Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Opel Omega 2,5 TD Sport

Nezdá se to, ale Opel Omega se v současném provedení vyrábí již od roku 1993. Nová generace by měla přijít na trh až v roce 2001, takže Opel musí zákazníkům nabídnout něco, co je zaujme.
Zpět na článek
13. 6. 2021 10:24
13. 6. 2021 11:24
13. 6. 2021 09:05
To byly časy...
To se ještě dělaly pořádné auta s pořádnými motory...
Rozbalit vlákno
30
Avatar - Mikesus
13. 6. 2021 09:21
Re: To byly časy...
Pořádný motor? Vždyť to byla lemra líná. Co víc by si mohl clovek přát? 6valec diesel a ono to akorát nejelo a žralo i trávu kolem cesty.
13. 6. 2021 09:31
Re: To byly časy...
Akurat som to siel pisat. Ze co je poradne na 96 kw a spotrebe 10l. Ja by som si s dovolenim so slzou v oku zaspominal na 75l nadrz v standarde :)
Avatar - Mikesus
13. 6. 2021 10:07
Re: To byly časy...
Jo tech 75 litrů, to by bylo super.
13. 6. 2021 13:42
Re: To byly časy...
Pri 10-litrovej spotrebe to stačilo na cca rovnaký dojazd ako dnes pri tej 50-litrovej.
13. 6. 2021 10:04
Re: To byly časy...
Dynamika je odpovídající váze 1625 kg. Maximálka 200 km/h to není pomalé. Ostatně dnes spousta SUV, která mají hodně přes 100 kW těch 200 nedají...

Tenhle motor byl BMW 2.5tds 105kW, zde lehce podladěný. Začátkem 90 let byla BMW s tímhle 25tds nejrychlejší naftová auta na světě. Takže to pořádný motor skutečně byl...
13. 6. 2021 10:52
Re: To byly časy...
Upřímně řečeno nějak si nevybavuju nikoho ze svého okolí, kdo (v roce 1999 a dříve) ve větším autě jezdil na naftu nebo měl třeba kombíka. Omega byla velmi populární zejména ve verzi MV6, tedy s 3-litrem benzínem, spořivější jezdili šestiválec benzín 2,5 a moc čtyřválců (2,0) jsem neviděl. Ceny v roce 1997 byly - MV6 1,13 milionu Kč, 2,0i GL 734 tisíc, 2,5i V6 CD 952 tisíc. V té době byl sedan a kombi (značené Caravan) u Opla za stejnou cenu.
13. 6. 2021 11:39
Re: To byly časy...
Na západě klapalo na naftu každé třetí Ečko od Mercedesu - a to byly atmosférické motory. Třeba šestiválec 3,0 atmosféricky plněný diesel 83kW, později 100kW s 24 ventily. To se asi Mikesus zblázní, až uvidí těch 83kW na 3,0 obsahu.
13. 6. 2021 11:52
Re: To byly časy...
To nerozporuju, na západ od nás možná ano, ale u nás jezdili v té době (nově zakoupené) téměř výhradně sedany s benzínovýma motorama. V traktoru mám 3,5 litru diesel a výkon je 65 koní, tedy necelých 47 kW.
Avatar - lyon667
13. 6. 2021 11:59
Re: To byly časy...
Traktor ti netočí čtyři a půl tisíce...
13. 6. 2021 13:43
Re: To byly časy...
To nevím kolik točí, nemám otáčkoměr :-[]
Avatar - Mikesus
13. 6. 2021 16:17
Re: To byly časy...
Proč bych bych se mel zbláznit, diesely bez turba byly úplně o ničem. A co třeba zajít do 30. let, kdy byly V12 a dávali kolem 50 koní. Tady většina lidí zná historii nejen techniky.
Avatar - Emel
13. 6. 2021 13:24
Re: To byly časy...
Nafta rozhodně ano, té bylo spousta... i v kompaktech, pamatuju nástup 1.9dT 66kW v R19... následně první Lagunu 2.2dT 83kW nebo kolik... a samozřejmě Octavia I TDI.

Prémiovky BMW 525tds s asi 103kW nebo kolik... těch bylo taky hodně. A ekvivalentní Audi s TDI...
13. 6. 2021 13:42
Re: To byly časy...
Proto píšu, že v mém okolí a nové vozy. Možná v tvém okolí to byla samá nafta. Shodou okolnosti byl mým prvním novým autem právě R 19 s motorem 1,4 v květnu 1993 (byl tehdy čerstvě po faceliftu a můj sedan se už nejmenoval Chamade). Tenkrát jsem měl na výběr 1,9 diesel (bez turba) a 1,4 benzín za cenu cca 440 tisíc. Nevím za kolik byla "skoro závodní" 1,8 a už vůbec si nepamatuju, že byl nějaký turbodiesel. Omega B byla tehdy hodně oblíbená mezi podnikateli, ale v mém okolí měli všichni buď 3-litr nebo 2.5 benzín.
Avatar - Emel
13. 6. 2021 15:16
Re: To byly časy...
O novém autě jsi pokud vím nic nepsal... kolem mě v té době byly většinou ojetiny. Jestli jsi kolem sebe měl tehdy hodně MV6 za 1,13M... tak asi dobrej kraj :-)
13. 6. 2021 15:36
Re: To byly časy...
Spíš než kraj to byla sociální "podnikatelská" sféra. Psal jsem "kdo (v roce 1999 a dříve) ve větším autě jezdil na naftu nebo měl třeba kombíka". Tím jsem se odkazoval na rok vyjití tohoto testu. V dalším komentáři píšu: "ale u nás jezdili v té době (nově zakoupené) téměř výhradně sedany s benzínovýma motorama. "
Avatar - Emel
14. 6. 2021 08:51
Re: To byly časy...
Podrobné statistiky na SDA jsou jen od 2004... tam je to 71% nafty ve střední a 78% ve vyšší střední.
14. 6. 2021 11:54
Re: To byly časy...
To je možné. Já měl první naftu v prosinci 2005 - VW Sharan, děsivé auto. Kombíky začali někdy okolo 2000 s odpisem DPH N1 (mříž), já jsem to přežíval převážně na MPV a SUV.
Avatar - Mikesus
13. 6. 2021 10:58
Re: To byly časy...
Tolik váží dnes můj kombik C segmentu, s poloviční spotřebou benzinu a dynamikou na 100km/h o 4s lepší
13. 6. 2021 11:02
Re: Re: To byly časy...
Dnes....tys tomu dal
Avatar - Mikesus
13. 6. 2021 16:19
Re: Re: To byly časy...
Koukam, tady se vyrojili nové nicky. Multiucty jedou na plné pecky.
13. 6. 2021 11:15
Re: To byly časy...
Óóó, udivující. Všichni ti jistě závidí, zejména majitelé 22 let starých opelů Omega.
Avatar - Mikesus
13. 6. 2021 16:20
Re: To byly časy...
Co to blabolis? Ani dnes bych můj motor neoznacil za pořádný (jen obyc průměr) natož ten zmiňovaný 6valec.
13. 6. 2021 17:56
Re: To byly časy...
Dnes v době litrových třiválců si už můžeš 2,0 čtyřválec pomalu začít brát jako pořádný motor.
13. 6. 2021 11:28
Re: To byly časy...
... avšak s nižší maximální rychlostí. Inu, pokrok nezastavíš... ;-)
Avatar - Mikesus
13. 6. 2021 16:22
Re: To byly časy...
No a co, že to má omezovač? Dřív omezovač nebyl potřeba, prorote to ten motor vůbec nestihnu a ve vysoké rychlosti už stejne nijak nezrychloval. Kdyz je omezovač i kolem něj může mít motor dobrou dynamiku, jen se přes ten omezovač prostě nepodíval.
13. 6. 2021 20:42
Re: To byly časy...
Omezovače se dřív dávaly běžně, ale jen na auta, která by chtěla jet víc, než 250. Ale omezovač na 180? To je nějaká euronovinka...
Avatar - Mikesus
13. 6. 2021 23:07
Re: To byly časy...
To jsi zaspal dobu. Omezovač na 180 už novinka fakt neni
13. 6. 2021 12:48
Re: To byly časy...
0na100 za 12 s u mna nesplna kriteria poriadneho motoru. U teba mozno ano. Ale zase na tu dobu asi fanj.
Avatar - Mikesus
13. 6. 2021 16:21
Re: To byly časy...
Naprosto souhlasím.
13. 6. 2021 17:50
Re: To byly časy...
pořádný motor = velký motor.
Avatar - m.z.
13. 6. 2021 10:24
omega tds
S tímhle autem jsem něco najezdil, jak v sedanu, tak kombi. A musím říct, že to bylo skvělé auto. Pohodlné a stabilní i při ostřejší jízdě. Trošku problémek byl motor, pod 2000t otáček to byla opravdu plachetnice za bezvětří a v tempu se začínal přehřívat, Takže fajn auto na rodinné ježdění, ale na dálniční sprint to v naftě nebylo vhodné.
Rozbalit vlákno
0
13. 6. 2021 11:24
Bohužel rezla
Toto auto měl můj doktor a už po 4 letech měl korozi na zadních dveřích, jako třeba na Š120. Nešťastně řešení zadního blatníku a zadních dveří. Rez se těmto autům bohužel nevyhýbala.
Rozbalit vlákno
0
13. 6. 2021 19:57
Pamätám si...
...ako v starom Světě motorů bol na prednej strane BMW 525 TD a titulka ,, Nejrýchlejší dízl na světe" 😉
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ozzman
14. 6. 2021 08:44
Re: Pamätám si...
Kdysi v 90tkach se prodával takový autokatalog, byly tam všechna auta s parametry a i cenami na českém či nemeckem trhu a tam bývalá stejná reklama na e36 s tds :D když jsem to otevřel po letech a všiml si 103kw motoru, přišlo mi to vtipné:D
13. 6. 2021 19:58
A o novej Kia Sportage...
...stále nič?! ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
13. 6. 2021 21:23
Re: A o novej Kia Sportage...
Co by tu o ní mělo být?
14. 6. 2021 10:53
Re: A o novej Kia Sportage...
Však sa to volá AUTO.CZ!
Hlavne, že píšu o kafíčko racer z Babetty.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud