Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Opel Omega 2,5 TD Sport

38 komentářů

JanFrk
Dynamika je odpovídající váze 1625 kg. Maximálka 200 km/h to není pomalé. Ostatně dnes spousta SUV, která mají hodně přes 100 kW těch 200 nedají...

Tenhle motor byl BMW 2.5tds 105kW, zde lehce podladěný. Začátkem 90 let byla BMW s tímhle 25tds nejrychlejší naftová auta na světě. Takže to pořádný motor skutečně byl...
jhamil
Toto auto měl můj doktor a už po 4 letech měl korozi na zadních dveřích, jako třeba na Š120. Nešťastně řešení zadního blatníku a zadních dveří. Rez se těmto autům bohužel nevyhýbala.
gil54
Óóó, udivující. Všichni ti jistě závidí, zejména majitelé 22 let starých opelů Omega.
JanFrk
To se ještě dělaly pořádné auta s pořádnými motory...
Masari12
Dnes....tys tomu dal
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo tech 75 litrů, to by bylo super.
Onkel_Paul
... avšak s nižší maximální rychlostí. Inu, pokrok nezastavíš... 😉
JanFrk
Na západě klapalo na naftu každé třetí Ečko od Mercedesu - a to byly atmosférické motory. Třeba šestiválec 3,0 atmosféricky plněný diesel 83kW, později 100kW s 24 ventily. To se asi Mikesus zblázní, až uvidí těch 83kW na 3,0 obsahu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Pořádný motor? Vždyť to byla lemra líná. Co víc by si mohl clovek přát? 6valec diesel a ono to akorát nejelo a žralo i trávu kolem cesty.
Avatar - Emel
Emel
Nafta rozhodně ano, té bylo spousta... i v kompaktech, pamatuju nástup 1.9dT 66kW v R19... následně první Lagunu 2.2dT 83kW nebo kolik... a samozřejmě Octavia I TDI.

Prémiovky BMW 525tds s asi 103kW nebo kolik... těch bylo taky hodně. A ekvivalentní Audi s TDI...
moan78
Akurat som to siel pisat. Ze co je poradne na 96 kw a spotrebe 10l. Ja by som si s dovolenim so slzou v oku zaspominal na 75l nadrz v standarde 😊
Avatar - Emel
Emel
O novém autě jsi pokud vím nic nepsal... kolem mě v té době byly většinou ojetiny. Jestli jsi kolem sebe měl tehdy hodně MV6 za 1,13M... tak asi dobrej kraj 😄
Avatar - lyon667
lyon667
Traktor ti netočí čtyři a půl tisíce...
Avatar - m.z.
m.z.
S tímhle autem jsem něco najezdil, jak v sedanu, tak kombi. A musím říct, že to bylo skvělé auto. Pohodlné a stabilní i při ostřejší jízdě. Trošku problémek byl motor, pod 2000t otáček to byla opravdu plachetnice za bezvětří a v tempu se začínal přehřívat, Takže fajn auto na rodinné ježdění, ale na dálniční sprint to v naftě nebylo vhodné.
moan78
0na100 za 12 s u mna nesplna kriteria poriadneho motoru. U teba mozno ano. Ale zase na tu dobu asi fanj.
Avatar - Emel
Emel
Podrobné statistiky na SDA jsou jen od 2004... tam je to 71% nafty ve střední a 78% ve vyšší střední.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Co by tu o ní mělo být?
JanFrk
Omezovače se dřív dávaly běžně, ale jen na auta, která by chtěla jet víc, než 250. Ale omezovač na 180? To je nějaká euronovinka...
JanFrk
Dnes v době litrových třiválců si už můžeš 2,0 čtyřválec pomalu začít brát jako pořádný motor.
JanFrk
pořádný motor = velký motor.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Naprosto souhlasím.
Xylo
To nevím kolik točí, nemám otáčkoměr 😒]
traveldrive
Pri 10-litrovej spotrebe to stačilo na cca rovnaký dojazd ako dnes pri tej 50-litrovej.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Co to blabolis? Ani dnes bych můj motor neoznacil za pořádný (jen obyc průměr) natož ten zmiňovaný 6valec.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tolik váží dnes můj kombik C segmentu, s poloviční spotřebou benzinu a dynamikou na 100km/h o 4s lepší
Xylo
To je možné. Já měl první naftu v prosinci 2005 - VW Sharan, děsivé auto. Kombíky začali někdy okolo 2000 s odpisem DPH N1 (mříž), já jsem to přežíval převážně na MPV a SUV.
jam2015
Však sa to volá AUTO.CZ!
Hlavne, že píšu o kafíčko racer z Babetty.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kdysi v 90tkach se prodával takový autokatalog, byly tam všechna auta s parametry a i cenami na českém či nemeckem trhu a tam bývalá stejná reklama na e36 s tds 😁 když jsem to otevřel po letech a všiml si 103kw motoru, přišlo mi to vtipné😁
jam2015
...ako v starom Světě motorů bol na prednej strane BMW 525 TD a titulka ,, Nejrýchlejší dízl na světe" 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
To jsi zaspal dobu. Omezovač na 180 už novinka fakt neni
jam2015
...stále nič?! 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Proč bych bych se mel zbláznit, diesely bez turba byly úplně o ničem. A co třeba zajít do 30. let, kdy byly V12 a dávali kolem 50 koní. Tady většina lidí zná historii nejen techniky.
Xylo
Spíš než kraj to byla sociální "podnikatelská" sféra. Psal jsem "kdo (v roce 1999 a dříve) ve větším autě jezdil na naftu nebo měl třeba kombíka". Tím jsem se odkazoval na rok vyjití tohoto testu. V dalším komentáři píšu: "ale u nás jezdili v té době (nově zakoupené) téměř výhradně sedany s benzínovýma motorama. "
Avatar - Mikesus
Mikesus
No a co, že to má omezovač? Dřív omezovač nebyl potřeba, prorote to ten motor vůbec nestihnu a ve vysoké rychlosti už stejne nijak nezrychloval. Kdyz je omezovač i kolem něj může mít motor dobrou dynamiku, jen se přes ten omezovač prostě nepodíval.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Koukam, tady se vyrojili nové nicky. Multiucty jedou na plné pecky.
Xylo
To nerozporuju, na západ od nás možná ano, ale u nás jezdili v té době (nově zakoupené) téměř výhradně sedany s benzínovýma motorama. V traktoru mám 3,5 litru diesel a výkon je 65 koní, tedy necelých 47 kW.
Xylo
Proto píšu, že v mém okolí a nové vozy. Možná v tvém okolí to byla samá nafta. Shodou okolnosti byl mým prvním novým autem právě R 19 s motorem 1,4 v květnu 1993 (byl tehdy čerstvě po faceliftu a můj sedan se už nejmenoval Chamade). Tenkrát jsem měl na výběr 1,9 diesel (bez turba) a 1,4 benzín za cenu cca 440 tisíc. Nevím za kolik byla "skoro závodní" 1,8 a už vůbec si nepamatuju, že byl nějaký turbodiesel. Omega B byla tehdy hodně oblíbená mezi podnikateli, ale v mém okolí měli všichni buď 3-litr nebo 2.5 benzín.
Xylo
Upřímně řečeno nějak si nevybavuju nikoho ze svého okolí, kdo (v roce 1999 a dříve) ve větším autě jezdil na naftu nebo měl třeba kombíka. Omega byla velmi populární zejména ve verzi MV6, tedy s 3-litrem benzínem, spořivější jezdili šestiválec benzín 2,5 a moc čtyřválců (2,0) jsem neviděl. Ceny v roce 1997 byly - MV6 1,13 milionu Kč, 2,0i GL 734 tisíc, 2,5i V6 CD 952 tisíc. V té době byl sedan a kombi (značené Caravan) u Opla za stejnou cenu.