Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

MF Dnes: Premiéra Škody Superb v Ženevě, výroba vozu Superb Combi začne ještě v příštím roce

175 komentářů

boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
:yes: mudro hovoris
asi do koreje nebo do francie néé? >😁 >😁 >😁
Pozri si statistiky spolahlivosti a potom nieco hovor o kvalite korejskych aut versus Skoda. 😉
Tomiss
Myslíš,že Superb je málo kvalitní? 😲
Tommy100
Já mám služebního superba 2.8 V6 tři roky, 160000km, naprosto v pohodě, bez závad, jen jednou zlobilo ESP...jinak velmi pohodlný, rychlý vůz :yes:
Giorgio
A z madel u dveří ti ta černá barva neoprýskala, obložení B-sloupku ti uvnitř nevrže? Snad to nebude tím, že máme TDI. Nebo se ti to stane v tom posledním roce, o který je ten náš starší. Ale zase má najeto o 5 tkm míň, tak já nevím... ;-\
Madla jsou ochytaná to jo...i volant to hooodně odnesl, ale nevrže 😄 (zatím)
Je to 11/2004
Avatar - Righ
Righ
Neřek bych, že novej Superb a Yeti se budou prodávat na úkor VW, možná tak v ČR, kde se v některejch případech budou lidi rozhodovat mezi Passatem a Superbem, ale oba modely jsou cílený na jinou zákaznickou skupinu a jinde než u nás se to určitě projeví. Pokud jde o Yeti, pak mě žádnej podobnej model z nabídky VW nenapadá, Tiguan je větší a především úplně jinak pojatý SUV, o Touaregu se snad nemá smysl vyjadřovat.
Mimochodem co tě vede k myšlence, že "jinde" (kde?) se vyrábí výrazně kvalitnější auta než v rámci koncernovejch značek?
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
nezbýva něž s Tebou souhlasit :yes:
skoda srazila audi pod svou uroven !!! >😁 >😁 >😁
ako vtip roka to bolo dobré !
nevedel som, že aj v cvokarni maju pacienti prístup na internet >😁
Tomiss
:yes: :yes: >😁
Ma to jeden háček. Vůbec tvůj pohled neodpovídá realitě. VW je stále nejprodávanější značka v Evropě a nevypadá to, že by se to mělo v budoucnosti diametrálně změnit.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Adolf blbol ludi akolo Kdf len tak, ze v domneni, ze splacaju svoje buduce auto, splacali zbrane. Adolf skoncil skor, nez vysiel prvy VW, takze tazko ich predajnost pripisovat jemu. 8-s
lorenzlubos
to ja
Klaudius
Adolf nežil iba autami, kamoš, ten zblbol milióny ľudí úplne inými vecami...
Avatar - Righ
Righ
Nedokážu si představit větší demagogii, než tvrzení, že lidi jezdící ve VW jsou zmanipulovaný a nemaj vlastní názor. Krásně to pak dokresluje poznámka o Hitlerovi a jeho dítěti. Vřele bych ti doporučoval zabruslit do diskuzí na novinky.cz nebo idnes.cz, kde se budeš s tamníma diskutérama perfektně doplňovat.
Tomiss
cosworthe,tohle snad ani nemůžeš myslet vážně...VW,že vyrábí auta pro lidi vez vlastního názoru.Poradím ti:než něco napíšeš zkus o tom chvíli přemýšlet... :no:
píšeš asi o rok rychlejc než myslíš!!! >😁 >😁 >😁
Tomiss
jsem rád,že se bavíš :no:
Takže VW dělá auta pro široké masy, pro lidi bez vlastního názoru a lehce zmanipulovatelné těžkou demagogií? Znamená to, že celosvětově je největší masovkou a demagogem Toyota?
Avatar - Righ
Righ
Drtivá většina zákazníků masovejch automobilek jako VW, Renault, Peugeot, Fiat nebo Ford nejsou jejich zapálený fandové, ale lidi, který se rozhodujou racionálně a nelpí na daný automobilce stůj co stůj, ať už konkurence nabízí cokoliv. Jedinej subjektivní faktor, kterej výrazně ovlivňuje prodeje je samozřejmě národní příslušnost, která vede Francouze k tomu, aby kupovali hlavně francouzský auta, Němce německý atd. Když tím pádem vemem v potaz, že si připravovaný modely Škodovky a VW nijak nekoukurujou, tak neni důvod, aby si navzájem přetahovaly zákazníky. O zákazníky přijdou v tomhle případě jiný výrobci a sdílení koncernovejch dílů s tim nemá co dělat, to už dneska beztak dělá každej kdo může.
Jinak Škoda (bohužel) neni na vyšší úrovni než Audi, to mi připomíná blouznění nejmenovanýho italofila v jedný ze zdejších diskuzí, kde tvrdil, že Fiat už dneska překonal BMW.
Mimochodem když se člověk podivá na tvůj nick, ani jiný favority než Focuse a Mondeo asi očekávat nemůže. 😉
Tomiss
:yes: Dobře napsáno 😉
Klaudius
Tebe sa zdá značka Ford podradná? Vzhľadom na Tvoju poslednú poznámku je to evidentné. Tiež nemáš rovný pohľad, ale uhýba trochu predsudkom a nepodloženým názorom.

Je jasné, že domáce značky budú patriť vždy k tým úspešnejším. Ak si to samy nepokazia zlou kvalitou, neprimeranými cenami, alebo zlým prístupom k zákazníkovi. Slušná časť zákazníckej obce ale kupuje tú-ktorú značku aj z dôvodov, ktoré drvivej väčšine kupujúcich nepripisuješ. Myslím, že práve u VW je ich pomerne veľká časť. Poznám dosť ľudí, ktorí majú VW a nikdy nič iné si nekúpia. Raz som sa pýtal jedného automechanika, prečo má Golfa, aj keď na ňom stále musí niečo opravovať (to je pravda, niekedy sám nadáva. Odpovedal mi, že on iné auto nemôže mať...

Škoda má a určite ešte dlho bude mať doma najvyššie predaje. Aj na Slovensku, hoci aura "domáceho výrobcu" pomaly vyprcháva. Je to aj postojom samotného výrobcu, ktorý, podľa informácií dostupných v tlači, sám seba na Slovensku považuje za zahraničného výrobcu. Tým možno chce zdôrazniť svoju úroveň a kvalitu, ktorá sa vyrovná všetkým uznávaným značkám. Na druhú stranu sa tým svojim "bývalým domácim" zákazníkom trochu odcudzuje.

Keď vysypem vrece so všetkými modelmi, ktoré produkuje koncern VW, rozhodne sa nevysypú na jednu kopu, hoci majú mnoho spoločných dielov. Každá značka, aj každé auto jsú určné tomu svojmu zákazníkovi, každý model má vymedzený okruh zákazníkov, ktorý mu umožňuje žiť. Migrácia ani zámena modelov sa v merateľnej miere nekoná. Dva modely pre tú istú skupinu ľudí, to je veľké plytvanie prostriedkami a vyháňanie si peňazí z vrecák. A to je v koncerne, kde peniaze hrajú prvú, a takmer bezvýnimky rozhodujúcu rolu priam nemožné.
Avatar - Righ
Righ
Ford za podřadnou automobilku rozhodně nepovažuju, a předsudkům i nepodloženejm názorům se snažim vyhybat širokym obloukem. Když ale vidím někoho, jak vystupuje pod nickem, kterej se neodmyslitelně pojí s určitou automobilkou, tak se dá s velkou úspěšností tipovat, jaký modely bude asi dotyčnej preferovat. To je celý, víc v tom nehledej.
Jinak já netvrdim, že zákazníci automobilek se rozhodujou jenom na základě racionálních důvodů a původu značky, ale přecejenom to jsou nejdůležitější kritéria. A že ty znáš někoho, kdo by v životě neuvažoval nad jinym autem než VW, tak to neni nic vic, než tvoje osobní zkušenost a rozhodně se z toho nedá nic vyvozovat o VW jako takovym, kterej prodává x miliónů aut ročně po celym světě. Já zase znám lidi, který běžně střídaj Fordy, VW a třeba Peugeoty, podle toho, co se jim zdá v tu chvíli "nejlepší".
Se třetím odstavcem bez výhrady souhlasim, dokonce k tomu byla nedávno zpráva na novinkách, kde popisovali klesající tržní podíl Škodovky v SR. A na posledním odstavci se samozřejmě taky shodujem, akorát ja bych ještě vypíchnul, že co nejefektivnější a nejziskovější se snaží být až na nepatrný výjimky úplně každá automobilka na světě, značky jako Porsche nebo Ferrari nevyjímaje. Každá samozřejmě operuje v jinym segmentu trhu a tak se to řeší různě a i se to odlišně projevuje, ale jinak je výroba automobilů byznys jako každej jinej.
Klaudius
Čo dodať? 😄 :yes:
keby vsade najviac kupovali domace znacky tak tu by mal byt potom najpredavanejsi K1 attack >😁
acALIEN
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 jezis ty ses idealista >😁
:no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: 😒 😢 😢 😢 😢
**o mluvíš, škodovka je kvalitní auto!!!
Tomiss
V automobilovém světě letí čas o poznání rychleji,takže i přes své prokazatelné kvality,Superb svého nástupce potřebuje jako sůl.A to,že bude i kombi,to je třešnička na Škodováckém dortu
Tommy100
To máš pravdu, ale superb po faceliftu je vážně nádhernej :yes:
Tomiss
:yes:
Akorát, že je to jen starej Passat.. Opravdu nádhernej, to může napsat jen... někdo, kdo nerozumí designu. To je v tomhle směru, to nejhorší na trhu - starý model jiné automobilky s pozměněnou přední a zadní částí, ošklivá silueta přetrvává. Doufám, že nový model bude auto se "svým" designem jako celek.
Tak a všechny S-klasse a 7-er půjdou kam? No do p*dele ! 😄

Už teď si každý kdo chce luxus za rozumné peníze pořizuje Superba, počítám že se jich bude prodávat tak 5mil. ročně. A to je skromný odhad. Bravo Škoda ! Bravo VW ! :yes:
Luxus a Superb? Tahle dvě slova nejdou dohromady. Co je luxusního na škodovce? Proč se ji někteří snaží cpát, kam se ani Škoda necpe a tím ji ubírají? Pokud je luxusní Superb, tak je luxusní i Fabia, co? :no:
Tommy100
Proč by superb nebyl luxusní???Mám verzi 2.8 V6 v eleganci, s navigací, dřevem, kůží...co na tom není luxusního???Probuď se... za tu cenu je to naprostá jednička :yes:
Když za 750 papírů můžeš mít superba v plné výbavě a v naftě >😁
Protože luxusní být nemůže. 😉 Chceš snad luxus definovat tím, že do auta dáš imitaci dřeva, koženku a navigaci? >😒] Tím nechci říkat, že máš špatné auto. Určitě dobrá volba. Fakt to ale není luxus 😉 To bys musel "trochu" přitlačit na prkenici >😒]
Tommy100
Tak já to mám jako služebáka...tak mě naprosto stačí... >😁
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Na to,že na to nejsi odkázán to docela prožíváš.To prostě neřeš a je. :-!
Tommy100
taky tam máme A6, s tou to fakt srovnávat nejde, ale je to lepší než starý passat >😒]
Hochu, za ty roky, co jsme tady na tomto webu, jsem si myslel, ze jsi normalni kluk jako buk, a ze mas sparvne nazory, ale ted...? 8-s :no: Luxus=Rolls-Roys? Luxus je slovo velmi obsáhlé. To je jako by si řekl, že (např.) Audi S4 není sportovní, protože sportovní může být PŘECI JEN ENZO, VEYRON, LP-640, a spol... chjo, príste trochu vic premyslej co pises, i prestoze jsi zaryty antiŠkodovák...
Superb luxusní nikdy nebyl, a na 99% procent nikdy nebude. Nemůžeš všecko srovnávat se svým Favoritem. Superb je při bouračce nebezpečný. Má ergonomicky divnou přístojovku a se svými 183 cm se vzadu na bocích dotýkám hlavou stropu. O torzní tuhosti v zatáčkách ani nemluvě. Cestovní komfort taky nic moc. 7er nebo S-klasse jsou opravdu zcela ale zcela jinde. To je jak bys srovnával Samaru + Golfa. JJ obojí hezké 5dv hatchbacky >😁
Co je na Superbu luxusního? Že je velký? Že má vzadu roletku, klimu, xenony, nebo že jich jezdí mraky? Přečti si níže, co o Superbu píši a nejspíš se mi za zarytého "antiškodováka" omluvíš 😉
někdo se po mě ptal? >😁
lorenzlubos
Škoda používa skutočné drevo a skutočnú kožu. 8-s :no:
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Righ
Righ
Když už jsi u těch názornejch příkladů, tak by se slušelo poznamenat, že srovnávat Logana a Superb je stejně nesmyslný jako srovnávat Superba a třeba 7-er. Luxus je značně širokej a relativní pojem, nelze jednodušše říct, že o luxusu se dá hovořít až od Mercedesu výš a zbytek pole je jenom levná konfekce. Naopak, luxus má spoustu stupínků a i když Superb neni ani zdaleka na špici, tak je pořád ve vztahu k evropskýmu a zvlášť českýmu průměru hodně vysoko, zatimco Logan je na chvostu.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Righ
Righ
Nejsem si jistej, jestli tohle byla odpověď na můj příspěvek...? Já jsem nikde netvrdil, že "výbava z ničeho luxusní auto neudělá", a už vůbec jsem z toho nevyvozoval, že Superb nemůže nikdy být luxusní stejně tak jako Logan. Naopak jsem se snažil relativizovat pojem luxusu a naznačit ti, že to není nějaká objektiví kategorie, kam spadá pár vyvolených a zbytek by se radši neměl o nic pokoušet. Například proti Loganu je Superb nepochybně luxusní auto.
S tou Bangladéší bych to taky nezkoušel, koneckonců i u nás je vozovej park podstatně níž než třeba v Německu a Superb tak má i tady logicky jinou pozici než na západ od našich hranic.
A když už jsi zmínil to Mondeo a Lagunu, tak i tyhle typický představitelé střední třídy se ve svejch novejch generacích snaží být opět co nejvíc "luxusní", ať už použitejma materiálama u Francouze nebo rozměry u Němce.
mam 2.8V6, 160tis km, slape ako hodinky. nebyt toho loga na prednej kapote /spolocensky status diktuje premiovu znacku/ a vyslovene mizernej urovne servisu, nemenil by som. pomer vykon/cena fantasticky, aj ked technologia nie je high tech najnovsia. v garazi mam este Lexus, ale su chvile ked si sadnem, ako ja jej hovorim, do svojej embecky celkom rad.. a mimochodom, oproti koncernovym turbotraktorom to JE luxus, zvlast ak je k tomu aj sofer.
Nahoře máš 2,8 V6, pod tím píšeš o naftě... Jen jestli náhodou nekecáš... 😄
acALIEN
je videt,ze jsi si na nic lepsiho nesahnul,srovnavat tohle s Skem nebo 7ckou je kravina nejvetsi,staci to srovnat s 5kovym bavbem a musis mit jasno,ze to co mas je Evropskej standard,nikoliv luxus....
Avatar - Righ
Righ
Myslim, že příspěvek od Turbomotora byl míněn jako těžká ironie, občas by to chtělo zaostřit oči zalitý krví pro jakoukoliv pochvalu Škodovky a místo okamžitý kritiky se nad dotyčnym příspěvkem trochu zamyslet. 😉
Jinak proč by nemohla dělat výhledově Škodovka i luxusní model? Vždyť i ten Superb nepochybně luxusní prvky má, byť je to úplně jiná liga než německý trio a Lexus. A propó Lexus - odjakživa byla Toyota mimo Japonsko vnímána jako pruducent těch nejobyčejnějších konfekčních vozítek pro masy, a když Lexus zakládala, šlo jenom o špatně obšlehnutý luxusní auta německý provenience nebo upravený Toyoty. A kde je Lexus dneska všichni víme.
Tim nechci říct, že by podle mě Škodovka měla na podobnej projekt jako je Lexus a už vůbec nechci tyhle dvě značky nějak srovnávat, chci jenom poukázat na to, že časy se mění a každá automobilka se může průběžně vyvíjet. Vždyť luxusní limuzínu se všim všudy (až na ten image a tradici) má dneska i VW, symbol mainstreamu v Evropě. A Superb je určitě velkej pokrok Škodovky do vyšších pater, kterejm někdo může klidně řikat luxusní.
Jo, někdo tomu říkat "luxusní" může. Znamená to ale jediné, nikdy neviděl skutečné luxusní auto, natož se v něm vezl. Proti Škodě v zásadě nic nemám. Sice mě její produkce neoslovuje, ale např. proti Superbu nic nemám (až na tu otřesnou palubku). Jen bych se neodvážil ji spojovat s luxusem 😄 Škoda své top modely přeci vždy značila Laurin a Klement. To bylo jediné, o čem se dalo uvažovat jako o luxusně pojaté verzi. Žádnej Superb ale není luxusní. Je to velké konzervativní auto, které je ideální jako taxi. Velkým prostorem, nízkou pořizovací cenou a výhodnými provozními náklady je proto takřka předurčeno. :yes:
suhlasim, suberb je sice pekne auto a porovnanie cena vykon je v celku dobre oproti konkurencii, ale nikto nikdy nebude chapat skodu ako luxus, jednoducho ako to nikto nebude chapat ani u VW.....preco? jednoducho preto, lebo tieto znacky nemaju luxus image, toyota a nissan vybabrali so systemom, a oplatilo sa..myslite ze aky by lexusi boli toyoty a infiniti by bolo nissan, predavali by sa? urcite nie..a to iste aj VW , ak si mam kupit Phaetona za 3 melka, tak si radsej kupim medaka , bmw alebo audi...no v ziadnom pripade nie VW...lebo ludia co chcu luxus, nexcu iba drevo kozu a brutalnu techniku ...ale hlavne co xcu je imidz a imidz a imidz...moj nazor..
Avatar - Righ
Righ
"Skutečné luxusní auto"... Co to je? Sorry, ale tohle je naprosto nicneříkající spojení, každej pod nim může vidět něco jinýho. Dejme tomu, že za Skutečně luxusní auto můžem považovat pětimetrový sedany prémiovejch automobilek, na tom se asi všichni shodnem. Ale to vůbec neznamená, že všechno ostatní je "neluxusní". Třeba Superb svym velkorysym prostorem, poměrně bohatou výbavou s luxusními prvky a s nadprůměrně velkejma motorama (jakkoliv můžou být technicky zastaralý) se dá v některejch ohledech považovat za luxusní a odstup od S-klasse na tom nic nemění. Laurin a Klement je stupeň výbavy, nothing else. A k těm taxikům - vem si, kolik třeba v Paříži nebo ve Frankfurtu jezdí jako taxi Éček... Lze snad z toho něco vyvozovat?
Luxusní může být i ta Fabia.. pokud ji budeš srovnávat s Favoritem. Superb nemá nic, co by ho předurčovalo býti luxusním. Jestli ale chceš slyšet nejluxusnější současné české auto, tak asi u toho Superbu skončíš. Ty. Velký prostor není definicí luxusu! (zkus Transita nebo Avii) Na motorech 1.8 - 2.8 mi nepřijde nic nadprůměrně velkého. Výbava je standard, kterou dnes dostaneš i v daleko menších vozech. Superb je prostě jen velkoryse rozměrný sedan mainstreamového výrobce. Nevidím na tom nic špatného, ale luxus v tom opravdu nespatřuji.
Avatar - Righ
Righ
Taková argumentace je naprosto zavádějící, kdybysme to dohnali ad absurdum, tak je i Favorit luxusní, protože proti Oltcitu je to pořád super auto. Já to samozřejmě vztahuju k průměru, k tomu, co se dá považovat za stadardně vybavený, prostorný a výkonný auto. A timhle průměrem rozhodně není Favorit, průměr minimálně u nás představuje Oktávka nebo dokonce ta Fabia.
Nejluxusnější český auto jsi hledal možná ty, mně o nic podobnýho nešlo a co se týče vnějších a vnitřních rozměrů, tak samozřejmě i tyhle faktory vytváři luxusní auto. Dodávky i lehký náklaďáky spadají, světě div se, do úplně jiný kategorie než Superb.
Jak si tak pročítám tvoje reakce, napadá mě, že jsi mi možná dost dobře neporozuměl. Já netvrdim, že Škoda není mainstreamovej výrobce nebo že je Superb nějakym etalonem luxusu. Chtěl jsem jenom naznačit, že podobný kategorický vymezování vůči Superbu a zvlášť Škodovce rozhodně neni na místě, protože zrovna Superb může z určitejch důvodů připadat leckomu jako na poměry luxusní auto. A kam dokráčí Škodovka je ve hvězdách, nikde není psáno, že by nemohla dělat i luxusní auta. Třeba v Japonsku je běžný, že tamní automobilky švihaj modely od malejch městskejch krabiček až po velký limuzíny. A jestli se nenechá VW odradit a bude se držet Phaetonu, za pár desítek let si na to zvyknem i my. 😉
Přijde mi, že oba píšeme to samé, jen trochu jinak. Jen tam je malý rozdíl, že já Superb luxusní nespatřuji, ale umíme se shodnout, že někomu luxusní připadat může. Ale protože jsou to ty různé úhly pohledu, tak je ta správně trochu absurdně ta Fabia 😉 Nakonec jsou lidé, kterým třeba ani 7er nepřijde dost luxusní 😉
no jasně...jak jinak, že :yes:
acALIEN
superb neni Luxus vole 😄 ,je to na urovni Passatu,kousek pod nim.....coz je luxus mozna pro CR,ale srovnavat to se sedmickou a Ske....ehm...v tyhle tride ma BMW 5tku a Mercedes naky Ccko....tak se prober covece
Nebude to tak trosku perspektivna priprava na luxusnu triedu, ktora sa pomyselne uvolni ked Superb oficialne zaujme miesto vyssej strednej triedy? (Ala vw Phaeton)

Co sa tyka spolahlivosti Skodovky tak v anglicku sa spokojnost so znackou Skoda pohybuje na 2.-3. mieste spomedzi vsetkych znaciek (vratene MB, BMW, ..).
A nebude to náhodou příprava na supersport?
Capajevko
:yes: >😁
preco myslis? tak za 3-5 rokov by z toho mohlo nieco byt, taka neimidzova luxusna trieda..nieco na styl vw..a to bude len dobre, tieto "nepremiove" znacky casom rychlejsie stracaju hodnotu (phaeton) a tak mozes mat za dobry peniaz faro s dobrymi uzitkovymi vlastnostami..
Máte hezkou hru. A moc hezké autíčka. odpověď :yes: ..
.
U
To srovnání superba a 7 nebo s klassu snad nemyslíte vážně?
Nic proti superbu, myslím, že je to povedený manažerský auto, ale tomu pánovi s 2.8 bych doporučil zajet si k dealerovi M-B
a ať si pučí esko... Možná změníte názor
A rozmyslal si niekedy aj nad cenovym rozdielom?
na těch fotkách z blesku to připomíná čínský brilliance >😒]
No to bude tím, že brilliance je hezký a kopíroval Mercedes.
Takže hezké tvary tebou potvrzené, spolehlihost je u Škody v evropských žebříčcích jasná, a crash test se brzo po premiéře ukáže.
GTI
Jak to tak pročítám, napádá mě, že nejsložitější je, se zorientovat v sobě a v životě. Když tohle zvládneš, zorientuješ se i v autech... Možná.

Nahoře to duní luxusem. Bazarovej kovboj tu přesvědčuje svět o jeho pojetí luxusu skrzevá peněženku. Luxus, tak jako i jiné hodnotové kategorie není definiční kra, je to pojem, který pod sebe zahrnuje jak Rollse, tak v rámci své třídy i třízónovou klimatizaci v Alfě 159. Jde totiž jen o postavení toho, kdo luxus posuzuje. A velmi bych v této souvislosti varoval před nedospělými, naivními, absolutními postoji. Život totiž není o definicích, život je o pocitech.

Existují v autosvětě základní kategorie - lowend, mainstream, prémie, lux a exkluzivní segment. Přitom v každé kategorii panuje dokonalá hierarchie mezi jednotlivými reprezentanty. Tak například všichni vnímáme donedávna klasickou lowendovou Kiu jako výrobce, který novými modely velmi silně hlásí přestup do mainstreamu. Podobně tomu je v mainstremu - například VW patří ke špičce, často to akcentuji souslovím - "prémiový mainstream".

Takže nehledejme absolutní luxus (tím je jen Rolls Royce), orientujme se v autech. Ano, SUPERB je luxusní Škoda. Je to luxusní produkt v rámci mainstreamové produkce. Zejména pojetím prostoru, kvalitou jízdy, řadou prvků výbavy. Totiž u auta, u hodnocení "luxusu" jde především o pocit z jízdy. Kdo nezkusil nikdy rozvor nad "dvěpade" neví, co je to luxusní jízda.

Měl bys věděl, že Škoda se se Superbem nesnaží dohnat BMW 5. To je základní tvá životní nevědomost. Domníváš se, že pokud někdo udělá velký vůz, automaticky chce vytvořit auto na úrovní Bentleye. Škoda totiž narozdíl od tebe ví přesně, co chce vyrábět. Ví to ostatně přesně i u BMW, u Renaultu, koneckonců to ví všichni. To jenom ty hledáš na výrobcích nesmyslné souvislosti, neexistující ambice a úsměvné motivace.

Co je potřeba ocenit na SUPERBU nejvíce, je jeho velikost. Není mnoho aut (jsou-li jaká) této velikosti, která spadají do mainstreramu. A v tom tkví kouzlo Superbu. Tedy, člověk získává velký vůz za "mainstreamové" peníze. Tedy Škoda dokázala (zejména v Česku) zaplnit mezeru na trhu.

SUPERB byl, je a bude nadále krásným vozem. Je to proto, že je zpracován obdobně, jako Octavia I, tedy umírněná vizualita s akcentem na hladké, neprovokující plochy. A samozřejmě těží ze své velikosti. Neb větší auto působí vždy důstojněji.

O skutečnosti, zda se vstup do této kategorie zdařil, nejvíce vypovídá skutečnost, že Superb nekončí. Ano, on pokračuje v druhé generaci, a co víc, bude mít kombi modifikaci. Zde volám velké BRAVO.

Takže SUPERB - mainstreamové auto, jako ojedinělé vrostlé svou velikostí do vyšší střední třídy, cenově přitom nepřekračující hladinu mainstreamu, je velmi lákavý produkt pro každého, kdo z jistě nekritizovatelné zdrženlivosti nehodlá jezdit v klasické vyšší střední (MB-E, BMW 5 či A5), přitom chce mít obdobně (připadně větší) prostor než běžně vyšší střední nabízí. V postkomunistických zemích je tento přístup velmi pochopitelný, eliminuje se tím případná nevraživost okolí, závist primitivů, a bohužel nejen jich...

Superb ve své druhé generaci vyjede ještě z jednou chválihodnou charakteristikou, totiž vymaní se z karosářské unifikace a bude v kontrastu k Octavii i vizuálně dalším originálním produktem Škody.

Takže... BRAVO ŠKODA :yes:
GTI: :yes: díky za normální názor 😄
GTI
😄 😉 :yes:
lorenzlubos
:yes: 😉
GTI
:yes:
Tomiss
:yes: Vyčerpávající referát o tom,že i Škoda umí zahrát na "luxusní struně"
GTI
Přesně :yes:
Myslim že v tuhle chvili mohou všichni majitelé slabší nervové soustavy, co si tě dali na hate list, akorát tak uronit slzu a jít škemrat ke kamarádovi, zda by si nemohli ten tvůj příspěvek taky přečíst.Úroveň Tvých příspěvků zde na webu je velmi rozdílná, ale tnhle patří k těm prémiovejm 😉 . Takhle to shrnout tu totiž neumí nikdo. Takže...BRAVO GTI
GTI
😉 :yes: P.S. hele hele hele 😉 píši zásadně prémiové či mainstreamové příspěvky, to podle toho o jakém autu píšu 😄 :yes: A... díky.
marianek
GTI, napsal jsi dlouhe, vycerpavajici, logicke, prazdne, kazdemu snad jasne, zbyecne, nicnerikajici nic. Asi te psani bavi, dost mozna se rad i poslouchas, ale v tomto predlouhem prispevku ti chybi smysl. Skoda, ze Superb bude mensi. Nejak tim ztrati na sve jedinecnosti na Skodim dvore. Superb byl velkym vozem, Superb II byl sice odvozen od Passatu, ale pro Skodovaky byl tim uskutecnenym snem. Pristi Superb bude podle vseho jen o trochu vetsi (snad) a luxusnejsi Octavii. S prichodem verze Combi ztrati Superb i tu posledni exkluzivitu mezi Skodovkama. Z NEKTERYCH AUT BY SE COMBI DELAT NEMELO.
GTI
Mariánku, možná, že chyba v chápání smyslu mého příspěvku je na tvém přijímači. Zkus ho přepnout na vyšší obrátky. Jinak... jasně, například combi z BMW 5, či z E-klasse, či snad z A6ky? To máš na mysli? Nebo dokonce ze 159? 😄

P.S. Pro škodováky nebyl Superb žádným uskutečněným snem. Logicky doplnil portfolio, přesně tak, jako ho doplní Yeti. Škodováci, narozdíl od tebe o autech nesní, oni je vyrábí.
Tomiss
Příště napiš pro marianka speciální jednoduchý odstavec,kde to bude zhrnuto do jedné dlouhé věty...tvé dlouhé statě jsou nad jeho chápání 😄 😄
GTI
😄 :yes:
marianek
Rozdilem je napsat neco se smyslem, s predmetem. Nemam rad nekonecnou snahu o poucovani bez sebemensiho uznani nazoru jinych.
:yes:
dovolím si citovat : "nekonecna snahu o poucovani bez sebemensiho uznani nazoru jinych"
Velmi trefné, přesně takový pocit mám Marianku při čtení tvých příspěvků a blogu, jenom jsem ho dosud nedokázal definovat, díky.
marianek
Jasne pro tebe je snem Passat, nebo snad jen jeho apostolem. GTI, jsou lide, kteri chteji neco lepsiho, vetsiho a zaroven svoji koupi chteji podporit domaci prumysl. Jsou lide, pro ktere je Octavia malo. Po utlumeni snu o znovuzrozeni ceskeho automobiloveho krale TATRY, prisel SUPERB. Vuz vetsi, lepsi komfortnejsi a nejakym zpusobem i reprezentativni, nez stavajici Octavia. Jasne, tobe staci Polo a nepochopis, ze jini maji potrebu lepsiho. Vypisujes zde ody a hymny o nicem, snazis se poucovat. Skodovaci auta vyrabi, ja auta kupuju a jezdim s nimi. Ty se na ne divas z okna tveho panelaku.
GTI
Passat? Proč bych měl snít o Passatu? To jako když tu budeš chválit Stellu, zase já mám napsat, že sníš o Subaru Stella? Máš nějaký špatný den, mariánku.

P.S. Tedy, bydlet v paneláku, ztuhnu. Nejseš ty ten detektiv z mého blogu? - [odkaz] To bych totiž z toho paneláku snad raději i skočil... >😁
marianek
BMW5 na nad sebou BMW7. E-Klasse na nad sebou S-Klasse. A6 ma nad sebou A8. Libila by se ti verze S-klasse v podobe combi?? BMW7 combi by byla katastrofa pro majitele stavajicich sedmicek. Poucujes a pak prijdes s takovym argumentem, za ktery by te zde nekteri "ukamenovali". Zkus se nejdriv zamyslet (jestli na to mas).
GTI
Při diskuzi s tebou, dnes, jak koukám, moc přemýšlet nemusím. Vůbec nechápu, proč by kombi mutace měla dohánět někoho v sedanu k sebevraždě? 8-s Ausgerechnet v souvislosti se Superbem. Co má Ford nad Mondeem combi? Co má Subaru nad legacy kombi? Tohle tu prosím podrobně vysvětli, a zároveň to vyřiď u Volva, tam budou mrkat, jak jim mariánek otevřel voči >😁
marianek
Ted je dobry okamzik na zamysleni.....Nic? No to nevadi. Pomuzu ti. Podivej se do minulosti. Jake je postaveni SUPERBu v historii Skody? Nej, nej, a zase nej. Nejvetsi, nejluxusnejsi, nejsilnejsi. Navic jde o znovuzrozeni toho nej. O Mondeu se to rici neda, navic jde o evropskou odnoz vetsi firmy. Subaru Legacy pres sve uspechy a kvalitu nema tu "nej" historii. VOLVO ma sve S80. I kdyz V70 je vlastne combi S80, je stale povazovano za jiny model.
GTI
Marianku... na tohle v tvém zájmu už raději ani nebudu reagovat.
marianek
Spis to delas ve SVEM zajmu. Ja te v TVEM zajmu uz necham. Zde ses dobil sam.
GTI
Dnes máš u mne za pět. Fakt...
Avatar - Dinar
Dinar
Měj trochu ohledu, v mateřské školce se neznámkuje, maximálně mu můžeš říct, že dneska to za obrázek zajíčka nebude, bohužel jako obvykle. 😉
GTI
😄 :yes:
Pred casem tady nekdo nadhodil hlasku, ze "Dinar" a "GTI" je vlastne jeden a ten samej clovek. Zacal jsem si te vsimat a uz to tak vypada, ze na tom neco bude. Jinak paradni hadka. GTI/DINAR to pekne schytal. >😁 >😒] :yes:
Tommy100
Tady si trochu dovolím nesouhlasit...škodováci považovali superb vážně za splněný sen, neboť laurin a klement i později škoda byli výrobcem luxusních a kvalitních vozů a se superbem se po 67 letech vrátili do třídy tak prestižních vozů...
Jinak souhlasím že kombi je potřeba, kdejaký manažer dal přednost passatu kombi jen právě tomu, že škoda podobné kombi nenabízí...jen aby to ve škodě zvládli...přeji jim to a těším se, že superb II bude můj další služební vůz :yes:
GTI
😄 :yes:
Superb bude mensi? Tak to je jasny tah na o triedu vyssi voz nad superbom v priebehu par rokov.. :yes:
GTI
Velmi zajímavá úvaha :yes:
Nasvedcuje tomu aj pripravovana verzia Superb Combi, cim sa Superb jasne zaradi do "vyssej" triedy (aj ked tam bola mozno aj teraz) a skoda pripravi vrcholnu ponuku cenovo relativne dosptupneho luxusneho vozu, ktory sice imidzovo a mozno aj technicky nebude konkurovat MB S, BMW 7, A8, ale zakaznikov si URCITE najde..
GTI, vidíš, keď chceš, tak vieš napísať aj objektívny nezaujatý názor. Za to Ti patrí tentoraz vďaka. 😉 :yes:
GTI
No... tak děkuju 😄 😉 :yes:
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
GTI
Jestli máš problém s mým zařazením (?) ve své hlavě, představuj si mně jako bezdomovovce, co má celou svou živnost v obrezlé stopětce. To by ti mohlo pomoci. P.S. Pokud je ti dvěstěpadesát mm jako chlapovi málo... pak smekám >😁 >😁
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tommy100
Souhlasím...Za ty peníze je to super luxusní kára... :yes:
GTI
:yes: skoro... "za hubičku" 😉 :yes:
Andy
Aniz bych se chtel nekoho konkretniho v diskusi dotknout, podobne shrnuti zakladnich faktu je evidentne treba. A za vystiznost, obsah a primocarost ma nominaci mezi letosni best of. :yes: Velke, relativne levne kombi bude urcite trefa. Staci se podivat, jak jsou popularni velka, ale relativne draha.
GTI
:yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Dokonale vystiženo. 😉 :yes:
GTI
:yes:
Ach jo,už i GTI dělá hrubky... :-!
GTI
Omluva, já to chtěl opravit, ale neskočilo mi to do režimu možné opravy... tak mi to promiň.
Nechtěl jsem rýpat,ale myslím, že jako diskutéři tu máme jistou zodpovědnost za pravopisné znalosti těch mnoha malých kluků,kteří sem chodí okukovat a snít, protože většina lidí se pravopis naučí čtením.. A tragédie je, že ani novináři si po sobě nečtou... 😒
Klaudius
Chybička sa vlúdi....môže sa to prihodiť každému. Skôr keď niekto tradične píše ako keby nikdy nechodil do školy, to je smutné...
BaracudaJ
Proč se opakovat, napsal si to moc dobře 😄 :yes:
Avatar - Falco
Falco
:yes: :yes: 😄
...aj ked pana menom GTI vacsinou nemusim, za tento nazor :yes:
Superb je fajn luxusní kára.Ty její TDíčkoví motory zněj jako zvuk ferrari.Fakt hustý 😄 😄 😄
GTI
To potěší, když tu píše i majitel Ferrari. Jaké vlastníš, 599 Fiorano GTB? Jinak, je potřeba tě trochu srovnat - kdyby se Škodě v Superbu podařilo vyloudit zvuk, jaký vydává motor Ferrari (asi sis popletl naftu s benzínem, Ferrari na naftu nejede), nestačili bychom hlídat hranice... fronta by byla až na Sicílii... P.S. Přiznej, že tys zatím Ferrari viděl jen na auto.cz >😁
tak nevim, vzdyt je to auto pro taxikare a kolotocare, nikdo slusnej v nem nejezdi...lepsi by bylo ho pojmenovat jinak nez se snazit zlepsit povest....
GTI
Podle úrovně tvého příspěvku, bych se vsadil, že s těmi kolotoči máš poměrně živou zkušenost, co? Co se týká života reálného, tedy života dospělých lidí, pak bys měl vědět, že vozy taxislužby jsou jako vozy jiné - vozí lidi. Většinou ty bohatší. Až ti jednou bude někdo vyprávět, jak a s jakým vozem se odjíždí z Hiltonu taxikem, tedy taxikem, který provozuje Holton, možná prozřeš. Jinak, co se týká kolotočářů, ti naopak protěžují jiná vozidla... ani nevíš jaká, Sereme (máš mily nick) 😄
hm...
Tommy100
Zajímalo by mě proč vlastně nediskutuješ i na motor.cafe??? 😄
Někdy jsou tvé příspěvky velmi hodnotné :yes:
GTI
No, diskutuji zde, neb mi vyhovuje ten formát - každý den příval novinek, které komentujeme. To mě zajímá, a dost se i od některých kolegů zde dozvím. Kavárna, myslím, má trochu jiný cíl - vygenerovat pod jednotlivými tématy "spřízněné duše" a podiskutovat si o tématu, které je třeba pálí... Také diskutujeme pod mým blogem zde. To stačí, ne? 😄 Děkuju za palec :yes:
GTI. Clapče. Zlamals víc, než si dovedeš představit.
Mistr Jan Hus byl jiná liga a Číst Bulata Okuďžavu je proti tobě Betynka.
Tvé výrony vášní, erupce slintů, masochistická masturbce při pohledu na koncernový znak VW nemá obdoby.
Obhajoba naprosto neobhajobitelných kšuntů...
Bravao GTI. Chci ti vyjádřit obdiv a poděkování.
Jestliže jsem v podstatě nikdy nic neměl proti VW, musíš vědět, že díky tobě se vše změnilo. Naučil si mne vědět kým být. Díky taťko. Tvůj psycho profil mám, vím jak s tebou hovořit. Fak se jim ten novej Superb obzvlášť povedl.
Jenže Kubrt pravil-všechno vylejt!
Hele Kubrte,udělej si Čulibrka,pak zkus Donalda,Vozembouch (ten je důležitej) a pak vypadni.Ale ještě předtím nám vysvětli,co je to neobhajobitelný kšunt-vytříbený sloh,hlavně že víš,kým být.Naprostou nulou,jako vždycky. 😉
Tak nula je kazdy kto nemasturbuje nad VW, Autobildom a nezaujatymi clankami ospevujjucim jeden znak, jednu stranu, jednu pesnicku...... Nepoculi sme to uz niekde, naposledy napr. v Das leben der anderen -zivot tych druhych, alebo Zvieracia farma.....
Vdaka AG, ukaz nam jednine TY spravnu cestu, tym vesmirne sirokym jedinym smerom, vsetci ta chceme nasledovat do ......
Velka 0 . sorry za bodky inak vsak nic neviem, a od nasho ucitela sa rad dozviem viac.
V motor café jednu dobu vedli Jarda s Bertoňákem, pak se ale přišlo na to, že obrácená vana se zákluzným děůem byl fake, protože jí ofotili GTImu před panelákem v Chánově. Zjistil to, když si šel pro dávky na svých patnáct dětí a pak "nakoupit" pod bundu naproti do Delvity (sakra, nevím na co jí předělali, dneska už možná Billa). napsal adminovi, ten to hned stáhnul, ale už z principu to tam GTI nebude dávat znova. Tak dlouho se s tím piplal (dělo dokonce dotáhnul po svejch až od Dukly jako malý jinoch) a oni mu to šlohnutou flexaretou takhle znechutili. Tak sedává před prodejnou textilu Jing-Lung-Thin (bývalá filiálka Supraphonu), kde občas majitel Xi Sako pustí pár cédéček, co vyhandloval za troje fusekle pochybné kvality a GTI poslouchá. Má už v chodníku skoro vysezenej důlek. Za prachy, co mu občas hodí německý turisti, pak v internetový kavárně něco rychle se slovníkem v ruce sesmolí a odkulí se zpátky do paneláku, kde si s ochočenými ropáky vybudoval v mezipatře celkem ucházející pelech. PS: Sorry, GTI, večerní záchvat >😁 😉 :-! 😉
GTI
>😁 >😁
Avatar - Dinar
Dinar
>😁 :yes:
cuisine
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
8-s
Tomiss
Co tím chtěl autor říci?
Že už někde napadl sníh 😄
Tomiss
😄
Mně tak napadlo,když to tu čtu,že kdyby na to v Boleslavi plácli logo KIE,tak ti samí,co jim z toho zase začíná být nevolno,by naopak jásali,jak skvělé,bezvadné auto s fantastickým poměrem cena/výbava/užit.hodnota je na trhu a jak to natrhne prd€l ***n€ Śáde s fédéí a byly by tu nekonečně oslavné ódy na korejskou preciznost atd. Ale alespoň je to klasika,taková malá česká jistota=nová šáde rovná se nové blití.BTW:mám 50h půdy v restituci,je to na dobrém místě,stačí hodit sítě,doprava funkční,jestli by byl zájem,dala by se tam menší továrnička na auta postavit-že by se jako mohlo té šádě natrhnou...a že by se už jednou vyřešil lidem problém :-!
Povaleči :yes: .
Ovšem nebuď naivní.Tímto problém rozhodně nevyřešíš.
Klaudius
Trochu extrémny názor, nemyslíš? V zásade: čo je dobré s kórejským štemplom, nemusí nám stačiť so škodováckym, lebo čakáme niečo iné. Alebo berieš jedným metrom všetkých? Dá sa to vôbec?
Klaudius
S týmto vozom Škoda nemá šancu ohroziť pozície väčšiny modelov strednej triede (kďže má vyššie ambície) a už vôbec nie tie z vyššej strednej (na to naozaj nemá). Na prvý pohľad je teda bez konkurencie. Kým sa z plejády áut na trhu nevynoria modely ako KIA magentis, Hyundai Grandeur, CHevrolet Epica. K nim sa Superb zaradí, určnený pre podobnú klientelu, ponúkajúci podobné hodnoty, za podobne rozumné ceny. U nás bude mať navyše výhodu domácej značky a na pomerne luxusnú triedu aj nedostižnú variabilitu a veľké možnosti praktického využitia. "Starý" Superb je doteraz nedoceneným autom, ktoré tým pádom dieru do sveta neurobilo. Druhá generácia by mohla byť úspešnejšia. Predpoklady na to má.
Avatar - Dinar
Dinar
Klaudie, zajeď od nás na východ nebo jihovýchod, Rumunsko, Bulharsko, Srbsko, kromě domácího trhu je např. v těchto zemích Superb velmi oblíbeným autem, přesně v intencích mainstreamového luxusu, jak o něm píše GTI. Tohle auto jezdí i ve verzích cenově překračujících milion, tohle je meta, které Magentisy nebo Epicy nedosahují ani náhodou, tato auta jsou konkurencí evropské špičce v nižší střední, mnohdy i za nižší ceny, něco ve stylu, více plechu za méně peněz. Pokud jde o nový Superb, vzhledem k podvozkové platformě na které vyjede, vzhledem k motorizacím které bude moct použít, není důvodu se domnívat, že by neměl mít šanci ohrozit většinu modelů střední třídy. Naopak bude to pro každého z nich plnohodnotný soupeř.
Jistě, na východě se mu daří, tam je velikost auta velkou částí ega
Klaudius
Východ a juhovýchod Európy, to je len časť trhu, zďaleka nie celý. Superb sa bude predávať aj u nás a na západ u nás. Skús sa pozrieť na pozíciu spomenutej kórejskej produkcie na vyspelejších trhoch. A porovnať ju s pozíciou Superbu, ktorý rozhodne doteraz neoslnil predajnými číslami. Hoci to nie je zlé auto, proste v tom ponímaní, v akom bol vytvorený, nezapadol. Jeho image a vyhotovenie preto zaznamenáva istý posun. Bude predstavovať príjemnú dávku luxusu v atraktívnom kabáte a v praktickom balení.

Je mi záhadou, ako si prišiel na to, že Magentis, Epica alebo Grandeur sú konkurentami európskych áut nižšej strednejtriedy... >😁 . Buď trochu objektívny. Začni rozmermi týchto áut a priestorovou ponukou. Pokračuj dizajnom a materiálmi. Všimni si techniku a motorizácie. A nakoniec cenu. Priateľu, zaspal si dobu. Ale Kórea, tá nespí. Tieto vozy môžu minimálne vpohode súperiť s lepšími verziami modelov strednej triedy. Na rovnocenný boj so zástupcami vyššej strednej im chýba kúsok image, keďže to je už vlastne prémiový segment. K nim pribudne Superb ako jeden z rodiny. Nová Škoda tonebude mať s nimi ľahké, ani oni s ňou. A so všetkými to nebude mať ľahké prakticky celá stredná trieda, ale skôr cenou, ako v konfrontácii s ponukou.

Neviem, čím to je, že sa Škodám pripisuje iná pozícia, než akú v skutočnosti majú, aj akú reálne deklarujú. Pripomína mi to radenie Škody Octavia do strednej triedy, kam, pravdaže nepatrí. Myslím, že nový Superb bude solídnym zástupcom značky a vlajkovou loďou, za ktorú sa určite netreba hanbiť. Určite nie v pozícii, v ktorej Škoda ako značka v rámci koncernu je. Určite by sme radi videli jej postup do vyšších sfér. No kým bude súčasťou koncernu, ťažko dostane širšie krídla...

P.S.V Bulharsku som tento rok strávil dva týždne a okrem jedného taxíka (Fabia) a jednej súkromnej Octavie I s bulharskou ŠPZ som nevidel snáď jedinú škodovku. Tuším ešte jednu s tureckou ŠPZ, aby som zase nekrivdil, a niekoľko kusov s českými číslami, s ktorými boli majitelia tiež na dovolenke...
Hezky napsany, ale to DINAROVI/GTI nevysvetlis. Kazdymu normalnimu to je ale jasny.
Avatar - Dinar
Dinar
Klaudie, já o koze ty o voze. Nemluvím o tom, kde všude se Superb prodává, tedy že postkomunistické země jsou jen částí trhu, ale zcela v intencích této diskuse, řešící "luxusnost" Superbu ti ukazuju jeho marketingové zacílení, tedy země kde jako taková "štipka" luxusu velkého auta za míň peněz funguje dokonale, je to auto přesně se hodící pro rozvíjející se regiony. S technologií starého passatu nebyla ani ambice Škodovky jiná, co chtěli, Superbem dokázali. Hlavně to, že můžou postavit druhou generaci, která už může dostat technologii zcela na úrovni špičky střední třídy. Tohle jsi ve své reakci nějak opoměl komentovat, proč by, s genetickou výbavou koncernové střední třídy, neměl mít šanci konkurovat ostatním ve třídě.

A k těm korejcům, samozřejmě tě nepodezírám, že bys mou poznámku o tom, že Magentis konkuruje autům nižší střední evropské provenience správně nepochopil. Takže tvou argumentaci o tom, že se mám podívat na rozměry atd. beru jen jako účelový šťouchanec, který se možná líbí jahonzíkovi, ale je celkem k ničemu. Magentis nebo Epica jsou svým postavením na trhu low end střední třídy, který se prodává za ceny kvalitní nižší střední. Z pohledu kupujících, tedy při rozhodování co pořídit, se kupci Epicy rozhodují, zda za 550k pořídit Octavii nebo více plechu v Epice. Pokud si představuješ dilema kupce tak, že volí mezi Passatem, Mondeem, Vectrou a Epicou, pak si mimo ty, příteli.

A co se Bulharska týká, za dva týdny jsi viděl jednu Octavii. >😁 Klaudie, podobnými "postřehy" váhu vlastních argumentů jen degraduješ.
Klaudius
Priateľu, argumentuješ prázdnymi slovami. Skús si lepšie prečítať, čo píšem, alebo skôr pochopiť. Superb sa nebude biť o pozíciu s autami strednej triedy ako C5, Laguna alebo Vectra. Má iné zameranie. Mieri vyššie, hoci trochu stranou od tradičných zákazníkov strednej triedy. Nemá šancu oberať o pozície ktoréhokoľvek tradičného zástupcu strednej triedy, lebo ambície a zámery sú inde.

Kórejská stredná trieda. Epica 4805 mm dĺžka, dvojliter 105 kW v základe. Grandeur 4895 mm dĺžka, 2,5 litra CRDi alebo 3,3 litra benzín V6. Pekná stredná trieda. Tí, čo volia toto auto, nikdy nemysleli na Octaviu, Megane alebo 307, ani na Passata, Vectru alebo Lagunu. Chceli pohodlnejšie a luxusnejšie auto za primeranejšiu cenu. Že práve cena je na úrovni základu strednej alebo dokanca nižšej strednej, nič nedokazuje. Ako nehodnotím ľudí podľa hrúbky ich peňaženky, tak nemožno hodnotiť autá podľa nadobúdacej ceny. Hodnoty sú inde.

Mimochodom, tým, že za dva týždne v Bulharsku som takmer nevidel škodovku znamená, že nemôžem potvrdiť informáciu, že by tu táto značka bola nejak zvlášť obľúbená. Naopak, Mercedesov, bavorákov, japonských a kupodivu aj francúzskych áut tam jazdilo dosť. Najmä nových. Ale napríklad Volkswageny boli väčšinou staršie Golfy a Passaty zrejme z druhej ruky...
Avatar - Dinar
Dinar
Píšeš o Superbu II, že: "nemá šancu oberať o pozície ktoréhokoľvek tradičného zástupcu strednej triedy, lebo ambície a zámery sú inde." >😁 A komu tedy chce brát pozice? BMW 5 nebo éčku? Klaudie, docela v tom bruslíš, z informací o novém Superbu, tedy hlavně těch, že bude menší tj. rozměrově čistá střední třída, a že bude mít techniku současné generace střední třídy koncernu VW, souč. platforma a motory, nic výběhového jako u Superbu I, tedy z těchto informací bys měl pochopit, že cílem Superbu II je plnohodnotné uplatnění se ve střední třídě. Neboli změna strategie oproti generaci první. Protivníky budou právě C5, Laguna nebo Vectra, dvojka nemá být alternativou (více plechu za méně peněz) k premiové vyšší střední.

A znova k těm korejcům, máš v tom guláš, Epica a Magentis nejsou ve stejné třídě co Grandeur, to je opravdu koncept podobný Superbu I, tedy snaha o alternativu ve vyšší střední, ale Epica a Maqentis jsou low end střední za peníze kvalitní nižší střední, co je na tom k nepochopení? Větu "Tí, čo volia toto auto (Epica, Magentis?), nikdy nemysleli na Octaviu, Megane alebo 307, ani na Passata, Vectru alebo Lagunu. Chceli pohodlnejšie a luxusnejšie auto za primeranejšiu cenu" opravdu nechápu. Na co tedy mysleli? Snad ne na BMW5 nebo éčko? Magentis konkurentem pětky? V tom případě souhlasím s tvou větou "hodnoty sú inde", ano, Klaudie, ty tvé tedy zcela určitě. :-!
Jozef0351
Nechápem tú vašu nezmyselnú debatu. Starý Superb je starý predĺžený Passat. To z neho nerobí ani luxusné auto ani luxusnú triedu. Je to pohodlné, predĺžené auto strednej triedy s nadpriemerným priestorom na nohy vzadu. Ideálne na vozenie štátnych úradníkov, taxík a pod. Nič menej, nič viac. To je ako keď niekto Octaviu s rázvorom Clia pchá do strednej triedy k Passatu, Mondeu atď. Nové Mondeo rozmerovo patrí do vyššej strednej triedy viac ako SuperB a nikto ho tam nezmyselne nepchá lebo tam evidentne nepatrí. Možno to pochopila aj Škoda a konečne spraví plnohodnotné auto strednej triedy. Nedávno som zachytil v TV reklamu na Octaviu, že to je najväčšie auto vo svojej triede. Je to tvrdý úder pre mnohých majiteľov Octavií, ale znamená to, že už aj Škoda prestala klamať samu seba a zaradila to auto tam kam patrí. A do strednej triedy zaradí Superb. Teda aspoň dúfam, že to v tej reklame nemysleli tak, že Octavia je väčšia ako Passat, Mondeo a spol. >😁
Počkajte si keď Škoda Superb oficiálne predstaví a potom sa hádajte. Predpokladám že to bude mať priaznivý dopad na ceny Octavie. SuperB ako reprezentant strednej triedy bude musieť byť lacnejší ako jeho brat Passat, takže asi zaujme miesto Octavie ktorá tým pádom musí aj v Česku a na Slovensku zlacnieť na úroveň nižšej strednej triedy. Potom to bude "dobrá kúpa". A možno potom budú môcť Octaviu vyrábať konečne aj ako hatchback.
Klaudius
Môže a nemusí byť. Preberieme to tak o pol roka, keď bude jasné, kde Superb naozaj je. 😄 :yes:
Klaudius
Tradične mimo. Proti Superbu vypichuješ tradičných rivalov Passatu. Do akej pozície potom chceš postaviť Passat? Bude súperiť s mercedesom C alebo trojkovým bavorákom? A čo potom A4? Nemáš to trochu pomýlené? 😄 😄

Tí čo volia luxusnejší voz kórejskej značky, nie sú obvykle ochotní platiť majland za meno a image tradičného výrobcu. K nim sa môže Superb pridať ako nový čerstvý vietor a pekne zamiešať karty. 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Držíš se jednoho pohledu na věc, tedy že kromě passatu v jeho třídě nemůže nikdo jiný z koncernu VW už nic postavit. Já bych řekl, že VW má teď jinou strategii, a usuzuju tak z informací, které momentálně máme, tedy že Superb II bude menší (rozměrově čistá střední), a že bude používat stejně kvalitní techniku jako aktuální passat. Navíc se ještě chystá i střední třída, klasický sedan, od Seatu. Takže to vypadá, že napříště si koncern dovolí mít i ve střední třídě více hráčů. Zřejmě si věří, že ta auta spíše uberou konkurenci, než že si budou konkurovat mezi sebou.
Klaudius
No neviem, zatiaľ mali role jednoznačne pridelené. Passat-klasická stredná trieda, stredný prúd. A4 prémiová trieda. Toledo(ak sa vôbec dá počítať za auto strednej triedy)-praktické auto pre rodinu. SuperB-? Je nelogické, aby koncern vyrábal dve alebo tri rovnocenné autá, ktoré si navzájom budú preťahovať zákazníkov. To stojí peniaze a tie si VW dobre stráži...Takže si myslím, že to musia mať nejak premyslené, aby si ich modely jeden druhému "neliezli do kapusty".
Avatar - Dinar
Dinar
V každém případě to je dost sebevědovmá strategie, ale proč ne, nadvláda passatu v Evropě, dle prodejních čísel, je velká a k určité přepasatizaci už dochází. Proto alternativy v rámci koncernu ani nemusejí znamenat kanibalizaci jako spíše podporu proti ostatním. Nechceš sedan passat, máš tu stejně kvalitní superb s jiným designem a praktickou zádí liftback (možná maličkost, ale pro východní trhy tahák, stačí se podívat na mizivý počet třeba mondeí sedan vs. liftback koupených v ČR). No a vstup seatu do střední třídy s novým modelem bude zase marketingově "prodáván" jako příchod sportovce, což znamená o něco dynamičtější tvary než bude mít superb a více našláplých motorů. Prostě passat stokrát jinak, řekl bych, že VW má spočítáno, že to co superb nebo nový seat seberou passatu, nahradí vyšším prodejem na úkor ostatních značek, výsledkem budou celkově vyšší prodeje celého koncernu. A o to jim, pochopitelně, jde.
Klaudius
Niekedy mám pocit, že pozíciou Škody v koncerne stále nie sú si istí a permanentne hľadajú jej správne miesto, podobne u Seatu.
Jo taky to takhle vidim. Jen je dost mozny, ze na tom budou korejci lip s kvalitou.
Mě se vždycky Superb líbil víc než Passat,i když jsou si ta dvě auta podobná jak dvojvaječná dvojčata.. Ani nevím proč,Passat mě nebere,ale u Superbu se koncernu podařilo vytvořit dokonalou iluzi luxusu,to auto má opravdu majestát a i když to není žádná vyšší třída, tak vzhledově je opravdu na úrovni,hlavně proporcema,chladná elegance,ale přitom ne úplná nuda a bezduchý služebák,který by měl o svém majiteli na dálku hlásat: "mým srdcem je peněženka a na emoce není místo".Já si sám sebe v Superbu nějak nedokážu představit,nejspíš by se mě všichní známí ptali "kdes to ukrad'?" ,ale líbí se mi,to jo... 😉
To samy tady. Superb je fajnovy auto. Sam jsem o nem premejslel, ale sel jsem po kvalite, tak jsem si ho nakonec nekoupil.
Superb 4motion variant je spravny postup. Jen mel prijit trochu driv. Doufam, ze soucasny krasny image travou zhuleni designeri nezkazi. Designove hruzy typu Romastar, nebo New Fabia by tento spravny krok vpred zabily. V nabidce by nemel chybet mirne zvyseny podvozek, aby to auto netahalo bricho po zemi. A motor TDI 2.0 125kW.
pedro26
Já ho viděl na vlastní oči nedavno a od doby těch špionážních fotek se na něm nic nezměnilo. Už byl hotovej komplet a v černý matalíze.
Tommy100
Takže vypadá jako na těch fotkách z března????
Ta záď mi moc nesedla... 8-s
pedro26
Jo, všechno zůstalo. Jenom na zadních dveřích myslím ještě nebyl nápis Superb. Ten je teďka přes celou šířku dveří, což je u Škodovky novinka.
Tommy100
Jéžiši, snad to bude vypadat dobře :yes:
že by inspirace u Hummeru nebo Jeepu??? >😒]
pedro26
Tak velký ty písmena nejsou. Jen trošku větší než ty současný a mezi nima jsou v e l k ý mezery
Tommy100
Tak snad to vypadá dobře....
Nevíš ještě něco o novým superbu?? >😒]
Bude to nejspíš moje služební auto, tak mě to zajímá :yes:
pedro26
Nic konkrétnějšího už ne. Byl jsem rád, že jsem ho mohl vidět dřív než vetšina lidí v Čechách. Je to zkrátka hezký auto, který bude ale potřebovat velký kola. Je tam hodně věcí z Passatu ( nebo jim jsou aspoň podobný ). Teď už startuje předsériová výroba - cca 120 auťáků a série začíná v březnu.
Tommy100
no, to všechny nový škodovky potřebují velký kola 8-s
na fabku nejméně patnáctky, aby to trochu vypadalo ;-\
Já mám totiž služebního superba, tři roky, 166000km, 2.8...nemůžu si stěžovat až na pár drobností, takže se těším na nového 😄
Třeba ta přístrojovka je docela děs, velkej volant...snad bude nová podstatně luxusnější :yes:
Tak jsme se dočkali? Že jim to ale trvalo.Už jsem myslel, že to bude jen klasika.
Tommy100
To je pravda...nejspíše tím svůj objem výroby značně navýší...mnoho zákazníků dá přednost luxusnímu kombi než sedanu, byť kříženého s liftbackem 😄
😄 Ach jo fakt to byla sranda číst si tento blog. Mohl bych Vám k tomu neco připsat, ale zase by ste se pohádali, ponižovali a předváděli kdo co má.
V březnu uvidím oficiálně škodu superb tak se moc těším....sem ze škodovky tedy ze škodovácký školy a tam vídáme často co jen tak se nevidí....nejlepší je jit ze školy přes celej zavod....třeba když byla fabia combi stíhaná focená, tak po arealu jezdila odmaskovaná v nadherny metalíze modrý.je to docela velká show ve škodovce....jen tak dál ŠKODOVKO :yes: :yes: