící nejnovější emise.

A když na to někdo nebude mít, řeknou jed mhd, busem či vlakem 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale to je správně. Kdyz neplní emise, obzvlášť do města by to nemělo co dělat. Trochu vidle do toho hodil dieselgate, kdy to ty emise naplnilo nikdy, jen v laboratoři.
Avatar - Anonym
Anonym
Ale ono to emise v době prodeje plnilo.

Takže chceš diskriminovat lidi za to, že jezdí něčím, co plnilo emise ale ty nejnovější to neplní?
Super, hele co takhle zbourat 85% baráků a paneláků v čr? to taky neplní požární, hlukové, ekologické a další normy. Je v tom slyšet i když soused na tebou uprdne nebo mu spadne lžička na kafe na zem, stoupačkama cejtíš kouř sousedů co kouří na wc, slyšíš dítátko co jezdí na odráždle po kuchyni, nemá to únikový východy atd
topí se v tom tím co produkují teplárny nebo uhlím, plynem, dřevem. To je tfuuj. Já sem pro to to zbourat, všechno!!

Postavte si nový EKO domy a když na to nemáš, bydli pod stanem!!!
A podnájem za 3+1 v Praze by mohl být mezi 170-260 tisíc ne?
Měšíčně samo.
Kdo na to nemá, musí chcípnout!

Co na to říkáš?


Úplně ten samej princip.

Popří za ekeolgicky nevhodný byt a dům roční dan z nemovtisti tak 100 litrů ne 😊


To by se zeleným bolševikům mohlo líbit!!!!

Takže kdy deš zbourat kvartýr? 😄 😄 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Standardy se posunují, vědomosti taky. Dřív se taky myslelo, ze DDT je bezpečné. To samé je o BaP, PM10, NOx a další jedovaté látky, které se dřív neresily.
Žádná diskriminace není, lidé mají právo na zdraví, čistý vzduch a nikdo nemá právo ho ostatním ničit. Pokud se ukáže, že něco dřív údajně bylo v pořádku, tedy homologovano, ale následně se zjistí, že není, tak je to důvod to zakázat/pokutovat.
Srovnání hlukové izolace a jedů vypoustenych milionům lidi do oken je trochu rozdil. Jeslti něco neplní požární bezpečnost. Je to problém jen a pouze obyvatel, pokud někdo vypouští jedy z auta, doplácí na to všichni okolo.
V eko domě bydlím, dnes není problém najít a sehnat i byt v bytovém domu, který je nízkoenergetický.
Podnájem může být jaký chce, je to tržní hospodářství, nebo snad se chceš chovat jako komunista/bolševik a regulovat to podle svého?
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně, co se ti nehodí do krámu, to je OK.

My máme právo jezdit tím, co sme koupili a jako nový to plnilo normy dokud to bude schopný jezdit, takže klidně ještě 70 let!!!!Navíc je to nejvíc eko, používat to, co bylo vyrobeno a nevyrábět konzumně furt něco nového a nového.

Kdo to bude omezovat, zakazovat a danit je zelená bolševická svoloč!!!

dneska sem jel zrovna do práce Rollsem, to auto jezdí normálně v pohodě jako moderní auto, i když neplní žádný EURO. Nevím proč bych s tím nemohl jezdit. Nevšiml sem si že by někdo na křizovatce umřel, ted si nech ty debilní plky o právu na zdraví!!!!

To zdraví ti ničí chlast, drogy, jedovatý žrádlo, cigára a halvě ten stres, doma, v práci v rodině nebo v tom panelu a litobetonu. Toho stresu je tak o 600% víc jak před rokem 1989. Taky si zjisti u doktorů, o kolik stoupla spotřeba antidepresiv a dalších psychoprášků 😄 😄

Pak si zjisti až si dáš lososa, kolik si právě sežral sra*ek v něm, je to plný prášků a hormonů, těžkých kovů a dalších rakovintvorných věcí. To samé všechny sledě, makrely atd atd
gil54
V přechodném období propad hradit z poplatků a pokut ICE a potom, až ICE prakticky nebudou, tak začnou úplně stejně stejně dojit EV. Úplně jednoduché. Vymyslet jak není problém.

Myslíš, že to je utopie ?
https😐/www.automobilrevue.cz/…otoru_47135.html
https😐/ekonomickydenik.cz/…oxfordu-i-pariz/
pogo26
Zatím to řeší dluhy. Horší je, že některým státům EU už nikdo nechce půjčit. A politik se moc do budoucnosti nedívá. Pár let to asi půjde na dluh a pak ať se třeba vše zhroutí.
velitel mesta bugulmy
Stejně je dobrý, že ta Škodovka tak jede, ať už lidi píšou o jednotlivých modelech cokoli... Napadlo by vás před 30 lety, že Škoda bude sedmá nejprodávanější značka v Evropě a že prodá víc aut než firmy jako Ford, Renault, Fiat...? Za mě respekt. Asi něco dělaj fakt dobře... A je to samozřejmě dobrý i pro ČR, protože je na to nabaleno X dalších firem a pracovních míst... Takže rozumnej člověk bude Škodovce přát úspěchy i nadále.
gil54
To víš, Němci.... 😄
velitel mesta bugulmy
Jo, zvladli to dobre... ale ani jim nevyjde vsechno, nemuselo to tak dopadnout. Na druhou stranu musim rict, ze Renault dela s Dacii taky slusny pokroky... ale videt Skodovku na 7. miste v Evrope je super.
Avatar - Emel
Emel
Do nějaké míry... ale za úspěchem Škodovky stojí minimálně ve stejné míře i šikovní lidé tady.
velitel mesta bugulmy
Souhlas. To je podle me videt na Seatu. Jako respekt k Seatu, jejich auta OK, ale vzdycky mi pripadalo, ze skodovaci se s temi samymi podminkami poprali lip.
gil54
Nevím jak ty, ale já vím úplnej prd o tom, co v Seatu rozhoduje Němec a co smí rozhodnout Španěl.
gil54
Hlavně Němci.
A nejen tím, že nalili prachy a přinesli disciplínu. Šikovní lidé ano, ale za dva roky od revoluce stále Fávo. Podíl koncernové techniky dejme tomu od první Octavie stále rostl. Šikovní jsou i Poláci, Ukrajinci a Albánci na lince. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Fávo s jinou kastlí to bylo až do roku 1999, Felicie nebyla nic jiného než Favo s jinou kastlí....a přibyly koncernový motory 1,6 a 1,9

Změna přišla až s Oktávkou a u základu a nejelvněšího modelu až s první Fabkou
chytrak1
Z toho Fáva zbyla jen přední náprava a podlahová plošina. Vše ostatní bylo hodně upravený či nový. Vč. motorů. To že ještě nepřeskočili na koncernvou techniku neznamená že to byl favorit.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze to byl favorit s jinou kastlí, jak píše barik
Arese
Současně se zavedením airbagů dostala felda i zesílenou přední část skeletu.
Avatar - Anonym
Anonym
Co bylo na 1,3 nového? Dyt blok motoru byl ještě z 60 let 😄 😄
Avatar - Emel
Emel
Nalili prachy a přinesli moderní technologie a knowhow a ukázali, jak má moderní automobilka fungovat, spolupracovat s dodavateli, používat software atd. To určitě jo.
Pak to ale z větší části už bylo na lidech tady... ti si vypiplali svoje modely (z koncernových součástek) i svou firmu.
gil54
Se vším souhlasím, kromě předposledního slova. Místo "svou" má být "jejich". (Mohl si se tomu i elegantně vyhnout, kdyby poslední slova byla - "i firmu Škoda". 😉 )

Abych tě podpořil a ne jen oponoval, všichni víme, že Škoda má stále vývojové oddělení, kde pracují většinou Češi.
Avatar - Emel
Emel
Budiž... z pohledu vlastnictví určitě, z pohledu firemní kultury kterou jsem měl na mysli to bude tak 50:50 (kultura shora od top vedení vs. kultura zdola od lidí).
gil54
Jj. Souhlasím.
Od začátku jsem věděl, jak to myslíš a že víš komu to patří. A že i když patří Němcům, je v obecném povědomí Škodovka chápána jako něco, čemu se říká rodinné stříbro. Jen to chtělo trochu přesnější vyjádření.
Jsem prostě takovej prudič. Vím to o sobě a nic s tím už asi nenadělám. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Myslíš ty Poláky, ukrajince, rumny atd co to tam bouchaj na lince? 😄 😄

Jo ty sou docela šikovní 😄

Stejně jako turci v a poláci v německu a portorikánci na cracku v USA 😄

Tohle zvládnu po týdnu školení i já, montovat na lince Fabiatika se sekačkovým motorem, na tom není žádná věda