Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: První jízda s novou Škodou Fabia: Který litrový motor je nejlepší? A měla by se Scala bát?

V Polsku jsme si vyzkoušeli všechny litrové motory a máme představu o tom, který z nich je nejlepší. Udělejte si kafe, tohle bude dlouhé.
Zpět na článek
20. 8. 2021 09:54
20. 8. 2021 10:07
20. 8. 2021 10:50
20. 8. 2021 10:58
20. 8. 2021 11:51
20. 8. 2021 12:55
20. 8. 2021 13:29
20. 8. 2021 14:05
20. 8. 2021 09:57
20. 8. 2021 10:30
20. 8. 2021 10:36
20. 8. 2021 10:38
20. 8. 2021 10:55
20. 8. 2021 11:10
20. 8. 2021 11:30
20. 8. 2021 11:31
20. 8. 2021 11:40
20. 8. 2021 11:46
20. 8. 2021 20:49
20. 8. 2021 11:50
20. 8. 2021 11:52
20. 8. 2021 11:57
20. 8. 2021 13:25
20. 8. 2021 13:33
20. 8. 2021 14:03
20. 8. 2021 11:22
20. 8. 2021 11:35
20. 8. 2021 12:01
20. 8. 2021 12:19
20. 8. 2021 13:28
20. 8. 2021 20:52
20. 8. 2021 12:33
21. 8. 2021 07:27
20. 8. 2021 10:07
20. 8. 2021 10:49
20. 8. 2021 20:29
20. 8. 2021 10:55
20. 8. 2021 11:10
20. 8. 2021 13:51
20. 8. 2021 15:27
20. 8. 2021 15:53
20. 8. 2021 16:25
20. 8. 2021 13:53
20. 8. 2021 10:30
20. 8. 2021 10:52
20. 8. 2021 11:19
20. 8. 2021 11:36
20. 8. 2021 12:04
20. 8. 2021 12:56
20. 8. 2021 21:29
20. 8. 2021 12:03
20. 8. 2021 12:59
20. 8. 2021 13:07
20. 8. 2021 13:19
20. 8. 2021 15:00
20. 8. 2021 15:13
20. 8. 2021 15:20
20. 8. 2021 15:23
20. 8. 2021 15:27
20. 8. 2021 15:23
20. 8. 2021 13:20
20. 8. 2021 13:24
20. 8. 2021 13:47
20. 8. 2021 14:12
20. 8. 2021 14:20
20. 8. 2021 14:42
20. 8. 2021 16:32
20. 8. 2021 20:39
Avatar - twistedLSD
20. 8. 2021 09:54
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Tielman
20. 8. 2021 10:07
Re: Tak
Přemýšlím člověče, jaký že to komplex si svým příspěvkem léčíš. Fabii množstvím vyrobených a prodaných kusů lze považovat za legendu. To nemalé číslo je FAKT, tvůj příspěvek spíše svědčí o významném úbytku testosteronu.
Avatar - WinDiesel
20. 8. 2021 10:50
Re: Tak
Ty woe komárů je taky hodně, silně bzučí, sají krew ale nikdo je za legendu nepovažuje. :-[]
Avatar - Tielman
20. 8. 2021 10:58
Re: Tak
vždyť jo Wine. Sice je to dost demagogie, ale nechť, alespoň jsi mi připomněl, že musím zajet do myčky a těch komárů na přední masce se zbavit.
Avatar - WinDiesel
20. 8. 2021 11:51
Re: Tak
Budeš mít legendárně čisté okno :-)
Avatar - Ozzman
20. 8. 2021 12:55
Re: Tak
To je nas stary znamy cizektroll, neda a neda si pokoj.
20. 8. 2021 13:29
Re: Tak
Ubohý, zakomplexovaný a neinteligentní člověk. Typický Čecháček v nejryzejší podobě, jako vystřižený z diskuse na Novinky.cz. Fuj tajksl! :-O :no:
Avatar - kari.laz
20. 8. 2021 14:05
Re: Tak
Nereaguj na něj a neklikej, akorát ho živíš. Přesně na to tenhle troll čeká. ;-)
Avatar - Roman Horký
20. 8. 2021 09:54
Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
jsou mi lhostejné. Zaujalo mě to vypínání Lane Assist. Takže proč? Ono to nefunguje nebo dokonce překáží? Proč to tam tedy montují když to nemají dodělané?
Rozbalit vlákno
43
Avatar - kari.laz
20. 8. 2021 10:00
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Díky bohu za každý asistent, který jde vyhodit při výběru z konfigurátoru a nebo alespoň jednoduše deaktivovat před jízdou.
20. 8. 2021 20:38
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Tá jednoduchá deaktivácia pred každou jazdou je často rovnako otravná ako ten asistent sám.
20. 8. 2021 10:25
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Lane assist je příšerná hovadina. Jednak to nevhodně zasahuje do řízení, když člověk nechce a za druhý to neumí zafungovat, když by se na to člověk chtěl spolehnout. Tohle ve svým autě nechci ve služebním to automaticky vypínám. Nebaví mě když mi někdo v zatáčce šahá do řízení.
Avatar - Mikesus
20. 8. 2021 10:38
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Lane assist mi nikdy v zatáčce nezasahuje. Při natočení volantu o určitý stupně se udržování v pruhu automaticky vypne a zůstane jen varování. Problém nevidím v daném asistentu, ale v dané automobilce, která není schopna ho odladit.
Buďme rádi, že to u tech nefunkčního jde aspon vypnout, snad i trvale.
Avatar - Emel
20. 8. 2021 10:54
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Ještě jsem nejel v ničem, kde bych neměl chuť to vypnout. Stačí objíždění cyklistů nebo zaparkovaných aut ve městě a už je to dost otrava. I ty nájezdy do zatáček, když to člověk zkusí vzít trošku vnitřkem. Někde to funguje líp a někde hůř (zdravíme Opel), ale vypínám to všude.
20. 8. 2021 11:08
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Typicky zatáčky jsou strašný. Stačí si najet ke krajnici a pak říznout zatáčku přes středovou čáru a pereš se s tím tam a zpátky celou zatáčku.
Avatar - twistedTSD
20. 8. 2021 18:51
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Posledně předváděčka, SUV, v zatáčce jsem najel na krajnici a lane assist šup mě do protijedoucího auta. :D Nevím, jestli bych si někdy zvykl.
Avatar - Mikesus
20. 8. 2021 19:14
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
S čím to proboha jezdíte. S tim lane assist mám už v různých autech přes 200tis km a tohle vůbec neznám.
Avatar - twistedTSD
20. 8. 2021 19:41
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
S Peugeotem.
Avatar - xxc
21. 8. 2021 11:16
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Lebo jazdia cez ciaru, co sa vraj nesmie. Ved na to tam tie ciary su, aby sa neprechadzali. Pri obiehani cyklistu pri smerovke sa to deaktivuje, cize skoro ziadny problem s tym nema ani Skoda.
Avatar - twistedTSD
22. 8. 2021 00:12
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
No asi jsi pan dokonalý a nikdy nejezdíš přes čáru, i kdyby to mělo znamenat, že sejmeš kamion co proti tobě stříhá zatáčku.
20. 8. 2021 11:21
Re: Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Alebo obchadzanie kanalov, jam a vymolov v meste.
20. 8. 2021 11:45
Re: Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Já myslel, že v 50 kmh to nefunguje. Teda vím, že u KIA/H to funguje na 65 kmh.
20. 8. 2021 12:51
Re: Re: Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Pokial viem, v proceede rocnik 2019, mi line asistent zasahoval do riadenia aj pri obchadzani jam pri rychlosti 30km/h a menej. Mozno sa to cadom zmenilo
Avatar - twistedTSD
20. 8. 2021 18:53
Re: Re: Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Řekl bych, že poslední lane assist hyu funguje i v 50 km/h, ale ruku do ohně za to nedám. U Peugeotu je ta hranice cca 70 km/h.
Avatar - Mokrous
21. 8. 2021 00:54
Re: Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Peugeot i VW taktéž nad 65 km/h.
Avatar - Mikesus
21. 8. 2021 08:47
Re: Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
U Toyoty to je od 0, drží to v pruhu i při popojizdeni v kolonach. Takze ty ryvhlosti se asi s každou generaci budou snižovat.
Avatar - Mokrous
21. 8. 2021 09:46
Re: Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Ono tohle umí i další automobilky, ale v jiném režimu. Názvy jsou různé, ale vím, že v P508 jsem měl jeden asistent nad 65, který šel vypnout (pinkání od čáry k čáře) a druhý šel zapnout, ale jen společně s adaptivním tempomatem. Ten už sám zatáčel a držel se tam, kdes ho chtěl.
U Pašíka B8 FL je zase po každém startu aktivní "Lane assist" a ten jde snadno vypnout. Ten odpinkává od čar zase někde okolo 65 km/h. A občas 3,14čuje, abych se držel v pruhu. Prát se s ním nemusím, ale když se pospíchá a člověk vykukuje přes čáru na předjíždění, není to tak příjemné, jako bez něj. Občas ho tedy vypnu, ale v cca 80% to neřeším a jedu klidně s ním.
No a pak je zde zapínatelná nadstavba "Travel assist", který slučuje několik asistentů a to už funguje od nuly i ve městě. Ten umí hromadu věcí. Sám zatáčí a drží se ve středu pruhu. Společně funguje jako prediktivní tempomat (nejen podle aut, radaru, kamety a mých pokynů, ale i podle podkladů navigace a GPS). Takže brzdí do zatáček, do kruháčů, včas a v klidu před obcemi a omezeními, pokud jsou v podkladech. Když ne, tak až po přečtení značky kamerou. Má i funkci popojíždění v kolonách do nuly a sám se rozjede někde do 3-5 sekund cca bez zásahu. Při delším stání se umí rozjet 3 způsoby. Buď se dotknu plynu, nebo tlačítka na volantu a nejlepší je fičura s kapacitním volantem, kdy po zastavení sundám ruce z věnce a když se má jet, tak je zase položím na volant a auto se rozjede. K tomu S&S umí nahodit motor ne až dám já pokyn, ale když kamera vidí auto přede mnou, že se pohne, to je super chytrá věc. Panické brždění jsem nezažil ani na dálnici při nepředpisových rychlostech, ale ani v obcích. Sice mi už 2x brzdil u blbě odstaveného auta na krajnici, ale vždy jemně i když zároveň citelně, žádné kopance, šoky a trhání. Rychlost lze modifikovat i u prediktivního tempomatu manuálně, ale podmínkou je vždy ruční zásah v daném úseku. Cítím, že mi auto brzdí před omezením a v tu chvíli ťuknu do čudlíku na volantu a zvolím si o kolik chci být rychlejší. Lze po jednotkách, nebo desítkám km. Když to udělám včas, auto vůbec nezpomalí, nebo jen tolik, kolik mu schválím a pak si zase nastaví správné hodnoty. Tohle mají fakt vymakaný a nelze si stěžovat. Kde jsou čitelné čáry, umí to i docela zakroucené cesty řídit samo a pokud ne, tak hned zařve a já vím, že mám zasáhnout. Prostě stačí jen tak letmo držet volant a vozit se a v případě potřeby zasáhnout.
Dřív jsem nenáviděl všechny asistenty i automatické převodovky. Ale dnes (stárnu a oni se lepší) už rád nechám řadit automat a občas pracovat i asistenty, kteří mi pomáhají hlídat moje chyby a příliš mě neobtěžují. A když chci, tak je vypnu. U Pašíka to naštěstí jde všechno pořád snadno a většina jde nastavit trvale, včetně profilů jízdy atd. Pořád je to vlastně díky bohu ještě normální auto.
Avatar - Mikesus
20. 8. 2021 12:26
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Cyklista se objizdi se smerovkou, kdyz ji nedáš případně to na tebe zapipa. Žádné praní tam tedy není.
Avatar - Ozzman
20. 8. 2021 12:56
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Mne tedy taha volant zpet , kdyz nedam smerovku :D Nejbrutalnejsi zasah mela ta Sklasse to sem se lekl
20. 8. 2021 20:44
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Malo by to byť permanentne vypnuté a vodič má mať možnosť zapnúť si to napr. na diaľnici, kde to má zmysel - a nie naopak. Takto to človek musí vypínať pred každou jazdou, ak zabudnem, ide to riadne na nervy. Nechápem, ako môžu legislatívne povoliť asistenta, ktorý zasahuje do riadenia kvôli kdejakej čiare na ceste. Neprispieva k bezpečnosti, práve naopak.
Avatar - Mokrous
21. 8. 2021 00:52
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Ve městě? Nespíná se to náhodou až někde okolo 65-70 km/h ???
20. 8. 2021 11:05
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Znám to v Hondě a ve Škodovce. Obojí funguje stejně. Jak to zaznamená přejetí čáry snaží se to korigovat směr volantem. To cuknutí samozřejmě jde překonat, ale je nepříjemný, když ti v zatáčce volant sám od sebe cukne To mi prostě vadí, takže to vždycky vypínám. Kdyby to jen svítilo na palubce tak je mi to ukradený. Budíky stejně moc nesleduju. Čumím na cestu :D
Avatar - Mikesus
20. 8. 2021 12:26
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Jak říkám, v zatáčce to nijak do řízení nezasahuje.
20. 8. 2021 13:24
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Když v ní není středová čára, tak samozřejmě ne a taky si nesmíš moc najíždět ke krajnici nebo se tě to snaží házet doleva. Je to prvek výbavy, který bych si připlatil abych ho neměl nebo ho hned u služebních aut vypínám.
Avatar - Mikesus
20. 8. 2021 19:17
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
No to maji hodně blbě. Jakme točit volantem, automstixky se vypíná udržování v pruhu a aktivuje se jen papání. Ozzman s tím odjel 150km a všiml si toho až na dalnici, že mu to samo vykruzovalo zatáčky.
Avatar - twistedTSD
20. 8. 2021 18:55
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Ve tvém autě možná ne, v jiných ano.
Avatar - Mikesus
20. 8. 2021 19:17
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Takze to není problém daného systému, ale automobilek, které to nejsou schopny odladit
20. 8. 2021 15:49
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Jo, cuká to v tý Hondě, ale musí se s tím člověk naučit žít. Díky bohu se to dá v Hondě aktivovat a deaktivovat stisknutím tlačítka na volantu. Jezdím s tím na dálnici, někdy i na okreskách, kdy počítám s tím, že mi do toho bude kecat. Když chci řezat zatáčky, vypínám. Na cyklisty ma daleko větší vliv protikolizní systém, který vas zcela nečekaně, včetně spolujezdce zasekne do pásů panickým brzděním, protože cyklistu vyhodnotí jako překážku.. posledně mě takhle dostal v levotočivé zatáčce,do ktere ustila vedlejší a v ní stalo auto čekajícíci na odbočení na hlavní. Radar koukal dopředu a auto na vedlejší vyhodnotil jako překážku a krásně mi panicky zabrzdil.
Avatar - WinDiesel
20. 8. 2021 10:52
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Mně to v Mazdě funguje dobře, nereaguje to přehnaně. Ale byly i chvilky kdy jsem zásah nečekal a kdybych nedržel volant oběma, tak nevím.
20. 8. 2021 11:06
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Mě z principu vadí jakákoliv snaha auta o to řídit, když řídím já. Mělo by to fungovat jen v případech, kdy řidič nereaguje (usne, omdlí) a nemá ruce na volantu.
Avatar - kari.laz
20. 8. 2021 11:20
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
A nebo mít jednoduše na středovém panelu tlačítka na jednoduché vypnutí každého asistentu zvlášť. Kdo to chce, nechá to, kdo ne, tak "pomačká" co nechce.
Avatar - WinDiesel
20. 8. 2021 11:54
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
já v Mazdě potřebná tlačítka mám. Ale protože Mazda funguje dobře a asistenty také, nic nevypínám. příkladem budiž stop-start, který reaguje pouze na silnější sešlápnutí brzdy, to znamená že já rozhoduji pedálem brzdy zda chci aby motor na semaforech zhasnul.
U Passatu to skutečně musím vypínat a aby se autem dalo jezdit, musím vždy volit režim S.
Avatar - Mikesus
20. 8. 2021 12:27
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
To je dobrá vlastbost u Mazdy. Kéž by takhle automobilky přemýšleli a umožnili ten s&s ovládat.
Avatar - Mokrous
21. 8. 2021 01:00
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Passat B8 (Kodiaq, cokoli) TDI 140 kW ne EVO, nejde jezdit na D, ale vlastně ani na S. Benzín a TDI EVO už v pohodě. Rozdíl je obrovský.
Avatar - Tielman
20. 8. 2021 12:48
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
no, to by byl vzhledem k neustále novým a novým asistentům Boeing :)
Avatar - kari.laz
20. 8. 2021 13:13
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
No dobrá, tak jedno tlačítko, co ihned otevře dlaždice asistentů v infotainmentu, kde si to člověk odkliká :D
20. 8. 2021 20:45
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
A v čom je to iné?
Avatar - kari.laz
21. 8. 2021 09:08
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Vážně tohle potřebuješ vysvětlit? ;-\
Avatar - Mikesus
21. 8. 2021 09:25
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
:-[] :-[] :-[]
Je to určitý kompromis, který by byl určite bezpečnější než 7.podmenu
21. 8. 2021 14:09
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
Palubka plná tlačidiel a displej plný tlačidiel - nijaký pokrok ani bonus v tom displeji v tomto prípade nevidím. Plná riť tlačidiel jak plná riť tlačidiel.
20. 8. 2021 13:32
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
:yes:
20. 8. 2021 20:46
Re: Bláboly okolo výkonu/nevýkonu motoru
:yes:
Avatar - kari.laz
20. 8. 2021 09:57
motor
To je opravdu překvapení hodné odhalení Sherolockem Holmesem, že mezi motory 1.0 MPI 5M, 1.0 TSI 70kW 5M a 1.0 TSI 81kW 6M bude nejlepší volbou ten poslední :D
Jinak je celkem škoda, že i k tomu 70kW nedávají 6M. Možná kvůli ceně a celkovému odstupu od silnější verze, ale celkově si myslím, že by to byla ideálnější volba pro tento motor.
Zdá se, že Fabka bude novým "rodinným" autem alespoň u nás. Je větší než předchůdce, bude v kombi verzi a s rostoucími cenami si více lidí bude muset s tímto segmentem vystačit.
Zatím se to zdá jako dobrý počin.
Rozbalit vlákno
24
20. 8. 2021 10:30
Re: motor
rozdil mezi 5M/70kW a 6M/81kW je jen 20tis. jen blazen nevezme 6M/81kW.
navic i v clanku se dozvis, ze rozdil mezi 70 a 81kW je jen v ridici jednotce, takze predpokladam, prvni cesta z autosalonu toho, kde prece jen koupi 70kW pujde k chiptunerovi.
ten rozdil v cene 20tis mezi 5M/70kW a 6M/81kW je podle me jen v ty prevodovce
Avatar - kari.laz
20. 8. 2021 10:36
Re: motor
Rozdíl je ještě ve dvouhmotovém setrváku dle článku.
Avatar - WinDiesel
20. 8. 2021 10:55
Re: motor
Fabka, toto familierní označení mne děsí.
Jel jsem v tom jen 1x v životě a opravdu stačilo.
Ale teď mám náhradní vůz VW Passat a tedy taky nic moc. Fungování DSG je mi opravdu záhadou. Už jsem se taky naučil používat režim S, protože režim D se chová dle jakéhosi mučícího rituálu ...
Avatar - Roman Horký
20. 8. 2021 11:10
Re: motor
Slovo "Fabka nebo Fábka" by mělo být vyhrazeno homosexuálům.
Avatar - Ronault.
20. 8. 2021 11:30
Re: motor
Homosexuálové jsou levicoví progresivisté ze strany zelených a pirátů, ti jezdí hlavně v Priusu nebo v Tesle, ve Fabii asi těžko.
Avatar - Roman Horký
20. 8. 2021 11:31
Re: motor
A číst respektive chápat co čteš, zkusil jsi někdy?
Avatar - Ronault.
20. 8. 2021 11:40
Re: motor
Já znám jednoho nepřiznaného gaye, jmenuje se Roman Horký a jezdí v Priusu. On si to nechce přiznat, ale všichni to už dávno poznali a berou ho takového jaký je.

Vím, že je to nad tvé chápání, ale psát takové nesmysly jako jsi výše uvedl, může jen duševní mrzák.
Avatar - Roman Horký
20. 8. 2021 11:46
Re: motor
Uklidni se, praskne ti něco. Koukni u jakých přímých útoků na moji osobu jsi skončil. Přitom ses vmísil do postu/reakce úplně jiných diskutérů, s tebou se tam nikdo nebavil. Začal jsi vykřikovat hned o Priusu, ačkoli já jsem zde o něm nic nenapsal. Ty budeš asi ukázkově vyrovnaná osobnost :-)
20. 8. 2021 20:49
Re: motor
Ťaháš za kratší koniec kámo. Skús sa nad všetkým ešte raz zamyslieť. Možno to k niečomu bude, aj keď na Ronaultovu úroveň intelektu nedovidíš. Sorry, kámo, voči tebe je to pán diskutér.
Avatar - kari.laz
20. 8. 2021 11:50
Re: motor
Nevím, jak jiní, ale ty jsi poslední dobou slušně mimo. Buď by jsi si měl odpočinout, nebo na něčem jedeš, protože tvé zcestné komentáře, často úpně mimo téma příspěvku na který reaguješ, kterými se pak ještě oháníš, jestli to diskutující pochopil, jsou u tebe poslední dobou nějaké častější.
Avatar - Roman Horký
20. 8. 2021 11:52
Re: motor
Prosím vysvětli mi, jaké je skutečné téma?
WinDiesel: Fabka, toto familierní označení mne děsí
Já: Slovo "Fabka nebo Fábka" by mělo být vyhrazeno homosexuálům.
Neříkejte chlapi "Fábka" a nebudete mi k smíchu. Při vší úctě.
Avatar - WinDiesel
20. 8. 2021 11:57
Re: motor
Souhlasím, Fábka zni teple.
Avatar - Emel
20. 8. 2021 14:03
Re: motor
Nejsi na podobně šablonkové názory trošku mladý a moc vzdělaný :-) ?
Avatar - Ronault.
20. 8. 2021 11:22
Re: motor
Frajirek v tom jel jedenkrát v životě a bude kritizovat ostatní za jejich volbu, nejlépe sedíce v olítané prémiovce
Avatar - Tielman
20. 8. 2021 11:35
Re: motor
Wine, to jako soudíš vozidlo (jakékoliv) ze zkušeností z jedné jízdy? Aha. Takhle to s tebou je. A mohl bych tě požádat, abys prosím nereagoval na moje příspěvky nebo si mě rovnou hodil na hate list? Já už na tebe reagovat nebudu, slibuju.
Avatar - WinDiesel
20. 8. 2021 12:01
Re: motor
Proč vyskakuješ jako čertík z krabičky?
Nemusíš nic slibovat, já nikoho nenapadám kromě zelených ekotrotlů.
Jedna jízda do Ostravy a zpět člověku opravdu dá dost informací o autě.

Pokud se tady budeš snažit předvádět že na levném autě není nic ošizeno, tak se vysměješ sám sobě.
V Irsku mne kamarád svezl Toyotou Aygo a to bylo ještě horší.

PROSTĚ POKUD NEMÁŠ AUTO ZA MINIMÁLNĚ 800 000, JE TO VŽDYCKY STŘEP.
Avatar - Ronault.
20. 8. 2021 12:19
Re: motor
800 000 Kč? A není to málo Antone Pavloviči? To ses na dražší ty socko nezmohl? To bych normálně na tvém místě chodil kanaláma
Avatar - Ozzman
20. 8. 2021 13:28
Re: motor
Bud v klidu, nakonfiguruj Fabii za 800, nahazej tam top vybavu, lak na ořání a další blbosti a hned se ze střepu stane pořádné auto ;) Rozumiš, jde jen o cenovku…
20. 8. 2021 20:52
Re: motor
Poriadne auto bez dieslu - neblázni, človeče, však to by Wina kleplo... ;-)
Avatar - lamal
20. 8. 2021 12:33
Re: motor
A kolko das za ten chip ? 10 tisic ? Za priplatok 20tis mas ten vykon + 6kvalt, fakt nevidim dovod kupovat 70kW a 5kvalt a ist s tym na chip.
Avatar - fOE
21. 8. 2021 07:27
Re: motor
Mzdy i platy rostou minimalne stejne rychle, jako ceny skodovek, takze na nejaky sesup standartu a houfne migrace z oktavek/scal/karoqu do fabii bych to nevidel.
20. 8. 2021 10:07
Je to smutné
Že oturbený(zatím) nejsilnější motor, nestačí na konkurenci co turba nepoužívá.
Rozbalit vlákno
48
Avatar - Tielman
20. 8. 2021 10:10
Re: Je to smutné
a která konkurence to je? Zkus být konkrétnější a prolož to prosím osobní zkušeností s TSi tříválci.
Avatar - kari.laz
20. 8. 2021 10:21
Re: Je to smutné
Ač obecně tyhle tříválcové malorážky rád nemm, tak ten motor rozhodně nejede špatně. Celkem by mě ta bezturbová konkurence zajímala, jelikož trend je ten, že všichni mají bezturba jen jako základní motor, kde si nemají mic co vyčítat a pak už turba. Jedině snad Mazda se ještě drží atmo motorů.
Avatar - Tielman
20. 8. 2021 10:27
Re: Je to smutné
Mazda je fajn, ale tam o přímé konkurenci k Fábii nemůže být řeč. Já ať brousím jak brousím, nemohu žádnou přímou atmo konkurenci nalézt. Proto jsem vznesl ten dotaz, chtěl jsem být poučen.
Ty foukané tříhrnky jsou překvapivě použitelné. Sice jsem k nim zpočátku přistupoval s velkou nevolí, ale praxe pak ukázala, že na běžné, ba i občasné svižné ježdění, jsou naprosto dostačující.
Avatar - kari.laz
20. 8. 2021 10:34
Re: Je to smutné
Ale jo, ono to celkem jede a díky turbu i přes skromný objem celkem v zajímavém spektru otáček. Ale i přes to jsem je na milost nevzal. Nebo lépe řečeno v tomto segmentu mi to nijak nevadí, ale v C už si to představit nedovedu, ačkoli jsem s tím jel například v Octavii a určitě bych neřekl, že to jede špatně. Co už byloženě nedovedu povhopit je, že si tříválec 1,2 kupují lidé například do P5008, ačkoli z toho umí vydolovat až neuvěřitelný výkon na daný objem.
Tady mám už svou čáru a říkám, že raději 96kW z nějaké 1,6 a klidně i víc, než z 1,2 a to nemluvím o 114kW.
Malé motory do malých aut ;-)
Avatar - Tielman
20. 8. 2021 10:38
Re: Je to smutné
Rozumím. Nazvěme to, dejme tomu, hmotnostním limitem. Co je nad 1600 kg, mělo by být přece jen poháněno něčím , řekněme, důstojnějším :)
Avatar - kari.laz
20. 8. 2021 11:01
Re: Je to smutné
já bych byl tady klidně extrémnější a šel podstatně níže na nějakých max 1200 kg :D
Ale jak říkám, nejde mi o výkon, který ty malorážky umí vydolovat až překvapivě velký, jen bych na ty výkony raději viděl větší motor. Jako například 2.0TSI 140kW, Ideální motor. A i v Caddy mají 2.0 TDI 55kW, to už je trochu až extrém na dnešní dobu, ale mě to přijde sympatičtější z dvoulitru, než z něčeho menšího.
Avatar - Tielman
20. 8. 2021 12:47
Re: Je to smutné
Já musím zůstat u těch 1600 kg, protože Scala :) (služební)
20. 8. 2021 13:38
Re: Je to smutné
Aha, takže ty jsi měl na mysli maximální celkovou hmotnost. To pak jo. :-)
Avatar - Tielman
20. 8. 2021 13:47
Re: Je to smutné
je to tak, nevešel jsem se do budgetu... jinak bych tam konfiguroval 1.5 TSi samozřejmě :) Ale docela těch 81kW s tou Scalou hejbe.
Avatar - Ozzman
20. 8. 2021 13:53
Re: Je to smutné
Jo, hybe, mne na tom TSI nejvic vadi, nebo spis chybi, ze ma charakter spise jako turbodiesel. Ale na normalni jizdu to ve Scale jede obstojne.
Avatar - Tielman
20. 8. 2021 14:04
Re: Je to smutné
Nájezd na dálnici v pohodě, těch 200 nm krouťáku v pohodě, když je nejhůř, tak si podřadím, popojíždění v kolonách taky bez skákání přes kaluže. Jo, je to zkrátka civilní auto, docela pohodlné a cítím se v tom dobře. MPS hovězí dobu mám už dávno za sebou :)
Avatar - Ozzman
20. 8. 2021 14:10
Re: Je to smutné
Jo, to jo, ale mne tam scházela ta gradace výkonu, kdy mam chuť to točit. Nejde o absenci výkonu ale o průběhu
Avatar - Tielman
20. 8. 2021 14:22
Re: Je to smutné
Seš rozmazlenej z Fordích (resp francouzských) turbodieselů :)
Avatar - Ozzman
20. 8. 2021 15:12
Re: Je to smutné
Spis turbobenzinu :D Diesel je diesel tam chce uzivat otacky leda tak Áda :D
20. 8. 2021 20:18
Re: Je to smutné
No nejsilnější 1.0 je eb od Fordu s 155hp změřeno bylo 180hp
Avatar - Mikesus
20. 8. 2021 10:43
Re: Je to smutné
Ted z hlavy mne napadá snad jen 1.5 yaris
Avatar - Tielman
20. 8. 2021 10:46
Re: Je to smutné
Ten je prťavější, než tahle nová Fábka. Ovšem jsem rád, žes ho připomenul. To je nezničitelnej prcek.
Avatar - Ronault.
20. 8. 2021 11:32
Re: Je to smutné
Jak můžete tvrdit, že je nezničitelný, když ho zrovna začali vyrábět...o tom si povíme za 10-15 let
Avatar - Tielman
20. 8. 2021 11:40
Re: Je to smutné
Yaris? Ten je tu už mnoho let přece. Ano, nový model nedlouho, ale já ho mám zafixovaného jako nezničitelný vozík. Dělal mi (nám) společnost několik let jako přesouvadlo pro rohlíky a jiné městské akce a krom garanček neznal servis. Primárně to byl vozík pro moji nepříliš řidičsky zdatnou ženu a co ten si nechal líbit...
Avatar - Ronault.
20. 8. 2021 12:16
Re: Je to smutné
Takže určitě měl najeto půl milionu kilometrů, když se s ním jezdilo pro rohlíky, viď? Nejen v rámci jedné generace, ale klidně jednoho modelového roku může dojít ke změně dílů, ale tobě je jasné, že to bude nezničitelné auto.
Avatar - Tielman
20. 8. 2021 12:36
Re: Je to smutné
Chlape, mám Yaris rád... podělil jsem se o to proč, žádnou predikci ohledně kvality/životnosti současného modelu jsem nevyslovil. Ale když srovnám všeobecně životnost a odolnost automobilů od roku 1988 (kdy jsem obdržel ŘP a koupil si svůj první automobil), tak věř mi nebo ne, každé další auto bylo lepší a lepší... odolnější, spolehlivější, bezpečnější, svižnější, pohodlnější...
PS: za 6 let 130k km měl ten Yaris nalítáno... Praha a Střední Čechy.
Avatar - lamal
20. 8. 2021 12:52
Re: Je to smutné
Mozno to trochu prehnal, ale ziadna zavada je dobra vizitka.
Avatar - Ozzman
20. 8. 2021 13:30
Re: Je to smutné
U Toyoty se toto moc casto nestava.
Avatar - Mikesus
20. 8. 2021 12:31
Re: Je to smutné
Velikost tu snad neřešíme, ale motor v B segmentu.
Avatar - Tielman
20. 8. 2021 12:45
Re: Je to smutné
Ano...čekal jsem ale nějaký dlouhý seznam a nakonec se tu v argumentaci objevili dva Japonci.
20. 8. 2021 13:39
Re: Je to smutné
A co třeba základní motorizace nového Hyundaie i20?
Avatar - Tielman
20. 8. 2021 13:45
Re: Je to smutné
ano, korejec připouštím zapadá do přímého srovnání docela přesně.
Avatar - Emel
20. 8. 2021 10:49
Re: Je to smutné
Nemám v hlavě parametry, ale sotva tam půjde napsat, že by něj 1.0TSI nestačilo. Abys přesvědčivě smáznul slušný litrový turbo, potřeboval bys hodně dobrej atmo dvoulitr.
20. 8. 2021 20:22
Re: Je to smutné
Tak Mazda 3 má i 150koňí v 2l atmo tak snad by fabiu se 110 koňmi dalo aspoň o 1sec z 0-100
Avatar - Emel
20. 8. 2021 20:29
Re: Je to smutné
No však jo - Mazdí dvoulitr má v top specifikaci 210Nm@4000 a 121kW, v MX-5 ještě více. U takovýho motoru už se dá napsat, že tu 1.0TSI přesvědčivě smázne, nebo naopak, že na něj 1.0TSI jasně nestačí.
Když vezmeš nějakou atmo 1.5, tak se sice dostaneš klidně někam ke 100kW, ale zase s krouťákem cca. 150Nm, takže to ve finále při běžném užívání bude sotva remíza.
Avatar - kari.laz
20. 8. 2021 11:04
Re: Je to smutné
Pravdu díš, na tu jsem si ani nevzpomněl a přitom zrovna tuhle verzi považuji za nejlepší volbu v Yarisu.
1,5R3 92kW (0-100km/h 9.0s)
Tady Toyotě tleskám ve stoje za nabídku tohoto motoru.
20. 8. 2021 10:55
Re: Je to smutné
No tak ono jí zase tak moc není že? Mazda a Toyota třeba, zrychlení 0-100 zvládá 66kW u Mazda stejně jako 81 u Škody, co je na tom přehlédnutelného? Když koukám na spotřebu jak Fabie jezdí lehce přes 5, ot je clekem bída, s Mazdou mám 5 když jezdím hodně nad limity,vytáčím motor často předjíždím atd., běžná jízda do práce je lehce přes 4. Ale je pravda, že spotřebu hodně dělá ta jednotka mezi volantem a sedačkou.
Avatar - Tielman
20. 8. 2021 11:04
Re: Je to smutné
Mazda a Fábia... tohle je srovnatelná konkurence? Který model Mazdy máš na mysli ( jen pro pořádek, jsem léta zákazníkem Mazdy a jednu trojku 2.0 rv 2015 právě dojíždím). Toyota? Možná ten již zde zmiňovaný Yaris. Ale jinak teda moc dalších srovnatelných značek a modelů nevidím.
20. 8. 2021 11:10
Re: Je to smutné
B segment ve kterém je jak Mazda 2 tak Fabka
Avatar - Tielman
20. 8. 2021 11:17
Re: Je to smutné
Rozumím ti, ale kvalitativně - zpracováním a technikou a jízdními vlastnostmi - je mazda2 o mílový krok před Fábií (přesněji před současnou Fábií, jaká je nová Fábia vědí jen automobiloví novináři.) A ta Ma2 je strašlivě prťavá.
20. 8. 2021 13:51
Re: Je to smutné
Jasně chápu, velká není, taky jsem ji koupil před lety s tím že jezdím max. ve dvou a na dovolenou se s přítelkyní zbalíme do jedný větší tašky, takže kufr nebo zadní sedačky neřeším. Rozvor má furt ještě o fous větší, než nová Fabka a s tím i slušně vyvážené jízdní vlastnosti, po šesti letech zatím prskla jen jedna zadní žárovka a to mi vyhovuje, když bych chtěl v segmentu větší prostor, budu určitě vybírat jinde.
Avatar - Tielman
20. 8. 2021 14:09
Re: Je to smutné
Mazda je Mazda. Svébytná značka a víš naprosto přesně, za co platíš. Na Mazdy nedám dopustit - krom teda těch dieselových.
Avatar - Emel
20. 8. 2021 15:27
Re: Je to smutné
Hm... jo?
Takhle, já mám Mazdy rád... ale třeba nová trojka si u mě obhajuje tu cenu dost těžko - torzka vzadu, SkyX zůstává za očekáváním, 121kW dvoulitr je fuč... ještě tak v sedanu dejme tomu, to vypadá jako o půl třídy větší auto a má šmrnc...
Avatar - Tielman
20. 8. 2021 15:47
Re: Je to smutné
To je v pořádku Martine, ono když několik dekád čekáš na další MPS a Mazda tě motivuje k velkému očekávání při představování nových technologií a ono se nakonec žádné překvapení nekoná, tak to je jeden pak zklamanej. Mazda chce být (a je) jiná. Chápu tě. Pro mě je to pořád ale úleva, když si sednu do Ma3 (2.0 2015) a jdu se zakousnout do zatáček na Konopišťsku... nové modely ale moc neznám. Projížděl jsem jen Ma3 v sedanu a jednoduše řečeno, zjistil jsem, že už ji nepotřebuji. Ale protože se mnou byla Mazda posledních 20 let mého řidičského života, tak na ni nedám dopustit. Přicházela vždy s něčím výjimečným.
Avatar - Emel
20. 8. 2021 15:53
Re: Je to smutné
Problém je, že trojka zdražila a zároveň šla dolů (papírově, viz torzka) s technikou i (pocitově - dle recenzí viz SkyX) s motorizacemi... minimálně tedy nedošlo ke zlepšení proti čistému dvoulitru.

Ta minulá generace trojky za mě taky fajn... kdybych chtěl hb a ne kombík. Vlastně... už když jsem nekoupil šestku v kombíku jsem říkal, že by auto pro mě byla trojka v kombíku s 2.5G MT... nebo nakonec i tou 2.0G 121kW MT. Ten dvoulitr v šestce je ale nepřesvědčivý.

Interiér je špička, jízdně i řízením to určitě bude pořád dobré... ale za ty prachy...
Avatar - Tielman
20. 8. 2021 16:01
Re: Je to smutné
Chtěl jsem se rozepsat... ale nakonec to zkrátím. Insignia byla (a stále je) vynikající volba. Mazda by nějaké to benzínové turbo přeci jen nabídnou měla. Nenabídne, neobhájí si cenu. Tak to je.
Avatar - Emel
20. 8. 2021 16:25
Re: Je to smutné
Iudex koupil tu 2.5G za hodně dobré peníze... když už není nutně v nejvyšší výbavě, tak ta šestka 2.5G je pořád zajímavá volba. Pro mě jako staromilce je škoda, že místo výborného manuálu tam je průměrný automat... ale pořád jedna z top voleb. Jsem zvědavej na tu novou (ale obávám se, že to bude cenově jinde).
20. 8. 2021 13:40
Re: Je to smutné
Mazda 2 je ale fakt maličké auto, proti nové Fabii jako o třídu menší - a to bez jakéhokoliv přehánění! :-O
20. 8. 2021 13:53
Re: Je to smutné
O třídu asi ne, ale je, má vše i při delším rozvoru šoupnuté víc dozadu a je opravdu víc o jízdě než o prostoru.
20. 8. 2021 21:14
Re: Je to smutné
V prípade Mazdy 2 sa o priestore naozaj hovoriť nedá. Arese má pravdu, je o triedu dole, ale len v tejto disciplíne.
Avatar - kari.laz
20. 8. 2021 11:18
Re: Je to smutné
No tak zase se nebudeme úplně houpat. Mazda 2 Sky G je určitě rovnocenným soupeřem, ale ve stejně výkonných variantách.
90PS vs 95PS je to víceméně vyrovnané. Mazda je o něco málo lepší 0-X, ale v pružnosti zase dokáže fabia využít turba.

https://zeperfs.com/…uel5685-7541.htm

Víceméně to samé je v případě 115PS vs 110PS, kde je to vyrovnané

https://zeperfs.com/…uel5642-7509.htm

V případě slabšího SkyG a silnějšího TSI 90PS vs 110PS už Mazda není vyrovnaná a ztráci více či méně ve všech disciplínách

https://zeperfs.com/…uel5685-7509.htm

Každopádně Mazda 2 Sky G je v podobě výkonných variantách naprosto rovnocenná a sám bych upřednostnil větší atmo (navíc R4) před foukaným 1.0 R3.
I tak je nadále mým favoritem v "Béčkové konfekci" 1.5 v Yarisu i přes to, že to je R3.
20. 8. 2021 14:57
Re: Je to smutné
Smutné by to možná bylo. Ale není to pravda. Naopak pokud umíš číst, je na ten motor dost chvály ve spojení s manuálem.
Avatar - AurisHSD
20. 8. 2021 10:30
Dobré
To bude hit v ČR u v Německu
V té nové šedé to vypadá fajn, šuplík v loketce taky pěkný. Ten klíček mohli dát z O4. 70kW Style plus bude nejprodávanější.
Rozbalit vlákno
0
20. 8. 2021 10:34
1.5TSI v manualu za 410tis v ambition
nebo 440tis ve style by nebyla zas az tak spatna volba
bohuzel s povinnym DSG ve style to bude 480tis
klidne at mezi manualem a DSG daj rozdil treba jen 20tis, ale at daj manual i do 1.5
Rozbalit vlákno
7
Avatar - WinDiesel
20. 8. 2021 10:58
Re: 1.5TSI v manualu za 410tis v ambition
Za cenu 300 000 by to bylo odpovídající. Cokoli nad je vydírání.
20. 8. 2021 21:15
Re: 1.5TSI v manualu za 410tis v ambition
Zobuď sa z toho sna...
Avatar - pradeda777
20. 8. 2021 11:16
Re: 1.5TSI v manualu za 410tis v ambition
....nedaj....protože emise a homologace..... ;-\
20. 8. 2021 11:51
Re: 1.5TSI v manualu za 410tis v ambition
ve scale, kamiqu, kodiaqu a supu zere 1.5tsi v manualu papirove min nez s dsg.
v karoqu stejne a v O4 zere dsg malicko min, zrejme diky e-tech, ktery v manualu neni
Avatar - twistedTSD
20. 8. 2021 19:24
Re: 1.5TSI v manualu za 410tis v ambition
Ano, ale oni pravděpodobně tu 1.5 prodávat nechtějí, je to moc velká přítěž. Tak ji dají s DSG a až vyprodají přípustnou kvótu, zase ji stáhnou.
20. 8. 2021 14:56
Re: 1.5TSI v manualu za 410tis v ambition
Protože VW. Škodovka si nemůže dávat motory a převodovky, jaké chce.
20. 8. 2021 13:41
Re: 1.5TSI v manualu za 410tis v ambition
Přesně tak, manuál u 1.5 TSI by byla lahůdková verze, ale dokud se bude nabízet Scala, Fabia ji nedostane... :-O :-( :-( :-( :no:
Avatar - WinDiesel
20. 8. 2021 10:49
Který litrový motor je nejlepší?
... žádný.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - pradeda777
20. 8. 2021 11:17
Re: Který litrový motor je nejlepší?
Nejlepší litrový motor je v sekačce na trávu...... :-!
Avatar - kari.laz
20. 8. 2021 11:23
Re: Který litrový motor je nejlepší?
Nezatracoval bych ho ani v motorkách :D
Avatar - WinDiesel
20. 8. 2021 12:03
Re: Který litrový motor je nejlepší?
Nakonec u BMW je to norma ...
Avatar - kari.laz
20. 8. 2021 13:18
Re: Který litrový motor je nejlepší?
Obecně supersporty v moto jsou povětšinou litrového objemu. CBR, GSXR, R1, Ninja...
Avatar - Ronault.
20. 8. 2021 12:13
Re: Který litrový motor je nejlepší?
Řekl někdo, komu hnije v garáži šestiválec, ale přes půl republiky raději jezdí v nákupní tašce Yarisovi s podstatně horšími dynamickými parametry než mají tyhle 1.0 TSI
Avatar - kari.laz
20. 8. 2021 12:50
Re: Který litrový motor je nejlepší?
Na dálku vzít malé auto s malým motorem místo větší auto s větším motorem? To nedává moc smysl :D
Avatar - Tielman
20. 8. 2021 13:49
Re: Který litrový motor je nejlepší?
STK ? :D
Avatar - Ozzman
20. 8. 2021 14:01
Re: Který litrový motor je nejlepší?
Hele Rone s tou tvou silenou objajobou “Fábky” uz to zacina byt jako Pan Horky s Priusem :D jasne, ze to jede a do stovky fakt svizne, jasne, ze starej Yaris vvti ji neujede, ale ty se tady rozcilujes jak kdyby si mel u Skodovky akcie :D Máš ?:D
20. 8. 2021 21:20
Re: Který litrový motor je nejlepší?
Asi sa sem chodí vyventilovať (čím netvrdím, že píše zle, aspoň to tu trochu ožije). Popravde, nebyť Teba, Mikesusa, Emela, tu a tam Ronaulta a pár ďalších normálnych ľudí, nebol by (okrem tej ventilácie) vôbec žiadny dôvod sem chodiť.
Avatar - Ronault.
20. 8. 2021 23:18
Re: Který litrový motor je nejlepší?
Já se rozčiluju? Kde? To mi ukaž? Umravňuju tady křiklouny. Já ji i někde obhajoval? Kde? Ukaž?

Nastavuju zrcadlo, to ano. Protože zrovna praděda to potřebuje nejvíce, tříválec je leda do sekačky, v garáži má 130i, ale jezdí všude Yarisem s ještě menším výkonem... To je prostě trapné a k smíchu nevidět si na špičku nosu.
Stejně tak to psal kdysi GTI, všichni tady plivali na nová auta, ale jeden bazarový kovboj vedle druhého...
Avatar - PicoBello
21. 8. 2021 08:17
Re: Který litrový motor je nejlepší?
Jeej, GTI, čo sa s ním stalo?
Avatar - Ozzman
21. 8. 2021 08:31
Re: Který litrový motor je nejlepší?
No, tady me, to bylo rypnuti na nase starsi diskuze , sorry :D To neres… Vzdy tu byla vetsina, co ma doma nejmene sestivalec …. Nebo vlastne nema, sle chteli by ho o v Citigo, ze se jeste divis :D Ale nesouhlasim s tim posuzovat nekoho podle toho, jestli si koupil auto nove ci bazarove, to je ubohe a nevhodné zvlaste od slusnych diskuteru, protoze debilni nazor muze mit i kupec noveho auta… podivej na Wina.
Avatar - Ronault.
21. 8. 2021 13:24
Re: Který litrový motor je nejlepší?
Ozzy, kvantita a kvalita je něco jiného, aneb čti co píšu!
Já neposuzuji podle toho, kdo má nové a kdo ojeté, mimochodem sám jsem jedno kupoval nové a druhé ojeté, jen poukazuji na ty věčné kritiky nových malých aut a jejich kupců, ale většinou od těch, co jezdí sotva v olítané prémiovce po třetím majiteli nebo sockou s měsíčníkem
Avatar - Emel
20. 8. 2021 10:52
Spotřeba
Nejpřekvapivější je část o spotřebě. Dala se čekat o něco lepší spotřeba u silnější verze, ale aby v půlce trasy byl rozdíl 0,8l, to je dost extrém. Možná ta větší kola... nebo prostě "chyba měření". Těch 0,4l na konci už je uvěřitelnějších a vlastně to asi znamená, že druhá půlka se jela s +- stejnou spotřebou.
Rozbalit vlákno
0
20. 8. 2021 10:57
Motor 1,0 MPI je jak zázrak
Klobouk dolů před lidmi kolem Ing. Martina Hrdličky co dokázali v dnešních emisních podmínkách.!!!
Rozbalit vlákno
4
20. 8. 2021 13:42
Re: Motor 1,0 MPI je jak zázrak
Výborný postřeh! :-) :yes:
20. 8. 2021 14:24
Re: Motor 1,0 MPI je jak zázrak
motor je nemecky, takze robrat z kamiona a namontovat do kasne zase take velke hrdinstvo nie je :)
Avatar - Ham.
20. 8. 2021 15:42
Re: Motor 1,0 MPI je jak zázrak
Plácáš, už asi 10 let je ve Škodě vývoj motorů MPI (tříválec 1.0 MPI a čtyřválce 1.4 MPI, 1.5 MPI a 1.6 MPI), které se používají v celém koncernu (ty čtyřválce hlavně na trzích mimo Evropu).
Avatar - twistedTSD
20. 8. 2021 19:26
Re: Motor 1,0 MPI je jak zázrak
A také se tu vyrábí, pokud se nemýlím.
Avatar - twistedLSD
20. 8. 2021 11:19
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ronault.
20. 8. 2021 11:36
Re: Ovšem
Ty máš asi nějaký problém se sebeovládáním? Nevyzrálá osobnost nebo v reále tě nikdo neposlouchá a jsi bezvýznamná nula? Prostě jestli normálního dospělého člověka nezajímá článek o Fabii, tak ho nečte a nereaguje na něj, ale tebe asi nějaký vnitřní potlačený méněcenný hlas nutí....
Avatar - Roman Horký
20. 8. 2021 11:40
Re: Ovšem
To nevím, ale cosi jsem zaslechnul o Freudovské sebeprojekci.
Avatar - WinDiesel
20. 8. 2021 12:04
Re: Ovšem
Ty taky dej pokoj s tím Freudem.
BAVTE SE CHLAPI O AUTECH A RESPEKTUJTE SE.
Avatar - Roman Horký
20. 8. 2021 12:06
Re: Ovšem
Já bych rád, kdyby ten vzteklý pán na mě neútočil.
Avatar - lamal
20. 8. 2021 12:56
Re: Ovšem
napisal vo svojej svetlej chvilke vzor respektuplnych osob ... funny
Avatar - WinDiesel
20. 8. 2021 12:03
Re: Ovšem
Každý je nějaký, jdi s tou psychologií do zádele.
20. 8. 2021 11:53
dřív běžně Fóbie měly 55kW
v atmosféře (takže s podstatně menším točivým momentem v nejvyužívanějších otáčkách než veškeré oturbené motory) a obyčejným lidem to zas tak nevadilo. Takže důchodce, který doteď jel 20 let starou Fóbii 1.4 a nyní si koupí 1.0 70 kW to bude obrovský skok dopředu a bude mít smrt v očích, protože to pojede jako blázen.
Pro ty co jezděj v Oktávkách 2.0 TDI je tento článek bezpředmětný, protože si nikdy žádnou Fóbii už nekoupí.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Ronault.
20. 8. 2021 11:56
Re: dřív běžně Fóbie měly 55kW
S tímto názorem, který vidí 90% trhu, tady nepochodis. Tady se žije v tom, že do malého auta do města všichni potřebují 200 koní a šestiválec
20. 8. 2021 12:35
Všechny 3 motory v dálničním režimu.
Cituji "maximální rychlost činí 179 km/h, takové auto se tedy hodí spíše do města, pro důchodce"

S 59KW se dá jet i po dálnici.Problém v dlouhém dálničním stoupání, kdy je dobré zpomalit na 125, ale jinak to 130 jede taky.

Souhlasím s autorem, pro mě je důležitý ten 6ti kvalt.
20. 8. 2021 12:45
Re: Všechny 3 motory v dálničním režimu.
Chce to vidět průběh momentu s otáčkami.
U 20 let starého atm. motoru Fiat 1242 ccm s původními 63 kW a později kvůli emisím s 59 kW, jako tento nový škodovácký 1,0 MPI, byl plochý moment od 2000 ot./min, který na 3500 ot./min ještě narostl a držel se až k 5500, kde pomalu klesal za 6000 ot./min - pocitově člověk cítil, že M neví, kdy má přestat. Dálniční rychlost 130-140 km/h s ním Brava drží na 5. stupni po celou D1. (Maximálka je psaná 170 km/h, ale na rovině zrychluje v pohodě ještě dál.)
Od tohoto fiaťáckého 4-válcového motoru se 4-mi ventily na válec beze všech jejich regulací se všichni potom učili. Jeden z posledních takových je dnes 1,6 Hyundai, ale i jeho 1,2.
Ale tento škodovácký 1,0 MPI je v dnešních hystericky přísných emisních podmínkách zázrak - opakuji: bylo by dobré vidět křivky M a P s n.
Poznámka: u atm. motoru je třeba setsakramentsky do hloubky rozumět spalování. U přeplňovaného se nedostatky přeplňováním překryjí. Je to možné dnes běžně vidět. Proto je 1,0 MPI takový zázrak..
Avatar - lamal
20. 8. 2021 13:02
Re: Všechny 3 motory v dálničním režimu.
Hyundai kopcil japonske 2 vackove motory, kedysi este legalne v kooperacii s mazdimi 1.5 16V DOHC, ktore snad skopirovala cela Korea vratane Dáéwú.

S tym MPi suhlasim, je fajn ze taky motor bez DPF dnes niekto vyraba, parametre ma velmi slusne na mesto a kludne okresky to bude super...

Fiatia fire 1.2 16V je skvela, mne sa velmi pacila aj zvukovo a jemnym behom, dobra bola aj 8V verzia. Akurat, ze tej 16ke odchadzali riadiacky uz od novoty.
20. 8. 2021 13:34
Re: Všechny 3 motory v dálničním režimu.
myslel si urcite kooperaci s Mitsubishi ala .. Lancer vs Lantra kde byly jednotky 4G61
Avatar - lamal
20. 8. 2021 13:53
Re: Všechny 3 motory v dálničním režimu.
KIA Séphia 1.5 16V mali Mazdie nie ? https://en.wikipedia.org/wiki/Kia_Sephia
Co sa tyka novsich 1.4CVVT a 1.6CVVT to su nepriznane kopie klasickych hondich, mazdich, nissanich, toyto atd 2 vaciek.
20. 8. 2021 13:45
Re: Všechny 3 motory v dálničním režimu.
Jj, starý dobrý FIRE! Bez jakéhokoliv přehánění GENIÁLNÍ (a při slušném olejovém servisu prakticky věčný) motor! :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - twistedTSD
20. 8. 2021 19:34
Re: Všechny 3 motory v dálničním režimu.
Nevím, jestli tento motor byl FIRE, nezničitelné rozvody údajně neměl. Ale mrzí mě, že jsem do něj nešel. Tehdy jsem chtěl něco úsporného, spolehlivého a levného, tak jsem vzal 1.2 8V FIRE, která mi ale brzy přestala stačit.
20. 8. 2021 14:52
Re: Všechny 3 motory v dálničním režimu.
Ono nejde o to, že ten litr má nadpůměrných 59 kW a maximálku 179 km/h.
Jde o to, že málokterý důchodce to bude vytáčet někam k 6000 otáčkám, takže v praxi to bude línější než klasické důchodcovské Fabie 1.4 MPI 44 kW, které mají mnohem lepší zátah v nejvyužívanějších nízkých a středních otáčkách.
Avatar - lamal
20. 8. 2021 14:58
Re: Všechny 3 motory v dálničním režimu.
Tak tragicke to nebude, iste nemaju maximum nm niekde v 2500ot ako to mali 1.4 MPI, ale nad 3000ot to pojde v pohode. Opat to kazi ten obstarozny 5kvalt, mat to kratsi 6kvalt zije sa s tym omnoho lepsie.
20. 8. 2021 17:20
Re: Všechny 3 motory v dálničním režimu.
Je to jiný způsob jízdy. Klidná jízda nepotřebuje vytáčet. A v předjíždění překvapuje, jak bez řazení auto pořád zrychluje a s vyššími otáčkami dokonce přibývá síly. Je to velmi příjemné.
Navíc je klidná jízda velmi úsporná, protože částečné zatížení je pro tak malý motor zatížení poměrně větší, a tedy blížící se blíže nejmenší možné spotřebě (v diagramu P-ot.)

Navíc již zmíněný první takový motor - Fiat 1242 - byl jak co do M, tak i P lepší než 1,4, kterou nahradil. Při jízdě tehdy nikdo nechtěl věřit, že nejede s novou 1,4. Ze zkušenosti s ním vím, že zrychluje odkudkoliv.
A tady jde po 20-i letech o motor ještě menší - jen 1 litr - a se stejným výkonem 59 kW, jako ten 1242 od Fiatu a s dnešními omezeními CO2 !!! Opravdu, klobouk dolů.

Ponámka: Fiat má nyní také atm. motor 1,0 = FireFly (ale Mild Hybrid).
20. 8. 2021 17:35
Re: Všechny 3 motory v dálničním režimu.
A jak bys ten šestikvalt zkrátil?
Co jsem se díval na zpřevodování předchozího 1.0 MPI 55 kW, tak jednotlivé kvalty na sebe těsně navazují. Při přeřazení v červeném pásmu otáčkoměru to z 1 na 2 (40 km/h) spadne na 4000 otáček, z 2 na 3 (80 km/h) na 4300 otáček, z 3 na 4 (120 km/h) na 4800 otáček a z 4 na 5 (160 km/h) na 5200 otáček a pětka pak dosáhne maximálky (180 km/h) těsně před červeným pásmem (6000 otáček). Zpřevodování je z mého pohledu OK tak, aby šlo z motoru opravdu vyždímat maximum, motor je vždy nad 4000 otáčkami, tzn. neustále nad 40 kW.
Problém je, že typický uživatel to bude mít přesně naopak, ten bude skoro vždy nejpozději v 4000 otáčkách řadit.
Avatar - lamal
23. 8. 2021 12:00
Re: Všechny 3 motory v dálničním režimu.
Je fakt, ze ten atmo liter mal kratke prevody, 1.0TSi 70kW ich bude mat dlhsie, to co som pisal bude platit asi skor pre nu.
Avatar - lamal
20. 8. 2021 12:59
20 tisic
Priplatit si 20tisic za silnejsi liter s M6 je snad samozrejmost. Nechapem uvazovanie o kupe 70kW 5kvaltu a pak chiptuningu za 10-12 tisic, to setri peniaze akurat koncernu v moznosti vyuzivat vybehovy 5kvalt a usetrit za 2hmotu.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Tielman
20. 8. 2021 13:07
Re: 20 tisic
Město, popojíždění pár km do práce po hadovité okresce třetí třídy... Tam ten výkon nepotřebuješ a tu šestku nevyužiješ... já tomu naopak rozumím (ale nechtěl bych ho).
Avatar - lamal
20. 8. 2021 13:19
Re: 20 tisic
Nejde len o vykon ale o 5kvalt, hoblovanie spojky, klepanie a neustale podtoceny liter je do mesta a na kolony peklo, je to 20 tisic ! :D Ved tam p. Mička pise jasne, ze si musis podradit do 1cky v krizovatke aj ked mas nizku rychlost... to je do mesta des, poznam to z 1.6 Tdi a ten vladze o triedu viac nez fukany liter v pasme najnizsich otaciek.
Avatar - Tielman
20. 8. 2021 15:00
Re: 20 tisic
no jo, ale pak se tomu majiteli rozsype ten dvouhmoťák...
Vím co myslíš, ale tohle zacházení/technika jízdy u vozíku s nájezdem 5000 km/rok lze normálně přežít. Přece jen lidé, co si koupí ten levnější motor, jedou nějakou delší trasu možná tak na dušičky.
Avatar - lamal
20. 8. 2021 15:13
Re: 20 tisic
S tym suhlasim k 1.0 MPI bez turba, budis ta lepsie znasa plynuly nastup krutiaku od najnizsich ot ako kazda atmosfera, ale k turbo litru ? S atmo mozno realne niekto najazdi 5000km /rok. Aj Dacia ma s turbom v Sandere 6kvalt !

Fabia je stale plnohodnotnejsie auto a aby momentalne 2 z 3 motorizacii mali 5kvalt to je pravek.
Avatar - Tielman
20. 8. 2021 15:20
Re: 20 tisic
Třeba budu kamenován, ale já u šestikvaltu používám pětku jen velmi, velmi sporadicky. Šupnu ze 4 přímo na 6 a jede se :)
Nicméně s tvou argumentací vesměs souhlasím...
... a ten pravěk někteří jedinci (bohužel) přímo vyžadují :D
Avatar - Emel
20. 8. 2021 15:23
Re: 20 tisic
Tohle bych osobně nedělal... nejsem v tomhle teda technicky kovanej, ale mám někde v hlavě, že by se to synchronům nemuselo (při dlouhodobé aplikaci) líbit.
Avatar - Tielman
20. 8. 2021 15:27
Re: 20 tisic
Nelíbí... ale zatím mi to vždy procházelo bez ztráty bankovky
EDIT... je ale třeba dodat, že po Praze je ideál 4rs, a mimo Prahu jezdím naprostou většinu cest po dálnici, kde to ta šestka bere všechno bez problémů.
Avatar - lamal
20. 8. 2021 15:23
Re: 20 tisic
Plati, ze aj prve 4 stupne su s M6 kratsie a tak je jazda po meste prijemnejsia, nemusi stale roztahovat 1,2,3 aby ti si mal nejake otacky a riesit, ze na 4ke uz 50kmh neutiahnes, alebo za cenu nicenia motora a nervoveho systemu :-) Takze aj vyuzivanie M6 ako 5kvaltu je prijemnejsie :-)

V poho temu sme vycerpali, nech si to rozhodnu zakaznici ;-)
Avatar - kari.laz
20. 8. 2021 13:20
Re: 20 tisic
Tomu rozumím, ale ne při rozdílu ceny 20000,-
Avatar - Tielman
20. 8. 2021 13:24
Re: 20 tisic
Jasně, ta dvacka není žádnej ranec. To je jasné.
20. 8. 2021 13:47
Re: 20 tisic
Přesně tak. I kdybych si těch 20 000 Kč měl třeba půjčit, tak bych musel tu 81 kW 6st. verzi mít! :-) Jinak by mě to celou dobu mého vlastnictví toho auta sra... štvalo. :-)
Avatar - Ozzman
20. 8. 2021 14:12
Re: 20 tisic
Důchodci na chatu to bude jedno, ten, kdo to nafasuje, to neovlivní a každej ostatní kupec to přihodí
20. 8. 2021 14:09
Tady končí veškerá legrace!
Važme si naší české nové Fabie s osvědčenou technikou, až již s jakýmkoliv spalovacím motorem!
https://www.autoforum.cz/…biji-na-poplach/
Rozbalit vlákno
1
Avatar - lamal
20. 8. 2021 14:14
Re: Tady končí veškerá legrace!
:D aký olej dávaš ?
20. 8. 2021 14:20
velmi dobre
VElmi dobre auto, bude mat uspech. :yes:

Dovody:
1. Dobre vyzera a kombik bude este lepsi

2. VW technika sa ukazala byt velmi spolahliva a medzi aktualnymi trojvalcami ako dynamicka a usporna (a ma velku nadrz).

3. MQB platforma umoznila vybavit vozidlo pokrocilymi asistentami, ktore pomahaju, ale neobtazuju - napr adaptivny tempomat. Nove auta uz zial budu mat povinne obtazujuce citanie znaciek/varovanie/brzdenie - Fabia sa z toho este vyzula ;-)

PS: dufam, ze kvalita spracovania bude lepsia ako pri Scale a O4 - kde pri dotyku vrzga skoro vsetko. :-O
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ozzman
20. 8. 2021 14:42
Re: velmi dobre
Vesmes mas pravdu, jen mala poznamka, u techto aut ani u konkurence nejsou v tomto segentu bezne problemy s nespolehlivosti
Avatar - lordlord
20. 8. 2021 16:32
kup
stejný článek na autorevue, Scala se bojí už dávno díky svému názvu
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
20. 8. 2021 20:39
Pecka
Nova fabia je paradna klobuk dole.... akurat ten zakladny liter atmo dynamikou na urovni favoritu 1,3 spred vyse 30 rokov je v dnesnej dobe snad zly vtip.... ostatne motory uz ale parada... cakam velky uspech.... a velmi som zvedavy neskor aj na kombik... ved ktovie..mozno sa aj mne casom zide nejaky sikovny kombik... taky ktory ale nema 5m dlzku a nestoji melon.... tu by fabia mohla byt nadalej vcelku dostupny a neprerasteny kombik ... :yes:
Rozbalit vlákno
0