Malé SUV od Seatu je na trhu čtyři roky, a tak nastal čas na modernizaci. Myslela primárně na styl, Arona se tak dočkala zajímavější karoserie i hezčí kabiny.
Znama si pomohla k hezkemu blede modremu Kamiqu za bratru 27k E a ja se normalne bal zeptat jestli tam ma alespon tu jednapetku, nebo za ty penize jenom litr. I kdyz nemam podobne hlasky rad tak: holt lip uz bylo. :-|
Suhlasim... arona faceliftom doslova ozila... obzvlast ten experience look s okruhlymi kukadlami a la yeti outdoorovo ladenej arone velmi sekne.... k tomu 1,5tsi... a arona nema razom jedinu chybicku ... :yes:
Opravdu ožila?? To auto je pořád stejné, taková koza na chůdách. Ale prodá se jich dost, takže jsem asi menšina. Toto bych si za svoje peníze nekoupil ani omylem. Cenu tu ani neřeším.
Tržní mechanismus určení ceny může fungovat jen pokud máš homogenní produkt a vícero dodavatelů. Třeba pšenice.
U auta je to tak, že na trhu je spousta dodavatelů... ale Arona není Captur. Dodavatel může nasadit cenu dle libosti... a podle toho těch aut prodá víc nebo míň.
Teď je ale problém v tom, že pokud díky nižší ceně stoupne poptávka, tak to výrobce stejně není schopný pokrýt. Takže modelová situace - za 600 bych prodal 1000 aut, za 700 bych prodal 300 aut. Ale vyrobit jich dokážu jen 300... tak proč je prodával za 600?
Viem že autá zdraželi a postupne každý mesiac sú o niečo drahšie ale dať za Aronu 730 000 kč /28 000 €/ je fakt šialenstvo.Za tie prachy sa kupujú úplne iné autá. :-O
Proc hned silenstvi. Ne kazdy chce mit nejlepsi pomer cena/vykon resp. co nejvetsi auto za dane penize. Tohle je vykonna stylovka s krasnou vybavou. Vybavene kousky holt vzdy zasahovaly cenou do teritoria aut o tridu vetsich. Jednoduse nekdo radeji vybavenou fiestu nez holy focus, vybaveneho juka nez holy quasquai, vybaveny golf nez holy passat. Treba ma lepsi polovicka kupovala takhle a vetsi auto by ji lepsi sluzbu neudelalo. ;-)
Myslím, že každý chce mít co nejlepší cena/výkon, jen ten výkon je hodně individuální... někdo tam má centimetry, někdo litry na sto, někdo kilowatty, někdo výbavu, někdo design.
Za 730 to nakukuje ne o jednu, ale o dvě třídy výš... stále s torzkou vzadu a technikou B-Segmentu. Jako jo, proč ne, konkurentů se 150k benzínem asi moc není... každému dle jeho gusta. Kdybych já chtěl takovýhle nějaký auto (malý SUVko), tak bych za něj asi tolik peněz nedal.
Ale jo, kdyby to nebylo 150k TSI, ale treba 200k motor, pak uz je to na uvazenou, hezky jako priklad bych videl Pumu ST, ta si asi takovou cenovku v Bsegmentovych SUv jeste asi obhaji, byt mne Puma osobne nenadchla.
Aby si ma neupodozrieval že poznám len koncern.Tak napr. momentálne na Renault cz. je aktuálne v ponuke Kadjar Intense 160 TCe s EDC za 674 000 kč alebo nový Qashqai 158 X-Tronic Acenta za 718 000 kč a to sú už naozaj rodinné autá a nie len " imidžovky " segmentu B.Je jasné že niekomu stačí aj Crossover segmentu B ale ta cena sa mi aj tak zdá vysoká.
Ale vzdyt o tom prave pisu, ze ne kazdej jde po velikosti. Ta auta co posilas jsou rozumne velke, rozumne vybavene a rozumne drahe. To pod cim diskutujeme vymenilo velikost za vybavu.
Nejsem znalý výbav, ale zrovna Intens Kadjar je jedna z nejvyssich vybav, takze defakto je to o trodu vetsi auto s podobne vykonnym pohonem, automatem a i v te vybave nebude zaostavat. Arona mi prijde jako hrozne auto i v obyc vybave, pokud se neco nezmenilo v interieru, chapu obe strany, jenze porad je tl jen 1.5 tsi, kdyby to melo jeste o řád silnejsi motor, pak nemam prohlem, neco jako Puma ST. Opet , ac se sam divim, souhlasim s Huginem.
Tak zrovna ten interiér z fotek vypadá za mě hodně dobře... sedačky, volant, i layout těch virtuálních budíků (volitelný - haleluja). K tomu zřejmě tak akorát balanc mezi dotykem a čudlíkama...
Je vidět že na stejným základu jako Kamiq nemůže vzniknout nikdy nic hezkýho. To je strašná disproporční kraksna, zlatej Renolt omg. Za tohle dej tři čtvrtě mega a jsi vůl.
Kamiq by sám o sobě nebyl nejhorší... má jen divnej čumák... a občas působí jako by napadal na předek (a občas ne).
Arona má nějak divně poměr kabiny a pontonu... na jednu stranu je to asi fajn, ty "dynamický" vysoký pontony pak stojí výhled za auta (viz Mazda, nebo i CH-R), ale vypadá to trošku divně.
Tak s tím já třeba žádnej problém nemám... je to takovej generickej škoda-design, ale vypadá to celkem moderně a nic mě tam neruší. https://mocah.org/…ssover-White.jpg
To mi spíš vadí ty světla u Karoqa... jsem zvědavý, jestli se to dočká změny v rámci faceliftu.
Tak mne Kamiq z té koncernové trojice příjde nejpohlednější. Vůbec ty SUV od Škodovky z koncernové trojice mi příjdou nejlepší, protože kombinují hezký vzhled a praktičnost (třeba Kamiq po sklopení sedadel má větší ložnou plochu, než Arona) a to ve světě SUV a crossoverů, kde každý hraje na design, je mi sympatičtější. Už tak zmenšené přepravní kapacity SUVček B a C segmentů oproti klasickým kombíkům dělají trochu zkousnutelnější
No jak co. Mně se ze všech nejvíc líbí Ateca - ta když je v nějaké lepší výbavě, tak tam je všechno kde má být (...a v základu je to šedá myš). Na Kodiaqu se mi úplně nelíbí ty hranaté podběhy, u Karoqa jsou trošku zvláštní zadní světla (ale zase troška "zvláštnosti" se dá vydržet).
Fotit auto rybím okem je blbost :-) , tady nějaká normálnější fotka https://www.formule.cz/…roq_scout_02.jpg
Jo, tý stříbrný je tam trošku hodně, v tmavý barvě to o to víc vynikne... asi radši sportlajna
https://www.carpixel.net/w/393c02e710c1d27fbac7963872d2b70c/skoda-karoq-sportline-car-wallpaper-99979.jpg¨
(ale jak říkám - pro mě z komplet koncernové nabídky nejlíp vypadá ta Ateca)
To si děláš srandu, zrovna ta khaki....zase v tomhle souhlasím s Emelem. Z těch dvou rozhodně Ateca. Naopak Aronu nesnáším, připadá mi vzhledově taková krpatá a interiér byl doposud hrozná bída.
Mne se to fakt líbí, já v takovém Karoqu jezdil a je to zajímavá barva, ta oranžová Seatí už je okoukaná a na Leonu mi příjde prostě hezčí, nevím, Ateca ani Arona mne neberou, když už, tak Tarraco a to má taky zajímavou zelenou http://upload.wikimedia.org/…s_2018_-_001.jpg
Ale co jsem měl možnost porovnat s Kodiaqem, tak ze začátku produkce to na mne působilo v interiéru levnějším dojmem a tam, kde jsou u Škodovky v kufru a na bocích slušné koberce, byl v Tarracu takovy ten hnusný zátěžový, stejně jako výplně dveří, jak vypadá teď, netuším, nesleduji ho :)
Tarraco je docela ok, ale za mě je tam teda minimum invence, je to Tigi Allspace s jinou maskou.
No nic.. na to že nemáme rádi SUV už jsme jim věnovali dost času :-)
Seriózní motorističtí novináři by měli začít uvádět přesné rozměry kufru a spočítat velikost tohoto kvádru. Ono by se pak ukázala holá pravda, a to, že 400 litrů Arony je nějakých 260 litrů v reálu, tj. klasická velikost kufru podobně velkých aut před 10-15 lety,tj. jedničkové Fabie. Tento nešvar se týká spousty nových aut. Novináři pak ve svých recenzích píší vyložené lži typu malý kufr u Mondea, protože soudruzi z Fordu nelžou tak jak soudruzi z Kie Ceed, která má vylhaných 625 litrů, zatímco Mondeo daleko více se realitě blížících 525. Pouhým pohledem každý člověk pak zjistí, které z těch aut má větší kufr, a to významně. Je to MONDEO.
Na velikost kufru existuje norma VDO, podle které to automobilky měří a udávají.
Pokud nějaká automobilka píše míň než je skutečný objem dle VDO, tak není poctivá, ale blbá. Stejně tak pokud nezapočítává prostor pod podlahou, který se dle normy započítávat má.
Jinak ale nic proti tomu, když se bude chtít novinářům to při testech měřit, tak to je pro potenciálního kupce určitě fajn.