Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
3_diamanty
5
Prve twingo je dodnes najpodarenejsim twingom vobec.... kto si este spomina na jeho prve promo fotky z casopisov z 90 rokov s platenou strechou a aj s tymi sumo zapasnikmi ktori nazorne prezentovali vzdusnost a priestrannost kabiny... a dodnes je prve twingo priestrannejsie aj razvorom vacsie ako napr sucasna panda .. sila.... mozno vecna skoda ze bolo len ako trojdverak a nevyuzili naplno jeho potencial... aj ked chapem... v tom case drviva vacsina miniaut k uspechu aj k prezitiu nepotrebovala aj druhy par dveri... vsetko bolo ine... za prvym twingom mi je ale vazne smutno... zatial co po tom sucasnom smutit uz vobec nebudem... opat pekny retro test.... a opat uz po xy krat napisem.... zlate 90 roky
wakantanka
1
No a teraz sa zamysli koľko to Tvingo nové stálo? Viac ako Felicia v plnke. Preto sa ich u nás predalo len zopár, nech už bolo vymyslené neviem ako dobre.
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
wakantanka
0
Vážne ti mám vymenovať výbavu? Takže, ABS, 2xairbag, predné okná a zrkadlá v elektrike, rádio Blaupunkt, servo u 1,6, mechanická klíma, strešné okno, alu kolesá 14', u kombika Hagusy, centrál s diaľkovým ovládaním, imobilizér v kľúči. Ja myslím, že celkom slušné. Tvingo malo z toho čo v podobnej cene?
KANKUNEN
Následovníci jsou, ale hrozné hrůzy.
Přesně tak, Twingo I bylo na svoji dobu téměř geniálním počinem - a následovníci už jenom parazitují na dobrém jménu
skutečná dvojka rs nebyla špatná
Akurat ze to bola uz predajmi len okrajova zalezitost... ako swift sport ci C2 vts... v principe ale klasicke twingo ll uz stalo za h .... proste voci jednotke uz to bol len slaby odvar... uz stratilo telo dusu aj caro a sikovnost prveho twinga... cela uspesna koncepcia uz sla do haja
tenkrát taky twingo nemělo konkurenci, stejně to dopadlo u espacu a scenicu
A stejně tak i s Fiatem Multiplou (1. i 2.) a Hondou CR-F. Jakoby lidi neměli ponětí, co dobré jest. Co je nadčasové, a tedy jiné. Dají na módu, která k pokroku nejenže nepřispívá, ale brzdí ho - uhýbá ho jinam.
berka
Až na to, že se jedná o Twingo 1. generace tzv. phase 2, jak se u Renaultu označuje facelift.
Twingo II je ůplně jiné auto, které ztratilo snad vše zajímavé, co původní Twingo nabízelo.
Twingo II je ůplně jiné auto, které ztratilo snad vše zajímavé, co původní Twingo nabízelo.
Presne... 2ka uz prisla o vsetko to caro predchodcu... tu chcelo evoluciu jednicky a nie revolucnu zmenu... ale poucili sa v renaulte ... lenze az pri predoslom cliu ... co pre dnesne twingo znamena dnes uz asi tolko... konecna... dovi dopo...
starý_kluk
Necelé 3,5 m dlouhé auto, které je jen o 2,3 cm vyšší než 1400(!) mm, svěřil šéf Patrick Le Quément mladým lidem, nezatížených konvencemi, a ti pod jeho okem vytvořili monobox, a to s takovým vnitřním prostorem, že můžeme bez nadsázky říct, že to auto je větší zevnitř než zvenku. Při šikovně podélně nastavených předních a zadních sedadlech se do něj vejdou 4 střední postavy se skoro nataženýma nohama a to ještě zbývá prostor pro zavazadla (2 velké nákupní tašky). A naopak, při předních sedačkách zcela vzadu a zadních zcela vpředu se pořád 4 dospělí jakž takž s nohama vejdou a vzadu je velký prostor pro zavazadla. Zadní sedadlo se dá posunovat jak z kabiny, tak především (nově) z kufru - tj.: přijde se zavazadly, otevře se zadní výklopná "stěna", uvidí se, že kufr nestačí, tak se posune sedadlo dopředu! Výšky nad sedáky jsou sice jen kolem 900 mm (což je objektivně minimum), ale přesto je nad hlavou až zázračná rezerva.
Tušíme, jak oni mladí začali s návrhem od sedících lidí v rozvoru vozu tak, aby pro ně vzniklo dobré podélné místo a pak, aby délka karosérie nepřelezla 3,5 m, nechali poměrně menší kola v samých rozích karoserie - s nulovým předním i zadním převisem. Taky se nebáli posunovat zadní dvojité sedadlo mezi podběhy zadních kol. To celé pak "obalili" karosérií nad hlavami; a dopředu - kde už se "nedalo nic jiného dát" - zbylo místo pro napříč umístěný motor s převodovkou a rozvodovkou.
Motor nebyl velký, ale poměrně pružný a s 850 kg vozem si tak docela čile poradil - užitečná hmotnost 400 kg byla uspokojivě dostačující.
Za zmínku třeba stojí i jediný nápaditý stírač čelního skla, který ho setře téměř celé - jeho dvojité rameno je paralelogram.
Celé auto jezdilo s úsměvem v masce a s veselýma očima reflektorů.
Škoda, že tento koncept už pak následně Renault nerozvíjel. Auto třeba nemělo na tehdejší dobu nejlepší výsledky nárazovek (při čelním nárazu se ohýbal práh i oblouk nad dveřmi).
Mám kamaráda, který jel s Twingem (1) ve 4-ech dospělých z Prahy do Paříže na několik dní a zpět a chválil si až nečekanou pohodlnost a dostatečný prostor pro zavazadla i jízdní pohodu.
PS - dlužno poznamenat😒br /> Polský prototyp monoboxu Beskyd 6 z r.1983, míněný jako náhrada Fiatu 126P - Maluch, byl vytvořený v továrně FSM polskými inženýry Wiatrakem a Meissnerem. Ze "socilastických důvodů" se nevyráběl. Po projití patentů (určitě ne dobře zavedených) mohl Renault v klidu své Twingo postavit.
To však úroveň a zásluhu Renaultu nesnižuje. I ten váhal, zda do toho jít, nebo ne. A je zásluha Le Quémenta, že se tak stalo - a obchodní úspěch se okamžitě dostavil.
Ještě pozn.: I Renault měl prototyp monoboxu už dříve - už v 1986 - od mistra Gandiniho.
Tušíme, jak oni mladí začali s návrhem od sedících lidí v rozvoru vozu tak, aby pro ně vzniklo dobré podélné místo a pak, aby délka karosérie nepřelezla 3,5 m, nechali poměrně menší kola v samých rozích karoserie - s nulovým předním i zadním převisem. Taky se nebáli posunovat zadní dvojité sedadlo mezi podběhy zadních kol. To celé pak "obalili" karosérií nad hlavami; a dopředu - kde už se "nedalo nic jiného dát" - zbylo místo pro napříč umístěný motor s převodovkou a rozvodovkou.
Motor nebyl velký, ale poměrně pružný a s 850 kg vozem si tak docela čile poradil - užitečná hmotnost 400 kg byla uspokojivě dostačující.
Za zmínku třeba stojí i jediný nápaditý stírač čelního skla, který ho setře téměř celé - jeho dvojité rameno je paralelogram.
Celé auto jezdilo s úsměvem v masce a s veselýma očima reflektorů.
Škoda, že tento koncept už pak následně Renault nerozvíjel. Auto třeba nemělo na tehdejší dobu nejlepší výsledky nárazovek (při čelním nárazu se ohýbal práh i oblouk nad dveřmi).
Mám kamaráda, který jel s Twingem (1) ve 4-ech dospělých z Prahy do Paříže na několik dní a zpět a chválil si až nečekanou pohodlnost a dostatečný prostor pro zavazadla i jízdní pohodu.
PS - dlužno poznamenat😒br /> Polský prototyp monoboxu Beskyd 6 z r.1983, míněný jako náhrada Fiatu 126P - Maluch, byl vytvořený v továrně FSM polskými inženýry Wiatrakem a Meissnerem. Ze "socilastických důvodů" se nevyráběl. Po projití patentů (určitě ne dobře zavedených) mohl Renault v klidu své Twingo postavit.
To však úroveň a zásluhu Renaultu nesnižuje. I ten váhal, zda do toho jít, nebo ne. A je zásluha Le Quémenta, že se tak stalo - a obchodní úspěch se okamžitě dostavil.
Ještě pozn.: I Renault měl prototyp monoboxu už dříve - už v 1986 - od mistra Gandiniho.