Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Porsche Macan III GTS – Do třetice všeho rychlého

Menší z dvojice stuttgartských SUV brzy dorazí jako elektromobil. Čekání na novou verzi si zkracujeme dalším faceliftem, který přináší řadu novinek.
Zpět na článek
5. 12. 2021 20:22
5. 12. 2021 22:49
6. 12. 2021 06:51
6. 12. 2021 10:03
6. 12. 2021 10:25
6. 12. 2021 10:37
6. 12. 2021 12:44
6. 12. 2021 07:38
6. 12. 2021 08:21
6. 12. 2021 08:29
6. 12. 2021 08:47
6. 12. 2021 09:04
6. 12. 2021 09:05
6. 12. 2021 09:10
6. 12. 2021 09:36
6. 12. 2021 10:06
6. 12. 2021 08:24
6. 12. 2021 08:32
6. 12. 2021 08:35
6. 12. 2021 08:37
6. 12. 2021 09:02
6. 12. 2021 08:28
6. 12. 2021 08:45
6. 12. 2021 09:00
6. 12. 2021 11:47
6. 12. 2021 12:39
6. 12. 2021 13:24
6. 12. 2021 15:04
6. 12. 2021 22:17
6. 12. 2021 08:55
6. 12. 2021 09:10
6. 12. 2021 09:27
6. 12. 2021 09:34
6. 12. 2021 09:40
6. 12. 2021 09:44
6. 12. 2021 10:01
6. 12. 2021 10:10
6. 12. 2021 10:30
6. 12. 2021 10:44
6. 12. 2021 11:16
6. 12. 2021 10:57
6. 12. 2021 13:35
6. 12. 2021 14:35
6. 12. 2021 15:04
6. 12. 2021 16:05
6. 12. 2021 16:42
6. 12. 2021 17:13
6. 12. 2021 17:47
6. 12. 2021 16:23
6. 12. 2021 17:06
6. 12. 2021 17:20
6. 12. 2021 18:02
7. 12. 2021 11:18
7. 12. 2021 11:22
7. 12. 2021 18:58
16. 12. 2021 07:20
Avatar - caliban
5. 12. 2021 20:22
Ty můj Macku
Je to Macek, a není ani moc dlouhej, takovej akorát. S dlouhým bych se nevešel v Praze, když občas potřebuju rychle za...parkovat
Rozbalit vlákno
0
5. 12. 2021 21:18
Ten černý přední nárazník....
.... to je teda síla.... 8-s Ale jinak asi dobrý ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
38
5. 12. 2021 22:01
Re: Ten černý přední nárazník....
Když budu hnidopich, tak nárazník je v barvě a černá je "pouze" mřížka. :-)
Avatar - white label
5. 12. 2021 22:20
Re: Ten černý přední nárazník....
Máš pravdu, na druhou stranu, není tohle už spíš černý plastový nárazník s lakovaným rámečkem. ;-)
Avatar - Emel
5. 12. 2021 22:08
Re: Ten černý přední nárazník....
Celej exteriér mi přijde nakonfigurovanej nějak divně... kola taky nic moc... ale snad by to u Porsche nemusel být problém udělat si to po svém. Zato vnitřek je libovej, aspoň na pohled.
Avatar - white label
5. 12. 2021 22:13
Re: Ten černý přední nárazník....
A co ty příplatkové lakované (v barvě karoserie) lamely ventilace na palubce? Je snad na tom autě málo červené, a to jak zvenku tak uvnitř?
Jeden z absolutně největších možných kýčů v konfiguraci, a to pomíjím fakt, že za tuhle hrůzu chtějí něco přes 40 tisíc!
Za to by se nemusel stydět ani vesnický garážový tuzér s kšiltovkou, který by to na novinách stříkl sprejem... :no:
Avatar - Emel
5. 12. 2021 23:39
Re: Ten černý přední nárazník....
Jo, to bych si klidně odpustil... ale v tom celkovým pohledu mě to až zase tolik neruší.
Avatar - white label
6. 12. 2021 02:03
Re: Ten černý přední nárazník....
Jj, kola vážně nic moc, jsou to zimní 20", letní jsou v konfigurátoru Macanu GTS jen 21".
A díky sériovým PSCB brzdám tam na zimu menší, než 19", nevlezou.
Ale jinak s tím exteriérem konfigurací nic moc zásadního nezměníš. Např. ta zadní spojená světla v bílém/čirém provedení jsou pro GTS sériově a normální verzi (barevně), která by se k červenému laku hodila mnohem víc, mít prostě nemůžeš. Aspoň za mě se to vůbec k té karmínově červené nehodí a působí to jako pěst na oko, připomíná mi to laciný optický tuning z Polska (typicky na Golfech, nebo Peugeotech).
Co se dá konfigurací částečně vylepšit, je ten přední plastový nárazník, který může být z části v černém lesku a trochu tak tu velkou černou matnou plochu rozbít/rozdělit.
Avatar - Dinar
6. 12. 2021 08:33
Re: Ten černý přední nárazník....
Roky si tu píšem, že GTS verze poršáků jsou ty nejlepší, a většinou to platí i designově. Akt. macan je teda výjimka, protože u gts verze se nepovedlo nic, venek s tou černou maskou vypadá jak nějaká soc. verze a ne sport verze, hnusná tuzing čirá zadní světla a vnitřek, ty červené mřížky ventilace, to nemůžou myslet vážně. Za mě jednoznačně u macana po fl. verze S, mnohem elegantnější auto.
Avatar - iudex
6. 12. 2021 08:53
Re: Ten černý přední nárazník....
Je to žiaľ tak, málokedy sa u Porsche podarí faceliftom auto dovrzať, tu sa im to výnimočne podarilo.
Takže sa na to treba pozerať bavoráckymi okuliarmi: auto je síce zvonku škaredšie, ale dôležitá je tá technika pod kapotou. No a proti výkonu na úrovni niekdajšieho Turba sa nedá rozhodne namietať, labelovic GTS má o 80k (!) menej.
Z môjho laického pohľadu sa teraz ako ideál javí Macan S, s 380k stále výkonnejší, ako pôvodné GTS, ale dizajnovo prijateľnejšie ako súčasné GTS.
6. 12. 2021 09:10
Re: Ten černý přední nárazník....
"S" bude zrejme ideal a navyse je Macan stale najlepsie jazdiace SUV ake je mozne kupit. Za mna sa ani nahodou nejedna o "zenske auto" :-)
Avatar - iudex
6. 12. 2021 09:21
Re: Ten černý přední nárazník....
To určite nie, ak by som si mal vyhrať SUV, ale chcel čo najlepšie jazdné vlastnosti, ako prvé asi siahnem po Macane, či už S, alebo GTS.
Avatar - Dinar
6. 12. 2021 09:23
Re: Ten černý přední nárazník....
Mně se macan taky líbí, ale nevidím ho úplně jako suv, spíš takový velký a relat. praktický HB od porsche, pro dva lidi ideální auto.
6. 12. 2021 09:29
Re: Ten černý přední nárazník....
jj, vnutorny priestor je v porovnani s X3 citelne mensi a Macan je, ako pises, mierne prerasteny HB s vacsou vyskou. ako rodinne, stredne velke SUV, sa nehodi. ako auto pre dvoch, ak chce clovek SUV, tak nic lepsie sa dnes kupit neda ( len moj nazor samozrejme )
6. 12. 2021 09:52
Re: Ten černý přední nárazník....
Macan je konkurenciou k BMW X4 a tam ten vnutorny priestor je zrovnatelny. V X3 a X4 je sedak zadneho sedadla umistneny velmi nizko. Ak niekto tam sedel urcite vysiel po par hodinach dolamany, V Macane je sedak tak vysoko ze je sedenie rovnako pohodlne ako na prednych sedadlach. Macan pouzivam ako rodinne auto uz dva roky a ani priestor a ani kapacita kufru mi nechyba. Kazdy kto tvrdi ze Macan nie je rodinne auto trepe hluposti. Respektive ani nema o Macane predstavu ani skusenost.
6. 12. 2021 09:57
Re: Ten černý přední nárazník....
ach vazne ? :-) vyberali sme rodinne auto, medzi X3M40 a Macan S ... rozdiel vo vnutornom priestore je vyrazny. to ze Tebe vnutorny priestor na rodine auto postacuje este neznamena, ze postacuje aj inym rodinam. nam nepostacoval a Ty bud pises uplne hluposti, alebo nemas o inych sredne velkymi SUV predstavu a ani skusenosti.
6. 12. 2021 21:03
Re: Ten černý přední nárazník....
Podľa reakcie predpokladám ze si sotva ukončil stredne vzdelanie a máš okolo 30 rokov. Nepochopil si ze každý si vyberá veci podľa svojich a nie tvojich predstav. Takých ľudí ako si ty volám beznádejne pripady
6. 12. 2021 21:37
Re: Ten černý přední nárazník....
na Teba to sedi absolutne dokonale ... citujem Tvoj koment na, do vtedy, pohodovu debatu o velkosti Macana a jeho jazdnych vlastnostiach :

"Kazdy kto tvrdi ze Macan nie je rodinne auto trepe hluposti. Respektive ani nema o Macane predstavu ani skusenost " :-)

a Ty sa teraz budes rozculovat, ze som na tento tento Tvoj afektovany koment pouzil rovnake slova ako Ty - o hlupostiach a neznalosti :

"to ze Tebe vnutorny priestor na rodine auto postacuje este neznamena, ze postacuje aj inym rodinam. nam nepostacoval a Ty bud pises uplne hluposti, alebo nemas o inych sredne velkymi SUV predstavu a ani skusenost "

a reagujes dokonale hystericky :

"Podľa reakcie predpokladám ze si sotva ukončil stredne vzdelanie a máš okolo 30 rokov. Nepochopil si ze každý si vyberá veci podľa svojich a nie tvojich predstav. Takých ľudí ako si ty volám beznádejne pripady" :-)

presne ako pises, kazdy ma ine poziadavky a preto je absurdne, ako Ty na inych utocis, ze su hlupi a neznali, ked pisu, ze pre nich Macan nie je dostatocne velky ako rodinne SUV :-)
Avatar - white label
6. 12. 2021 21:57
Re: Ten černý přední nárazník....
MirecMacan
Tak si tady tu diskusi po sobě přečti a snad zjistíš, že v tom případě si ten největší beznadějný případ ty sám.
Máme doma karmínového Macana GTS od r. 2016, je to skvělé auto, ale z obecného pohledu to prostě není typické rodinné auto, na to je málo prostorné (sezení vzadu a kufr). Že to může někomu jako rodinné auto úplně stačit je pravda, ale v obecné rovině to na tom nic nemění.
Já měl svého času jako rodinné auto 3dv. Golfa a taky se s tím dalo docela v pohodě žít.
I Trabant kdysi býval (zejména v DDR) rodinným vozem, proti němu je Macan úplný mikrobus
P.S. Mimochodem s tímhle nickem tě tu bude většina lidí logicky brát jako obhájce vlastní garáže..., pokud se to bude týkat Macana. Jakou máš motorizaci, r. v., barvu?
Avatar - white label
6. 12. 2021 11:31
Re: Ten černý přední nárazník....
Ano, pro dva, případně pro dva plus jedno.
6. 12. 2021 09:27
Re: Ten černý přední nárazník....
s cim so mnou nesuhlasi ? :) ved pisem to iste, ze Macan je aktualne najlepsie jazdiace SUV a Macan "S" bude zrejme ideal :)

PS: aha uz asi viem ... to Tvoje "urcite nie" zrejme patrilo k poznamke o "zenskom aute" :)
Avatar - iudex
6. 12. 2021 09:32
Re: Ten černý přední nárazník....
Sorry, nejasne som to napísal, "to určite nie" bol súhlas s Tvojím tvrdením, že Macan nie je ženské auto, teda že určite nie je ženské auto. ;-)
Avatar - fOE
6. 12. 2021 09:42
Re: Ten černý přední nárazník....
Je a neni panove, je a neni. Dokud bude v nabidce existovat "plnotucny model" bude na to macan trpet stejne jako trpi boxster/cayman vedle 911. Hloupy stereotyp / nalepka, ale holt tu je.
6. 12. 2021 09:53
Re: Ten černý přední nárazník....
tak posledna generacia 718 je riadna pecka a zeny ho veru nejazdia :-) skor je to o tom, ze zrejme vacsia skupina zien rozmysla racionalne a aj ked ich manzelia si kupuju prerastene Cayenne, X5, RR Sport, pricom v autach jazdia 99 % osamote, tak vedia, ze mensie v tomto pripade znamena lepsie vo vsetkych parametroch ( okrem velkosti kufra ) :-)
Avatar - iudex
6. 12. 2021 09:54
Re: Ten černý přední nárazník....
Tak za mňa je 718 čistokrvnejší športiak ako 911. Cayman GT4, nehovoriac o GT4 RS má už výkonu viac ako dosť a veľkosť je pre 911ku už skôr nevýhodou.
Btw. Macan nie je až tak malé auto zvonku, hlavne tá šírka je značná. To, že zvnútra je to pomerne kompaktné je už druhá vec.
6. 12. 2021 10:02
Re: Ten černý přední nárazník....
911 je klasika a stale je vnimana ako vyssia trieda oproti 718. otazkou je, ci to Porsche trochu neprehnalo a neurobilo sucasnu 718 az prilis dobru :-)
Avatar - iudex
6. 12. 2021 10:25
Re: Ten černý přední nárazník....
foe: Cayman ako čistokrvný športiak s motorom uprostred, RWD pohonom a výkonom až do 500 koní netrpí ničím. Naopak čítal som neraz názory, či nie je Cayman ten lepší športiak od Porsche, odsúvajúci 911ku do pozície GT vhodnejšieho na cesty než na okruhy (platí pre Carrery, nie GT3 modely).
Avatar - white label
6. 12. 2021 11:15
Re: Ten černý přední nárazník....
Pouze částeně bych s podobným názorem souhlasil až u současné g. (992), u předchozích nikoli a čím starší g. tím méně. A i u 992 to platí především pro Turbo a awd verze Carrery.
6. 12. 2021 17:19
Re: Ten černý přední nárazník....
aktualne sa predava limitka 25years cabrio ( 718 ) ... to bude asi jedno z tych aut, ktore bude zaujimave ako zberatelskych kusok
Avatar - Emel
6. 12. 2021 11:05
Re: Ten černý přední nárazník....
Myslím, že u 911 je to hodně o tradici... já bych s Caymanem taky žádný problém neměl.
Že je Cayenne větší je z řidičského pohledu spíš nevýhoda - myslím, že tady Macan může celkem snadno získat korunku toho řidičsky zajímavějšího auta... a Cayenne je holt pro ty, co se do Macanu nenaskládají.
Avatar - fOE
6. 12. 2021 13:10
Re: Ten černý přední nárazník....
Panove, ale ja s vama prece ve vsem souhlasim. Sam kdyz si zabycharim tak z dnesni nabidky porsche bych si nejdriv vybral u tech "zenskych modelu". To nic ale nemeni nic na tom ze co si myslime treba i zborove my, dinosauri o auta se zajimajici, a jak to bude vnimat vetsina jsou dve veci. Nehlede teda na to ze obcas ji prizivi i nekdo z tech zaujimajich se.
Nakonec, i treba takova M3 ma na US bimmer forech prezdivku "M5 pro chude", coz by tu asi nikdo nepodepsal. ;-)
6. 12. 2021 13:39
Re: Ten černý přední nárazník....
ved my sa s Tebou vobec nehadame :-)
Avatar - white label
6. 12. 2021 11:29
Re: Ten černý přední nárazník....
Ženské auto je to tím, že si ho v "západní" Evropě (nikoli u nás) často kupují ženy, čemuž dost pomohlo pozdější zařazení R4 do základní verze Macanu, která obvykle ženám stačí a vyhovuje jim i její nižší cena. Takže pro mě je "ženský Macan" ten s R4, ale ne ten s V6 (S/GTS).
U nás potkám ženu za volantem častěji v Cayenneu, než v Macanu.
Avatar - white label
6. 12. 2021 11:54
Re: Ten černý přední nárazník....
Souhlas, viz já výše. Akorát u těch tragických mřížek ventilace si prostě jen nepřiplatíš 40 litrů a nemáš je, kdežto k těm tuzerským zadním lampám tě u GTS přímo nutí a můžeš si domluvit výměnu za standardní verzi až po výrobě.
Technicky jsou obvykle fl Porsche bez chyby, u 911 i opticky, ale někdy (typicky v tomto případě) se opticky doplácí na sjednocení větších detailů z jinými řadami tzv. za každou cenu, jenže to co může sedět nějakému celkově novému modelu, nemusí vůbec sedět staršímu, viz změna zadních lamp u Macanu (původní byli k celku dokonalé), nebo tady ten nárazník, kdy s větší plastovou plochou v předním nárazníku přišla už 992 Carrera.
https://img.auto.cz/…pbWc/5713855.jpg?…
7. 12. 2021 23:15
Re: Ten černý přední nárazník....
Ja musim souhlasit.
Puvodni zadni svetla Macanu byly uplne paradni, ale doba si zada vzadu pruh, porsche to dela samozrejme designove nejlip, jenze na toho Macana to nejak nepasuje… :-!
A kdyz to tam nenapasuje designove oddeleni Porsche, tak uz nikdo :-!

Ale to je jedno, “na barvu to nejezdi” - ve smyslu ze barva a nejake pihy na krase nejsou u aut vcetne Porsche to nejdulezitejsi. Dokud to neni ruzovy, samozrejme, vsechno ma sve meze :-!
8. 12. 2021 09:41
Re: Ten černý přední nárazník....
:D :D
Avatar - Mikesus
6. 12. 2021 10:01
Re: Ten černý přední nárazník....
Výhoda a nevýhoda velké individualizace. I když to vypadá treba hrozne, já v tom vidím bonus. Můžeš si to udělat téměř podle sebe, ačkoliv se může statze se to prezene a je z toho něco takového.
Avatar - white label
5. 12. 2021 22:23
Re: Ten černý přední nárazník....
editace
Avatar - white label
5. 12. 2021 22:29
Re: Ten černý přední nárazník....
Kdyby jen přední nárazník...
Takhle vypadal MGTS úplně původně zezadu:
https://www.luxurio.cz/…he-Macan-GTS.jpg
A dnes:
https://img.auto.cz/…pbWc/7368350.jpg?…
5. 12. 2021 22:49
Fajn SUV
Ani malé, ani příliš velká kráva a díky tomu obstojně jezdící, Macan se mi vždycky líbil 👍 Někde jsem četl, že většina řidičů jsou ženy řidičky, což asi odpovídá kategorii, ale nechtěl bych být vnímán, že si kupuju dámskou kabelku 😄

Macan je fakt dobré auto…jenom při pohledu na ty parametry si neodpustím povzdych nad stále stejnou neefektivitou SUV. Výrazně větší BMW 540i s o 100k slabším motorem je na 200km/h rychlejší a dle testu brutálně úspornější. Takové m340i ani nezmiňuji. Komu to nevadí, Macan skvělá volba 👍
Rozbalit vlákno
45
Avatar - white label
6. 12. 2021 02:58
Re: Fajn SUV
Za kolik dá 540i Touring 0-200km/h? Tenhle MGTS to dá za 16,9 s (0-160km/h - 10,3 s).
U hodnoty 0-100 mi přijde odstup 0,9 s (ve prospěch MGTS) celkem odpovídající, u hodnoty 0-200 se mnohem víc projeví větší odpor vzduchu Macanu, nebo poměrně extrémní šířka zadních pneu (MGTS má vzadu sériově 295! mm) , stejně tak u spotřeby.
Avatar - Ozzman
6. 12. 2021 06:51
Re: Fajn SUV
Tohle je ale vždy a všude, nejen u takto výkonných aut, ale napříč modely, SUV mohou konkurovat klasickým koncepcím do cca stovky, nad stovku pak ztrácí a čím slabší, tím horší. Ale na druhou stranu, tohle Porsche je pořád nadstandartně dynamické auto i na dvoustovku :)
Avatar - Mikesus
6. 12. 2021 10:03
Re: Fajn SUV
NadstandarDně :-[]
S prezidentskou standartou to nemá nic společného, tedy ještě nad standartou jsem žádné SUV neviděl :-[]
Avatar - fOE
6. 12. 2021 10:25
Re: Fajn SUV
Jednoho dne zacne Ozzman tvrdit ze ma slovenske koreny a veme ti tim vitr z plachet. :-[]
Avatar - Mikesus
6. 12. 2021 10:37
Re: Fajn SUV
Pak ale musí začít používat "motýle" apod. Je tedy pravda, že "sorry jako" už jsem od něj viděl. :-[]
A potom jsem v pytli :-[]
Avatar - fOE
6. 12. 2021 07:38
Re: Fajn SUV
540i to bude mit nekde na / malo pod 20s na 200. Urcite nebude rychlejsi nez tenhle Macan. Diky aerodynamice bych mozna veril, ze se to prehoupne ve prospech BMW nekde za dvoustovkou.
A jinak BMW taky nema zadne galusky, od R19 ma predek seriove sirku 245mm a zadek 275mm.
Avatar - iudex
6. 12. 2021 08:21
Re: Fajn SUV
AutoTopNL namerali cca. 17,5s na dvesto: https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - iudex
6. 12. 2021 08:47
Re: Fajn SUV
Jj, potom som našiel aj toto video. 2021 má nižší výkon plus filter, to sa zjavne prejavilo.
Aj keď dinar nižšie stále píše o 17,8s, tak si vyber.
Avatar - Dinar
6. 12. 2021 09:04
Re: Fajn SUV
17,8 sedan, kombík na tom bude o fous hůř.
6. 12. 2021 08:54
Re: Fajn SUV
Já žil v tom, že to bylo pod 17s. Ale před fl a po něm je fakt, že to bude mírně slabší.
Avatar - Dinar
6. 12. 2021 09:05
Re: Fajn SUV
540i sedan rwd před fl uměla 0-200 pod 17s.
Avatar - Dinar
6. 12. 2021 09:10
Re: Fajn SUV
To je hodně pomalu, 21s umí 530d, těžko říct, proč to tak je, jestli chyběl nějaký ten boost z baterky, každopádně je to pomalé.
Avatar - fOE
6. 12. 2021 09:36
Re: Fajn SUV
Taky me to prekvapilo, neb jak pises 530d se mota kolem 21s (podle toho co jsem nasel ja je trochu nad) a treba 540d to ma pravidelne pod 20s. 540i by nemela byt horsi.
Trosku si zaspekuluju: Pokud je ale pravda ze kdyz si clovek s540i trosku zablbne, z celeho mildhybridu se stana ciste mrtva vaha a pak vysledek vypada ne nepodobne tomu co zmerili borci z autotopNL, pak to moc povzbudive teda neni. Jasny downgrade.
Avatar - Dinar
6. 12. 2021 10:06
Re: Fajn SUV
Downgrade to je, o tom není třeba mluvit, horší parametry, žádná výhoda pro uživatele, spíš naopak, viz. nekonzistentnost chování při sundání nohy z plynu. Já standardně přepínám do sport modu, což znamená vždy brzdění motorem tj. pořád nabitá baterka, takže by mě ani nenapadlo to před měřením zrychlení nějak řešit. Ale pokud s tím někdo jezdí na komfort, pak asi stačí pár km po městě a má v baterce nula, páč to opravdu plachtí, prakticky skoro jede jako s plynem i se sundanou nohou z pedálu. Jak dlouho to vydrží nevím, nikdy jsem to dlouho nezkoušel, je mi ten režim nepříjemný, takový nepřirozený.
Avatar - iudex
6. 12. 2021 08:24
Re: Fajn SUV
"Z klidu na stovku vůz zrychlí za 4,3 sekundy, na dvojnásobek mu to trvá 17,1 s."
540i dá dvestovku za cca. 17,5s. Takže prakticky zhoda.
A to potvrdzuje to, čo chcel zrejme Adam povedať, teda že SUV stále majú deficit na klasiku, resp. potrebujú oveľa vyšší výkon na dorovnanie dynamiky, čo potvrdzuje práve to porovnanie s 5er, ktorému na podobnú dynamiku stačí o (výrazných) 100 koní menej.
Avatar - Dinar
6. 12. 2021 08:35
Re: Fajn SUV
540i po fl (sedan) 0-200 17,8 gps. ;-)
Avatar - fOE
6. 12. 2021 08:37
Re: Fajn SUV
Prove it or it didn't happen :D
Avatar - Dinar
6. 12. 2021 09:02
Re: Fajn SUV
Appka v mobilu, jen mě to zajímalo, páč v přímém srovnání s předface 540i je to auto mírně pomalejší právě v těch vyšších rychlostech. ;-)
6. 12. 2021 08:59
Re: Fajn SUV
Jo přesně. Jestli už je fl pomalejší, tak spíš řekněme na podobnou dynamiku. Chtěl jsem to zmínit, protože se tady bavíme o vrcholné verzi Porsche, která se s nevýhodami SUV musí těžce poprat…
Avatar - white label
6. 12. 2021 11:42
Re: Fajn SUV
To je ta věta kde Standa míchá různá jablka. Má tam být 4,3 s a 16,9 s. A v reálu to bude pravděpodobně ještě o něco lepší, viz výše.
Avatar - Dinar
6. 12. 2021 08:28
Re: Fajn SUV
Jak píše Iudex, problém je v aerodynamice, velký HB se zdvihnutým podovozkem není ideál aerodynamiky, takže dynamické hodnoty macana se 440k nejsou nijak oslnivé.
6. 12. 2021 08:45
Re: Fajn SUV
S tou aerodynamikou to nebude žádná katastrofa ani ve 200
https://zeperfs.com/…uel6692-8489.htm
Avatar - Dinar
6. 12. 2021 09:00
Re: Fajn SUV
Sto koní, sto newtonmetrů, na to mi ten rozdíl přijde docela malý. Čím to teda je, když ne aerodynamikou?
6. 12. 2021 10:59
Re: Fajn SUV
Na SUV pěkné zrychlení, ale je to právě těžký boj s aerodynamikou. 540i v tom odkaze má o kilo více na koně. A je vidět, že nové GTS tedy nedosahuje dynamiky Turba, které má nahrazovat.

Bohužel ale jak tu ostatní píší, to ani 40i 2021 vůči předchozí verzi :/
Avatar - white label
6. 12. 2021 11:10
Re: Fajn SUV
"A je vidět, že nové GTS tedy nedosahuje dynamiky Turba, které má nahrazovat."
Tomu nerozumím, jak to myslíš? GTS má dnes výkonově stejně naladěný motor, jako předchozí Turbo a podvozkově bylo GTS vždy "dynamičtější", než Turbo.
7. 12. 2021 08:33
Re: Fajn SUV
V odkazu s reálnou dynamikou, co zde sdílí Šimpanz, má verze Turbo výrazně lepší hodnoty než se píše tady v článku. Tak se asi ztrácím v těch hodnotách :D
Avatar - white label
7. 12. 2021 09:50
Re: Fajn SUV
Protože srovnáváš tovární papírové hodnoty (o kterých se tu píše, navíc částečně nepřesně, viz já výše) s reálně naměřenými, a ty reálné bývají typicky u Porsche ještě lepší, než ty papírově slibované.
6. 12. 2021 11:47
Re: Fajn SUV
550i 10hp a 50 Nm navrch a přesto je na 200 o desetinku později.
https://zeperfs.com/…uel5748-6768.htm
Avatar - Dinar
6. 12. 2021 12:39
Re: Fajn SUV
A pětisetkoňový mercedes z před deseti let jede ještě o dvě sec. pomaleji. Jinými slovy, smysl má srovnání v akt. generacích a tam gts s o sto koní silnějším šestiválcem zrychluje velmi podobně jako 540i. Ta čísla na zeperfs jsou navíc hodně orientační, u macanu turbo s 600Nm (do 2018) udává 0-200 za 16,5 a u pozdějšího (od 2019) s nižším krouťákem 550 Nm (výkon mají stejný) pak 15,8s, to nedává smysl.

Každopádně odpověď na otázku ohledně aerodynamiky je poměrně snadná, je panamera se stejným výkonem (4s to bude nejspíš), rychlejší než macan gts? Klidně si vsadím, že ano.
Avatar - white label
6. 12. 2021 12:58
Re: Fajn SUV
Ten rozdíl 0-200 (P4S vs MGTS - shodná motorizace) je jen 1,1s, takže ty 4 s jsou na sázku trochu vedle. :-)
https://www.porsche.com/…els/panamera-4s/
16,9 s vs 15,8 s, obě hodnoty se sport chrono paketem, bez něj (v obou případech) je rozdíl ještě o desetinu menší.
Avatar - Dinar
6. 12. 2021 13:24
Re: Fajn SUV
Musím říct, že ti teď vůbec nerozumím.

Je panamera se stejným motorem ve zrychlení lepší než macan? Je mi jedno jestli se srovnají hodnoty s nebo bez chronopaketu.

Proč je u macanu s vyšším krouťákem hodnota 0-200 horší než u macanu s nižším krouťákem?
Avatar - white label
6. 12. 2021 14:57
Re: Fajn SUV
Dinar
Promiň, kdybys napsal 4S, tak mi to dojde hned, ale tvé 4s jsem bral jako 4 sekundy, tedy tvůj tip na rozdíl časů 0-200 mezi P4S a MGTS. Takže beru zpět.
Každopádně vliv aerodynamiky je u této shodně motorizované dvojice (MGTS/P4S) zřejmý.
Rozdíl hodnot 0-100 (0,2s) bude spíš odrazem vyšší hmotnosti MGTS (+45kg), ale pak se rozdíl postupně zvětšuje, u 0-160 už je to dvojnásobek (0,4s) a u 0-200 jde o zmiňovaný rozdíl 1,1 s.
A maximálky mluví zcela jasně, 272 vs 295 km/h.
P.S. Ty dvě desetinky rozdílu 0-200 budou zřejmě tím, že v jednom případě jde o původní těžší Macan Turbo 3.6 s Perf. Paketem, a ve druhém případě jde o novější lehčí Macan Turbo 2.9...
6. 12. 2021 15:04
Re: Fajn SUV
Nikde netvrdím, že sedan nemá lepší aerodynamiku, ale Macan není velký (nemá čelní plochu jako stodoly v podobě velkých SUV) a Cx má také slušné, takže ano bude pomalejší než Panamera se stejným motorem, ale nijak tragicky a z daných odkazů je jasné, že 100 koní navíc mu stačí na slušný náskok proti 540i, nikoliv, že je pomalejší než 540i, jak psal včera adamzprahy, naopak je rychlejší.
Avatar - white label
6. 12. 2021 17:06
Re: Fajn SUV
Jo, ve srovnání s Cayennem a spol. je to jasně zřetelný rozdíl, už jen ta celková výška je jinde.
6. 12. 2021 22:17
Re: Fajn SUV
Slušnej 500hp mercedes z milénia to pochopitelně umí o 2s rychleji:
https://fastestlaps.com/…z-sl-55-amg-2002

a to to nemá převodovku,..jen se musí vybrat správná kastle...
:-))
Avatar - iudex
6. 12. 2021 08:55
Re: Fajn SUV
Mimochodom nemecký web Porsche píše u GTS stovku za 4,5s: https://www.porsche.com/…odels/macan-gts/
Avatar - speedfred
6. 12. 2021 09:10
Re: Fajn SUV
V Šimpanzovom odkaze namerali 4s čo nie je vôbec zlé na takú krabicu a akoby "strednú" verziu modelu.
Avatar - iudex
6. 12. 2021 09:27
Re: Fajn SUV
V šimpanzovom odkaze je Turbo, teda topmodel a nie stredná verzia.
Avatar - Dinar
6. 12. 2021 09:34
Re: Fajn SUV
Je to před fl macan turbo, tj. motor stejně naladěný jako akt. GTS, proto je to srovnání ok. Ty rozdíly v sekundách (mezi různými měřeními a na růz. serverech udávanými hodnotami) jsou normální, vždycky je třeba si z toho udělat takový nějaký průměr.
Avatar - iudex
6. 12. 2021 09:40
Re: Fajn SUV
Áno, GTS sa aktuálne dotiahlo na Turbo, ale zároveň sa Turbo vypustilo, takže GTS je dnes topmodel.
Avatar - speedfred
6. 12. 2021 09:44
Re: Fajn SUV
Tak bol som v omyle že Turbo este v ponuke je.
Avatar - white label
6. 12. 2021 11:03
Re: Fajn SUV
4,5 s je hodnota bez sport chrono paketu, ale auto pod kterým píšeme ho má (stejně jako většina MGTS), takže těch 4,.3 má Standa správně, naopak tu hodnotu 0-200 má špatně, protože ta se pro změnu vztahuje k verzi bez sport chrono, takže tak trochu míchá goldeny s jonatánama. Správně je tedy 0-100 4,3 a 0-200 16,9 (0-160 10,3). A jak známo u Porsche mí vají tyhle čísla spíš rezervu a v reálu to bývá obvykle ještě lepší. Viz třeba šimpanzův odkaz, kde Macan podlezl tovární hodnotu 0-100 dokonce o celou půl sekundu! Naopak 540i ji "pouze" potvrdilo.
Avatar - white label
6. 12. 2021 02:39
Třetí facelift???
"...stuttgartští ukázali světu třetí facelift současného provedení."
Nikoli, je to "teprve" druhý facelift, takže celkově třetí verze (2014, 2018, 2021) první g. Macanu.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - woody-alien
6. 12. 2021 08:01
Re: Třetí facelift???
Na druhou stranu třetím faceliftem by se Macan posunul do kategorie nadčasových aut. Do elitního klubu těch nejlepších, které není třeba příliš měnit. Jako je (neb spíš bývalo) třeba ASX. :-[]
Avatar - speedfred
6. 12. 2021 09:05
Re: Třetí facelift???
Už som myslel že sa na legendu zabudne :-[] :-[]
Avatar - white label
6. 12. 2021 11:06
Re: Třetí facelift???
Tak tak... ;-)
6. 12. 2021 10:01
Dneska
Jsou ty auta předražený, ale tady mi ta cena přijde ok.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - fOE
6. 12. 2021 10:10
Re: Dneska
Taky mam pocit, ze cim vys clovek leze, tim vic ta cena dava smysl. Neni to zadna lace, ale ten pomer cena/vykon mi dnes paradoxne prijde lepsi "nahore" nez "dole".
Avatar - iudex
6. 12. 2021 10:30
Re: Dneska
Macan s dvojlitrom je úplný nezmysel, kúpi si ho len ten, kto musí mať nevyhnutne značku Porsche a o nič iné mu nejde. Ako píšeu hore dinar a wl, GTS bol vždy taký zlatý štandard, najlepšie value for money z daného radu, nielen výkonovo/dynamicky, ale aj z hľadiska výbavy, keď tam už nejaká výbava (na rozdiel od oholených základov) je.
Avatar - fOE
6. 12. 2021 10:44
Re: Dneska
Souhlasim sice s tim co pises, ale tak jsem to nemyslel, mluvil jsem spis obecne.
Kde HH byl pred par lety 600-800tis revir, dnes se bavime o milionu. Kde Macan S byl pred 7 lety za 1,65m tak dnes stoji 1,86m, jen o 200tis vic. Oba zdrazily o 200tis, jen na tom Macanu se to projevilo min a je tak dnes fakticky ve vztahu ke vsemu ostatnimu co se prodava vyhodnejsi.
Avatar - Emel
6. 12. 2021 11:16
Re: Dneska
V principu jo... i když to vnímání HH hodně ovlivňuje Golf a spol, který byl před těma cca. 7 lety fakt levný a teď už není.
6. 12. 2021 10:57
Re: Dneska
no, vidim to podobne. chapem, preco je Macan aj s 4 valcom ( samozrejme len kvoli cene ), ale pride mi to "nepatricne" pre Porsche. 4 valec sa nehodi do ziadneho stredne velkeho SUV. papierovo je sice 300 koni super, ale v reale to prilis dobre, na stredne velke SUV, nefunguje. do mesta ok, ale pri vyssej zatazi sa motor trapi a chybajuce dva valce velmi citit.
Avatar - fOE
6. 12. 2021 13:35
Re: Dneska
Pochazim z rel. chudych pomeru. Mam se lip nez se moji rodice kdy meli a prece bych si dovedl predstavit se mit jeste lip. Obcas si proto pripadam neskromny, nekdy dokonce az rozezrany...
... pak ale prijdu na ACZ kde 300k porsche je ok leda tak do mesta, a najednou si uvedomim, ze tak zle to zatim se mnou asi nebude. :-[] :D ;-)
Avatar - iudex
6. 12. 2021 14:35
Re: Dneska
Keď to podáš takto, môže to tak vyzerať, že 300k je nám málo ;-)
Ale za 1. základný Macan má "len" 195 kW/265k a za 2. sám asi vnímaš, že akokoľvek prefúkaný štvorvalec 2,0 proste nebude to pravé orechové pre SUV od Porsche. Už z princípu malý fúkaný benzín nie je moc vhodný pre ťažké SUV vážiace cca. 2 tony. Okrem toho čo stačí pre Hyundai, nie je akceptovateľné pre Porsche, na ktoré máš troška iné požiadavky na dynamiku (notabene pri tých cenách).
Avatar - white label
6. 12. 2021 15:04
Re: Dneska
iudex
A navíc, kdyby ten foukaný čtyřhrnek byl B4 (jako u 718), ale ne "plebejský" R4. ;-)
6. 12. 2021 16:05
Re: Dneska
nechápu, proč se někdo dovolává u překabátěné Q5ky výkonů supersportu... když jedu s dvoulitrovým Turbem v dvoutunovém SUV absolutně nemám pocit, že by mi to nějak nestačilo...
stovka za 6,5 - takhle jezdily před pár lety 3litrové nafty v prémiovém segmentu... a všichni byli nadšení, jak to strašně jede...
Avatar - white label
6. 12. 2021 16:42
Re: Dneska
Pokud si někdo kupuje Macana jako Q5 s erbem Porsche, tak mu určitě bude bez problémů ta R4 stačit. Pokud ale bude chtít Porsche primárně ne kvůli tomu erbu, ale k vůli pocitům za volantem, a vyzkouší jak R4, tak V6, bude chtít určitě V6, a to nejen k vůli výkonu. Navíc ten příplatek za V6 není ve finále tak velký, zvlášť po odečtení lepší zákl. výbavy pro V6. A pak na poměry vysokých cen příplatků (včetně úplných pitomostí, viz tady lakované lamely v int. za 40 tis.) Porsche dává příplatek za V6 opravdu smysl a jako bonus jsou k němu i lepší/větší brzdy.
6. 12. 2021 17:13
Re: Dneska
ako pise iudex ... nejde o samotny vykon ( ktory je len 265 koni, nie 300 ako som pisal ) ale o to, ze ide len o 4 valec, ktory jednoducho nestiha na tak velke auto. ak bola zakladna motorizacia 6 valec naladeny na 280koni, tak by som nepovedal ani slovo, pretoze maximalny vykon nie je uplne najdolezitejsi udaj. 2 valce jednoducho chybaju v takomto velkom aute ( obzvlast ked je to Porsche )
Avatar - white label
6. 12. 2021 17:47
Re: Dneska
fOE
Pocházím také z relativně! chudých poměrů, jako většina, co prožili dětství a dospívání v reálném socialismu. Oba moji rodiče se ještě narodili do jiných poměrů, ale to se rychle změnilo po tzv. znárodnění a vyvlastňování po roce 1948, kdy jejich rodičům (mým prarodičům) ukradli téměř vše (včetně domů kde bydleli) komunisti....

Čerstvě posílený R4 (na 265 PS, nikoli na 300 PS) určitě v pohodě stačí i na dvoutunový crossover typu Macan. Ale kupovat si auto značky Porsche filozofií "to stačí" taky není pro každého, protože ona opravdu stačí Škoda, nebo i Dacia apod., tak proč přeplácet za Porsche, když stačí něco mnohem levnějšího a taky tě to doveze z bodu a do bodu B. A když položíš klíčky od Porsche na baru, nikdo stejně nepozná, co má pod kapotou...
O koně tu primárně nejde, kdybych si měl vybrat do Macanu GTS mezi původní 360 PS V6 BiTurbo a 421 PS R4 AMG od MB, mám okamžitě jasno, a to i přes deficit 61 PS.
Avatar - white label
6. 12. 2021 16:23
Re: Dneska
Papierovo 300 koní? Kde?
I teď, po posílení základní motorizace (R4) je to "jen" 265 koní, což má i papírově pořád podstatně blíž ke 250, než ke 300.
6. 12. 2021 17:06
Re: Dneska
pravdu mas ... som si to pomylil s 718, ktora na naladeny R4 na 300koni ... moja chyba :) R4 v Prosche nejak nesledujem, ako pises, ak Porsche, tak urcite s 6valcom, inak to podla mna nema zmysel ... jedine ako "poza" pre niekoho, kto si potrpi na znacku "Porsche" a staci mu, ze ma na kapote ich znacku.
Avatar - Emel
6. 12. 2021 17:20
Re: Dneska
No takhle... k té 718, za ceníkovou cenu kolem těch 1.6M... tam mě R4 rozhodně jako póza nepřijde, naopak to beru jako řidičskou konfiguraci.
Avatar - white label
6. 12. 2021 18:02
Re: Dneska
Emel
V 718 by mně R4 rozhodně vadil, naštěstí tam Porsche R4 vůbec nedává a dává tam mnohem tradičnější B4, což je poněkud jiná káva... ;-)
Základní motorizací Macanu ale naopak není B4, nýbrž R4.
Avatar - Emel
7. 12. 2021 11:18
Re: Dneska
Hele to by mi asi bylo i jedno... třeba že má Toyobaru boxera mě taky nijak nerajcuje :-)
Avatar - white label
7. 12. 2021 11:22
Re: Dneska
Ale to je 2L atmo! motor, který logicky moc nejede...
Pro mě R4 není motor vhodný do Porsche a do 718 už vůbec ne.
B4, B6, V6, V8, V10...
Avatar - Emel
7. 12. 2021 18:58
Re: Dneska
To chápu :-)
Ale jestli B4 z BRZ nebo třeba R4 z MX-5... tak ta architektura boxera oproti klasický R4 pro mě nic moc neznamená. A stejně tak u toho Caymana, kdyby tam místo B4 byl R4 z Golfa R, tak mě to taky zásadně nevadí.
Ostatně... Alpina i 4C jsou klasický R4, ne?
Avatar - Ji/Ri
6. 12. 2021 15:05
... bejvávalo...
... pokud bych si dneska kupoval káru, určitě bych k Porsche zašel. Nicméně jejich servisní přístup jako fabriky je v porovnání s ještě nedávnou dobou,... vychcaný. Teď k autům. Je to takový vw styl... stokrát stejná krabice s průměrnou kabinou. FL spíš k horšímu, spolehlivost je už minolost. Jízdní vlastnosti skvělé, ale sterilní. Určitě bych k Porsche zašel, ale tepovku by mi zrychlila maxiálně cenovka.
Stějně tak 992, výborné, přesné, rychlé.... ale sterilní, bez emocí... a aby se člověk citil opravdu jako v Porsche - napříč modely, ale u 911 extra - tak je to o ledvinu. A když už tohle všecko položíš na stůl za solidně nakonfigurované auto, tak už to brousí někde, kde se škrábeš za ušima. Nějak se mi v poslední době Porsche míjí matrixem.

Dneska bych už Poršáka nebral.
Rozbalit vlákno
0
16. 12. 2021 07:20
Ji/Ri
Kamo, to co jsi napsal poradila Jolanda alias generator nahodnych slov? Tak zasel bys tam ale nebral to? Hele, dneska si zajdu do pizzeeky, ale uz to neni co driv, tak si nice nedam. Posedim a mezi tim napisu dalsi prispevek na auto.cz
Rozbalit vlákno
0