s Priusovitou karosérií no já padám. S výkonem 110kW a hmotností jako 1,5 Priusu (který má 100kW). Mám taky hot hatch heč :-) Jděte si dělat pr..del z někoho jiného.
Také si představuji pod pojmem hot hatch trochu něco jiného.
Přistoupím-li na autorovu podivnou hru, tak bych u kategorie hot hatch však očekával zejména údaje o zrychlení, maximálce a hmotnosti a to v textu chybí.
Tak dnes Vmax není o tom, co by motor zvládl, ale jak ho elektronicky omezí. Ozzmanovo historické kombi s větší Vmax než moje auto, ale protoze to je elektronicky omezené u mne, jede pořád až do omezovače, narozdil od toho neomezeného, kde už mu dochází dech o hodně dřív.
Ale ta dynamika je vypovídající.
Nad takových 180 už je u těcho zvýšených aut obecně problém a potřebuješ mnohem silnější motorizace, než třeba u sedanů. Je to krásně vidět i na dálnici, kdy si "blbý" dvoulitrový turbodiesel nad 180-200 poradí i se silnějšími motory v SUV a ujede. Stačí na to "blbá" Oktávka se 150k
Jako že 200+ jede ten Yaris hybrid líp? :-)
Co jsem koukal na videa, má Kodiaq RS TDI 0-200 za cca. 35-37s a do těch 200 to pořád zrychluje docela svižně... pak už to jde z kopce a vmax je jen 221... což je cca. úroveň 1.5tsi. Ale že by měl Yaris hybrid kdekoli v tom pásmu 100-180 převahu si nemyslím.
Myslím že je to jinak. Elektromotory omezují kvůli teplotnímu přetížení, polopaticky jde o rozdíl mezi maximálním výkonem využívaným pro krátkodobou akceleraci a dlouhodobým jmenovitým výkonem potřebným pro Vmax, který je ovšem výrazně nižší.
Tj motor by měl teoreticky výkon na vyšší rychlost, ale mohl by se přehřát.
Kromě toho musí být pro vyšší Vmax i delší převody, což má ale i negativní důsledky
Myslíš Megana? Ten je omezen převodovkou, s manuálem bys měl problém i kdyby ti neomezili HL (ten snad jede 210-215), protože fyzika už nad 200 tu krabici dost ubrzdi a na Mondeo tuplem, to jede 230
Jo, má, ale nemá už otáčky, protože zpřevodování. Ale on by ještě jel, jen by to bylo takový to courání, dojížděl jsem tě :D Taky je fér ale říct, že má o 100 koní méně :D
S tím tvým aktuálním ? Jo, Corolla jo, ta by si bez omezovače určitě taky sáhla někam na 220-230
No ale tady nejde vůbec o to kdo je výkonnější nebo není. Tady jde o to, ze dynamika kolem Vmax je rozdílná, pokud je elektornicky omezena nebo pokud je vykonnove omezena.
Omezení V max je taková samostatná kategorie, která má své důvody, zákonitosti už i jakýsi vývoj - chcete-li historii. Jak u ICE, které zde zbytečně rozebírat nebudu, nesouvisí to tak úplně s článkem.
V některých aspektech jsou jiné než u EV. Zde hraje roli, jak zde už leckdo uvedl, teplotní bilance jak baterií tak vlastního motoru, nežádoucí rychlý úbytek energie a vyšší požadavky na použitou techniku a vybavení. Tím myslím zejména pneumatiky s vyššími indexy, výkonnější brzdový systém, lepší dráty do motorů, aby snesly větší zatížení delší dobu, možná i jiné řešení aerodynamiky a třeba i náročnější palubní software (čidla, radary a tak). Výrobcem stanovená V max ovlivňuje homologační požadavky.
Ve výsledku zdražení už i tak dost drahého auta a zvýšení hmotnosti už i tak dost těžkého auta, se kterým tak rychle stejně nikdo raději jezdit nebude. Všechno to nakonec zabalí do balíčku žvástů o bezpečnosti, plynulosti provozu a že se tak rychle smí jen v Německu a ani tam ne všude.
To mne má ohromit? SUV s akcelerací 8,9 sec???? VÝSMĚCH !!!!!
No jasně, oni to ani nemohou nechat rozjet bo by se to v první zatáčce převrátilo na zádíčka.
Hot hatch za melón je podľa mňa R Type / hot lift /,Focus RS,Mégane RS,i 30 N ....stále som zámerne nespomenul koncern ale už to prichádza Cupra Leon a hlavne Golf GTI Clubsport.Elektrický Born asi ťažko aj keď vyzerá lepšie ako ID 3. :-O
A tu 170kw verzi jsi prehlidl nebo... ?
Logicky nebude za "hot" povazovana ta zakladni verze, stejne jako neni HH golf v provedeni s 1,5tsi. Tech 170kw ale, s pohonem na zadek a pritom jaky ma el. motor typicky prubeh, to by uz mohlo mit zrychleni nekde kolem 6s a to uz "hot" snad snese.
PS: uprimne jsem ocekaval od nastupu EV jeste vyssi vykony. Takovych 200-250kw by v aute teto velikosti mohlo byt tak akorat. :-!
Nie, ani so 170 kW sa to nebude dať označiť ako hot. Jednak ani samotný tento výkon nestačí na to označenie ani v rámci kompaktných spaľovákov (kde sa pohybujeme od 180 do 235 kW, priemer niekde okolo 206 kW). Ale hlavne tie hotheče majú hmotnosť od 1400 do 1500 kíl. Tento baterkáč bude niekde na dvoch tonách. Takže reálna výkonová hmotnosť bude na úrovni tak Golfu 1,5TSI, možno ešte horšie.
Tak neni to jen o kilowatech, koukat na Nm a otoci se to v neprospech nejednoho soucasneho pravidelneho zastupce segmentu. Hmotnost souhlasim, ze bude rozhodujici. Celkove si ale nemyslim, ze by nas pokud jde o HH cekalo s EV nejake umirani.
O pivo ze do 5 let bude k sehnani EV HH s alespon 250kw a to pod 1mil Kc (pod 40k E). ;-)
Bohuzel, pokud byly prvni zpravy spravne, tak i ta 170kw verze ma omezenou maximalku na 160km/h. Uz to samo o sobe to auto vyrazuje z kategorie hot hatch. A to jeste ani nevime, jak se to bude chovat na silnici protoze vahu baterii neokecaji jen tak...
A potom jim to bude postávat za barákem a pořád budou jezdit benzíny a diesely jako ta potrefená husa eko-ministryně z UK, co ji nachytali jak služebně potajmu jezdí dieselem...
To auto má úplně normální příjemnou příď. Žádný dvojksicht jak křivé H a podznačka Citron, žádná změť všeho nová Kia Sportage. Sedí to vše k sobě nikdy to nebude vypadat jako nablito.
Rozdiel v spotrebe plynu tych 22 tis zrovna za chvilu, myslim rozdiel medzi pentastarom a 1,4kou.
Kupis rovno CNG od Skodovky, pokial je rec o ´´Tak kup manželce Challanger co chlastá 20, aby jezdila do Lidela a na šichtu´´ tak v Mestach sa tie CNG pumpy najdu.
Z principu je lepsie ten plyn setrit, tak ako fossil, a v tomto pripade je jazda velkymi byt splynenymi motormi neefektivna, plytvanie. Plyn este bude dlho potrebny.
Jasne, lepsie ako na benal, ale ten skor vadi cenou ako ekologiou, keby bol lacny tak to nikomu z uzivatelov neva a na plyn a lepsie emisie sa serú rad za radom.
Tak tak, jenže právě cenový rozdíl je značný. BTW, LPG se dělá z 50% z ropy, v některých zemích až z 90, takže s klasickým plynem toho až tak moc společného nemá...
Z Volkswagenom ID.3 som jazdil a hoci mal vtedy ešte nejaké softvérové problémy, je to podľa mňa dobré auto. Nejak ale nerozumiem, prečo by som ho mal chcieť v tejto prezlečenej verzii, ktorá nepôsobí nijak športovo...vlastne tak nijak celkovo. Mohli to nechať pod Seatom a zahrať na ideového nástupcu Altey.
Chtějí to nacpat mladým a to se podaří. Mladí se starají víc o své tablety než o to, jak auto jezdí, a vůbec netuší, že může s autem být i jiná zábava než se kamarádům pochlubit na Twitteru, že mám "hot hatch" :-[]:-[]:-[]
Ked tak nad tym premyslam, tieto radoby HH s malymi baterkami, budu celkom slusne penalizovat majitela za vystrelky.
Situacia:
Cestou na peknom technickom useku, sa na teba lepi nejake prefukane TDI, tak sa trochu pomaznate, kazdy ukaze to svoje, ale majitel skratu sa bude musiet rychlo ukludnit, alebo dostane hodinove penale na nabijacke... tam sa urcite ukludni. Ovsem ak stihne najst nejaku volnu hustilku...
si si isty, ze bude ? asi to zakazu, na okreskach isto neskor ako v meste, ale kto vie... ono si to tymi cenami PHM pekne dozenu uvidis ;-\ ...hmm dalsia vyhoda stareho RS, v serii malo zerie :D
To bude opravdu hot jak blazen 😂 (+vaha baterii...)
To uz mi prijde lepsi ID3. Je to taky naprd ale aspon si to nehraje na rychlika :D
Zatim hraje koncern druhe housle. Kia EV6 je v elektro (v teto cenove hladine) uplne jinde...
Zaujimal by ma tu pomer kg na kw.... to potom takych akoze hothatchov tu mame hned viaceri...
Hothatch je golf R.... civic type R ... ale ani nahodou nim nie je tato el zehlicka.... este ani ako warm hath to neprejde... proste dalsia el vtakovina za melon... aneb vyhodene prachy
Tak nevím, jestli ze sebe toho blbce jen děláš nebo ne? Ale co, vem ten Leaf na okresky a ukaž mi jak toho Golfa R nebo Type R s Leafem stíháš, pak si můžeme zajet na dálnici a schválně kdo bude dřív z Prahy v Brně, co okruh v Mostě? Jak dlouho ti v něm vydrží baterka, když dáš 5-6 sprintů? Hmmm ;-) Btw Hot Hacht nopravdu není jen o zrychlení v přímce...