Genesis oficiálně představuje novou generaci své vlajkové lodi, sedanu G90. Krátce po zveřejnění prvních snímků tu jsou i bližší detaily, včetně informací o nabízených pohonných jednotkách.
Na prvý pohľad dobré, exteriér decentný, ale na pohľad odlišný od nemeckej trojky. Interiér luxusný ako sa patrí na najvyššiu triedu.
Zaujal ma motor, konečne sa objavuje elektrický kompresor. Toto bola technická fičúra, ktorej som predpovedal veľkú budúcnosť a som prekvapený, že sa doposiaľ vôbec nepresadzuje. Marí sa mi, že to použilo len Audi tuším v osemvalcovom TDI, ale inak moc nikto.
A ešte poznámka k tomuto: "Genesis oficiálně potvrdil, že v tuto chvíli se neplánuje prodej G90 na evropských trzích. Škoda, na jeho srovnání s německou luxusní trojkou bychom byli hodně zvědaví." No ak by sem takéto auto naozaj prišlo, tak by si ho okrem menežérov kórejských automobiliek v EU nikto nekúpil, proste segment lux limuzín je absolútne najkonzervatívnejší trh a neviem si predstaviť nikoho, kto by namiesto S-Klasse išiel do Hyundai (pardon, Genesisu), nech by bol akokoľvek dobrý či lacnejší. Kórejci to dobre vedia a nerobia si zbytočnú robotu.
Bohužel díky bolševickým nařízením EU máme smůlu. Tady se holt musí snižovat emise CO2. Jinde po světě si můžou lidi jezdit čím chtějí. Ale co je mi to fuk stejně si to nekoupím, ale je to moc hezký auto zevnitř i zvenku.
Audi používá elektrický kompresor u benzínového motoru už dávno například u modelů S6, S7 u 2,9 TFSI, 444 hp prodávaného mimo EU (tady je v S6 diesel).
Další kdo použil elektrický kompresor je třeba Mercedes-AMG CLS 53 také u šestiválce 3.0, 430 hp
tohle je pokus o prémii. Asi úplně nevyjde, ale rozhodně má šanci. Narozdíl od podobných ambicí Stellantisu s Lancií ve vedlejším článku. Na značce Genesis Hyundai průběžně pracuje. Značku Lancia nechal Fiat utopit.
Srovnání s DS je zdrcující. Tady je vidět, že to vždy byla naleštěná bída bez větších investic. Hyu se rozhodl udělat prémii, tak udělal prémii, prakticky bez kompromisů.
Exterier je štýlový. Ak zoberieme porovnanie s BMW ktore všade rve škaredy prasačí čumák, tak v Hyundaii pochopili, že decentnosť, luxus a štýl určuje dnes Mercedes. V skutku sa pekne pricucli na Nemecko-mercedesacky štýl ktorý je v tomto modeli cítiť. Interier je ale slabšia časť G90. Tu to nie je žiadná revolúcia ako nap. v Tusone. Tento interier už výrazne zaostáva za mercedesom. Stredový tunel, koža, kamery, polohovanie sedačiek a čo? To je luxus? Tu je vidieť, že Hyundai nikdy neurčoval trendy, ale iba vylepšoval veci prebrané od....(Toyoty a iných). S týmto modelom redefinovať luxus určite nebudú, čo sa dalo plne očakávať vzhľadom na výkon Hyundaia v tomto segmente. Ale na druhú stranu je to lacnejšia verzia auta v segmente drahých aut. Len otázne je, či si radšej nepriplatiť tých 10-20tis.€ a mať Méďu.
Třeba takové nové eSko od Mercedesu ztroskotalo dokonale. Designově nemá proti G90 absolutně žádnou hodnotu. Mercedes bohužel přistoupil na hru Tesly....
Takže jsem rád, že luxusní sedan tu bude s námi i nadále. I když nebude made in Germany... Ale made in Korea.
Hyundai, resp. Genesis opět boduje :yes::yes::yes:
A já s tebou budu souhlasit, při pohledu na současnou A8 (anonymní krabice na kolečkách), S-Klasse (zvenku bochník po xté, uvnitř přijela pouť) a chystané 7er (raději prosím to maskování nesundávejte), mi tohle auto přijde jako naprosto dokonale trefený design pro sedan lux třídy, je to majestátní a přitom elegantně lehkonohé s moderní detaily (osvětlení), vnitřek osobitý a přitom klasický, žádný kolotoč, žádný evidentní ergonomický faul, materiály a zpracování (z fotek) naprosto na úrovni. Já tleskám, tohle je designově lepší než D3, jiná věc jsou motory, celk. technika, informace jsou kusé, zatím s tím nikdo nejel, je to na jinou, resp. pozdější debatu. Takhle z fotek je G90 trefa, žádný xtý vzadu. :yes:
V Evropě se to prodávat nebude, podstatný trh bude pro G90 USA.
Tam si tahle třída stojí v prodejích takto (data za rok 2020):
S-Class - 6.600 ks
BMW 7 - 6.450
A8 - 2.400
CT6 - 3.100
Zejména ten Cadillac je dost bída na fakt, že jde o domácí auto, navíc ve srovnatelných specifikacích citelně levnější, každopádně je to kandidát na oprávněný strach, pokud jde o čísla prodejů po příchodu nové generace G90. ;-)
Takže už předem vyklizené pole? Co si asi tak bývalí zákazníci cadillacu po CT6 koupí? D3 nechtějí, jinak by ji měli, ten Genesis se jako řešení přímo nabízí...
Nástupcem má být elekrický sedan, nebot u GM se taky zbláznili a všechny modely Cadillacu maj být pouze elektrické.
Tak si ani nekoupí nic a budou jezdit veterány :-)
US automobilky už žádné velké sedany nedělaj, Lincoln Continetal taky už zkončil, poslední zástupci je neprémiové duo Chrysler 300/ Dodge Charger a pak midsize modely Cadillac CT5 a CT4. Špatná doba.