Vlastne nikdo koho znam a nebere 100tis mesicne tak jezdi stale dieselem. Mam berlingo v nafte a jak si chrochta prakticke vozitko se spotrebou 5 litru
Vo vyssej strednej triede je dizel opodstatneny ( aj ked ja by som v akomkolvek bmw dizel stejne nechcel ) ... co ma ale vie *** to su kdejake dizlove clia sandera golfy astry a pod.... tu to fakt v mestskych kompaktoch nema co hladat... nastastie stretavam dnes uz coraz viac benzinovych aut B aj C segmentu v porovnani spred nejakych 10-15 rokov kde to bol vtedy samy dizel.... tusim nova fabia uz nastastie ani ziadny dizel nema...takze tu to budu vsetko uz do pohody kusky a nie je coho sa obavat... ale ok... pracovne offroady pickupy ci velke sedany/kombiky tam ten dizel je ok.....
Vysvětli, wole proč Fabia "naštěstí" nemá diesel, ty rozumbrado.
Čím jakože diesely Fábii poškozovaly, proč je to výhra, muset jezdit litrovými ječícími mrdkami.
Nekultivovaný (např. R3 diesel) motor ve špatně odhlučněném (třeba subkompaktním) autě je obecně špatná kombinace. Nejlepší varianta pro Fabii byla 1.2TSI 6MT s řemenem. I litr je fajn, v číslech je dokonce lepší... a je natolik úsporný, že je ta nafta fakticky zbytečná.
Ale jinak taky obecně - širší nabídka je lepší a pokud někdo fakt touží po tom točit dálniční megametry ve Fabii, pak pro mě za mě...
Corolla sice ječí, když točí Céévééétéé, ale jinak je to fakt dobré a hlavně reálné auto, je vidět, že jsi tu asi chvíli, protože Mikesuse tu zná osobně dost lidí, to i torchu netrefil.
Stačí si objednat bez RFT a je vyřešeno hned. 20" na běžných UHP jsou pohodlnější, než 19" s RFT. A samozřejmě jde ještě o to, jak byly ty gumy fouklé - bávo na většině aut doporučuje naprosto nesmyslně vysoké tlaky. Takže přefouklé run-flaty vs správně fouklé normální jsou noc a den i ve stejném rozměru. Holt eko...
20" chtějí M adaptivní podvozek. U 19" stačí pasivní M podvozek úplně v klidu. O naklepávání jako starka se však nedá mluvit ani v této testované kombinaci.
asi tak, na 5er jsem nenechal nit suchou ale nepohodli sem rozhodne nezminival. Kazdopadne kontrolovat tlak to chce, auto od dealers muze mit misto 2,5baru taky 3,5...
To mluvíš o jakém autě? Octavia RS? 225/40 R18 rozhodně není rozměr z 5-er.
Já jsem si na Passata taky nebral větší pneu než základ záměrně. 215/55 R17 a upustil na 2,35 z původních bruselských 2,6-2,7. A s DCC je to tak nějak na hraně. Klasika na 18", nebo nedej bože 19" a nafoukaná podle tabulek je peklo. Nechápu, jak tohle někdo může jezdit. Ale každýho vkus je jinde...
Jo Bavo má vzadu 275/30 takže na výšku je míň gumy než u mého Rs dokud jsem gumy 225/40 měl-už jen 205/50r17 nejmenší dle Tp.To snížení tlaku moc nepomáhá když má pneu xl.Ty máš DCC a balkónové gumy to bude jak jet v MB S :)
Proto jsem psal, že bych to bral na 18” 235/50 nebo 245/45 R18
Slupky s profilem 30 na 20” jsou dobrý jen pro současný pozéry a pseudozávodníky.
Dementní doba a móda. Gigantický těžký drahý kola, obrovská neodpružená a setrvačná hmota, drahý pneumatiky a otřesný komfort. A časté defekty. A ložiska do kopru a čepy do kopru atd. Jak pravil klasik: “To je blbý, to se bude líbit.”
No a my nemoderní blbci si dáme měkký 16-17” a normálně v pohodě jedeme, neskáčeme a ušetříme na palivu i na servise. A ve finále budeme v rozbitý zatáčce rychlejší, páč z ní nevyskočíme do pangejtu.
Jsem přecházel z Passata pneu 205/55 a netušil jsem jaký to bude rozdíl ale zase to drželo jako přibytý ale na horším/hrozným povrchu to až taková sláva není-vzadu víceprvek vpohoďe ale přední no musí být dobrý asfalt.Ty moje 205/50 až tak měkké nejsou a cena v Michelin PS4 žádná láce ale spotřeba,dynamika a komfort je lepší.
Co to je za rozměr? 205/50? To je povolený na Octavii? Vždyť tam by mělo být 205/55, ne? Matematicky je rozdíl v obvodu skoro 6,5 cm na otáčku a to už zahýbe s měřením rychlosti, km, spotřeby atd. Navíc komfort musí být bída. Takže by tam měly jít spíš 225/50, ne? Aby byl profil stejnej jako u 205/55. A zároveň by pneu byla jistější v zatáčce. Teda se správným ráfkem. Nebo to byl přechod od 16" na 17" ? Není pak lepší klasika 225/45? To líp drží, ne? Zase 205 bude úspornější, tišší a levnější a bude míň tahat v kolejích a líp držet za mokra.
Tak 205/50r17 je na RsoO3 minimum-přední brzdy 340mm a jelikož jezdím jak důchodce s platem vajíček tak stačí.Jó jede to pomaleji a tišší to bude nejspíš také-jsem udělal chybu a minulý rok vzal zimní 225/45 a to je rambajs možná že ten Michelin no měl jsem nechat Nokian ty jsou tiché a levnější.
A joooo 🤦♂️ Na brzdy jsem zapomněl. Ty by se do 16” nevešly. Taky bych bral větší kotouče. To je ostuda, když na Passata co má 1,8 tuny a 200 koní a jezdí přes 230 dají brzdy na 16” kola 312mm tuším. Na 508 SW jsem měl 340 kotouče a měly sílu. A auto bylo přitom slabší.
A to je velky omyl, kdyz podfouknes NIZKOPROFILOVE runflaty, mas hned dva problemy.
Zaprve na pricnych zlomech bouchnou nehoraznym zpusobem, za druhe brzy prorazis bocnici, mas bouli, kupujes novy.
Nerovnomerny sjizdeni ale napriklad ani resit nemusis, protoze je stejne do 15 tis km rozhodne prorazis :-!
Bavime se o 20” a profilech 30, 35 (podle sirky pneu).
Takze nerozumbraduj, kdyz nevis.
Ty tlaky tam jsou, protoze to tak je vymysleny a ma to tak byt. Mas dvacitky, mas to tvrdsi. Musis se s tim srovnat, neco za neco.
Nevím jak to má BMW, ale já dostal auto s 3.8baru v pneu, I když doporučený výrobcem je 2.7baru. Spis to myslel tak, aby si člověk zkontroloval, jestli mu to spravne ufoukli z toho přepravního tlaku.
Tak jasny, pokud to myslel takhle ... ja si taky tlak v pneu resim a premeruju sam a nikomu nic neverim, ani tem senzorum ne :-)
Ja mam v Ecku vzadu na 275/30 R20 rozsah myslim 2.8-3.6 bar podle zatizeni (jestli si to dobre pamatuju), takze to by odpovidalo nekde tomu max zatizeni... ale je to fakt hodne no :-)
Prečo zase dal redaktor do porovnania v tabulke 6 válcový trojlitrový motor od BMW aj Audi ale Mercedes má zase v tabulke štvorvalcový dvojliter ?Keby do tabulky dali trojliter od Mercedesu tak v parametroch by bol najlepší.Je divné keď porovnávajú v jednej kategórii autá so štvor a šesťvalcovými motormi.Toto by profík z ACZ mal vedieť.O mne je známe že preferujem Mercedes ale musím uznať že niektoré posledné modely BMW sa mi dosť páčia a dať " len " štyri hviezdičky takémuto top autu je málo.Je to Topka v segmente stačí len pozrieť tú grafiku a rozlíšenie prístrojovky.Je to jednoducho nemecká prémia o ktorej bol minule pravdivý článok na ACZ.
Redaktor to porovnal správně, Mercedes se snaží konkurovat v oblasti středně výkonných dieselů 4 válcem (který nemá v tabulce uvedených 210 kW, ale 195 kW). V oblasti vrcholných dieselů (dvakrát přeplňované 6 válce) také tahá Mercedes za nejkratší konec (Mercedes 243kW, BMW 250 kW, Audi 253kW).
Ale ide o to či porovnávam šesťválce alebo štvorválce a aký už majú výkon to už je na tom ktorom výrobcovi a nie o to či je to dvakrát preplňované.Podľa teba je správne porovnávať napr. 1.0 tsi s 1.5 tsi ?Veď to je blbosť.
To je totálna hlúposť.Mal by si zohľadniť nielen adekvátny výkon ale aj počet válcov lebo potom sa dostávame aj ku krútiacemu momentu a tým aj dynamike.
Jestliže ten čtyřválec výkonově i cenově konkuruje šestiválcům, tak se musí srovnávat s šestiválci. Pokud by dali do porovnání vrcholnou naftu Mercedesu (šestiválec), tak jej musí porovnávat s vrcholnými diesely BMW a Audi (viz moje poznámka). Ale testované 530d je o jakémsi středu nabídky v dieselech a tam je prostě situace taková, že BMW a Audi ji pokrývají šestiválci, Mercedes vyhoněnými čtyřválci.
BMW, Audi a Mercedes nabízí ve vyšší střední nejvýkonnější naftu okolo 250kW za podobnou cenovku (Mercedes 243 kW, BMW 250 kW, Audi 253 kW), pak všichni tři nabízejí druhou nejvýkonnější naftu nebo chceš-li střed nabídky někde kolem 200kW (Mercedes 195kW, BMW 210 kW, Audi 210kW) a nakonec nabízí i nějakou slabou naftu (Mercedes 143 kW, BMW 140 kW, Audi 150 kW). A v těchto výkonových (i cenových) třídách je potřeba dělat srovnání.
Ak dajú do porovnacej tabuľky v rovnakom segmente áut šesťválce a ďalšia automobilka napr.Volvo ho v ponuke nemá ale má len štvorvalec s porovnateľný výkonom tak to chápem ale Mercedes má v ponuke aj šesťválce a že je o 33 kw silnejši ako motor od BMW tak to nie je chyba Mercedesu.
Ale ide o to či porovnávam šesťválce alebo štvorválce a aký už majú výkon to už je na tom ktorom výrobcovi a nie o to či je to dvakrát preplňované.Podľa teba je správne v rovnakej kategórii porvnávať autá s napr. 1.0 tsi alebo 1.5 tsi ?Veď to je blbosť.Ale toto konkrétne BMW má 210 kw tak prečo by mali dať do porovnávacej tabulky 250 kw verziu s twin-turbom.Nie som si úplne istý či ten motor 400d 243 kw od Mercedesu je twin-turbo.Nikde som to nenašiel všade píšu len o prepĺňaní turbodmychadlom.
1.0 TSI a 1.5 TSI je nesmysl porovnávat, protože jsou to jednak motory jednoho výrobce a druhak jeden míří do kategorie někde kolem 80-90 kW a druhý do kategorie cca 100-120 kW a tudíž má smysl porovnávat je s podobně výkonnými motory konkurence bez ohledu co je tříválec nebo čtyřválec. Takže třeba čtyřválec 1.5 TSI 110 kW je jasný konkurent tříválce 1.5 EB 110kW a je lhostejné, že jeden má o válec víc.
A 400d je samozřejmě biturbo. Mercedes umí ten samý motor (OM656) i s jedním turbem a pak má přesně stejný výkon jako jednoturbové šestiválce u Audi a BMW, tedy 210kW, ale z nějakých důvodů jej montuje jenom do S-klasse jako 350d, biturbo pak označuje jako 400d a dává jej jak do E-klasse, tak do S-klasse.
pre tento model a absolut skvely diesel ma pobavili. Pre redakciu: nechcete povedzme rozsirit pocet hviezd na 10, aby boli medzi modelmi nejake skutocne rozdiely a nie taketo hranie sa na akoze hodnotenie? Ale zas chapem, nechcete si pohnevat vyrobcov, ktori vas financuju, takto sa to hodnotenie pekne spriemeruje a vsetci su spokojni.
Kdejaké mrdky dostávají 4,5 hvězdy, protože si za to koncern připlatil. :no:
Potom přijde asi tak 5x lepší Mercedes kde i 3 hvězdy by znamenaly mnohem víc, a obdrží ..............4 hvězdy.
Já se z redaktorů autocz pobliju.
Nejsem IT specialista, ale to se nedá nějak pořešit podle IP adresy?
Vždyť přece, když druhá strana nechce něco povolit 2x stejnému člověku/počítači, tak to může bloknout, ne?
Pokud se to váže jen na mailovou adresu, tak zde bohužel asi není šance proti takovým mrzákům bojovat, když celý dny sedí u compu a vyrábí další maily, profily a nicky. Zajímavé, že v zahraničí, nebo v různých klubech to jde a diskuze o určitém zájmu fungují v klidu a věcně. Občas sice moderátor hned utne téma mimo zadání, takže člověk těžko odbočí, ale lze to chápat. Zde je v tomto na jednu stranu svoboda, ale na druhou takovej bordel, že se tu pomnoží jen plísně houby a paraziti a normální diskutéři pomalu vymizí. Protože upřímně to dost unavuje pročítat vlákna s nadějí, že se dozvím něco o autě a místo toho čtu deb.ilní urážky, bambilionkrát story o dotovaný naftě, výkřiky na téma ruční brzda a manuál a šmitec. Na 100 howen se najde 1 příspěvek s informací. Myslím, že to tady brzo zabalím a radši budu jezdit kolmo po lese, než marnit čas s mentálním odpadem.
Tak to je blbé. Zbývá tedy, aby redakce ručně mazala závadné profily, což asi nebude tak snadné a nepohrnou se do toho a ostatním jen hate-list, nebo odchod na párek.
Právě že vůbec ne, což mi potvrdilo, že na tom něco bude. On zmizel asi na 3-4 dny a když se vrátil, tak bych nezvykle vlídný a mile komunikativní :yes: Zdá se, že se ti povedlo na chvíli zahnat i pana Areseho :D
Ono je problém treba ve sdílení IP. Např v jednom paneláku můžou mit všichni stejnou IP. Pak máš různé proxy servery, které maskuje skutečnou IP. Resitelne to je, ale ne jednoduchým způsobem. Coz možná víš, jak jejich IT pracuje, takže to je pro ně spis neřešitelné
Zopakuji co už jsem zde psal: "Hele četl jsem si starý vlákna co mi poslal odkaz JirkaVejražka na téma jak bojovat s těmito 3,14čusy a moc nápadů jsem tam nenašel, ale napadlo mne rychlejší řešení, než registrace poštou na adresu.
Vždyť přece existuje možnost ověření pomocí sms kódu na tel. číslo uživatele. Namísto mailové adresy, kterou si defekt může vytvořit 100x za den novou. Tolik simek a tel. čísel mít nebude.
Takže pokud redakce bude chtít, může implementovat do registrace požadavek kódu, který bude zaslán na tel. žadatele. Registrace pak může trvat o 20 sekund déle, ale furt bude rychlá a bezpečná a eliminuje 99% těchto trapností. Jen by musela redakce opravdu chtít. Třeba ani nechce. Sice to neřeší 100%, protože pořád může mít pár starých twist simek a podobné a taky může být obklopen podobnými defekty (vrána k vráně) a ti mu propůjčí svoje číslo k registraci, ale tohle nemůže trvat do nekonečna a prostě se ten cocot vyčerpá a chcípne...
Bohužel už si jeho "moudrou" reakci nepřečtu, neboť je na hate-listu."
jo, nestíhám to číst celé, kolik se toho tu objevilo. už jsem psal výše. Je to dobrý nápad s tou SMS
"ta sms je docela dobrý nápad. Sice může mít více čísel ( třeba každý člen rodiny ), ale když bude trollovat, za chvilku je stejně bude mít zablokované."
Jako magoři jsme tady svým způsobem všichni, ale co je moc, to je moc. U mnohých to již naplňuje oficiální definici duševní poruchy. Zajímavý, že redakce nedokáže vyřešit podobné ubohy jednou pro vždy.
bmw ma mozna obří ledviny, ktery například mne neva, ale co se týká interieru, tam se konkurence hleda tezko. zpracování a materiály bomba, a dokonce to furt vypada jako v autě
narozdíl od tebe nepotřebuju zakládat hromadu nicků. Na to je můj čas drahej a raději se budu věnovat vydělávání nebo rodině než brečení na diskuzi jako ty.
Hehe, to vypadá, že jsi tomu ubožákovi na chvíli vyrazil dech a došla mu řeč. Zřejmě si na sekundu uvědomil, jaká je ubohá nula a že nemá ani tu rodinu. Možná by ji chtěl a nepodařilo se to, tak si svůj mindrák vylejvá tady. Chudák.
Ale stejně bych ho vypnul, potkat ho naživo.
Jak říkáš, radši jdeme vydělávat, nebo se věnovat těm co máme rádi. :yes:
Tak jo, dáme sraz v Praze? Já bych docela rád viděl člověka, co nám tady už od zimy otravuje diskuze. Tak kdy a kde? Co třeba dnes odpoledne ? Řekni si kde, dojedu :) A jsem si jist, že se na tebe příjde podívat pár dalších... třeba mi konečně vysvětlíš, proč tohle děláš...
Hele četl jsem si starý vlákna co mi poslal odkaz JirkaVejražka na téma jak bojovat s těmito 3,14čusy a moc nápadů jsem tam nenašel, ale napadlo mne rychlejší řešení, než registrace poštou na adresu.
Vždyť přece existuje možnost ověření pomocí sms kódu na tel. číslo uživatele. Namísto mailové adresy, kterou si defekt může vytvořit 100x za den novou. Tolik simek a tel. čísel mít nebude.
Takže pokud redakce bude chtít, může implementovat do registrace požadavek kódu, který bude zaslán na tel. žadatele. Registrace pak může trvat o 20 sekund déle, ale furt bude rychlá a bezpečná a eliminuje 99% těchto trapností. Jen by musela redakce opravdu chtít. Třeba ani nechce. Sice to neřeší 100%, protože pořád může mít pár starých twist simek a podobné a taky může být obklopen podobnými defekty (vrána k vráně) a ti mu propůjčí svoje číslo k registraci, ale tohle nemůže trvat do nekonečna a prostě se ten cocot vyčerpá a chcípne...
Bohužel už si jeho "moudrou" reakci nepřečtu, neboť je na hate-listu.
Před 15ti lety jsme se tu asi nepotkali, Viktore, to jsem sem nechodil, ale to máš fuk ;) Děláš tu jen bordel, nic víc.... nejsem poslíček, ale čistím plevel ;) Sbohem.
ta sms je docela dobrý nápad. Sice může mít více čísel ( třeba každý člen rodiny ), ale když bude trollovat, za chvilku je stejně bude mít zablokované.
psal, že je z Plzně, někde kolem Roudné. Klidně si uděláme výlet pokud tomu tak je, taky bych klidně pokecal. Ale myslím tím opravdu jen slovně popovídal.
Za mě je to designová katastrofa, barva jak základ na plot, ztracené ledviny je strašná móda jako bys masivní nábytek zmastil na černo. Ty budíky jsou pořád strašlivé a kola, to jsou imitace plechových s poklicema. A ta konfigurace, proč si někdo kupuje na velký sedan tvrdý podvozek. Vy už jste viděli, že by někdo drtil 5er po okresce? Kromě budíků se všechno dá vyřešit konfigurací. No ale jinak je to auto úplná paráda na 5 hvězd. A ten motor co jede a nežere, nesmrdí a nechrochtá je úplná slast. Ta radost z toho zbytečného zrychlování a předjetí ve stylu přeskok a přitom z nádrže to ubývá skoro stejně jako bys jel pianko. To je ta dieslová výhoda, neplýtváš zbytečně PHM. A ty příplatky za mega tam je marže 400%. Všimněte si, že EV má vždy už všechno v základu, tam holátko neseženeš, protože výroba toho základu je dost dražší .