Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW 530d xDrive – Diesel ani v roce 2021 nezatracujte

BMW rozšiřuje nabídku elektrifikovaných motorizací, což se dotklo také populárního modelu 530d. Vadí to však něčemu?
Zpět na článek
1. 8. 2021 19:45
1. 8. 2021 19:53
1. 8. 2021 20:37
1. 8. 2021 22:20
1. 8. 2021 22:25
1. 8. 2021 22:59
2. 8. 2021 08:22
2. 8. 2021 08:26
2. 8. 2021 08:28
2. 8. 2021 09:20
2. 8. 2021 09:43
2. 8. 2021 09:44
2. 8. 2021 09:47
2. 8. 2021 09:48
2. 8. 2021 09:50
2. 8. 2021 09:55
2. 8. 2021 13:27
1. 8. 2021 23:27
1. 8. 2021 23:53
2. 8. 2021 04:35
2. 8. 2021 08:13
2. 8. 2021 08:57
2. 8. 2021 09:31
2. 8. 2021 11:46
2. 8. 2021 12:30
2. 8. 2021 12:54
2. 8. 2021 13:10
2. 8. 2021 13:12
2. 8. 2021 13:27
2. 8. 2021 14:49
2. 8. 2021 16:50
2. 8. 2021 21:50
3. 8. 2021 08:16
2. 8. 2021 15:24
2. 8. 2021 15:23
5. 8. 2021 09:30
1. 8. 2021 19:08
Ja dieslung nezatracuju
Vlastne nikdo koho znam a nebere 100tis mesicne tak jezdi stale dieselem. Mam berlingo v nafte a jak si chrochta prakticke vozitko se spotrebou 5 litru
Rozbalit vlákno
10
Avatar - 3_diamanty
1. 8. 2021 19:25
Re: Ja dieslung nezatracuju
Vo vyssej strednej triede je dizel opodstatneny ( aj ked ja by som v akomkolvek bmw dizel stejne nechcel ) ... co ma ale vie *** to su kdejake dizlove clia sandera golfy astry a pod.... tu to fakt v mestskych kompaktoch nema co hladat... nastastie stretavam dnes uz coraz viac benzinovych aut B aj C segmentu v porovnani spred nejakych 10-15 rokov kde to bol vtedy samy dizel.... tusim nova fabia uz nastastie ani ziadny dizel nema...takze tu to budu vsetko uz do pohody kusky a nie je coho sa obavat... ale ok... pracovne offroady pickupy ci velke sedany/kombiky tam ten dizel je ok.....
Avatar - WinDiesel
1. 8. 2021 20:25
Re: Ja dieslung nezatracuju
Vysvětli, wole proč Fabia "naštěstí" nemá diesel, ty rozumbrado.
Čím jakože diesely Fábii poškozovaly, proč je to výhra, muset jezdit litrovými ječícími mrdkami.
Avatar - Emel
1. 8. 2021 21:27
Re: Ja dieslung nezatracuju
Nekultivovaný (např. R3 diesel) motor ve špatně odhlučněném (třeba subkompaktním) autě je obecně špatná kombinace. Nejlepší varianta pro Fabii byla 1.2TSI 6MT s řemenem. I litr je fajn, v číslech je dokonce lepší... a je natolik úsporný, že je ta nafta fakticky zbytečná.

Ale jinak taky obecně - širší nabídka je lepší a pokud někdo fakt touží po tom točit dálniční megametry ve Fabii, pak pro mě za mě...
Avatar - Mikesus
1. 8. 2021 21:37
Re: Ja dieslung nezatracuju
lepší ječící mrdka než smardlavej klepající se a vibrující diesel.
Avatar - ssaresak
1. 8. 2021 21:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
2. 8. 2021 04:22
Re: Ja dieslung nezatracuju
Fejkovou Corollu myslíš tu moji? :-[] :-[]
Windiesel je troll, takze na něj nikdy nemá cenu reagovat smysluplně
Avatar - Ozzman
2. 8. 2021 06:24
Re: Ja dieslung nezatracuju
Corolla sice ječí, když točí Céévééétéé, ale jinak je to fakt dobré a hlavně reálné auto, je vidět, že jsi tu asi chvíli, protože Mikesuse tu zná osobně dost lidí, to i torchu netrefil.
Avatar - Mikesus
2. 8. 2021 09:42
Re: Ja dieslung nezatracuju
:-[] :yes:
Avatar - lamal
2. 8. 2021 14:18
Re: Ja dieslung nezatracuju
myslel si planetovu prevodovku, ze ? :D ;-)
2. 8. 2021 08:31
Re: Ja dieslung nezatracuju
Keď som 5er kupoval, tak som xxxd ani nezvažoval, vyberal som medzi 530i a 540i. Vybral som 540i, neľutujem.
1. 8. 2021 19:43
Doporučení...
...stačí zvolit o palec menší kola a je vystaráno. ;-)
Rozbalit vlákno
15
2. 8. 2021 01:29
Re: Doporučení...
Stačí si objednat bez RFT a je vyřešeno hned. 20" na běžných UHP jsou pohodlnější, než 19" s RFT. A samozřejmě jde ještě o to, jak byly ty gumy fouklé - bávo na většině aut doporučuje naprosto nesmyslně vysoké tlaky. Takže přefouklé run-flaty vs správně fouklé normální jsou noc a den i ve stejném rozměru. Holt eko...
2. 8. 2021 04:29
Re: Doporučení...
Rambo takové kola a M paket se na cestovní 5r v naffe většinou nedávají-majitelé nechcou byt vyklepaní jako startka.
2. 8. 2021 07:49
Re: Doporučení...
20" chtějí M adaptivní podvozek. U 19" stačí pasivní M podvozek úplně v klidu. O naklepávání jako starka se však nedá mluvit ani v této testované kombinaci.
2. 8. 2021 07:55
Re: Doporučení...
asi tak, na 5er jsem nenechal nit suchou ale nepohodli sem rozhodne nezminival. Kazdopadne kontrolovat tlak to chce, auto od dealers muze mit misto 2,5baru taky 3,5...
3. 8. 2021 11:46
Re: Doporučení...
Klasický 225/40r18 xl bary 2 a pořád tvrdé=komfort 0 0 nic.Bavo má asi 255/30-35r20.Vetšna aut má 185/60,195/65,205/55 atd a tyhle pneu ještě pruží.
Avatar - Mokrous
3. 8. 2021 12:27
Re: Doporučení...
To mluvíš o jakém autě? Octavia RS? 225/40 R18 rozhodně není rozměr z 5-er.

Já jsem si na Passata taky nebral větší pneu než základ záměrně. 215/55 R17 a upustil na 2,35 z původních bruselských 2,6-2,7. A s DCC je to tak nějak na hraně. Klasika na 18", nebo nedej bože 19" a nafoukaná podle tabulek je peklo. Nechápu, jak tohle někdo může jezdit. Ale každýho vkus je jinde...
3. 8. 2021 20:06
Re: Doporučení...
Jo Bavo má vzadu 275/30 takže na výšku je míň gumy než u mého Rs dokud jsem gumy 225/40 měl-už jen 205/50r17 nejmenší dle Tp.To snížení tlaku moc nepomáhá když má pneu xl.Ty máš DCC a balkónové gumy to bude jak jet v MB S :)
Avatar - Mokrous
3. 8. 2021 20:56
Re: Doporučení...
Proto jsem psal, že bych to bral na 18” 235/50 nebo 245/45 R18
Slupky s profilem 30 na 20” jsou dobrý jen pro současný pozéry a pseudozávodníky.
Dementní doba a móda. Gigantický těžký drahý kola, obrovská neodpružená a setrvačná hmota, drahý pneumatiky a otřesný komfort. A časté defekty. A ložiska do kopru a čepy do kopru atd. Jak pravil klasik: “To je blbý, to se bude líbit.”
No a my nemoderní blbci si dáme měkký 16-17” a normálně v pohodě jedeme, neskáčeme a ušetříme na palivu i na servise. A ve finále budeme v rozbitý zatáčce rychlejší, páč z ní nevyskočíme do pangejtu.
5. 8. 2021 08:14
Re: Doporučení...
Jsem přecházel z Passata pneu 205/55 a netušil jsem jaký to bude rozdíl ale zase to drželo jako přibytý ale na horším/hrozným povrchu to až taková sláva není-vzadu víceprvek vpohoďe ale přední no musí být dobrý asfalt.Ty moje 205/50 až tak měkké nejsou a cena v Michelin PS4 žádná láce ale spotřeba,dynamika a komfort je lepší.
Avatar - Mokrous
5. 8. 2021 10:46
Re: Doporučení...
Co to je za rozměr? 205/50? To je povolený na Octavii? Vždyť tam by mělo být 205/55, ne? Matematicky je rozdíl v obvodu skoro 6,5 cm na otáčku a to už zahýbe s měřením rychlosti, km, spotřeby atd. Navíc komfort musí být bída. Takže by tam měly jít spíš 225/50, ne? Aby byl profil stejnej jako u 205/55. A zároveň by pneu byla jistější v zatáčce. Teda se správným ráfkem. Nebo to byl přechod od 16" na 17" ? Není pak lepší klasika 225/45? To líp drží, ne? Zase 205 bude úspornější, tišší a levnější a bude míň tahat v kolejích a líp držet za mokra.
6. 8. 2021 07:47
Re: Doporučení...
Tak 205/50r17 je na RsoO3 minimum-přední brzdy 340mm a jelikož jezdím jak důchodce s platem vajíček tak stačí.Jó jede to pomaleji a tišší to bude nejspíš také-jsem udělal chybu a minulý rok vzal zimní 225/45 a to je rambajs možná že ten Michelin no měl jsem nechat Nokian ty jsou tiché a levnější.
Avatar - Mokrous
6. 8. 2021 10:31
Re: Doporučení...
A joooo 🤦‍♂️ Na brzdy jsem zapomněl. Ty by se do 16” nevešly. Taky bych bral větší kotouče. To je ostuda, když na Passata co má 1,8 tuny a 200 koní a jezdí přes 230 dají brzdy na 16” kola 312mm tuším. Na 508 SW jsem měl 340 kotouče a měly sílu. A auto bylo přitom slabší.
2. 8. 2021 09:38
Re: Doporučení...
A to je velky omyl, kdyz podfouknes NIZKOPROFILOVE runflaty, mas hned dva problemy.

Zaprve na pricnych zlomech bouchnou nehoraznym zpusobem, za druhe brzy prorazis bocnici, mas bouli, kupujes novy.
Nerovnomerny sjizdeni ale napriklad ani resit nemusis, protoze je stejne do 15 tis km rozhodne prorazis :-!

Bavime se o 20” a profilech 30, 35 (podle sirky pneu).

Takze nerozumbraduj, kdyz nevis.

Ty tlaky tam jsou, protoze to tak je vymysleny a ma to tak byt. Mas dvacitky, mas to tvrdsi. Musis se s tim srovnat, neco za neco.
Avatar - Mikesus
2. 8. 2021 09:47
Re: Doporučení...
Nevím jak to má BMW, ale já dostal auto s 3.8baru v pneu, I když doporučený výrobcem je 2.7baru. Spis to myslel tak, aby si člověk zkontroloval, jestli mu to spravne ufoukli z toho přepravního tlaku.
2. 8. 2021 11:09
Re: Doporučení...
Tak jasny, pokud to myslel takhle ... ja si taky tlak v pneu resim a premeruju sam a nikomu nic neverim, ani tem senzorum ne :-)

Ja mam v Ecku vzadu na 275/30 R20 rozsah myslim 2.8-3.6 bar podle zatizeni (jestli si to dobre pamatuju), takze to by odpovidalo nekde tomu max zatizeni... ale je to fakt hodne no :-)
Avatar - hugino
1. 8. 2021 19:45
Prečo zase...
Prečo zase dal redaktor do porovnania v tabulke 6 válcový trojlitrový motor od BMW aj Audi ale Mercedes má zase v tabulke štvorvalcový dvojliter ?Keby do tabulky dali trojliter od Mercedesu tak v parametroch by bol najlepší.Je divné keď porovnávajú v jednej kategórii autá so štvor a šesťvalcovými motormi.Toto by profík z ACZ mal vedieť.O mne je známe že preferujem Mercedes ale musím uznať že niektoré posledné modely BMW sa mi dosť páčia a dať " len " štyri hviezdičky takémuto top autu je málo.Je to Topka v segmente stačí len pozrieť tú grafiku a rozlíšenie prístrojovky.Je to jednoducho nemecká prémia o ktorej bol minule pravdivý článok na ACZ.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Ham.
1. 8. 2021 19:59
Re: Prečo zase...
Redaktor to porovnal správně, Mercedes se snaží konkurovat v oblasti středně výkonných dieselů 4 válcem (který nemá v tabulce uvedených 210 kW, ale 195 kW). V oblasti vrcholných dieselů (dvakrát přeplňované 6 válce) také tahá Mercedes za nejkratší konec (Mercedes 243kW, BMW 250 kW, Audi 253kW).
Avatar - hugino
1. 8. 2021 20:58
Re: Prečo zase...
Ale ide o to či porovnávam šesťválce alebo štvorválce a aký už majú výkon to už je na tom ktorom výrobcovi a nie o to či je to dvakrát preplňované.Podľa teba je správne porovnávať napr. 1.0 tsi s 1.5 tsi ?Veď to je blbosť.
Avatar - Emel
1. 8. 2021 21:08
Re: Prečo zase...
Pokud třeba Ford nahradí 1.5EB motorem 1.0mHEV... no tak pak proti 1.5TSI bude stát 1.0EB... s podobným výkonem a za podobné peníze.
1. 8. 2021 21:17
Re: Prečo zase...
Opět jsme u toho, že bys chtěl BMW 30d srovnávat s MB 400d, který ale odpovídá BMW 40d..co na tom pořád nechápeš? :D

A ano, pokud někdo bude mít R3 1.0 s výkonem 110kw, tak je správné to porovnávat s 1.5 TSI 110kw.
Avatar - hugino
1. 8. 2021 21:26
Re: Prečo zase...
To je totálna hlúposť.Mal by si zohľadniť nielen adekvátny výkon ale aj počet válcov lebo potom sa dostávame aj ku krútiacemu momentu a tým aj dynamike.
2. 8. 2021 02:58
Re: Prečo zase...
A cena je fuk? MB nemá adekvátní, výkonově podobný R6. Tečka.
Avatar - Ham.
1. 8. 2021 21:31
Re: Prečo zase...
Jestliže ten čtyřválec výkonově i cenově konkuruje šestiválcům, tak se musí srovnávat s šestiválci. Pokud by dali do porovnání vrcholnou naftu Mercedesu (šestiválec), tak jej musí porovnávat s vrcholnými diesely BMW a Audi (viz moje poznámka). Ale testované 530d je o jakémsi středu nabídky v dieselech a tam je prostě situace taková, že BMW a Audi ji pokrývají šestiválci, Mercedes vyhoněnými čtyřválci.
BMW, Audi a Mercedes nabízí ve vyšší střední nejvýkonnější naftu okolo 250kW za podobnou cenovku (Mercedes 243 kW, BMW 250 kW, Audi 253 kW), pak všichni tři nabízejí druhou nejvýkonnější naftu nebo chceš-li střed nabídky někde kolem 200kW (Mercedes 195kW, BMW 210 kW, Audi 210kW) a nakonec nabízí i nějakou slabou naftu (Mercedes 143 kW, BMW 140 kW, Audi 150 kW). A v těchto výkonových (i cenových) třídách je potřeba dělat srovnání.
Avatar - hugino
1. 8. 2021 21:42
Re: Prečo zase...
Ak dajú do porovnacej tabuľky v rovnakom segmente áut šesťválce a ďalšia automobilka napr.Volvo ho v ponuke nemá ale má len štvorvalec s porovnateľný výkonom tak to chápem ale Mercedes má v ponuke aj šesťválce a že je o 33 kw silnejši ako motor od BMW tak to nie je chyba Mercedesu.
Avatar - Ham.
1. 8. 2021 21:47
Re: Prečo zase...
Není o 33 kW silnější, je o 7 kW slabší než 540d (modelu E 400d konkuruje 540d, nikoliv 530d).
2. 8. 2021 02:59
Re: Prečo zase...
MB přestal nabízet 350d v R6. Jsi jako kolovrátek, přesedni si.
Avatar - hugino
1. 8. 2021 21:21
Re: Prečo zase...
Ale ide o to či porovnávam šesťválce alebo štvorválce a aký už majú výkon to už je na tom ktorom výrobcovi a nie o to či je to dvakrát preplňované.Podľa teba je správne v rovnakej kategórii porvnávať autá s napr. 1.0 tsi alebo 1.5 tsi ?Veď to je blbosť.Ale toto konkrétne BMW má 210 kw tak prečo by mali dať do porovnávacej tabulky 250 kw verziu s twin-turbom.Nie som si úplne istý či ten motor 400d 243 kw od Mercedesu je twin-turbo.Nikde som to nenašiel všade píšu len o prepĺňaní turbodmychadlom.
Avatar - Ham.
1. 8. 2021 21:45
Re: Prečo zase...
1.0 TSI a 1.5 TSI je nesmysl porovnávat, protože jsou to jednak motory jednoho výrobce a druhak jeden míří do kategorie někde kolem 80-90 kW a druhý do kategorie cca 100-120 kW a tudíž má smysl porovnávat je s podobně výkonnými motory konkurence bez ohledu co je tříválec nebo čtyřválec. Takže třeba čtyřválec 1.5 TSI 110 kW je jasný konkurent tříválce 1.5 EB 110kW a je lhostejné, že jeden má o válec víc.
A 400d je samozřejmě biturbo. Mercedes umí ten samý motor (OM656) i s jedním turbem a pak má přesně stejný výkon jako jednoturbové šestiválce u Audi a BMW, tedy 210kW, ale z nějakých důvodů jej montuje jenom do S-klasse jako 350d, biturbo pak označuje jako 400d a dává jej jak do E-klasse, tak do S-klasse.
Avatar - KANKUNEN
2. 8. 2021 06:55
Re: Prečo zase...
Tak tobě bych chtěl něco vysvětlovat, když ti nepomáhá lopatismus.
3. 8. 2021 16:14
Re: Prečo zase...
A co takhle MB 300d vs BMW 525d ... jenze BMW 525d uz neni.
Nebo MB 350d vs BMW 530d ... jenze 350d uz neni.

Takze se nekdo rozhodne dat proti sobe MB 300d vs BMW 530d coz je nesmysl.
Tak to proste je.
4 hviezdy
pre tento model a absolut skvely diesel ma pobavili. Pre redakciu: nechcete povedzme rozsirit pocet hviezd na 10, aby boli medzi modelmi nejake skutocne rozdiely a nie taketo hranie sa na akoze hodnotenie? Ale zas chapem, nechcete si pohnevat vyrobcov, ktori vas financuju, takto sa to hodnotenie pekne spriemeruje a vsetci su spokojni.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
1. 8. 2021 20:28
Re: 4 hviezdy
Kdejaké mrdky dostávají 4,5 hvězdy, protože si za to koncern připlatil. :no:
Potom přijde asi tak 5x lepší Mercedes kde i 3 hvězdy by znamenaly mnohem víc, a obdrží ..............4 hvězdy.
Já se z redaktorů autocz pobliju.
Avatar - _EQS_
1. 8. 2021 19:53
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
1. 8. 2021 20:29
Re: Dieselgate
Za pár lety ty wole si to řekneme.
jestli se náhodou za pár let nepřestanou vyrábět elektrozkraty :-)
Avatar - _EQS_
1. 8. 2021 20:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Machýrek
1. 8. 2021 22:20
Co to je?
V kapličce nahoře ten jakoby dolepenej malej displej, k čemu to je?
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Emel
1. 8. 2021 22:25
Re: Co to je?
Spíš mi to přijde jako nějaký senzor... pohledu řidiče nebo tak něco. A nebo by to mohlo být nějaké pre-collision warning. No... někdo bude vědět :-)
Avatar - Mokrous
1. 8. 2021 22:59
Re: Co to je?
Přesně tak, je to senzor bdělosti řidiče.
2. 8. 2021 08:22
Re: Co to je?
kouka to kam koukas, kdyz v kolone zastavis a cumis spolujezdkyni na nohy tak to samo nepopojede. Pokud koukas pred sebe tak jo
Avatar - Ozzman
2. 8. 2021 08:26
Re: Co to je?
Hm, takže ve městě v létě bych nikdy nikam nedojel, ale zato hlavu si mohu ukroutit :D
2. 8. 2021 08:28
Re: Co to je?
Ty jsi hetero jen přes léto? :D
Avatar - Ozzman
2. 8. 2021 09:20
Re: Co to je?
:D No jo, přes zimu není na co koukat :D
Avatar - Mikesus
2. 8. 2021 09:43
Re: Co to je?
:-[] :-[] :-[] :yes:
Avatar - Mikesus
2. 8. 2021 09:44
Re: Co to je?
Nebo bys nejezdil na adaptivní tempomat.
Avatar - Ozzman
2. 8. 2021 09:47
Re: Co to je?
to pak smrdí bouračkou tuplem :D
Avatar - Mikesus
2. 8. 2021 09:48
Re: Co to je?
To se ale nerozjedes, kdyz nekoukas ne? Nebo jak to děláš teď, když nemáš adaptivní tempomat?
Avatar - Ozzman
2. 8. 2021 09:50
Re: Co to je?
jezdim poslepu :D Záleží jak moc hezká a jak moc obnažená je :D
Avatar - Mikesus
2. 8. 2021 09:55
Re: Co to je?
Takže stejně jako s vypnutym adaptivem :-[]
Avatar - Mokrous
1. 8. 2021 22:45
A ty ventily jsou z čeho, nebo ze kdy?
Furt nevím, jestli jsou dubový, nebo dubnový... ;-\
Rozbalit vlákno
20
Avatar - ssaresak
1. 8. 2021 23:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mokrous
1. 8. 2021 23:38
Re: A ty ventily jsou z čeho, nebo ze kdy?
Mluvíš o sobě? Co na to doktor? Co na to bereš?
Avatar - Mikesus
2. 8. 2021 04:31
Re: A ty ventily jsou z čeho, nebo ze kdy?
Aha, windiesel si založil další ucet? Nikdo jinej nepoužívá "wole".
2. 8. 2021 06:15
Re: A ty ventily jsou z čeho, nebo ze kdy?
Tohle není originál win.
Avatar - Mikesus
2. 8. 2021 08:56
Re: A ty ventily jsou z čeho, nebo ze kdy?
aha, takže zase nějaké to velké "i" zaměněné za "l"
Tvl, to s tím nemůže redakce něco udělat?
Dík za upozornění.
Avatar - Mokrous
2. 8. 2021 11:40
Re: A ty ventily jsou z čeho, nebo ze kdy?
Nejsem IT specialista, ale to se nedá nějak pořešit podle IP adresy?
Vždyť přece, když druhá strana nechce něco povolit 2x stejnému člověku/počítači, tak to může bloknout, ne?
Pokud se to váže jen na mailovou adresu, tak zde bohužel asi není šance proti takovým mrzákům bojovat, když celý dny sedí u compu a vyrábí další maily, profily a nicky. Zajímavé, že v zahraničí, nebo v různých klubech to jde a diskuze o určitém zájmu fungují v klidu a věcně. Občas sice moderátor hned utne téma mimo zadání, takže člověk těžko odbočí, ale lze to chápat. Zde je v tomto na jednu stranu svoboda, ale na druhou takovej bordel, že se tu pomnoží jen plísně houby a paraziti a normální diskutéři pomalu vymizí. Protože upřímně to dost unavuje pročítat vlákna s nadějí, že se dozvím něco o autě a místo toho čtu deb.ilní urážky, bambilionkrát story o dotovaný naftě, výkřiky na téma ruční brzda a manuál a šmitec. Na 100 howen se najde 1 příspěvek s informací. Myslím, že to tady brzo zabalím a radši budu jezdit kolmo po lese, než marnit čas s mentálním odpadem.
Avatar - JirkaVejrazka
2. 8. 2021 11:46
Re: A ty ventily jsou z čeho, nebo ze kdy?
Neda - IP adresa muze byt spolecna tisicum navstevniku. Takze bloknes jednoho a je mozne, ze bloknes mnoho dalsich, kteri nic neprovedli.

Navic to nic neresi - pro trolla je celkem trivialni ziskat mnoho dalsich pouzitelnych IP adres.
Avatar - Mokrous
2. 8. 2021 11:55
Re: A ty ventily jsou z čeho, nebo ze kdy?
Tak to je blbé. Zbývá tedy, aby redakce ručně mazala závadné profily, což asi nebude tak snadné a nepohrnou se do toho a ostatním jen hate-list, nebo odchod na párek.
Avatar - JirkaVejrazka
2. 8. 2021 12:10
Re: A ty ventily jsou z čeho, nebo ze kdy?
Uz jsme to pred cca dvema tydny ad nauseam diskutovali tady: https://www.auto.cz/diskuse/81304/1
Avatar - ssaresak
2. 8. 2021 12:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 8. 2021 13:27
Dvě slova
Právě že vůbec ne, což mi potvrdilo, že na tom něco bude. On zmizel asi na 3-4 dny a když se vrátil, tak bych nezvykle vlídný a mile komunikativní :yes: Zdá se, že se ti povedlo na chvíli zahnat i pana Areseho :D
Avatar - Mokrous
2. 8. 2021 13:07
Re: A ty ventily jsou z čeho, nebo ze kdy?
Dík, mrknu na případná řešení.
Avatar - Mikesus
2. 8. 2021 14:15
Re: A ty ventily jsou z čeho, nebo ze kdy?
Ono je problém treba ve sdílení IP. Např v jednom paneláku můžou mit všichni stejnou IP. Pak máš různé proxy servery, které maskuje skutečnou IP. Resitelne to je, ale ne jednoduchým způsobem. Coz možná víš, jak jejich IT pracuje, takže to je pro ně spis neřešitelné
Avatar - Mokrous
2. 8. 2021 14:46
Re: A ty ventily jsou z čeho, nebo ze kdy?
Zopakuji co už jsem zde psal: "Hele četl jsem si starý vlákna co mi poslal odkaz JirkaVejražka na téma jak bojovat s těmito 3,14čusy a moc nápadů jsem tam nenašel, ale napadlo mne rychlejší řešení, než registrace poštou na adresu.
Vždyť přece existuje možnost ověření pomocí sms kódu na tel. číslo uživatele. Namísto mailové adresy, kterou si defekt může vytvořit 100x za den novou. Tolik simek a tel. čísel mít nebude.
Takže pokud redakce bude chtít, může implementovat do registrace požadavek kódu, který bude zaslán na tel. žadatele. Registrace pak může trvat o 20 sekund déle, ale furt bude rychlá a bezpečná a eliminuje 99% těchto trapností. Jen by musela redakce opravdu chtít. Třeba ani nechce. Sice to neřeší 100%, protože pořád může mít pár starých twist simek a podobné a taky může být obklopen podobnými defekty (vrána k vráně) a ti mu propůjčí svoje číslo k registraci, ale tohle nemůže trvat do nekonečna a prostě se ten cocot vyčerpá a chcípne...
Bohužel už si jeho "moudrou" reakci nepřečtu, neboť je na hate-listu."
Avatar - Mikesus
2. 8. 2021 15:26
Re: A ty ventily jsou z čeho, nebo ze kdy?
jo, nestíhám to číst celé, kolik se toho tu objevilo. už jsem psal výše. Je to dobrý nápad s tou SMS
"ta sms je docela dobrý nápad. Sice může mít více čísel ( třeba každý člen rodiny ), ale když bude trollovat, za chvilku je stejně bude mít zablokované."
Avatar - Mokrous
2. 8. 2021 15:38
Re: A ty ventily jsou z čeho, nebo ze kdy?
Přesně tak, za chvilku by chcípl.
Avatar - Mikesus
2. 8. 2021 04:32
Re: A ty ventily jsou z čeho, nebo ze kdy?
To víš, Excel. :-[]
Taková drobnost, snad by si nechtěl, aby si to po sobě četli, aspoň tabulku.
Avatar - Mokrous
2. 8. 2021 11:24
Re: A ty ventily jsou z čeho, nebo ze kdy?
Jsem holt starej cocot, kterej si furt myslí, že kuchař by měl umět vařit, zpěvák zpívat a novinář psát a číst. Toho už se asi nezbavím.
Avatar - KANKUNEN
2. 8. 2021 07:40
Re: A ty ventily jsou z čeho, nebo ze kdy?
Mokrous, tož asi stejně budů pertinaxové. Blba ss si nevšímej, je to multinickové pako. Žije Winem.
Avatar - Mokrous
2. 8. 2021 11:26
Re: A ty ventily jsou z čeho, nebo ze kdy?
Jako magoři jsme tady svým způsobem všichni, ale co je moc, to je moc. U mnohých to již naplňuje oficiální definici duševní poruchy. Zajímavý, že redakce nedokáže vyřešit podobné ubohy jednou pro vždy.
1. 8. 2021 23:27
bmw
bmw ma mozna obří ledviny, ktery například mne neva, ale co se týká interieru, tam se konkurence hleda tezko. zpracování a materiály bomba, a dokonce to furt vypada jako v autě
Rozbalit vlákno
17
Avatar - ssaresak
1. 8. 2021 23:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
2. 8. 2021 04:35
Re: bmw
Mluvíš o sobe? Proč sis založil další nick?
Jo aha,abys mohl dávat "výchovné " palce. Všichni tady ví, kdo používá "w"
Avatar - ssaresak
2. 8. 2021 08:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
2. 8. 2021 08:57
Re: bmw
narozdíl od tebe nepotřebuju zakládat hromadu nicků. Na to je můj čas drahej a raději se budu věnovat vydělávání nebo rodině než brečení na diskuzi jako ty.
Avatar - ssaresak
2. 8. 2021 09:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mokrous
2. 8. 2021 11:46
Re: bmw
Hehe, to vypadá, že jsi tomu ubožákovi na chvíli vyrazil dech a došla mu řeč. Zřejmě si na sekundu uvědomil, jaká je ubohá nula a že nemá ani tu rodinu. Možná by ji chtěl a nepodařilo se to, tak si svůj mindrák vylejvá tady. Chudák.
Ale stejně bych ho vypnul, potkat ho naživo.
Jak říkáš, radši jdeme vydělávat, nebo se věnovat těm co máme rádi. :yes:
Avatar - ssaresak
2. 8. 2021 12:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
2. 8. 2021 12:54
Re: bmw
Tak jo, dáme sraz v Praze? Já bych docela rád viděl člověka, co nám tady už od zimy otravuje diskuze. Tak kdy a kde? Co třeba dnes odpoledne ? Řekni si kde, dojedu :) A jsem si jist, že se na tebe příjde podívat pár dalších... třeba mi konečně vysvětlíš, proč tohle děláš...
Avatar - Mokrous
2. 8. 2021 13:10
Re: bmw
Bohužel tohle lidský howno by nedorazilo nikam nikdy. Ale jak říkáš, bylo by fajn mít možnost konfrontace na živo.
Avatar - Ozzman
2. 8. 2021 13:12
Re: bmw
Já se nechci prát, ale rád ho na živo poznám :)
Avatar - Mokrous
2. 8. 2021 13:27
Re: bmw
Hele četl jsem si starý vlákna co mi poslal odkaz JirkaVejražka na téma jak bojovat s těmito 3,14čusy a moc nápadů jsem tam nenašel, ale napadlo mne rychlejší řešení, než registrace poštou na adresu.
Vždyť přece existuje možnost ověření pomocí sms kódu na tel. číslo uživatele. Namísto mailové adresy, kterou si defekt může vytvořit 100x za den novou. Tolik simek a tel. čísel mít nebude.
Takže pokud redakce bude chtít, může implementovat do registrace požadavek kódu, který bude zaslán na tel. žadatele. Registrace pak může trvat o 20 sekund déle, ale furt bude rychlá a bezpečná a eliminuje 99% těchto trapností. Jen by musela redakce opravdu chtít. Třeba ani nechce. Sice to neřeší 100%, protože pořád může mít pár starých twist simek a podobné a taky může být obklopen podobnými defekty (vrána k vráně) a ti mu propůjčí svoje číslo k registraci, ale tohle nemůže trvat do nekonečna a prostě se ten cocot vyčerpá a chcípne...
Bohužel už si jeho "moudrou" reakci nepřečtu, neboť je na hate-listu.
Avatar - ssaresak
2. 8. 2021 14:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
2. 8. 2021 16:50
Re: bmw
Jsi vedle jak ta jedle, Fostek je taky realnej člověk, plácej si co chceš, já ty lidi znám osobně.
Avatar - ssaresak
2. 8. 2021 21:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
3. 8. 2021 08:16
Re: bmw
Před 15ti lety jsme se tu asi nepotkali, Viktore, to jsem sem nechodil, ale to máš fuk ;) Děláš tu jen bordel, nic víc.... nejsem poslíček, ale čistím plevel ;) Sbohem.
Avatar - Mikesus
2. 8. 2021 15:24
Re: bmw
ta sms je docela dobrý nápad. Sice může mít více čísel ( třeba každý člen rodiny ), ale když bude trollovat, za chvilku je stejně bude mít zablokované.
Avatar - Mikesus
2. 8. 2021 15:23
Re: bmw
psal, že je z Plzně, někde kolem Roudné. Klidně si uděláme výlet pokud tomu tak je, taky bych klidně pokecal. Ale myslím tím opravdu jen slovně popovídal.
Avatar - KANKUNEN
2. 8. 2021 08:11
Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Za mě je to designová katastrofa, barva jak základ na plot, ztracené ledviny je strašná móda jako bys masivní nábytek zmastil na černo. Ty budíky jsou pořád strašlivé a kola, to jsou imitace plechových s poklicema. A ta konfigurace, proč si někdo kupuje na velký sedan tvrdý podvozek. Vy už jste viděli, že by někdo drtil 5er po okresce? Kromě budíků se všechno dá vyřešit konfigurací. No ale jinak je to auto úplná paráda na 5 hvězd. A ten motor co jede a nežere, nesmrdí a nechrochtá je úplná slast. Ta radost z toho zbytečného zrychlování a předjetí ve stylu přeskok a přitom z nádrže to ubývá skoro stejně jako bys jel pianko. To je ta dieslová výhoda, neplýtváš zbytečně PHM. A ty příplatky za mega tam je marže 400%. Všimněte si, že EV má vždy už všechno v základu, tam holátko neseženeš, protože výroba toho základu je dost dražší .
Rozbalit vlákno
49
2. 8. 2021 08:23
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Stačí jen vybrat barvu podle svého gusta. Za mě nej sedan od BMW za dlouhou dobu.

https://autobible.euro.cz/…w-5-a-5-touring/
Avatar - KANKUNEN
2. 8. 2021 08:44
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Jak známo, BMW modrou umí.
Avatar - Mikesus
2. 8. 2021 09:45
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Jo ta modrá je moc pěkná.
2. 8. 2021 08:33
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
taky bych to specifikoval jinak. K stabilizatorum a tlumicum bych urcite dal altivni rizeni (pokud jsem to neprehlidnul) a urcite dal vetrany sedacky v merinu (obyc kuze je tvrda a pari se v ni zadek). Na druhou stranu 30d je super motor, ma to brzdy, topeni, tazny a podvozek...
2. 8. 2021 08:39
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Do specifikace jsem dal aktivní řízení, ale nechal pasiv podvozek a alcantaru. To dobré zůstane a nemusím řešit větrání ;-)
2. 8. 2021 09:16
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
do sedanu urcite, v kombiku bych ty tlumice chtel kvuli stabilnim vlastnostem v meznim zatizeni. Alcantaru bych do druhyho auta v rodine vzal asi taky, protoze priplatek za vetrany sedacky a lepsi kuzi v realny specifikaci auto 2-2,5mil je aspon 200 ale spis 300 tis..
Avatar - fOE
5. 8. 2021 06:21
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Nevim jak presne se to hybe v CR, ale v Risi chtej za vetrany zaklad = nappu cca 6700E, a za to same v Merinu uz krasnych 9600E (kdyz ma clovek nejakou edici nebo M paket zaplati tradicne min) Bude-li chtit clovek vyhrev sedadel vzadu a masaz, priplati si dalsich 1500e.
Aneb sedadla v cene fabie. :-)
Avatar - Dinar
5. 8. 2021 09:39
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Průser je, že po fl už to s těmi brzdami neplatí, ptal jsem se na to specielně, dřív byly k R6 automaticky větší brzdy, v rámci mpaketu sis jen vybíral, jestli třmeny na modro nebo na červeno. S příchodem mhev, prý proto, že mhev samo přidává výrazný brzdný účinek (což je bohužel pravda) u bmw přišli na skvělý nápad, a tak menší brzdy ze čtyřválců dávají v základu i k šestiválcům a větší si musíš koupit i v mpaketu. Takový hezký vý.m.rd od bmw. ;-\
Avatar - iudex
2. 8. 2021 10:53
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
5er dizajnová katastrofa? Teda máš skutočne zvláštny vkus. Za mňa je to naopak jednoznačne najkrajšie BMW súčasnosti a jeden z najkrajších sedanov vôbec. Môžeme polemizovať akurát o tej farbe laku, áno, plotová šedá nie je každého voľba, ani moja by nebola, ale to je najľahšie riešiteľné. Ale inak je to takmer dokonalé, M paket, čierna maska, laserové svetlá, dizajnovo najlepšia možná konfigurácia.
2. 8. 2021 10:56
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
katastrofa bych neřekl, ale před FL se mi ty světla líbily víc. A stejně bych dal přednost sedmě...
Avatar - iudex
2. 8. 2021 14:02
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Vnímam to presne naopak, predtým to bolo fajn, ale až facelift ten predok vyladil do dokonalosti. 7er... no, je to o triedu vyššie, image lux limuzíny je nepriestrelný, ale prakticky ak pri tej 7er nepôjde o predĺženú verziu alebo o V12 (teda povedzme 530d vs 730d), tak žiadny reálny prínos oproti 5er nevidím (a áno, jazdil som najnovšiu 7er, takže nie je to len od stola).
Avatar - lamal
2. 8. 2021 14:34
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Ani mne sa 5ka nepaci, mal som ten pocit od prvych dojmov a pretrvalo to, pride mi malo dynamicka, trochu obludna a taka plutva no... nemyslim, ze je spatna v spravnej farbe ujde, ale dizajnovo ma nezaujme ako napr. Bangleovky.
3. 8. 2021 08:20
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
K dokonalosti? já pořád co mi to připomíná:)
https://live.staticflickr.com/…2ff2dcdd7b_z.jpg
píšu čistě o designu, sedmička je hezčí. O reálném přínosu se nepřu /pamatuju si z posledně, že osmička proti čtyřce nemá žádný reálný přínos:)
Avatar - iudex
3. 8. 2021 12:47
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Dobre, že si pamätáš, chválim. ;-)
3. 8. 2021 15:56
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
tak pětka vs sedma nebo čtyři vs osm - lepší motory, možnost koupit bez pohonu všech kol, prestiž, vzhled...
Avatar - iudex
3. 8. 2021 16:05
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
lepší motory, možnost koupit bez pohonu všech kol, prestiž, vzhled...
Ak to beriem prizmou 530d vs 730d, tak lepší motor ako argument padá; možnosť RWD pri veľkom sedane nevnímam ako výhodu, skutočne neviem, či by som s 7er driftoval, naopak tam by som xdrive vnímal ako prvý príplatok, v lux aute chcem maximálne bezpečie a komfort, nie agilitu 2er. Prestíž beriem, to som už písal. Vzhľad naopak, tu považujem 5er za najkrajší sedan od BMW, s náskokom.
3. 8. 2021 16:52
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
driftuje někdo s Rolls-Roycem?
Avatar - white label
6. 8. 2021 00:18
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Takže proto RR přechází na awd (viz Ghost)? ;-)
2. 8. 2021 11:01
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Nová generace si podle prvních fotek zachová hezký předek se širokými, ale nízkými ledvinami. Bohužel zadek ponejvíce připomíná kačera.

https://www.autoexpress.co.uk/news/355566/new-2023-bmw-5-series-caught-camera-first-time-pictures
Avatar - fOE
3. 8. 2021 08:54
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Cerne ledvinky ee. Vypada to efektne za me hlavne na fotkach, ale nazivo to auto straci smrnc, zvlaste 5er, a nejen smrnc, ale i podpis. Po tom co v 5er uz neni ani naznak AE a svetelny podpis je cisty koncern, pak je to prave jedine chromova maska (minimalne na tmavsich barvach), ktera to rozsekne BMW smerem. Navic na 5er je jeste velice dobre trefena, velka, ale neprerostla. Super. :yes:
2. 8. 2021 11:00
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
So všetkým súhlasím, len s tým dízlom nie. Je pravda, že tento už nesmrdí a spotrebu má super. Ale ide o to, čo za svinstvo vypúšťa a to bude dýchať majiteľ, okoloidúci a pod.
2. 8. 2021 11:06
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Téměř jakákoliv činnost produkuje určitou úroveň "svinstva". Pokrok u spalovacích motorů je takový, že ta úroveň je velmi nízká a zástupci FS ČVUT prokázali ve své poměrně obsažní studii globálně velmi nízké zatížení.

https://ekolist.cz/…-elektromobilito
Avatar - Mokrous
2. 8. 2021 11:50
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Jaký jiný svinstva vypouští krom svinstev, který lezou z benzínu?
Avatar - ssaresak
2. 8. 2021 12:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 8. 2021 15:28
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Vypouští karcinogenní oxidy dusíku - otázkou je, nakolik to vyřeší močovina.
Avatar - Mokrous
2. 8. 2021 15:36
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Téměř zcela. U TDI EVO, které jsem si koupil rozhodně ano, tam jsou hodnoty NOx zcela směšné. Navíc jsou NOx potřebné pro růst rostlin a jejich rozptýlení mimo centra měst neškodí.
A za další NOx produkují i benzínová auta, nebo snad ne?
Avatar - Mikesus
2. 8. 2021 16:09
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Ono je problém hlavně NOx ve městě. Mimo je veskrze jedno, tam se to rozptýlí. Jde hlavně o tom, jak jsou skutečné emise v reálu. Benzín samozřejmě produkuje, ale v úplně jiné míře. Já mám např u Highlandera v COC u RDE 6,7mg/km NOx. Tady je výsledek Octavie 2.0TDI 110kw přímo ze stránek škodovky
https://erwin.skoda-auto.cz/…ownload.unsealed?…
RDE NOx mezi 77 a 138mg/km. To je dost rozdíl oproti 6,7mg.
Ale moc se nevyznám v tom označení motorizací, tak nevím jaká to je varianta.
Co ty máš za hodnoty v COC?
Avatar - Mokrous
2. 8. 2021 17:02
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Tak to jistě rozdíl je. Já nemám žádná přesná srovnávací data, jen vím, že u přímovstřikových vysokovýkonných benzínů vzniká NOx emisí taky dost. Jde o tlak, teplotu a chudost směsi, což jsou prvotní předpoklady vzniku NOx. Toyota pokud se nemýlím má i nepřímý vstřik a větší objem, tak na tom může být lépe, než přefoukané malé přímovstřiky atd. Já jsem u TDI EVO a u 2.0 Blue HDI Peugeota našel v COC protokolu oba údaje pod 32 miligramů. Pokud vím, tak nový limit je 80 mg, ale v minulosti bylo možné vidět údaje okolo 1g.
Je to věčný boj mezi NOx, CO2, pevnými částicemi, spotřebou, výkonem, cenou, komfortem atd...
Já hodně zvažoval 2.0 TSI a kdyby mělo parametry starého co se dával ze začátku do Octavie RS III a dalších aut (tuším 220 koní a 350 Nm a hlavně nepřímý vstřik), tak jsem šel asi do benzínu. Žral by víc, ale rozdíl v ceně to kompenzuje. Bohužel moc nefandím 140 kW přímovstřikovému 2.0 TSI a tak jsem nakonec vzal dražší naftu. Ale nejsem její fanatický zastánce. Jen mi vyhovuje na dlouhé trasy její projev a spotřeba. Prostě mít 200 koní kdykoli, dojezd 1200 na nádž levou zadní a vcelku kultivovaný projev, kdy s otáčkami hluk zásadně neroste, narozdíl od mých předchozích TSI, které už docela řvaly v otáčkách, je fajn. Maximálně mě jen iritují regenerace filtru, bez varování a skoro vždy při dojezdu na místo. Malá ikonka by nikoho nezabila a uživatel by hned věděl, jak se chovat. To TSI baští při stejně těžké noze skoro o 30% víc, respektive, čím těžší noha, tím hůř. A pro výkon se musí jít výš a roste hluk. Takže se dá říct, že nepříjemné u TDI můžou být jen ty vibrace na volnoběh. Tam člověk ví, že motor běží, narozdíl od TSI, kde jsem se musel dívat na otáčkoměr a tady nemusím :-)

A BMW 530d bych bral hned. V kombíčku na polovzduchu a 18" nerunflatech s Alcantarou v hezké barvě. Ale už to bylo moc peněz a parkovat to venku mezi tou zvěří, to fakt ne. Takže Pašík to jistí a poskytne mi 95% toho, co můžu chtít.
Avatar - Mikesus
2. 8. 2021 17:33
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
32mg je dobré už docela, pořád ovšem o dost víc. Ale samozřejmě nevím u přeplňovaných benzínů. Tam si ale nemyslím, že bude rozdíl, NOx vzniká při nedokonalém spalování při nízké teplotě, benzín hoří mnohem vyšší teplotou než diesel.
Avatar - Mokrous
2. 8. 2021 17:40
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Nechci se hádat, ale mám za to, že vzniká naopak při vysoké teplotě, tlaku a extrémně chudé směsi. Zkrátka při přebytku vzduchu.
Avatar - Mikesus
2. 8. 2021 17:47
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
jo, je možné, že si to pamatuju špatně.
EDIT: tak jo, vysoká teplota a přebytek O2 zvyšuje NOx.
Avatar - Mikesus
2. 8. 2021 17:56
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
dal jsem se na hledání příčin vyššího vzniku NOx u nafty a našel jsem tohle :-[] :-[]
https://plus.rozhlas.cz/…covid-19-8196030
Covid protlačíme všude :-[]
Avatar - Mokrous
2. 8. 2021 17:59
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Tvl! :D ;-\ To snad ani nemá cenu číst. To zase bude výplod. Covid mi leze krkem už rok a stále vymýšlím, jak se vyhnout očkování. Edit: Nojono, starý a vykuchaný TDI produkovaly saze, ale přímovstřikový benzíny taky. A obnovou vozového parku nemyslí nákup moderních TDI EVO a spol. Ale nákup dalších vykuchaných střepů v bazarech. Místo 15 letýho střepu 10 letej...
Ale furt jsme u toho... Dřív, když dehty stály za howno, tak jsem kupoval benzíny. Teď mi zcela nový nafty dávají smysl a proto jsem vzal naftu. Příště mi třeba dá smysl hybrid a nebo už i to EV, kdo ví, jak to všechno zapadne za 5 let...
3. 8. 2021 08:23
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
proč by ses měl vyhýbat očkování? je to povinné?
no jestli ti nafty dávají smysl tak směle do toho, ale přijde mi, že těch komponentů navíc je trochu dost a ve finále se nic nezměnilo na starém dobrém rachtavém zvuku...
Avatar - Mokrous
3. 8. 2021 09:18
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Co na tohle napsat?
Ty bys klidně mohl dělat mluvčího MZ a vysvětlovat lidem pojem "Dobrovolné" očkování.
Jak nikdo není dennodenně omezován a buzerován a nucen podstupovat testy, které si navíc bude muset velmi brzy platit, jinak nebude smět nikam, ani do práce a jak se mu báječně cestuje po světě.
Sice bude dál přenašeč a ohrožovat ostatní a vůbec nikdo neví, co RNA vakcína udělá v těle během 5 až 10 let, ale jinak je to úplně super. Prostě stačí říct, že to není povinný a ovčan hýká blahem.

Komponentů navíc? Myslíš vtřik chcanek? Mnohem horší jsou věčně haprující elekroničtí asistenti a chujoviny typu trvale nevypinatelný dunění osmiválců v Octavii a podobně.
3. 8. 2021 14:18
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
absolutně nezatracuju přístup naší vlády. poslední podobná záležitost se u nás stala někdy po válce, nikdo s tím nemá zkušenost, navíc se to chová značně nepředvídatelně a tak se stane, že země s minimem opatření typu Švédsko má lepší výsledky, než my. nadávat dokáže každý.
já si o vakcíně nic špatného nemyslím, u mě to naráží jen na absolvování Harvardu s červeným diplomem z oboru "mavpitchismus":)
nejsem sečtený, prostě jsem se na to vy... nejsem očkovaný, neabsolvoval jsem ani jeden test, když někam jdu, mám nanoroušku s vyndanou nanovložkou:) virus jsem nejspíš absolvoval, protože jsem měl nějakou nevysvětlitelnou virózu s nejasným průběhem a jasnými pozůstatky na řadu dalších týdnů... na lyžích jsem byl v Bulharsku a na dovolené v Zanzibaru, nikdy žádná karanténa, žádné hlášení, nic.
přísahám, že kdyby u nás někdo zazvonil, že mi nese tu vakcínu tak nastavím rameno, tedy jen s tím problémem, že nemáme zvonek :-)

edit: ano, močovina, filtr pevných částic, přitom nejlepší možná cesta je podle mého CNG, případně LPG u nepřímovstřikového motoru... pokud to má být bez elektřiny.
Avatar - Mokrous
3. 8. 2021 14:48
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Já se bavím o nových autech, který si můžeš koupit. Takže CNG a LPG nula nula howno. A filtr pevných částic mají nový benzíny už dávno taky. A krom toho samej mild hybrid atd.
Takže já radši vzal chcanky bez mildhybridu. A když jedu v klidu, tak pod 5/100 a když se občas svezu, tak jedu za WLTP 5,6/100. Přes 8 jsem se ještě nikdy nepodíval, ale to je pak řeč o jízdě o papíry každej kilometr.
Tvůj přístup k vakcině ti neberu. Já Covida prodělal a stálo to fakt za howno, ale i přes tuhle hnusnou zkušenost odmítám všechny ty manévry okolo vnucování očkování. Kdo to chce dobrovolně, tak prosím. U lidí nad 60-70 to beru. Ale cpát to do děcek? Znova opakuju. Nikdo neví, co to udělá za pár let. Moc rád se spletu a budu naočkovaným přát, aby bylo co nejmíň vedlejšáků, ale já to kuwa nechci ani za zlatý prase.
3. 8. 2021 15:10
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
S tou vakcínou a opatřeními proti covidu je to jako s těmi auty. Jsou tady emise a opatření a když chceš, koupíš si ameriku, která neplní vůbec nic. Když chceš trochu víc, necháš si dovézt prakticky jakékoliv nové auto, na den přihlásit v Polsku a druhý den už je tvoje na značkách v Česku... je to jen mírný opruz, ale když člověk opravdu chce - otázka je, kolik je tomu ochoten obětovat.
Na jednu stranu je spousta nařízení a norem a na tu druhou se pořád relativně snadno dá...
Avatar - Mokrous
3. 8. 2021 16:06
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Polsko není EU? Ameriky se vyrábí na CNG a LPG?
3. 8. 2021 16:34
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Polsko není EU:) ne, přes Polsko přihlásíš auta z Dubaje, něco podobného tady předvádí Dajbych s Toyotama, nevím jak to dělají, každopádně přihlásí cokoliv. A Ameriky mají většinou nepřímovstřikové benzíny a tudíž přestavba na LPG je v pohodě... CNG horší - ale kvůli nádržím - velké motory mají velkou spotřebu a CNG nádrže jsou spíš pro motory typu 1,4TSI s normální spotřebou kolem šesti litrů benzínu...
Avatar - Mokrous
3. 8. 2021 18:21
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Mě ale nezajímá garážový bastlení a šedej dovoz. Mě zajímá, co se dá normálně koupit v rámci ČR, max. EU. A co lze finacovat přes koncernovou leasingovku společně s veškerými zárukami a pojistkami na min. 5 let.
Škoda, že alespoň nějak víc nerozvíjeli to CNG v rámci koncernu. Třeba 2.0 TSI co se dává do Audi A4/A5 má tuším 170 koní a příjemnej projev. A určitě by šel naladit i na 200+ koníků. Tohle kdyby měl Superb/Passat v kombíku a dořešený nádrže na takovejch 25 kg plynu, tak by to nemělo chybu. Dojezd 500 až 600 na plyn plus nějaká nouzovka na benál, ideálně tak 20-25 litrů by dalo dalších cca 300 km v nouzi a paráda. Náklady na km okolo 1,- Kč max. 1,30 a dobití za 5 minut. Nízký emise a vhodný i pro lidi bez baráku.
2. 8. 2021 19:45
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
2.0 TSI 160kW/218 koní bol na okreskách a diaľniciach veľmi úsporný. A BMW 5 je v pohode aj na 20” s adaptívnym podvozkom.
Avatar - ssaresak
2. 8. 2021 21:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 8. 2021 12:04
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Mokrous tsi 220 a 230 má přímé i nepřímé vstřikování a to startování nastartovaného motoru to taky občas dělám.
Avatar - Mokrous
3. 8. 2021 12:19
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
:-) Jojo, to se mi taky stávalo :-)
Ono to je věc pohledu, při přesednutí z TSI do TDI si člověk říká, jak to hrozně vibruje a vrčí, ale za pár dní mu to vůbec nepřijde, protože to není tak hrozné, ale aspoň ví, že motor běží. Naopak, když jedu svižněji, tak je mi ta nafta zvukově příjemnější, než benzínový TSI, ale to je možná jen konkrétním typem motoru a odhlučněním vyšší třídy vozu. Ono ne vždy je možnost bezprostředně přesedat z auta do auta.

Jo a já vím, že TSI 220/230 má i přímý vstřik, to jsem mohl napsat. Zásadní ale pro mne je, že ty motory přišly o nepřímý vstřik, který krásně omýval ventily a nehrozilo karbonování a v režimu nízkého zatížení směs krásně prohořela, emise byly nízké a spotřeba taky. Vadí mi, že nové generace nevyužívají to dobré z předchozích. Nejspíš zase úspory vs statistiky nájezdů u benzínů a z toho plynoucí fatální závady. A fabrika tam prdne jen přímý vstřik a stačí to.
3. 8. 2021 15:12
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
když to přeženu, nemůžu nevzpomenout, jak mi kamarád po autonehodě odsouzený k ročnímu nepodmíněnému trestu říkal, že ve vězení je dost orálního sexu, že když si vzal do ruky časopis, ani nepoznal, že ta ústa jsou mužská :-) :-) :-)
Avatar - fOE
4. 8. 2021 12:47
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Tohle nefungovalo uz na stredni, veci typu "kamarad nevi jak pozvat holku ven"...
Tak se zeptam rovnou: boural s tebou jeste nekdo? :-[]
Avatar - Dinar
5. 8. 2021 09:34
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
:-[] :yes:
Avatar - Mokrous
5. 8. 2021 10:55
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
:D :D :D :D :D :D :D :D :D
5. 8. 2021 08:40
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
Mám Rso od nová z 2014 motor 220 CHHB a i ten 230 jiné označení mají jak přímé tak nepřímé vstřikování.Další už měly jen přímé a k tomu GPF.Mám to dodatečně odhlučněno skoro celý mimo místo pod předníma sedačkama děláno vč nových repro a zesilovače.Spotřeba super až na město se studeným motorem no 1,5tuny vč řidiče.Chip jsem nedal není nutný jede fakt dobře jak 330i V6.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Dinar
5. 8. 2021 09:33
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
330i byla R6, a to do r. 2012, pak už jen R4, těžko říct, s čím to vlastně porovnáváš.
Avatar - Mokrous
5. 8. 2021 10:52
Re: Může se v diskuzích psát i o testovaném autě?
V6??? :-)
Avatar - Dinar
5. 8. 2021 09:30
Etalon
za čtyři hvězdy. Hm, pokud mezi cesťáky vyšší střední dostane 530d čtyři hvězdy, docela by mě zajímalo, co je tím etalonem za pět. Nějak mě nic nenapadá. Tohle není test 5er obecně, ale 530d, takže by mě ten etalon opravdu zajímal.
Vést diskusi o tom, jestli je lepší pětka nebo něco jiného, je docela problém, díky široké paletě motorizací a obrovské variabilitě v konfigurovatelnosti (podvozky, řízení, brzdy) se dají postavit naprosto odlišná auta.

A jen poznámka ke komfortu odpružení, jezdím G30 pátý rok, rukama mi prošlo několik kusů G30 s růz. podvozky, pasiv, adapt., každopádně bez ohledu na konfiguraci, dát pětce do mínusů "zbytečně tvrdý podvozek", to je na zahození průkazu motoristického novináře.
Rozbalit vlákno
0