Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
ProchyTom
Mam benzin 6 valec v suv od bmw. Koupeno s 5tis km, za 700tis. Spotřeba 9 litru. Mohl jsem usetrit 50tis a mit novou fábku. Uprime, radsi za 700 elektro jako třeba nova c4 od citroenu, nez fabku ve vybave.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
fOE
Najednou je ta nedavno testovana Arona s 1.5tsi za bratru 700tis vedle tehle fabie jeste velevyhodna nabidka. :-)
Tiborek
200 tisíc za příplatky? To je docela síla :-O Co té verzi za 450 tisíc reálně chybí?
Veci za 200tis. :D
Promin, musel jsem. :D
Promin, musel jsem. :D
No pokud bych uvažoval o Fabii jako o autě, které nebude jen na městské popojíždění, ale budu tím denně jezdit přes půl okresu do roboty + občas někam dál, tak zcela reálně bych chtěl ten paket style plus za 25 tis kvůli bi-Led světlům, rezervu za 4, asi i tu větší nádrž za litr a airbagy za 12, sklápění vnějších zrcátek s automatickým stmíváním toho řidičova bych bral taky, ale samostatně, takže oproti té verzi za 450 jsme furt tak + 50 tis.
...což je zase na druhou stranu pro Fabii ten lepší scénář... protože třeba zadní boční bagy spousta konkurentů vůbec neumí (i30, Sandero)...
Vždyť jo, ač nejsem úplně fanda koncernu, za to že si zákazník může téměř libovolně seskládat výbavu i v malým autě, zaslouží pochvalu.
:yes: to ano..ale ceny jsou nyní dost mimo realitu.. ;-\
fOE
Tahle fabie stoji o dobrych 250-300tis vic, nez kolik by stala pred par lety. Tristatisic(!) To mi chcete rict, ze cele tohle zdrazeni jde navrub jen a pouze emisnim pokutam? Nejak se zdraham uverit ze by skodovka platila 10-12tis Euro pokutu za jednu fabii.
ANO - bylo lip
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ne, jistě, že to není jen pokutami, čteš článek? Dospěla, takže má i dospělou cenu :D
A teď vážně, je to docela klišé, protože toto se píše o každé nové generaci skoro každého auta. Mne více zaráží hodnocení, kdy auto má váhavou převodovku, špatně fungující infotainment a zamrzající digitální přiístrojovku a i přes tyto dvě zásadní věci (tak nějak je to vše problém infotainmentu a ergonomie) má skoro plný počet hvězd. Znovu se tedy rozčiluji a ptám, proč máme škálu deseti stupňů ( po 0,5b) a auto s dvěma docela zásadními problémy má 9 bodů z deseti možných. Alespoň za ty 3 mínusy po půl hvězdě dolů, ne ?
Musím taky říct, že mne Fabia 4 moc nezaujala a trojka mi příjde v pěkné výbavě hezčí a vyváženější, dost dělají utopená kola v nafouklé karoserii běžných verzí.
A teď vážně, je to docela klišé, protože toto se píše o každé nové generaci skoro každého auta. Mne více zaráží hodnocení, kdy auto má váhavou převodovku, špatně fungující infotainment a zamrzající digitální přiístrojovku a i přes tyto dvě zásadní věci (tak nějak je to vše problém infotainmentu a ergonomie) má skoro plný počet hvězd. Znovu se tedy rozčiluji a ptám, proč máme škálu deseti stupňů ( po 0,5b) a auto s dvěma docela zásadními problémy má 9 bodů z deseti možných. Alespoň za ty 3 mínusy po půl hvězdě dolů, ne ?
Musím taky říct, že mne Fabia 4 moc nezaujala a trojka mi příjde v pěkné výbavě hezčí a vyváženější, dost dělají utopená kola v nafouklé karoserii běžných verzí.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Čipy a zadrhnuté logistické řetězce obecně.
Logicky - normálně vyrobíš 1000 aut s cenou 450 a marží 100. Ale teď vyrobíš max. 300 a ty prodáš, nadsadíš ceníky a voilá, 150 z nich prodáš hejlům za 650 s marží 300, zbylých 150 významným fleetovým klientům za normální cenu...
Jako bonus necháváš část zaměstnanců doma na 80% platu, čímž můžeš mít i vyšší provozní zisk... A protože jsi drzej jak vopice, ještě vládu požádáš o kurzarbeit... Ten by si teda zasloužili tvoji subdodavatelé, protože ti opravdu trpí, ale co už, se svezem taky, neeee?
Takže nakonec ti ještě přispěje každý de-bill, co v téhle zemi platí daně...
A je úplně šumák, že např. Toyota či HK čipy mají a v pohodě jedou - tzn. primárně to pohnojili tvoji nákupčí.
Ještě že hejlové jednou dojdou...
A ano, při této strategii ať si jde Škoda auto s PR kecy o "naší, domácí" automobilce do ... vy víte kam.
Stejně vám každý němec bez rozmyslu řekne, že škodovka je německá.
Logicky - normálně vyrobíš 1000 aut s cenou 450 a marží 100. Ale teď vyrobíš max. 300 a ty prodáš, nadsadíš ceníky a voilá, 150 z nich prodáš hejlům za 650 s marží 300, zbylých 150 významným fleetovým klientům za normální cenu...
Jako bonus necháváš část zaměstnanců doma na 80% platu, čímž můžeš mít i vyšší provozní zisk... A protože jsi drzej jak vopice, ještě vládu požádáš o kurzarbeit... Ten by si teda zasloužili tvoji subdodavatelé, protože ti opravdu trpí, ale co už, se svezem taky, neeee?
Takže nakonec ti ještě přispěje každý de-bill, co v téhle zemi platí daně...
A je úplně šumák, že např. Toyota či HK čipy mají a v pohodě jedou - tzn. primárně to pohnojili tvoji nákupčí.
Ještě že hejlové jednou dojdou...
A ano, při této strategii ať si jde Škoda auto s PR kecy o "naší, domácí" automobilce do ... vy víte kam.
Stejně vám každý němec bez rozmyslu řekne, že škodovka je německá.
Tak vzhledem k tomu, že Škoda už nějaký ten měsíc nevyrábí, že na svém nějvětším trhu- v Číně je na nule a přemýšlí o odchodu a přitom vygenerovala za letošních 10 měsíců zisk zdvojnásobila.... https://www.e15.cz/…zisk-1384820.... tak je jasné, že se cenová politika snaží seč může. Na druhé straně to bude jen do té doby, než jim lidé budou chtít ty prachy za jejich auta dát.
Hele to si nemyslím. Ono příplatky u Fabie bývaly i dřív absurdně vysoký (vč. takovýho tempomatu) a tady je to holt nahoněný tou extra výbavou - panorama, asistenty, biled, 24t za kola... tolik to není. Ale nějakých 100-150 určitě jo.
Emisní pokuta se dá celkem snadno spočítat... každý gram nad 95g je 95€, to pro fabku se 124g vychází na cca. 70tKč. Pak je tam ta korekce na hmotnost a to bude dalších pár tisíc (čím lehčí auto, tím přísnější norma).
Emisní pokuta se dá celkem snadno spočítat... každý gram nad 95g je 95€, to pro fabku se 124g vychází na cca. 70tKč. Pak je tam ta korekce na hmotnost a to bude dalších pár tisíc (čím lehčí auto, tím přísnější norma).
Taková Asistovaná jízda 2.0 za 56t by byla prvním (a s lehkým srdcem) adeptem na exekuci při sestavování konfigurace.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jo, to určitě. A 24t za kola je taky dost vzhledem k tomu, že je to jen příplatek (ale jasně, jsou v tom i dražší gumy). A potom... panorama, sound system... to jsou taky věci, bez kterých se typicky subkompakt obejde.
Co to je? To dám jako 56t a musím za to nabrat nějakýho stopaře ? :-[]
No přece verze 2.0. Tzn pár patchů, bugfixů, pokus o implementaci pár funkci v beta verzi a čekání na otestování a možnosti vydat verzi 3.0 :-[]
To sedí. Člověk to otestuje první týden a pak z toho 99% věcí nepoužívá, respektive ho se.ou a vypíná co se dá. Navíc to všechno považuju za nebezpečnou výbavu, nikoli bezpečnostní. Místo koukání na silnici člověk řeší co zase a proč nefunguje, co a proč pípá a otravuje, co zase tahá za volant. A mnoho řidičů příliš spoléhá na asistenty a tím opět riskuje. Před 10 lety jsem tvrdil, že je to všechno k hounu. Před rokem už jsem si myslel, že tyto systémy se mohou hodit. Dnes jsem tam kde dřív a tvrdím, že je to maximálně prodražující opruzující a nebezpečný balast.
No vidiš a takovej Arese si doteď myslí, že do podobné skupiny patří i automatická převodovka, el. parkovačka a další prvky výbavy, které se v autech vyskytují teprve 50 let :D
:D
Tak jsou věci, který v autě občas ocením. Kamery, park. senzory. Třeba asistent vyparkování couváním z řady do silnice s provozem je vcelku užitečná fičura. Ale všechny ty lane assisty a autopiloty a podobný ptákoviny si můžou nechat.
Tak jsou věci, který v autě občas ocením. Kamery, park. senzory. Třeba asistent vyparkování couváním z řady do silnice s provozem je vcelku užitečná fičura. Ale všechny ty lane assisty a autopiloty a podobný ptákoviny si můžou nechat.
na asistenty nemůžu říct moc křivých slov. Ozzman na ně také nadává a když sedl do Corolly, všiml si asistentu udržujícího v pruhu po cca 150km, kdy se divil, že mu to po dálnici jede samo. V highlanderu jsem tedy poprvé jednoho asistenta vypnul, a to "inteligentí" zpomalování do zatáček. To je tak inteligentí, že to funguje každou chvíli jinak. To je tak, když se cpou nevyzkoušený systémy.
Ale jo... na druhou stranu, ani za asistenty co si jich ani nevšimnu nepotřebuju dát 50t.
oni totiž fungují, když řidič nefunguje. Když normálně používáš volant, tak nemají potřebu tě otravovat.
Ale bohužel víme, že u toho VW to nemá za příplatek cenu, protože jim to naopak moc nefunguje.
Ale bohužel víme, že u toho VW to nemá za příplatek cenu, protože jim to naopak moc nefunguje.
Hele já jsem v tomhle asi konzerva... mně zatím třeba žádnej adaptivní tempomat nepřesvědčil, že bych ho chtěl radši, než normální tempomat. Kdybych jezdil hodně v kolonách, tak třeba... ale to se snažím nedělat. Takže jako jo, takový to hlídání mrtvýho úhlu a tak proč ne, ale v autě to nepotřebuju.
Co to je, normálně používat volant? Jen to blbý hlídání pruhu - jak se chceš vyklonit a podívat se před auta před tebou, jestli můžeš předjet, aniž bys za A blikal, nebo za B rval za volant, abys přejel čáru?
Prostě to furt jen opruzuje.
Prostě to furt jen opruzuje.
Podívám se úplně normálně, proč by ses měl rvát s volantem? Normálně používat volant znamená, že když s ním točíš, i sebeméně, tak tě udržování v pruhu nikam netahá ( protože se automaticky sám vypíná při zásahu řidiče ) , maximálně zapípá při přejetí čáry bez směrovky.
A to chceš poslouchat celej den? Pípání při přejetí čáry? Mě teda občas tahá dost, když přejíždím čáru a u PSA to tahalo ještě víc. Toyotu nemám tak najetou.
Ono je asi točit a točit a záleží asi jak to mají nakalibrovaný. Mě to prostě často irituje.
Stane se, že jedu v klidu 30 km tam a zpět po širší státovce a nespěchám a ani si toho nevšimnu a nevypínám to. Ale jakmile se cesta zatočí a zúží a začnu spěchat a jet "aktivně", tak už mě to točí do běla a vypínám to.
Ono je asi točit a točit a záleží asi jak to mají nakalibrovaný. Mě to prostě často irituje.
Stane se, že jedu v klidu 30 km tam a zpět po širší státovce a nespěchám a ani si toho nevšimnu a nevypínám to. Ale jakmile se cesta zatočí a zúží a začnu spěchat a jet "aktivně", tak už mě to točí do běla a vypínám to.
Ne, já umím používat směrovky, abych se podíval při předjíždění nepotrebuju prejizdet čáru. Prozradím ti tajemství, stačí si nechat odstup a sledovat vic dopředu. Čím větší odstup máš, tim lepe vidíš a tím lépe a dřív si prupravis rychlost na předjíždění.
Nechávat si odstup není univerzálně platná rada... záleží na profilu trati, třeba pokud přejíždíš horizont a víš, že za ním je místo k předjíždění, no tak se musíš spíš držet blízko za obětí :-) . Ty z Highlandera třeba vidíš vrchem :-), ale my jezdci se sedačkou nízko holt občas musíme nakouknout i různě přes čáru, abychom viděli co bude.
Ten režim co říkáš, s velkým odstupem a rozjetím se ve vlastním pruhu, se hodí na široký přehledný státovky s dlouhejma rovinkama a hustším provozem, hlavně pro slabší auta, kterým třeba ta akcelerace 80-120 trvá dlouho. Pak se ale třeba situace změní a ty zase musíš brzdit... obecně se silnějším autem už tuhle techniku moc nepoužívám.
Ten režim co říkáš, s velkým odstupem a rozjetím se ve vlastním pruhu, se hodí na široký přehledný státovky s dlouhejma rovinkama a hustším provozem, hlavně pro slabší auta, kterým třeba ta akcelerace 80-120 trvá dlouho. Pak se ale třeba situace změní a ty zase musíš brzdit... obecně se silnějším autem už tuhle techniku moc nepoužívám.
Tak já měl i ultra nízkou corollu, tam to bude ještě níž než vaše auta a platí to úplně stejně. Ale je výhoda, kdyz clovek zná trasu a ví o trošku víc dopředu.
Ja to používám bez ohledu na výkon. Se slabým autem mám třeba navrh 20km/h, se silnějším už víc. A zároveň kdyz je tam někdo, kde chce přidávat abych ho nepredjel, tak nemá šanci i když má výkonnější auto. Takhle mě to táta kdysi naučil a držím se toho. Funguje to dobře a čím víc výkonu, tim rychlejší to predjeti je. Nevšiml jsem si, ze by to nefungovalo na okreskach s krátkými rovinkami, můžu se rozjet už před zatackou/horizontem. A pokud to tam neznám, ani nalepení se na auto prede mnou mi nepomůže, protoze než rozhodnu že bych mohl, už je stejně půlka pryč.
Můžeš se rozjet už před horizontem... pak vyjedeš na horizont, máš +40km/h proti autu před sebou a brzdíš, protože tam volno není. Pokud je hustej provoz, tak takhle furt dokola, protože tam většinou bude auto... a nebo pokud trasu neznáš, tak zjistíš, že tam stejně nevidíš.
Já ten princip uznávám a taky jsem se to tak učil, jen na trasách co jezdím a s autem co jezdím už s tím je často subjektivně víc práce (=zbytečnýho zrychlování a brzdění) než užitku (=předjetí v situacích, kdy už by to bez toho rozjezdu ve vlastním pruhu nevyšlo) .
Ale jsem zvědavý na názory ostatních... chápu že to je individuální, závislý na a) vnímání řidiče b) trase a provozu a c) výkonu auta.
PS: pak je taky otázka, na kolik se při tom předjíždění vlastně chceš rozjet. Taky mě táta učil, že co nejvíc... ale když se pak dostanu k nějakýmu trošku rychlejšímu autu (ne, Insi nepočítám), tak už to není vždycky v mojí komfortní zóně
PPS: taky je potřeba brát ohledy na duševní zdraví aut proti... ty sice touhle technikou stihneš i předjetí v poměrně krátký mezeře, ale z toho auta naproti to vypadá dost strašidelně.
Já ten princip uznávám a taky jsem se to tak učil, jen na trasách co jezdím a s autem co jezdím už s tím je často subjektivně víc práce (=zbytečnýho zrychlování a brzdění) než užitku (=předjetí v situacích, kdy už by to bez toho rozjezdu ve vlastním pruhu nevyšlo) .
Ale jsem zvědavý na názory ostatních... chápu že to je individuální, závislý na a) vnímání řidiče b) trase a provozu a c) výkonu auta.
PS: pak je taky otázka, na kolik se při tom předjíždění vlastně chceš rozjet. Taky mě táta učil, že co nejvíc... ale když se pak dostanu k nějakýmu trošku rychlejšímu autu (ne, Insi nepočítám), tak už to není vždycky v mojí komfortní zóně
PPS: taky je potřeba brát ohledy na duševní zdraví aut proti... ty sice touhle technikou stihneš i předjetí v poměrně krátký mezeře, ale z toho auta naproti to vypadá dost strašidelně.
Ano, je to o provozu a někdy proto ani nemá smysl uvažovat o předjíždění, proroze si stejně pomůžeš max o jedno/dvě auta v koloně. A pokud je takový provoz v tvém směru, bývá i proti. Dnes na okreskach, ani na tech statovkach se moc nedá v provozu předjíždět. S tím brzděním souhlasím, stává se to, ale s tím tka nějak řidič musí počítat. Radsi budu brzdit, ale budu mít bezpečnější predjeti v případě predjizdeni, než více času v protisměru. Já tedy kdyz vidím auto v protisměru, musí být o dost hodně dal než potrebuju na predjeti.
"Méně času v protisměru = bezpečné předjetí" - předjetí možná, jenže už se pak dostáváme mimo tu relativně bezpečnou zónu "překročení povolené rychlosti o 30-50km/h mimo obec" do zóny, kde hrozí přímo zákaz řízení ;-)
No nic, jsem rád, že někdo zná a ctí poučky našich otců... jen dávám k zamyšlení, jestli to, co se oni naučili pro předjetí traktoru ve Š1202, pořád platí... za sebe přiznávám mírné kacířství.
PS: nojo, ty nebrzdíš, ty rekuperuješ... tak ti to neva ;-)
No nic, jsem rád, že někdo zná a ctí poučky našich otců... jen dávám k zamyšlení, jestli to, co se oni naučili pro předjetí traktoru ve Š1202, pořád platí... za sebe přiznávám mírné kacířství.
PS: nojo, ty nebrzdíš, ty rekuperuješ... tak ti to neva ;-)
Teorie a dlouhé rovinky jsou jedna věc a zakroucené okresky v praxi věc druhá. Často se člověk vleče za kamionem a je za ním 2 metry a čeká na šanci a pak vystřelí. Na to je ale potřeba 150-200 koní minimálně a správnej kvalt. Pak se občas zadaří. Murphyho zákony fungují na 100% a na dlouhé rovince je vždy vlak v protisměru, ale v zatáčkách proti nejede nikdo. Atd... Já prostě předjíždím podle situace. Někdy to jde z dálky na pohodu, někdy prostě číháš za autem na šanci a jindy to nemá cenu vůbec a vzdám to.
Jo, to udrzovani v pruhu je mi neprijemne, nebo ho spis mam tendenci kontrolovat.
Já ho mám tendenci vypínat. A tak ho vypínám.
Tohle je vtipná a zároveň smutná debata ve smyslu, že ještě pár let zpátky si vypnul asistenty tohoto typu jednou tlačítkem každej zvlášť a od té doby, dokud jsi to tlačítko nezmáčkl znovu jakoby v autě nikdy nebyl ;-) “vypínat” a patlat pořád displej je hroznej pokrok když stačí něco prostě jenom vypnout.
Je to asi jako jít spát, zhasnout v domě všechny světla, vzbudit se, otevřít oči a mít všude rozsvíceno :-[]
Je to asi jako jít spát, zhasnout v domě všechny světla, vzbudit se, otevřít oči a mít všude rozsvíceno :-[]
Já mám dvě verze:
- aktivní udržování v jízdním pruhu, tzn. když pustím volant, auto samo jede prostředkem pruhu
- hlídání opuštění jízdního pruhu, tzn. řídím sám a auto zasáhne, až když se přiblížím k čáře/kraji.
Víc jezdím na druhý režim, protože v tom prvním je třeba se stále trochu přetlačovat s volantem. Na první přepnu když se potřebuju napít apod. Jde to zmáčknutím tlačítka na volantu.
No a v obcích a na užších cestách to vypínám úplně. Opět na volantu, tentokrát podržením toho samého tlačítka.
- aktivní udržování v jízdním pruhu, tzn. když pustím volant, auto samo jede prostředkem pruhu
- hlídání opuštění jízdního pruhu, tzn. řídím sám a auto zasáhne, až když se přiblížím k čáře/kraji.
Víc jezdím na druhý režim, protože v tom prvním je třeba se stále trochu přetlačovat s volantem. Na první přepnu když se potřebuju napít apod. Jde to zmáčknutím tlačítka na volantu.
No a v obcích a na užších cestách to vypínám úplně. Opět na volantu, tentokrát podržením toho samého tlačítka.
Mne to funguje tak, ze pri aktivním adaptivním tmepomatu je udržování v pruhu, jinak jen to upozornění s případným zásahem pokud dojde k přiblížení k čáře a zároveň není od řidiče odpor ve volantu. Pokud je odpor, tak jen zapípá.
Ve městě naopak mám radši to udržování v pruhu, protoze při tech rychlostech se drží podle stopy auta přede mnou, takže se i vyhýbá kanálům apod.
Na okreskach, díky tomu, že člověk hodne zataci, je teď od něj odpor na volant, tak je to samo o sobě prakticky vypnuté.
Ve městě naopak mám radši to udržování v pruhu, protoze při tech rychlostech se drží podle stopy auta přede mnou, takže se i vyhýbá kanálům apod.
Na okreskach, díky tomu, že člověk hodne zataci, je teď od něj odpor na volant, tak je to samo o sobě prakticky vypnuté.
"drží podle stopy auta přede mnou"
To už vypadá na něco sofistikovanějšího, o jaké auto jde?
To už vypadá na něco sofistikovanějšího, o jaké auto jde?
Aktuálně highlander, ale dělá to i nový yaris nebo corolla co jsem měl předtím. Ale myslím, že teď to ma už každá hybridní toyota.
Mělo by to být u všech s minimálně TSS 2.0 ( toyota safety sense ) a automatem. Aktuální verze TSS je 2.5+
Ale neber to tak, že to zatočí do nějakých prudkých zatáček, to ne. Má nastavený nějaký maximální úhel natočení a víc neudělá. na okresky to není, na dálnicích to zvládne i ty nejprudší na D1
Mělo by to být u všech s minimálně TSS 2.0 ( toyota safety sense ) a automatem. Aktuální verze TSS je 2.5+
Ale neber to tak, že to zatočí do nějakých prudkých zatáček, to ne. Má nastavený nějaký maximální úhel natočení a víc neudělá. na okresky to není, na dálnicích to zvládne i ty nejprudší na D1
Nojo, na dálnici držení v pruhu funguje i u VW, dokonce i tempomat. Ale já to stejně nikdy nepoužívám. Ani mě totiž nenapadne to zapínat. A stejně když to člověk pálí a pořád lítá z pruhu do pruhu a brzdí a předjíždí, tak to je jen zpomalující otrava. Na okreskách to je úplně k prdu a navíc spotřebu máš lepší bez tempomatu, protože u toho můžeš myslet. Debilní auto myslet neumí.
jo souhlas, že tempomat zvyšuje spotřebu. Ale za tu pohodu za volantem to obětuju.
Já jsem do této fáze "pohody" ještě nedospěl. Mě to k smrti nudí.
A navíc je mi to nepříjemný mít zvedlou nohu a čekat co ten krám udělá. Prostě chci řídit já.
Jsou situace, kde se jede 5 hodin v kuse a musí se dodržovat předpisy a únava a člověk třeba svačí za jízdy, tak tam to dokážu chvíli pochopit. Ale normálně vyjet na státovku a jet na tempomat by mě ve snu nenapadlo. Respektive vyzkoušeno a přesunuto do šuplíku s názvem "K hounu"
A navíc je mi to nepříjemný mít zvedlou nohu a čekat co ten krám udělá. Prostě chci řídit já.
Jsou situace, kde se jede 5 hodin v kuse a musí se dodržovat předpisy a únava a člověk třeba svačí za jízdy, tak tam to dokážu chvíli pochopit. Ale normálně vyjet na státovku a jet na tempomat by mě ve snu nenapadlo. Respektive vyzkoušeno a přesunuto do šuplíku s názvem "K hounu"
je to o zvyku, souhlas. Taky prvnímu adaptivu jsem dlouho nevěřil. No tempomat je i na té státovce super, obzvlášť když ten adaptiv nejančí kůli každému auto, co tě předjede a zařadí se před tebe. U odbočujících je to už trochu delší a to je potřeba pohlídat, aby ti nebrzdil, když auto před tebou už odbočilo.
Neříkám, že to nejde. On ten Travel Assist High funguje docela dobře a nebrzdí panicky. Většinou plynule a vlažně, takže se dá jet i stylem, že jakože řídíš a máš ruce na volantu a nohu klidně lehce na plynu a ono si to žije samo. Ale já to prostě nemám rád. Sám jedu 100x líp a hlavně jsem v klidu, protože vím, co dělám a nečekám co se stane.
A když nechceš bejt za brzdu, tak mu do toho stejně musíš co chvíli hrabat. Takže zase vyhrává klasika.
Možná kdybych jezdil po Praze na okruhu a musel si hlídat rychlost, tak bych to občas zapnul, ale ne kvůli pohodlí jízdy, ale kvůli pokutám. Já jezdím většinu času státovky a menší města a občas dálnici u nás, kde to rvu až hanba a tam to prostě nevyužiju. Rakousko, Chorvatsko na výletě přes dálnici dejme tomu.
A když nechceš bejt za brzdu, tak mu do toho stejně musíš co chvíli hrabat. Takže zase vyhrává klasika.
Možná kdybych jezdil po Praze na okruhu a musel si hlídat rychlost, tak bych to občas zapnul, ale ne kvůli pohodlí jízdy, ale kvůli pokutám. Já jezdím většinu času státovky a menší města a občas dálnici u nás, kde to rvu až hanba a tam to prostě nevyužiju. Rakousko, Chorvatsko na výletě přes dálnici dejme tomu.
Tohle btw má údajně prý Subaru vymyšleno lépe než třeba Mercedes, kterej splašeně začne brzdit, než si uvědomí, že to auto přede mnou jenom odbočuje a sjíždí a za mnou jedoucí řidiči jsou asi slušně vyděšení co ten vůl vepředu blázní.. 🤦🏻♂️
Nechci se chlubit, ale bez vyzkoušeni jsem usoudil, že asistenti jsou k hou.nu a dobrovolně bych si za ně nepřiplatil.
No porad mi to vychazi ze tam tu pokutu maji zapoctenou tak nejak 2x. Pritom ani pred par lety ty pokuty nebyly nulove, vyrazne mensi (limit 115 nebo 120g?), ale ne nulove.
PS: cetl jsem "bidet" a zacinal tu cenu chapat, neco takoveho se ve vybave vazne nevidi :D
PS: cetl jsem "bidet" a zacinal tu cenu chapat, neco takoveho se ve vybave vazne nevidi :D
Tak já neříkám, že to je hlavní faktor... jen si tuhle část výpočtu pamatuju a tak machruju ;-)
Faktory jsou
- je to větší kus auta, lépe vybavený (v základu)
- obecná inflace (ceny vstupů, práce)
- zpřísňování emisí
- obecný nedostatek aut na trhu otevírá prostor pro zvýšení cen jak píše Lukáš
...a ono se to nasčítá
Faktory jsou
- je to větší kus auta, lépe vybavený (v základu)
- obecná inflace (ceny vstupů, práce)
- zpřísňování emisí
- obecný nedostatek aut na trhu otevírá prostor pro zvýšení cen jak píše Lukáš
...a ono se to nasčítá
Řeknu to takhle, novou Fábii v manuálu s 1.0tsi si dnes dokážu představit rozumně vybavenou po nějaké slevě za 450,-460 max. V roce 2015-2016 za to bylo rozumně vybavené Polo Gti s 1.8tsi. (Za těch 450) ;-)
Jediné plus té Fábie je, že je o něco větší a tedy o něco (něco málo) praktičtější..
Ale jasně, faktory jsou jasný, jen píšu kam se to posunulo - čistě korunky a co za ně dostaneš, 6 let není zase tolik posun v čase, abych platil stejně za o tolik míň zajímavé auto i když o chlup praktičtější ve smyslu kufru a pár centimetrů prostoru pro posádku..
Jediné plus té Fábie je, že je o něco větší a tedy o něco (něco málo) praktičtější..
Ale jasně, faktory jsou jasný, jen píšu kam se to posunulo - čistě korunky a co za ně dostaneš, 6 let není zase tolik posun v čase, abych platil stejně za o tolik míň zajímavé auto i když o chlup praktičtější ve smyslu kufru a pár centimetrů prostoru pro posádku..
Ta korekce na hmotnost, to už je kravina dovedená ad absurdum.
...a já si nejsem schopnej zapamatovat ten vzoreček. Vím jen, že ta "nulová" hmotnost je snad nějakejch 1350... ale jak se to pak počítá vždycky zapomenu :-(
Jj, ale mně jde spíš o tu zvrácenou filozofii : Ano, ano, to auto sice vypouští do ovzduší celkově méně škodlivin, no ale.... je jaksi příliš lehké.
Tak já to chápu tak, že by nebylo fér po rodinném autě typu Kodiaq chtít, aby bylo stejně ekologické, jako třeba ta Fabia... protože je předpoklad, že u toho zastane více práce - odveze více lidí i nákladu. A holt se jako metrika té velikosti vzala hmotnost, protože objem se blbě měří. Nakolik je tenhle předpoklad splněný třeba u manažerskejch sedanů je otázka... no a výsledkem je absurní preference těžších aut i v rámci třídy.
Nevidím důvod, proč by to nemělo být fér. Teoreticky by se snad dal vzít v úvahu počet míst pokud vůbec něco), ale hmotnost je ptákovina.
A tento faktor viním za náhle dramatické priberanie áut. Nepríde mi normálne, aby kompakt s dvojlitrom vážil 1600 kíl (M135i, Golf R, A35AMG...), tak sa zase autá nezväčšili. Takže tvrdím, že kým dakedy automobilky čarovali s číslami, aby hmotnosť na papieri bola nízka (alebo proste natvrdo klamali), tak dnes priznajú a započítajú čokoľvek, aby nahnali hmotnosť a teda mali väčšie emisné úľavy.
Je fakt, že co tohle platí, váží i trojkové BMW dvě tuny... divné...
Tak trojka jeste nez dostala mildhybrid stale vazila treba v 330i jen par desitek kg nad 1,5t, a to uz s euroridicem. Takze naopak velice lehka. Spis mam pocit ze na stredni / vyssi stredni se tohle podepsalo min nez jak spravne poukazuje iudex na nizsich tridach.
Možna bych si to co napsal Ludex přečetl ještě jednou, ale třeba maš osobně tu 330, ktera neni převratně větši než sedany/liftbacky v nižši středni převaženou a nema realně přes 1650kg jak uvaději některe stranky.
Vetsina 330i bude mit 1650kg+, neb jich vetsina nevyjede se zakladni vybavou. Kdyz si tam clovek prihodi vyhrev ctyr sedadel, sedadla v elektrice, audio, sibr a nejake ty asistenty tak se nemuze divit ze je o 100-150kg vys. To nic ale nemeni na tom, ze je v zakladu to auto pomerne lehke. Je to furt stredni limo dokonce s pohonem na zadek.
To samozřejmě beru a ani netušim zda se da spolehat na udaje těch 2 kousku, ktere jsem narychlo dohledal.
Ale jak psal Ludex tak i ja mam vypozorovano, že v posledni době nějak ty hmotnosti sedi což nebyvalo ještě před par lety pravidlem a obecně auta važila i varazněji vice než vyrobce udaval.
A vem si, že dnes je i ta nižši středni dost natřiskana vybavou a do testu navic posilaji po strop vybavene kusy. Takže vyhřev sesel jak přednich tak zadnich neni uplnou vyjimkou stejně tak jako panorama, kuže+el., lepšejši audio atd. A tyhle kousy co Ludex jmenoval nejsou zrovna čiste předohraby.
Ale jak psal Ludex tak i ja mam vypozorovano, že v posledni době nějak ty hmotnosti sedi což nebyvalo ještě před par lety pravidlem a obecně auta važila i varazněji vice než vyrobce udaval.
A vem si, že dnes je i ta nižši středni dost natřiskana vybavou a do testu navic posilaji po strop vybavene kusy. Takže vyhřev sesel jak přednich tak zadnich neni uplnou vyjimkou stejně tak jako panorama, kuže+el., lepšejši audio atd. A tyhle kousy co Ludex jmenoval nejsou zrovna čiste předohraby.
Už jsem to našel, tak si to tu odložím:
Za každých ušetřených 100 kg na hmotnosti vozidla oproti referenční váze 1380kg je emisní limit snížen o dalších 3,33 g/km. Naopak těžší vozidla mají limit zvýšen za každých 100 kg hmotnosti o 3,33 g/km
Fabka má 1190, to je necelých 200, řekněme teda 6,5g, což v penězích odpovídá 15.500Kč... takže pokuta za Fabii je 85.500Kč.
Za každých ušetřených 100 kg na hmotnosti vozidla oproti referenční váze 1380kg je emisní limit snížen o dalších 3,33 g/km. Naopak těžší vozidla mají limit zvýšen za každých 100 kg hmotnosti o 3,33 g/km
Fabka má 1190, to je necelých 200, řekněme teda 6,5g, což v penězích odpovídá 15.500Kč... takže pokuta za Fabii je 85.500Kč.
A nevis jestli se ty emise počítají z NEDC nebo WLTP, případně které části WLTP?
Fabka má kombinovanou spotřebu dle WLTP 5,5l benzínu, což odpovídá 127g CO2... a udávané emise má 124g. Takže to úplně přesně nevychází.
Nezapomeň, že snižují papirove co2 ještě za nějaké eco fíčury. V COC to je napsáno v samostatné kategorii. Tak možná ještě to zahrnují. Tedy řekněme, že to berou z kombinace WLTP.
U mne je tedy v kombinaci psáno 150g. S Váhou 2200kg je to řekněme 800kg navíc, takže nějakých plus cca 27g. Tedy při nadbytku cca 28g od planovanych 95g se platí pokuta cca 67tis? Tedy méně než fabia, to je ujetý.
Ty pro svoje potřeby bys nemohl jezdit tou Fabií... a v rámci třídy sis asi vybral zodpovědně auto, které nepálí tekuté dinosaury vyloženě zbytečně.
Zatímco kupec Fabie, co potřebuje subkompakt, si mohl koupit něco s hybridem a tak planetu ušetřit... a za to, že to neudělal, je mu uloženo pokání ve formě emisní pokuty.
Kdyby byl cíl pokutovat reálně emitované CO2, tak se mohla zavést uhlíková daň z litru paliva a bylo by to geniálně jednoduché a proporční. Jenže snaha je danit jen jakýsi luxus, tj. to, co pálím a nemusel bych.
No... na mě nekoukej, já to nevymyslel :-)
Zatímco kupec Fabie, co potřebuje subkompakt, si mohl koupit něco s hybridem a tak planetu ušetřit... a za to, že to neudělal, je mu uloženo pokání ve formě emisní pokuty.
Kdyby byl cíl pokutovat reálně emitované CO2, tak se mohla zavést uhlíková daň z litru paliva a bylo by to geniálně jednoduché a proporční. Jenže snaha je danit jen jakýsi luxus, tj. to, co pálím a nemusel bych.
No... na mě nekoukej, já to nevymyslel :-)
Ale houbelec. Výrobce prostě nasadil cenu takovou, o jaké ví, že se najdou cvoci, kteří to zacálují. Využívá faktu, že auta nejsou a lidi koupí cokoliv i za šílené prachy. CO2 je výmluva případně ideální hejt některých zdejších analfabetů na EU a nějaké zelené. Samozřejmě je to kravina, automobilky rýžují na nedostatku až zoufalství. A právě VW měl, co se zisků týče, úspěšný rok.
Auto stojí pořád stejně, jenom těch korun (dolarů, eur) je daleko více, takže ztratily na hodnotě a daleko míň se za ně koupí.
topten
F4 - prvni fabka bez chrochtu
F5 - prvni fabka bez spalovaku
F5 - prvni fabka bez spalovaku
_Teddy_
- digitalny pristrojovy panel je lenivy
- prevodovka radi nezmyselne
- infotainment sa zasekava
- priplatky za polovicu ceny auta (ktora je sama o sebe vysoka)
- spotreba vysoka (ale aspon si mozes priplatit za vacsiu nadrz)
- vzadu ako "novinka" bubny (to je pokrok kamo, to nezastavis)
A taketo auto dostane styri a pol hviezdy? Ved to dostavaju takmer bezchybne auta. Fakt tomu vasemu hodnoteniu nerozumiem. Na jednej strane chvalite vybornu aerodynamiku, ktora sa ale bohuzial prejavila iba akusticky, pretoze na dialnici si toto auto vezme 7 a pol litra na sto km ("slusna spotreba"???)...
- prevodovka radi nezmyselne
- infotainment sa zasekava
- priplatky za polovicu ceny auta (ktora je sama o sebe vysoka)
- spotreba vysoka (ale aspon si mozes priplatit za vacsiu nadrz)
- vzadu ako "novinka" bubny (to je pokrok kamo, to nezastavis)
A taketo auto dostane styri a pol hviezdy? Ved to dostavaju takmer bezchybne auta. Fakt tomu vasemu hodnoteniu nerozumiem. Na jednej strane chvalite vybornu aerodynamiku, ktora sa ale bohuzial prejavila iba akusticky, pretoze na dialnici si toto auto vezme 7 a pol litra na sto km ("slusna spotreba"???)...
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Zase na druhou stranu - příplatek za kotouče je 2000, to je kosmetika, kdo je chce tak si je v klidu připlatí... a kdo má třeba pocit, že jsou bubny dostatečný a provozně levnější, tak si nechá bubny. Stejně tak větší nádrž za litr. Kdyby to takhle bylo s víceprvkem u Octavie, to by bylo super... kdo chce robustnější torzku tak ať si ji nechá, já si za litr vezmu víceprvek, děkuji pěkně :-)
K té dálniční spotřebě je potřeba si říct, jestli je to 130 nebo 150...
K té dálniční spotřebě je potřeba si říct, jestli je to 130 nebo 150...
Emel
Když jsem viděl nadpis a hodnocení, tak jsem si říkal, že asi výjimečně DSG funguje líp než manuál i se slabším motorem a nepodtáčí ho, naopak mu třeba díky většímu počtu rychlostí lépe hledá optimální otáčky (jako to třeba bylo u 1.6TDI... jenže tam byl rozdíl dvou kvaltů). Úplně to tak ale podle testu nevypadá... spíš to bude horší než manuál.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jako pokaždé, jsi sám sobě nejlepším testérem. Stačí se kouknout do testu na Garáži. Je třeba to vyzkoušet. Na 4st. HDM ve Swiftu bych si kdysi nevsadil ani zlámanou grešli...a ta převodovka ve spojení s tím konkrétním motorem fungovala skvěle.
"Páka manuálu (1,0 MPI 59 kW a 1,0 TSI 70 kW mají pět rychlostí, silnější 1,0 TSI 81 kW je šestikvalt) klouže v kulise příkladně hladce a přesně zapadá na místo, takže řazení ve Fabii je učiněná radost. A to je dobře, protože si i se silnějším motorem si zařadíte do sytosti, abyste ho vytrhli z jeho eko režimu s letargickou reakcí na pobídnutí plynu (silnější verze nabízí maximální zátah na úrovni 2 000 otáček, slabší varianta o 400 otáček níže) a udrželi ho ve varu, kdy ze sebe dává to nejlepší. Pak ale zjistíte, že má síly dost a není to žádný lenoch. Tento problém lez také vyřešit objednáním automatické převodovky DSG, která řadí hladce a ochotně podřazuje, takže s ní auto působí živěji i bez řidičovy snahy."
"Páka manuálu (1,0 MPI 59 kW a 1,0 TSI 70 kW mají pět rychlostí, silnější 1,0 TSI 81 kW je šestikvalt) klouže v kulise příkladně hladce a přesně zapadá na místo, takže řazení ve Fabii je učiněná radost. A to je dobře, protože si i se silnějším motorem si zařadíte do sytosti, abyste ho vytrhli z jeho eko režimu s letargickou reakcí na pobídnutí plynu (silnější verze nabízí maximální zátah na úrovni 2 000 otáček, slabší varianta o 400 otáček níže) a udrželi ho ve varu, kdy ze sebe dává to nejlepší. Pak ale zjistíte, že má síly dost a není to žádný lenoch. Tento problém lez také vyřešit objednáním automatické převodovky DSG, která řadí hladce a ochotně podřazuje, takže s ní auto působí živěji i bez řidičovy snahy."
Garáž spíš potvrzuje tu tezi, že je DSG lepší... jak říkáš, člověk by to musel vyzkoušet sám. Já osobně jsem kvedlal... pokud by to nebylo auto pro manželku do města, tak bych asi váhal při příplatku třeba 5.000, to je pod rozlišovací schopnost... s příplatkem 50.000 bych neměl žádné dilema a vzal manuál.
No právě...v každém testu něco jiného. Nestojím ani na straně manuálu, ani automatu, jenom na straně lepší jízdy. Pochopitelně těch 40t za DSG rozhodování znatelně ovlivňuje.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
4st HDM je skvělá volba, kterou by dnešní redaktor zpětně docenil hlavně po městě a okolí, protože je prostě hladká a nemá tendenci poskakovat, jen trpí spotřeba :D
Spotřeba trpí možná u Renaultu.... :-[]
Ten palec jsem ti nedal já :D Ber to jako karmu, na jedné straně si užívám dotovanou naftičku, tak to v druhém autě musím dorovnat na spáleném nedotovaném benzínu :-!
No, ty to máš obecně hodně karmicky. Užíváš si dotovanou naftu, vyrovnáváš to hutnou spotřebou nedotovanýho benzínu. Spolehlivej Renault zase vyrovnává.....ne, už mlčím. :-[]
Já si myslim! :-[] Dnes pujdu po 14ti dnech do garáže, jestli tam ještě stojí a jestli nastratuje, budu tě informovat, aby si věděl co tě za posměšky čeká :-! :-[]
edit: je tam, dokonce nastartovalo a i popojelo ! :D
edit: je tam, dokonce nastartovalo a i popojelo ! :D
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ja uz bych to zaradil do zlateho fondu ACz, po bok ASX jako měrné jednotky, aut s manualem, ručkou a rovným cejchováním tachometru, nebo lichobeznikové nápravy a dvojitá skla ;)
Je to fakt zajimave, co pouhe 5337nasobne zopakovani jedne prednasky o dotovane nafte s clovekem udela!
4st. HDM pomočit a zapálit, pomalejší rozjezd jsem jinde neviděl.
Myslis z mista ? Svezu te, do 30-40 ze semaforu se budes divit jak umi vystrelit. Jasny, ta dynamika za jizdy, kdy cekas na otacky je slabsi, taky to patri do aut cestovnich a ne zavodnich.
prd vystřelit. Toho natře i yaris nebo auris :D :-[] :-[]
Auris i yaris natrou i corollu a higlandera :-[] A tomu poslednimu jsem ujel do 30ti i s tim 4HDM :D
my jsme to někde zkoušeli s HL?
Jo, na semaforech v Bolce preci :D jeli sme stejne prvnich par metru, ale je mi jasny, ze musis diskuzne zustat nejrychlejsi, mereny to neni, ale faktem je, ze z nuly na orvni metry to HDM neni tak pomale, jak si nekteri mysli a to i kdyby pri premereni vysel pomalejsi, coz je oravdepodobne vzhledem k vykonu
Tak to je lepší než ten můj HDM v Insi, ten vystřelit neumí... protože neumí motor pustit do otáček.
Mne totiz prijde, ze tam je nejakej sytič :D vystreli a pak narazi na to, ze nema turbo a motoru musi najet otacky, klidne ti to necham vyzkouset. Taky ma pak dost problem s adhezi, na mokru pri rozjezdech porad cuka ASR.
Ale bavime se o rozjezdu a ne o alceleraci na stovku treba, tam je to samozrejme nic moc, jede to az kdyz ma auto rychlost a otacky
Ale bavime se o rozjezdu a ne o alceleraci na stovku treba, tam je to samozrejme nic moc, jede to az kdyz ma auto rychlost a otacky
Tak je tam ten měnič, kterej vlastně supluje spojku... umožní motoru točit víc, než by odpovídalo otáčkám kol x převodový poměr... a pak se přemostí a už to jede normálně natvrdo.
Insi s launch controlem (tj. zašlápnout brzdu i plyn a pak brzdu pustit) pustí motor stejně jen na 2000 otáček... já to teda ani nepoužívám.
Slušnej rozjezd s automatem si představuju třeba takhle...
https://www.youtube.com/watch?…
(a samozřejmě dobrý moderní HDM typu ZF to umí taky)
Insi s launch controlem (tj. zašlápnout brzdu i plyn a pak brzdu pustit) pustí motor stejně jen na 2000 otáček... já to teda ani nepoužívám.
Slušnej rozjezd s automatem si představuju třeba takhle...
https://www.youtube.com/watch?…
(a samozřejmě dobrý moderní HDM typu ZF to umí taky)
Mne se HDM libilo asi nejvic u tech velkejch Audi s V6 a V8 TDI. Po rozjezdu zabralo turbo a uz to fičelo. Mimochodem u Mondea nemam lanuch control, sle kdyz drzim brzdu a plyn, tak to taky vyletne na 2 tisice a vic ne, jenze u dieslu je to jine.
U mne při lunch control nastaví otáčky na cca 2500 a připraví oba elektromotory a zda se mi, že i upraví nějak distribuci točivého momentu, protoze bez něj předek často proklouzne, s ním se mi to ještě nestalo.
Launch control často funguje takhle - brzda + plyn, elektronika pustí otáčky někam, pak brzdu pustíš a spojka/měnič postupně nechá srovnat otáčky s rychlostí auta. Akorát u benzínu bys to potřeboval pouštět někam k těm 4000 minimálně, abys doloval z motoru výkon.
Jenže nemam ani spojku, ani měnič. Je dělič momentu a přídavnej motor vzadu. Něco tam ale jinak je při tom lunch control je, subjektivně.
Hlavně je to pořád to laciné a blbé DSG co je po 100t km KO...
Ale snad by nikdo nechtěl za téměř 700t. něco co vydrží že...
Ale snad by nikdo nechtěl za téměř 700t. něco co vydrží že...
Suchý DSG je obecně horší, ve smyslu méně bytelný... ale vem si, že se montovalo do daleko těžších a silnějších aut (Octavia 1.8TSI třeba). Ve Fabii s litrem si nemyslím, že by to měl být problém... i je na inzerci spousta fábek DSG přes 150t.
Ano. Ale kolik z nich má původní mechatroniku ??? ;-)
Abychom byli fér, i suché powershifty byly průser.... Údajně jediná suchá dvouspojka, která je prý spolehlivá (Prý, dle recenzí a testů, já ji měl 48 hodin, odešla lamela, tak sem auto vrátil, ale mělo pochybný původ), je ještě EDC....
Dinar
Akt. jsem vybíral auto pro kolegyni do firmy, právě nějaké takové poskakovadlo kolem komína typu fabie. Obecně se v této třídě nabízí všechno s nějakým foukaným litrem a má-li to být automat, pak je nabídka docela omezená. Takže i tuhle testovanou kombinaci ve fabii jsem si zkusil a z hlediska jízdního projevu se mi to zdálo nejlepší, spolu s nissanem juke. Fabia vs. Juke je sice teoreticky mini vs. crossover, ale prakticky to soupeř je. Projev motoru a převodovky je u nich velmi podobný, dušení v nízkých otáčkách, pomalá reakce na plyn, kickdown až na důrazné požádání, u toho juka je to ještě o fous horší, ale řeší to přepnutí do sport modu. Nakonec vezmu juka, protože mírně zvýšený podvozek je do města pro řidičku lepší a navíc se kolegyni to auto líbí. Každopádně standardně vybavená fabie v této variantě byla za 480tis. bez metly, juke v podobné výbavě a s metlou je přes 600tis. Jinými slovy, nemyslím, že ve vztahu ke konkurenci je cena nové fabie nějaký úlet, to, že dnes slušný b-segment stojí půl mega je věc jiná.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Taky nechápu, že jako poskakovadlo kolem komína pro ženskou vynechal Yaris, to se vyloženě nabízí...
Ona je to dospělá ženská, dát jí auto, které vypadá jak beruška s knírem, to jí prostě nemůžu udělat. ;-)
Zas ti na dálnici musí uhýbat Kodiaq RS prý :-)
Hňupa mám dávno na ignor listu, takže podobné perly už mě míjejí. ;-)
Pánové, je videt, ze neznate moment prekvapeni, takzvanej “blitzkrieg” :D Ja taky donutil se starym Yariem uhnout novou xc90 , jel sem 170 (realne mozna 160 :D) a radsi mi uhla z cesty :D Taky na to nemela… kuraz a nebo potrebu blokovat a nandat mi to…motor na to urcite mel :-[]
no já ho naháněl už chvíli, tedy spíš donutit ho přestat blokovat levej a z jeho původních 120 v levým jsme se dostali na 185.
Noo... uhnout z levýho pruhu je normálka, pokud jede někdo rychlej tak se uhnu, tomu neříkám "donutit".
problém je, že uhnout mohl už v těch 120, protože v pravo bylo jediné auto široko daleko?
Dobře, to jistě měl... a pokud by chtěl závodit, tak pak klidně šlápnout na plyn vpravo... to se občas taky nechám zlákat, hlavně pokud jsme předtím jeli vlevo v koloně a někdo se mi lepil na kufr.
Já ti historku jako takovou věřím, ale nevěřím, že důvod je v tom, že by Kodiaq RS tomu Yarisu nestačil, to mi vzhledem k číslům přijde vyloučený. Mohlo to bejt rozbitý, mohlo to bejt obyč TDI se znáčkem z RS, možná byl řidič lempl, nevím...
PS: tohle bylo na Ozzmana a jeho blitzkrieg
Já ti historku jako takovou věřím, ale nevěřím, že důvod je v tom, že by Kodiaq RS tomu Yarisu nestačil, to mi vzhledem k číslům přijde vyloučený. Mohlo to bejt rozbitý, mohlo to bejt obyč TDI se znáčkem z RS, možná byl řidič lempl, nevím...
PS: tohle bylo na Ozzmana a jeho blitzkrieg
No, tak donutit nekdy jo, nekdy nekdo uhnout nechce :D Navic to diskuzne zni vtipneji
no z kamery už to je smazané, bohužel. Do cca 150 ujížděl, pak se to otočilo. A taky mně to dost překvapilo, nevěřil bych, pokud bych to sám neviděl. Takže chápu.
Podívej se na nějaký video 0-200 Kodiaq RS TDI. Sice je to krabice a ten výkon s rychlostí rychle mizí, taky je maximálka relativně nízká... ale pořád je to krabice s (více než) dvojnásobným výkonem a i těch 220 je víc, než by Yaris zvládl i bez omezení daného převodovkou (soudě dle podobně výkonných aut).
No dobře - vsadím flašku něčeho dobrýho, že na letišti nebude Yaris hybrid schopnej držet s Kodiaqem RS TDI krok v žádném zrychlování nad třeba 120km/h... třeba se to náhodou povede někdy zkusit :-)
No dobře - vsadím flašku něčeho dobrýho, že na letišti nebude Yaris hybrid schopnej držet s Kodiaqem RS TDI krok v žádném zrychlování nad třeba 120km/h... třeba se to náhodou povede někdy zkusit :-)
proto říkám, že mně to samotného překvapilo. a kdyby nezrychloval po tom co blokoval dlouho levej, řekl bych že prostě jen nechtěl jet.
Jo, tos byl ty s tím yarisem? Sice bych měl stejné pochybnosti jako níže Emel, ale doufám, že chápeš, že tím hňupem jsem měl na mysli někoho jiného. ;-)
Ne, nebyl :D my mame starej yaris s 1,33 do mesta a ne hybrid a to je jeho Vmax :D To psal Mikesus, ja nevim jak mocnje rychly , ale jede to slusne, s Kodiaqem RS sem nejel, ale obecne na tyhle dvoulitry ve velkych SUV ve vyssich rychlostech mas i s nizsim vykonem a nizsim autem.
Já taky reaguju na Mikesuse. ;-)
Tak, ženske vybiraji auta předevšim očima, bohužel tohle plati i o spoustě protějšku.
Takže proč jim rovnou nenabidnout quasimoda...
https://d11-a.sdn.cz/…mg_QO_S/kE9Y.png
Takže proč jim rovnou nenabidnout quasimoda...
https://d11-a.sdn.cz/…mg_QO_S/kE9Y.png
Ženský vkus je ženský vkus, jestli v něm hledáš logiku, pak jsi ještě malý chlapec.
Každopádně na yarisu jako designovém failu se s holkama shodnu. ;-)
Každopádně na yarisu jako designovém failu se s holkama shodnu. ;-)
A tak to mě rozhodně neuraži ani jeden, ale co do kukuče mi je určitě bliže ten Yaris.
Ale vim, že třeba ta moje slintala, když viděla před lety novou C3 a to mě neudivilo.
Ale vim, že třeba ta moje slintala, když viděla před lety novou C3 a to mě neudivilo.
Juke je s tim litrem za me zabity. Clovek tam citi to mnozstvi rotujici hmoty co se musi dat do pohybu u crossoveru (vetsi, tezsi kola) vs. u klasiky ala fabie. Klasika s litrem muze byt ciperna, crossover chce / by potreboval 1.3tce, ktery Juke pro me z nepochopitelnych duvodu nedostal. Pritom (az na motor) je to v kazdem ohledu lepsi auto nez puvodni generace, ale narozdil od ni jej vubec nepotkavam. A jak pisu, nedivim se.
Samo, že by tomu autu slušel větší motor, ale není to tak hrozné, jede to líp než předchozí gen. s 1,6kou, přišlo mi to docela svižné a podvozkově dokonce velmi dobré. Jen se musí u té lepší verze sundat origo 19ky, na těch juke zbytečně poskakuje, na 17kách je to mnohem lepší.
Jojo, foukanej litr s cukající DSG, to je výhra.
Zlatý Mini s 1,6 atmo a automatem Aisin. Bohužel dneska už se takový auta nedělaj, leda u Lady (Granta 1,6 s CVT JATCO). Ale to je zas pro nafrněné čecháčky moc povl kára no :-)
Zlatý Mini s 1,6 atmo a automatem Aisin. Bohužel dneska už se takový auta nedělaj, leda u Lady (Granta 1,6 s CVT JATCO). Ale to je zas pro nafrněné čecháčky moc povl kára no :-)
Spis to CVt je zatrest :D pokrokove Rusko…
A co byl k té 1,6 dal? Robota? To je ještě horší, HDM 9 kvalt? To bude ta Lada o 50 dražší, a se starým 4st to nepojede....navíc už to dneska nikdo nevyrábí....
Proč by to s tím nejelo? Myslíš, že starý 4stupen je horší, než obyčejné CVT? Komfort jízdy bude někde jinde proti vysavači.
V Audi jsem jezdil jen s HDM a to bylo super. Sám mam dvouspojku, není tak rychlá jako DSG, ale zase je celkem hladká a i tak na popojíždění musím uznat, že jsou lepší automaty...
Ale já si obecně myslím, že problém těch malých aut a turbomotorů malého objemu ve spojení s DSG může být i tím, že je tam prodleva roztočeného turba a obecně nastavení díky emisím celého řetězce, jezdil jsem Pumou Powershift a když se zapl sportovní režim, tak to jelo dost čile... naopak v ekorežimu to bylo příšerné. Bude to hodně o software.
Zaznamenal jsem, že PSA naopak přezbrojuje na dvouspojky https://www.auto.cz/…vouspojka-134510 - ale úplně to nesleduju. Jinak H+K měli taky ty DCT dvouspojky.
To jsou dobré asi všechny převodovky. To by vlastně stačil i stálý převod.
to samé 4st automaty co sem měl od GM a Chrysleru, řadily taky výborně. Stejně tak 6st GM a ZF, všechno HDM samo.