Populární Suzuki Jimny kvůli emisním normám na čas přerušilo své evropské prodeje. Letos se vrátil v užitkové formě, do budoucna ho ale čeká další úprava, pro návrat k plnohodnotnému prodeji.
Já nevím, kde už jsem něco podobného viděl....
Produkt, který je žádaný, ale producent jej nemůže prodávat kvůli vládním regulacím.
Musí obcházet různá nařízení a ad-hoc instalovat nějaká nechtěná technická řešení.
Kam to povede ? Všichni víme.
Suzuki si to nemyslí, dotlačila ji k tomu totalitní a přiblblá legislativa EU. Jinak, na malý teréňáček tato pohonná jednotka s příslušnými převody a redukcí stačí. Je to alternativa pro ty, kteří potřebují do terénu, ale miliónový pick up je na ně příliš drahý, nebo zbytečně velký.
...tento teréňáček ztratí své hlavní kouzlo technicky jednoduchého a lehkého autíčka s manuálním řazením, navíc cena určtěi půjde prudce nahoru... :-(:-(:-(:no: V jeho případě se v plné nahotě ukazuje, jak zhoubné jsou absurdně přísné flotilové emisní limity nejedovatého CO2 pro vozy, nabízené na evropských trzích! :-O:-(:-(:-(:no:
Docela velká krabice ? :-[]:-[]:-[]:-[] Tys v tom evidentně nejen že nikdy neseděl, ale ani jsi Jimnyho na vlastní oči asi neviděl. Délka 3.480 (3.645 včetně rezervy), šířka 1.645, výška 1.725, rozvor 2.250. Jedno z mála aut, u kterého ti maximálka (145 km/h) stačí, protože jet rychleji vážně nechceš. Ne, motor 1.5 atmo je ten nejmenší problém. Co s tím chceš dělat, pořádat silniční přebory ? :-[]
Proč si levná značka Suzuki myslí že se bude prodávat full hybrid dražší než diesel?
A protože diesel není a 1,5 základ je šnek, prodeje nebudou slavné, spíše žádné.
Takovou docela velkou krabici má pohánět 130 Nm? I nejslabší diesel má dnes 250 Nm.
Díky za upozornění! Vím, že se mluvilo o jaru 2021, ale když se užitkový Jimny zatím neobjevil u nás, měl jsem zato, že kvůli covidu zatím do Evropy nedorazil. V článku již upraveno
Autor článku by si měl trochu více posledovat trh v Evropě. Suzuki Jimny, tedy ten dvoumístný užitkový se v Evropě prodává již minimálně 1/2 roku, možná i trochu déle. V okolí ČR rozhodně v Německu a Polsku. Ostatní okolní trhy a taktéž ČR asi nejsou ty preferované a tak si déle počkají. Není dnes problém si pro tuzemského zájemce koupit tento vůz mimo náš stát, nakonec jsme v Schengenu.
Nad čistě terénním vozem s hybridním pohonem bych osobně trochu pochyboval, beru to tak, že čistokrevný offroad by měl být konstrukčně co nejjednodušší a hybrid nakonec i tu cenu bude určitě zase zvedat.