Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW X5 xDrive40d – Co chtít víc?

BMW loni muselo dát sbohem vznětovému šestiválci se čtyřmi turbodmychadly, známému pod obchodním označením M50d. Roli vrcholného dieselu převzala jednotka 40d s mildhybridní technologií, kterou najdeme také v X5.
Zpět na článek
28. 8. 2021 19:38
28. 8. 2021 19:54
28. 8. 2021 20:12
29. 8. 2021 00:02
29. 8. 2021 01:22
28. 8. 2021 21:37
28. 8. 2021 22:44
28. 8. 2021 23:01
29. 8. 2021 01:03
29. 8. 2021 02:26
29. 8. 2021 09:35
29. 8. 2021 10:00
29. 8. 2021 10:17
29. 8. 2021 10:19
29. 8. 2021 10:27
30. 8. 2021 08:13
29. 8. 2021 12:38
29. 8. 2021 14:08
29. 8. 2021 15:42
29. 8. 2021 16:00
29. 8. 2021 23:11
29. 8. 2021 17:20
29. 8. 2021 20:37
29. 8. 2021 14:01
29. 8. 2021 13:37
29. 8. 2021 14:05
28. 8. 2021 23:38
29. 8. 2021 08:57
29. 8. 2021 09:19
28. 2. 2022 19:18
Avatar - Amaterasu
28. 8. 2021 19:07
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
10
28. 8. 2021 21:33
Re: Dobrý ale co chtít víc je jasný
Kdyby blbost nadnášela, tak se tady Amaterasu vznáší jak holubička... :-O :no:
Avatar - Jerry.Gunman
29. 8. 2021 10:08
Re: Dobrý ale co chtít víc je jasný
Tak to víš - jakmile bude možno debilitu přetransformovat v něco užitečného, pak bude stačit Kylii + HaMuňkuSakra + AmatéraNaWocasu zapojit do sítě - a energetická soběstačnost Evropy je na nejbližších 100 let zajištěna

Fakt by mne zajímalo, pod kolika dalšími nicky (přezdívkami) tu tahle nicka (nula) ještě exhibovala, exhibuje a exhibovat chce... Win Admin? Petr Czizek? Falešný WinDizl?

Podle toho, kolik "palců dole" a "palců hore" se objevuje u určitých příspěvků - a jak rychle se objevují, tak odhaduji, že se o tohohle exota / téhle exotky jedná o nějakých 5 nebo 6 účtů + několik dalších, zjevně falešných, které redakce občas proklestí
;-) ;-) ;-)
29. 8. 2021 11:35
Re: Dobrý ale co chtít víc je jasný
Má tady tři účty a používá jeden. Windiesel je zcela jiný druh exota. Dřív jsem ho/jí blokoval, fakt je, že píše hodně zajímavých věcí, horší je styl, jakým diskutuje - poněkud urputně. Každopádně, obohatí mě víc, než odkazy na autoforum a elektrohejty.
Kdo je nicka a nula... to nechám na ctěném publiku.
Avatar - Amaterasu
29. 8. 2021 11:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - ArezWarez
29. 8. 2021 12:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
29. 8. 2021 12:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - ArezWarez
29. 8. 2021 12:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
29. 8. 2021 12:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 8. 2021 02:54
Re: Dobrý ale co chtít víc je jasný
Předpokládám, že sám máš účet jediný a letitý :-) :yes:
Avatar - ArezWarez
30. 8. 2021 09:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JirkaVejrazka
28. 8. 2021 19:21
Nejoptimalnejsi otacky?
Prosim opravte si "nejoptimalnejsi". Takove slovo neexistuje,je to nesmysl.
Rozbalit vlákno
11
28. 8. 2021 19:46
Re: Nejoptimalnejsi otacky?
Slyšel jste někdy mluvit politiky? Chápete, ti co rozhodují a určují směr lidstva. Mluví hezky, spisovně, řeknou spoustu hezkých slov, ale přitom člověk poslouchá psychopata. Můžete ocenit slovo, kterému my všichni rozumíme a je pravdivé, i přesto, že není dle regulí? Děkuji.
Avatar - honzaHK
28. 8. 2021 20:00
Re: Nejoptimalnejsi otacky?
Nejoptimálnější je slovo, které samozřejmě existuje. Jeho užití v textu je sporné, ale obecně pokud porovnáváš jeden atribut v určité množině, tak v jejím rámci může ten jeden daný atribut být nejlepší (nejoptimálnější), přičemž ten absolutně nejlepší atribut (optimální) v množině není.

Mimochodem, "Takové slovo neexistuje,je to nesmysl.". Oprav si to, za interpunkci patří mezera. :-[]
Avatar - Amaterasu
28. 8. 2021 20:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - honzaHK
28. 8. 2021 20:20
Re: Nejoptimalnejsi otacky?
Není to špatně, při porovnání ne.
Avatar - JirkaVejrazka
28. 8. 2021 20:52
Re: Nejoptimalnejsi otacky?
Beru, ze slovo muze existovat, pravidla s tebou zjevne souhlasi :) Ale jeho pouziti v clanku je proste spatne, to mi nevymluvis :)
Avatar - JirkaVejrazka
28. 8. 2021 20:49
Re: Nejoptimalnejsi otacky?
Za mezeru za carkou se omlouvam, muze za ni drobek v klavesnici :/
Avatar - Jerry.Gunman
28. 8. 2021 21:10
Re: Nejoptimalnejsi otacky?
Optimus (latinsky) znamená nejlepší
Čeština stupňuje pomocí přípon (obvykle druhý stupeň) a předpon (obvykle třetí stupeň)
Tedy nejoptimálnější, přeloženo z novinářštiny do lidštiny, znamená nejnejlepšejší :D

To nám ten jazyk krásně košatí a bují, co? :D :D
Avatar - Mikesus
29. 8. 2021 01:31
Re: Nejoptimalnejsi otacky?
To je jako kdyby tvůj postřeh nebyl ideální, ale ideálnější, možná nejideálnější :-[]
Avatar - Jerry.Gunman
29. 8. 2021 09:49
Re: Nejoptimalnejsi otacky?
:yes: :yes: :yes:
Ale bohužel, tohle jazykové zvěrstvo (nejideálnější) se občas používá :-O :-O :-O
Avatar - fOE
29. 8. 2021 10:03
Re: Nejoptimalnejsi otacky?
Obcas? Ja mam pocit ze je to stale castejsi, a za me je to stejne zverstvo jako v posledni dobe tak popularni davani koncovek za cisla, ktere tam nemaji co delat, ala "ve 14ti letech". Timhle se teda zatim prezentuji spis diskuteri nez novinari, ale boli z toho oci uplne stejne. :'-(
Avatar - lordlord
28. 8. 2021 19:38
kup
Asi chtít normální auto, ne krabici.
Rozbalit vlákno
0
28. 8. 2021 19:54
Krásný
Díky za test pěkného rodinnýho auta. Síla, bezpečnost, prostor, motor. To vypnutí start-stop lze tedy stále díky přepnutí do sportu nebo indivindy, takže vlastně pořád dobrý. Nastavis si to v režimu vsechno do normalu a jezdis si.
Rozbalit vlákno
3
28. 8. 2021 20:12
Re: Krásný
Kucí, nejsou love na bago, tak palcujeme 😂
Avatar - fOE
29. 8. 2021 00:02
Re: Krásný
Souhlas. Pro toho kdo uprednostni SUV pred klasikou je tohle nejspis ideal.
Snad jen jedna vec mi ted padla do oka: vidim ze na vyhrev sedadel i ventilaci zustalo jedine tlacitko. Tohle je fajn v 3er, ktera ventilaci nema (coz samo o sobe je docela smutnej pribeh) a nikdy me tam nenapadlo, ze by tahle nova BMW architektura palubky mohla byt problem, ale co v x5? Musim kvuli zapnuti ventilace (neco co v 5er porad ma samostatne tlacitko) matlat v X5 display resp. kroutit iDrivem? Pokud jo, je to sice maly, ale i tak ustup z pozic. Zrovna vyhrev/ventilace jsou veci co si zvlast tlacitko zaslouzi mozna nejvic.
29. 8. 2021 01:22
Re: Krásný
V iDrive lze nastavit, že se výhřev nebo ventilace nad či pod určitou venkovní teplotou ihned při nastartování zapne. To je sice fajn a pak už tlačítko ovládá tu funkci, která je právě aktivní, ale neřeší to zdaleka všechny situace. Při zmáčknutí tlačítka se pak zobrazuje nastavení i na displayi, kde je možné ovládat ventilaci i výhřev zároveň. Ale to už znamená, že člověk matlá nebo použije ovladač iDrive. Dvě samostatná tlačítka by asi byla praktičtější.
Avatar - Machýrek
28. 8. 2021 19:55
Nelze vypnout stop-start
Pro mě stopka, že bych vůbec uvažoval o koupi.
Snad by to šlo vypnout tou aplikací.
Rozbalit vlákno
18
28. 8. 2021 20:21
Re: Nelze vypnout stop-start
pro me taky. A reseni s jizdnim rezimem pocita s prepnutim po kazdym startu. Navic nechci jezdit porad ve sportovnim modu.

a nevim jestli bych byl ochotnej nechat auto prekodovat kvuli zaruce:/
29. 8. 2021 01:14
Re: Nelze vypnout stop-start
No, tenhle motor mám a po zatím několikaměsíční zkušenosti bych si ho vybral znovu, absence vypínání start/stopu by mě neodradila. Ano, vypínání motoru není vždy ideální - nastartování motoru sice není rušivé, ale člověk si toho často všimne a osobně bych byl radějí, kdybych to vůbec nezaznamenal. Jakkoli to má svá negativa, zase při stání na semaforu je to ticho v autě příjemné a ve městě to snižuje spotřebu účínně. Je to něco za něco a už jsem si zvykl. Nevím ovšem, nakolik to snižuje i městské emise - při opakovaných startech studeného motoru to může být možná nakonec i horší. Uvidíme, jak se to projeví na spolehlivosti, to je pro mě, upřímně řečeno, nejdůležitější. Zatím to nechávám fungovat, do sportovního módu kvůli tomu nepřepínám.
29. 8. 2021 05:56
Re: Nelze vypnout stop-start
Sport individual a nastavit vše na normál, vypnout S/S. Uložit na pozici 1 číselných tlačítek rychlé volby a máš hotovo.
Avatar - Machýrek
29. 8. 2021 08:33
Re: Nelze vypnout stop-start
Super :yes: neni co řešit, stížnosti beru zpět
Zbývá překousnout to dělený viko kufru.
29. 8. 2021 09:52
Re: Nelze vypnout stop-start
Pokud jezdíš na hory, nic lepšího na sednutí si při přezouvání lyžáků není. Pokud vozíš melouny, balony, nevysypou se ti při otevření kufru. Ale to,samé se hodí když se cestou z marketu trochu rozvášníš na okresce a vysypou se ti jogurty…
Za mně super kufr, chtěl bych ho takhle všude.
Avatar - Machýrek
29. 8. 2021 09:57
Re: Nelze vypnout stop-start
Na hory jezdím s dodávkou a převlíkáme se uvnitř, o ničem lepším nevím.
A nákupy dávám do beden, takže se mi nic nevysype.
30. 8. 2021 07:17
Re: Nelze vypnout stop-start
Mně Caravella nesedla, vadila mi reakce na boční vítr a celkem nepohodlné “židle”. Zase ale ve více lidech stejně není moc jiných možností.
Avatar - Dinar
29. 8. 2021 12:34
Re: Nelze vypnout stop-start
Není nutné to ukládat do tlačítek rychlé volby, stačí po nastartování zmáčknout palcem tlačítko sport u šaltru (ďělám to jedním pohybem, když sahám na volič at) a hotovo, padne tam sport indiv (v něm navoleno vše na komfort) a jede se. Je to dokonce lepší než s tlačítkem start/stop páč není třeba dělat pohyb rukou navíc. 😉
29. 8. 2021 13:03
Re: Nelze vypnout stop-start
Parada. Po nastartovani. :D
A kdyz jedes ve meste v zacpe, tak ti motor vrci porad. :no:

V EV sednes do auta, ktere se ti samo odemklo, kdyz mas u sebe telefon (nepotrebujes zadny klicek), zaradis (nestartujes) a jedes.
A start-stop neresis - nikdy.
:-!
https://www.tesla.com/…t/model-3-videos#…

PS Pisu o jednoduchosti ovladani a start-stopu. Neporovnavam pohony, cenu, kvalitu, dojezd atd.
;-)
29. 8. 2021 16:26
Re: Nelze vypnout stop-start
"A kdyz jedes ve meste v zacpe, tak ti motor vrci porad. " daj ešte pár palčekov dole , aby sme to všetci pochopili. Myslíš že je v kolóne z hľadiska emisii a hluku naštartovať 15-20x na pár 100 m jazdy?
Avatar - Dinar
29. 8. 2021 17:09
Re: Nelze vypnout stop-start
V klidu, mám tyhle pomatence na ignore listu, doporučuju, diskuse se zpřehlední, nemusíš rolovat těmi jejich kolovrátkovými bláboly, čteš jen k dané diskusi relevantní příspěvky.😉
29. 8. 2021 22:03
Re: Nelze vypnout stop-start
Kdyz dojdou argumenty, zacnou urazky. :no:

Start-stop je otravny pro kazdyho normalniho cloveka.
A bezici diesel pri stani napr. v kolone take.
Pro tebe ne...

Tesla ma jednodussi ovladani nez BMW a nemusi se startovat.
30. 8. 2021 21:46
Re: Nelze vypnout stop-start
Sám si žiaden argument nedal a na záver si dodal, že neporovnávaš cenu, kvalitu a dojazd. Auto sa väčšinou posudzuje ako komplex, nie že si vytiahnem jednu vlastnosť a budem ju porovnávať s iným autom len v tejto disciplíne, ale porovám celok.

"V EV sednes do auta, ktere se ti samo odemklo, kdyz mas u sebe telefon (nepotrebujes zadny klicek), zaradis (nestartujes) a jedes." - nemám za potreby ovládať telefónom aj splachovanie toalety, bezkľúčový vstup a štartovanie je komfortné a máš ho dostupný takmer v každej kategórii vozidiel. Toľko k úžasným argumentom
30. 8. 2021 21:47
Re: Nelze vypnout stop-start
Chodím sem už príliš málo na to, aby som sa s tým zapodieval. Keď pozerám ten hnoj od tých istých papagájov v diskusii, tak vlastne ani o nič neprichádzam. Ale niečo na tom bude
Avatar - JirkaVejrazka
29. 8. 2021 19:11
Re: Nelze vypnout stop-start
Z hlediska emisi je to lepsi vzdy, kdyz auto stoji cca 4-7 sekund. Lisi se to podle paliva, motouru a taky podle toho, kdo to zrovna pocita.
30. 8. 2021 21:40
Re: Nelze vypnout stop-start
Nikdy som to nestopoval a posledný roka pol skrz okolnosti boli väčšinou cesty plynulejšie a prázdnejšie. A to vrátane Bratislavy, keď sa dalo otočiť moju povinnú trasu 2 x za deň a bez státia a poskakovania f kolóne :D za čas o ktorom som predtým ani nesníval. Al myslím, že ani 7 sekúnd vytrvale na mojich trasách nestojím, takže by s/s štartoval a štartoval do zbláznenia. Pri 4 sekundách zhasnutého motoru moc neverím, že je to úspornejšie, tým nemyslím len palivo ale opotrebovanie celé agregátu a zároveň všetko okolo neho.
30. 8. 2021 06:58
Re: Nelze vypnout stop-start
:yes:
Avatar - Ji/Ri
30. 8. 2021 10:35
Re: Nelze vypnout stop-start
:yes: ...
Avatar - iudex
28. 8. 2021 21:37
Verde ermes
Tako individual zelená metalíza je asi moje aktuálne No. 1 spomedzi bavoráckych farieb, na veľké autá určite. Na malé ako je 1er by som volil ešte odvážnejšiu zelenú Java green. Ale X5ke sedí verde ermes ako uliata. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
28. 8. 2021 22:26
Paradox zvaný EU
Moderní diesely jsou dnes tak čisté, tak efektivní a tak skvělé, že je EU stejně odsoudila k zániku. Stejně jako celý autorpůmysl EU.

CO chtít víc se nabízí samo - aby automobilky mohly právě takovéhle vozy vyrábět. Ano, skutečně tak málo stačí chtít :-!
Rozbalit vlákno
57
29. 8. 2021 09:20
Re: Paradox zvaný EU
Cha cha cha

Prej efektivni. Tesla Model X ma ekvivalent spotreby 2,1litru na 100km.
Tomu rikam efektivni.
Resp. 3x efektivnejsi. :yes: :yes: :yes:
Ve meste spis 4x az 5x...

Jestli nekdo odsoudil tato auta k zaniku, tak predevsim Elon Musk a Cina. ;-)

Jinak viz prispevek JanaBB 01:14 o tichu v kabine po aktivaci start-stop. Takove ticho je v EV ve meste porad...

https://ev-database.org/…del-X-Long-Range

PS Tohle BMW je fajn, relativne usporny, luxusni, dotankujes za 5 minut atd.
Ale ciste a efektivni v porovnani s EV skutecne NE.
Avatar - Jerry.Gunman
29. 8. 2021 10:10
Re: Paradox zvaný EU
Tak už si tu Teslu konečně kup a pořád nad ní neonanuj.... :-)
29. 8. 2021 10:33
Re: Paradox zvaný EU
Tu studii pánů z ČVUT porovnávající EV a moderní spalovací vozy jsi koukám ještě nečetl. Ale i tak je X5 je fantastické auto ;-)
Avatar - Amaterasu
29. 8. 2021 10:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 8. 2021 11:11
Re: Paradox zvaný EU
Ked som bol na zakladke, tak nam hustili do hlavy, ze zasoby ropy sa odhaduju tak na 20 rokov ~ Coz znamena, ze uz nam mala dojst. A ejhla zasoby ropy su na dalsich minimalne 30+ rokov a to nepocitame este bridlicu a ine chutovky. Povedal by som, ze moja generacia a ani generacia mojich deti sa nedozije vycerpaniu zasob ropy.
Avatar - Amaterasu
29. 8. 2021 11:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 8. 2021 11:37
Re: Paradox zvaný EU
tak těžení ropy z břidlice je mimořádná prasárna a bylo by jí líp v zemi... a jestli je něčeho dost, tak to ještě neznamená, že to musíme spotřebovat, protože ropa je i bez aut surovinou potřebnou i pro příští generace... a pokud dokážeme na jiný pohon jezdit, ještě to neznamená, že dokážeme z jiné suroviny vyrábět tolik základních denních potřeb...
29. 8. 2021 12:11
Re: Paradox zvaný EU
Cetl a i jsem psal priklady, co je spatne.

Macek je absolutne mimo.
Vcera na naplavce rikal, ze EV ma spatnou ucinnost pri rozjezdu.

Malem jsem se smichy neudrzel.

Ten člověk lze zamerne lze.
Protoze na fakulte spalovacich motoru jiste vi, jak spatnou ma spalovaci motor ucinnost pri rozjezdu z nuly...

A kdyz zapoctes start-stop resp. idle pri jeho vypnuti, tak to bude katastrofa na n-tou.

Asi takk Mackovi... :no:
Avatar - Amaterasu
29. 8. 2021 12:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 8. 2021 12:18
Re: Paradox zvaný EU
Ten clovek zamerne lze.
A pracuje se starymi daty.
Nebo jak sam priznava s vlastnimi daty, ktere nechutne ohyba.

Je to ostuda akademicke obce.
Jeho zpusob prace je absolutne neprijatelny.
A ve ferove diskuzi by ho kazdy clovek znaly oboru (elektromobility) roznesl na kopytech.
Avatar - Amaterasu
29. 8. 2021 12:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 8. 2021 12:22
Re: Paradox zvaný EU
Ano je to smutne.
Nekriticke mysleni.

PS Je propagatorem vodiku. :-)
Resp bojovnikem proti BEV...
https://www.hybrid.cz/…ospodarstvi-v-cr
Viz diskuze v odkazu.
Avatar - Amaterasu
29. 8. 2021 12:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 8. 2021 12:33
Re: Paradox zvaný EU
Nejsem fanouskem flakancu ani osobnich urazek.

K vodiku v osobnich autech jsem velmi skepticky.

O tom co je perspektivnejsi jasne mluvi pocty BEV vs FCEV.
Duvod aby se na tom v budoucnu neco (radikalne) menilo neexistuje.
Vodikova osobni auta nedavaji smysl ani pri nulovych porizovacich nakladech palivoveho clanku a pouziti "zelene" (klidne masove) energie k jeho vyrobe.
Vzdy bude potreba te energie 3x tolik pro FCEV...

Az budou sodikove a solid state baterie, tak po vodiku (alespon v osobni doprave) nestekne pes.
Avatar - Amaterasu
29. 8. 2021 12:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 8. 2021 12:40
Re: Paradox zvaný EU
Vodikova auta nedavaji smysl (vetsinove) v zadnem svete. Dokazu si predstavit aplikaci pro nejake zachranne slozky. Mozna pro dalkove tahace.

Ale vodik vzdy budes muset vyrobit, stlacit, precerpat a zpet z nej dostat v aute elektrickou energii.
Na tom nejde nic zmenit, pokud vim.

https://www.volkswagenag.com/…he-question.html

Nez pouziti "modreho" vodiku ze zemniho plynu je lepsi ten plyn rovnou spalit v aute na CNG...
Alespon z pohledu CO2.
https://www.theguardian.com/…ckfire-emissions
Nez pouziti "zeleneho" vodiku potrebuje BEV vs FCEV asi tretinu energie.

Nechapu do budoucna smysl vodikovych aut. A nikdo me, krome proklamaci o rozsireni, o jeho smyslu ani nahodou nepresvedcil.
Avatar - Amaterasu
29. 8. 2021 14:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 8. 2021 14:27
Re: Paradox zvaný EU
Jo, ticho v kabině mám opravdu rád. I proto jsem s X7 40d velmi spokojen. Motor vnímám vzdáleně jen při stání (není-li vypnutý), ale ani tak rozhodně neruší. Při akceleraci má naopak velmi pěkný zvuk, který poslochám rád. Teslou S jsem jel asi před 3 lety a vadil mi tramvajový (byť tlumený) zvuk elektromotoru. Ten zvuk opravdu není příjemný a u auta za tyto peníze by mě od koupě odradil. Nevím, třeba už to vychytali, ale EV bych zatím stejně nechtěl, i když můžu dobíjet doma v garáži - dojezd, délka dobití, ničení si baterky častým rychlým nabíjením při delších trasách, aby člověk vůbec někam v rozumném čase dojel, plánování delších cest dle nabíječek (jsou-li pak vůbec neobsazené a funkční), omezování se v rychlosti na německé dálnici kvůli dojezdu, v ČR u Tesly údajně velmi špatný servis, zejména dlouhé čekání na díly (i před COVIDem), kvalita interiéru atd., atd. Za ty peníze mám zkrátka jiná očekávání. K ekonomice provozu a reálné praktičnosti: X7 40d má při 180-200 km/hod. spotřebu kolem 15 l/100 km a dojezd reálně přes 500 km. Při 130 km/hod. kolem 8 l/100 km a dojezd pohodlně okolo 900 km (540d na tom bude ještě o 1,5 - 2 l lépe). Dynamika mi zcela dostačuje, uvažoval jsem i o benzínovém osmiválci, ale reálně to z hlediska dynamiky v našem provozu potřeba není. Jakou má spotřebu při 180 km/hod. slušně naložená sedmimístná Tesla X a jak daleko dojede? A jaká je při obdobné zátěži životnost baterie při rychlém nabíjení na Superchargerech? Díky za osvětu.
Pokud jde o ekologii, každý ví, že je třeba započítat ekologické škody v průběhu celé životnosti auta vč. případné výměny baterie za novou, recyklaci baterie (zatím nevyřešenou) atd. Mě vadí, že je tato technologie tak silně dotována a vynucována, a to na základě něčeho, co bych nazval klimanáboženstvím. Vždyť podle zasloužilého nositele Nobelovy ceny Al Gorea měla být už dávno část planety pod vodou, ne? Však taky proto si ti miliardáři kupují pozemky na pobřeží a staví si tam rezidence, to je takové vtipné. Put your money where your mouth is, říká se. Přitom nemůže být jasné, co by se do budoucna prosadilo, nebýt toho křivení trhu. Ale jisté je, že na vynucené elektromobilitě někdo zatraceně dobře vydělá, a to bohužel nikoli proto, že by nabízel lepší produkt.

Á, kluci, dík za těch šest palců dolů! Moje psyché pláče a pláče. A nějaký rozumný argument by nebyl? :D
29. 8. 2021 21:41
Re: Paradox zvaný EU
Heled, za palce dolu ja fakt nemuzu.

Model X tezko bude konkurovat jakemukoli dieselu pri cestovni rychlosti 180...
Myslim, ze Model X by takto ujel sotva 200km.

O niceni baterii na rychlonabijeckach mas patrne trochu zkreslenou predstavu.
Skutecna zivotnost baterii Tesla je vyssi, nez si je jakykoli petrolhead (v tvem pripade dieselhead...) ochoten pripustit.
https://electrek.co/2020/06/06/tesla-battery-degradation-replacement/
Je pro tebe soucasna zivotnost 650.000km nedostatecna???
Pri pravidelnem pomalem nabijeni baterky uz muzou auto i prezit.

Vyroba i recyklace jsou vyreseny, staci se jen o danou problematiku zajimat.
https://electrek.co/2021/08/09/tesla-battery-cell-material-recovery-new-recycling-process/
Tesla claims 92% battery cell material recovery in new recycling process :-!
Jasne ze dieselhead tomu neuveri, dokud tech 92% neuvidi na vlastni bulvy.
A do ty doby bude sirit bludy...

Ad ticho. Ano nove Tesly jsou tissi. Doporucuji vyzkouset. A hlavne neresis start-stop. Ale jestli chces jezdit 180 a vic po dalnici, tak se na to radeji... vsak vis co. :D

Pojem "klimanabozenstvi" je v tvem podani zcela nespravne (opacne) pouzit.
Jelikoz je vedecky prokazano, ze se planeta otepluje a u odborne (vedecke) verejnosti je shoda na tom, ze za to muze clovek.
Jestli by se dalo neco povazovat za "klimanabozenstvi", tak je to popirani toho, co jsem prave napsal, protoze prave toto popirani je zalozeno predevsim na vlastnim presvedceni a VÍŘE. ;-)
https://www.bbc.com/…ld-asia-54138677
https://www.bbc.co.uk/reel/video/p0850lsm/are-these-the-uk-s-first-climate-change-refugees-
Stoupajici hladina mori je realita a tva nevedomost na tom bohuzel nic nemeni...
Jo petrolheadi se obavaji o HYPOTETICKY pad autoprumyslu. Ale lidem u pobrezi klesaji REALNE hodnoty domu.. (napr. dum zeny z videa ve Fairbourne, ktery ztratil 100.000£ na hodnote!). :-O
https://www.forbesindia.com/…other-conflicts/
Podivej se na ty odkazy a pak mozna nechas tech kecu o Alu Goreovi.... :no:
Promin.

Globally, while 7.8 million people are displaced today, and despite climate refugees being 3 times more than conflict refugees (documented by the IDMC since 2008), the Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights (UNHCR) has never granted refugee status to even a single climate displaced person. Indeed, the post-World War II definition of ‘refugee’ (still in use) does not include the millions forced to migrate because of hurricanes, wildfires or rising sea levels. Although the UN Global Compact on Migration (2018) references devastating climate migration, it is non-binding and does not commit signatories to any supportive action. A much stronger international treaty is needed, to protect the lives and human rights of climate migrants as climate change unleashes greater disasters.

PS Ja s tebou nepolemizuju, ze dieselovy pohon je pro tebe v soucasny dobe lepsim pohonem s temer neomezenym dojezdem...
Polemizuju s tvymi MYLNYMI argumenty (zalozenymi na víře) o ekologii, baterkach atd.
Ty i Dinar (viz jeho detinska reakce na jednoduchost ovladani...) mate obrovsky problem uznat, ze EV muze byt v necem lepsi... :D
30. 8. 2021 01:20
Re: Paradox zvaný EU
Díky za vcelku racionální reakci. O klimatu asi nemá cenu dlouze diskutovat, tak jen krátce. Že se klima nějak mění, to je pravda, ale to je pravda pořád. Mimochodem, určitě jsi zaznamenal, když se o to zajímáš, že poslední roky opět narůstá ledová pokrývka na pólech, ne? A v minulosti byla období výrazně teplejší i chladnější než dnes, jen se to dnes nerado slyší. Je zajímavé, jak jsou ty modely předpovědí nepřesné, že? Viz Al Gore nebo fakt, že okolo roku 1970 se zcela vážně strašilo přicházející dobou ledovou na základě tehdejších klimatických modelů. Zabývala se tím chvíli i britská vláda - co když Británie zamrzne... Dají se snadno najít dobové články z britských novin. A kde je ta doba ledová dnes? Změny se dějí, ale jsou způsobeny člověkem? A jsme vůbec schopni je ovlivnit? Nevíme, ale převratné ekonomické (a s tím i společenské) změny už nám byly nalajnovány (Green Deal z dílny EU). My to zaplatíme a někdo na tom královsky vydělá. Proč mají klimatologové a spřízněná média chronickou potřebu manipulovat a lhát, aby vše vyznívalo co nejvíce katastroficky? Proč prominentní klimatologové (viz jejich uniklé maily) lhali, aby se snáze dostali ke grantům a odstavili kritické kolegy? Proč jsou umlčováni ti, kteří nesdílejí klimaalarmistickou linii, např. tím, že na výzkum nedostanou grant? Příkladů se dá najít řada a právě tomu říkám klimatické pseudonáboženství - stav, kdy nejde o pravdu, ale o ideologii (a veliké peníze pro ty, co včas chytí správný vítr). Sám se vědou zabývám a vím, jak je to ošidné. Věda je neustále se měnící tekutý písek. Věřím proto jen prokázaným faktům, nikoli teoriím, ty se musejí buď prokázat nebo vyvrátit. Jsem velmi skeptický ke všemu, co zavání ideologizací vědy (čehož jsme dnes bohužel v různých oblastech masivně svědky) a také k tomu, když má výzkum špatnou metodologii - to pak lze vygenerovat jakékoli výsledky dle potřeby. Podle názoru lidí chytřejších, než jsem já (např. jeden z nositelů Nobelovy ceny za fyziku), je řada klimatologických studií velmi nekvalitní a generuje nesmyslné závěry.
Podíval jsem se na tvůj odkaz z BBC a poslechl si to video - 6 min. úplně zbytečného času, žádná fakta, jen obavy místních z toho, že jim řekli, že do r. 2054 bude jejich město zbouráno kvůli stoupající hladině moře, a proto jejich domy ztrácejí na hodnotě. Ani jediný údaj o tom, jak rychle moře stoupá, jak to bylo v této oblasti v minulosti, proč je demolice potřeba, proč zrovna do r. 2054??? Za propad ceny jejich domů mohou v prvé řadě ti pitomci, co to takhle vyhlásili. Promiň, ale tohle opravdu nemá s vědou cokoli společného, viz článek pod videem, je to jen propaganda, což u kdysi obdivuhodné BBC už bohužel vůbec nepřekvapuje:
Are these the UK’s first climate change refugees?
The residents of Fairbourne, a village in Gwynedd, have been labelled as such after the government announced they would have to leave their homes.
They’ve been told the area - 450 houses, a pub, post office and several shops - will be decommissioned by 2054 because of the threat of sea-level rise and coastal flooding linked to climate change.
It’s been seven years, and house prices in the area have plummeted. Residents don’t know when or where they will have to move, who will pay, and they haven’t been offered any compensation.

Životnost baterií Tesly - zajímá mě, co se stane, když budeš majoritně používat rychlonabíjení. Co jsem četl dříve, tak tedy nic moc. V mém městě měla ekotaxislužba elektrovozy Hyundai a protože nabíjeli pořád rychle, údajně zhruba po roce měly baterie nízkou kapacitu a řešili jejich výměnu s prodejcem.

Na tu recyklaci baterií se podívám, údaje, co si pamatuji já, byly mnohem nižší.

Je mi relativně jedno, jaký motor bude mít moje auto, pokud to nebude posun k horšímu. Klidně ať je to elektroauto nebo cokoli jiného, když to bude bezpečné a lepší než současná technologie. Mimochodem, mám raději benzín, než naftu, 40d byla volba rozumem, ale je to tak dobré, že mi benzín nechybí, obzvlášť ve velkém těžkém autě.
30. 8. 2021 02:44
Re: Paradox zvaný EU
Muzu poprosit o odkazy pro tvá tvrzení? Ledovců globálně ubývá, v celkovém objemu určitě. Jaké uniklé maily? Za posledních 20 let se zdvojnásobil počet přírodních katastrof, to je přirozený vývoj? Ubývá živočišných druhů, jen tak pro zajímavost, skutečnost, kterou si pamatuje každý z nás, před 20 lety, když jsi jel v létě večer, měl jsi čelní sklo doslova poseté mastnou sra… od hmyzu, dneska tam není skoro nic!
Kdo na tom přechodu vydělá? To je jako tvrdit, že přechod od vytápění uhlím k plynu nebo tepelnému čerpadlu je konspirace zamerena proti výrobcům kotlů na tuhá paliva… je to proste přirozený vývoj - hledat něco, čím se nahradí surovina, která dřív nebo později dojde…
30. 8. 2021 06:42
Re: Paradox zvaný EU
V Číně se každý rok otevře 60 nových spalovacích elektráren, v Jižní Americe se kácí pralesy jako o život a my v Evropě se tu honíme za z celosvětového hlediska promilemi znečištění.

Nikdo nezpochybňuje nutnost velké změny, zatím se tu však pitváme v nerozhodujících hloupostech typu osobních aut na elektřinu nebo se spalovacím motorem, kdy ve výsledku bude rozdíl mnohem menší než aktuální emise během jízdy.

Určitě má smysl pořádně říznout do našeho zacházení s přírodou, ale nemá absolutně výšku začínat od z celosvětového hlediska naprosto minoritních věcí.
Avatar - kari.laz
30. 8. 2021 09:21
Re: Paradox zvaný EU
Nehledě na to, že celý tento extrémně rychle tlačený přechod je natolik neekologický, že to opravdu nemá s ekologií nic společného. Celý tento proces přechodu je naprosto nelogický ke vztahu k ekologii. Výstavby nových továren, nových závodů na zpracování surovin, nových továren na výrobu baterií, to nemluvím o nutnosti povrchové těžby surovin potřebných právě na výrobu baterií. Následně není vůbec dořešena recyklace baterií a shraňovat je k dalšímu použití je jen oddálení problému. Stejně jednou odejdou úplně a nebudou vhodné nažádné další použití.
Poprvdě nevěřím ani tomu, že se vyřeší bezpečnost vznícení baterií při nárazu. Ano benzín a i nafta může začít hořet při havárii, ale jak docílí toho, aby se při velké havarii nenarušily baterie a nedošlo ke vznícení? Spalovací auto se zmáčkne jak konzerva, ale co když se takhle zmáčkne elektro, určitě se nenaruší baterie?
30. 8. 2021 10:17
Re: Paradox zvaný EU
mám to brát větu po větě a vysvětlovat ti každý nesmysl, cos napsal? strávím tím čtvrt hodiny a na druhé straně drátu se ozve akorát ticho...
kdy přišly první emisní normy? včera? kdy se začala montovat do dieselů močovina, aby se snížily emise NO? bylo to ze dne na den? zakázali jezdit starým dieselům? extrémně rychlý přechod? ty jsi extrémně hloupý...
Avatar - kari.laz
30. 8. 2021 10:25
Re: Paradox zvaný EU
Děkuji, že se nechceš rozepisovat. Bylo by to dlouhé "NIC" jako vše na toto téma od tebe a tobě podobných.
30. 8. 2021 10:47
Re: Paradox zvaný EU
kdyby tady bylo víc takových jako je JanBB tak by snad mělo smysl o něčem diskutovat, ale je tady víc takových jako jsi ty, Arese, Jerry Pistolník a další, co mají v hlavě pusto a přitom ve všem jasno...
Avatar - kari.laz
30. 8. 2021 11:15
Re: Paradox zvaný EU
když "myslíš" ;-)
30. 8. 2021 14:26
Re: Paradox zvaný EU
Díky za reakci, pár odkazů ti pošlu, když už jsme do té debaty spadli, ale dál se omouvám, dohledat si to může každý. Já bohužel nemám čas dělat rešeršní službu, navíc nejsem profesí klimatolog. Ke tvým otázkám:

Ledovce:

https://www.nasa.gov/feature/goddard/nasa-study-mass-gains-of-antarctic-ice-sheet-greater-than-losses

A new NASA study says that an increase in Antarctic snow accumulation that began 10,000 years ago is currently adding enough ice to the continent to outweigh the increased losses from its thinning glaciers.

The research challenges the conclusions of other studies, including the Intergovernmental Panel on Climate Change’s (IPCC) 2013 report, which says that Antarctica is overall losing land ice.

According to the new analysis of satellite data, the Antarctic ice sheet showed a net gain of 112 billion tons of ice a year from 1992 to 2001. That net gain slowed to 82 billion tons of ice per year between 2003 and 2008.

Výše uvedený článek z dílny NASA je z 2015, od té doby se ledová pokrývka nadále každoročně zvětšovala.

Aktuální stav:
https://www.climate.gov/news-features/featured-images/unexceptional-arctic-sea-ice-maximum-2020

https://weather.com/…ce-cover-highest

Přečti si to pozorně, doporučuji poodhlédnout od pokusů o interpretaci faktů autory článků a držet se právě jen těch faktů. Rád bych zdůraznil, že nejsem zarytý popírač toho či onoho. Jsem člověk, který ví, každá vědecká práce a teorie má své nedostatky, ty bývají autory podrobně probírány v té části práce, které se říká Discussion - diskuze. To je v pořádku, nic není dokonalé. Jenže dnes mám pocit, že si naopak spousta lidí myslí, že jsou majiteli zjevené pravdy, diskutovat není třeba a raději upravují fakta, než aby upravili či opustili své teorie. Také vím, že se odhaduje, že zhruba 80% publikovaných vědeckých prací má tak zásadní nedostatky, že nejsou vůbec validní. Vidím to i ve svém oboru. Existuje velký tlak na to, aby vědec publikoval, jinak nezíská prostředky na další výzkum, a to vede k inflaci publikací. Ani falšování dat není bohužel nic vzácného. Věda je úžasný nástroj poznání, ale je to jen nástroj a dá se jako každý jiný zneužívat. Když se někdo zaklíná tím, že věří ve vědu, musím se smát. Ono to zní tak nějak odborně a dodává to tvrzením legitimitu, že? Jenže, jak už jsem napsal, věda je neustále se měnící soubor poznatků a při jejich interpretaci je třeba velké obezřetnosti a hlavně zdravé kritičnosti, což je opakem slepé víry. Bezpočet teorií, které byly považovány za "svaté", bylo časem pod tíhou nových poznatků opuštěno.

Uniklé maily, zdrojem je zde ultralevicový progresivistický The Guardian, tak snad to pro tebe bude důvěryhodné:

https://www.theguardian.com/…-crisis-response

https://www.theguardian.com/…imate-scientists

Živočišné druhy - o těch jsem neřekl ani slovo a ani slovo o tom, že není třeba se chovat ekologicky. To je nutné v maximální možné míře. Máme Zemi spravovat s péčí dobrých hospodářů, nikoli drancovat. Ale ne všechno, co někdo prohlásí za ekologické, je skutečně ekologické. Dnes snadno najdeš hlasité prominentní blázny žijící v naprostém materiálním luxusu (a duchovní bídě), kteří tvrdí, že nejlepší, co můžes udělat pro ekologii, je nemít děti. Je mi jich líto.

Pokud jde o přírodní katastrofy, nevím. Velmi záleží na definici. Pokud ji vhodně pozměníš, přibude čehokoli. Příklad z poslední doby: WHO změnila před pár lety definici pro pandemii, změkčila ji. Přibude díky tomu pandemií oproti dřívějšku? Pochopitelně, že ano, ale to už asi většina lidí nepostřehne, jen se budou bát narůstajícícího počtu dalších katastrof, co se na ně valí. Mám dojem, že si žijeme materiálně stále lépe a lépe, ale stále více se bojíme, že o to přijdeme. A strach je skvělý prostředek k ovládání lidí.

Kdo na tom vydělá? Každý, kdo si sáhne na naše daně, ze kterých se budou muset tyto změny zaplatit. Vznikla by třeba Tesla bez dotací? Myslíš, že biliony euro na Green Deal se vezmou ze vzduchu? Už dnes platíš v účtu za elektřinu pěkné peníze všem šikulům, kteří měli informace a nastavěli si včas ty zlaté doly, tedy co to plácám, solární parky. Opravdu si myslíš, když se rozhlédneš kolem, že existují dotace, které nejsou zneužívány? A kdo to platí, když ne my, co poctivě platíme daně?
30. 8. 2021 19:30
Re: Paradox zvaný EU
To ze led na polech taje vi kazdy maly dite.
https://ct24.ceskatelevize.cz/…od-arktidy-vedci

"Experti se proto snaží zjistit, jestli to v roce 2014 skutečně byla nečekaná změna vývoje – anebo šlo jen o jednorázový výkyv."
Nejaky lokalni maximum v breznu nikoho nazajima... :-!
Dnes uz je tak nejak jasny, ze to byl lokalni vykyv.

Wtf

Uvadis dilci extremy. Ztracis se v detailu.
Pri tebou zminovanem nedostku casu, JaneBB, doporucuju popularnejsi literaturu co se tyce globalniho oteplovani.
https://www.washingtonpost.com/…enland-glaciers/
Earth is now losing 1.2 trillion tons of ice each year. And it’s going to get worse.
:-O

Az budes priste tvrdit, ze led pribyva, tak napis kolik rocne, ju? :-)

https://climate.nasa.gov/news/3023/2020-arctic-sea-ice-minimum-at-second-lowest-on-record/
13. 11. 2021 14:15
Re: Paradox zvaný EU
Vynikající příspěvky. Děkuji. Mají patu a hlavu, logiku a postrádají demagogii oponentů.
Avatar - MY_NAME_IS_GRETA
30. 8. 2021 09:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 8. 2021 06:45
Re: Paradox zvaný EU
Moc se mi líbí, jak neustále bojuješ Teslou, škoda, že to nepřetvoříš na smysluplnější věci a nechodíš se přivazovat ke stromům v deštných pralesích, k fabrikám v Číně nebo Indii apod. ;-)

Mimochodem...Tesla si pro svoje nové závody vybrala zelenou louku nebo regeneraci brownfieldů? ;-)
30. 8. 2021 19:27
Re: Paradox zvaný EU
Tvy argumenty jsou primitivni.
Ten les byl urcen k vykaceni a majitel by to udelal tak jako tak.
29. 8. 2021 23:08
Re: Paradox zvaný EU
Bravo! :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - kari.laz
30. 8. 2021 08:39
Re: Paradox zvaný EU
Pravda se u elektrofans nenosí a argumenty neexistují, ty jsi si dovolil docela dost, napsat pravdu a ještě chtít rozumný argument :D
30. 8. 2021 08:51
Re: Paradox zvaný EU
Je smutné, že tyhle hysterické reakce jsou dnes "motorem" snah v Evropě, zlikvidovat sebe sama na úkor Číny, Indie, Ameriky.
Docela mi to připomíná nedávnou kauzu s likvidací azbestu. To, že se z degradovaných střešních krytin léta bez jakéhokoliv zásahu uvolňuje karcinogen do ovzduší nikomu nevadí. To, že přes potrubí s azbestem proudí pitná voda také ne.
Ale będą tomu, kdo chce azbestové materiály vyměnit za nové, nezávadné...tomu to hygiena a normy osladí ;-)
30. 8. 2021 08:59
Re: Paradox zvaný EU
ale no tak. dočetli jsme se nějaká "tvrzení" a třeba o těch přibývajících ledovcích bych si hrozně rád přečetl. ale zůstalo jenom u "tvrzení". ;-)
Avatar - kari.laz
30. 8. 2021 09:27
Re: Paradox zvaný EU
Tak hoď stranou leovce a řekni nám, jak vy samozvaní ekologové, chcete řešit skutečné ekologické prolbémy? Nebo to je jen póza a mlácení prázdné slámy, když se oháníte ekologií u elektroaut, která je minimálně sporná, která prakticky v samotném výsledku neovlivní globálně nic a její extrémně rychlé nucené zavádění s sebou přinese více emisí, než kolik se provozem elektro kdy vůbec ušetří?
30. 8. 2021 10:06
Re: Paradox zvaný EU
proč bych měl dávat stranou ledovce a uniklé maily zkorumpovaných klimatologů a tvrzení, že se žádné klimatické změny neodehrávají?
co s sebou přinese víc emisí, přechod na elektro? to už je snad spočítaný, ne?
extrémně rychlé nucené zavádění? no hlavně tady v české kotlině, ne? už sis jeden elektromobil koupil, přinutili tě?
Avatar - kari.laz
30. 8. 2021 10:26
Re: Paradox zvaný EU
Naprosto očekávaná reakce ;-)
30. 8. 2021 10:46
Re: Paradox zvaný EU
sorry ale představa, že budu já řešit klimatické problémy je tak naivní, že bych ji nečekal ani od takového myslitele jako jsi ty.
já můžu buď vyjádřit podporu tomu, že se něco děje, můžu registrovat, že je potřeba něco dělat, ale abych to řešil na to snad nemám vzdělání. tím se zabývají týmy vědců na celém světě, stejné týmy, které vyhodnotily, že elektromobil vychází aktuálně ze všeho nejlíp, a že nic lepšího zatím nemáme...
Avatar - kari.laz
30. 8. 2021 11:13
Re: Paradox zvaný EU
A není to trochu omezený pohled spokojit se s tím, že si koupíš elektroauto a ostatní věci "jdou mimo tebe"
A kteří že to vědci odhalili, že nejlépe vychízejí elektroauta. A odhalili elektro auto jako takové, nebo i celou ekologickou zátěž nuceného rychlého pechodu na elektro, výrobu elektřiny, zpracování, dopravu a těžbu surovin k tomu potřebnou?
Nezapomeň argumentovat, že ropa se taky těží...ano těží a těžit se bude dál, dokud bude, elektro tedy v těžbě ropy nijak neulehčí, jen přidá další zátěž v podobě těžby, dopravy a zpracování jiných věcí.
30. 8. 2021 11:50
Re: Paradox zvaný EU
pomooooooooc tady je asi každá snaha marná...
30. 8. 2021 14:44
Re: Paradox zvaný EU
Abys něčemu, co zásadně ovlivní životy našich dětí, vyjádřil podporu, měl by ses snažit si o tom co nejvíce zjistit. Přechod na "jinou ekonomiku", podřezávání větve vlastnímu průmyslu a další posílení vlivu totalitní Číny ve světě je zásadní změna. Tím, že to v Evropě uděláme (a zaplatíme) a svět si pojede dál po svém, vůbec ničemu nepomůžeme, jen sami sebe oslabíme. A to i kdyby ten přechod na "bezemisní" ekonomiku skutečně byl ekologický a k něčemu dobrý, o čemž mám své pochybnosti (viz výše). Já jen doufám, že to bude menší katastrofa, než se mi jeví.
Když, jak píšeš, na to posouzení nemáš vzdělání nebo třeba jazykové vybavení, tak to beru, to je čestný přístup. Ale pak bys měl říci, že nevíš, kdo má pravdu a že jedno či druhé nemůžeš s čistým svědomím podpořit.
30. 8. 2021 15:51
Re: Paradox zvaný EU
Pokud je to na mě, tak nevím, co je MT. Tedy kromě časopisu Motor Trend :)
30. 8. 2021 16:01
Re: Paradox zvaný EU
Ok, jen stejný rozhled a věcná argumentace jako jeden dávný přispěvatel ;-)
31. 8. 2021 08:08
Re: Paradox zvaný EU
Ty jsi klimatolog? Takže rovněž nemas vzdělání ? Dobre, to jsme na tom stejně. Postujes mi články z roku 2009 a 2015. Aktuální zdroje nic takového neuvádějí, v roce 2021 nikdo netvrdí, že ledovce přibývají. Madagaskar má hladomor, v Česku bylo léto se silnými bouřkami prakticky každý den/noc, což nepamatuju, bleskové záplavy se stovkami mrtvých a tornáda jsou obvykle třeba v Asii, ale rozhodne ne v Evropě - to jen na okraj k tvému zlehčování přírodních katastrof, golfský proud se mění, zkratka věřím víc tomu, že se něco děje, než že je všechno v pořádku…
31. 8. 2021 13:02
Re: Paradox zvaný EU
Povodně v Číně 1931 se 4miliony obětí přičítáš taky spalovacím autům? Nebo ty z roku 1939 s milionem obětí?
A co 1953 Nizozemí?

Chtít koupí EV zachránit svět a tvářit se, že to je to nejdůležitější ti přijde ok? Takže budeme mhouřit oči nad Čínou, Indií, Jižní i Severní Amerikou a tvářit se, že EV v Evropě spasí svět?
31. 8. 2021 16:31
Re: Paradox zvaný EU
Projdi si ty odkazy a najdi si další. Tyhle odkazy, co jsem poslal, jsou čerstvé, takže úplně nevím, o čem mluvíš, když píšeš, že nejsou. Navíc sis možná všiml, že jsem zámerně nevolil stránky klimaskeptiků, abych nebyl nařčen ze zaujatosti:

https://www.climate.gov/news-features/featured-images/unexceptional-arctic-sea-ice-maximum-2020

https://weather.com/…ce-cover-highest

Ano, nejsem klimatolog. Sám jsem ti to napsal, tvá řečnická otázka je tedy zcela zbytečná. Pokud jde o mé vzdělání, anglicky umím dokonale a velmi dobře se vyznám v metodologii vědecké práce, protože publikování v kvalitních zahraničních peer-reviewed časopisech je součástí mé práce. No a když si člověk udělá obrázek o kvalitě vědecké práce několika klimatologů (na to nemusíš být klimatolog), pak si může podle mého soudu už docela kvalifikovaně vybrat, jestli věří vice argumentům klimaalarmitů nebo skeptiků. Když vidím, jak to klimaalarmisté vždy za každou cenu líčí co nejčerněji a jejich předpovědi se pak ani zdaleka nenaplňují, příliš důvěry to ve mně nevzbuzuje. Plus vše ostatní jako falšování dat, útoky na kolegy s jinými názory a ty uniklé maily, na které jsem ti odkazy poslal a které ty raději nezmiňuješ.
To, že se počasí chová v určitých chvíli extrémně, platí po celou moderní historii, co máme záznamy - viz příspěvek webpaji. Jestli umíš dobře anglicky, najdi si na youtube kanál Tony Heller o klimatu. Já nevím, jestli má ten člověk ve své skepsi pravdu, ale vím, že když ukazuje články v novinách z r. 1920 o vedrech, ze 70. let o hrozící době ledové a návrzích vědců rozpustit led na pólech pomocí jaderných zbraní, aby se té ledové době předešlo, o devastujících záplavách, četnosti hurikánů atd. atd., tak nekecá, protože ty články fyzicky existují. Budeš asi překvapen, jaké extrémy počasí předvádělo i dříve.
A strašně mi vadí ta neustálá propaganda - vezmi si nedávné ničivé požáry v Austrálii - všude obrovský humbuk kolem toho, že jde o důsledek globálního oteplování. Jenže přední australský odborník, který se tímto fenoménem zabývá celý život, pak řekne, že požáry byly vždy, ale od té doby, co je lidé začali účinně hasit v zárodku, nahromadilo se na zemi mnohem více hořlavého materiálu (který dříve při menších požárech shořel), a proto jednou za čas přijde požár, který se vymiká kontrole a je devastující. Takže vědec, co se tím zabývá celý život, to rozhodně na vrub změny klimatu nepřipsal. Mimochodem, asi víš, že americké sekvoje také potřebují pravidelné požáry k rozmnožování (uvolnění semen ze šišek) a i proto lidé tyto požáry přestali hasit. Na kanále T. Hellera najdeš hodně historických dat i o amerických požárech a o tom, zda se stav zhoršuje (pokud nekecá, tak nezhoršuje). A taky o tom, jak pěkně se do výstupů pro média upravují různé grafy vývoje teplot na Zemi. Možná jsi slyšel o tom skandálu s ořezaným grafem ve tvaru hokejky, který pak působil mnohem dramatičtěji, než když se ukázal celý - to bylo naopak zřejmé, že žádná katastrofa se asi neděje. Jestli jsi to nezaznamenal, vyhledej si to. A tak by se dalo pokračovat dlouho. Dej si tu práci a udělej si obrázek sám, já bych tímto diskuzi na téma člověkem způsobené změny klimatu ukončil.
1. 9. 2021 03:53
Re: Paradox zvaný EU
Napsal jsi mi, že jsem čestně přiznal, že nemám vzdělání to posoudit a tudíž si nemůžu udělat obrázek. Nemas ho ani ty a jak jsem si dohledal, ani zmiňovaný Tony Heller (ani Václav Klaus:).
O Hellerovi jsem našel článek plný grafů, kde se vysvětluje, v čem dela chyby a jak dezinterpretuje data. Prošel jsem desítky odkazů a nikde se nepíše, že ledovce přibývají - viz reakce Don Vito - vycházíš z jednoho roku.
O požárech jsem nic nepsal, ale že letošní vlna veder (rekordní teploty all time na mnoha místech v Evropě) souvisí s požáry snad nikdo popírat nemůže - a taky asi nikdo nebude popírat, že nové teplotní rekordy souvisí s oteplováním…
Pakliže tvrdíš, že je potřeba se chovat jako dobrý hospodář, potom není pochyb o tom, že ti dvoj až trojnásobná účinnost elektromotoru musí imponovat:)
Názor člověka, který vzdělání má:
https://plus.rozhlas.cz/…ti-emise-8551960

Btw jen tak pro zajímavost - v jakem oboru tedy pracuješ?

P.S. Názor, že protože jsme třetí největší znečišťovatelé na světě, nemá smysl nic řešit je zajímavý. Je třeba vědět, že znečišťovatelé typu Čína a Indie produkují většinou pro celý další svět včetně nás a většina průmyslové produkce pochází odtamtud. Biden ekologii řeší a řešit bude.
Automobilismus není rozhodně jediné odvětví, kde se emise řeší. A ačkoliv mnoho hysteriků řve o násilném a rychlé přechodu, děje se to pomalu a nikdo nikoho nenutí prodat spalovací auto a koupit elektromobil.
30. 8. 2021 14:35
Re: Paradox zvaný EU
Má odpověď na jeho dotazy je nahoře.
31. 8. 2021 17:10
Re: Paradox zvaný EU
Wtf

Myslel jsem, ze klimaskepticismus skoncil, kdyz i Klaus uznal, ze tenhle boj prohral...

Je videt, ze jsi jeste pomalejsi.
30. 8. 2021 14:28
Re: Paradox zvaný EU
Mou odpověď máš nahoře. Nemám čas ti odpovídat okamžitě. Vše si nakonec můžeš vyhledat sám, budeš-li mít skutečný zájem. Ale chce to čas, a toho já mám málo, takže mé odkazy ber jako inspiraci pro vlastní výzkum :)
30. 8. 2021 15:17
Re: Paradox zvaný EU
Dik, přečtu.
28. 8. 2021 22:44
Top
X5 je v poslední generaci zhmotněním všeho, co může běžný člověk potřebovat a chtít od rodinného auta. I když běžný člověk.. jen sada pneu přijde na průměrný plat. Ale pan ředitel to asi nějak zkousne :-)
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Machýrek
28. 8. 2021 23:01
Re: Top
Dělený víko kufru je hrozný. Že nejde vypínat stop-start se asi dá nějak ošetřit, ale ty zadní dveře prostě musíš zkousnout. Jinak auto dobrý no.
29. 8. 2021 01:03
Re: Top
Asi to chce mít osobní zkušenost. Já po zhruba osmi letech používání děleného víka musím říci, že je skvělé, byť jsem si také kdysi myslel, že je to spíše jen nepohlodlná zbytečnost. Teď už bych SUV bez tohoto prvku nechtěl. Člověk se o spodní část toho víka může opřít, aniž by se zašpinil o zadní část auta, což se mi dříve u jiných aut i přes veškerou pozornost celkem často stávalo při nakládání a vykládání kufru. Lze si na něj pohodlně sednout - to je fajn třeba na lyžích, když se přezouváme, ale i při řadě jiných příležitostí. Při nakládání/přeskládávání věcí si na něj lze odložit to, co by jinak člověk pokládal na zem.
Avatar - Machýrek
29. 8. 2021 02:26
Re: Top
Jj je to takový romantický. Mě na tom v zásadě vadí hlavně fakt, že nejsem jako Saxána.
Avatar - fOE
29. 8. 2021 09:35
Re: Top
To je ale problem vicemene kazdeho auta od stredni nahoru, ne?
Jinak je zajimave jak je to polarizujici, a pritom velky range rover si i na tomhle udelal jmeno, u Sportu to myslim ani nenabizi a pokud to clovek chce musi do velkeho RR, a jeste k tomu nabizi tunu doplnku ala tailgate event seating. :-)