Celej exteriér mi přijde nakonfigurovanej nějak divně... kola taky nic moc... ale snad by to u Porsche nemusel být problém udělat si to po svém. Zato vnitřek je libovej, aspoň na pohled.
A co ty příplatkové lakované (v barvě karoserie) lamely ventilace na palubce? Je snad na tom autě málo červené, a to jak zvenku tak uvnitř?
Jeden z absolutně největších možných kýčů v konfiguraci, a to pomíjím fakt, že za tuhle hrůzu chtějí něco přes 40 tisíc!
Za to by se nemusel stydět ani vesnický garážový tuzér s kšiltovkou, který by to na novinách stříkl sprejem... :no:
Jj, kola vážně nic moc, jsou to zimní 20", letní jsou v konfigurátoru Macanu GTS jen 21".
A díky sériovým PSCB brzdám tam na zimu menší, než 19", nevlezou.
Ale jinak s tím exteriérem konfigurací nic moc zásadního nezměníš. Např. ta zadní spojená světla v bílém/čirém provedení jsou pro GTS sériově a normální verzi (barevně), která by se k červenému laku hodila mnohem víc, mít prostě nemůžeš. Aspoň za mě se to vůbec k té karmínově červené nehodí a působí to jako pěst na oko, připomíná mi to laciný optický tuning z Polska (typicky na Golfech, nebo Peugeotech).
Co se dá konfigurací částečně vylepšit, je ten přední plastový nárazník, který může být z části v černém lesku a trochu tak tu velkou černou matnou plochu rozbít/rozdělit.
Roky si tu píšem, že GTS verze poršáků jsou ty nejlepší, a většinou to platí i designově. Akt. macan je teda výjimka, protože u gts verze se nepovedlo nic, venek s tou černou maskou vypadá jak nějaká soc. verze a ne sport verze, hnusná tuzing čirá zadní světla a vnitřek, ty červené mřížky ventilace, to nemůžou myslet vážně. Za mě jednoznačně u macana po fl. verze S, mnohem elegantnější auto.
Je to žiaľ tak, málokedy sa u Porsche podarí faceliftom auto dovrzať, tu sa im to výnimočne podarilo.
Takže sa na to treba pozerať bavoráckymi okuliarmi: auto je síce zvonku škaredšie, ale dôležitá je tá technika pod kapotou. No a proti výkonu na úrovni niekdajšieho Turba sa nedá rozhodne namietať, labelovic GTS má o 80k (!) menej.
Z môjho laického pohľadu sa teraz ako ideál javí Macan S, s 380k stále výkonnejší, ako pôvodné GTS, ale dizajnovo prijateľnejšie ako súčasné GTS.
jj, vnutorny priestor je v porovnani s X3 citelne mensi a Macan je, ako pises, mierne prerasteny HB s vacsou vyskou. ako rodinne, stredne velke SUV, sa nehodi. ako auto pre dvoch, ak chce clovek SUV, tak nic lepsie sa dnes kupit neda ( len moj nazor samozrejme )
Macan je konkurenciou k BMW X4 a tam ten vnutorny priestor je zrovnatelny. V X3 a X4 je sedak zadneho sedadla umistneny velmi nizko. Ak niekto tam sedel urcite vysiel po par hodinach dolamany, V Macane je sedak tak vysoko ze je sedenie rovnako pohodlne ako na prednych sedadlach. Macan pouzivam ako rodinne auto uz dva roky a ani priestor a ani kapacita kufru mi nechyba. Kazdy kto tvrdi ze Macan nie je rodinne auto trepe hluposti. Respektive ani nema o Macane predstavu ani skusenost.
ach vazne ? :-) vyberali sme rodinne auto, medzi X3M40 a Macan S ... rozdiel vo vnutornom priestore je vyrazny. to ze Tebe vnutorny priestor na rodine auto postacuje este neznamena, ze postacuje aj inym rodinam. nam nepostacoval a Ty bud pises uplne hluposti, alebo nemas o inych sredne velkymi SUV predstavu a ani skusenosti.
Podľa reakcie predpokladám ze si sotva ukončil stredne vzdelanie a máš okolo 30 rokov. Nepochopil si ze každý si vyberá veci podľa svojich a nie tvojich predstav. Takých ľudí ako si ty volám beznádejne pripady
na Teba to sedi absolutne dokonale ... citujem Tvoj koment na, do vtedy, pohodovu debatu o velkosti Macana a jeho jazdnych vlastnostiach :
"Kazdy kto tvrdi ze Macan nie je rodinne auto trepe hluposti. Respektive ani nema o Macane predstavu ani skusenost " :-)
a Ty sa teraz budes rozculovat, ze som na tento tento Tvoj afektovany koment pouzil rovnake slova ako Ty - o hlupostiach a neznalosti :
"to ze Tebe vnutorny priestor na rodine auto postacuje este neznamena, ze postacuje aj inym rodinam. nam nepostacoval a Ty bud pises uplne hluposti, alebo nemas o inych sredne velkymi SUV predstavu a ani skusenost "
a reagujes dokonale hystericky :
"Podľa reakcie predpokladám ze si sotva ukončil stredne vzdelanie a máš okolo 30 rokov. Nepochopil si ze každý si vyberá veci podľa svojich a nie tvojich predstav. Takých ľudí ako si ty volám beznádejne pripady" :-)
presne ako pises, kazdy ma ine poziadavky a preto je absurdne, ako Ty na inych utocis, ze su hlupi a neznali, ked pisu, ze pre nich Macan nie je dostatocne velky ako rodinne SUV :-)
MirecMacan
Tak si tady tu diskusi po sobě přečti a snad zjistíš, že v tom případě si ten největší beznadějný případ ty sám.
Máme doma karmínového Macana GTS od r. 2016, je to skvělé auto, ale z obecného pohledu to prostě není typické rodinné auto, na to je málo prostorné (sezení vzadu a kufr). Že to může někomu jako rodinné auto úplně stačit je pravda, ale v obecné rovině to na tom nic nemění.
Já měl svého času jako rodinné auto 3dv. Golfa a taky se s tím dalo docela v pohodě žít.
I Trabant kdysi býval (zejména v DDR) rodinným vozem, proti němu je Macan úplný mikrobus
P.S. Mimochodem s tímhle nickem tě tu bude většina lidí logicky brát jako obhájce vlastní garáže..., pokud se to bude týkat Macana. Jakou máš motorizaci, r. v., barvu?
Je a neni panove, je a neni. Dokud bude v nabidce existovat "plnotucny model" bude na to macan trpet stejne jako trpi boxster/cayman vedle 911. Hloupy stereotyp / nalepka, ale holt tu je.
tak posledna generacia 718 je riadna pecka a zeny ho veru nejazdia :-) skor je to o tom, ze zrejme vacsia skupina zien rozmysla racionalne a aj ked ich manzelia si kupuju prerastene Cayenne, X5, RR Sport, pricom v autach jazdia 99 % osamote, tak vedia, ze mensie v tomto pripade znamena lepsie vo vsetkych parametroch ( okrem velkosti kufra ) :-)
Tak za mňa je 718 čistokrvnejší športiak ako 911. Cayman GT4, nehovoriac o GT4 RS má už výkonu viac ako dosť a veľkosť je pre 911ku už skôr nevýhodou.
Btw. Macan nie je až tak malé auto zvonku, hlavne tá šírka je značná. To, že zvnútra je to pomerne kompaktné je už druhá vec.
911 je klasika a stale je vnimana ako vyssia trieda oproti 718. otazkou je, ci to Porsche trochu neprehnalo a neurobilo sucasnu 718 az prilis dobru :-)
foe: Cayman ako čistokrvný športiak s motorom uprostred, RWD pohonom a výkonom až do 500 koní netrpí ničím. Naopak čítal som neraz názory, či nie je Cayman ten lepší športiak od Porsche, odsúvajúci 911ku do pozície GT vhodnejšieho na cesty než na okruhy (platí pre Carrery, nie GT3 modely).
Pouze částeně bych s podobným názorem souhlasil až u současné g. (992), u předchozích nikoli a čím starší g. tím méně. A i u 992 to platí především pro Turbo a awd verze Carrery.
Myslím, že u 911 je to hodně o tradici... já bych s Caymanem taky žádný problém neměl.
Že je Cayenne větší je z řidičského pohledu spíš nevýhoda - myslím, že tady Macan může celkem snadno získat korunku toho řidičsky zajímavějšího auta... a Cayenne je holt pro ty, co se do Macanu nenaskládají.
Panove, ale ja s vama prece ve vsem souhlasim. Sam kdyz si zabycharim tak z dnesni nabidky porsche bych si nejdriv vybral u tech "zenskych modelu". To nic ale nemeni nic na tom ze co si myslime treba i zborove my, dinosauri o auta se zajimajici, a jak to bude vnimat vetsina jsou dve veci. Nehlede teda na to ze obcas ji prizivi i nekdo z tech zaujimajich se.
Nakonec, i treba takova M3 ma na US bimmer forech prezdivku "M5 pro chude", coz by tu asi nikdo nepodepsal. ;-)
Ženské auto je to tím, že si ho v "západní" Evropě (nikoli u nás) často kupují ženy, čemuž dost pomohlo pozdější zařazení R4 do základní verze Macanu, která obvykle ženám stačí a vyhovuje jim i její nižší cena. Takže pro mě je "ženský Macan" ten s R4, ale ne ten s V6 (S/GTS).
U nás potkám ženu za volantem častěji v Cayenneu, než v Macanu.
Souhlas, viz já výše. Akorát u těch tragických mřížek ventilace si prostě jen nepřiplatíš 40 litrů a nemáš je, kdežto k těm tuzerským zadním lampám tě u GTS přímo nutí a můžeš si domluvit výměnu za standardní verzi až po výrobě.
Technicky jsou obvykle fl Porsche bez chyby, u 911 i opticky, ale někdy (typicky v tomto případě) se opticky doplácí na sjednocení větších detailů z jinými řadami tzv. za každou cenu, jenže to co může sedět nějakému celkově novému modelu, nemusí vůbec sedět staršímu, viz změna zadních lamp u Macanu (původní byli k celku dokonalé), nebo tady ten nárazník, kdy s větší plastovou plochou v předním nárazníku přišla už 992 Carrera. https://img.auto.cz/…pbWc/5713855.jpg?…
Ja musim souhlasit.
Puvodni zadni svetla Macanu byly uplne paradni, ale doba si zada vzadu pruh, porsche to dela samozrejme designove nejlip, jenze na toho Macana to nejak nepasuje… :-!
A kdyz to tam nenapasuje designove oddeleni Porsche, tak uz nikdo :-!
Ale to je jedno, “na barvu to nejezdi” - ve smyslu ze barva a nejake pihy na krase nejsou u aut vcetne Porsche to nejdulezitejsi. Dokud to neni ruzovy, samozrejme, vsechno ma sve meze :-!
Výhoda a nevýhoda velké individualizace. I když to vypadá treba hrozne, já v tom vidím bonus. Můžeš si to udělat téměř podle sebe, ačkoliv se může statze se to prezene a je z toho něco takového.
Ani malé, ani příliš velká kráva a díky tomu obstojně jezdící, Macan se mi vždycky líbil 👍 Někde jsem četl, že většina řidičů jsou ženy řidičky, což asi odpovídá kategorii, ale nechtěl bych být vnímán, že si kupuju dámskou kabelku 😄
Macan je fakt dobré auto…jenom při pohledu na ty parametry si neodpustím povzdych nad stále stejnou neefektivitou SUV. Výrazně větší BMW 540i s o 100k slabším motorem je na 200km/h rychlejší a dle testu brutálně úspornější. Takové m340i ani nezmiňuji. Komu to nevadí, Macan skvělá volba 👍
Za kolik dá 540i Touring 0-200km/h? Tenhle MGTS to dá za 16,9 s (0-160km/h - 10,3 s).
U hodnoty 0-100 mi přijde odstup 0,9 s (ve prospěch MGTS) celkem odpovídající, u hodnoty 0-200 se mnohem víc projeví větší odpor vzduchu Macanu, nebo poměrně extrémní šířka zadních pneu (MGTS má vzadu sériově 295! mm) , stejně tak u spotřeby.
Tohle je ale vždy a všude, nejen u takto výkonných aut, ale napříč modely, SUV mohou konkurovat klasickým koncepcím do cca stovky, nad stovku pak ztrácí a čím slabší, tím horší. Ale na druhou stranu, tohle Porsche je pořád nadstandartně dynamické auto i na dvoustovku :)
540i to bude mit nekde na / malo pod 20s na 200. Urcite nebude rychlejsi nez tenhle Macan. Diky aerodynamice bych mozna veril, ze se to prehoupne ve prospech BMW nekde za dvoustovkou.
A jinak BMW taky nema zadne galusky, od R19 ma predek seriove sirku 245mm a zadek 275mm.
Taky me to prekvapilo, neb jak pises 530d se mota kolem 21s (podle toho co jsem nasel ja je trochu nad) a treba 540d to ma pravidelne pod 20s. 540i by nemela byt horsi.
Trosku si zaspekuluju: Pokud je ale pravda ze kdyz si clovek s540i trosku zablbne, z celeho mildhybridu se stana ciste mrtva vaha a pak vysledek vypada ne nepodobne tomu co zmerili borci z autotopNL, pak to moc povzbudive teda neni. Jasny downgrade.
Downgrade to je, o tom není třeba mluvit, horší parametry, žádná výhoda pro uživatele, spíš naopak, viz. nekonzistentnost chování při sundání nohy z plynu. Já standardně přepínám do sport modu, což znamená vždy brzdění motorem tj. pořád nabitá baterka, takže by mě ani nenapadlo to před měřením zrychlení nějak řešit. Ale pokud s tím někdo jezdí na komfort, pak asi stačí pár km po městě a má v baterce nula, páč to opravdu plachtí, prakticky skoro jede jako s plynem i se sundanou nohou z pedálu. Jak dlouho to vydrží nevím, nikdy jsem to dlouho nezkoušel, je mi ten režim nepříjemný, takový nepřirozený.
"Z klidu na stovku vůz zrychlí za 4,3 sekundy, na dvojnásobek mu to trvá 17,1 s."
540i dá dvestovku za cca. 17,5s. Takže prakticky zhoda.
A to potvrdzuje to, čo chcel zrejme Adam povedať, teda že SUV stále majú deficit na klasiku, resp. potrebujú oveľa vyšší výkon na dorovnanie dynamiky, čo potvrdzuje práve to porovnanie s 5er, ktorému na podobnú dynamiku stačí o (výrazných) 100 koní menej.
Jo přesně. Jestli už je fl pomalejší, tak spíš řekněme na podobnou dynamiku. Chtěl jsem to zmínit, protože se tady bavíme o vrcholné verzi Porsche, která se s nevýhodami SUV musí těžce poprat…
Jak píše Iudex, problém je v aerodynamice, velký HB se zdvihnutým podovozkem není ideál aerodynamiky, takže dynamické hodnoty macana se 440k nejsou nijak oslnivé.
Na SUV pěkné zrychlení, ale je to právě těžký boj s aerodynamikou. 540i v tom odkaze má o kilo více na koně. A je vidět, že nové GTS tedy nedosahuje dynamiky Turba, které má nahrazovat.
Bohužel ale jak tu ostatní píší, to ani 40i 2021 vůči předchozí verzi :/
"A je vidět, že nové GTS tedy nedosahuje dynamiky Turba, které má nahrazovat."
Tomu nerozumím, jak to myslíš? GTS má dnes výkonově stejně naladěný motor, jako předchozí Turbo a podvozkově bylo GTS vždy "dynamičtější", než Turbo.
V odkazu s reálnou dynamikou, co zde sdílí Šimpanz, má verze Turbo výrazně lepší hodnoty než se píše tady v článku. Tak se asi ztrácím v těch hodnotách :D
Protože srovnáváš tovární papírové hodnoty (o kterých se tu píše, navíc částečně nepřesně, viz já výše) s reálně naměřenými, a ty reálné bývají typicky u Porsche ještě lepší, než ty papírově slibované.
A pětisetkoňový mercedes z před deseti let jede ještě o dvě sec. pomaleji. Jinými slovy, smysl má srovnání v akt. generacích a tam gts s o sto koní silnějším šestiválcem zrychluje velmi podobně jako 540i. Ta čísla na zeperfs jsou navíc hodně orientační, u macanu turbo s 600Nm (do 2018) udává 0-200 za 16,5 a u pozdějšího (od 2019) s nižším krouťákem 550 Nm (výkon mají stejný) pak 15,8s, to nedává smysl.
Každopádně odpověď na otázku ohledně aerodynamiky je poměrně snadná, je panamera se stejným výkonem (4s to bude nejspíš), rychlejší než macan gts? Klidně si vsadím, že ano.
Ten rozdíl 0-200 (P4S vs MGTS - shodná motorizace) je jen 1,1s, takže ty 4 s jsou na sázku trochu vedle. :-) https://www.porsche.com/…els/panamera-4s/
16,9 s vs 15,8 s, obě hodnoty se sport chrono paketem, bez něj (v obou případech) je rozdíl ještě o desetinu menší.
Dinar
Promiň, kdybys napsal 4S, tak mi to dojde hned, ale tvé 4s jsem bral jako 4 sekundy, tedy tvůj tip na rozdíl časů 0-200 mezi P4S a MGTS. Takže beru zpět.
Každopádně vliv aerodynamiky je u této shodně motorizované dvojice (MGTS/P4S) zřejmý.
Rozdíl hodnot 0-100 (0,2s) bude spíš odrazem vyšší hmotnosti MGTS (+45kg), ale pak se rozdíl postupně zvětšuje, u 0-160 už je to dvojnásobek (0,4s) a u 0-200 jde o zmiňovaný rozdíl 1,1 s.
A maximálky mluví zcela jasně, 272 vs 295 km/h.
P.S. Ty dvě desetinky rozdílu 0-200 budou zřejmě tím, že v jednom případě jde o původní těžší Macan Turbo 3.6 s Perf. Paketem, a ve druhém případě jde o novější lehčí Macan Turbo 2.9...
Nikde netvrdím, že sedan nemá lepší aerodynamiku, ale Macan není velký (nemá čelní plochu jako stodoly v podobě velkých SUV) a Cx má také slušné, takže ano bude pomalejší než Panamera se stejným motorem, ale nijak tragicky a z daných odkazů je jasné, že 100 koní navíc mu stačí na slušný náskok proti 540i, nikoliv, že je pomalejší než 540i, jak psal včera adamzprahy, naopak je rychlejší.
Je to před fl macan turbo, tj. motor stejně naladěný jako akt. GTS, proto je to srovnání ok. Ty rozdíly v sekundách (mezi různými měřeními a na růz. serverech udávanými hodnotami) jsou normální, vždycky je třeba si z toho udělat takový nějaký průměr.
4,5 s je hodnota bez sport chrono paketu, ale auto pod kterým píšeme ho má (stejně jako většina MGTS), takže těch 4,.3 má Standa správně, naopak tu hodnotu 0-200 má špatně, protože ta se pro změnu vztahuje k verzi bez sport chrono, takže tak trochu míchá goldeny s jonatánama. Správně je tedy 0-100 4,3 a 0-200 16,9 (0-160 10,3). A jak známo u Porsche mí vají tyhle čísla spíš rezervu a v reálu to bývá obvykle ještě lepší. Viz třeba šimpanzův odkaz, kde Macan podlezl tovární hodnotu 0-100 dokonce o celou půl sekundu! Naopak 540i ji "pouze" potvrdilo.
"...stuttgartští ukázali světu třetí facelift současného provedení."
Nikoli, je to "teprve" druhý facelift, takže celkově třetí verze (2014, 2018, 2021) první g. Macanu.
Na druhou stranu třetím faceliftem by se Macan posunul do kategorie nadčasových aut. Do elitního klubu těch nejlepších, které není třeba příliš měnit. Jako je (neb spíš bývalo) třeba ASX. :-[]
Taky mam pocit, ze cim vys clovek leze, tim vic ta cena dava smysl. Neni to zadna lace, ale ten pomer cena/vykon mi dnes paradoxne prijde lepsi "nahore" nez "dole".
Macan s dvojlitrom je úplný nezmysel, kúpi si ho len ten, kto musí mať nevyhnutne značku Porsche a o nič iné mu nejde. Ako píšeu hore dinar a wl, GTS bol vždy taký zlatý štandard, najlepšie value for money z daného radu, nielen výkonovo/dynamicky, ale aj z hľadiska výbavy, keď tam už nejaká výbava (na rozdiel od oholených základov) je.
Souhlasim sice s tim co pises, ale tak jsem to nemyslel, mluvil jsem spis obecne.
Kde HH byl pred par lety 600-800tis revir, dnes se bavime o milionu. Kde Macan S byl pred 7 lety za 1,65m tak dnes stoji 1,86m, jen o 200tis vic. Oba zdrazily o 200tis, jen na tom Macanu se to projevilo min a je tak dnes fakticky ve vztahu ke vsemu ostatnimu co se prodava vyhodnejsi.
no, vidim to podobne. chapem, preco je Macan aj s 4 valcom ( samozrejme len kvoli cene ), ale pride mi to "nepatricne" pre Porsche. 4 valec sa nehodi do ziadneho stredne velkeho SUV. papierovo je sice 300 koni super, ale v reale to prilis dobre, na stredne velke SUV, nefunguje. do mesta ok, ale pri vyssej zatazi sa motor trapi a chybajuce dva valce velmi citit.
Pochazim z rel. chudych pomeru. Mam se lip nez se moji rodice kdy meli a prece bych si dovedl predstavit se mit jeste lip. Obcas si proto pripadam neskromny, nekdy dokonce az rozezrany...
... pak ale prijdu na ACZ kde 300k porsche je ok leda tak do mesta, a najednou si uvedomim, ze tak zle to zatim se mnou asi nebude. :-[]:D;-)
Keď to podáš takto, môže to tak vyzerať, že 300k je nám málo ;-)
Ale za 1. základný Macan má "len" 195 kW/265k a za 2. sám asi vnímaš, že akokoľvek prefúkaný štvorvalec 2,0 proste nebude to pravé orechové pre SUV od Porsche. Už z princípu malý fúkaný benzín nie je moc vhodný pre ťažké SUV vážiace cca. 2 tony. Okrem toho čo stačí pre Hyundai, nie je akceptovateľné pre Porsche, na ktoré máš troška iné požiadavky na dynamiku (notabene pri tých cenách).
nechápu, proč se někdo dovolává u překabátěné Q5ky výkonů supersportu... když jedu s dvoulitrovým Turbem v dvoutunovém SUV absolutně nemám pocit, že by mi to nějak nestačilo...
stovka za 6,5 - takhle jezdily před pár lety 3litrové nafty v prémiovém segmentu... a všichni byli nadšení, jak to strašně jede...
Pokud si někdo kupuje Macana jako Q5 s erbem Porsche, tak mu určitě bude bez problémů ta R4 stačit. Pokud ale bude chtít Porsche primárně ne kvůli tomu erbu, ale k vůli pocitům za volantem, a vyzkouší jak R4, tak V6, bude chtít určitě V6, a to nejen k vůli výkonu. Navíc ten příplatek za V6 není ve finále tak velký, zvlášť po odečtení lepší zákl. výbavy pro V6. A pak na poměry vysokých cen příplatků (včetně úplných pitomostí, viz tady lakované lamely v int. za 40 tis.) Porsche dává příplatek za V6 opravdu smysl a jako bonus jsou k němu i lepší/větší brzdy.
ako pise iudex ... nejde o samotny vykon ( ktory je len 265 koni, nie 300 ako som pisal ) ale o to, ze ide len o 4 valec, ktory jednoducho nestiha na tak velke auto. ak bola zakladna motorizacia 6 valec naladeny na 280koni, tak by som nepovedal ani slovo, pretoze maximalny vykon nie je uplne najdolezitejsi udaj. 2 valce jednoducho chybaju v takomto velkom aute ( obzvlast ked je to Porsche )
fOE
Pocházím také z relativně! chudých poměrů, jako většina, co prožili dětství a dospívání v reálném socialismu. Oba moji rodiče se ještě narodili do jiných poměrů, ale to se rychle změnilo po tzv. znárodnění a vyvlastňování po roce 1948, kdy jejich rodičům (mým prarodičům) ukradli téměř vše (včetně domů kde bydleli) komunisti....
Čerstvě posílený R4 (na 265 PS, nikoli na 300 PS) určitě v pohodě stačí i na dvoutunový crossover typu Macan. Ale kupovat si auto značky Porsche filozofií "to stačí" taky není pro každého, protože ona opravdu stačí Škoda, nebo i Dacia apod., tak proč přeplácet za Porsche, když stačí něco mnohem levnějšího a taky tě to doveze z bodu a do bodu B. A když položíš klíčky od Porsche na baru, nikdo stejně nepozná, co má pod kapotou...
O koně tu primárně nejde, kdybych si měl vybrat do Macanu GTS mezi původní 360 PS V6 BiTurbo a 421 PS R4 AMG od MB, mám okamžitě jasno, a to i přes deficit 61 PS.
pravdu mas ... som si to pomylil s 718, ktora na naladeny R4 na 300koni ... moja chyba :) R4 v Prosche nejak nesledujem, ako pises, ak Porsche, tak urcite s 6valcom, inak to podla mna nema zmysel ... jedine ako "poza" pre niekoho, kto si potrpi na znacku "Porsche" a staci mu, ze ma na kapote ich znacku.
Emel
V 718 by mně R4 rozhodně vadil, naštěstí tam Porsche R4 vůbec nedává a dává tam mnohem tradičnější B4, což je poněkud jiná káva... ;-)
Základní motorizací Macanu ale naopak není B4, nýbrž R4.
To chápu :-)
Ale jestli B4 z BRZ nebo třeba R4 z MX-5... tak ta architektura boxera oproti klasický R4 pro mě nic moc neznamená. A stejně tak u toho Caymana, kdyby tam místo B4 byl R4 z Golfa R, tak mě to taky zásadně nevadí.
Ostatně... Alpina i 4C jsou klasický R4, ne?
... pokud bych si dneska kupoval káru, určitě bych k Porsche zašel. Nicméně jejich servisní přístup jako fabriky je v porovnání s ještě nedávnou dobou,... vychcaný. Teď k autům. Je to takový vw styl... stokrát stejná krabice s průměrnou kabinou. FL spíš k horšímu, spolehlivost je už minolost. Jízdní vlastnosti skvělé, ale sterilní. Určitě bych k Porsche zašel, ale tepovku by mi zrychlila maxiálně cenovka.
Stějně tak 992, výborné, přesné, rychlé.... ale sterilní, bez emocí... a aby se člověk citil opravdu jako v Porsche - napříč modely, ale u 911 extra - tak je to o ledvinu. A když už tohle všecko položíš na stůl za solidně nakonfigurované auto, tak už to brousí někde, kde se škrábeš za ušima. Nějak se mi v poslední době Porsche míjí matrixem.
Kamo, to co jsi napsal poradila Jolanda alias generator nahodnych slov? Tak zasel bys tam ale nebral to? Hele, dneska si zajdu do pizzeeky, ale uz to neni co driv, tak si nice nedam. Posedim a mezi tim napisu dalsi prispevek na auto.cz