Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Modernizovaný Ford Fiesta míří do prodeje. S tříválcem 1.0 EcoBoost stojí od 349.900 Kč

Ford Fiesta modelového roku 2022 lze objednávat s atmosférickým tříválcem 1.1 nebo tříválci 1.0 EcoBoost.
Zpět na článek
26. 10. 2021 13:13
26. 10. 2021 13:32
26. 10. 2021 13:46
26. 10. 2021 14:00
26. 10. 2021 14:04
26. 10. 2021 14:33
27. 10. 2021 12:28
27. 10. 2021 12:26
27. 10. 2021 12:36
27. 10. 2021 17:09
26. 10. 2021 16:15
26. 10. 2021 14:33
27. 10. 2021 12:37
27. 10. 2021 12:49
27. 10. 2021 12:58
27. 10. 2021 13:51
27. 10. 2021 17:01
27. 10. 2021 17:05
26. 10. 2021 13:30
26. 10. 2021 14:47
26. 10. 2021 16:17
26. 10. 2021 15:34
26. 10. 2021 16:04
27. 10. 2021 08:22
27. 10. 2021 15:26
27. 10. 2021 18:52
28. 10. 2021 20:27
30. 10. 2021 19:57
26. 10. 2021 15:37
26. 10. 2021 16:07
26. 10. 2021 16:16
26. 10. 2021 17:21
27. 10. 2021 15:24
26. 10. 2021 23:35
26. 10. 2021 17:11
27. 10. 2021 12:48
27. 10. 2021 17:09
27. 10. 2021 15:29
27. 10. 2021 17:07
27. 10. 2021 18:52
28. 10. 2021 18:53
26. 10. 2021 19:18
27. 10. 2021 16:57
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 13:13
Solidní ceny
Jo, to by fungovat mohlo, sice tady v ČR ji zválcuje Fabie, ale motorizace slušné, ceny konkurenceschopné. Můžeme namítat něco o R3, ale ty R4motory už moc aut segmentu nemá, napadá mne hlavně to Clio TCe 140, jenže jak by si vedlo proti 1.0EB 114kw si neodvažuji odhadnout, protože tenhle motor ve Fokusu porazil přeci i 1.5TSI v Golfu.

Horší je, že jak tady je paleta v pořádku, v dalších větších Fordech už je to mizérie...
Rozbalit vlákno
38
26. 10. 2021 13:30
Re: Solidní ceny
Stačí si srovnat nový atm. 1,0 59 kW Škoda s 1,1 55 kW Ford. Stane se snad motor Škoda motorem roku?
Jinak Fiesta "oplývá" malým místem vzadu. Byť zvenku působí lákavě jako monobox.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 13:32
Re: Solidní ceny
Nějak nechápu to srovnání ? Obě to jsou motorizace "již od", někomu to asi stačit bude, nebo nerozumím ?

Jo, Fiesta není auto, co by měla ambice vozit 4 dospělé, nikdy taková nebyla a mimo té Fabie je tohle za trest snad ve všech subkompaktech i když já se svou výškou BYCH nechtěl cestovat ani ve Fabii vzadu :D
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 13:43
Re: Solidní ceny
Neboj, ve Fabii je pro takové jako ty určen kufr :D
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 13:46
Re: Solidní ceny
Nevím jak ty, ale já v kufru Fabie už cestoval ;) :D
Avatar - iudex
26. 10. 2021 14:00
Re: Solidní ceny
Minule som videl pred jednou stavbou vystupovať z Felicie 6 (!) robotníkov, ten šiesty vystúpil z kufra. :D :D :D
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 14:04
Re: Solidní ceny
No, za našich studentských let jsem pár kamarádů povozil v kufru i po Praze, třeba v Jettě :D

Ale muj rekord je O3 kombi a 7 lidí na palubě, už si chudinka škrtala :D
Avatar - JirkaVejrazka
26. 10. 2021 14:27
Re: Solidní ceny
Pche, to nic neni. Hlasim 11 "dorostencu" v Trabantu kombi. 20 km trasa z fotbaloveho zapasu, cely tym se tam vesel. Pravda, ridic mel nohy z okna a na pedaly mu slapal jeden ze spolujezdcu.

Ja tam byl tenkrat nejmensi, pamatuju si jen ze jsem sedel nekomu na kline vepredu.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 14:33
Re: Solidní ceny
Dorostenci.. tohle byli přednášející na vědecké konfreneci ve věku 40-60 let :D
Avatar - Mikesus
26. 10. 2021 17:11
Re: Solidní ceny
tak my jednou ( možná víckrát, ale jedno si pamatuju ), jeli v jedničkové fabii 1.4 TDI v 7 dospělých. 2 v kufru mávali lidem za námi :D, ale byl to kombík, takže prostor pro celou chalupu. Jen ten chudák motor to nepobíral a nechtělo se mu moc jet a víc duněl než jel. Trasa asi 15km
Avatar - lamal
27. 10. 2021 12:26
Re: Solidní ceny
mal si nablyto ? :D
26. 10. 2021 17:00
Re: Solidní ceny
A sedieť čelom vzad a kontrolovať dianie na ceste za autom! :-)
Avatar - Mikesus
26. 10. 2021 17:12
Re: Solidní ceny
přesně. A ještě mávat na lidi za autem. :-[]
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 13:45
Re: Solidní ceny
Nestane ani omylem.

Je tu totiž jedno obrovské ALE.

1.1 u Fordu má 110 Nm. Zatímco 1.0 ve Škoda nemá ani 100 Nm a to je sakra průser.
26. 10. 2021 14:53
Re: Solidní ceny
No, to je zavádějící.
Bylo by třeba vidět křivky M a P na otáčkách, aby bylo vidět porovnání využitelnosti M, tj. pružnost obou motorů a přitom mít stále na paměti, že Škoda má o víc jak 9 % menší obsah !!

Ale křivky nemáme, tak můžeme jen spočítat z dostupných údajů, že:

Škoda má Pmax = 59 kW
Ford má Pmax = jen 55 kW, tedy o 4 kW míň.

Škoda točí na Pmax až 6300 ot./min
Ford točí na Pmax "jen" 5500 ot./min, tedy o 800 ot. míň.

toto:

Škoda má při 6300 ještě 89,5 Nm z 93 Nm (3700-3900 ot/min). Tedy 96,2 % z max. M.
Ford má při 5500 ještě 95,5 Nm ze 110 Nm (3500 ot/min). Tedy 86,6 % z max. M

Kolik má Ford při 6300? Škoda má s otáčkami zřejmě velmi plochý moment.
Jaké jsou momenty při 2000 - 2500 ot./min?


Kolektiv vývojářů pod vedením Ing. Martina Hrdličky se blýskl velmi velmi povedeným motorem
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 15:28
Re: Solidní ceny
Vypadá to impozantně co píšeš.

Ale nedává to ani zbla smysl. Co to probůh je za otázku kolik má Ford při 6300?? Proč bys veFordu točil 6300 když max výkon je pro 5500???

Ne, prostě litr od Škody je průšvih, krouťák je naprosto nedostatečný. Výrazně horší než u HTP. A je mi úplně jedno že objem je o 2 deci menší.

Když nejsou ve Škodě schopni udělat motor nad 100 Nm s objemem litr, tak prostě mají nechat větší objem.
26. 10. 2021 16:20
Re: Solidní ceny
Hmmm. Jen výkon má Ford při o 9 % vyšším obsahu o 9 % nižší.

Pozn.:
HTP byla opravdu Hromada Technických Potíží. A 4-válec 1,6, z něhož byl "uříznut", byla nadmíru nepodařená 1,6 (s 55 kW a "střechovtým" momentem). 55 kW byl o pouhých 5 kW vyšší než tehdejší dědeček 1,3 Škoda.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 17:00
Re: Solidní ceny
Opět místo odpovědi jen další plky o ničem. :no:

Absolutně nikdo netvrdí že HTP byl dobrý motor. Právě naopak. Jenže i tenhle krám měl 106 Nm pokud si pamatuji správně.
Avatar - lamal
27. 10. 2021 12:36
Re: Solidní ceny
To neznaci ze nove MPI je na nic. V ramci moznosti zdielanej techniky je to vyborne vyladeny motor, svoj tien objemu neprekona a co stary kluk pise je, ze viac ako absolutne maximum krutiaceho momentu je jeho podanie a krivka vyuzitelnosti.

Ak chces byt tak exaktny, tak do toho zarataj hmotnost, aerodynamiku, obutie a prevody a potom z toho urob sudy, ktory z tych motorov v danom aute je celkovo lepsi :D Prast alebo uhod, nove MPI je pekne odladeny motor, neviem z akeho dovodu to hejtis za kazdu cenu.

PS: nie som skodovkar to uz vieš
Avatar - rohYpnol
27. 10. 2021 13:20
Re: Solidní ceny
ANo, souhlasím že klíčové je hodnocení motor+vůz.

A 1,0 MPI je v nové Fabii, která je VĚTŠÍ, TĚŽŠÍ, má VĚTŠÍ KOLA než předchůdce. A dají do toho motor, který má horší krouťák než HTP v jedničkové/popř. i dvojkové Fabii, který byla výrazně menší, lehčí. Tak přesně to je důvod, proč píšu to co píšu.
Avatar - lamal
27. 10. 2021 17:09
Re: Solidní ceny
Na vyber nemali, maju len zaklad 1.0 R3, takze to je prva vec.
O kolko je nova fabka tazsia v zaklade ? Myslim, ze MQB by nejake kilo oproti starsej platforme mohla kompenzovat, nejaky +- 20-30 kg je zbytocne riesit, to je rozdiel paliva v nadrzi, alebo typu postavy vodica. Navyse novy liter je vykonnejsi nez ten vo fabke mk 3 s 55kW tusim.

Zrovnavanim 1 generacii nejakych modelov s tymi 4 tymi dospejes vzdy k tomu istemu, su tazsie, udusenejsie a maju mensie objemy, u atmosfer duplom... preco z toho robis taku paseku zrovna pri novej fabii s 1.0 mpi ?

Z mojho pohladu sa nic dramaticke neudialo, pochvala je, ze aj nova fabia ma atmosferu s MPI a to ze ma takmer 60kW z litra je pochvala. Tych par kW sice nespoznas na pruznosti, ale vo vyssej rychlosti za mestom trochu ano.
Avatar - iudex
26. 10. 2021 16:15
Re: Solidní ceny
Zamestnanec? ;-)
Je úplne nepodstatné koľko má Ford 1,1 pri 6300 otáčkach, do nich sa tieto motory v živote nedostanú. Je oveľa dôležitejšie, koľko má motor pri 2000 či 3000 otáčkach, teda tam, kde jazdí 99% užívateľov týchto prdítok.
27. 10. 2021 11:13
Re: Solidní ceny
Dělám v úplně jiném oboru.
26. 10. 2021 17:06
Re: Solidní ceny
Jj - Zaslúžilý kolektív vývojárov patrí na tabuľu cti pred vchodom do areálu :-) :-) :-)
Avatar - miromen
26. 10. 2021 14:20
Re: Solidní ceny
A to mě by se ve fiestě libila pravě 1,5 klidně i nějaka podladěnějši verze. Nepředpokladam, že by to byla nějaka větši zatěž na předek a vlastnosma je to vyborny motor.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 14:33
Re: Solidní ceny
Ta je snad ve verzi ST ne ?
Avatar - miromen
26. 10. 2021 14:44
Re: Solidní ceny
To jo, ale libila by se mi u běžne verze a bez přidomku hybrid. Je mi jasne, že realně je to dnes prakticky nemožne kvuli emisim. Ale neni to tak dlouho co tušim opel měl v nabidce u astry, dvě motorizace o podobnem vykonu.
Avatar - lamal
27. 10. 2021 12:37
Re: Solidní ceny
mne by sa tam lubila neporuchova 1.6 EB, co ty na to, je to rííl ? :D :-!
Avatar - miromen
27. 10. 2021 12:45
Re: Solidní ceny
Ne ne, ja bych tam bral 3val 1,5EB.
Avatar - lamal
27. 10. 2021 12:49
Re: Solidní ceny
aky je rozdiel v hmotnosti agregatov 1.6/1.5 R4 a 1.5 R3 nevies nahodou ?
Avatar - miromen
27. 10. 2021 12:55
Re: Solidní ceny
Tohle netušim. Znal jsem hmotnost 4 valu 1,5 nebo 1,6 jen se mi to z hlavy vypařilo. Myslim, že to bylo někde mezi 110-115kg, ale bez zaruky. A prvni generace 1,0EB měla snad něco přes 90kg.
Avatar - lamal
27. 10. 2021 12:58
Re: Solidní ceny
to len tak pri tych nerealnych uvahach, by som si medzi R4 a R3 v prospech R3 vybral len kvoli citelne nizsej hmotnosti na predok... aspon tych 15kg
Avatar - miromen
27. 10. 2021 13:04
Re: Solidní ceny
Asi bych nečekal nějak dramatickou rozdilnost. A teď jsem narychlo googlil a wiki tvrdi, že sucha hmotnost 1,6EB je 114kg a 1,0EB 97kg.
Přitom dokumentace od forda tvrdi 99,9kg a 86kg.
Avatar - lamal
27. 10. 2021 13:51
Re: Solidní ceny
jj ta 1.5 R3 nebude o nic moc lahsie nez R4, to bude kvoli DPF, chladeniu atd... tym padom ako BYCHar by som chcel vo fieste 1.5 R4, ta R3 mi pride zbytocna, byt niekomu moze R3 charakter vyhovovat... v ST znie zaujimavo, bezna podladena verzia by ale ST nebola...
Avatar - miromen
27. 10. 2021 14:05
Re: Solidní ceny
No pravě, že nejen zvukově, ale celkově ovladatelnosti lepši než 4val, reakce nebo lagy. Charakterově sice rozdilnějši, ale ne nijak zasadně. Jedine minus, ktere jsem shledal byla o něco horši dynamika u 110.
Sice šlo o fiestu ST, kde jestli je to ještě lepši tak jednoduše parada, jeden polak ve videu zrakem kontroloval jak je možne, že ST tak paradně reaguje na plyn se slovy jak to ten ford udělal, vždyť je to turbo.
No a ja se usmal, protože ja jsem taky pohledem koukal, když jsem na plynovy pedal šlapal pač jsem nachapal jak rychle reaguje. Přitom nijak hekticky nepřijemně či ostře, ale relativně přirozeně a samozřejmě ve sport režimu.
Avatar - lamal
27. 10. 2021 17:01
Re: Solidní ceny
bude to o preferenciach, niekto 3val neznasa, niekto sa musi povozit v oboch aby si vybral pre a proti

problem s reakciou nemam ani vo focuse 1.5EB R4, nie je to ziadne nebicko, ale staci mu dat aspon 3000ot a je to ok... to ze je pod 2500ot ospalejsi pri beznej jazde mne nevadi
Avatar - Ozzman
27. 10. 2021 17:05
Re: Solidní ceny
Nevim kolik vazi, ale muzu ti rict, kolik stoji :D Na kulanci si za nej nauctovali asi 180 tisic :D
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 13:24
Zvláštní cenová politika
+36t za EB +Titanium je sakra nečekaná nabídka.

Zvlášť u Fordu, který vždy s novým modelem nebo FL přišel s cenami úplně mimo rank.

Upřímně, nevidím jediný důvod zvažovat Fabii. Tedy jeden ano - prostornost. Fiesta je prostě maličká.

Každopádně v dnešní šílené době je to hodně zajímavá nabídka. Chválím Forde :yes:
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 13:26
Re: Zvláštní cenová politika
Jo, to sem zapomel dopsat, ford vypda, ze snad i chce prodavat, jeho cenovy jemnocit u novinek je legendarni :D
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 13:28
Re: Zvláštní cenová politika
Navíc interiér naštěstí nepos*ali tak jak u FL Focusu, takže další důvod k pochvale.

Nestačím se divit. Ve Fordu se možná někdo probral.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 13:30
Re: Zvláštní cenová politika
Interiér je hodně podobný předfaceliftované verzi, s tím problém nemám, tam se mi líbilo. Ostatně bych neměl problém ani s tím dotykovým Fokusem, pokud to bude fungovat a bude to ergonomické, nejsem zrovna ten co hejtuje dotykáče z principu, takže s tím nemám problém ani u Golfu/Škodovek, jen tam jsou nějaké věci řešeny neergonomicky a asi bych kritiku našel, nikoliv však na holý fakt, že je to jen na infotainmentu, sám to ve svém autě používám a to mám i tlačítka na většinu funkcí.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 13:40
Re: Zvláštní cenová politika
Zajímavou rovnováhu podle mě nachází PSA Základní věci stále fyzické ovládací prvky.

Ford za mě bohužel zvolil to, co VAG. A to je špatné. Fiesta je tak lepší než Focus co se ergonomie týká. Dotykové ovládání je prostě peklo. Tu oční pozornost prostě odvede ať se to komu líbí nebo ne.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 13:45
Re: Zvláštní cenová politika
Ergonomie nemusí být zlá, na tohle téma bychom mohli vést hodiny diskuze a nedobrali bychom se výsledku, protože každý to vnímáme jinak.

Kupříkladu ergonomie VW byla donedávna brána jako dokonalost - mne nevyhovuje, naopak mi nejvíce sedí některé ovládací prvky Renaultu, příjdou mi ergonomičtější, než u toho VW, ale dost lidí a redaktorů byly opačného názoru a strhávali tak body v testech. Ideální by byl mix několika výrobců, tak si člověk musí zvyknout a pak ti to příjde třeba i dobré. Nebudu tedy soudit nový Fokus, dokud jsem ho nezkoušel, u VW ta dotyková lišta není nic moc, ale jak říkám, já 99 % funkcí ve svém autě radši řeším přes infotainment, je to přehlednější, takže já si zvyknu.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 13:48
Re: Zvláštní cenová politika
Toto už není o zvyku. To je o tom, že dotykáč prostě nelze ovládat jen poslepu. Takže toto je vždy špatné na základní věci. A podle úrovně podmenu, přehlednosti nebo velikosti ikon už se jen bavíme na téma jak moc špatné to je.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 13:51
Re: Zvláštní cenová politika
No poslepu uplně né, ale když tě posadím do auta, které má milion funkcí a tlačítek, tak na ně taky budeš koukat, já to tak dělám. A rychlejší mi příjde sáhnout na ten displej.

Nejduležitější funkce pak máš samozřejmě na volantu a tam už je těch tlačítek pár a s tím se pracovat dá i poslepu, ale o tohle nepřišel ani Golf ani Fokus.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 15:32
Re: Zvláštní cenová politika
Znovu - já se nebavim o něčem jako třeba nastavení ekvalizéru nebo barvy ambientmiho osvětlení. Bavím se o základních funkcích. Teplota, ventilátor, ofuk oken, vnitrni okruh, hlasitost, výhřev/ventilace sedadel.
Avatar - iudex
26. 10. 2021 14:01
Re: Zvláštní cenová politika
Otázkou je, či nie už neskoro. Každopádne súhlasím a za toto Fordu :yes:
Avatar - lamal
27. 10. 2021 12:39
Re: Zvláštní cenová politika
jj vo forde sa preberaju az ked je túléjt
Avatar - miromen
26. 10. 2021 14:23
Re: Zvláštní cenová politika
A opět, jaky jemnocit je na mysli ?
Fiesta stoji prakticky od začatku stejně tedy od uvedeni na trh, přesněji fiesta byla o něco levnějši než teď, kdy takovy zaklad začinal 2. Takže prakticky na chlup stejna situace jako u focusu.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 15:53
Re: Zvláštní cenová politika
Kecáš.

1.0 EB Titanium byl 387 tis. Teď nově o 20 tis.míň. Přitom všichni konkurenti zdražilí v řádu desetitisíců, když se budu držet při zemi.
Avatar - miromen
26. 10. 2021 16:17
Re: Zvláštní cenová politika
Takže ja kecam ?
Dookola se tu piše jak ford při uvedeni nastřeli ceny tak, aby je posleze shodil.
A přitom je to realně blbost a nic takoveho se nedělo. Tedy v připadě fiesty a focusu u jinych modelu nevim.
Jedine na co si snad dobře vzpominam tak to, že u kugy u nas vyšel "akčni" cenik s menšim zpožděnim.
A mam před sebou cenik v PDF přimo ze stanek ford.cz.
V podobnem duchu jsem řešil i focuse u ktereho jsem byl v nevědomi i ja, ale jeden prodejce mě vyvedl z omylu.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 17:05
Re: Zvláštní cenová politika
Ano, kecáš.

Přečti si znovu co jsem napsal a pokus se zamyslet. I když chápu že u tebe to bude dost problém :-! :-!
Avatar - miromen
26. 10. 2021 17:23
Re: Zvláštní cenová politika
Ten kdo by se tu měl zamylet nejsem rozhodně ja. Přečti si co jsem napsal a na koho reagoval a jak si mi ty a to ještě mylně odpověděl včetně opět mylneho tveho uvodu. Ja dokonce vim jak se věci měly i o několik let zpět takže u předchozich generaci hned při tom uvedeni na trh.
To o kolik a ktera konkurence zdražila je bezpředmětne.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 18:41
Re: Zvláštní cenová politika
Jistě. Proto třeba Focus 1.0EB je aktuálně z 533 na ceně 449... Tedy na nižší ceně než když přišel na trh... V době, kdy ostatní zdražují v řádu desetitisíců přinejmenším..., no comment. :no:
Avatar - miromen
26. 10. 2021 19:30
Re: Zvláštní cenová politika
To snad ani nemužeš myslet važně...snažit se chytat stebel tam, kde žadne nejsou.
K tomu co si teď napsal ti napišu jedine slovo, kterym je teleshoping a možna ti dojde i proč. Vic se k těm tvym omylum vyjadřovat nebudu.
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 19:37
Re: Zvláštní cenová politika
Ano, Ford aplikuje telehopping pravidelně s nástupem nové generace. Na rozumné ceny se dostává při výprodeji a generační odměně :yes: :yes: :yes: :-!
Avatar - miromen
27. 10. 2021 12:50
Re: Zvláštní cenová politika
Tak to se dalo čekat, že z druheho budeš dělat nepravem hňupa ať už vědomě nebo ne, přitom stačilo nastavit zrcadlo.
Ale tak opět si jen dokazal, že si kašpar, ktery si vymyšli nebo opět buď to vědomě nebo nevědomě vyloženě lže.
Avatar - rohYpnol
27. 10. 2021 13:21
Re: Zvláštní cenová politika
Uvedl jsem konkrétní ceny. Každý si to může ověřit, že to tak JE. Takže mlátíš prázdnou slámu chlape.
Avatar - miromen
27. 10. 2021 13:27
Re: Zvláštní cenová politika
Ano to, že jsou vylhane si muže každy ověřit, včetně toho, že nikde nic přepaleneho nebylo tak, aby se skokově něco cenově upravovalo.
Ja k tomu hodil jeden odkaz ludexovi a jak jsem psal vic nemam potřebu k tomu dokladat.
Avatar - iudex
26. 10. 2021 16:12
Re: Zvláštní cenová politika
Všetci vedia, o čom je reč, len Ty sa tváriš ako Fico na tlačovke. Ford má špeciálne v ČR tendenciu nasadiť na začiatok vysoké ceny a potom po rokoch citeľne korigovať cenu. Problém je, že na začiatku odrádzal mnohých tými úvodnými cenami a tí sa potom už neprišli informovať, či náhodou nezlacnel. Je síce fajn, že na konci životnosti sa dajú Fordy kúpiť za super ceny (aktuálne u nás končiace Mondeo, asi najlacnejšie auto v strednej triede).
Avatar - miromen
26. 10. 2021 16:24
Re: Zvláštní cenová politika
Nehodlam někoho přesvědčovat a opakovat se jako kolovratek tak jako vy vynašite mylne informace do eteru jak přeskakujici gramodeska.
Takže řikaš všichni tedy těch par jednotek internetovych dezinformatoru, kteři opakuji pořad stejnou nepravdu.

https://www.fordclub.eu/manual_download.php?id=2367
26. 10. 2021 13:30
Slabé
Zase zbytečně drahé. 150 tisíc by bylo až až.
Rozbalit vlákno
2
26. 10. 2021 14:47
Re: Slabé
Kúp si jazdenú Ladu. ;-)
Avatar - fOE
26. 10. 2021 16:17
Re: Slabé
Prosta rada, ale po trose zamysleni se taky jedna z nejlepsich co jsem zde kdy cetl.
Clovek koupi jezdene auto, ktere vypada stare (stejne jako nova lada), proti soudobe konkurenci jiz nenabidne nic svetoborneho (stejne jako nova lada), hned po porizeni bude mit XY vad a nedodelku (stejne jako nova lada) a servisovat to bude muset nekde po garazich (stejne jako novou ladu).

Ojetina za 150tis Kc a vlastne zazitek jako z noveho, kdo nam tohle dneska jeste nabidne?! :yes:
Avatar - 3_diamanty
26. 10. 2021 15:34
Podarene
Podobne ako v pripade vacsieho focusu aj fieste facelift vyslovene prospel... nova maska mensie kukadla... ladi to odrazu paradne ... skoda len tej cenovky... u nas je za to uz stonic ...mozno ani o triedu vacsi ceed uz nebude daleko... asi aj preto "novu" fiestu vidim u nas raz rocne... zatial co aj taky rolls wraith stretnem aspon 2 krat za polrok ... ale to uz je asi na inu debatu... kazdopadne facelift fordu aj tu opat chvalim .....
Rozbalit vlákno
6
Avatar - rohYpnol
26. 10. 2021 16:04
Re: Podarene
FL Focusu bohužel zdrbal infotainment a ovládání. Tady je to naštěstí ok.
Avatar - palix
27. 10. 2021 08:22
Re: Podarene
Čo sa tak pozerám okolo seba, v poslednej dobe jednoznačne v danej kategórii vedie Renault Clio a Hyundai i20. Je toho na cestách pomerne dosť a aj poniektorí zatvrdilí "kupovači" Škody už prešli na iné značky.
Samozrejme veľa ľudí láka niečo "lepšie"/ modernejšie - Crossover - napr. Seat Arona... No nekúp to - za viac peňazí rovnaká muzika :-).

Fiesta je bežná asi ako Mazda 2, alebo nejaká Lada...
Avatar - hugino
27. 10. 2021 15:26
Re: Podarene
Ale stále si neodpovedal ako ti pripadal motor 1.5 tsi vo firemnom Golfe.Bol to 130k alebo 150k.Zdal sa ti lepší ako to čo máš vo svojej Mazde.
Avatar - palix
27. 10. 2021 18:52
Re: Podarene
Bol to 130k motor... a celkom sklamanie. Čakal som, že to pôjde oveľa krajšie - na to ako sa všade píše, že turbo (navyše 1,5) je super a atmosféra "zdechlá" :-!. Reálne to ani na diaľnici na 6-ke nejako extra nezrýchľovalo, pre nejakú akciu bolo potrebné podradiť... Na druhej strane má len o 10 koní (a 30 Nm?) viac ;-). Vraj je 150k verzia o dosť lepšia. (po návrate domov som čítal test Golfu 130 k - len tak zo zvedavosti - či ja vnímam zle, alebo aj redaktor to vnímal podobne).
Pocitovo (jazda, ovládanie, posed...) auto nebolo také dobré ako Mazda :). Možno (asi, určite) je to o zvyku... "Koncernom" som poriadne nejazdil = všetko je tam nejako na nesprávnom mieste (hlavne keč to má skoro všetko na display) :-! - to ale nehodnotím.
Na Golfe som nejazdil dlho a na svoje som zvyknutý a považujem ho (to moje) za skvelé auto. Golf má ináč poskladanú prevodovku a občas sa pri podradení zbytočne vytočil :). Asi som ho nemal šoférovať ako Mazdu ale ako Golf :-!
Hlavne som po chvíli prišiel na to, že by som moju Mazdu nevymenil za podobný Golf - ani pri ponuke "úplne nový Golf za 4 ročnú Mazdu".

Zaujímavé by bolo vidieť pohľad majiteľa daného Golfa 8 / 130k na 2,0l Mazdu ;-). To auto sa ale predáva ešte len chvíľu.

Zhrniem to takto: po pár km som kolegovi povedal - "Toto je kráľ segmentu - nižšia stredná trieda? Toto je tá skvelé 1,5 TSI (síce s menším výkonom)? Veď je to také obyčajné auto". Dúfam, že som nikoho nepohoršil :-!.
Avatar - hugino
28. 10. 2021 20:27
Re: Podarene
Dík za postrehy.Takže Golf ťa neoslovil.No čo už.
Avatar - palix
30. 10. 2021 19:57
Re: Podarene
Mňa nie, ale isto osloví veľa iných záujemcov. V každom prípade Golf isto nebude zlé auto, keď ho kupuje toľko zákazníkov. Problém bude u mňa, že ma oslovujú skôr autá, ktoré nefigurujú na popredných priečkach rebríčkov predajnosti :-).
Avatar - hugino
26. 10. 2021 15:37
ST-line
V ST-line vyzerá aj Fiesta aj Focus dosť dobre ale stále majú a to hlavne Focus to "ale" a tým je trojvalcový turbobenzínový motor.Ja som presvedčený že keby mal Focus štvorvalcový turbobenzínový motor v ponuke ako mal pred tým 1.5 Ecoboost s manuálom pri výkone 150-170k tak by ich bolo na cestách určite viac.To isté urobil Stellantis s 308 a Astrou a keďže sa v našich končinách segment C stále považuje za rodinné auto a vraj je to stále najpredávanejší segment tak tieto automobilky to dosť po....a samozrejme korejci z toho ťažia a treba uznať že za tých posledných povedzme 10 rokov na tom dosť profitujú.Keď dokáže Toyota predávať 1.2 t alebo Honda 1.5 t štvorvalcové motory a stále ich udržeť v ponuke prečo to nedokáže taká historicky úspešná značka ako Ford.Nepochopitelné.PS:Všimli ste si že okrem poslednej vety som vôbec nespomenul koncern ? :-)
Rozbalit vlákno
13
Avatar - iudex
26. 10. 2021 16:07
Re: ST-line
To že je 1,0EB trojvalec to je snáď úplný štandard, kto iný má litrový štvorvalec? A ak spomínaš 1,5ku, tak nie je vôbec problém v tom, že to bol R3, ale problém je v tom, že už 1,5EB vo Focuse nie je. Popravde ak by som mal vyberať medzi koncernovým 1,5TSI štvorvalcom (s vypínaním 2 valcov) a 1,5EB trojvalcom, tak sa asi rozhodnem skôr pre ten Ecoboost. TSI má výbornú spotrebu, inak je to ale bezcharakterný bezpohlavný motor, to ten trojvalec 1,5EB mi prišiel aspoň živý.
Ad P.S. kvitujem, aj keď koncern nie je len VW a koncern si fakticky spomenul (Stellantis). ;-)
Avatar - hugino
26. 10. 2021 16:16
Re: ST-line
Ale ja som nepísal o 1.0 EB ale o 1.5 EB.Kde som ja napísal že litrový štvorvalec ?A keď už ťa mám na linke tak prezraď ak to nie je tajné čo si teda kúpil za cca. 30 000 € zo segmentu D keď Insignia ako si už písal skončila vo finále na druhom mieste.
Avatar - Mikesus
26. 10. 2021 17:21
Re: ST-line
já bych tipnul něco kvalitního z Japonska :-!
Avatar - hugino
27. 10. 2021 15:24
Re: ST-line
Mne sa zdá že raz písal že vo finále za 30 000 € sa nakoniec namiesto Focusa rozhodol pre auto segmentu D lebo tam bola podobná cena a tri autá v tej dobe mali podobnú cenu a to Mazda 6,Mondeo a Insignia.Kedže Insi skončila druhá tak myslím si že zvolil Mazdu 6.Ale je to tajnostkár. :-)
26. 10. 2021 23:35
Re: ST-line
ja som ten 1.0 skusal v pume a ten viacnasobny motor roka mi pripadal taky nedorobeny - dunelo to a vibrovalo to v nizkych otackach, na to by som si nevedel zvyknut. Predajca, ze vraj vlastnost motora - ine trojvalce su na tom ohladom komfortu/diskomfortu omnoho lepsie, napr. suzuki a H/K.
Avatar - Ozzman
26. 10. 2021 17:11
Re: ST-line
S tímto postem souhlasím až na dvě výjimky, pláčem pod Fiestou a ne Fokusem( u Forsty mne r3 netrápí, u Fokusu je to pro nás Evropany skoda) a pokud vím, tak nový civic už bude jen jako hybrid, pokud se něco nezměnilo a na tu 1.5 turbo bylo dost svolavacek.

P.s.Ford ten motor který by sis přál má, ale montuje ho do aut mimo EU :/
Avatar - lamal
27. 10. 2021 12:48
Re: ST-line
1.5T v Civicu zije dalej, prve kusy trpeli na klasicke detske GDI+T choroby riedenia oleja benzinom, to uz je davno vychytane. Je fakt, ze nebudu v EU, ale inak celkovo je lepsia zvolavacka ako klepajuce ecoboosty. Kamos s 1.5EB, ktory zatial funguje trpi depkami, ze kedy to pride, uz je po zaruke co chvila :D
Avatar - Ozzman
27. 10. 2021 17:09
Re: ST-line
Odkaz ho na miromena, ten ho uklidni.
Avatar - hugino
27. 10. 2021 15:29
Re: ST-line
Ale aj štvorvalcový 1.5 Ecoboost vo Fieste ST-line s okolo 150k ako to má alebo bude mať nová Fóbia by potešil so zrýchlením oklo 7,5 s a max okolo 220 km/h.Či?
Avatar - Ozzman
27. 10. 2021 17:07
Re: ST-line
Bychařsky jo, ale asi by to byl nesmysl, kdyz z litru daji 155k a pak je tam ST s cca 200k, tam moc mista neni.
Avatar - hugino
27. 10. 2021 18:52
Re: ST-line
Však práve to že oni velmi slušný štvorválec 1.5 EB nahradili rovnako výkonným 1.0 EB.Skôr mohli nechať ten pôvodný štvorválec poprípade ho vylepšiť volaké to " EVO " a bola by to dôstojná motorizácia aj pre Focus a tým pádom by sa potencionálny záujemcovia ktorý sa o motory len trošku zaujímajú ináč dívali na Focus a určite pri výbere auta by ho viaceri zaradili do užšieho výberu.Aj Stellantis mohol pri novej 308 alebo Astre použiť oturbenú 1.6 180k / 5008 ju má / a dať ju do ponuky lenže oni ju použili len s káblom a už je z toho Plug In od 30 500 € a to už je auto na segment C prakticky nepredajné.
Avatar - Ozzman
28. 10. 2021 18:53
Re: ST-line
Oni ho ale maji, davaji ho do aut mimo EU, neumim ti odpovedet, proc, emise ? Netusim a netesi mne to, tady se shodneme.
Avatar - Mikesus
26. 10. 2021 19:18
Re: ST-line
U B segmentu mi 3válec vůbec nevadí, u C segmentu bych to neodsuzoval, ale je potřeba vyzkoušet. Většina by mi vadila, ale jen většina. Některé by mi nevadily, ale pak také u nich zalezi na spolehlivosti. A to na větší nájezdy bude asi problematické.
Avatar - lamal
27. 10. 2021 12:25
Mení sa nám mení, len predaje to nezmení
Trochu zhyundaiovela, ni ? Skoda jej, ze sa viac nepredava.
Rozbalit vlákno
0
27. 10. 2021 16:57
Ford novinky
Ford novinky naleznete na jednom miste: http://www.fordauto.sk/
Rozbalit vlákno
0