Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářePrvní jízda s novou Škodou Fabia: Který litrový motor je nejlepší? A měla by se Scala bát?
196 komentářů
twistedLSD
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tielman
5
Přemýšlím člověče, jaký že to komplex si svým příspěvkem léčíš. Fabii množstvím vyrobených a prodaných kusů lze považovat za legendu. To nemalé číslo je FAKT, tvůj příspěvek spíše svědčí o významném úbytku testosteronu.
WinDiesel
2
Ty woe komárů je taky hodně, silně bzučí, sají krew ale nikdo je za legendu nepovažuje. :-[]
Tielman
4
vždyť jo Wine. Sice je to dost demagogie, ale nechť, alespoň jsi mi připomněl, že musím zajet do myčky a těch komárů na přední masce se zbavit.
WinDiesel
1
Budeš mít legendárně čisté okno :-)
Ozzman
2
To je nas stary znamy cizektroll, neda a neda si pokoj.
Arese
2
Ubohý, zakomplexovaný a neinteligentní člověk. Typický Čecháček v nejryzejší podobě, jako vystřižený z diskuse na Novinky.cz. Fuj tajksl! :-O :no:
kari.laz
3
Nereaguj na něj a neklikej, akorát ho živíš. Přesně na to tenhle troll čeká. ;-)
Roman Horký
jsou mi lhostejné. Zaujalo mě to vypínání Lane Assist. Takže proč? Ono to nefunguje nebo dokonce překáží? Proč to tam tedy montují když to nemají dodělané?
Díky bohu za každý asistent, který jde vyhodit při výběru z konfigurátoru a nebo alespoň jednoduše deaktivovat před jízdou.
Tá jednoduchá deaktivácia pred každou jazdou je často rovnako otravná ako ten asistent sám.
Lane assist je příšerná hovadina. Jednak to nevhodně zasahuje do řízení, když člověk nechce a za druhý to neumí zafungovat, když by se na to člověk chtěl spolehnout. Tohle ve svým autě nechci ve služebním to automaticky vypínám. Nebaví mě když mi někdo v zatáčce šahá do řízení.
Lane assist mi nikdy v zatáčce nezasahuje. Při natočení volantu o určitý stupně se udržování v pruhu automaticky vypne a zůstane jen varování. Problém nevidím v daném asistentu, ale v dané automobilce, která není schopna ho odladit.
Buďme rádi, že to u tech nefunkčního jde aspon vypnout, snad i trvale.
Buďme rádi, že to u tech nefunkčního jde aspon vypnout, snad i trvale.
Ještě jsem nejel v ničem, kde bych neměl chuť to vypnout. Stačí objíždění cyklistů nebo zaparkovaných aut ve městě a už je to dost otrava. I ty nájezdy do zatáček, když to člověk zkusí vzít trošku vnitřkem. Někde to funguje líp a někde hůř (zdravíme Opel), ale vypínám to všude.
Typicky zatáčky jsou strašný. Stačí si najet ke krajnici a pak říznout zatáčku přes středovou čáru a pereš se s tím tam a zpátky celou zatáčku.
Posledně předváděčka, SUV, v zatáčce jsem najel na krajnici a lane assist šup mě do protijedoucího auta. :D Nevím, jestli bych si někdy zvykl.
S čím to proboha jezdíte. S tim lane assist mám už v různých autech přes 200tis km a tohle vůbec neznám.
Lebo jazdia cez ciaru, co sa vraj nesmie. Ved na to tam tie ciary su, aby sa neprechadzali. Pri obiehani cyklistu pri smerovke sa to deaktivuje, cize skoro ziadny problem s tym nema ani Skoda.
No asi jsi pan dokonalý a nikdy nejezdíš přes čáru, i kdyby to mělo znamenat, že sejmeš kamion co proti tobě stříhá zatáčku.
Alebo obchadzanie kanalov, jam a vymolov v meste.
Já myslel, že v 50 kmh to nefunguje. Teda vím, že u KIA/H to funguje na 65 kmh.
Pokial viem, v proceede rocnik 2019, mi line asistent zasahoval do riadenia aj pri obchadzani jam pri rychlosti 30km/h a menej. Mozno sa to cadom zmenilo
Řekl bych, že poslední lane assist hyu funguje i v 50 km/h, ale ruku do ohně za to nedám. U Peugeotu je ta hranice cca 70 km/h.
Peugeot i VW taktéž nad 65 km/h.
U Toyoty to je od 0, drží to v pruhu i při popojizdeni v kolonach. Takze ty ryvhlosti se asi s každou generaci budou snižovat.
Ono tohle umí i další automobilky, ale v jiném režimu. Názvy jsou různé, ale vím, že v P508 jsem měl jeden asistent nad 65, který šel vypnout (pinkání od čáry k čáře) a druhý šel zapnout, ale jen společně s adaptivním tempomatem. Ten už sám zatáčel a držel se tam, kdes ho chtěl.
U Pašíka B8 FL je zase po každém startu aktivní "Lane assist" a ten jde snadno vypnout. Ten odpinkává od čar zase někde okolo 65 km/h. A občas 3,14čuje, abych se držel v pruhu. Prát se s ním nemusím, ale když se pospíchá a člověk vykukuje přes čáru na předjíždění, není to tak příjemné, jako bez něj. Občas ho tedy vypnu, ale v cca 80% to neřeším a jedu klidně s ním.
No a pak je zde zapínatelná nadstavba "Travel assist", který slučuje několik asistentů a to už funguje od nuly i ve městě. Ten umí hromadu věcí. Sám zatáčí a drží se ve středu pruhu. Společně funguje jako prediktivní tempomat (nejen podle aut, radaru, kamety a mých pokynů, ale i podle podkladů navigace a GPS). Takže brzdí do zatáček, do kruháčů, včas a v klidu před obcemi a omezeními, pokud jsou v podkladech. Když ne, tak až po přečtení značky kamerou. Má i funkci popojíždění v kolonách do nuly a sám se rozjede někde do 3-5 sekund cca bez zásahu. Při delším stání se umí rozjet 3 způsoby. Buď se dotknu plynu, nebo tlačítka na volantu a nejlepší je fičura s kapacitním volantem, kdy po zastavení sundám ruce z věnce a když se má jet, tak je zase položím na volant a auto se rozjede. K tomu S&S umí nahodit motor ne až dám já pokyn, ale když kamera vidí auto přede mnou, že se pohne, to je super chytrá věc. Panické brždění jsem nezažil ani na dálnici při nepředpisových rychlostech, ale ani v obcích. Sice mi už 2x brzdil u blbě odstaveného auta na krajnici, ale vždy jemně i když zároveň citelně, žádné kopance, šoky a trhání. Rychlost lze modifikovat i u prediktivního tempomatu manuálně, ale podmínkou je vždy ruční zásah v daném úseku. Cítím, že mi auto brzdí před omezením a v tu chvíli ťuknu do čudlíku na volantu a zvolím si o kolik chci být rychlejší. Lze po jednotkách, nebo desítkám km. Když to udělám včas, auto vůbec nezpomalí, nebo jen tolik, kolik mu schválím a pak si zase nastaví správné hodnoty. Tohle mají fakt vymakaný a nelze si stěžovat. Kde jsou čitelné čáry, umí to i docela zakroucené cesty řídit samo a pokud ne, tak hned zařve a já vím, že mám zasáhnout. Prostě stačí jen tak letmo držet volant a vozit se a v případě potřeby zasáhnout.
Dřív jsem nenáviděl všechny asistenty i automatické převodovky. Ale dnes (stárnu a oni se lepší) už rád nechám řadit automat a občas pracovat i asistenty, kteří mi pomáhají hlídat moje chyby a příliš mě neobtěžují. A když chci, tak je vypnu. U Pašíka to naštěstí jde všechno pořád snadno a většina jde nastavit trvale, včetně profilů jízdy atd. Pořád je to vlastně díky bohu ještě normální auto.
U Pašíka B8 FL je zase po každém startu aktivní "Lane assist" a ten jde snadno vypnout. Ten odpinkává od čar zase někde okolo 65 km/h. A občas 3,14čuje, abych se držel v pruhu. Prát se s ním nemusím, ale když se pospíchá a člověk vykukuje přes čáru na předjíždění, není to tak příjemné, jako bez něj. Občas ho tedy vypnu, ale v cca 80% to neřeším a jedu klidně s ním.
No a pak je zde zapínatelná nadstavba "Travel assist", který slučuje několik asistentů a to už funguje od nuly i ve městě. Ten umí hromadu věcí. Sám zatáčí a drží se ve středu pruhu. Společně funguje jako prediktivní tempomat (nejen podle aut, radaru, kamety a mých pokynů, ale i podle podkladů navigace a GPS). Takže brzdí do zatáček, do kruháčů, včas a v klidu před obcemi a omezeními, pokud jsou v podkladech. Když ne, tak až po přečtení značky kamerou. Má i funkci popojíždění v kolonách do nuly a sám se rozjede někde do 3-5 sekund cca bez zásahu. Při delším stání se umí rozjet 3 způsoby. Buď se dotknu plynu, nebo tlačítka na volantu a nejlepší je fičura s kapacitním volantem, kdy po zastavení sundám ruce z věnce a když se má jet, tak je zase položím na volant a auto se rozjede. K tomu S&S umí nahodit motor ne až dám já pokyn, ale když kamera vidí auto přede mnou, že se pohne, to je super chytrá věc. Panické brždění jsem nezažil ani na dálnici při nepředpisových rychlostech, ale ani v obcích. Sice mi už 2x brzdil u blbě odstaveného auta na krajnici, ale vždy jemně i když zároveň citelně, žádné kopance, šoky a trhání. Rychlost lze modifikovat i u prediktivního tempomatu manuálně, ale podmínkou je vždy ruční zásah v daném úseku. Cítím, že mi auto brzdí před omezením a v tu chvíli ťuknu do čudlíku na volantu a zvolím si o kolik chci být rychlejší. Lze po jednotkách, nebo desítkám km. Když to udělám včas, auto vůbec nezpomalí, nebo jen tolik, kolik mu schválím a pak si zase nastaví správné hodnoty. Tohle mají fakt vymakaný a nelze si stěžovat. Kde jsou čitelné čáry, umí to i docela zakroucené cesty řídit samo a pokud ne, tak hned zařve a já vím, že mám zasáhnout. Prostě stačí jen tak letmo držet volant a vozit se a v případě potřeby zasáhnout.
Dřív jsem nenáviděl všechny asistenty i automatické převodovky. Ale dnes (stárnu a oni se lepší) už rád nechám řadit automat a občas pracovat i asistenty, kteří mi pomáhají hlídat moje chyby a příliš mě neobtěžují. A když chci, tak je vypnu. U Pašíka to naštěstí jde všechno pořád snadno a většina jde nastavit trvale, včetně profilů jízdy atd. Pořád je to vlastně díky bohu ještě normální auto.
Cyklista se objizdi se smerovkou, kdyz ji nedáš případně to na tebe zapipa. Žádné praní tam tedy není.
Mne tedy taha volant zpet , kdyz nedam smerovku :D Nejbrutalnejsi zasah mela ta Sklasse to sem se lekl
Malo by to byť permanentne vypnuté a vodič má mať možnosť zapnúť si to napr. na diaľnici, kde to má zmysel - a nie naopak. Takto to človek musí vypínať pred každou jazdou, ak zabudnem, ide to riadne na nervy. Nechápem, ako môžu legislatívne povoliť asistenta, ktorý zasahuje do riadenia kvôli kdejakej čiare na ceste. Neprispieva k bezpečnosti, práve naopak.
Znám to v Hondě a ve Škodovce. Obojí funguje stejně. Jak to zaznamená přejetí čáry snaží se to korigovat směr volantem. To cuknutí samozřejmě jde překonat, ale je nepříjemný, když ti v zatáčce volant sám od sebe cukne To mi prostě vadí, takže to vždycky vypínám. Kdyby to jen svítilo na palubce tak je mi to ukradený. Budíky stejně moc nesleduju. Čumím na cestu :D
Jak říkám, v zatáčce to nijak do řízení nezasahuje.
Když v ní není středová čára, tak samozřejmě ne a taky si nesmíš moc najíždět ke krajnici nebo se tě to snaží házet doleva. Je to prvek výbavy, který bych si připlatil abych ho neměl nebo ho hned u služebních aut vypínám.
No to maji hodně blbě. Jakme točit volantem, automstixky se vypíná udržování v pruhu a aktivuje se jen papání. Ozzman s tím odjel 150km a všiml si toho až na dalnici, že mu to samo vykruzovalo zatáčky.
Jo, cuká to v tý Hondě, ale musí se s tím člověk naučit žít. Díky bohu se to dá v Hondě aktivovat a deaktivovat stisknutím tlačítka na volantu. Jezdím s tím na dálnici, někdy i na okreskách, kdy počítám s tím, že mi do toho bude kecat. Když chci řezat zatáčky, vypínám. Na cyklisty ma daleko větší vliv protikolizní systém, který vas zcela nečekaně, včetně spolujezdce zasekne do pásů panickým brzděním, protože cyklistu vyhodnotí jako překážku.. posledně mě takhle dostal v levotočivé zatáčce,do ktere ustila vedlejší a v ní stalo auto čekajícíci na odbočení na hlavní. Radar koukal dopředu a auto na vedlejší vyhodnotil jako překážku a krásně mi panicky zabrzdil.
Mně to v Mazdě funguje dobře, nereaguje to přehnaně. Ale byly i chvilky kdy jsem zásah nečekal a kdybych nedržel volant oběma, tak nevím.
Mě z principu vadí jakákoliv snaha auta o to řídit, když řídím já. Mělo by to fungovat jen v případech, kdy řidič nereaguje (usne, omdlí) a nemá ruce na volantu.
A nebo mít jednoduše na středovém panelu tlačítka na jednoduché vypnutí každého asistentu zvlášť. Kdo to chce, nechá to, kdo ne, tak "pomačká" co nechce.
já v Mazdě potřebná tlačítka mám. Ale protože Mazda funguje dobře a asistenty také, nic nevypínám. příkladem budiž stop-start, který reaguje pouze na silnější sešlápnutí brzdy, to znamená že já rozhoduji pedálem brzdy zda chci aby motor na semaforech zhasnul.
U Passatu to skutečně musím vypínat a aby se autem dalo jezdit, musím vždy volit režim S.
U Passatu to skutečně musím vypínat a aby se autem dalo jezdit, musím vždy volit režim S.
no, to by byl vzhledem k neustále novým a novým asistentům Boeing :)
No dobrá, tak jedno tlačítko, co ihned otevře dlaždice asistentů v infotainmentu, kde si to člověk odkliká :D
A v čom je to iné?
Vážně tohle potřebuješ vysvětlit? ;-\
kari.laz
To je opravdu překvapení hodné odhalení Sherolockem Holmesem, že mezi motory 1.0 MPI 5M, 1.0 TSI 70kW 5M a 1.0 TSI 81kW 6M bude nejlepší volbou ten poslední :D
Jinak je celkem škoda, že i k tomu 70kW nedávají 6M. Možná kvůli ceně a celkovému odstupu od silnější verze, ale celkově si myslím, že by to byla ideálnější volba pro tento motor.
Zdá se, že Fabka bude novým "rodinným" autem alespoň u nás. Je větší než předchůdce, bude v kombi verzi a s rostoucími cenami si více lidí bude muset s tímto segmentem vystačit.
Zatím se to zdá jako dobrý počin.
Jinak je celkem škoda, že i k tomu 70kW nedávají 6M. Možná kvůli ceně a celkovému odstupu od silnější verze, ale celkově si myslím, že by to byla ideálnější volba pro tento motor.
Zdá se, že Fabka bude novým "rodinným" autem alespoň u nás. Je větší než předchůdce, bude v kombi verzi a s rostoucími cenami si více lidí bude muset s tímto segmentem vystačit.
Zatím se to zdá jako dobrý počin.
rozdil mezi 5M/70kW a 6M/81kW je jen 20tis. jen blazen nevezme 6M/81kW.
navic i v clanku se dozvis, ze rozdil mezi 70 a 81kW je jen v ridici jednotce, takze predpokladam, prvni cesta z autosalonu toho, kde prece jen koupi 70kW pujde k chiptunerovi.
ten rozdil v cene 20tis mezi 5M/70kW a 6M/81kW je podle me jen v ty prevodovce
navic i v clanku se dozvis, ze rozdil mezi 70 a 81kW je jen v ridici jednotce, takze predpokladam, prvni cesta z autosalonu toho, kde prece jen koupi 70kW pujde k chiptunerovi.
ten rozdil v cene 20tis mezi 5M/70kW a 6M/81kW je podle me jen v ty prevodovce
Rozdíl je ještě ve dvouhmotovém setrváku dle článku.
Fabka, toto familierní označení mne děsí.
Jel jsem v tom jen 1x v životě a opravdu stačilo.
Ale teď mám náhradní vůz VW Passat a tedy taky nic moc. Fungování DSG je mi opravdu záhadou. Už jsem se taky naučil používat režim S, protože režim D se chová dle jakéhosi mučícího rituálu ...
Jel jsem v tom jen 1x v životě a opravdu stačilo.
Ale teď mám náhradní vůz VW Passat a tedy taky nic moc. Fungování DSG je mi opravdu záhadou. Už jsem se taky naučil používat režim S, protože režim D se chová dle jakéhosi mučícího rituálu ...
Slovo "Fabka nebo Fábka" by mělo být vyhrazeno homosexuálům.
Homosexuálové jsou levicoví progresivisté ze strany zelených a pirátů, ti jezdí hlavně v Priusu nebo v Tesle, ve Fabii asi těžko.
A číst respektive chápat co čteš, zkusil jsi někdy?
Já znám jednoho nepřiznaného gaye, jmenuje se Roman Horký a jezdí v Priusu. On si to nechce přiznat, ale všichni to už dávno poznali a berou ho takového jaký je.
Vím, že je to nad tvé chápání, ale psát takové nesmysly jako jsi výše uvedl, může jen duševní mrzák.
Vím, že je to nad tvé chápání, ale psát takové nesmysly jako jsi výše uvedl, může jen duševní mrzák.
Uklidni se, praskne ti něco. Koukni u jakých přímých útoků na moji osobu jsi skončil. Přitom ses vmísil do postu/reakce úplně jiných diskutérů, s tebou se tam nikdo nebavil. Začal jsi vykřikovat hned o Priusu, ačkoli já jsem zde o něm nic nenapsal. Ty budeš asi ukázkově vyrovnaná osobnost :-)
Ťaháš za kratší koniec kámo. Skús sa nad všetkým ešte raz zamyslieť. Možno to k niečomu bude, aj keď na Ronaultovu úroveň intelektu nedovidíš. Sorry, kámo, voči tebe je to pán diskutér.
Nevím, jak jiní, ale ty jsi poslední dobou slušně mimo. Buď by jsi si měl odpočinout, nebo na něčem jedeš, protože tvé zcestné komentáře, často úpně mimo téma příspěvku na který reaguješ, kterými se pak ještě oháníš, jestli to diskutující pochopil, jsou u tebe poslední dobou nějaké častější.
Frajirek v tom jel jedenkrát v životě a bude kritizovat ostatní za jejich volbu, nejlépe sedíce v olítané prémiovce
Wine, to jako soudíš vozidlo (jakékoliv) ze zkušeností z jedné jízdy? Aha. Takhle to s tebou je. A mohl bych tě požádat, abys prosím nereagoval na moje příspěvky nebo si mě rovnou hodil na hate list? Já už na tebe reagovat nebudu, slibuju.
Proč vyskakuješ jako čertík z krabičky?
Nemusíš nic slibovat, já nikoho nenapadám kromě zelených ekotrotlů.
Jedna jízda do Ostravy a zpět člověku opravdu dá dost informací o autě.
Pokud se tady budeš snažit předvádět že na levném autě není nic ošizeno, tak se vysměješ sám sobě.
V Irsku mne kamarád svezl Toyotou Aygo a to bylo ještě horší.
PROSTĚ POKUD NEMÁŠ AUTO ZA MINIMÁLNĚ 800 000, JE TO VŽDYCKY STŘEP.
Nemusíš nic slibovat, já nikoho nenapadám kromě zelených ekotrotlů.
Jedna jízda do Ostravy a zpět člověku opravdu dá dost informací o autě.
Pokud se tady budeš snažit předvádět že na levném autě není nic ošizeno, tak se vysměješ sám sobě.
V Irsku mne kamarád svezl Toyotou Aygo a to bylo ještě horší.
PROSTĚ POKUD NEMÁŠ AUTO ZA MINIMÁLNĚ 800 000, JE TO VŽDYCKY STŘEP.
800 000 Kč? A není to málo Antone Pavloviči? To ses na dražší ty socko nezmohl? To bych normálně na tvém místě chodil kanaláma
A kolko das za ten chip ? 10 tisic ? Za priplatok 20tis mas ten vykon + 6kvalt, fakt nevidim dovod kupovat 70kW a 5kvalt a ist s tym na chip.
Mzdy i platy rostou minimalne stejne rychle, jako ceny skodovek, takze na nejaky sesup standartu a houfne migrace z oktavek/scal/karoqu do fabii bych to nevidel.
ACE.
Že oturbený(zatím) nejsilnější motor, nestačí na konkurenci co turba nepoužívá.
a která konkurence to je? Zkus být konkrétnější a prolož to prosím osobní zkušeností s TSi tříválci.
Ač obecně tyhle tříválcové malorážky rád nemm, tak ten motor rozhodně nejede špatně. Celkem by mě ta bezturbová konkurence zajímala, jelikož trend je ten, že všichni mají bezturba jen jako základní motor, kde si nemají mic co vyčítat a pak už turba. Jedině snad Mazda se ještě drží atmo motorů.
Mazda je fajn, ale tam o přímé konkurenci k Fábii nemůže být řeč. Já ať brousím jak brousím, nemohu žádnou přímou atmo konkurenci nalézt. Proto jsem vznesl ten dotaz, chtěl jsem být poučen.
Ty foukané tříhrnky jsou překvapivě použitelné. Sice jsem k nim zpočátku přistupoval s velkou nevolí, ale praxe pak ukázala, že na běžné, ba i občasné svižné ježdění, jsou naprosto dostačující.
Ty foukané tříhrnky jsou překvapivě použitelné. Sice jsem k nim zpočátku přistupoval s velkou nevolí, ale praxe pak ukázala, že na běžné, ba i občasné svižné ježdění, jsou naprosto dostačující.
Ale jo, ono to celkem jede a díky turbu i přes skromný objem celkem v zajímavém spektru otáček. Ale i přes to jsem je na milost nevzal. Nebo lépe řečeno v tomto segmentu mi to nijak nevadí, ale v C už si to představit nedovedu, ačkoli jsem s tím jel například v Octavii a určitě bych neřekl, že to jede špatně. Co už byloženě nedovedu povhopit je, že si tříválec 1,2 kupují lidé například do P5008, ačkoli z toho umí vydolovat až neuvěřitelný výkon na daný objem.
Tady mám už svou čáru a říkám, že raději 96kW z nějaké 1,6 a klidně i víc, než z 1,2 a to nemluvím o 114kW.
Malé motory do malých aut ;-)
Tady mám už svou čáru a říkám, že raději 96kW z nějaké 1,6 a klidně i víc, než z 1,2 a to nemluvím o 114kW.
Malé motory do malých aut ;-)
Rozumím. Nazvěme to, dejme tomu, hmotnostním limitem. Co je nad 1600 kg, mělo by být přece jen poháněno něčím , řekněme, důstojnějším :)
já bych byl tady klidně extrémnější a šel podstatně níže na nějakých max 1200 kg :D
Ale jak říkám, nejde mi o výkon, který ty malorážky umí vydolovat až překvapivě velký, jen bych na ty výkony raději viděl větší motor. Jako například 2.0TSI 140kW, Ideální motor. A i v Caddy mají 2.0 TDI 55kW, to už je trochu až extrém na dnešní dobu, ale mě to přijde sympatičtější z dvoulitru, než z něčeho menšího.
Ale jak říkám, nejde mi o výkon, který ty malorážky umí vydolovat až překvapivě velký, jen bych na ty výkony raději viděl větší motor. Jako například 2.0TSI 140kW, Ideální motor. A i v Caddy mají 2.0 TDI 55kW, to už je trochu až extrém na dnešní dobu, ale mě to přijde sympatičtější z dvoulitru, než z něčeho menšího.
Já musím zůstat u těch 1600 kg, protože Scala :) (služební)
Aha, takže ty jsi měl na mysli maximální celkovou hmotnost. To pak jo. :-)
je to tak, nevešel jsem se do budgetu... jinak bych tam konfiguroval 1.5 TSi samozřejmě :) Ale docela těch 81kW s tou Scalou hejbe.
Jo, hybe, mne na tom TSI nejvic vadi, nebo spis chybi, ze ma charakter spise jako turbodiesel. Ale na normalni jizdu to ve Scale jede obstojne.
Nájezd na dálnici v pohodě, těch 200 nm krouťáku v pohodě, když je nejhůř, tak si podřadím, popojíždění v kolonách taky bez skákání přes kaluže. Jo, je to zkrátka civilní auto, docela pohodlné a cítím se v tom dobře. MPS hovězí dobu mám už dávno za sebou :)
Ted z hlavy mne napadá snad jen 1.5 yaris
Ten je prťavější, než tahle nová Fábka. Ovšem jsem rád, žes ho připomenul. To je nezničitelnej prcek.
Jak můžete tvrdit, že je nezničitelný, když ho zrovna začali vyrábět...o tom si povíme za 10-15 let
Yaris? Ten je tu už mnoho let přece. Ano, nový model nedlouho, ale já ho mám zafixovaného jako nezničitelný vozík. Dělal mi (nám) společnost několik let jako přesouvadlo pro rohlíky a jiné městské akce a krom garanček neznal servis. Primárně to byl vozík pro moji nepříliš řidičsky zdatnou ženu a co ten si nechal líbit...
Takže určitě měl najeto půl milionu kilometrů, když se s ním jezdilo pro rohlíky, viď? Nejen v rámci jedné generace, ale klidně jednoho modelového roku může dojít ke změně dílů, ale tobě je jasné, že to bude nezničitelné auto.
Chlape, mám Yaris rád... podělil jsem se o to proč, žádnou predikci ohledně kvality/životnosti současného modelu jsem nevyslovil. Ale když srovnám všeobecně životnost a odolnost automobilů od roku 1988 (kdy jsem obdržel ŘP a koupil si svůj první automobil), tak věř mi nebo ne, každé další auto bylo lepší a lepší... odolnější, spolehlivější, bezpečnější, svižnější, pohodlnější...
PS: za 6 let 130k km měl ten Yaris nalítáno... Praha a Střední Čechy.
PS: za 6 let 130k km měl ten Yaris nalítáno... Praha a Střední Čechy.
Velikost tu snad neřešíme, ale motor v B segmentu.
Nemám v hlavě parametry, ale sotva tam půjde napsat, že by něj 1.0TSI nestačilo. Abys přesvědčivě smáznul slušný litrový turbo, potřeboval bys hodně dobrej atmo dvoulitr.
Tak Mazda 3 má i 150koňí v 2l atmo tak snad by fabiu se 110 koňmi dalo aspoň o 1sec z 0-100
No však jo - Mazdí dvoulitr má v top specifikaci 210Nm@4000 a 121kW, v MX-5 ještě více. U takovýho motoru už se dá napsat, že tu 1.0TSI přesvědčivě smázne, nebo naopak, že na něj 1.0TSI jasně nestačí.
Když vezmeš nějakou atmo 1.5, tak se sice dostaneš klidně někam ke 100kW, ale zase s krouťákem cca. 150Nm, takže to ve finále při běžném užívání bude sotva remíza.
Když vezmeš nějakou atmo 1.5, tak se sice dostaneš klidně někam ke 100kW, ale zase s krouťákem cca. 150Nm, takže to ve finále při běžném užívání bude sotva remíza.
Pravdu díš, na tu jsem si ani nevzpomněl a přitom zrovna tuhle verzi považuji za nejlepší volbu v Yarisu.
1,5R3 92kW (0-100km/h 9.0s)
Tady Toyotě tleskám ve stoje za nabídku tohoto motoru.
1,5R3 92kW (0-100km/h 9.0s)
Tady Toyotě tleskám ve stoje za nabídku tohoto motoru.
No tak ono jí zase tak moc není že? Mazda a Toyota třeba, zrychlení 0-100 zvládá 66kW u Mazda stejně jako 81 u Škody, co je na tom přehlédnutelného? Když koukám na spotřebu jak Fabie jezdí lehce přes 5, ot je clekem bída, s Mazdou mám 5 když jezdím hodně nad limity,vytáčím motor často předjíždím atd., běžná jízda do práce je lehce přes 4. Ale je pravda, že spotřebu hodně dělá ta jednotka mezi volantem a sedačkou.
Mazda a Fábia... tohle je srovnatelná konkurence? Který model Mazdy máš na mysli ( jen pro pořádek, jsem léta zákazníkem Mazdy a jednu trojku 2.0 rv 2015 právě dojíždím). Toyota? Možná ten již zde zmiňovaný Yaris. Ale jinak teda moc dalších srovnatelných značek a modelů nevidím.
B segment ve kterém je jak Mazda 2 tak Fabka
Rozumím ti, ale kvalitativně - zpracováním a technikou a jízdními vlastnostmi - je mazda2 o mílový krok před Fábií (přesněji před současnou Fábií, jaká je nová Fábia vědí jen automobiloví novináři.) A ta Ma2 je strašlivě prťavá.
Jasně chápu, velká není, taky jsem ji koupil před lety s tím že jezdím max. ve dvou a na dovolenou se s přítelkyní zbalíme do jedný větší tašky, takže kufr nebo zadní sedačky neřeším. Rozvor má furt ještě o fous větší, než nová Fabka a s tím i slušně vyvážené jízdní vlastnosti, po šesti letech zatím prskla jen jedna zadní žárovka a to mi vyhovuje, když bych chtěl v segmentu větší prostor, budu určitě vybírat jinde.
Mazda je Mazda. Svébytná značka a víš naprosto přesně, za co platíš. Na Mazdy nedám dopustit - krom teda těch dieselových.
Hm... jo?
Takhle, já mám Mazdy rád... ale třeba nová trojka si u mě obhajuje tu cenu dost těžko - torzka vzadu, SkyX zůstává za očekáváním, 121kW dvoulitr je fuč... ještě tak v sedanu dejme tomu, to vypadá jako o půl třídy větší auto a má šmrnc...
Takhle, já mám Mazdy rád... ale třeba nová trojka si u mě obhajuje tu cenu dost těžko - torzka vzadu, SkyX zůstává za očekáváním, 121kW dvoulitr je fuč... ještě tak v sedanu dejme tomu, to vypadá jako o půl třídy větší auto a má šmrnc...
To je v pořádku Martine, ono když několik dekád čekáš na další MPS a Mazda tě motivuje k velkému očekávání při představování nových technologií a ono se nakonec žádné překvapení nekoná, tak to je jeden pak zklamanej. Mazda chce být (a je) jiná. Chápu tě. Pro mě je to pořád ale úleva, když si sednu do Ma3 (2.0 2015) a jdu se zakousnout do zatáček na Konopišťsku... nové modely ale moc neznám. Projížděl jsem jen Ma3 v sedanu a jednoduše řečeno, zjistil jsem, že už ji nepotřebuji. Ale protože se mnou byla Mazda posledních 20 let mého řidičského života, tak na ni nedám dopustit. Přicházela vždy s něčím výjimečným.
Problém je, že trojka zdražila a zároveň šla dolů (papírově, viz torzka) s technikou i (pocitově - dle recenzí viz SkyX) s motorizacemi... minimálně tedy nedošlo ke zlepšení proti čistému dvoulitru.
Ta minulá generace trojky za mě taky fajn... kdybych chtěl hb a ne kombík. Vlastně... už když jsem nekoupil šestku v kombíku jsem říkal, že by auto pro mě byla trojka v kombíku s 2.5G MT... nebo nakonec i tou 2.0G 121kW MT. Ten dvoulitr v šestce je ale nepřesvědčivý.
Interiér je špička, jízdně i řízením to určitě bude pořád dobré... ale za ty prachy...
Ta minulá generace trojky za mě taky fajn... kdybych chtěl hb a ne kombík. Vlastně... už když jsem nekoupil šestku v kombíku jsem říkal, že by auto pro mě byla trojka v kombíku s 2.5G MT... nebo nakonec i tou 2.0G 121kW MT. Ten dvoulitr v šestce je ale nepřesvědčivý.
Interiér je špička, jízdně i řízením to určitě bude pořád dobré... ale za ty prachy...
Chtěl jsem se rozepsat... ale nakonec to zkrátím. Insignia byla (a stále je) vynikající volba. Mazda by nějaké to benzínové turbo přeci jen nabídnou měla. Nenabídne, neobhájí si cenu. Tak to je.
Iudex koupil tu 2.5G za hodně dobré peníze... když už není nutně v nejvyšší výbavě, tak ta šestka 2.5G je pořád zajímavá volba. Pro mě jako staromilce je škoda, že místo výborného manuálu tam je průměrný automat... ale pořád jedna z top voleb. Jsem zvědavej na tu novou (ale obávám se, že to bude cenově jinde).
Mazda 2 je ale fakt maličké auto, proti nové Fabii jako o třídu menší - a to bez jakéhokoliv přehánění! :-O
No tak zase se nebudeme úplně houpat. Mazda 2 Sky G je určitě rovnocenným soupeřem, ale ve stejně výkonných variantách.
90PS vs 95PS je to víceméně vyrovnané. Mazda je o něco málo lepší 0-X, ale v pružnosti zase dokáže fabia využít turba.
https://zeperfs.com/…uel5685-7541.htm
Víceméně to samé je v případě 115PS vs 110PS, kde je to vyrovnané
https://zeperfs.com/…uel5642-7509.htm
V případě slabšího SkyG a silnějšího TSI 90PS vs 110PS už Mazda není vyrovnaná a ztráci více či méně ve všech disciplínách
https://zeperfs.com/…uel5685-7509.htm
Každopádně Mazda 2 Sky G je v podobě výkonných variantách naprosto rovnocenná a sám bych upřednostnil větší atmo (navíc R4) před foukaným 1.0 R3.
I tak je nadále mým favoritem v "Béčkové konfekci" 1.5 v Yarisu i přes to, že to je R3.
90PS vs 95PS je to víceméně vyrovnané. Mazda je o něco málo lepší 0-X, ale v pružnosti zase dokáže fabia využít turba.
https://zeperfs.com/…uel5685-7541.htm
Víceméně to samé je v případě 115PS vs 110PS, kde je to vyrovnané
https://zeperfs.com/…uel5642-7509.htm
V případě slabšího SkyG a silnějšího TSI 90PS vs 110PS už Mazda není vyrovnaná a ztráci více či méně ve všech disciplínách
https://zeperfs.com/…uel5685-7509.htm
Každopádně Mazda 2 Sky G je v podobě výkonných variantách naprosto rovnocenná a sám bych upřednostnil větší atmo (navíc R4) před foukaným 1.0 R3.
I tak je nadále mým favoritem v "Béčkové konfekci" 1.5 v Yarisu i přes to, že to je R3.
Smutné by to možná bylo. Ale není to pravda. Naopak pokud umíš číst, je na ten motor dost chvály ve spojení s manuálem.
AurisHSD
To bude hit v ČR u v Německu
V té nové šedé to vypadá fajn, šuplík v loketce taky pěkný. Ten klíček mohli dát z O4. 70kW Style plus bude nejprodávanější.
V té nové šedé to vypadá fajn, šuplík v loketce taky pěkný. Ten klíček mohli dát z O4. 70kW Style plus bude nejprodávanější.
topten
nebo 440tis ve style by nebyla zas az tak spatna volba
bohuzel s povinnym DSG ve style to bude 480tis
klidne at mezi manualem a DSG daj rozdil treba jen 20tis, ale at daj manual i do 1.5
bohuzel s povinnym DSG ve style to bude 480tis
klidne at mezi manualem a DSG daj rozdil treba jen 20tis, ale at daj manual i do 1.5
Za cenu 300 000 by to bylo odpovídající. Cokoli nad je vydírání.
....nedaj....protože emise a homologace..... ;-\
ve scale, kamiqu, kodiaqu a supu zere 1.5tsi v manualu papirove min nez s dsg.
v karoqu stejne a v O4 zere dsg malicko min, zrejme diky e-tech, ktery v manualu neni
v karoqu stejne a v O4 zere dsg malicko min, zrejme diky e-tech, ktery v manualu neni
Ano, ale oni pravděpodobně tu 1.5 prodávat nechtějí, je to moc velká přítěž. Tak ji dají s DSG a až vyprodají přípustnou kvótu, zase ji stáhnou.
Přesně tak, manuál u 1.5 TSI by byla lahůdková verze, ale dokud se bude nabízet Scala, Fabia ji nedostane... :-O :-(:-(:-( :no:
WinDiesel
... žádný.
Nejlepší litrový motor je v sekačce na trávu...... :-!
Nezatracoval bych ho ani v motorkách :D
Řekl někdo, komu hnije v garáži šestiválec, ale přes půl republiky raději jezdí v nákupní tašce Yarisovi s podstatně horšími dynamickými parametry než mají tyhle 1.0 TSI
Na dálku vzít malé auto s malým motorem místo větší auto s větším motorem? To nedává moc smysl :D
Hele Rone s tou tvou silenou objajobou “Fábky” uz to zacina byt jako Pan Horky s Priusem :D jasne, ze to jede a do stovky fakt svizne, jasne, ze starej Yaris vvti ji neujede, ale ty se tady rozcilujes jak kdyby si mel u Skodovky akcie :D Máš ?:D
Asi sa sem chodí vyventilovať (čím netvrdím, že píše zle, aspoň to tu trochu ožije). Popravde, nebyť Teba, Mikesusa, Emela, tu a tam Ronaulta a pár ďalších normálnych ľudí, nebol by (okrem tej ventilácie) vôbec žiadny dôvod sem chodiť.
Já se rozčiluju? Kde? To mi ukaž? Umravňuju tady křiklouny. Já ji i někde obhajoval? Kde? Ukaž?
Nastavuju zrcadlo, to ano. Protože zrovna praděda to potřebuje nejvíce, tříválec je leda do sekačky, v garáži má 130i, ale jezdí všude Yarisem s ještě menším výkonem... To je prostě trapné a k smíchu nevidět si na špičku nosu.
Stejně tak to psal kdysi GTI, všichni tady plivali na nová auta, ale jeden bazarový kovboj vedle druhého...
Nastavuju zrcadlo, to ano. Protože zrovna praděda to potřebuje nejvíce, tříválec je leda do sekačky, v garáži má 130i, ale jezdí všude Yarisem s ještě menším výkonem... To je prostě trapné a k smíchu nevidět si na špičku nosu.
Stejně tak to psal kdysi GTI, všichni tady plivali na nová auta, ale jeden bazarový kovboj vedle druhého...
No, tady me, to bylo rypnuti na nase starsi diskuze , sorry :D To neres… Vzdy tu byla vetsina, co ma doma nejmene sestivalec …. Nebo vlastne nema, sle chteli by ho o v Citigo, ze se jeste divis :D Ale nesouhlasim s tim posuzovat nekoho podle toho, jestli si koupil auto nove ci bazarove, to je ubohe a nevhodné zvlaste od slusnych diskuteru, protoze debilni nazor muze mit i kupec noveho auta… podivej na Wina.
Ozzy, kvantita a kvalita je něco jiného, aneb čti co píšu!
Já neposuzuji podle toho, kdo má nové a kdo ojeté, mimochodem sám jsem jedno kupoval nové a druhé ojeté, jen poukazuji na ty věčné kritiky nových malých aut a jejich kupců, ale většinou od těch, co jezdí sotva v olítané prémiovce po třetím majiteli nebo sockou s měsíčníkem
Já neposuzuji podle toho, kdo má nové a kdo ojeté, mimochodem sám jsem jedno kupoval nové a druhé ojeté, jen poukazuji na ty věčné kritiky nových malých aut a jejich kupců, ale většinou od těch, co jezdí sotva v olítané prémiovce po třetím majiteli nebo sockou s měsíčníkem
Emel
Nejpřekvapivější je část o spotřebě. Dala se čekat o něco lepší spotřeba u silnější verze, ale aby v půlce trasy byl rozdíl 0,8l, to je dost extrém. Možná ta větší kola... nebo prostě "chyba měření". Těch 0,4l na konci už je uvěřitelnějších a vlastně to asi znamená, že druhá půlka se jela s +- stejnou spotřebou.
starý_kluk
Klobouk dolů před lidmi kolem Ing. Martina Hrdličky co dokázali v dnešních emisních podmínkách.!!!
motor je nemecky, takze robrat z kamiona a namontovat do kasne zase take velke hrdinstvo nie je :)
twistedLSD
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ty máš asi nějaký problém se sebeovládáním? Nevyzrálá osobnost nebo v reále tě nikdo neposlouchá a jsi bezvýznamná nula? Prostě jestli normálního dospělého člověka nezajímá článek o Fabii, tak ho nečte a nereaguje na něj, ale tebe asi nějaký vnitřní potlačený méněcenný hlas nutí....
To nevím, ale cosi jsem zaslechnul o Freudovské sebeprojekci.
johny555
v atmosféře (takže s podstatně menším točivým momentem v nejvyužívanějších otáčkách než veškeré oturbené motory) a obyčejným lidem to zas tak nevadilo. Takže důchodce, který doteď jel 20 let starou Fóbii 1.4 a nyní si koupí 1.0 70 kW to bude obrovský skok dopředu a bude mít smrt v očích, protože to pojede jako blázen.
Pro ty co jezděj v Oktávkách 2.0 TDI je tento článek bezpředmětný, protože si nikdy žádnou Fóbii už nekoupí.
Pro ty co jezděj v Oktávkách 2.0 TDI je tento článek bezpředmětný, protože si nikdy žádnou Fóbii už nekoupí.
S tímto názorem, který vidí 90% trhu, tady nepochodis. Tady se žije v tom, že do malého auta do města všichni potřebují 200 koní a šestiválec
Cituji "maximální rychlost činí 179 km/h, takové auto se tedy hodí spíše do města, pro důchodce"
S 59KW se dá jet i po dálnici.Problém v dlouhém dálničním stoupání, kdy je dobré zpomalit na 125, ale jinak to 130 jede taky.
Souhlasím s autorem, pro mě je důležitý ten 6ti kvalt.
S 59KW se dá jet i po dálnici.Problém v dlouhém dálničním stoupání, kdy je dobré zpomalit na 125, ale jinak to 130 jede taky.
Souhlasím s autorem, pro mě je důležitý ten 6ti kvalt.
Chce to vidět průběh momentu s otáčkami.
U 20 let starého atm. motoru Fiat 1242 ccm s původními 63 kW a později kvůli emisím s 59 kW, jako tento nový škodovácký 1,0 MPI, byl plochý moment od 2000 ot./min, který na 3500 ot./min ještě narostl a držel se až k 5500, kde pomalu klesal za 6000 ot./min - pocitově člověk cítil, že M neví, kdy má přestat. Dálniční rychlost 130-140 km/h s ním Brava drží na 5. stupni po celou D1. (Maximálka je psaná 170 km/h, ale na rovině zrychluje v pohodě ještě dál.)
Od tohoto fiaťáckého 4-válcového motoru se 4-mi ventily na válec beze všech jejich regulací se všichni potom učili. Jeden z posledních takových je dnes 1,6 Hyundai, ale i jeho 1,2.
Ale tento škodovácký 1,0 MPI je v dnešních hystericky přísných emisních podmínkách zázrak - opakuji: bylo by dobré vidět křivky M a P s n.
Poznámka: u atm. motoru je třeba setsakramentsky do hloubky rozumět spalování. U přeplňovaného se nedostatky přeplňováním překryjí. Je to možné dnes běžně vidět. Proto je 1,0 MPI takový zázrak..
U 20 let starého atm. motoru Fiat 1242 ccm s původními 63 kW a později kvůli emisím s 59 kW, jako tento nový škodovácký 1,0 MPI, byl plochý moment od 2000 ot./min, který na 3500 ot./min ještě narostl a držel se až k 5500, kde pomalu klesal za 6000 ot./min - pocitově člověk cítil, že M neví, kdy má přestat. Dálniční rychlost 130-140 km/h s ním Brava drží na 5. stupni po celou D1. (Maximálka je psaná 170 km/h, ale na rovině zrychluje v pohodě ještě dál.)
Od tohoto fiaťáckého 4-válcového motoru se 4-mi ventily na válec beze všech jejich regulací se všichni potom učili. Jeden z posledních takových je dnes 1,6 Hyundai, ale i jeho 1,2.
Ale tento škodovácký 1,0 MPI je v dnešních hystericky přísných emisních podmínkách zázrak - opakuji: bylo by dobré vidět křivky M a P s n.
Poznámka: u atm. motoru je třeba setsakramentsky do hloubky rozumět spalování. U přeplňovaného se nedostatky přeplňováním překryjí. Je to možné dnes běžně vidět. Proto je 1,0 MPI takový zázrak..
Hyundai kopcil japonske 2 vackove motory, kedysi este legalne v kooperacii s mazdimi 1.5 16V DOHC, ktore snad skopirovala cela Korea vratane Dáéwú.
S tym MPi suhlasim, je fajn ze taky motor bez DPF dnes niekto vyraba, parametre ma velmi slusne na mesto a kludne okresky to bude super...
Fiatia fire 1.2 16V je skvela, mne sa velmi pacila aj zvukovo a jemnym behom, dobra bola aj 8V verzia. Akurat, ze tej 16ke odchadzali riadiacky uz od novoty.
S tym MPi suhlasim, je fajn ze taky motor bez DPF dnes niekto vyraba, parametre ma velmi slusne na mesto a kludne okresky to bude super...
Fiatia fire 1.2 16V je skvela, mne sa velmi pacila aj zvukovo a jemnym behom, dobra bola aj 8V verzia. Akurat, ze tej 16ke odchadzali riadiacky uz od novoty.
myslel si urcite kooperaci s Mitsubishi ala .. Lancer vs Lantra kde byly jednotky 4G61
KIA Séphia 1.5 16V mali Mazdie nie ? https://en.wikipedia.org/wiki/Kia_Sephia
Co sa tyka novsich 1.4CVVT a 1.6CVVT to su nepriznane kopie klasickych hondich, mazdich, nissanich, toyto atd 2 vaciek.
Co sa tyka novsich 1.4CVVT a 1.6CVVT to su nepriznane kopie klasickych hondich, mazdich, nissanich, toyto atd 2 vaciek.
Jj, starý dobrý FIRE! Bez jakéhokoliv přehánění GENIÁLNÍ (a při slušném olejovém servisu prakticky věčný) motor! :-) :yes: :yes: :yes:
Nevím, jestli tento motor byl FIRE, nezničitelné rozvody údajně neměl. Ale mrzí mě, že jsem do něj nešel. Tehdy jsem chtěl něco úsporného, spolehlivého a levného, tak jsem vzal 1.2 8V FIRE, která mi ale brzy přestala stačit.
Ono nejde o to, že ten litr má nadpůměrných 59 kW a maximálku 179 km/h.
Jde o to, že málokterý důchodce to bude vytáčet někam k 6000 otáčkám, takže v praxi to bude línější než klasické důchodcovské Fabie 1.4 MPI 44 kW, které mají mnohem lepší zátah v nejvyužívanějších nízkých a středních otáčkách.
Jde o to, že málokterý důchodce to bude vytáčet někam k 6000 otáčkám, takže v praxi to bude línější než klasické důchodcovské Fabie 1.4 MPI 44 kW, které mají mnohem lepší zátah v nejvyužívanějších nízkých a středních otáčkách.
Tak tragicke to nebude, iste nemaju maximum nm niekde v 2500ot ako to mali 1.4 MPI, ale nad 3000ot to pojde v pohode. Opat to kazi ten obstarozny 5kvalt, mat to kratsi 6kvalt zije sa s tym omnoho lepsie.
Je to jiný způsob jízdy. Klidná jízda nepotřebuje vytáčet. A v předjíždění překvapuje, jak bez řazení auto pořád zrychluje a s vyššími otáčkami dokonce přibývá síly. Je to velmi příjemné.
Navíc je klidná jízda velmi úsporná, protože částečné zatížení je pro tak malý motor zatížení poměrně větší, a tedy blížící se blíže nejmenší možné spotřebě (v diagramu P-ot.)
Navíc již zmíněný první takový motor - Fiat 1242 - byl jak co do M, tak i P lepší než 1,4, kterou nahradil. Při jízdě tehdy nikdo nechtěl věřit, že nejede s novou 1,4. Ze zkušenosti s ním vím, že zrychluje odkudkoliv.
A tady jde po 20-i letech o motor ještě menší - jen 1 litr - a se stejným výkonem 59 kW, jako ten 1242 od Fiatu a s dnešními omezeními CO2 !!! Opravdu, klobouk dolů.
Ponámka: Fiat má nyní také atm. motor 1,0 = FireFly (ale Mild Hybrid).
Navíc je klidná jízda velmi úsporná, protože částečné zatížení je pro tak malý motor zatížení poměrně větší, a tedy blížící se blíže nejmenší možné spotřebě (v diagramu P-ot.)
Navíc již zmíněný první takový motor - Fiat 1242 - byl jak co do M, tak i P lepší než 1,4, kterou nahradil. Při jízdě tehdy nikdo nechtěl věřit, že nejede s novou 1,4. Ze zkušenosti s ním vím, že zrychluje odkudkoliv.
A tady jde po 20-i letech o motor ještě menší - jen 1 litr - a se stejným výkonem 59 kW, jako ten 1242 od Fiatu a s dnešními omezeními CO2 !!! Opravdu, klobouk dolů.
Ponámka: Fiat má nyní také atm. motor 1,0 = FireFly (ale Mild Hybrid).
A jak bys ten šestikvalt zkrátil?
Co jsem se díval na zpřevodování předchozího 1.0 MPI 55 kW, tak jednotlivé kvalty na sebe těsně navazují. Při přeřazení v červeném pásmu otáčkoměru to z 1 na 2 (40 km/h) spadne na 4000 otáček, z 2 na 3 (80 km/h) na 4300 otáček, z 3 na 4 (120 km/h) na 4800 otáček a z 4 na 5 (160 km/h) na 5200 otáček a pětka pak dosáhne maximálky (180 km/h) těsně před červeným pásmem (6000 otáček). Zpřevodování je z mého pohledu OK tak, aby šlo z motoru opravdu vyždímat maximum, motor je vždy nad 4000 otáčkami, tzn. neustále nad 40 kW.
Problém je, že typický uživatel to bude mít přesně naopak, ten bude skoro vždy nejpozději v 4000 otáčkách řadit.
Co jsem se díval na zpřevodování předchozího 1.0 MPI 55 kW, tak jednotlivé kvalty na sebe těsně navazují. Při přeřazení v červeném pásmu otáčkoměru to z 1 na 2 (40 km/h) spadne na 4000 otáček, z 2 na 3 (80 km/h) na 4300 otáček, z 3 na 4 (120 km/h) na 4800 otáček a z 4 na 5 (160 km/h) na 5200 otáček a pětka pak dosáhne maximálky (180 km/h) těsně před červeným pásmem (6000 otáček). Zpřevodování je z mého pohledu OK tak, aby šlo z motoru opravdu vyždímat maximum, motor je vždy nad 4000 otáčkami, tzn. neustále nad 40 kW.
Problém je, že typický uživatel to bude mít přesně naopak, ten bude skoro vždy nejpozději v 4000 otáčkách řadit.
Je fakt, ze ten atmo liter mal kratke prevody, 1.0TSi 70kW ich bude mat dlhsie, to co som pisal bude platit asi skor pre nu.
lamal
Priplatit si 20tisic za silnejsi liter s M6 je snad samozrejmost. Nechapem uvazovanie o kupe 70kW 5kvaltu a pak chiptuningu za 10-12 tisic, to setri peniaze akurat koncernu v moznosti vyuzivat vybehovy 5kvalt a usetrit za 2hmotu.
Město, popojíždění pár km do práce po hadovité okresce třetí třídy... Tam ten výkon nepotřebuješ a tu šestku nevyužiješ... já tomu naopak rozumím (ale nechtěl bych ho).
Nejde len o vykon ale o 5kvalt, hoblovanie spojky, klepanie a neustale podtoceny liter je do mesta a na kolony peklo, je to 20 tisic ! :D Ved tam p. Mička pise jasne, ze si musis podradit do 1cky v krizovatke aj ked mas nizku rychlost... to je do mesta des, poznam to z 1.6 Tdi a ten vladze o triedu viac nez fukany liter v pasme najnizsich otaciek.
no jo, ale pak se tomu majiteli rozsype ten dvouhmoťák...
Vím co myslíš, ale tohle zacházení/technika jízdy u vozíku s nájezdem 5000 km/rok lze normálně přežít. Přece jen lidé, co si koupí ten levnější motor, jedou nějakou delší trasu možná tak na dušičky.
Vím co myslíš, ale tohle zacházení/technika jízdy u vozíku s nájezdem 5000 km/rok lze normálně přežít. Přece jen lidé, co si koupí ten levnější motor, jedou nějakou delší trasu možná tak na dušičky.
S tym suhlasim k 1.0 MPI bez turba, budis ta lepsie znasa plynuly nastup krutiaku od najnizsich ot ako kazda atmosfera, ale k turbo litru ? S atmo mozno realne niekto najazdi 5000km /rok. Aj Dacia ma s turbom v Sandere 6kvalt !
Fabia je stale plnohodnotnejsie auto a aby momentalne 2 z 3 motorizacii mali 5kvalt to je pravek.
Fabia je stale plnohodnotnejsie auto a aby momentalne 2 z 3 motorizacii mali 5kvalt to je pravek.
Třeba budu kamenován, ale já u šestikvaltu používám pětku jen velmi, velmi sporadicky. Šupnu ze 4 přímo na 6 a jede se :)
Nicméně s tvou argumentací vesměs souhlasím...
... a ten pravěk někteří jedinci (bohužel) přímo vyžadují :D
Nicméně s tvou argumentací vesměs souhlasím...
... a ten pravěk někteří jedinci (bohužel) přímo vyžadují :D
Tohle bych osobně nedělal... nejsem v tomhle teda technicky kovanej, ale mám někde v hlavě, že by se to synchronům nemuselo (při dlouhodobé aplikaci) líbit.