Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Opel Omega 2,5 TD Sport

Tomáš Zajíček
Diskuze (38)

Nezdá se to, ale Opel Omega se v současném provedení vyrábí již od roku 1993. Nová generace by měla přijít na trh až v roce 2001, takže Opel musí zákazníkům nabídnout něco, co je zaujme.

V současné době je to provedení s označením Sport, pod kterým se skrývá bohatší výbava za zvýhodněnou cenu. Verze Sport je k dispozici se dvěma šestiválci. S výkonným zážehovým 3,0 V6 (155 kW) a vznětovým 2,5 (96 kW), který je nakupován od BMW.

Vznětový řadový šestiválec je klasické koncepce s nepřímým vstřikováním paliva. To sebou nese samozřejmě klady i zápory. Výhodou je velmi kultivovaný chod i zvuk ihned po nastartování a pochopitelně po zbytek jízdy. U testovaného vozu však bylo dosti výrazně slyšet hvízdavý zvuk turbodmychadla. Nevýhodou je oproti moderním přímovstřikovým šestiválcům o něco vyšší spotřeba a nižší výkon i točivý moment. Výkon i točivý moment motoru byl přesto dostatečný, ale s výrazným náběhem je nutno počítat až od dvou tisíc otáček. Pod dvěma tisíci se nic neděje. Díky této charakteristice motoru se Omega 2,5TD hodí lépe pro svižnou jízdu mimo město. Spotřeba se pohybuje okolo 9 litrů na 100 km.

Po usednutí do vozu překvapí kvalitní sedadla s výrazným bočním vedením, která mají navíc možnost prodloužení délky sedáku. Interiér Omegy je velmi prostorný. Zvláště šířka v prostoru loktů je vynikající. Ani v podélném směru se však není nutno uskromňovat. Pro osoby sedící vzadu je místa dostatek. Příjemné jsou výdechy klimatizace umístěné pod loketní opěrkou, které zásobují vzduchem cestující na zadních sedadlech.

Přístrojová deska působí velmi mohutně a robustně. Dobře jsou navrženy všechny kontrolky i rychloměr a otáčkoměr. Mají až neobvykle velké značení, nic nelze přehlédnout. O bezpečnost cestujících se starají 4 airbagy (2x přední, 2x boční). Vzadu jsou tři tříbodové pásy plus tři opěrky hlav. Dva boční pásy mají navíc seřiditelnou výšku uchycení, což rozhodně zatím není běžné.

Podvozek je naladěn komfortně, ale ne na úkor jízdních vlastností. I přes přítomnost těžkého vznětového motoru se Omega v zatáčkách chová neutrálně. I brzdy jsou velmi dobré. Při jízdě, je nutné si zvyknout na příliš velký účinek posilovače řízení.

Opel Omega má i přes starší konstrukci stále zájemcům co říci. Přispívá k tomu především velmi prostorný interiér, dobře naladěný podvozek a brzdy a v neposlední řadě také cena, která při slušné výbavě jen mírně překračuje milion korun.

Tomáš Zajíček
Diskuze (38)
Cena základní sestavy 1 029 900 Kč
Výbava základní sestavy 4x airbag, protiprokluzový systém, ABS, imobilizér, automatická klimatizace, palubní počítač, centrální zámek s dálkovým ovládáním, výškově stavitelný volant, posilovač řízení s proměnným účinkem, el. ovl. a vyhřívání zpětných zrcátek, el. ovládání všech oken, rádio s ovládáním na volantu, otáčkoměr, nárazníky v barvě vozu, sportovní sedadla, tempomat, tónovaná skla, xenonová světla, 16 ráfky z lehkých slitin Kč
Cena testované sestavy 1 061 600 Kč
Výbava testované sestavy diferenciál se zvýšenou svorností (+18.600,-), vyhřívaná přední sedadla (+13.100,-) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2497
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 2200 - 2200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 530 / 0
Objem nádrže (l): 75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1625 / 495
Rozměr pneu: 225
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4787
b) šířka (mm): 1786
c) výška (mm): 1455
d) rozvor (mm): 2730
e) rozchod vpředu (mm): 1514
f) rozchod vzadu (mm): 1530
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 940
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1510
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
14. 6. 2021 11:54
Re: To byly časy...
To je možné. Já měl první naftu v prosinci 2005 - VW Sharan, děsivé auto. Kombíky začali někdy okolo 2000 s odpisem DPH N1 (mříž), já jsem to přežíval převážně na MPV a SUV.
14. 6. 2021 10:53
Re: A o novej Kia Sportage...
Však sa to volá AUTO.CZ!
Hlavne, že píšu o kafíčko racer z Babetty.
Avatar - Emel
14. 6. 2021 08:51
Re: To byly časy...
Podrobné statistiky na SDA jsou jen od 2004... tam je to 71% nafty ve střední a 78% ve vyšší střední.
Avatar - Ozzman
14. 6. 2021 08:44
Re: Pamätám si...
Kdysi v 90tkach se prodával takový autokatalog, byly tam všechna auta s parametry a i cenami na českém či nemeckem trhu a tam bývalá stejná reklama na e36 s tds :D když jsem to otevřel po letech a všiml si 103kw motoru, přišlo mi to vtipné:D
Avatar - Mikesus
13. 6. 2021 23:07
Re: To byly časy...
To jsi zaspal dobu. Omezovač na 180 už novinka fakt neni