Moje konfigurace byla za 2,2 milionu. Ještě mnoho položek výbavy bylo k dispozici. Jinými slovy například bez tepelného čerpadla. Ta cena za auto s bubny vzadu je šílenost. Nakonec jsem objednal Hyundai Ioniq5.
Naopak. Ja jsem rad za všechny pohony. Nabídka je pestrá. Pořád si můžu koupit V12, ale taky CNG, elektřinu nebo třeba vodík. Nabídka je obrovská. :yes:
Myslim, ze ty se svou zalibou v usporne jizde budes s Ioniqem spokojen.
S nicim jinym (krome jineho EV) totiz nemuzes jet usporneji.
A sice za prepoctenych 2,2l/100km.
Muze, s plug-in Priusem, ten je v elektrice efektivnejsi nez vetsina modelu TM3 (podle americke EPA, sam jsem to neprepocitaval). Ale jen kolem komina :)
EDIT - ted uz to koukam neplati, platilo to pred cca dvema lety, kdyz jsem na to naposledy koukal. Ted je Prius hodnoceny uplne stejne jako TM3 Standard Range, zatimco ostatni modely TM3 jsou na tom o neco lepe. Mea culpa.
Omlouvám se, posláno dvakrát, tak jen edituji.
Ioniq5 předčí Audi v tichosti a kultivovaném projevu, v dynamice o řád jinde. Vlastně neznám EV v prémii, které má tak vyrovnaný a tichý jízdní projev. Ix3 mě totálně zklamala.
Jako Kia je taky super, menší interiér a pocit stísněnosti (202cm) to trochu kazí. Jinak proti EV6 nemohu říct nic moc negativního.
Mach E jsem viděl, ale ničím mě neoslovil.
Musím říct, že se mi z té trojice líbí jak zvenku tak zevnitř nejvíce Enyaq, potom ID.4 a potom až Q4. Což bych teda nečekal, protože u všech ostatních modelů značek to mám přesně naopak (Audi > VW > Škoda) :D
Interiér v Audi je príliš komplikovaný, exteriér priemerný, cena vysoká.
U mňa boduje 4x4 Ioniq 5 a Enyaq.
Ioniq má krajší exteriér a prekvapil jazdou. Enyaq má však veľmi pekný interiér. :-!
Tak hodnotit design je subjektivní, mně se ioniq5 líbí hodně, připomíná mi Lancii a další výtvory té doby. Naživo se nedivím rozvoru na úrovni Audi A8. Krásný interiér, špičkové zpracování a jemná kůže. Za mě skoro všechna plus. Nevýhoda je startovací tlačítko, to si mohli odpustit.
Startovacie tlacitko je vyhoda, lebo aspon ked deti sadnu do auta, nevezu sa hned. Ale Ioniq5 ich odvezie iba 2, asi by sa korejcom oci vyrovnali, keby tam dali aspon 3 isofixy.
Mě se interiér Ioniqu dle fotek moc nezamlouvá, na mě příliš moderní a často promarněný prostor - třeba výplně dveří a podobně, ale těžko soudit bez praxe. Zato exteriér je na živo docela zajímavý. A myslím, že vydrží i díky nadčasovému pojetí. Pře pár dny tu jeden profrčel přes Svitavy, tak jsem ho okouknul a chvilku jel za ním. Působil svěže a chic.
EV zatím moc nefandím, ale technologicky je HI5 mnohem dál, než VW trojlístek.
Především 800V technologie, výkon, materiály atd...
Já zůstanu ještě pár let u nafty, ale pokud bude časem infrastruktura na úrovni a kapacita baterií umožní reálně svižně ujet 500 km bez stresu o nabití a ne v režimu 100-0%, ale spíš někde v režimu 100-20%, nebo ještě líp 80-20% s časem dobití do 80% max. za 15-20 minut a trošku se umravní progresivismus interiérů a vrátí se důraz na kvalitu, útulnost, praktičnost a ergonomii, tak bych se tomu už nebránil.
Taky zůstávám u nafty (SQ7 ještě dlouho neopustí garáž). Ale ioniq na mě zapůsobil jak jízdou, tak materiály. Dvě obrazovky před sebou a ještě s bílým rámečkem jsou sporné, celkově se mi líbí vychytávky a variabilita, schránky ve dveřích (hlavně na pití) má lépe řešené Audi.
Zítra budu mít ještě ioniq pujceny na 24 hodin, tak vše vyzkousim.
Trochu mě štve nemožnost objednat k TOP výbavě 19” kola (nevím na co mi jsou u 2.2t auta dvacítky) a taky horší koeficient odporu vzduchu, takže 130 plus je to pěkný žrout.
Já taky obřím těžkým kolům nefandím z principu a jsem vždy spíš pro rozumný kompromis mezi cenou, designem, pohodlím a jistotou v zatáčkách.
Velký kola sice hezky vypadají, ale zbytek je většinou jen ku škodě.
Jinak to je bohužel slabina asijských automobilek, ta nemožnost individuální konfigurace. Buď nic a nebo všechno. Svým způsobem výhodné, ale většinou overkill.
Nevěřím. Ztrátu perspektivy prostě ničím nenahradíš. Kamery jsou skvělým doplňkem tam, kam zrcátka nevidí, ale nemohou je nahradit. Oči jsou zvyklé na 3D, displejem ztratíš jeden rozměr a není to fakt příjemné, když nejsi schopen očima detekovat, jak daleko jsou objekty od tebe.
Než jsem zpětnou kameru vyzkoušel, tak jsem ji strašně chtěl, že je to strašně cool a sexy. Když jsem si to vyzkoušel, tak jsem pochopil, že je to krok zpět.
Ma ta platforma plechove napravnice a vpredu McPherson taky i Audi? Jestli ano tak je to dost smutny, pri porovnani s Mach-e to pak pusobi jak lacinej sunt ...