Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz

Kombíky už dávno nejsou jen praktickými almarami na kolech. Velkou roli u nich hraje také styl a design. Kia si však myslí, že je to pořád málo.
Zpět na článek
3. 11. 2021 13:02
3. 11. 2021 13:40
3. 11. 2021 15:12
3. 11. 2021 16:17
3. 11. 2021 18:54
3. 11. 2021 20:20
3. 11. 2021 18:58
3. 11. 2021 19:48
3. 11. 2021 20:37
4. 11. 2021 11:32
4. 11. 2021 12:03
4. 11. 2021 12:27
4. 11. 2021 12:40
4. 11. 2021 12:58
4. 11. 2021 14:25
3. 11. 2021 20:44
3. 11. 2021 21:01
4. 11. 2021 06:51
4. 11. 2021 10:03
4. 11. 2021 06:52
4. 11. 2021 11:22
3. 11. 2021 13:42
3. 11. 2021 14:57
3. 11. 2021 15:16
3. 11. 2021 15:54
3. 11. 2021 16:22
3. 11. 2021 16:45
3. 11. 2021 16:53
3. 11. 2021 17:08
3. 11. 2021 18:22
4. 11. 2021 02:01
4. 11. 2021 08:10
4. 11. 2021 08:31
3. 11. 2021 16:36
3. 11. 2021 17:05
3. 11. 2021 18:31
4. 11. 2021 06:55
4. 11. 2021 08:31
4. 11. 2021 08:33
4. 11. 2021 09:44
4. 11. 2021 10:00
4. 11. 2021 10:07
4. 11. 2021 10:09
4. 11. 2021 10:11
4. 11. 2021 10:15
4. 11. 2021 10:53
3. 11. 2021 19:11
4. 11. 2021 15:04
4. 11. 2021 15:56
4. 11. 2021 16:12
4. 11. 2021 16:47
4. 11. 2021 16:54
4. 11. 2021 17:27
4. 11. 2021 18:49
Avatar - Ozzman
3. 11. 2021 13:02
Něco mezi
Líbí se mi, že Kia umí nabídnout auto, které je mezi hothatchem a obyčejnou, trochu silnější verzí běžných motorizací. Dříve jsem tu hejtoval karoserii ProCeedu, protože vypadá jako banán, ale dnes to vidím trochu jinak.

Jezdil jsem předfaceliftem ve stejné konfiguraci s 7DCT a auto se mi moc líbilo, dobrá reakce motoru a převodovky, výkon, i zvuk (myslím motoru, že to není utlumené jako Sklasse, to vem čert), jeden z mála korejců, který mne bavil, i když bych dal radši přednost Ceedu SW GT, který neexistuje, tak s tímto by se žít dalo, cena trochu poskočila, ale pořád zajímavá volba, škoda, že tradiční automobilky nic takového jako warm hatch/kombi/jinákaroserie v obyč C segmentu nenabízí.

:yes:
Rozbalit vlákno
30
Avatar - 3_diamanty
3. 11. 2021 13:08
Re: Něco mezi
Mne sa viac paci klasicky kombik v gt line pakete... ale uspechu proceedu sa nedivim... ani xceedu... kia pri ceede presne vie co dnes uz ludia chcu ... a veruze kupatko to uz nie je
Avatar - Ozzman
3. 11. 2021 13:40
Re: Něco mezi
Ale Gtline nema tenhle motor, proto píšu, že bych ho vzal na milost.
3. 11. 2021 14:31
Re: Něco mezi
Mě trochu překvapuje, že KIA nemá větší prodeje (i v Evropě), stále zaostává za i za Hyundai a o dost za koncernem. Nevím jestli je to nějakou nedůvěrou k značce, která nemá žádné opodstatnění.
Přitom, u žádného modelu v podstatě nic zásadního nelze vytknout. Obzvláště řada Ceed nabízí pro každýho individuální pojetí stejné techniky, která je dobře vyladěna. To auto je navržené pro normální lidi, perfektní ergonomie, praktičnost a vysoká spolehlivost. Navíc za rozumné peníze. Co víc si kupující může přát.
Co tak zásadního by mě mohlo přesvědčit dát 100-200 tisíc víc za Golf / Octaviu 1.5 TSI a ještě navíc zkousnout ergonomické přešlapy (ovládání klimy, vypínání asistentů apod.). Ještě jsem na to nepřišel.
Avatar - lamal
3. 11. 2021 16:17
Re: Něco mezi
a hospodske blaboly
Avatar - Anonym
3. 11. 2021 18:54
Re: Něco mezi
skor skusenosti
4. 11. 2021 09:51
Re: Něco mezi
Kdyby se kupující řídili zkušenostmi, tak by evropský automprůmysl dávno zkrachoval. Však všichni vědí, jaké problémy dřív byly s TSI motory od VW. Všichni vědí jaké jsou problémy s DSG převodovkami od VW. Jaké všechny problémy mělo BMW... Ne, tím se řídí jenom malé procento kupujících.
Avatar - Ozzman
3. 11. 2021 20:20
Re: Něco mezi
To patří k image :D
Avatar - Anonym
3. 11. 2021 18:58
Re: Něco mezi
takto, Ceed zaostava v bezpecnostnych systemoch oproti konkurencii, taktiez karoseria nie je taka pevna, a je tam toho viac preco by som si uz Ceed nekupil. Ale plne respektujem ked je s tym niekto spokojny. Wow efekt je silny, ale po case to vyprcha, a clovek si uvedomy ze ta lacna cena nieje zdarma.
3. 11. 2021 19:38
Re: Něco mezi
Skus popísať trochu viac o tých chýbajúcich bezp. systémoch. A ešte odkiaľ je ta info, že karoséria nie je tak pevná... inak je to na urovni jpp..
A nemam ceed, len ma to zaujima
Avatar - Anonym
3. 11. 2021 19:48
Re: Něco mezi
staci si pozriet crash testy, maju mensie percenta co sa tyka ochrany posadky.(plechy ako papier, ale to az tak nema vplvy na bezp.) Bezp. systemy som mal na mysli ako apr E-call, snimanie mrtveho uhla...porovnavam vybavu s novym Golfom, Corollou, P308 a pod.
Avatar - Katikakus
3. 11. 2021 20:36
Re: Něco mezi
:D :D :D Tvl, to jsou neuvěřitelný bláboly. E-call reálně nikoho nezajímá, dnes ho musí mít každé auto, sledování mrtvého úhlu funguje naprosto bez problémů, včetně upozornění na projíždějící auta při couvání. Výsledky EuroNCAP odpovídají vozům představeným ve stejném roce. S těmi plechy je to klasická dojmologie. Ale klidně hoď link na měření tloušťky plechů v nižší střední.
Avatar - Plautus
3. 11. 2021 20:37
Re: Něco mezi
Mám pocit, že strieľaš od boku...nepozeraj sa na to len optikou crashtestov, ale porovnaj si to reálne s konkurenčnými modelmi, trebárs z toho koncernu VW, a zistíš, že “papierové” plechy majú už dnes všetci. Jednoducho sa používajú
“vysokopevnostné” ocele v záujme šetrenia hmotnosti. Tým pádom sú plechy tenšie. Každý mechanik ti povie, že autá cca po roku 2010 sú jemne povedané “iné”...
Sledovanie mŕtveho uhla má aj Ceed, len si holt nemôžeš kúpiť základnú verziu, ale niektorú z vyšších výbav a musíš si priplatiť za balík Safety. Tak to ale má väčšina automobiliek, resp. môžeš si to myslím vo VW koncerne dokúpiť ako samostatný prvok, no zase sa dostávame k tomu, že tá základná cena je oproti Kii viac nastrelená.
4. 11. 2021 14:51
Re: Něco mezi
Papierove plechy mozem potvrdit. Minuly rok bola nad firemnym parkoviskom velmi silna burka s krupami, zdaleka najhorsie zo vsetkych po nej vyzeral prave kolegyne Ceed. A to aj v porovnani s rovnako starou i30 ktora stala o par metrov dalej.
4. 11. 2021 09:32
Re: Něco mezi
Tak to slyším poprvé... A navíc, asi 98 procent kupujících nezkoumá tak podrobně výsledky crash testů, já na nic takového nenarazil. Naopak, u Škodvky jsem zaznamenal v nějakých testech, že někdy hlásí falešné poplachy u protinárazového systému. U Kii jsem nic takového neobjevil, jenom že lane assist je poměrně citlivý. To jsou však prkotiny.
Jinak mám Ceed 1.gen již 11 let a stále se mi zdá hodně kvalitně zpracované auto. Kamarád má skoro stejně starého Golfa a docela byl zklamaný dílenským zpracováním v některých detailech, od VW čekal víc.
Avatar - miromen
4. 11. 2021 11:32
Re: Něco mezi
Ja nechapu odkud prameni to, že VW měl nějake přikladne zpracovani jak se hojně v testech uvadělo. Před těmi 11 lety byl golf 6 generace a u něj rozhodně nemohla byt řeč o nějakem přikladnem zpracovani. To u 7 generace s jejim přichodem bylo patrne, že je to určitě lepši na řadě mist tam kde to u te 6 OK nebylo. A u 8 generace je to zpracovani ještě o kus dal oproti 7 generaci.
Avatar - Emel
4. 11. 2021 12:03
Re: Něco mezi
Pro mě byla G7 (i odvozené modely u Seatu a Škodovky) nejlepší. Po vyřešení problémů s rozvody tam byla výborná nabídka motorů, Octavia konečně dostala pár čísel k rozvoru, interiér byl hezky udělaný a ergonomicky bez výhrad... možná ne nějak luxusně, ale mně to sedlo.
V G8 jsem zatím neseděl, ale co jsem četl tak převládají názory, že je to spíš krok zpět, zejména v dotaženosti (jako příklad se dávají neosvětlená tlačítka na teplotu, ale je toho víc). S O4 jsem kousek jel a vyloženě problém jsem neměl... vypadá to na pohled asi líp než u O3 (až na dvouramenný volant), ale staré klasické ovladače jsou jednodušší, lepší.
Avatar - miromen
4. 11. 2021 12:27
Re: Něco mezi
Tak on je velky rozdil, už jen v pojeti těch interieru, kdy 7 generace byla ještě archaismus vychazejici někde z 90 let a u 8 velky skok do moderny. A třeba od 6 generace se začalo šetřit tak, že to na prvni pohled nebylo patrne a u 8 generace třeba VW zametl s uložnyma schrankama.
Ale když to vezmu skokově co se tyče toho zpracovani, tak tam kde byla 6 generace da se řict chatrna, prostě volne, prohybajici se ne pevně uchycene tak tam je 8 generace bytelna, pevně ukotvena nebo neprohybajici se.
U OIV to udajně neni stejne jako v te G8 a na Motor talk bylo i tema s nazvem, testeři opiti hadrem na palubce nebo tak nějak.
Avatar - Emel
4. 11. 2021 12:40
Re: Něco mezi
Jenže na tom archaismu nebylo nic špatného... kolečko na teplotu, kolečko na hlasitost, někam zasazený displej... klasické budíky... normální řadička i u automatu... pokud to byla verze s AndroidAuto (na Waze jsem si vypěstoval závislost), uměl bych s tím žít i dneska. Výhoda kapacitních plošek mi asi nějak uniká... hlavně na tom volantu.
Octavia 3 byla co do bytelnosti bez výhrad, všechno lícovalo a drželo, páčky i kolečka s příjemným chodem, výškově stavitelná loketka, dalo se sedět příjemně nízko... možná to na pohled nebyla žádná nirvána (já měl třeba v autě 6,5" navi, to je trošku oldschool), ale udělané to bylo dobře.
Avatar - miromen
4. 11. 2021 12:58
Re: Něco mezi
Jasně, ale to už pišeš o ergonomii. Ja třeba ten přechod archaismus na modernu zminil proto, že je řada změn, ktere eliminuji pravě nějake ty nedokonalosti. Napřiklad klasicke budiky a teď vlastě jen displej, ktery pokud ti ho z vyroby špatně nenamontuji tak šance, že bude vydavat nějake pazvuky je minimalni. A pravě u te 6 generace byly budiky toho častou přičinou i přes měkčeny okolni plast a navic měly před sebou plexy, ktere bylo až extremně nachylne na minimalně vlasečnicove poškrabani.
Avatar - Emel
4. 11. 2021 14:25
Re: Něco mezi
Mluvím o obojím... ergonomii i estetice. VirtualCockpit byl už u Golfu 7, jen to byl prostě příplatek... za mě ideál, vybere si každý (já osobně klidně zůstanu u klasiky... ale když je to dobře udělaný, tak bych problém neměl).
Avatar - twistedTSD
3. 11. 2021 18:44
Re: Něco mezi
Jel jsem 1.4 7DCT a bylo to fakt příjemné, Motor žádný extra silák, ale postačí, převodovka paráda, design bez výhrad. Škoda laciného interiéru.
Avatar - Plautus
3. 11. 2021 20:44
Re: Něco mezi
“Lacný interiér” v GT-line? Teda neviem, podľa mňa mu nič nechýba a oproti konkurenčnému Hyundai i30 v N-line je to o dosť lepšie. Jediné, čo mi na GT, resp. GT-line vadí, sú tie lesklé plasty, ktoré sú otrasné najmä z praktického používateľského hľadiska. Mohli alternatívne (za príplatok) ponúknuť iné materiály, ktoré by navodili aj lepší kvalitatívny pocit. Ale inak je to spracované pekne a z pohľadu ergonómie sa môže koncern VW už niekam strčiť.
Avatar - Emel
3. 11. 2021 21:01
Re: Něco mezi
Mně se tam moc nelíbí ten displej... ale volant, sedačky, výplně dveří, řadička... to všechno vypadá moc hezky.
Avatar - Ozzman
4. 11. 2021 06:51
Re: Něco mezi
Nemyslím si, že Ceed v té vyšší výbavě vypadá nějak hůře, než auta konkurence, doba, kdy byl měkčený plast všude, už minimálně v mainstreamovém Csegmentu pominula, rozhodně bych s tím neměl problém, naopak volič řadičky mi tady přišel až prémiový, narozdíl od pitomostí, co má VW, nebo kolečka Fordu.
Avatar - fOE
4. 11. 2021 10:03
Re: Něco mezi
Ty displaye vypadaji hur na fotkach (a zapustene lip), kdezto v realu to mam presne naopak. Nakonec ten display stejne ve vyhledu nicemu nezavazi, je z pohledu ridice porad pod linii pohledu a clovek vidi cele celni sklo. Nekdo hodne malej nebo rozvalenej to muze mit jinak, ale ja s 181cm problem nemam, a funkcne je to lepsi nez zapustenej display.
Avatar - Katikakus
3. 11. 2021 21:05
Re: Něco mezi
Ten černý klavírní lak je fakt naprd. Člověk by to musel každý druhý den leštit. Ale přestal jsem to řešit.
Avatar - Ozzman
4. 11. 2021 06:52
Re: Něco mezi
Klavírní lak mám již ve druhém autě, nevím, kdo to vymyslel, ale řešit to nemá smysl.
Avatar - miromen
4. 11. 2021 11:22
Re: Něco mezi
Tak klavirni lak je přeci jen dražši a připlatkova zaležitost a mě osobně se i libi, ale musi byt "roztřištěny" a ne nějaka jedna velka plocha.
Avatar - twistedTSD
4. 11. 2021 15:06
Re: Něco mezi
Nevím co to bylo za výbavu, ale Ceed prostě interiérem neohromí, vypadá jak o generaci starší, detaily jsou takové laciné, za srdce mě to nechytlo. I Focus působí uvnitř bytelněji. Ale ne že by to byl deal-braker.
3. 11. 2021 13:07
Cedmík vs prémie...
Hlavně MB musí mrzet to, že se Kia s tvarem sportovního kombi popasovala mnohem lépe než se podařilo u CLA. Tohle je jiná liga, pěkné, úhledné a funkční. :yes:
Rozbalit vlákno
4
3. 11. 2021 13:34
Re: Cedmík vs prémie...
To já si zase nemyslím. Proceed je od Kia dobrý tah a jak píše výše Ozzi, nemá moc konkurence, respektive asi jediná co mě napadá je to CLA Shooting brake, takže pro Kiu dobrý. Ale když se podívám https://www.auto.cz/…kombikovy-sveraz?… vs https://www.auto.cz/…vcetne-verze-amg?… tak rozhodně bych neřekl jiná liga, ale spíše otázka osobních preferencí.
Avatar - fOE
3. 11. 2021 13:48
Re: Cedmík vs prémie...
Nemam rad tohle deleni do mikrosegmentu. Kia Proceed je pro me konkurent jakehokoliv kombiku z C segmentu. Nehlede na to, ze ma svazujici-se zad, ze ma ceed i "regulerni kombi", s objemem bezmala 600l(!) to proste neni zadny mrzak a nevidim duvod ho diskvalifikovat z hlavniho proudu jen proto, ze vypada lip. Takze smele porovnavat s golfama, focusama, meganama... se vsim. ;-)
3. 11. 2021 17:03
Re: Cedmík vs prémie...
No jo ale Proceed má 150kw, to běžný Ceed nemá a nenapadá mě kromě Octavie RS benzínový kombík, který si 150+kw udržuje pod 1M? S tím, že Proceed je levnější a má ten styl navíc. Mě to smysl dává.
3. 11. 2021 14:19
Re: Cedmík vs prémie...
Mě Kia přijde vyvážená, mercedes naopak nakopnutý. Ale souhlas, může to být individuální. Kia, ale určitě nedělá horší práci.
Avatar - KANKUNEN
3. 11. 2021 13:21
To je hezké auto
Jen ta blbá móda nezapracovaného displeje, jinak super.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Roman Horký
3. 11. 2021 13:29
Jestli je tohle kombík
tak to je první kombík, který se mi líbí. Zevnitř ale nic moc. Takhle to vypadá v mé 406ce když si na ventilační mřížku připíchnu držák od Vietnamců a na něj dám telefon. A oceňuji, že jste na první místo v galerii nedali pohled na budíky. Až na to druhé.
Rozbalit vlákno
4
3. 11. 2021 14:40
Re: Jestli je tohle kombík
Taky nevím, proč to nazývají kombíkem. Je to normální liftback, možná sportovněji střižený. Obecně interiér KIA je spíše konzervativnější a působí obyčejněji. Možná je to takové malé mínus. Ale na druhou stranu, lepší obyčejné a praktické než módní a nepraktické. A v dalších nových modelech (Sorento, EV6, nová Sportage) se v tomto směru ledy hnuly, ikdyž ne každému se to musí líbit.
Avatar - lamal
3. 11. 2021 16:19
Re: Jestli je tohle kombík
Liftback ? asi nie... pride ti to ako Octavia ? (nie Octavia combi)
Avatar - Katikakus
3. 11. 2021 18:20
Re: Jestli je tohle kombík
Liftback to není ani náhodou. Má mnohem blíž ke kombi.
Avatar - twistedTSD
3. 11. 2021 18:40
Re: Jestli je tohle kombík
Ne, to fakt ne.
Avatar - fOE
3. 11. 2021 13:42
me gusta
Casto tu zazniva jak to nebo ono auto vypada lip v kombiku nez v sedanu / liftu. Uprimne, nikdy jsem podobne reci nechapal. ZADNE auto za me nikdy nevypada lip coby pohrebak nez sedan z ktereho vychazi. Ale pak tu mame kombiky vychazejici z HB, sedou zonu, a tady konecne i auto kde je kombik nejhezci karosarskou verzi. Ne jen proto, ze vychazi jinak z obycejneho HB, tohle auto je proste pohledne, tecka. Ze je to navic auto davajici uz velice prijemnych 200k, s vic nez solidni vybavou a i na konci roku 2021 stojici jen 800k? Parada.
Na vyssi hlucnost jsem haklivy a stejne jako autora by me nejspis velice brzo zacala stvat, teda minimalne pokud by byla dalnice muj kazdodenni chleb, a to tim spis ze u 7 stupnoveho automatu snad nemusel byt problem mit tu sedmicku delsi. Na druhou stranu za 800k tomu clovek muze (nebo musi?) neco odpustit a pokud zbytek funguje dobre az skvele? V tehle cene me asi nenapada jine vsestrane auto i pro rodinu, ktere bych chtel mit doma vic. :yes:
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Emel
3. 11. 2021 14:57
Re: me gusta
ProCeed je něco jinýho, ale nejsem si jistej, jestli lepšího (než klasickej kombík). Jsou jiný auta, kde je kombík pro mě lepší, než výchozí sedan / lift - Octavia 1-3, první i druhej čtyřokej MB-E, i40... a spousta, kde je to srovnatelné (Superb v obou generacích, 508 v obou generacích, Tipo, asi komplet Volva...).
Za 800 se dá koupit pořád lecos, třeba Insignia 2.0T 147kW Elegance 9AT... z těch dvou bych těžko vybral Ceeda.
Avatar - fOE
3. 11. 2021 15:16
Re: me gusta
Priznam se, o tak vyhodne cene za Insignii jsem nevedel ( i kdyz asi bych mel nejdriv mrknout na to co ta Elegance obsahuje a jestli to nevyzenes o 150-200k vys vybavou). Kazdopadne zajimava hra, klidne nastrel dalsi z toho "lecos". :-)
Avatar - Emel
3. 11. 2021 15:54
Re: me gusta
Já bych asi nutně potřeboval MatrixLED za 40t... je v tom autoklima, AGR sedačka řidiče, 17"... vyloženě holátko to není, ale utratit dalších 100 bych asi dokázal.

Fajn, tak jedeme dál - Focus 1.5EB Combi 110kW ST-Line 8AT - 603.900,-? Opět 27t za adaptivní LED, možná za 19t AGR sedačky... ale tady máš prostoru na příplatky docela dost. Jasně, taky o kus slabší motor... fakt škoda, že už není ta silnější verze aspoň se 180k.

Kdybych nemusel mít kombík, tak pak třeba i30N.
Avatar - lamal
3. 11. 2021 16:22
Re: me gusta
Insi je vypredajova vynimka a nedostanes sa s nou na spotreby ProCeedu, pokial sa nebavime o dialnici 130km+. Pre niekoho to moze hrat rolu, ProCeed je lahsi a ma mensi objem, kt. je v nizsej zatazi uspornejsi.

Focus je adekvatny super, ale 110kW 3valec je pre niekoho nekupitelna vec.
Avatar - Emel
3. 11. 2021 16:45
Re: me gusta
...což je přesně ono - 800 za lift střední třídy s 200k dvoulitrem, to je super cena. 800t za kompaktní kombík s 200k, to je asi cena přiměřená. Je dobře, že tady vůbec takový auto je... to beru.
Avatar - lamal
3. 11. 2021 16:53
Re: me gusta
hej s tym suhlas, pokial je aspon takto na vyber... ProCeed GT je aj s manualom ci nie ?
Avatar - Emel
3. 11. 2021 17:08
Re: me gusta
Myslím že jen automat.
EDIT: ...což je pak výhoda těch skutečných hothatchů, které vesměs ten manuál umí (koncern, Ford, Hyundai), zatímco jejich slabší bráškové typu 2.0TSI 140kW ne.
Avatar - Katikakus
3. 11. 2021 18:22
Re: me gusta
Už není. Byl (mám ho), ale přestali ho letos s manuálem vyrábět.
4. 11. 2021 02:01
Re: me gusta
Blbci! :-O :-( :no: mi
Avatar - Katikakus
4. 11. 2021 08:10
Re: me gusta
Spíš o tom rozhodli zákazníci - přes 90 procent se jich prodávalo s DCT. Holt lidi dneska nebaví řadit. :-( :no:
Avatar - Ozzman
4. 11. 2021 08:31
Re: me gusta
Já bych to DCT tak neodsuzoval, mne to k ProceeduGT dost sedělo, možná jsem jinej, u atmosféry třeba v hatchbacku bych chtěl radši manuál, točit a točit je sranda, ale ten turbomotor má síly dost už v nižších otáčkách, DCT řadí docela solidně rychle a takové svižné GTčko tím určuje i na delší cesty a v koloně ti neupadne noha :D Ale proti gustu...
Avatar - fOE
3. 11. 2021 16:36
Re: me gusta
Focus se trefuje cenou, ale vykon je mimo. i30N je zase vykonem jinde, ale pro rodinu? Leda nejakou skromnejsi. Jinak ale i30N neni vubec spatnej pokus, ted po FL je to taky vylozene pohledne auto. Mozna ne tak pohledna zad jako proceed, ale o to pohlednejsi predek.
Dobra, uznavam, nejake moznosti jeste jsou. Furt mi z toho ale vychazi proceed GT jako nejlepsi blend. Ani pomaly, ani maly, ani osklivy.
Avatar - Emel
3. 11. 2021 17:05
Re: me gusta
Však píšu - kdybych nemusel mít kombík. i30N se dělá v tom liftu, to by eventuálně mohlo pro rodinu stačit... ale kombík je lepší, to je jasný.
Avatar - Katikakus
3. 11. 2021 18:31
Re: me gusta
Třeba pro mě je už i30N příliš tvrdá. Rozhodoval jsem se mezi i30N liftback a Proceed GT cenově byly na tom oba velmi podobně. Ten výkon i30N byl hodně lákavý ale na každodenní použití tam, kde jezdím nejčastěji, by mi zřejmě vyklepal všechny plomby. Navíc se mi Proceed líbil víc a má lepší interiér. Těch 204 koní mi zatím stačí.
Avatar - Ozzman
4. 11. 2021 06:55
Re: me gusta
Myslíš, že by byl takový ústupek z liftu D do liftu C ? Já si s myšlenkou sedanu/liftbacku pohrávám pořád, protože se mi prostě líbí, rakev na střechu to uveze, jen si netroufnu říct, jak dávat do liftu C se svažující střechou sedačky, v I30lift jsem seděl asi před 4ma rokama a nepamatuju si to :D
Avatar - Mikesus
4. 11. 2021 08:31
Re: me gusta
Dětské sedacky? Uplne v pohodě. O střechu bych se nebál, ale o úhel otevření zadních dveří. To je to důležitější.
Avatar - Ozzman
4. 11. 2021 08:33
Re: me gusta
Počkej, ty máš kolik liftbacků, kde si to zkoušel? :D Já se přiznám, že mám někdy problém dát děcko do sedačky i v kombíku, když má nižší střechu a musíme dávat pozor, aby se nebouchl o hlavu, v tomhle je MPV či nějaké velké SUV lepší.

Ta i30fastback není kdovíjak veliká.
Avatar - Emel
4. 11. 2021 09:44
Re: me gusta
Tři se kterejma jsem ujel s dětma trasu 1000+
Avatar - Ozzman
4. 11. 2021 10:00
Re: me gusta
To nebyla přeci otázka na tebe, ale ptal jsem se Mikesuse, ten pokud vím liftback nemá a snad nikdy neměl :D
Avatar - Emel
4. 11. 2021 10:07
Re: me gusta
Nojo nojo, já si to zobrazil chronologicky :-)
Avatar - Emel
4. 11. 2021 10:09
Re: me gusta
Záleží do jakýho. Do Octavie z hlediska prostoru až tolik ne, ale ta i30 je přece jen menší... i Civic 10G byl menší.
Avatar - Ozzman
4. 11. 2021 10:11
Re: me gusta
Ok, no tak Oktávka se dá srovnat tím vnitřním prostorem směle s některými D segmenty (třeba Mondeo není větší :D), musel bych tu i30 vyzkoušet a Nko vypadá dobře, takže bych asi redukoval množství bagáže :D
Avatar - fOE
4. 11. 2021 10:15
Re: me gusta
Jo v liftu? Tak to beru tu poznamku o vylozene peknem aute zpet. ;-)
Avatar - Emel
4. 11. 2021 10:53
Re: me gusta
Beru že zejména v tom eNku to sluší krátkýmu hb víc... ale ne že by mi lift vadil.
Avatar - KANKUNEN
3. 11. 2021 15:15
Pozor řídí idiot!
Kdy to video s Ducatem už pojede celé?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - hugino
3. 11. 2021 15:37
ProCeed vs Leon FR ST
Ja si myslím že Leon FR Sportstourer s 2.0 tsi 190 k DSG za 779 900 kč je lepšia ponuka.A pokieľ autor píše že s ProCeed-om je nad 140 km/h ísť po dialnici dosť utrpenie tak to je čistý prúser.Za mňa pred faceliftom ten predok vyzeral lepšie teraz je ten predný nárazník taký komplikovaný.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Emel
3. 11. 2021 16:07
Re: ProCeed vs Leon FR ST
Myslím, že to je výtka spíše relativní. 2800 při 130 je taková normální hodnota, ještě před pár lety byl standard spíš k těm 3000. Asi jde spíš o to, že je výfuk laděný na sportovní zvuk a to pak může být trošku protivný... no, to je asi holt něco za něco.
Avatar - fOE
3. 11. 2021 16:43
Re: ProCeed vs Leon FR ST
Tohle bych nebagatelizoval. 2800ot toci pri stotricitce kolikrat 120k foukane litry s sestistupnovym manualem. Tohle ma 50-80k navic a co je snad jeste dulezitejsi: jeden stupen navic. Ta sedmicka mel byt cisty ekokvalt, i za cenu vetsiho preskoku proti sestce nez je bezne. PS: nedivil bych se kdyby Vmax kvalt byla dokonce jen petka, to je taky moda kolikrat tohle... ;-\
Avatar - Emel
3. 11. 2021 16:58
Re: ProCeed vs Leon FR ST
Octavia III RS točila při 130 3000, s DSG asi 2900. A ano - vadilo mi to, na dálniční přelety vyšší rychlostí to bylo zbytečně moc. Ale zase to není žádnej úlet, spíš taková normální hodnota. Já bych taky radší třeba 2500, to souhlas.
3. 11. 2021 22:11
Re: ProCeed vs Leon FR ST
Octavia tocila cca 2800 v manuálu a cca 2250 v DSG a to byl 6kvalt.....
Avatar - wikinko
4. 11. 2021 07:36
Re: ProCeed vs Leon FR ST
on o benzine, ty o nafte.
Avatar - fOE
4. 11. 2021 10:17
Re: ProCeed vs Leon FR ST
Kdy naposled mela oktavka RS TDI pri 130 2800ot? Vzdyt to odpovida teoreticke Vmax na nejvyssi kvalt a hlavne jen nekde kolem 200kmph. To se bud bavime tak o 2 generacich zpet, nebo je nekde v tech jozinecovo cislech chyba.
5. 11. 2021 11:07
Re: ProCeed vs Leon FR ST
Já teda rozhodně o benzínu...... o naftě tu nepadlo ani slovo..... obě verze( automat - manual) jsem pár let měl a točili zhruba takhle.

Nebo viz:https://www.novinky.cz/…ctavii-rs-251923
Avatar - Emel
4. 11. 2021 10:43
Re: ProCeed vs Leon FR ST
Z doby, kdy byly na autoforum.cz hezké články:
https://www.autoforum.cz/…ledniho-sroubku/
Jsou tam pilové grafy... Vychází to na 2900 pro MT a 2400 pro AT - ok, to jsem si pamatoval blbě.
4. 11. 2021 15:04
Časy zlý
Před pár lety jsem si myslel na velmi podobné auto - Megane GT v kombíku. 1.6 Turbo, 205 Hp, 280 Nm, EDC. 4 control. Vtip je v tom, že to auto cca v roce 2018 stálo, po smlouvání a s nějakými příplatky, lehce pod 600!!!
Pak ho Renault bez varování tiše stáhl z prodejů a dneska se nám snaží vecpat 1.33 se 160 Hp v RS line, bez 4 control, ale zato za 700. To byl můj konec s Renaultem.

A nyní, po třech letech, tady v diskuzi mnozí chválí Kiu za pěknou cenu - 800. Bomba.
Chlapi, to už jste se úplně zbláznili? To jsme všichni takové sklerotické ovce, že "tleskáme" za cenu, která by byla před pár lety neakceptovatelná?

Nebo jsem blázen já a většině z vás vylétly příjmy za poslední 3 roky, kovid nekovid, o 30-50% ?

Poslední dobou jen tupě zírám, jak si s námi automobilky cvičí jak se jim zlíbí a většina jim to baští. Už se ani nedivím, co si např. Škodovka dovoluje s cenami pro nefleetové zákazníky - kdyš si to tupci nechají líbit, proč ne. BTW - gratuluji Škodě auto ke zvýšení provozního zisku. Čipy nečipy, prodeje neprodeje.

Apropos - testovaná Kia je moc hezký auto. :yes:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - fOE
4. 11. 2021 15:56
Re: Časy zlý
No ve vztahu co dnes za 800k kde sezenes je tahle kia dobra nabidka, tak to proste je. Ze pred par lety bylo podobnych nabidek vic a o 200tis niz je taky fakt, ale holt doba se hla a zit ze vzpominek se neda. Nastesti se hnuly i mzdy. Prumerna mzda na konci roku 2015 byla 26500Kc. Dnes je nejakych 37000Kc, to je rust o 40%, a to tu jeste nemame konec roku. Kdyz to vztahnu na RS octavii ta stala v roce 2015 660tis Kc, dnes stoji 900tis, takze o 36% vic.
4. 11. 2021 16:12
Re: Časy zlý
Já s Tebou vlastně souhlasím, jen se mi zdá, že si to necháváme tak nějak v pohodě líbit (my zákazníci). Aby pak za pár let drtivá většina lidí nezjistila, že na nové auto prostě nemá...
To zdražování netrvá dlouho, o to větší to je kalup. A jen pokutami za CO2 to prostě už být nemůže.

K brutálnímu zdražování začalo docházet ne 2015, ale až cca konec 2018. Kolik byla průměrná mzda tehdy?
Avatar - Emel
4. 11. 2021 16:47
Re: Časy zlý
No a co s tím chceš jako zákazník dělat?
Když cenově ulítne jeden výrobce, tak jdeš jinam. Když zdraží všichni... nejen kvůli CO2, ale taky protože jim zdražují suroviny a mají problém se subdodávkami, no tak holt sklopíš uši a zase vybíráš to nejlepší.
Teoreticky je tu riziko, aby se výrobci nedomluvili... ale jednak jich je na to dost, dvak to nějak hlídá antimonopolní úřad.
Ty roky 2013-2015, to byly zlatý časy... předtím taky bylo hůř, ve vztahu k platům určitě.
4. 11. 2021 16:54
Re: Časy zlý
No rozhodně je za to nechci chválit...

Ke zdražení vstupů došlo až v posledním roce, s původním trendem to tedy nesouvisí...
Částěčně je to i vina automobilek (just in time je super, když celosvětová logistika funguje, pak už moc neee).

Zlatý byly roky 2009-2016 a jo, bylo to super. Čechy to naučilo např. to, že rodinné auto je C segment, nikoli B ;-)

A ano, samozřejmě máš pravdu. Jen jsem si tak posteskl.
Avatar - Emel
4. 11. 2021 17:27
Re: Časy zlý
Vysoké zisky (třeba VW) ukazují, že automobilky úplně nestrádají a spíš rýžují ze situace, kdy je aut na trhu málo. Do toho obrázku zapadají i Tweety Muska o tom, že při odběru 100t Tesel nedá žádnou slevu (i když motivy Muskových Tweetů můžou být všelijaké).
Kdyby automobilky nejely JIT, tak stejně nebudou mít skladem zásobu na půl roku. Možná mohly odebírat i během korony a nerušit objednávky... ale ta přeorientace výrobců na jiné produkty je taky taková zvláštní, bůh ví, co se tam vlastně stalo.
Chválit za dobrou cenu má smysl hlavně vůči konkurenci. Já jsem psal někde nahoře... cena 800 je dneska tak normál, ani extra dobrá ani extra špatná... spíš je na pochvalu to, že takový auto vůbec je, protože jak jsi psal... třeba Renault v tichosti vyklidil pozice.
4. 11. 2021 18:49
Re: Časy zlý
Ten první odstavec - ano, vnímám to stejně a to mi vadí. Není to tak dlouho, co se uvažovalo že se prodlouží kurzarbeit v automotive (chápu) ale i ve Škoda auto samotné, což je z hlediska toho jejího rostoucího provozního zisku neuvěřitelné...

JIT - fór u čipů je v tom, že pro výrobce čipů jsou automobilky marginální klient. A na to nejsou nákupčí automobilek zvyklí. Pokud mě paměť neklame, tyhle staré nevýkonné čipy (ale pro auta ideál) se bouchají ve dvou fabrikách a jedna měla problém - požár, zaplavy či něco takového... Jedno se sešlo s druhým, automobilky nekupovaly na sklad, výrobci čipů si sehnali jiné klienty (poptávka v tomto oboru vysoce převyšuje nabídku) a voilá...

Ano, 800 je dneska normál, bohužel teda. Ale souhlasím s tím, co jsi napsal - zaplať bůh že taková auta ještě jsou...