Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Fabia 1.0 TSI 81 kW DSG – Posun ve všech směrech

Automatickou převodovku v nové Škodě Fabia dostanete ke dvěma motorům. Jak funguje ta dostupnější varianta?
Zpět na článek
15. 11. 2021 13:22
15. 11. 2021 13:25
15. 11. 2021 13:28
15. 11. 2021 13:30
15. 11. 2021 17:25
15. 11. 2021 18:18
15. 11. 2021 22:33
17. 11. 2021 23:48
18. 11. 2021 04:46
18. 11. 2021 09:53
15. 11. 2021 13:30
15. 11. 2021 13:38
15. 11. 2021 13:44
15. 11. 2021 13:47
15. 11. 2021 14:02
15. 11. 2021 15:15
15. 11. 2021 13:48
15. 11. 2021 22:49
16. 11. 2021 00:18
15. 11. 2021 13:49
15. 11. 2021 13:51
15. 11. 2021 13:56
15. 11. 2021 13:59
15. 11. 2021 14:09
15. 11. 2021 14:44
15. 11. 2021 16:38
15. 11. 2021 23:08
15. 11. 2021 23:11
16. 11. 2021 00:25
16. 11. 2021 08:19
16. 11. 2021 08:56
16. 11. 2021 09:10
16. 11. 2021 09:19
16. 11. 2021 09:46
16. 11. 2021 09:58
16. 11. 2021 10:15
16. 11. 2021 10:42
16. 11. 2021 11:21
16. 11. 2021 11:34
16. 11. 2021 11:58
16. 11. 2021 12:02
16. 11. 2021 12:43
16. 11. 2021 13:02
16. 11. 2021 15:05
16. 11. 2021 19:48
16. 11. 2021 14:50
16. 11. 2021 15:06
16. 11. 2021 15:45
16. 11. 2021 09:05
16. 11. 2021 09:47
17. 11. 2021 04:55
18. 11. 2021 07:56
18. 11. 2021 08:25
18. 11. 2021 10:32
18. 11. 2021 10:59
16. 11. 2021 09:43
16. 11. 2021 09:52
16. 11. 2021 09:59
16. 11. 2021 10:02
16. 11. 2021 10:10
17. 11. 2021 05:09
16. 11. 2021 09:26
16. 11. 2021 09:48
16. 11. 2021 12:52
15. 11. 2021 14:05
15. 11. 2021 14:12
17. 11. 2021 05:25
15. 11. 2021 14:05
15. 11. 2021 14:10
15. 11. 2021 14:49
15. 11. 2021 16:16
15. 11. 2021 18:11
15. 11. 2021 16:23
15. 11. 2021 18:12
15. 11. 2021 20:49
16. 11. 2021 09:13
16. 11. 2021 14:22
16. 11. 2021 14:37
15. 11. 2021 18:37
15. 11. 2021 20:48
15. 11. 2021 20:49
15. 11. 2021 22:20
15. 11. 2021 23:21
15. 11. 2021 23:30
16. 11. 2021 10:20
16. 11. 2021 10:44
16. 11. 2021 10:52
16. 11. 2021 15:11
16. 11. 2021 21:36
15. 11. 2021 15:12
15. 11. 2021 18:07
15. 11. 2021 13:45
15. 11. 2021 13:46
15. 11. 2021 13:52
15. 11. 2021 16:54
15. 11. 2021 13:55
15. 11. 2021 13:56
15. 11. 2021 14:05
15. 11. 2021 14:24
15. 11. 2021 14:39
15. 11. 2021 14:47
15. 11. 2021 14:54
15. 11. 2021 15:01
15. 11. 2021 15:14
16. 11. 2021 02:00
16. 11. 2021 07:59
16. 11. 2021 08:00
16. 11. 2021 09:06
16. 11. 2021 09:08
16. 11. 2021 09:41
16. 11. 2021 09:50
16. 11. 2021 10:06
16. 11. 2021 10:11
16. 11. 2021 10:16
16. 11. 2021 10:26
16. 11. 2021 10:43
16. 11. 2021 10:57
16. 11. 2021 11:40
16. 11. 2021 12:08
15. 11. 2021 18:52
15. 11. 2021 19:19
15. 11. 2021 20:20
15. 11. 2021 21:57
15. 11. 2021 14:08
15. 11. 2021 14:16
15. 11. 2021 18:30
15. 11. 2021 14:50
15. 11. 2021 20:16
18. 11. 2021 09:27
Avatar - Amaterasu
15. 11. 2021 13:13
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Ozzman
15. 11. 2021 13:49
Re: Slušnej NESMYSL
Dvouspojka v běžných autech, určených pro cestování po městě a okolí, není to pravé ořechové, zvláště ta se suchými spojkami.
Avatar - Amaterasu
15. 11. 2021 14:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
15. 11. 2021 14:35
Re: Slušnej NESMYSL
Nejde o to, jestli se kazí, ale na popojíždění je dvouspojka horší, než jiné typy. Ta je skvělá do rychlých aut, taky se začaly používat nejdříve ve sportovních autech, tam má smyl.

V Audi jsem jezdil jen s HDM a to bylo super. Sám mam dvouspojku, není tak rychlá jako DSG, ale zase je celkem hladká a i tak na popojíždění musím uznat, že jsou lepší automaty...
Avatar - Amaterasu
15. 11. 2021 14:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
15. 11. 2021 14:51
Re: Slušnej NESMYSL
Co tak vím, tak u levnějších a menších aut, používá dvouspojkové automaty snad už jen koncern VW a EDC u Renaultu (popřípadě Ford u Fiesty-Pumy ještě má PS), jinak všichni pomalu přezbrojují na moderní HDM či jiné typy.

Ale já si obecně myslím, že problém těch malých aut a turbomotorů malého objemu ve spojení s DSG může být i tím, že je tam prodleva roztočeného turba a obecně nastavení díky emisím celého řetězce, jezdil jsem Pumou Powershift a když se zapl sportovní režim, tak to jelo dost čile... naopak v ekorežimu to bylo příšerné. Bude to hodně o software.
Avatar - Emel
15. 11. 2021 18:32
Re: Slušnej NESMYSL
Určitě to bude hodně o software... a o emisích. V tom velkém testu litrových motorů se ukazovalo, jak si malý motor pomáhá posunutím lambdy a v důsledku zhoršením emisí.
Zaznamenal jsem, že PSA naopak přezbrojuje na dvouspojky https://www.auto.cz/…vouspojka-134510 - ale úplně to nesleduju. Jinak H+K měli taky ty DCT dvouspojky.
Avatar - Ozzman
15. 11. 2021 19:52
Re: Slušnej NESMYSL
Jo, na DCT jsem zapomel, ta radi slusne, ale v kolonach jsem ji nezkousel :)
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 07:58
Re: Slušnej NESMYSL
mně se to DCT v proceedu moc nelíbilo tedy. Ale spíš jejími pomalými reakcemi když nebyla připravená řadit dolů/nahoru. Kolony příště musíme také vyzkoušet.
Avatar - Ozzman
16. 11. 2021 09:03
Re: Slušnej NESMYSL
Mne to na dalnici prislo dobre, zvladl bych to mit doma
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 09:11
Re: Slušnej NESMYSL
Takže jen na dálnici, kde převodovka skoro nemusí nic dělat. ok :-[]
To jsou dobré asi všechny převodovky. To by vlastně stačil i stálý převod.
Avatar - Emel
16. 11. 2021 09:15
Re: Slušnej NESMYSL
Taky mi DCT u Optimy přišla celkem ok... na dálnici se v kopci snaží prořadit k výkonu, který tam není... ale to asi není úplně její chyba (1.7CRDi)
Avatar - Ozzman
16. 11. 2021 10:45
Re: Slušnej NESMYSL
Coz u toho proceed GT problem nebyl :)
Avatar - twistedTSD
16. 11. 2021 01:51
Re: Slušnej NESMYSL
Co co? DCT přece používají i Korejci a Ford zrovna naopak přešel z HDM. Žádný přechod na HDM se nekoná, jen Japonci a jejich partneři stabilně používají CVT, což teda u těch ošulených typů není výhra.
Avatar - Ozzman
16. 11. 2021 07:55
Re: Slušnej NESMYSL
Ford za poslednich par let vymenil vetsinu dvouspojek. Focus a vyse maji HDM, popripde eCVT, dvouspojkovy powershift se suchymi spojkami ma uz jen Fiesta a Puma
Avatar - twistedTSD
16. 11. 2021 21:13
Re: Slušnej NESMYSL
Řeč byla o menších autech, tam Ford přešel právě na DCT.
Avatar - Ozzman
17. 11. 2021 08:16
Re: Slušnej NESMYSL
No, psal jsem levnější a menší - myslel jsem mainstream.
Avatar - Barrichello
15. 11. 2021 15:27
Re: Slušnej NESMYSL
V rollsu je 3st automat GM a řadí to úplně sametově. Když je velkej motor co má pořádnej krouták, netřeba 8 stupnů. Akorát to teda řadí pomalji a víc to baští, ale v komfortu řazení dokonalý.

to samé 4st automaty co sem měl od GM a Chrysleru, řadily taky výborně. Stejně tak 6st GM a ZF, všechno HDM samo.
15. 11. 2021 13:22
dobre uz bylo
Mam benzin 6 valec v suv od bmw. Koupeno s 5tis km, za 700tis. Spotřeba 9 litru. Mohl jsem usetrit 50tis a mit novou fábku. Uprime, radsi za 700 elektro jako třeba nova c4 od citroenu, nez fabku ve vybave.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Amaterasu
15. 11. 2021 13:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - fOE
15. 11. 2021 13:25
Arona
Najednou je ta nedavno testovana Arona s 1.5tsi za bratru 700tis vedle tehle fabie jeste velevyhodna nabidka. :-)
Rozbalit vlákno
0
15. 11. 2021 13:28
Přípatky
200 tisíc za příplatky? To je docela síla :-O Co té verzi za 450 tisíc reálně chybí?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - fOE
15. 11. 2021 13:30
Re: Přípatky
Veci za 200tis. :D
Promin, musel jsem. :D
Avatar - woody-alien
15. 11. 2021 13:36
Re: Přípatky
:-[] To by se hodilo i do Monty Pythonů. :yes:
15. 11. 2021 17:25
Re: Přípatky
No pokud bych uvažoval o Fabii jako o autě, které nebude jen na městské popojíždění, ale budu tím denně jezdit přes půl okresu do roboty + občas někam dál, tak zcela reálně bych chtěl ten paket style plus za 25 tis kvůli bi-Led světlům, rezervu za 4, asi i tu větší nádrž za litr a airbagy za 12, sklápění vnějších zrcátek s automatickým stmíváním toho řidičova bych bral taky, ale samostatně, takže oproti té verzi za 450 jsme furt tak + 50 tis.
Avatar - Emel
15. 11. 2021 18:18
Re: Přípatky
...což je zase na druhou stranu pro Fabii ten lepší scénář... protože třeba zadní boční bagy spousta konkurentů vůbec neumí (i30, Sandero)...
15. 11. 2021 22:33
Re: Přípatky
Vždyť jo, ač nejsem úplně fanda koncernu, za to že si zákazník může téměř libovolně seskládat výbavu i v malým autě, zaslouží pochvalu.
Avatar - Jaros71
17. 11. 2021 23:48
Re: Přípatky
:yes: to ano..ale ceny jsou nyní dost mimo realitu.. ;-\
Avatar - Mikesus
18. 11. 2021 04:46
Re: Přípatky
Pokud to lidi budou kupovat, mimo realitu to není.
Avatar - Emel
18. 11. 2021 09:53
Re: Přípatky
Je potřeba, aby se vyřešily problémy s čipama... pak se to třeba trošku rozhýbe. Dokud může být člověk rád, že mu vůbec nějaký auto dodají, tak holt lidi ze zoufalství koupí kde co.
Avatar - fOE
15. 11. 2021 13:30
CO2
Tahle fabie stoji o dobrych 250-300tis vic, nez kolik by stala pred par lety. Tristatisic(!) To mi chcete rict, ze cele tohle zdrazeni jde navrub jen a pouze emisnim pokutam? Nejak se zdraham uverit ze by skodovka platila 10-12tis Euro pokutu za jednu fabii.
Rozbalit vlákno
80
Avatar - Amaterasu
15. 11. 2021 13:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
15. 11. 2021 13:47
Re: CO2
Ne, jistě, že to není jen pokutami, čteš článek? Dospěla, takže má i dospělou cenu :D

A teď vážně, je to docela klišé, protože toto se píše o každé nové generaci skoro každého auta. Mne více zaráží hodnocení, kdy auto má váhavou převodovku, špatně fungující infotainment a zamrzající digitální přiístrojovku a i přes tyto dvě zásadní věci (tak nějak je to vše problém infotainmentu a ergonomie) má skoro plný počet hvězd. Znovu se tedy rozčiluji a ptám, proč máme škálu deseti stupňů ( po 0,5b) a auto s dvěma docela zásadními problémy má 9 bodů z deseti možných. Alespoň za ty 3 mínusy po půl hvězdě dolů, ne ?

Musím taky říct, že mne Fabia 4 moc nezaujala a trojka mi příjde v pěkné výbavě hezčí a vyváženější, dost dělají utopená kola v nafouklé karoserii běžných verzí.
Avatar - Amaterasu
15. 11. 2021 14:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 11. 2021 15:15
Re: CO2
mna vobec, je to koncern ... ten dostava automaticky +2* a to myslim bez ironie
15. 11. 2021 13:48
Re: CO2
Čipy a zadrhnuté logistické řetězce obecně.

Logicky - normálně vyrobíš 1000 aut s cenou 450 a marží 100. Ale teď vyrobíš max. 300 a ty prodáš, nadsadíš ceníky a voilá, 150 z nich prodáš hejlům za 650 s marží 300, zbylých 150 významným fleetovým klientům za normální cenu...
Jako bonus necháváš část zaměstnanců doma na 80% platu, čímž můžeš mít i vyšší provozní zisk... A protože jsi drzej jak vopice, ještě vládu požádáš o kurzarbeit... Ten by si teda zasloužili tvoji subdodavatelé, protože ti opravdu trpí, ale co už, se svezem taky, neeee?
Takže nakonec ti ještě přispěje každý de-bill, co v téhle zemi platí daně...
A je úplně šumák, že např. Toyota či HK čipy mají a v pohodě jedou - tzn. primárně to pohnojili tvoji nákupčí.

Ještě že hejlové jednou dojdou...

A ano, při této strategii ať si jde Škoda auto s PR kecy o "naší, domácí" automobilce do ... vy víte kam.
Stejně vám každý němec bez rozmyslu řekne, že škodovka je německá.
Avatar - skejpa
15. 11. 2021 22:49
Re: CO2
Plus náklady na materiál šly nahoru, ať jsme fér. Ocel šla až o 100%, to se taky muselo někde projevit.
Ale jako 650 táců za Fabii, to je slušnej joke :D
16. 11. 2021 00:18
Re: CO2
To rozhodně ano, náklady nahoru šly.

Jen ne ani zdaleka o tolik, o kolik nám šly nahoru ceny. ;-)
15. 11. 2021 13:49
Re: CO2
Tak vzhledem k tomu, že Škoda už nějaký ten měsíc nevyrábí, že na svém nějvětším trhu- v Číně je na nule a přemýšlí o odchodu a přitom vygenerovala za letošních 10 měsíců zisk zdvojnásobila.... https://www.e15.cz/…zisk-1384820.... tak je jasné, že se cenová politika snaží seč může. Na druhé straně to bude jen do té doby, než jim lidé budou chtít ty prachy za jejich auta dát.
Avatar - Emel
15. 11. 2021 13:51
Re: CO2
Hele to si nemyslím. Ono příplatky u Fabie bývaly i dřív absurdně vysoký (vč. takovýho tempomatu) a tady je to holt nahoněný tou extra výbavou - panorama, asistenty, biled, 24t za kola... tolik to není. Ale nějakých 100-150 určitě jo.

Emisní pokuta se dá celkem snadno spočítat... každý gram nad 95g je 95€, to pro fabku se 124g vychází na cca. 70tKč. Pak je tam ta korekce na hmotnost a to bude dalších pár tisíc (čím lehčí auto, tím přísnější norma).
Avatar - woody-alien
15. 11. 2021 13:56
Re: CO2
Taková Asistovaná jízda 2.0 za 56t by byla prvním (a s lehkým srdcem) adeptem na exekuci při sestavování konfigurace.
Avatar - Amaterasu
15. 11. 2021 13:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
15. 11. 2021 14:09
Re: CO2
Jo, to určitě. A 24t za kola je taky dost vzhledem k tomu, že je to jen příplatek (ale jasně, jsou v tom i dražší gumy). A potom... panorama, sound system... to jsou taky věci, bez kterých se typicky subkompakt obejde.
Avatar - Ozzman
15. 11. 2021 14:44
Re: CO2
Co to je? To dám jako 56t a musím za to nabrat nějakýho stopaře ? :-[]
Avatar - Mikesus
15. 11. 2021 16:38
Re: CO2
No přece verze 2.0. Tzn pár patchů, bugfixů, pokus o implementaci pár funkci v beta verzi a čekání na otestování a možnosti vydat verzi 3.0 :-[]
Avatar - Mokrous
15. 11. 2021 23:08
Re: CO2
To sedí. Člověk to otestuje první týden a pak z toho 99% věcí nepoužívá, respektive ho se.ou a vypíná co se dá. Navíc to všechno považuju za nebezpečnou výbavu, nikoli bezpečnostní. Místo koukání na silnici člověk řeší co zase a proč nefunguje, co a proč pípá a otravuje, co zase tahá za volant. A mnoho řidičů příliš spoléhá na asistenty a tím opět riskuje. Před 10 lety jsem tvrdil, že je to všechno k hounu. Před rokem už jsem si myslel, že tyto systémy se mohou hodit. Dnes jsem tam kde dřív a tvrdím, že je to maximálně prodražující opruzující a nebezpečný balast.
Avatar - Ozzman
15. 11. 2021 23:11
Re: CO2
No vidiš a takovej Arese si doteď myslí, že do podobné skupiny patří i automatická převodovka, el. parkovačka a další prvky výbavy, které se v autech vyskytují teprve 50 let :D
Avatar - Mokrous
16. 11. 2021 00:25
Re: CO2
:D
Tak jsou věci, který v autě občas ocením. Kamery, park. senzory. Třeba asistent vyparkování couváním z řady do silnice s provozem je vcelku užitečná fičura. Ale všechny ty lane assisty a autopiloty a podobný ptákoviny si můžou nechat.
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 08:19
Re: CO2
na asistenty nemůžu říct moc křivých slov. Ozzman na ně také nadává a když sedl do Corolly, všiml si asistentu udržujícího v pruhu po cca 150km, kdy se divil, že mu to po dálnici jede samo. V highlanderu jsem tedy poprvé jednoho asistenta vypnul, a to "inteligentí" zpomalování do zatáček. To je tak inteligentí, že to funguje každou chvíli jinak. To je tak, když se cpou nevyzkoušený systémy.
Avatar - Emel
16. 11. 2021 08:56
Re: CO2
Ale jo... na druhou stranu, ani za asistenty co si jich ani nevšimnu nepotřebuju dát 50t.
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 09:10
Re: CO2
oni totiž fungují, když řidič nefunguje. Když normálně používáš volant, tak nemají potřebu tě otravovat.
Ale bohužel víme, že u toho VW to nemá za příplatek cenu, protože jim to naopak moc nefunguje.
Avatar - Emel
16. 11. 2021 09:19
Re: CO2
Hele já jsem v tomhle asi konzerva... mně zatím třeba žádnej adaptivní tempomat nepřesvědčil, že bych ho chtěl radši, než normální tempomat. Kdybych jezdil hodně v kolonách, tak třeba... ale to se snažím nedělat. Takže jako jo, takový to hlídání mrtvýho úhlu a tak proč ne, ale v autě to nepotřebuju.
Avatar - Mokrous
16. 11. 2021 09:46
Re: CO2
Co to je, normálně používat volant? Jen to blbý hlídání pruhu - jak se chceš vyklonit a podívat se před auta před tebou, jestli můžeš předjet, aniž bys za A blikal, nebo za B rval za volant, abys přejel čáru?
Prostě to furt jen opruzuje.
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 09:58
Re: CO2
Podívám se úplně normálně, proč by ses měl rvát s volantem? Normálně používat volant znamená, že když s ním točíš, i sebeméně, tak tě udržování v pruhu nikam netahá ( protože se automaticky sám vypíná při zásahu řidiče ) , maximálně zapípá při přejetí čáry bez směrovky.
Avatar - Mokrous
16. 11. 2021 10:15
Re: CO2
A to chceš poslouchat celej den? Pípání při přejetí čáry? Mě teda občas tahá dost, když přejíždím čáru a u PSA to tahalo ještě víc. Toyotu nemám tak najetou.
Ono je asi točit a točit a záleží asi jak to mají nakalibrovaný. Mě to prostě často irituje.
Stane se, že jedu v klidu 30 km tam a zpět po širší státovce a nespěchám a ani si toho nevšimnu a nevypínám to. Ale jakmile se cesta zatočí a zúží a začnu spěchat a jet "aktivně", tak už mě to točí do běla a vypínám to.
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 10:42
Re: CO2
Ne, já umím používat směrovky, abych se podíval při předjíždění nepotrebuju prejizdet čáru. Prozradím ti tajemství, stačí si nechat odstup a sledovat vic dopředu. Čím větší odstup máš, tim lepe vidíš a tím lépe a dřív si prupravis rychlost na předjíždění.
Avatar - Emel
16. 11. 2021 11:21
Re: CO2
Nechávat si odstup není univerzálně platná rada... záleží na profilu trati, třeba pokud přejíždíš horizont a víš, že za ním je místo k předjíždění, no tak se musíš spíš držet blízko za obětí :-) . Ty z Highlandera třeba vidíš vrchem :-), ale my jezdci se sedačkou nízko holt občas musíme nakouknout i různě přes čáru, abychom viděli co bude.
Ten režim co říkáš, s velkým odstupem a rozjetím se ve vlastním pruhu, se hodí na široký přehledný státovky s dlouhejma rovinkama a hustším provozem, hlavně pro slabší auta, kterým třeba ta akcelerace 80-120 trvá dlouho. Pak se ale třeba situace změní a ty zase musíš brzdit... obecně se silnějším autem už tuhle techniku moc nepoužívám.
Avatar - Mokrous
16. 11. 2021 11:34
Re: CO2
Asi tak. Už se mi nechtělo psát elaborát. Takže díky, žes to napsal za mě. :-) :yes:
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 11:58
Re: CO2
Tak já měl i ultra nízkou corollu, tam to bude ještě níž než vaše auta a platí to úplně stejně. Ale je výhoda, kdyz clovek zná trasu a ví o trošku víc dopředu.
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 12:02
Re: CO2
Ja to používám bez ohledu na výkon. Se slabým autem mám třeba navrh 20km/h, se silnějším už víc. A zároveň kdyz je tam někdo, kde chce přidávat abych ho nepredjel, tak nemá šanci i když má výkonnější auto. Takhle mě to táta kdysi naučil a držím se toho. Funguje to dobře a čím víc výkonu, tim rychlejší to predjeti je. Nevšiml jsem si, ze by to nefungovalo na okreskach s krátkými rovinkami, můžu se rozjet už před zatackou/horizontem. A pokud to tam neznám, ani nalepení se na auto prede mnou mi nepomůže, protoze než rozhodnu že bych mohl, už je stejně půlka pryč.
Avatar - Emel
16. 11. 2021 12:43
Re: CO2
Můžeš se rozjet už před horizontem... pak vyjedeš na horizont, máš +40km/h proti autu před sebou a brzdíš, protože tam volno není. Pokud je hustej provoz, tak takhle furt dokola, protože tam většinou bude auto... a nebo pokud trasu neznáš, tak zjistíš, že tam stejně nevidíš.
Já ten princip uznávám a taky jsem se to tak učil, jen na trasách co jezdím a s autem co jezdím už s tím je často subjektivně víc práce (=zbytečnýho zrychlování a brzdění) než užitku (=předjetí v situacích, kdy už by to bez toho rozjezdu ve vlastním pruhu nevyšlo) .
Ale jsem zvědavý na názory ostatních... chápu že to je individuální, závislý na a) vnímání řidiče b) trase a provozu a c) výkonu auta.
PS: pak je taky otázka, na kolik se při tom předjíždění vlastně chceš rozjet. Taky mě táta učil, že co nejvíc... ale když se pak dostanu k nějakýmu trošku rychlejšímu autu (ne, Insi nepočítám), tak už to není vždycky v mojí komfortní zóně
PPS: taky je potřeba brát ohledy na duševní zdraví aut proti... ty sice touhle technikou stihneš i předjetí v poměrně krátký mezeře, ale z toho auta naproti to vypadá dost strašidelně.
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 13:02
Re: CO2
Ano, je to o provozu a někdy proto ani nemá smysl uvažovat o předjíždění, proroze si stejně pomůžeš max o jedno/dvě auta v koloně. A pokud je takový provoz v tvém směru, bývá i proti. Dnes na okreskach, ani na tech statovkach se moc nedá v provozu předjíždět. S tím brzděním souhlasím, stává se to, ale s tím tka nějak řidič musí počítat. Radsi budu brzdit, ale budu mít bezpečnější predjeti v případě predjizdeni, než více času v protisměru. Já tedy kdyz vidím auto v protisměru, musí být o dost hodně dal než potrebuju na predjeti.
Avatar - Emel
16. 11. 2021 15:05
Re: CO2
"Méně času v protisměru = bezpečné předjetí" - předjetí možná, jenže už se pak dostáváme mimo tu relativně bezpečnou zónu "překročení povolené rychlosti o 30-50km/h mimo obec" do zóny, kde hrozí přímo zákaz řízení ;-)

No nic, jsem rád, že někdo zná a ctí poučky našich otců... jen dávám k zamyšlení, jestli to, co se oni naučili pro předjetí traktoru ve Š1202, pořád platí... za sebe přiznávám mírné kacířství.

PS: nojo, ty nebrzdíš, ty rekuperuješ... tak ti to neva ;-)
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 19:48
Re: CO2
Jo vidíš, já zapomněl že při neúspěšném pokusu tankuju :-[]
Avatar - Mokrous
16. 11. 2021 14:50
Re: CO2
Teorie a dlouhé rovinky jsou jedna věc a zakroucené okresky v praxi věc druhá. Často se člověk vleče za kamionem a je za ním 2 metry a čeká na šanci a pak vystřelí. Na to je ale potřeba 150-200 koní minimálně a správnej kvalt. Pak se občas zadaří. Murphyho zákony fungují na 100% a na dlouhé rovince je vždy vlak v protisměru, ale v zatáčkách proti nejede nikdo. Atd... Já prostě předjíždím podle situace. Někdy to jde z dálky na pohodu, někdy prostě číháš za autem na šanci a jindy to nemá cenu vůbec a vzdám to.
Avatar - Emel
16. 11. 2021 15:06
Re: CO2
V principu souhlasím, jen doufám, že 2m jsou umělecká hyperbola :-)
(čtou nás i mladí a ti by to mohli vzít doslova)
Avatar - Mokrous
16. 11. 2021 15:45
Re: CO2
:D Pásmem jsem to neměří. :D
Ale asi se chápeme.
Avatar - Ozzman
16. 11. 2021 09:05
Re: CO2
Jo, to udrzovani v pruhu je mi neprijemne, nebo ho spis mam tendenci kontrolovat.
Avatar - Mokrous
16. 11. 2021 09:47
Re: CO2
Já ho mám tendenci vypínat. A tak ho vypínám.
Avatar - Alf1k
17. 11. 2021 04:55
Re: CO2
Tohle je vtipná a zároveň smutná debata ve smyslu, že ještě pár let zpátky si vypnul asistenty tohoto typu jednou tlačítkem každej zvlášť a od té doby, dokud jsi to tlačítko nezmáčkl znovu jakoby v autě nikdy nebyl ;-) “vypínat” a patlat pořád displej je hroznej pokrok když stačí něco prostě jenom vypnout.
Je to asi jako jít spát, zhasnout v domě všechny světla, vzbudit se, otevřít oči a mít všude rozsvíceno :-[]
18. 11. 2021 07:56
Re: CO2
Já mám dvě verze:
- aktivní udržování v jízdním pruhu, tzn. když pustím volant, auto samo jede prostředkem pruhu
- hlídání opuštění jízdního pruhu, tzn. řídím sám a auto zasáhne, až když se přiblížím k čáře/kraji.

Víc jezdím na druhý režim, protože v tom prvním je třeba se stále trochu přetlačovat s volantem. Na první přepnu když se potřebuju napít apod. Jde to zmáčknutím tlačítka na volantu.

No a v obcích a na užších cestách to vypínám úplně. Opět na volantu, tentokrát podržením toho samého tlačítka.
Avatar - Mikesus
18. 11. 2021 08:25
Re: CO2
Mne to funguje tak, ze pri aktivním adaptivním tmepomatu je udržování v pruhu, jinak jen to upozornění s případným zásahem pokud dojde k přiblížení k čáře a zároveň není od řidiče odpor ve volantu. Pokud je odpor, tak jen zapípá.
Ve městě naopak mám radši to udržování v pruhu, protoze při tech rychlostech se drží podle stopy auta přede mnou, takže se i vyhýbá kanálům apod.
Na okreskach, díky tomu, že člověk hodne zataci, je teď od něj odpor na volant, tak je to samo o sobě prakticky vypnuté.
18. 11. 2021 10:32
Re: CO2
"drží podle stopy auta přede mnou"

To už vypadá na něco sofistikovanějšího, o jaké auto jde?
Avatar - Mikesus
18. 11. 2021 10:59
Re: CO2
Aktuálně highlander, ale dělá to i nový yaris nebo corolla co jsem měl předtím. Ale myslím, že teď to ma už každá hybridní toyota.
Mělo by to být u všech s minimálně TSS 2.0 ( toyota safety sense ) a automatem. Aktuální verze TSS je 2.5+
Ale neber to tak, že to zatočí do nějakých prudkých zatáček, to ne. Má nastavený nějaký maximální úhel natočení a víc neudělá. na okresky to není, na dálnicích to zvládne i ty nejprudší na D1
Avatar - Mokrous
16. 11. 2021 09:43
Re: CO2
Nojo, na dálnici držení v pruhu funguje i u VW, dokonce i tempomat. Ale já to stejně nikdy nepoužívám. Ani mě totiž nenapadne to zapínat. A stejně když to člověk pálí a pořád lítá z pruhu do pruhu a brzdí a předjíždí, tak to je jen zpomalující otrava. Na okreskách to je úplně k prdu a navíc spotřebu máš lepší bez tempomatu, protože u toho můžeš myslet. Debilní auto myslet neumí.
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 09:52
Re: CO2
jo souhlas, že tempomat zvyšuje spotřebu. Ale za tu pohodu za volantem to obětuju.
Avatar - Mokrous
16. 11. 2021 09:59
Re: CO2
Já jsem do této fáze "pohody" ještě nedospěl. Mě to k smrti nudí.
A navíc je mi to nepříjemný mít zvedlou nohu a čekat co ten krám udělá. Prostě chci řídit já.
Jsou situace, kde se jede 5 hodin v kuse a musí se dodržovat předpisy a únava a člověk třeba svačí za jízdy, tak tam to dokážu chvíli pochopit. Ale normálně vyjet na státovku a jet na tempomat by mě ve snu nenapadlo. Respektive vyzkoušeno a přesunuto do šuplíku s názvem "K hounu"
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 10:02
Re: CO2
je to o zvyku, souhlas. Taky prvnímu adaptivu jsem dlouho nevěřil. No tempomat je i na té státovce super, obzvlášť když ten adaptiv nejančí kůli každému auto, co tě předjede a zařadí se před tebe. U odbočujících je to už trochu delší a to je potřeba pohlídat, aby ti nebrzdil, když auto před tebou už odbočilo.
Avatar - Mokrous
16. 11. 2021 10:10
Re: CO2
Neříkám, že to nejde. On ten Travel Assist High funguje docela dobře a nebrzdí panicky. Většinou plynule a vlažně, takže se dá jet i stylem, že jakože řídíš a máš ruce na volantu a nohu klidně lehce na plynu a ono si to žije samo. Ale já to prostě nemám rád. Sám jedu 100x líp a hlavně jsem v klidu, protože vím, co dělám a nečekám co se stane.
A když nechceš bejt za brzdu, tak mu do toho stejně musíš co chvíli hrabat. Takže zase vyhrává klasika.
Možná kdybych jezdil po Praze na okruhu a musel si hlídat rychlost, tak bych to občas zapnul, ale ne kvůli pohodlí jízdy, ale kvůli pokutám. Já jezdím většinu času státovky a menší města a občas dálnici u nás, kde to rvu až hanba a tam to prostě nevyužiju. Rakousko, Chorvatsko na výletě přes dálnici dejme tomu.
Avatar - Alf1k
17. 11. 2021 05:09
Re: CO2
Tohle btw má údajně prý Subaru vymyšleno lépe než třeba Mercedes, kterej splašeně začne brzdit, než si uvědomí, že to auto přede mnou jenom odbočuje a sjíždí a za mnou jedoucí řidiči jsou asi slušně vyděšení co ten vůl vepředu blázní.. 🤦🏻‍♂️
Avatar - miromen
16. 11. 2021 09:26
Re: CO2
Nechci se chlubit, ale bez vyzkoušeni jsem usoudil, že asistenti jsou k hou.nu a dobrovolně bych si za ně nepřiplatil.
Avatar - Mokrous
16. 11. 2021 09:48
Re: CO2
Dnes máš tu "výhodu", že si za ně musíš připlatit nedobrovolně.
Avatar - miromen
16. 11. 2021 12:52
Re: CO2
Bohužel je to tak. Ale nějakou zkušenost, už mam a upřimně čekal jsem to horši a da se řict, že aktivovane asistence mě nerozhazuji nebo nějak zasadněji neovlivňuji. A proto ne vždy je deaktivuji.
Avatar - fOE
15. 11. 2021 14:05
Re: CO2
No porad mi to vychazi ze tam tu pokutu maji zapoctenou tak nejak 2x. Pritom ani pred par lety ty pokuty nebyly nulove, vyrazne mensi (limit 115 nebo 120g?), ale ne nulove.


PS: cetl jsem "bidet" a zacinal tu cenu chapat, neco takoveho se ve vybave vazne nevidi :D
Avatar - Emel
15. 11. 2021 14:12
Re: CO2
Tak já neříkám, že to je hlavní faktor... jen si tuhle část výpočtu pamatuju a tak machruju ;-)

Faktory jsou
- je to větší kus auta, lépe vybavený (v základu)
- obecná inflace (ceny vstupů, práce)
- zpřísňování emisí
- obecný nedostatek aut na trhu otevírá prostor pro zvýšení cen jak píše Lukáš
...a ono se to nasčítá
Avatar - Alf1k
17. 11. 2021 05:25
Re: CO2
Řeknu to takhle, novou Fábii v manuálu s 1.0tsi si dnes dokážu představit rozumně vybavenou po nějaké slevě za 450,-460 max. V roce 2015-2016 za to bylo rozumně vybavené Polo Gti s 1.8tsi. (Za těch 450) ;-)
Jediné plus té Fábie je, že je o něco větší a tedy o něco (něco málo) praktičtější..
Ale jasně, faktory jsou jasný, jen píšu kam se to posunulo - čistě korunky a co za ně dostaneš, 6 let není zase tolik posun v čase, abych platil stejně za o tolik míň zajímavé auto i když o chlup praktičtější ve smyslu kufru a pár centimetrů prostoru pro posádku..
Avatar - woody-alien
15. 11. 2021 14:05
Re: CO2
Ta korekce na hmotnost, to už je kravina dovedená ad absurdum.
Avatar - Emel
15. 11. 2021 14:10
Re: CO2
...a já si nejsem schopnej zapamatovat ten vzoreček. Vím jen, že ta "nulová" hmotnost je snad nějakejch 1350... ale jak se to pak počítá vždycky zapomenu :-(
Avatar - woody-alien
15. 11. 2021 14:49
Re: CO2
Jj, ale mně jde spíš o tu zvrácenou filozofii : Ano, ano, to auto sice vypouští do ovzduší celkově méně škodlivin, no ale.... je jaksi příliš lehké.
Avatar - Emel
15. 11. 2021 16:16
Re: CO2
Tak já to chápu tak, že by nebylo fér po rodinném autě typu Kodiaq chtít, aby bylo stejně ekologické, jako třeba ta Fabia... protože je předpoklad, že u toho zastane více práce - odveze více lidí i nákladu. A holt se jako metrika té velikosti vzala hmotnost, protože objem se blbě měří. Nakolik je tenhle předpoklad splněný třeba u manažerskejch sedanů je otázka... no a výsledkem je absurní preference těžších aut i v rámci třídy.
Avatar - Barry Lyndon
15. 11. 2021 18:11
Re: CO2
Nevidím důvod, proč by to nemělo být fér. Teoreticky by se snad dal vzít v úvahu počet míst pokud vůbec něco), ale hmotnost je ptákovina.
Avatar - iudex
15. 11. 2021 16:23
Re: CO2
A tento faktor viním za náhle dramatické priberanie áut. Nepríde mi normálne, aby kompakt s dvojlitrom vážil 1600 kíl (M135i, Golf R, A35AMG...), tak sa zase autá nezväčšili. Takže tvrdím, že kým dakedy automobilky čarovali s číslami, aby hmotnosť na papieri bola nízka (alebo proste natvrdo klamali), tak dnes priznajú a započítajú čokoľvek, aby nahnali hmotnosť a teda mali väčšie emisné úľavy.
Avatar - Barry Lyndon
15. 11. 2021 18:12
Re: CO2
Je fakt, že co tohle platí, váží i trojkové BMW dvě tuny... divné...
Avatar - fOE
15. 11. 2021 20:49
Re: CO2
Tak trojka jeste nez dostala mildhybrid stale vazila treba v 330i jen par desitek kg nad 1,5t, a to uz s euroridicem. Takze naopak velice lehka. Spis mam pocit ze na stredni / vyssi stredni se tohle podepsalo min nez jak spravne poukazuje iudex na nizsich tridach.
Avatar - miromen
16. 11. 2021 09:13
Re: CO2
Možna bych si to co napsal Ludex přečetl ještě jednou, ale třeba maš osobně tu 330, ktera neni převratně větši než sedany/liftbacky v nižši středni převaženou a nema realně přes 1650kg jak uvaději některe stranky.
Avatar - fOE
16. 11. 2021 14:22
Re: CO2
Vetsina 330i bude mit 1650kg+, neb jich vetsina nevyjede se zakladni vybavou. Kdyz si tam clovek prihodi vyhrev ctyr sedadel, sedadla v elektrice, audio, sibr a nejake ty asistenty tak se nemuze divit ze je o 100-150kg vys. To nic ale nemeni na tom, ze je v zakladu to auto pomerne lehke. Je to furt stredni limo dokonce s pohonem na zadek.
Avatar - miromen
16. 11. 2021 14:37
Re: CO2
To samozřejmě beru a ani netušim zda se da spolehat na udaje těch 2 kousku, ktere jsem narychlo dohledal.
Ale jak psal Ludex tak i ja mam vypozorovano, že v posledni době nějak ty hmotnosti sedi což nebyvalo ještě před par lety pravidlem a obecně auta važila i varazněji vice než vyrobce udaval.
A vem si, že dnes je i ta nižši středni dost natřiskana vybavou a do testu navic posilaji po strop vybavene kusy. Takže vyhřev sesel jak přednich tak zadnich neni uplnou vyjimkou stejně tak jako panorama, kuže+el., lepšejši audio atd. A tyhle kousy co Ludex jmenoval nejsou zrovna čiste předohraby.
Avatar - Emel
15. 11. 2021 18:37
Re: CO2
Už jsem to našel, tak si to tu odložím:
Za každých ušetřených 100 kg na hmotnosti vozidla oproti referenční váze 1380kg je emisní limit snížen o dalších 3,33 g/km. Naopak těžší vozidla mají limit zvýšen za každých 100 kg hmotnosti o 3,33 g/km

Fabka má 1190, to je necelých 200, řekněme teda 6,5g, což v penězích odpovídá 15.500Kč... takže pokuta za Fabii je 85.500Kč.
15. 11. 2021 20:48
Re: CO2
EU antiautomobilová idiocie v praxi... :-O :no:
Avatar - Mikesus
15. 11. 2021 23:21
Re: CO2
A nevis jestli se ty emise počítají z NEDC nebo WLTP, případně které části WLTP?
Avatar - Emel
15. 11. 2021 23:30
Re: CO2
Wltp... Asi nějaká ta kombinace.. Zítra to ověřím u Fabie, teď už jsem línej počítat
Avatar - Emel
16. 11. 2021 10:20
Re: CO2
Fabka má kombinovanou spotřebu dle WLTP 5,5l benzínu, což odpovídá 127g CO2... a udávané emise má 124g. Takže to úplně přesně nevychází.
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 10:44
Re: CO2
Nezapomeň, že snižují papirove co2 ještě za nějaké eco fíčury. V COC to je napsáno v samostatné kategorii. Tak možná ještě to zahrnují. Tedy řekněme, že to berou z kombinace WLTP.
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 10:52
Re: CO2
U mne je tedy v kombinaci psáno 150g. S Váhou 2200kg je to řekněme 800kg navíc, takže nějakých plus cca 27g. Tedy při nadbytku cca 28g od planovanych 95g se platí pokuta cca 67tis? Tedy méně než fabia, to je ujetý.
Avatar - Emel
16. 11. 2021 15:11
Re: CO2
Ty pro svoje potřeby bys nemohl jezdit tou Fabií... a v rámci třídy sis asi vybral zodpovědně auto, které nepálí tekuté dinosaury vyloženě zbytečně.
Zatímco kupec Fabie, co potřebuje subkompakt, si mohl koupit něco s hybridem a tak planetu ušetřit... a za to, že to neudělal, je mu uloženo pokání ve formě emisní pokuty.

Kdyby byl cíl pokutovat reálně emitované CO2, tak se mohla zavést uhlíková daň z litru paliva a bylo by to geniálně jednoduché a proporční. Jenže snaha je danit jen jakýsi luxus, tj. to, co pálím a nemusel bych.

No... na mě nekoukej, já to nevymyslel :-)
15. 11. 2021 15:12
Re: CO2
Ale houbelec. Výrobce prostě nasadil cenu takovou, o jaké ví, že se najdou cvoci, kteří to zacálují. Využívá faktu, že auta nejsou a lidi koupí cokoliv i za šílené prachy. CO2 je výmluva případně ideální hejt některých zdejších analfabetů na EU a nějaké zelené. Samozřejmě je to kravina, automobilky rýžují na nedostatku až zoufalství. A právě VW měl, co se zisků týče, úspěšný rok.
Avatar - Barry Lyndon
15. 11. 2021 18:07
Re: CO2
Auto stojí pořád stejně, jenom těch korun (dolarů, eur) je daleko více, takže ztratily na hodnotě a daleko míň se za ně koupí.
15. 11. 2021 13:45
pokrok
F4 - prvni fabka bez chrochtu
F5 - prvni fabka bez spalovaku
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Amaterasu
15. 11. 2021 13:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - woody-alien
15. 11. 2021 13:52
Re: pokrok
Zapomínáš na možnost:

F4 - první Fabka bez chrochtu
Svět bez Fabky...
15. 11. 2021 16:54
Re: pokrok
To sedlo :-[] :yes:
15. 11. 2021 13:51
Koncernova hviezda...
- digitalny pristrojovy panel je lenivy
- prevodovka radi nezmyselne
- infotainment sa zasekava
- priplatky za polovicu ceny auta (ktora je sama o sebe vysoka)
- spotreba vysoka (ale aspon si mozes priplatit za vacsiu nadrz)
- vzadu ako "novinka" bubny (to je pokrok kamo, to nezastavis)

A taketo auto dostane styri a pol hviezdy? Ved to dostavaju takmer bezchybne auta. Fakt tomu vasemu hodnoteniu nerozumiem. Na jednej strane chvalite vybornu aerodynamiku, ktora sa ale bohuzial prejavila iba akusticky, pretoze na dialnici si toto auto vezme 7 a pol litra na sto km ("slusna spotreba"???)...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Amaterasu
15. 11. 2021 13:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
15. 11. 2021 13:59
Re: Koncernova hviezda...
Zase na druhou stranu - příplatek za kotouče je 2000, to je kosmetika, kdo je chce tak si je v klidu připlatí... a kdo má třeba pocit, že jsou bubny dostatečný a provozně levnější, tak si nechá bubny. Stejně tak větší nádrž za litr. Kdyby to takhle bylo s víceprvkem u Octavie, to by bylo super... kdo chce robustnější torzku tak ať si ji nechá, já si za litr vezmu víceprvek, děkuji pěkně :-)
K té dálniční spotřebě je potřeba si říct, jestli je to 130 nebo 150...
Avatar - Ozzman
15. 11. 2021 14:43
Re: Koncernova hviezda...
Myslím, že víceprvek by asi nebyl jen za litr :D To spíš za těch 50, jako automatická převodovka :D
Avatar - Emel
15. 11. 2021 16:18
Re: Koncernova hviezda...
To si myslím že zase ne, podle mě reálná cena by byla tak do 10t... ale automobilka to může napálit... a nebo naopak udělat jen symbolický příplatek.
Avatar - Emel
15. 11. 2021 13:55
AT vs. MT
Když jsem viděl nadpis a hodnocení, tak jsem si říkal, že asi výjimečně DSG funguje líp než manuál i se slabším motorem a nepodtáčí ho, naopak mu třeba díky většímu počtu rychlostí lépe hledá optimální otáčky (jako to třeba bylo u 1.6TDI... jenže tam byl rozdíl dvou kvaltů). Úplně to tak ale podle testu nevypadá... spíš to bude horší než manuál.
Rozbalit vlákno
33
Avatar - Amaterasu
15. 11. 2021 13:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - woody-alien
15. 11. 2021 13:59
Re: AT vs. MT
Jako pokaždé, jsi sám sobě nejlepším testérem. Stačí se kouknout do testu na Garáži. Je třeba to vyzkoušet. Na 4st. HDM ve Swiftu bych si kdysi nevsadil ani zlámanou grešli...a ta převodovka ve spojení s tím konkrétním motorem fungovala skvěle.

"Páka manuálu (1,0 MPI 59 kW a 1,0 TSI 70 kW mají pět rychlostí, silnější 1,0 TSI 81 kW je šestikvalt) klouže v kulise příkladně hladce a přesně zapadá na místo, takže řazení ve Fabii je učiněná radost. A to je dobře, protože si i se silnějším motorem si zařadíte do sytosti, abyste ho vytrhli z jeho eko režimu s letargickou reakcí na pobídnutí plynu (silnější verze nabízí maximální zátah na úrovni 2 000 otáček, slabší varianta o 400 otáček níže) a udrželi ho ve varu, kdy ze sebe dává to nejlepší. Pak ale zjistíte, že má síly dost a není to žádný lenoch. Tento problém lez také vyřešit objednáním automatické převodovky DSG, která řadí hladce a ochotně podřazuje, takže s ní auto působí živěji i bez řidičovy snahy."
Avatar - Emel
15. 11. 2021 14:05
Re: AT vs. MT
Garáž spíš potvrzuje tu tezi, že je DSG lepší... jak říkáš, člověk by to musel vyzkoušet sám. Já osobně jsem kvedlal... pokud by to nebylo auto pro manželku do města, tak bych asi váhal při příplatku třeba 5.000, to je pod rozlišovací schopnost... s příplatkem 50.000 bych neměl žádné dilema a vzal manuál.
Avatar - woody-alien
15. 11. 2021 14:18
Re: AT vs. MT
No právě...v každém testu něco jiného. Nestojím ani na straně manuálu, ani automatu, jenom na straně lepší jízdy. Pochopitelně těch 40t za DSG rozhodování znatelně ovlivňuje.
Avatar - Amaterasu
15. 11. 2021 14:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
15. 11. 2021 14:39
Re: AT vs. MT
4st HDM je skvělá volba, kterou by dnešní redaktor zpětně docenil hlavně po městě a okolí, protože je prostě hladká a nemá tendenci poskakovat, jen trpí spotřeba :D
Avatar - woody-alien
15. 11. 2021 14:44
Re: AT vs. MT
Spotřeba trpí možná u Renaultu.... :-[]
Avatar - Ozzman
15. 11. 2021 14:47
Re: AT vs. MT
Ten palec jsem ti nedal já :D Ber to jako karmu, na jedné straně si užívám dotovanou naftičku, tak to v druhém autě musím dorovnat na spáleném nedotovaném benzínu :-!
Avatar - woody-alien
15. 11. 2021 14:53
Re: AT vs. MT
No, ty to máš obecně hodně karmicky. Užíváš si dotovanou naftu, vyrovnáváš to hutnou spotřebou nedotovanýho benzínu. Spolehlivej Renault zase vyrovnává.....ne, už mlčím. :-[]
Avatar - Ozzman
15. 11. 2021 14:54
Re: AT vs. MT
Já si myslim! :-[] Dnes pujdu po 14ti dnech do garáže, jestli tam ještě stojí a jestli nastratuje, budu tě informovat, aby si věděl co tě za posměšky čeká :-! :-[]

edit: je tam, dokonce nastartovalo a i popojelo ! :D
Avatar - Amaterasu
15. 11. 2021 15:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
15. 11. 2021 15:14
Re: AT vs. MT
Ja uz bych to zaradil do zlateho fondu ACz, po bok ASX jako měrné jednotky, aut s manualem, ručkou a rovným cejchováním tachometru, nebo lichobeznikové nápravy a dvojitá skla ;)
16. 11. 2021 09:46
Re: AT vs. MT
Je to fakt zajimave, co pouhe 5337nasobne zopakovani jedne prednasky o dotovane nafte s clovekem udela!
Avatar - twistedTSD
16. 11. 2021 02:00
Re: AT vs. MT
4st. HDM pomočit a zapálit, pomalejší rozjezd jsem jinde neviděl.
Avatar - Ozzman
16. 11. 2021 07:59
Re: AT vs. MT
Myslis z mista ? Svezu te, do 30-40 ze semaforu se budes divit jak umi vystrelit. Jasny, ta dynamika za jizdy, kdy cekas na otacky je slabsi, taky to patri do aut cestovnich a ne zavodnich.
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 08:00
Re: AT vs. MT
prd vystřelit. Toho natře i yaris nebo auris :D :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
16. 11. 2021 09:06
Re: AT vs. MT
Auris i yaris natrou i corollu a higlandera :-[] A tomu poslednimu jsem ujel do 30ti i s tim 4HDM :D
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 09:08
Re: AT vs. MT
my jsme to někde zkoušeli s HL?
Avatar - Ozzman
16. 11. 2021 09:41
Re: AT vs. MT
Jo, na semaforech v Bolce preci :D jeli sme stejne prvnich par metru, ale je mi jasny, ze musis diskuzne zustat nejrychlejsi, mereny to neni, ale faktem je, ze z nuly na orvni metry to HDM neni tak pomale, jak si nekteri mysli a to i kdyby pri premereni vysel pomalejsi, coz je oravdepodobne vzhledem k vykonu
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 09:50
Re: AT vs. MT
ne já si to nepamatuju. jo tam, jak si nadával co jsem ti to provedl s plynem :D
Avatar - Ozzman
16. 11. 2021 10:06
Re: AT vs. MT
Zkazil si mi spotrebu :D
Avatar - Emel
16. 11. 2021 10:11
Re: AT vs. MT
Tak to je lepší než ten můj HDM v Insi, ten vystřelit neumí... protože neumí motor pustit do otáček.
Avatar - Ozzman
16. 11. 2021 10:16
Re: AT vs. MT
Mne totiz prijde, ze tam je nejakej sytič :D vystreli a pak narazi na to, ze nema turbo a motoru musi najet otacky, klidne ti to necham vyzkouset. Taky ma pak dost problem s adhezi, na mokru pri rozjezdech porad cuka ASR.

Ale bavime se o rozjezdu a ne o alceleraci na stovku treba, tam je to samozrejme nic moc, jede to az kdyz ma auto rychlost a otacky
Avatar - Emel
16. 11. 2021 10:26
Re: AT vs. MT
Tak je tam ten měnič, kterej vlastně supluje spojku... umožní motoru točit víc, než by odpovídalo otáčkám kol x převodový poměr... a pak se přemostí a už to jede normálně natvrdo.
Insi s launch controlem (tj. zašlápnout brzdu i plyn a pak brzdu pustit) pustí motor stejně jen na 2000 otáček... já to teda ani nepoužívám.
Slušnej rozjezd s automatem si představuju třeba takhle...
https://www.youtube.com/watch?…
(a samozřejmě dobrý moderní HDM typu ZF to umí taky)
Avatar - Ozzman
16. 11. 2021 10:43
Re: AT vs. MT
Mne se HDM libilo asi nejvic u tech velkejch Audi s V6 a V8 TDI. Po rozjezdu zabralo turbo a uz to fičelo. Mimochodem u Mondea nemam lanuch control, sle kdyz drzim brzdu a plyn, tak to taky vyletne na 2 tisice a vic ne, jenze u dieslu je to jine.
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 10:57
Re: AT vs. MT
U mne při lunch control nastaví otáčky na cca 2500 a připraví oba elektromotory a zda se mi, že i upraví nějak distribuci točivého momentu, protoze bez něj předek často proklouzne, s ním se mi to ještě nestalo.
Avatar - Emel
16. 11. 2021 11:40
Re: AT vs. MT
Launch control často funguje takhle - brzda + plyn, elektronika pustí otáčky někam, pak brzdu pustíš a spojka/měnič postupně nechá srovnat otáčky s rychlostí auta. Akorát u benzínu bys to potřeboval pouštět někam k těm 4000 minimálně, abys doloval z motoru výkon.
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 12:08
Re: AT vs. MT
Jenže nemam ani spojku, ani měnič. Je dělič momentu a přídavnej motor vzadu. Něco tam ale jinak je při tom lunch control je, subjektivně.
Avatar - rohYpnol
15. 11. 2021 18:52
Re: AT vs. MT
Hlavně je to pořád to laciné a blbé DSG co je po 100t km KO...

Ale snad by nikdo nechtěl za téměř 700t. něco co vydrží že...
Avatar - Emel
15. 11. 2021 19:19
Re: AT vs. MT
Suchý DSG je obecně horší, ve smyslu méně bytelný... ale vem si, že se montovalo do daleko těžších a silnějších aut (Octavia 1.8TSI třeba). Ve Fabii s litrem si nemyslím, že by to měl být problém... i je na inzerci spousta fábek DSG přes 150t.
Avatar - rohYpnol
15. 11. 2021 20:20
Re: AT vs. MT
Ano. Ale kolik z nich má původní mechatroniku ??? ;-)
Avatar - Ozzman
15. 11. 2021 21:57
Re: AT vs. MT
Abychom byli fér, i suché powershifty byly průser.... Údajně jediná suchá dvouspojka, která je prý spolehlivá (Prý, dle recenzí a testů, já ji měl 48 hodin, odešla lamela, tak sem auto vrátil, ale mělo pochybný původ), je ještě EDC....
16. 11. 2021 06:58
Re: Re: AT vs. MT
S korejskými suchými DCT taky nejsou problemy ani u vysokých nájezdu
Avatar - Dinar
15. 11. 2021 14:08
Slušný standard
Akt. jsem vybíral auto pro kolegyni do firmy, právě nějaké takové poskakovadlo kolem komína typu fabie. Obecně se v této třídě nabízí všechno s nějakým foukaným litrem a má-li to být automat, pak je nabídka docela omezená. Takže i tuhle testovanou kombinaci ve fabii jsem si zkusil a z hlediska jízdního projevu se mi to zdálo nejlepší, spolu s nissanem juke. Fabia vs. Juke je sice teoreticky mini vs. crossover, ale prakticky to soupeř je. Projev motoru a převodovky je u nich velmi podobný, dušení v nízkých otáčkách, pomalá reakce na plyn, kickdown až na důrazné požádání, u toho juka je to ještě o fous horší, ale řeší to přepnutí do sport modu. Nakonec vezmu juka, protože mírně zvýšený podvozek je do města pro řidičku lepší a navíc se kolegyni to auto líbí. Každopádně standardně vybavená fabie v této variantě byla za 480tis. bez metly, juke v podobné výbavě a s metlou je přes 600tis. Jinými slovy, nemyslím, že ve vztahu ke konkurenci je cena nové fabie nějaký úlet, to, že dnes slušný b-segment stojí půl mega je věc jiná.
Rozbalit vlákno
66
Avatar - Amaterasu
15. 11. 2021 14:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barry Lyndon
15. 11. 2021 18:18
Re: Slušný standard
Taky nechápu, že jako poskakovadlo kolem komína pro ženskou vynechal Yaris, to se vyloženě nabízí...
Avatar - Dinar
16. 11. 2021 08:42
Re: Slušný standard
Ona je to dospělá ženská, dát jí auto, které vypadá jak beruška s knírem, to jí prostě nemůžu udělat. ;-)
Avatar - Emel
16. 11. 2021 08:49
Re: Slušný standard
Zas ti na dálnici musí uhýbat Kodiaq RS prý :-)
Avatar - Dinar
16. 11. 2021 08:55
Re: Slušný standard
Hňupa mám dávno na ignor listu, takže podobné perly už mě míjejí. ;-)
Avatar - Ozzman
16. 11. 2021 09:12
Re: Slušný standard
Pánové, je videt, ze neznate moment prekvapeni, takzvanej “blitzkrieg” :D Ja taky donutil se starym Yariem uhnout novou xc90 , jel sem 170 (realne mozna 160 :D) a radsi mi uhla z cesty :D Taky na to nemela… kuraz a nebo potrebu blokovat a nandat mi to…motor na to urcite mel :-[]
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 09:15
Re: Slušný standard
no já ho naháněl už chvíli, tedy spíš donutit ho přestat blokovat levej a z jeho původních 120 v levým jsme se dostali na 185.
Avatar - Emel
16. 11. 2021 09:48
Re: Slušný standard
Noo... uhnout z levýho pruhu je normálka, pokud jede někdo rychlej tak se uhnu, tomu neříkám "donutit".
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 09:59
Re: Slušný standard
problém je, že uhnout mohl už v těch 120, protože v pravo bylo jediné auto široko daleko?
Avatar - Emel
16. 11. 2021 10:07
Re: Slušný standard
Dobře, to jistě měl... a pokud by chtěl závodit, tak pak klidně šlápnout na plyn vpravo... to se občas taky nechám zlákat, hlavně pokud jsme předtím jeli vlevo v koloně a někdo se mi lepil na kufr.
Já ti historku jako takovou věřím, ale nevěřím, že důvod je v tom, že by Kodiaq RS tomu Yarisu nestačil, to mi vzhledem k číslům přijde vyloučený. Mohlo to bejt rozbitý, mohlo to bejt obyč TDI se znáčkem z RS, možná byl řidič lempl, nevím...
PS: tohle bylo na Ozzmana a jeho blitzkrieg
Avatar - Ozzman
16. 11. 2021 10:48
Re: Slušný standard
No, tak donutit nekdy jo, nekdy nekdo uhnout nechce :D Navic to diskuzne zni vtipneji
Avatar - Emel
16. 11. 2021 11:24
Re: Slušný standard
Napsal jsi to tak, jako by uhnout doprava byla slabost, ale ona je to ctnost... o tomhle se nežertuje, to je základní řidičská etika ;-)
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 12:03
Re: Slušný standard
Ne vůbec. Uhnout berou jako ctnost, to souhlasim. Ale není, když několik km takhle blokuješ levej, I když můžeš do pravého
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 09:05
Re: Slušný standard
no z kamery už to je smazané, bohužel. Do cca 150 ujížděl, pak se to otočilo. A taky mně to dost překvapilo, nevěřil bych, pokud bych to sám neviděl. Takže chápu.
Avatar - Emel
16. 11. 2021 09:41
Re: Slušný standard
Podívej se na nějaký video 0-200 Kodiaq RS TDI. Sice je to krabice a ten výkon s rychlostí rychle mizí, taky je maximálka relativně nízká... ale pořád je to krabice s (více než) dvojnásobným výkonem a i těch 220 je víc, než by Yaris zvládl i bez omezení daného převodovkou (soudě dle podobně výkonných aut).
No dobře - vsadím flašku něčeho dobrýho, že na letišti nebude Yaris hybrid schopnej držet s Kodiaqem RS TDI krok v žádném zrychlování nad třeba 120km/h... třeba se to náhodou povede někdy zkusit :-)
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 09:51
Re: Slušný standard
proto říkám, že mně to samotného překvapilo. a kdyby nezrychloval po tom co blokoval dlouho levej, řekl bych že prostě jen nechtěl jet.
Avatar - Dinar
16. 11. 2021 09:46
Re: Slušný standard
Jo, tos byl ty s tím yarisem? Sice bych měl stejné pochybnosti jako níže Emel, ale doufám, že chápeš, že tím hňupem jsem měl na mysli někoho jiného. ;-)
Avatar - Ozzman
16. 11. 2021 09:49
Re: Slušný standard
Ne, nebyl :D my mame starej yaris s 1,33 do mesta a ne hybrid a to je jeho Vmax :D To psal Mikesus, ja nevim jak mocnje rychly , ale jede to slusne, s Kodiaqem RS sem nejel, ale obecne na tyhle dvoulitry ve velkych SUV ve vyssich rychlostech mas i s nizsim vykonem a nizsim autem.
Avatar - Dinar
16. 11. 2021 09:50
Re: Slušný standard
Já taky reaguju na Mikesuse. ;-)
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 09:55
Re: Slušný standard
to je tak, když udělají super přehlednou diskuzi a na mobilu po prvních 3 reakcích člověk nevím kdo na koho reaguje.
Avatar - Ozzman
16. 11. 2021 10:07
Re: Slušný standard
Ja vim, ja reagoval na vas s Emelem a snazil se téma odlehcit :D
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 09:54
Re: Slušný standard
přestaň koukat na telefonu, pak možná uvidiš i strom diskuze :D
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 09:53
Re: Slušný standard
no trochu jsem se lekl, ale chápu teď koho myslíš.
Jak říkám, sám bych tomu taky nevěřil.
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 09:05
Re: Slušný standard
:-[] :-[] :-[] :-[] :yes:
Avatar - miromen
16. 11. 2021 09:20
Re: Slušný standard
Tak, ženske vybiraji auta předevšim očima, bohužel tohle plati i o spoustě protějšku.
Takže proč jim rovnou nenabidnout quasimoda...

https://d11-a.sdn.cz/…mg_QO_S/kE9Y.png
Avatar - Dinar
16. 11. 2021 09:49
Re: Slušný standard
Ženský vkus je ženský vkus, jestli v něm hledáš logiku, pak jsi ještě malý chlapec.
Každopádně na yarisu jako designovém failu se s holkama shodnu. ;-)
Avatar - miromen
16. 11. 2021 09:56
Re: Slušný standard
A tak to mě rozhodně neuraži ani jeden, ale co do kukuče mi je určitě bliže ten Yaris.
Ale vim, že třeba ta moje slintala, když viděla před lety novou C3 a to mě neudivilo.
Avatar - fOE
15. 11. 2021 14:43
Re: Slušný standard
Juke je s tim litrem za me zabity. Clovek tam citi to mnozstvi rotujici hmoty co se musi dat do pohybu u crossoveru (vetsi, tezsi kola) vs. u klasiky ala fabie. Klasika s litrem muze byt ciperna, crossover chce / by potreboval 1.3tce, ktery Juke pro me z nepochopitelnych duvodu nedostal. Pritom (az na motor) je to v kazdem ohledu lepsi auto nez puvodni generace, ale narozdil od ni jej vubec nepotkavam. A jak pisu, nedivim se.
Avatar - Ozzman
15. 11. 2021 14:46
Re: Slušný standard
Nedostal, ale má ho Captur, možná je to úmysl.
Avatar - twistedTSD
16. 11. 2021 02:01
Re: Slušný standard
Jo, těžko pochopitelný krok.
Avatar - Dinar
16. 11. 2021 08:45
Re: Slušný standard
Samo, že by tomu autu slušel větší motor, ale není to tak hrozné, jede to líp než předchozí gen. s 1,6kou, přišlo mi to docela svižné a podvozkově dokonce velmi dobré. Jen se musí u té lepší verze sundat origo 19ky, na těch juke zbytečně poskakuje, na 17kách je to mnohem lepší.
Avatar - Barrichello
15. 11. 2021 15:25
Re: Slušný standard
Jojo, foukanej litr s cukající DSG, to je výhra.

Zlatý Mini s 1,6 atmo a automatem Aisin. Bohužel dneska už se takový auta nedělaj, leda u Lady (Granta 1,6 s CVT JATCO). Ale to je zas pro nafrněné čecháčky moc povl kára no :-)
Avatar - Ozzman
15. 11. 2021 15:26
Re: Slušný standard
Spis to CVt je zatrest :D pokrokove Rusko…
Avatar - Barrichello
15. 11. 2021 15:36
Re: Slušný standard
A co byl k té 1,6 dal? Robota? To je ještě horší, HDM 9 kvalt? To bude ta Lada o 50 dražší, a se starým 4st to nepojede....navíc už to dneska nikdo nevyrábí....
Avatar - Ozzman
15. 11. 2021 21:47
Re: Slušný standard
Proč by to s tím nejelo? Myslíš, že starý 4stupen je horší, než obyčejné CVT? Komfort jízdy bude někde jinde proti vysavači.
Avatar - miromen
16. 11. 2021 09:16
Re: Slušný standard
Takove přetahovani o tom, ktery automat je větši zlo...nejlepši automat = žadny automat.
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 09:21
Re: Slušný standard
a není to přesně opačně, nejhorší automat = žádný automat?
Avatar - miromen
16. 11. 2021 09:32
Re: Slušný standard
Tak rozhodovat se, ktery automat by to měl byt je jako se rozhodovat mezi škodovkou a toyotou, ktere z nich bude meně bezpohlavni a bude mit bliže k autu.
Avatar - Barrichello
16. 11. 2021 09:43
Re: Slušný standard
Na automat to musí mít hlavně motor. Ideální od dvoulitru výše :-)

Pak bohatě stačí i ty 4st. HDM
Avatar - miromen
16. 11. 2021 09:53
Re: Slušný standard
Až budu stary kus nebo mě přestane bavit řidit tak mi bude šumak k čemu nebo do čeho mi ten automat flaknou.
Avatar - Ozzman
16. 11. 2021 10:51
Re: Slušný standard
Jeste mi neni ani 35 a rano rozespalej pri ceste do prace, pak tuna semaforu, kolony, tak je to k nezaplaceni.
Avatar - miromen
16. 11. 2021 12:57
Re: Slušný standard
Jo tomu samozřejmě rozumim, ale prostě tohle bude individualni. Ja mam často řadičku permanentně v ruce a žaden naznak, že by mi to vadilo.
Ja třeba i na delšich štrekach nepouživam tempomat a da se řict, že mi leži ladem. Jen někdy při unavenějši prave noze jej na par kilaku aktivuji.
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 13:06
Re: Slušný standard
Jo tohle chapu, a proto jsem rád za ten adaptivní tempomat. Protoze spoustu řidičů není schopno/ochotno použít i jednoduchý tempomat a pak se za nimi na normální tempomat nedá jet.
Avatar - Ozzman
17. 11. 2021 08:18
Re: Slušný standard
S tempomatem se ti nedivim, tak prasácky vyřešené ovládání, jako má tvé auto, taky bych ho nepoužíval ;)
Avatar - Mikesus
17. 11. 2021 14:54
Re: Slušný standard
:-[] :-[] :-[]
Avatar - Barrichello
17. 11. 2021 16:37
Re: Slušný standard
Věř že nebude, já už mam 15tý automat a rozhodně není jedno v čem to je a jakej je to typ automatu. Všechno má svoje.
Avatar - Emel
15. 11. 2021 18:26
Re: Slušný standard
Je to póvl kára bez ohledu na národnost, reálně je to auto tak na úrovni dvacet let starých ojetin (Octavia 1, Focus 1). Museli by to prodávat třeba za 199 aby to dávalo nějaký smysl.
Avatar - Dinar
16. 11. 2021 08:50
Re: Slušný standard
DSG cuká hlavně koutkem huby těm, co s tím nikdy nejeli.
Správnej čecháček se bude za vytí cvt třepat v ladě granta spokojenej, jak ušetřil a tím to všem nandal. ;-)
Avatar - Barrichello
16. 11. 2021 09:45
Re: Slušný standard
Tak za cenu Fabie z testu je Vesta SW Cross v nejlepší výbavě včetně vyhřívanýho volantu, okna, zadních sedaček a je to hlavně auto o třídu výše :-) :-) :-)
Avatar - Dinar
16. 11. 2021 09:59
Re: Slušný standard
Jistě, klasický čecháček, jediná logika výběru, kterou zná, je co největší auto za co nejmíň peněz. :-! Vlastně nejlepší by na to poskakování kolem komína byl olítaný pětimetrový V8 bentley v plynu, páč by stál půlku. :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 10:04
Re: Slušný standard
Ale budeš mít Bentley a ještě ušetříš. :-[]
A taky nezapomeň, že havarijko je zbytečnost.
Avatar - Barrichello
16. 11. 2021 12:37
Re: Slušný standard
Havarijko na Dinarův Bentley za 600 stojí cca 15 litrů ročně :-) Povinné cca 2200 Kč.

Protože na allrisk to nikdo nepojistí, pojistí ti to jeddině odcizení, živel, totálka.

Já to mam narozdíl od vás pozjištovaný :-)
Avatar - Barrichello
16. 11. 2021 12:35
Re: Slušný standard
olítaný Bentley za cenu téhle Fabie je leda Mulsanne nebo Turbo R z let 1980-1990 max. LPG do toho cpali v Holandsku, když si prolistuješ mobile.de, pár RR a Bentley z 70-80. let na LPG tam najdeš. To sou kolenovrti vid :-)


Nebo nejlevnější Arnage do kterýho hned po nákupu vrazíš 300 :-)

Pokus o vtip trošku trapnej.

Ale jinak máš pravdu.
než tohle https://www.sauto.cz/…tridy-s/19120009
či nedejbože tohle https://www.sauto.cz/…model-s/18830679

tak radši tohle
https://www.sauto.cz/…/ghost/156207196

Ono to totiž má styl, noblesu a není to okoukaná tuctová jebka.
Heslo dne - Aristokracie žije :-)
Avatar - Dinar
16. 11. 2021 13:05
Re: Slušný standard
Tak schválně, kolik ještě budeš potřebovat komentů, než ti dojde, že malé auto je malé auto, a že eskláda nebude malým autem ani kdyby stála třista tisíc? :D
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 13:07
Re: Slušný standard
Sice jsou obě levé, ale nekup to. :-[]
Avatar - Barrichello
16. 11. 2021 13:19
Re: Slušný standard
A pak jsou lidi, co by radši větší auto, nové, ale nemaj na něj, tak si musí koupit to malé.A to na které maj si nekoupí, bo předsudky či nevědomost, že to existuje.

To neznáš, já vím no.

Pokud někdo jezdí jenom město, třeba z Vinohrad do Strašnic, asi si na to nebude kupovat Skladu nebo 30 let starý Bentley vid.

Resp. at si to klidně koupí pokud ho to bude bavit a bude mít z toho radost a akceptuje spotřebu a servisní náklady. Filip Turek jezdí po Praze Arnage nebo V8 Jaguary. Když na to má a dělá mu to radost, proč ne.

Mě i tobě je do toho šumák :-)
Avatar - Dinar
16. 11. 2021 14:01
Re: Slušný standard
Jakej šumák, joudo, od začátku tu píšu o konkrétním případu, auto b-segmentu pro kolegyni. Tys reagoval na mě, ne já na tebe, že ti došlo, jak jsi mimo, až po nějakém šestém komentu, mě tak nějak ani nepřekvapuje. :D
Avatar - Barrichello
16. 11. 2021 14:42
Re: Slušný standard
Já sem psali že foukanej litr s cukavou dsg je výhra. A to i do města. :-) :-)

Tak pozdravuj chudáka kolegyni, at si to užije :-) :-)
16. 11. 2021 16:53
Re: Slušný standard
Vo väčšine má problém s ucukaným dsg ten, čo sa s tým v živote nezviezol. ;-) Namiesto teoretizovania daj alternatívy v podobe malého auta s automatom....
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 19:49
Re: Slušný standard
Yaris hybrid.
17. 11. 2021 11:04
Re: Slušný standard
Pozerám cenník toyoty u nás a musím uznať, že cena je už zhodná s porovnateľným spalovákom. Jedinou zásadnou prekážkou pre mňa je dizajn exteriéru ale to sa týka asi každej súčasnej toyoty
Avatar - Barrichello
17. 11. 2021 16:35
Re: Slušný standard
Já sem v tom jel, neboj.

To že nemusím německý auta neznamená, že sem v tom nikdy nejel. Jel sem třeba i Touaregem TDI, Fabií 1,2,3, Oktávkama 1,2,3, Superby I a II, Yeti, Roomsterem, MB B, MB E, MB S, Audi S3, BMW 3, BMW 6, BMW 7 , VW E-Golf, a už nevím takhle z hlavy co ještě
Avatar - Barrichello
16. 11. 2021 12:41
Re: Slušný standard
jo a DSG cuká hlavně při parkování.
15. 11. 2021 18:32
Re: Slušný standard
Tak k Nissanu Juke by bolo férovejšie porovnávať Škodu Kamiq, tam by to aj cenovo bolo vyrovnanejšie. Faktom ale je, že ceny áut narástli už príliš
Avatar - Dinar
16. 11. 2021 08:51
Re: Slušný standard
Jistě bylo, mně šlo hlavně o to srovnání litrů s AT, kamiq se kolegyni nelíbí, fabia ano.
17. 11. 2021 23:53
Re: Slušný standard
Tak to máme na podobný názor. Fabia vyzerá podstatne lepšie. ;-)
15. 11. 2021 14:16
Automat
Je to skoda, ze u automatu zrejme nedoslo k vetsimu posunu. Mel jsem tu moznost chvili jezdit s predchozi fabii 1.0TSI 81kW s malym DSG a pamatuju si z toho presne taky, ze automat podtacel motor, a ten se v nizkych otackach furt "dusil". Na sport rezim zase radil silene vysoko. Uz tehdy mi to prislo jako vylozena skoda, protoze kolem 2.000-3.000rpm to litrove TSI s malou lehkou fabii hybalo skutecne slusne, jeste bylo celkem tiche, a jezdilo se s tim vylozene prijemne.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barry Lyndon
15. 11. 2021 18:30
Re: Automat
Tohle si pamatuju už z kdysi dávno Octavie 2 1.4 TSI DSG 2008-2009, řádit to umělo pěkně, takřka neznatelně, ale motor to podtáčelo nechutně (60 km/h to jezdilo na 7°), Mimochodem letos jsem jel Tiguanem 1.5 TSI a zdálo se mi, že stran kultivovanosti řazení je to horší než ta Octavia tenkrát (a to VW měl spojky mokré, Škodovka suché). Čekal bych nějaký pokrok za 12 let...
Avatar - hugino
15. 11. 2021 14:50
Scala vs Fabia
Za 650 000 kč nebola by lepšia volba / teda pokiaľ chcem ostať v Škodovke / Scala Monte Carlo s 1.5 tsi a máš na výber manuál alebo DSG.4 a 1/2 hviezdičky na to že mrzne infotainment,DSG podtáča a má auto teda na svoju váhu dosť vysokú spotrebu je za mňa ozaj dosť.Ja by so to videl skôr na 3 a 1/2 až 4.Minule tu bol test Renaultu Clio so štvorvalcovým 1.33 tce 140 k RS za 535 000 kč dostal 5 hviezdičiek a voči tejto Fábii si ich asi predsa len zaslúžil aj keď musím uznať že Fabia sa mi páči viac a je hlavne priestranejšia.Takže za mňa ak Fábiu tak s 1.0 tsi 81 kw a manuál vo výbave Style za momentálne 410 000 kč + farba a volaký paket do max. ceny 450 000 kč.Za viac peňazí by som už radšej pozeral segment C.Najväščia sranda je že za zadné kotúčové brzdy si priplatíš 2000 kč.Ale aspoň to dajú do ponuky niektorý v segmente B majú aj v najsilnejších motorizáciach len bubny.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Ozzman
15. 11. 2021 14:59
Re: Scala vs Fabia
Nesrovnával bych cenu novinářské verze, ta je prostě nesmysl a i to Clio v plné palbe s automatem nakonfiguruješ na 700 tisíc, nicméně souhlas. Mne osobně Fabie na živo zklamala, je tuctová, za Oktávkou 4. generace se rád podívám, pokud je v hezké konfiguraci, ta Fabie je až moc nafouklá, ale proti gustu... to Scala je mnohem vyváženější.
Avatar - hugino
15. 11. 2021 15:19
Re: Scala vs Fabia
Jasne že tá cena je napálená presne ako minule tá Arona.A vo všeobecnosti je známe že DSG so suchými spojkami je na prd a k tomu ti po čase aj odíde ako sa to stalo švagrovi na Altei keď pri 95 000 km / mal ju od nova / mu povedali že to chce repas DSG za cca 2000 € lebo mu začala hádzať myslím že len nepárne / liché / kvalty.Ak segment B tak max do 450 000 kč a aj to sa mi zdá dosť ale bohužial tie autá za posledné cca 2-3 roky dosť zdraželi.Už si bol v nejakom aute vyskúšať 1.5 tsi 150 k ?Mňa by fakt dosť zaujímal tvoj názor / bez urážky /.
Avatar - Ozzman
15. 11. 2021 15:24
Re: Scala vs Fabia
Altea mela suche dsg ? Co to bylo za motor ? Nebyly tam jeste ty starsi DSG olejove ?

Bez urazky, rikal sem ti, ze pokud budem diskutovat slusne, coz delas, nemam problem :)

Ja bych asi zkusil sehnat Clio 1,33TCe, je to dost penez za B cko, to se shodneme.koncernova auta mne neberou. Pak bych zkusil novou Fiestu, nepamatuji si presne cenik, ale myslim, ze byl na dnesni pomery dost vlídný.Ja ale u Bsegmentu nekoukam na prostor, pro mne by to bylo nedostatecne auto jako jedine do rodiny i kdyby to byla tahle asi nejvetsi Fabie.
Avatar - hugino
15. 11. 2021 15:53
Re: Scala vs Fabia
1.6 tdi 105 k r.v 2010 a boli tam prvý raz v tom roku dané ako novinka 7 stupňové DSG.Preto píšem že v tom teste na ACZ dostalo Clio plný počet hviezdičiek a pri tom je o viac ako 100 000 kč lacnejší a ešte k tomu má štvorvalcový motor čo beriem ako velké + takže voči 4 a 1/2 hviezdičkám pre Fábiu je to určite zaslúžené.Fordy jedine v ST-line tie bežné výbavy sa mi nepáčia.Ani pre mňa B segment nie je priorita ale v kontexte cena a čo za to dostanem mi to vychádza max do 450 000 kč.Preto som sa pýtal na 1.5 tsi že či si na ňom nejazdil lebo Palix ho porovnával vo firemnom aute /aj keď len 130k/ so svojou Mazdou 3 s dvojlitrom atmo a vravel že tá atmo sa mu zdala lepšia.Ty máš takisto 2.0 atmo tak by si to vedel porovnať.
Avatar - Ozzman
15. 11. 2021 16:33
Re: Scala vs Fabia
Chapu te, jezdil , ale v Karoqu s DSG 150k verze. Nejelo to zle, ale netipoval bych mu ten vykon, znam dobre 1.5 ecoboosty jak R4 tak k R3, popripade 1.5R3 od BMW , nebo 1.5 od SSangyongu a to TSI bylo takove nijake, nerikam, ze pomale, ale charakter mu chybel. Zkousel sem i tu Mazdu3 2.0 90kw , srovnatelne to za mne moc neni, jednak k atmosfere se musis jinak chovat a hlavne od sebe sem ta auta mel asi 2roky. Jeste musim na obhajobu TSi rict, ze to byla jedna z tech rannych verzi, pry je pak zlepsili, ale moc dobry dojem to ve mne nenechalo.
Avatar - hugino
15. 11. 2021 17:00
Re: Scala vs Fabia
OK.Minule som bol prekvapený že pri teste Focusu s R3 mHEV 114 kw vs Leon 1.5 tsi 110 kw bol hlavne v pružnom zrýchlení ten R3 od Focusu o dosť rýchlejší.Naopak pri teste Megane s R3 85 kw Tce a Scala s 1.0 tsi 81 kw sa im viacej páčil tsi ale tu píšu že pod 2000 otáčok to pomaly ani neťahá.Asi to bude tou prevodovkou.
Avatar - Ozzman
15. 11. 2021 21:50
Re: Scala vs Fabia
No, pokud jde o Fokus vs Leon, sice mam Ford mnohem radši, ale hodně bych přemýšlel, jestli dát svoje peníze stejné výše za 3válcový litr vs 1.5R4 i přes horší dynamiku a to i přesto, že Fokus jezdí fakt dobře.

U Megana - těžko soudit, já zkoušel TCE 140 a ten je parádně a to R3TCe v Cliu, které je o třídu menší a taky na to bohatě stačilo, ale prostě váha a velikost. Scala bude dle mne lehčí + asi jinak zpřevodovaná, tady těžko soudit, Scala není špatná, mne na ní vadilo jen bouchání zadní nápravy, kterou má Megan taky s vlečkou..
Avatar - hugino
16. 11. 2021 14:02
Re: Scala vs Fabia
Priznám sa že ten 1.33 Tce 156 k ma láka v novom Qashqai.Dá sa spárovať aj s manuálom.Momentálne je za cca. 28 000 €.Takže uvidím čo bude za 3-4 roky keď Golfa posuniem dcére aké budú ponuky /hlavne zľavy / alebo druhá alternatíva je Formentor 1.5 tsi 150 k tiež s manuálom.Na ten 1.33 Tce som čítal len pozitíva a zas má výhodu voči tsi že nemá vypínanie válcov.
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 14:47
Re: Scala vs Fabia
Už se taky presunujes směrem ke crossoverům? :D
Avatar - hugino
16. 11. 2021 20:15
Re: Scala vs Fabia
Vek človek nezastaví. :-) A ako si tak všímam segment C je čoraz nižší a nižší a tým pádom sa tam bude čoraz horšie nastupovať.Potom už len ostáva Crossover alebo SUV.
Avatar - Ozzman
17. 11. 2021 08:23
Re: Scala vs Fabia
To vypínání válců bych asi neodsuzoval, respektive na to nemám názor, nezkoušel jsem to, mne Formentor nebere, když už, tak nějaký ten crossover, co si na nic nehraje a projede polňačku, což QQ by zvládnout mohl, ale proti gustu, to radši Karoq, či Atecu.

Hele, já jsem asi o dost mladší a v cca 18-19ti na brigádě jsem jezdil prvními generacemi, tehdy nového QQ a jakože nemám rád tenhle typ aut, tak Nissan byl hrozně příjemné auto, které díky vajíčkovité karoserii bylo i prostorné, není divu, že udělal v Evropě takový Boom. Neodsuzuji lidi, že to zvolí, protože jim to stačí, vyhovují jim pozitiva, třeba nastupování do auta, ale nechápu určitý druh kupců, který takovým malým crossoverem nahradí rodinné auto (MPV či Kombi), tváří se, že mají SUV, něco více a pak se tam skládají jak "cikánská rodina" do žigula někde na dálném východě a i přes to všechno se před kamarády tváří, jak je to skvělé mít SUV.
Avatar - hugino
17. 11. 2021 08:46
Re: Scala vs Fabia
Z praktického a rodinného hladiska je MPV alebo kombi jednoznačne lepšia volba.Ale MPV prakticky vyhynuli a dobre vybavené kombi je cenovo na úrovni Crossover alebo SUV v tom istom segmente.Pomaly ale isto všetci prechádzajú na Cross alebo SUV ďalším príkladom je nový Megane / ktorý mimochodom vyzerá super / a ešte ho urobia len EV takisto C 4 a dokonca v segmente D to vyzerá že najnovšie Mondeo bude Crossover.Ako som už písal asi vďaka emisiám sú klasické autá napr.segmentu C čoraz nižšie dokonca v D-éčku má P 508 výšku len 140 cm a to sa mi zas zdá na rodinné auto až moc nízke.Ale je dosť možné že niektorý/ nehovorím že všetci/ majú pocit že keď jazdia v SUV tak majú vyšší status ako ostatný taký ten pocit uhni idem ja keď sa ti v 70-ke nalepí na zadné sklo a svieti ti rovno do kabíny.Takže momentálne sú v kurze SUV predtým to boli MPV ale dúfam že klasické hatch nevymrú.
Avatar - Mikesus
17. 11. 2021 14:59
Re: Scala vs Fabia
Tak záleží jestli ta 70 je na 50 nebo na 90. :-[]
Jo to svícení do zrcatek je jaksi legislativně nedořešené. Řeší se každá blbost, ale ze některá auta mají světla výš než jiná zrcátka, to nikoho netrápí. Z corolly bych mohl vypravet, a teď i přesně z opačné strany. Nejhorší je, že když mi takhle někdo svítil do zrcatek, zapadá ale jsem si maximálně na výrobce. Kdyz teď nekomu svítim do zrcatek, v tom lepším případ emi pustí zadní mlhovku ( aspoň mu pustím dlakove a pochopí rozdil ), v tom horším mi pustí dalkove po predjeti. Lidi jsou fakt čím dál větší dementi a nechápou, že když mám světla výš než jejich zrcátka, neudělám s tím skoro nic, kromě toho, ze se snažím být do poslední chvíle dost daleko, aby do těch zrcatek to nesvitilo. Navíc už u sebe pozoruji, že díky takovým lidem, kterým se snažím co nejméně do těch zrcatek svitit, ale po predjeti mi pustí dálkové, tak přestávám brát na řidiče před sebou takovy ohled a kezdim blíž, protozedost z nich stejne ty dálkové pusti
Avatar - skejpa
15. 11. 2021 22:57
Re: Scala vs Fabia
Já to mám přesně naopak. Nová Fabia mi přijde moc pěkná. Naopak nová Octavia je fakt ošklivá a radši bych volil čtyřočko s LEDkama.
Nicméně Fabia za cokoliv víc než 450.000,- Kč mi přijde jako hodně černej humor.
Avatar - Ozzman
15. 11. 2021 23:05
Re: Scala vs Fabia
Proti gustu.... čtyřoké Oktávce jsem přišel na chuť časem, neříkám, že ji chci doma, ale není to zlé (mám ji jako služebák).
15. 11. 2021 15:14
Hmm. Vyroba aut je na okraji propasti...
Vazne udelala Fabia rozhodny krok vpred?
Rozbalit vlákno
2
15. 11. 2021 15:17
Re: Hmm. Vyroba aut je na okraji propasti...
v cene :-)
Avatar - rohYpnol
15. 11. 2021 18:47
Re: Hmm. Vyroba aut je na okraji propasti...
Ano. Je výrazně horší v těch nejpodstatnějších věcech. Takže drží trend s dobou!!
15. 11. 2021 15:32
Za 640k to nemá chybu, sice to občas nejede a tu a tam odsko
otestovat asi tu neprodávanější výbavu a motorizaci: 1.0 TSi 70kWQ, 5ti kvalt, Style,.za cca 400k?
Jenže tu vám asi škodovka nepůjčí, možná ví proč...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rohYpnol
15. 11. 2021 18:46
Re: Za 640k to nemá chybu, sice to občas nejede a tu a tam o
A co teprv základ 1.0 MPI bez příplatků.... Ale to se jistě dozvíme 1000 důvodů proč to nelze.
Avatar - rohYpnol
15. 11. 2021 18:44
Fabie v dnešních cenách?
Fabie v dnešních cenách nedává smysl. Právnická osoba to koupí, ale pokud za to někdo má vysolit vlastní peníze, tak si to 100x rozmyslí.

Ještě že tu máme ty Korejce!!!
Rozbalit vlákno
9
15. 11. 2021 20:57
Re: Fabie v dnešních cenách?
..a Sandero! :-)
15. 11. 2021 21:51
Re: Fabie v dnešních cenách?
A Fiaty...
Avatar - twistedTSD
16. 11. 2021 02:09
Re: Fabie v dnešních cenách?
Ani jedno nemá co nabídnout proti testované Fabii.
Avatar - kari.laz
16. 11. 2021 08:43
Re: Fabie v dnešních cenách?
Minimálně lepší cenu, často podstatně. To bude u hodně lidí rozhodující argument.
15. 11. 2021 21:18
Re: Fabie v dnešních cenách?
Stoja v dobrej výbave snáď menej? Ani omylom.
Avatar - skejpa
15. 11. 2021 22:58
Re: Fabie v dnešních cenách?
Stoja.
16. 11. 2021 07:52
Re: Fabie v dnešních cenách?
Tak chcem vidieť ako uprednostníš i20 za 20-tisíc eur pred Fabiou.
Avatar - twistedTSD
16. 11. 2021 02:08
Re: Fabie v dnešních cenách?
Kdy jsi naposled viděl korejské ceníky? i20 není žádná levnota, v základu není nic a pro spoustu žádoucích věcí typu Android Auto nebo LED světla musíš do druhé nejvyšší výbavy. Rio je postarší, ale zdražilo, LED tuším za příplatek v top výbavě. To je vážně výhra. Motor pokud nechceš nefungující MHEV, je slabší.
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 08:39
Re: Fabie v dnešních cenách?
nebo yaris, který se ani na takovou cenu nedostane v plné výbavě s hybridem. Krásně vybavenej za 450 v hybridu.
15. 11. 2021 20:09
Zrazu ten Jazz nie je tak tragicky drahý
Nová Fabia mi pripomína časy Felicie s novou tvárou. Nie, že by boli tieto autá sami o sebe porovnateľné, ale opäť sa budeme vracať k uskromňovaniu. Kedysi bola Felicia u nás vnímaná ako rodinné auto a na novú Fabiu sa tiež tak môžeme pozerať. Kto sa obzerá po aute v B či C segmente, tak mu Fabia splní všetko, čo chce. Má super výbavu, je celkom priestranná, dobre jazdí... Ale nie je už lepšie za tú cenu si kúpiť hybrid? Lebo štýl je jedna vec, ale jazdiť v meste skoro za 8 litrov, keď pri rovnakej cenovke môžem za polovicu? Beriem, že imidž Jazzu sa mnohým nemusí páčiť, ale som rád, že sme sa nakoniec preňho rozhodli.
Rozbalit vlákno
7
15. 11. 2021 20:25
Re: Zrazu ten Jazz nie je tak tragicky drahý
Jazz bol od začiatku sympatické autíčko. Cenuo vždy trochu vyššie, ale vždy to bol príjemný spoločník - spoľahlivosťou, jazdou aj spotrebou.
Avatar - caliban
16. 11. 2021 09:12
Re: Zrazu ten Jazz nie je tak tragicky drahý
Na Jazzu mi vadí to, že se jmenuje Jazz, Jazz nesnáším, kdyby se Jazz jmenoval třeba Grunge nebo Heavy metal, hned bych si ho koupil :-!
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 09:14
Re: Zrazu ten Jazz nie je tak tragicky drahý
Nebo třeba Classical co? :-[]
15. 11. 2021 20:58
Re: Zrazu ten Jazz nie je tak tragicky drahý
Není. :-)
16. 11. 2021 07:54
Re: Zrazu ten Jazz nie je tak tragicky drahý
Lebo fuj hybrid, či máš aj lepší argument?
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 09:04
Re: Zrazu ten Jazz nie je tak tragicky drahý
nemá to manuál, ručku a může to zastavit EMP.
16. 11. 2021 22:37
Re: Zrazu ten Jazz nie je tak tragicky drahý
Ano, "fuj hybrid". To úplně stačí. :-)
Avatar - caliban
15. 11. 2021 20:16
....
Má takový test vůbec smysl, když se testuje verze za 650k, která stojí jednou tolik než verze základní a kterou si nikdo nikdy nekoupí, protože proč by to dělal?
Rozbalit vlákno
0
15. 11. 2021 21:02
Tak si to shrňme...
Nová Fabie je velice pěkná, prostorná a komfortní. Ale na druhé straně to auto zklamalo zoufale pracující převodovkou a mizerně fungující infotainmentem i jízdními asistenty. Takže inteligentní zákazník u 1.0 TSI/81 kW sáhne po 6st. manuálu a obloukem se vyhne jakýmkoliv příplatkovým jízdním asistentům. Ale i tak se bude muset smířit s tím pomalu nabíhajícím infotainmentem... :-( A samozřejmě šílenou cenou. Chvála bohu, že jsem ještě stihl koupit svého Karoqa za jakž takž slušné peníze!
P.S. Při výše uvedených nedostatcích je takto vysoké bodové hodnocení fakt velice trapná záležitost... :-(
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ozzman
15. 11. 2021 21:52
Re: Tak si to shrňme...
Oceňuji na tobě, že umíš kopnout i do vlastních řad, hlavně, proti automatům ;) :yes:
Avatar - Mokrous
15. 11. 2021 22:50
Hmmm, 600 litrů kufr...
Kde to můžu podepsat? :D :D :D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ozzman
15. 11. 2021 23:07
Re: Hmmm, 600 litrů kufr...
To jsem přehlédl, má to o 100 litrů více, než můj kombík střední třídy :D
Avatar - Mokrous
15. 11. 2021 23:26
Re: Hmmm, 600 litrů kufr...
Toto už je místní standard. Jeden nesmysl střídá druhý, pak se zvedne hodnocení a hotovo.
Ještě jsem tu snad neviděl článek bez nesmyslů. Asi je moc velká fuška si to po sobě přečíst.
Avatar - Mikesus
16. 11. 2021 08:03
Re: Hmmm, 600 litrů kufr...
ještě 60 litrů a můžu vyměnit Highlandera.
Nezapočítali objem celého interiéru? :-[]
Avatar - caliban
16. 11. 2021 11:04
Koupím ho manželce
Teď mi ten Duster v plný palbě za 550k už nepřijde jako totální úlet ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jenik3
16. 11. 2021 11:21
Fabia lepší Ria?
Jak to tu ctu, tak mi vychází Kia Rio s msnualem jako auto vhodnější pro účely městské a primestske jízdy.
Přijde mi atmosféra 1.2 (R4), že vydrží léta na rozdíl od foukaného litru.
Nicméně jsou to jen dojmy, nemám to ničím podložené. Takže jsou to otázky k diskuzi.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
16. 11. 2021 11:33
Re: Fabia lepší Ria?
Foukaný litr taky vydrží, těch TSI se prodá mraky a žádný problémy hlášený nejsou. Typickej příměstskej nájezd po dobu 10 let nebude problém.
Jiná věc je, že charakter toho litru (pod 2000 nic, pak to jede) není úplně ideál pro městský provoz. Kdyby bylo DSG laděný pro blaho řidiče, tak by si s tím poradilo, jenže je (asi) laděný pro blaho planety.
Já osobně nemám problém vzít si manuál kamkoli... ale zase jestli má někde smysl automat, tak je to hlavně ve městě.
Avatar - Jenik3
16. 11. 2021 16:38
Re: Fabia lepší Ria?
Jasny. Turbo se projevi az od 2000 rpm.
Na druhou stranu ta kia je 1.2, coz je maly objem a vykon hezkych 62kW je k dispozici az na konci otackomeru. Max Nm nekde kolem 4000, kam se ridic podiva zridkakdy.
Avatar - lordlord
18. 11. 2021 09:27
kup
nečalouněný kufr se hned poškrábe
Rozbalit vlákno
0