TEST Opel Omega 2,5 TD Sport
Nezdá se to, ale Opel Omega se v současném provedení vyrábí již od roku 1993. Nová generace by měla přijít na trh až v roce 2001, takže Opel musí zákazníkům nabídnout něco, co je zaujme.
V současné době je to provedení s označením Sport, pod kterým se skrývá bohatší výbava za zvýhodněnou cenu. Verze Sport je k dispozici se dvěma šestiválci. S výkonným zážehovým 3,0 V6 (155 kW) a vznětovým 2,5 (96 kW), který je nakupován od BMW.
Vznětový řadový šestiválec je klasické koncepce s nepřímým vstřikováním paliva. To sebou nese samozřejmě klady i zápory. Výhodou je velmi kultivovaný chod i zvuk ihned po nastartování a pochopitelně po zbytek jízdy. U testovaného vozu však bylo dosti výrazně slyšet hvízdavý zvuk turbodmychadla. Nevýhodou je oproti moderním přímovstřikovým šestiválcům o něco vyšší spotřeba a nižší výkon i točivý moment. Výkon i točivý moment motoru byl přesto dostatečný, ale s výrazným náběhem je nutno počítat až od dvou tisíc otáček. Pod dvěma tisíci se nic neděje. Díky této charakteristice motoru se Omega 2,5TD hodí lépe pro svižnou jízdu mimo město. Spotřeba se pohybuje okolo 9 litrů na 100 km.
Po usednutí do vozu překvapí kvalitní sedadla s výrazným bočním vedením, která mají navíc možnost prodloužení délky sedáku. Interiér Omegy je velmi prostorný. Zvláště šířka v prostoru loktů je vynikající. Ani v podélném směru se však není nutno uskromňovat. Pro osoby sedící vzadu je místa dostatek. Příjemné jsou výdechy klimatizace umístěné pod loketní opěrkou, které zásobují vzduchem cestující na zadních sedadlech.
Přístrojová deska působí velmi mohutně a robustně. Dobře jsou navrženy všechny kontrolky i rychloměr a otáčkoměr. Mají až neobvykle velké značení, nic nelze přehlédnout. O bezpečnost cestujících se starají 4 airbagy (2x přední, 2x boční). Vzadu jsou tři tříbodové pásy plus tři opěrky hlav. Dva boční pásy mají navíc seřiditelnou výšku uchycení, což rozhodně zatím není běžné.
Podvozek je naladěn komfortně, ale ne na úkor jízdních vlastností. I přes přítomnost těžkého vznětového motoru se Omega v zatáčkách chová neutrálně. I brzdy jsou velmi dobré. Při jízdě, je nutné si zvyknout na příliš velký účinek posilovače řízení.
Opel Omega má i přes starší konstrukci stále zájemcům co říci. Přispívá k tomu především velmi prostorný interiér, dobře naladěný podvozek a brzdy a v neposlední řadě také cena, která při slušné výbavě jen mírně překračuje milion korun.