Mňa nie, ale isto osloví veľa iných záujemcov. V každom prípade Golf isto nebude zlé auto, keď ho kupuje toľko zákazníkov. Problém bude u mňa, že ma oslovujú skôr autá, ktoré nefigurujú na popredných priečkach rebríčkov predajnosti :-).
Bol to 130k motor... a celkom sklamanie. Čakal som, že to pôjde oveľa krajšie - na to ako sa všade píše, že turbo (navyše 1,5) je super a atmosféra "zdechlá" :-!. Reálne to ani na diaľnici na 6-ke nejako extra nezrýchľovalo, pre nejakú akciu bolo potrebné podradiť... Na druhej strane má len o 10 koní (a 30 Nm?) viac ;-). Vraj je 150k verzia o dosť lepšia. (po návrate domov som čítal test Golfu 130 k - len tak zo zvedavosti - či ja vnímam zle, alebo aj redaktor to vnímal podobne).
Pocitovo (jazda, ovládanie, posed...) auto nebolo také dobré ako Mazda :). Možno (asi, určite) je to o zvyku... "Koncernom" som poriadne nejazdil = všetko je tam nejako na nesprávnom mieste (hlavne keč to má skoro všetko na display) :-! - to ale nehodnotím.
Na Golfe som nejazdil dlho a na svoje som zvyknutý a považujem ho (to moje) za skvelé auto. Golf má ináč poskladanú prevodovku a občas sa pri podradení zbytočne vytočil :). Asi som ho nemal šoférovať ako Mazdu ale ako Golf :-!
Hlavne som po chvíli prišiel na to, že by som moju Mazdu nevymenil za podobný Golf - ani pri ponuke "úplne nový Golf za 4 ročnú Mazdu".
Zaujímavé by bolo vidieť pohľad majiteľa daného Golfa 8 / 130k na 2,0l Mazdu ;-). To auto sa ale predáva ešte len chvíľu.
Zhrniem to takto: po pár km som kolegovi povedal - "Toto je kráľ segmentu - nižšia stredná trieda? Toto je tá skvelé 1,5 TSI (síce s menším výkonom)? Veď je to také obyčajné auto". Dúfam, že som nikoho nepohoršil :-!.
Však práve to že oni velmi slušný štvorválec 1.5 EB nahradili rovnako výkonným 1.0 EB.Skôr mohli nechať ten pôvodný štvorválec poprípade ho vylepšiť volaké to " EVO " a bola by to dôstojná motorizácia aj pre Focus a tým pádom by sa potencionálny záujemcovia ktorý sa o motory len trošku zaujímajú ináč dívali na Focus a určite pri výbere auta by ho viaceri zaradili do užšieho výberu.Aj Stellantis mohol pri novej 308 alebo Astre použiť oturbenú 1.6 180k / 5008 ju má / a dať ju do ponuky lenže oni ju použili len s káblom a už je z toho Plug In od 30 500 € a to už je auto na segment C prakticky nepredajné.
Na vyber nemali, maju len zaklad 1.0 R3, takze to je prva vec.
O kolko je nova fabka tazsia v zaklade ? Myslim, ze MQB by nejake kilo oproti starsej platforme mohla kompenzovat, nejaky +- 20-30 kg je zbytocne riesit, to je rozdiel paliva v nadrzi, alebo typu postavy vodica. Navyse novy liter je vykonnejsi nez ten vo fabke mk 3 s 55kW tusim.
Zrovnavanim 1 generacii nejakych modelov s tymi 4 tymi dospejes vzdy k tomu istemu, su tazsie, udusenejsie a maju mensie objemy, u atmosfer duplom... preco z toho robis taku paseku zrovna pri novej fabii s 1.0 mpi ?
Z mojho pohladu sa nic dramaticke neudialo, pochvala je, ze aj nova fabia ma atmosferu s MPI a to ze ma takmer 60kW z litra je pochvala. Tych par kW sice nespoznas na pruznosti, ale vo vyssej rychlosti za mestom trochu ano.
bude to o preferenciach, niekto 3val neznasa, niekto sa musi povozit v oboch aby si vybral pre a proti
problem s reakciou nemam ani vo focuse 1.5EB R4, nie je to ziadne nebicko, ale staci mu dat aspon 3000ot a je to ok... to ze je pod 2500ot ospalejsi pri beznej jazde mne nevadi
Ale aj štvorvalcový 1.5 Ecoboost vo Fieste ST-line s okolo 150k ako to má alebo bude mať nová Fóbia by potešil so zrýchlením oklo 7,5 s a max okolo 220 km/h.Či?
Mne sa zdá že raz písal že vo finále za 30 000 € sa nakoniec namiesto Focusa rozhodol pre auto segmentu D lebo tam bola podobná cena a tri autá v tej dobe mali podobnú cenu a to Mazda 6,Mondeo a Insignia.Kedže Insi skončila druhá tak myslím si že zvolil Mazdu 6.Ale je to tajnostkár. :-)
No pravě, že nejen zvukově, ale celkově ovladatelnosti lepši než 4val, reakce nebo lagy. Charakterově sice rozdilnějši, ale ne nijak zasadně. Jedine minus, ktere jsem shledal byla o něco horši dynamika u 110.
Sice šlo o fiestu ST, kde jestli je to ještě lepši tak jednoduše parada, jeden polak ve videu zrakem kontroloval jak je možne, že ST tak paradně reaguje na plyn se slovy jak to ten ford udělal, vždyť je to turbo.
No a ja se usmal, protože ja jsem taky pohledem koukal, když jsem na plynovy pedal šlapal pač jsem nachapal jak rychle reaguje. Přitom nijak hekticky nepřijemně či ostře, ale relativně přirozeně a samozřejmě ve sport režimu.
jj ta 1.5 R3 nebude o nic moc lahsie nez R4, to bude kvoli DPF, chladeniu atd... tym padom ako BYCHar by som chcel vo fieste 1.5 R4, ta R3 mi pride zbytocna, byt niekomu moze R3 charakter vyhovovat... v ST znie zaujimavo, bezna podladena verzia by ale ST nebola...
Ano to, že jsou vylhane si muže každy ověřit, včetně toho, že nikde nic přepaleneho nebylo tak, aby se skokově něco cenově upravovalo.
Ja k tomu hodil jeden odkaz ludexovi a jak jsem psal vic nemam potřebu k tomu dokladat.
A 1,0 MPI je v nové Fabii, která je VĚTŠÍ, TĚŽŠÍ, má VĚTŠÍ KOLA než předchůdce. A dají do toho motor, který má horší krouťák než HTP v jedničkové/popř. i dvojkové Fabii, který byla výrazně menší, lehčí. Tak přesně to je důvod, proč píšu to co píšu.
Asi bych nečekal nějak dramatickou rozdilnost. A teď jsem narychlo googlil a wiki tvrdi, že sucha hmotnost 1,6EB je 114kg a 1,0EB 97kg.
Přitom dokumentace od forda tvrdi 99,9kg a 86kg.
Tohle netušim. Znal jsem hmotnost 4 valu 1,5 nebo 1,6 jen se mi to z hlavy vypařilo. Myslim, že to bylo někde mezi 110-115kg, ale bez zaruky. A prvni generace 1,0EB měla snad něco přes 90kg.
Tak to se dalo čekat, že z druheho budeš dělat nepravem hňupa ať už vědomě nebo ne, přitom stačilo nastavit zrcadlo.
Ale tak opět si jen dokazal, že si kašpar, ktery si vymyšli nebo opět buď to vědomě nebo nevědomě vyloženě lže.
1.5T v Civicu zije dalej, prve kusy trpeli na klasicke detske GDI+T choroby riedenia oleja benzinom, to uz je davno vychytane. Je fakt, ze nebudu v EU, ale inak celkovo je lepsia zvolavacka ako klepajuce ecoboosty. Kamos s 1.5EB, ktory zatial funguje trpi depkami, ze kedy to pride, uz je po zaruke co chvila :D
To neznaci ze nove MPI je na nic. V ramci moznosti zdielanej techniky je to vyborne vyladeny motor, svoj tien objemu neprekona a co stary kluk pise je, ze viac ako absolutne maximum krutiaceho momentu je jeho podanie a krivka vyuzitelnosti.
Ak chces byt tak exaktny, tak do toho zarataj hmotnost, aerodynamiku, obutie a prevody a potom z toho urob sudy, ktory z tych motorov v danom aute je celkovo lepsi :D Prast alebo uhod, nove MPI je pekne odladeny motor, neviem z akeho dovodu to hejtis za kazdu cenu.
Čo sa tak pozerám okolo seba, v poslednej dobe jednoznačne v danej kategórii vedie Renault Clio a Hyundai i20. Je toho na cestách pomerne dosť a aj poniektorí zatvrdilí "kupovači" Škody už prešli na iné značky.
Samozrejme veľa ľudí láka niečo "lepšie"/ modernejšie - Crossover - napr. Seat Arona... No nekúp to - za viac peňazí rovnaká muzika :-).
Fiesta je bežná asi ako Mazda 2, alebo nejaká Lada...
ja som ten 1.0 skusal v pume a ten viacnasobny motor roka mi pripadal taky nedorobeny - dunelo to a vibrovalo to v nizkych otackach, na to by som si nevedel zvyknut. Predajca, ze vraj vlastnost motora - ine trojvalce su na tom ohladom komfortu/diskomfortu omnoho lepsie, napr. suzuki a H/K.
To snad ani nemužeš myslet važně...snažit se chytat stebel tam, kde žadne nejsou.
K tomu co si teď napsal ti napišu jedine slovo, kterym je teleshoping a možna ti dojde i proč. Vic se k těm tvym omylum vyjadřovat nebudu.
U B segmentu mi 3válec vůbec nevadí, u C segmentu bych to neodsuzoval, ale je potřeba vyzkoušet. Většina by mi vadila, ale jen většina. Některé by mi nevadily, ale pak také u nich zalezi na spolehlivosti. A to na větší nájezdy bude asi problematické.
Jistě. Proto třeba Focus 1.0EB je aktuálně z 533 na ceně 449... Tedy na nižší ceně než když přišel na trh... V době, kdy ostatní zdražují v řádu desetitisíců přinejmenším..., no comment. :no:
Ten kdo by se tu měl zamylet nejsem rozhodně ja. Přečti si co jsem napsal a na koho reagoval a jak si mi ty a to ještě mylně odpověděl včetně opět mylneho tveho uvodu. Ja dokonce vim jak se věci měly i o několik let zpět takže u předchozich generaci hned při tom uvedeni na trh.
To o kolik a ktera konkurence zdražila je bezpředmětne.
S tímto postem souhlasím až na dvě výjimky, pláčem pod Fiestou a ne Fokusem( u Forsty mne r3 netrápí, u Fokusu je to pro nás Evropany skoda) a pokud vím, tak nový civic už bude jen jako hybrid, pokud se něco nezměnilo a na tu 1.5 turbo bylo dost svolavacek.
P.s.Ford ten motor který by sis přál má, ale montuje ho do aut mimo EU :/
tak my jednou ( možná víckrát, ale jedno si pamatuju ), jeli v jedničkové fabii 1.4 TDI v 7 dospělých. 2 v kufru mávali lidem za námi :D, ale byl to kombík, takže prostor pro celou chalupu. Jen ten chudák motor to nepobíral a nechtělo se mu moc jet a víc duněl než jel. Trasa asi 15km
Nehodlam někoho přesvědčovat a opakovat se jako kolovratek tak jako vy vynašite mylne informace do eteru jak přeskakujici gramodeska.
Takže řikaš všichni tedy těch par jednotek internetovych dezinformatoru, kteři opakuji pořad stejnou nepravdu.
Hmmm. Jen výkon má Ford při o 9 % vyšším obsahu o 9 % nižší.
Pozn.:
HTP byla opravdu Hromada Technických Potíží. A 4-válec 1,6, z něhož byl "uříznut", byla nadmíru nepodařená 1,6 (s 55 kW a "střechovtým" momentem). 55 kW byl o pouhých 5 kW vyšší než tehdejší dědeček 1,3 Škoda.
Prosta rada, ale po trose zamysleni se taky jedna z nejlepsich co jsem zde kdy cetl.
Clovek koupi jezdene auto, ktere vypada stare (stejne jako nova lada), proti soudobe konkurenci jiz nenabidne nic svetoborneho (stejne jako nova lada), hned po porizeni bude mit XY vad a nedodelku (stejne jako nova lada) a servisovat to bude muset nekde po garazich (stejne jako novou ladu).
Ojetina za 150tis Kc a vlastne zazitek jako z noveho, kdo nam tohle dneska jeste nabidne?! :yes:
Takže ja kecam ?
Dookola se tu piše jak ford při uvedeni nastřeli ceny tak, aby je posleze shodil.
A přitom je to realně blbost a nic takoveho se nedělo. Tedy v připadě fiesty a focusu u jinych modelu nevim.
Jedine na co si snad dobře vzpominam tak to, že u kugy u nas vyšel "akčni" cenik s menšim zpožděnim.
A mam před sebou cenik v PDF přimo ze stanek ford.cz.
V podobnem duchu jsem řešil i focuse u ktereho jsem byl v nevědomi i ja, ale jeden prodejce mě vyvedl z omylu.
Ale ja som nepísal o 1.0 EB ale o 1.5 EB.Kde som ja napísal že litrový štvorvalec ?A keď už ťa mám na linke tak prezraď ak to nie je tajné čo si teda kúpil za cca. 30 000 € zo segmentu D keď Insignia ako si už písal skončila vo finále na druhom mieste.
Zamestnanec? ;-)
Je úplne nepodstatné koľko má Ford 1,1 pri 6300 otáčkach, do nich sa tieto motory v živote nedostanú. Je oveľa dôležitejšie, koľko má motor pri 2000 či 3000 otáčkach, teda tam, kde jazdí 99% užívateľov týchto prdítok.
Všetci vedia, o čom je reč, len Ty sa tváriš ako Fico na tlačovke. Ford má špeciálne v ČR tendenciu nasadiť na začiatok vysoké ceny a potom po rokoch citeľne korigovať cenu. Problém je, že na začiatku odrádzal mnohých tými úvodnými cenami a tí sa potom už neprišli informovať, či náhodou nezlacnel. Je síce fajn, že na konci životnosti sa dajú Fordy kúpiť za super ceny (aktuálne u nás končiace Mondeo, asi najlacnejšie auto v strednej triede).
To že je 1,0EB trojvalec to je snáď úplný štandard, kto iný má litrový štvorvalec? A ak spomínaš 1,5ku, tak nie je vôbec problém v tom, že to bol R3, ale problém je v tom, že už 1,5EB vo Focuse nie je. Popravde ak by som mal vyberať medzi koncernovým 1,5TSI štvorvalcom (s vypínaním 2 valcov) a 1,5EB trojvalcom, tak sa asi rozhodnem skôr pre ten Ecoboost. TSI má výbornú spotrebu, inak je to ale bezcharakterný bezpohlavný motor, to ten trojvalec 1,5EB mi prišiel aspoň živý.
Ad P.S. kvitujem, aj keď koncern nie je len VW a koncern si fakticky spomenul (Stellantis). ;-)
V ST-line vyzerá aj Fiesta aj Focus dosť dobre ale stále majú a to hlavne Focus to "ale" a tým je trojvalcový turbobenzínový motor.Ja som presvedčený že keby mal Focus štvorvalcový turbobenzínový motor v ponuke ako mal pred tým 1.5 Ecoboost s manuálom pri výkone 150-170k tak by ich bolo na cestách určite viac.To isté urobil Stellantis s 308 a Astrou a keďže sa v našich končinách segment C stále považuje za rodinné auto a vraj je to stále najpredávanejší segment tak tieto automobilky to dosť po....a samozrejme korejci z toho ťažia a treba uznať že za tých posledných povedzme 10 rokov na tom dosť profitujú.Keď dokáže Toyota predávať 1.2 t alebo Honda 1.5 t štvorvalcové motory a stále ich udržeť v ponuke prečo to nedokáže taká historicky úspešná značka ako Ford.Nepochopitelné.PS:Všimli ste si že okrem poslednej vety som vôbec nespomenul koncern ? :-)
Podobne ako v pripade vacsieho focusu aj fieste facelift vyslovene prospel... nova maska mensie kukadla... ladi to odrazu paradne ... skoda len tej cenovky... u nas je za to uz stonic ...mozno ani o triedu vacsi ceed uz nebude daleko... asi aj preto "novu" fiestu vidim u nas raz rocne... zatial co aj taky rolls wraith stretnem aspon 2 krat za polrok ... ale to uz je asi na inu debatu... kazdopadne facelift fordu aj tu opat chvalim .....
Znovu - já se nebavim o něčem jako třeba nastavení ekvalizéru nebo barvy ambientmiho osvětlení. Bavím se o základních funkcích. Teplota, ventilátor, ofuk oken, vnitrni okruh, hlasitost, výhřev/ventilace sedadel.
No, to je zavádějící.
Bylo by třeba vidět křivky M a P na otáčkách, aby bylo vidět porovnání využitelnosti M, tj. pružnost obou motorů a přitom mít stále na paměti, že Škoda má o víc jak 9 % menší obsah !!
Ale křivky nemáme, tak můžeme jen spočítat z dostupných údajů, že:
Škoda má Pmax = 59 kW
Ford má Pmax = jen 55 kW, tedy o 4 kW míň.
Škoda točí na Pmax až 6300 ot./min
Ford točí na Pmax "jen" 5500 ot./min, tedy o 800 ot. míň.
toto:
Škoda má při 6300 ještě 89,5 Nm z 93 Nm (3700-3900 ot/min). Tedy 96,2 % z max. M.
Ford má při 5500 ještě 95,5 Nm ze 110 Nm (3500 ot/min). Tedy 86,6 % z max. M
Kolik má Ford při 6300? Škoda má s otáčkami zřejmě velmi plochý moment.
Jaké jsou momenty při 2000 - 2500 ot./min?
Kolektiv vývojářů pod vedením Ing. Martina Hrdličky se blýskl velmi velmi povedeným motorem
To jo, ale libila by se mi u běžne verze a bez přidomku hybrid. Je mi jasne, že realně je to dnes prakticky nemožne kvuli emisim. Ale neni to tak dlouho co tušim opel měl v nabidce u astry, dvě motorizace o podobnem vykonu.
Pche, to nic neni. Hlasim 11 "dorostencu" v Trabantu kombi. 20 km trasa z fotbaloveho zapasu, cely tym se tam vesel. Pravda, ridic mel nohy z okna a na pedaly mu slapal jeden ze spolujezdcu.
Ja tam byl tenkrat nejmensi, pamatuju si jen ze jsem sedel nekomu na kline vepredu.
A opět, jaky jemnocit je na mysli ?
Fiesta stoji prakticky od začatku stejně tedy od uvedeni na trh, přesněji fiesta byla o něco levnějši než teď, kdy takovy zaklad začinal 2. Takže prakticky na chlup stejna situace jako u focusu.
A to mě by se ve fiestě libila pravě 1,5 klidně i nějaka podladěnějši verze. Nepředpokladam, že by to byla nějaka větši zatěž na předek a vlastnosma je to vyborny motor.
No poslepu uplně né, ale když tě posadím do auta, které má milion funkcí a tlačítek, tak na ně taky budeš koukat, já to tak dělám. A rychlejší mi příjde sáhnout na ten displej.
Nejduležitější funkce pak máš samozřejmě na volantu a tam už je těch tlačítek pár a s tím se pracovat dá i poslepu, ale o tohle nepřišel ani Golf ani Fokus.
Toto už není o zvyku. To je o tom, že dotykáč prostě nelze ovládat jen poslepu. Takže toto je vždy špatné na základní věci. A podle úrovně podmenu, přehlednosti nebo velikosti ikon už se jen bavíme na téma jak moc špatné to je.
Ergonomie nemusí být zlá, na tohle téma bychom mohli vést hodiny diskuze a nedobrali bychom se výsledku, protože každý to vnímáme jinak.
Kupříkladu ergonomie VW byla donedávna brána jako dokonalost - mne nevyhovuje, naopak mi nejvíce sedí některé ovládací prvky Renaultu, příjdou mi ergonomičtější, než u toho VW, ale dost lidí a redaktorů byly opačného názoru a strhávali tak body v testech. Ideální by byl mix několika výrobců, tak si člověk musí zvyknout a pak ti to příjde třeba i dobré. Nebudu tedy soudit nový Fokus, dokud jsem ho nezkoušel, u VW ta dotyková lišta není nic moc, ale jak říkám, já 99 % funkcí ve svém autě radši řeším přes infotainment, je to přehlednější, takže já si zvyknu.
Zajímavou rovnováhu podle mě nachází PSA Základní věci stále fyzické ovládací prvky.
Ford za mě bohužel zvolil to, co VAG. A to je špatné. Fiesta je tak lepší než Focus co se ergonomie týká. Dotykové ovládání je prostě peklo. Tu oční pozornost prostě odvede ať se to komu líbí nebo ne.
Nějak nechápu to srovnání ? Obě to jsou motorizace "již od", někomu to asi stačit bude, nebo nerozumím ?
Jo, Fiesta není auto, co by měla ambice vozit 4 dospělé, nikdy taková nebyla a mimo té Fabie je tohle za trest snad ve všech subkompaktech i když já se svou výškou BYCH nechtěl cestovat ani ve Fabii vzadu :D
Interiér je hodně podobný předfaceliftované verzi, s tím problém nemám, tam se mi líbilo. Ostatně bych neměl problém ani s tím dotykovým Fokusem, pokud to bude fungovat a bude to ergonomické, nejsem zrovna ten co hejtuje dotykáče z principu, takže s tím nemám problém ani u Golfu/Škodovek, jen tam jsou nějaké věci řešeny neergonomicky a asi bych kritiku našel, nikoliv však na holý fakt, že je to jen na infotainmentu, sám to ve svém autě používám a to mám i tlačítka na většinu funkcí.
Stačí si srovnat nový atm. 1,0 59 kW Škoda s 1,1 55 kW Ford. Stane se snad motor Škoda motorem roku?
Jinak Fiesta "oplývá" malým místem vzadu. Byť zvenku působí lákavě jako monobox.
Jo, to by fungovat mohlo, sice tady v ČR ji zválcuje Fabie, ale motorizace slušné, ceny konkurenceschopné. Můžeme namítat něco o R3, ale ty R4motory už moc aut segmentu nemá, napadá mne hlavně to Clio TCe 140, jenže jak by si vedlo proti 1.0EB 114kw si neodvažuji odhadnout, protože tenhle motor ve Fokusu porazil přeci i 1.5TSI v Golfu.
Horší je, že jak tady je paleta v pořádku, v dalších větších Fordech už je to mizérie...