Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Automobilový trh Evropy: Nejprodávanějším autem je Peugeot 207

45 komentářů

GTI
Gé jako - GURU. GOLF je i nadále kompaktní jedničkou Evropy :yes: Neb Astra boduje načteným sedanem. Jetta je vedená jako samostatný model. Jo, smekni před Golfem a před evropskou jedničkou. Jasně, VW.

Jinak je nutno velmi ocenit prémovou bavorskou trojku, to je úspěch :yes: a samozřejmě i nadále trvající kralování 206/207.

P.S. Vyrábí fiat ještě auta?.... 😉
Jako malej Helmut... >😁 Trošku ubohoučký,když jasně píšou,že Jednička je Pegy 207... :-!
GTI
Čti mě pořádně - píši, že v kompaktech... tedy v nižší střední třídě ten Golf kraluje v Evropě.
Ak dobre pocitam, tak Golf "kraluje" v nizsej strednej o celych 153 kusov pred Focusom, co pri tych predajoch robi asi 0.05%. A to nas caka od 2008 dalsi facelift Focusu, imho vydarenejsi ako sucasna verzia. Povedal by som, ze ten tron pod Golfom sa uz nebezpecne trasie a naklana. "Pan kral" je uz asi trosku senilny, tak mu treba pripomenut, ze by sa mal prichystat odovzdat zezlo svojmu nastupcovi...
GTI
Pod GOLFEM se netřese nic. Do roka tu máš nový G-VI, tak neměj obavu, že v kompaktech nebude nejlepší.
Jojo, a Nova je nejlepší televize, protože se na ni dívá nejvíc lidí >😁 >😁 >😁
Avatar - "Brňák"
"Brňák"
Ano. Fiat stále vyrábí auta. :-!
GTI
Opravdu? 😄 😉
Samozřejmě, poznáš je snadno, vždycky když takový vůz někam přijede, seběhnou se k němu davy lidí a prohlíží, zatímco volkswageny jezdí bez povšimnutí kolem..

Už tomu rozumíš?
Tomiss
To si snad děláš... >😁
"Myslím to upřímně" Ale ČSSD jsem nevolil.
Tomiss
Nové Fiaty jsou sice pěkné,ale že by se seběhly davy je okukovat,to je trošku přitažené.
Dav jsou dva - A1, jeho druhé já a Irena..... >😁 >😁
GTI, trochu objektivně...u Astry je sice počítanej sedan, ale byl uvedený na trh doslova před pár týdny, takže to číslo za 9 měsíců nijak zásadně neovlivnil, stejně tak ovšem Golf Variant, kterého mám již objednaného.
Na víc u Golfu započítávají i Golf Plus, takže nerejpat jen do Astry, kdyby k ní připočetli Merivu, analogii s Golfem Plus (určitě bližší než Zafira), tak by se Golf mohl jít klouzat.
Jinak vize do konce roku je dle mého názoru taková, že Golf Variant násobně překoná Astru sedan, takže nakonec bude králem roku v nižší střední řada Golf. Zaslouženě.
GTI
Jistě.
Bárt
Nechci rejpat, ale Meriva stojí na základě Corsy. Když už bys chtěl srovnávat vztah Golf-Golf Plus, tak bys musel k Astře hodit Zafiru a to by teprv byl hukot... 😉
Máš samozřejmě pravdu Bárte, vím o tom, ale to už bychom tam počítali Tourana a buhví co ještě. Jinak se domnívám, že Golf Plus je co se týče variability, zavazadelníku a vnitřního prostoru, což jsou hlavní atributy kupců malých MPV, určitě blíže Nerivě než Zafiře. To je ovšem jeho mínus, cena je neporovnatelná, a taky jeho prodejními výsledky není VW nijak nadšený, proto mimo jiné přišel Variant.
Za září byl zřejmě zejména díky Variantu Golf nejprodávanější auto západní Evropy, s poměrně velkým náskokem, a pokud to tak půjde dál, tak by se při konečném zúčtování za celý rok mohl třást i Peugeot o zatím vedoucí pozici.
Bárt
Jo, máš pravdu. Osobně smysl existence Golf Plusu taky moc nechápu, zvlášť když mají v nabídce dobře se prodávajícího Tourana. Holt občas se ta "díra na trhu" marketingu nepodaří vyrobit 😄
Bárt
Můžu mít jeden dotaz? Neber to jako útok na tvé rozhodnutí, jen by mě zajímalo, proč ses rozhodl zrovna pro Golf Variant a ne třeba Astru nebo Focuse kombi? Jestli se ještě můžu zeptat s jakým motorem? Jde o to, že já osobně považuju u kombíka za smrtelný hřích, pokud nemá podlahu kufru v rovině s dírou do něj, neboli pokud je jako třeba u toho Golfu nebo OII za nárazníkem schod dobrých 10cm... Prosím rozepiš se pokud možno co nejvíc o důvodech, fakt by mě zajímaly... 😉
Samozřejmě máš pravdu, nejsem nějakej demagog ani fanatický fanoušek VW, vím, že to auto má určité nedostatky, např. kufr by mohl být i větší a vysoké procento odcizených Volksvagenů v ČR také na ideálu moc nepřidá.
Navíc jde o moje čistě subjektivní rozhodnutí, nedovolil bych si nikoho poučovat či mu vnucovat můj pohled na věc. Také pro mě není auto středobod světa a nerealizuju se "svižnou jízdou"(tím myslím agresivní).
Motor bude mít základní 1,4, vím že je málo výkonný, ale mě stačí. Chtěl jsem kombi nižší střední, Megane a 307 jako výběhové modely vypadly hned na začátku. Jinak paradoxně rozhodla cena, byla mi u nejmenovaného prodejce nabídnuta taková sleva, že obdobná Astra vyšla po slevě o 30 tis. dráž, takže ta byla taky z kola ven.
Nakonec zůstal Focus Combi 1,6 v akci "Gold Collection" s metalízou zdarma a Kia Ceed 1,4 LX se zimními gumama, metalízou i zamykáním zpátečky také zdarma. Oba za 400.000,-. Ten Golf pak vyšel i s doplňky výše uvedenými cca o 40 tis. více, výbava je víceméně stejná jako u obou konkurentů.
U naší slavné oktávky bych se dostal zhruba o 110.000,- více, a ač je velmi povedeným autem, tak o "čtvrtinu" lepší než ostatní rozhodně není.
Design Golfu se mě osobně zdá nejvyváženější, ta záď mu opravdu sluší. A když si do něj sedneš, tak ta solidnost a robustnost oproti těm dvěma z něj přímo sálá, počínaje zavřením dveří přes poplácání přístrojové desky. Jméno je taky léty prověřený pojem a ač jsou s ním ti dva víceméně srovnatelní, jsou to výborná auta, tak cenový rozdíl byl tak malý, že bych byl hlupák, kdybych nešel do Golfu.
Mluvím ale pouze za sebe. Při jiné cenové konstelaci, bych Kiu či Ford s čistou myslí také objednal.
Tomiss
:yes: Dobré rozhodnutí.
Bárt
Dík za odpověď. Respektuji tvé rozhodnutí, ačkoliv nechápu, žes koupil Golfa s 1,4 motorem, když jsi mohl mít o 40tis levněji Focuse s 1,6 s jak píšeš srovnatelnou výbavou... Holt moje fordí srdce pláče 8-s 😉
To je zoufalý názor člověka, který o toho o autech
moc neví a je zaslepen logem VW. Sedany se ještě nezačaly prodávat. Možná sis nevšiml, že Opel je těsně druhý v Evropě.
Avatar - delphino
delphino
to bych nečekal je to jen evoluce 206, která kralovala poprávu protože její konkurence nevypadala tak dobře. teď punto, i corsa nebo clio vypadají mnohem líp protože 207 je už podle mě přehnaný a přesto vede asi to maj u pažoutů líp spočítaný...
No tak nerekl bych ze 206ka byla nejhezci mezi konkurenci, me prijde 206ka jako hroznej "kýč" a o 207 uz ani raci nemluvim 😄 Ale proti gustu....
Bárt
Já bych netvrdil, že 207 je jen evolucí 206. Je to od základu nové auto. To 308 je "pouhou" evolucí 307, protože stojí na stejným podvozku se (aspoň na začátku) téměř stejnými motory...
V tabulce č.2 máte chybu. patří tam rok 2006. A kdo by chtěl jinou tabulku s prodeji automobilů je níže v odkazu.

/www.acea.be/files/PRPC-0907-TOTAL%20E…
aj Renault ma byt na 4. mieste pred Peugeotom ako je to spomenute v clanku
BigFoot007
Sokuje ma to...Premiova znacka. asi je to fakt vydarene auto. Navyse aj cenova politika nie je az tak zle nastavena. Je tiez pravda ze pravre tearaz len nabiehali C od MB, A4 od Audi...Takze BMW malo viacmenej volnu cestu. Predpokladam ze to drti najma vdaka dieselom. Co vy na to?
Inak potesilo ma cislo fiesty, k nemu som dopomohol...
Kolik by se asi prodalo Golfů případně Fíkusů kdyby stáli jako 206/207??Určitě více ... :-!
mozna vic, ale pak by volkshosi zkrachovali behem par dni...., ten jejich vyplod golf totiz jede jenom z historie a ta se meni...,prorokuju pozvolny pad, ktery uz tak nastal!
GTI
Ten tvůj "pozvolný pád", to je jen běžná pulsace v modelovém životě. Golf V je na kunci svého života, a příští rok přijede Golf nový. A ten opět Golfa utrhne do čísel, na která možná dohlédne jen nový Focus. Ovšem králem Evropy v kompaktech byl je a bude jenom GOLF. Měl bys být šťastný, že se tu vyrábí přes třicet let azto, jehož vizualitu opravdu vystopuješ z modelu na model třicet let nazpátek, auto, které definuje měřítka nižší střední třídy a k němuž každý, kdo rozumí autům může jen vzhlížet, jako k dokonalému výrobku pro nejširší populaci. Ano, Golf ti vždy poskytuje to nejlepší, co ti tato třída aut vůbec poskytnout může.
Avšak uznaj,že keby bol Golf natoľko jedinečný,tak by zvíťazil v predajnosti nad Focusom s omnoho väčším rozdielom a pritom to máme nemecké auto so silnou ekonomikou,počtom obyvateľstva,kúpnou silou a faktom,že Nemci sú dosť nacionálni a obľubujú to svoje.
Zatiaľ to ako tak vo svojej triede vyhral,ale bude treba zásadných zmien,aby zostal dlhodobo lídrom na trhu.
Dúfam,že to zvládne. 😉
GTI
Abychom si dobře rozumněli, Golf podle mne není jediněčný, je "pouze" nejlepší z mainstreamové kompaktní třídy. To on ji vytvořil. Jinak souhlasím, má to čím dál těžší, což je vlastně dobře. Pro nás.

P.S. nemějme obavy, zvládne to 😉
GTI
Nyní jsi to vzal trochu hákem. Přesto je tvá myšlenka k velkému zamyšlení. Musíme ale vzít ke konfrontaci poměřitelná auta. Tedy, otázka by mohla znít - pžedstavme si, že Golf tu bude stát zítra tolik co... cee´d. Fronta od Olomouce až do Aše 😄 Ani by nemusela být sedmnáctiletá, či kolikátá záruka.
Teba stve len ta zaruka ceedu.
GTI: ma to len jeden hacik, ze Golf tolko stat nebude. A to sam dobre vies. Golf 5.generacie - no schvalne, kolko rokov sa udrzal vo vyrobe, ked uz spominas dalsiu generaciu?
Presne si pamatam - hned po uvedeni na trh sa Golf V., vtedy novinka, predaval len vdaka zlavam. V Saarbruckene u dealera boli z toho sedivi.
..šedivý??? Chtěl bych taky bejt tak šedivej jak prodejci VW.Fakt chtěl... 😉
Bárt
anonym má pravdu. Těsně po uvedení Golfu V prodeje opravdu neodpovídaly očekáváním, nahodili prostě moc vysokou cenu, kterou zákazníci nebyli ochotní akceptovat. Tak pár měsícu po uvedení museli dost přidat na výbavě, aby nemuseli "přímo" zlevňovat...
zabudol som sa podpisat - ten anonym predtym.

GOES: ver tomu, ze by si to zazivat nechcel. Nemecki zakaznici prisli do predajne, posedeli v aute, poskusali - spytali sa na cenu a odisli. A to v casovom intervale cca tri tyzdne az mesiac. Pri aute ktore bolo dlhsiu dobu ocakavane! Novinka na trhu, a take rozpacite uvedenie. Naviac sa zakaznikom nepacil dizajn.. predne a zadne svetla.. som zazil ked sa nemec opytal priamo na predajni, ci to auto robi VW v licencii..
Bárt
Tak ta poslední věta >😁 >😁 >😁 Holt zároveň s G V byla ve Frankfurtu uvedená nová Astra a to je designově trošku někde jinde (to myslím pozitivně), hlavně ve 3dv verzi je to opravdu dělo. A že to nemá vzadu multilink? Kolik lidí to vůbec pozná??? Navíc byla jestli ne rovnou od začátku, tak hodně brzo i jako kombík, jehož absence (na bázi G V) Golfu uškodila dost...
Golf V. sa po uvedeni na trh beznym nemcom zdal proste malo "nemecky". naviac uvadzacie ceny boli naozaj prehnane.
Myslim ze v tej dobe bol aj velky clanok v Autobilde, kde dopodrobna rozoberali, preco sa Golf V. zo zaciatku nechytil.
Ze to neskor dobehol - ceny, marketing, zlavy, vybavy zadarmo. Atd.
"Die jüngste Golf-Generation in unserer Familienrunde. Die hatte 2003 einen eher verhaltenen Start. Zu bieder das Design, zu offensichtlich der verstärkte Einsatz von Hartplastik im Innenraum. Mittlerweile hat sich der Golf V etabliert und zählt wieder zu den zuverlässigen Autos."
preklad na poziadanie.
Jenom bych se tě GTI opět po delší době zeptal, jestli je 25 více nebo méně než 30.
A pak bych rád věděl, jestli úspěšnost produkce jéhokoliv výrobku, tedy nejen aut je v počtu prodaných kusů, nebo výdělku, tedy zisku z jednoho kusu. Ty, velký to zkušený muž, s přehledem makro i mikroekonomiky, znalec aut, moudrý muž s obrovským citem pro objektivnost mi doufám pomůžeš rozluštit ten rébus. Díky.
Na to si snad muzes odpovedet sam ne? pokud mluvis o JAKEMKOLIV vyrobku, pak je zde nekolik strategii prodeje.
Muzu vyrobek dotovat jen proto, abych cenou znicil konkurenci.
Muzu vyrobek prodavat za vysokou cenu, abych mel "velkej vejvar".
A taky muzu vyrobek prodavat za stejnou cenu jako konkurence, jen podporenou treba "lepsi" reklamou, abych prodal vice nez konkurence.
Jsou i dlasi metody, zalezi na mem postaveni na trhu co si mohu dovolit a co by bylo blaznovstvi. NEEXISTUJE pouze jedna cesta, ke ktere asi tak nejak inklinjes.