Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Elektromobily tvořily v Norsku loni dvě třetiny prodaných aut, vede tam Tesla

Elektromobily tvořily v Norsku loni téměř dvě třetiny prodaných aut, i díky daňovým úlevám se jejich prodej zvýšil o 48 procent. Na prvním místě je tam americká společnost Tesla.
Zpět na článek
5. 1. 2022 12:22
5. 1. 2022 10:14
5. 1. 2022 10:19
5. 1. 2022 17:29
Avatar - Barrichello
5. 1. 2022 09:17
Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
za pomocí dotací, restrikcí, zdanění spalováků a vše pokrytecky financováno ze zisků z prodeje ropy.

Čítankový příklad umělého křivení trhu, popření zákadů kapitalismu o volném trhu a rovných podmínkách, lhaní si do kapsy, manipulace s trhem, zvýhodnění jedné skupiny, falešnost a pokrytectví, tupá zelená neostalinistická ideologie a pavěda.

Současné Norsko je MIX toho nejhoršího z kapitalismu a toho nejhoršího ze socialismu. Krásně namixováno do smrtící verze koktejlu.
Rozbalit vlákno
56
5. 1. 2022 09:49
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
....ano..presne veliky suhlas! :yes: :*)
Avatar - KANKUNEN
5. 1. 2022 09:53
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
Z tohoto ekonomického jednání by se ekonom Ludwig von Mises zblil už před 100 lety. Na druhou stranu elektrika je v Norsku jako benzín v Saudské Arábii. Spíše člověka udivuje, proč tolik lidí ještě kupuje spalováky v zemi kde je nejdražší benzín a spalováky stojí více než EV
Avatar - Barrichello
5. 1. 2022 10:32
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
protože asi tu elektriku nechtějí ne? A radši si nuceně připlatí, dokud to ještě jde.
Avatar - Amaterasu
5. 1. 2022 11:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ungalabunga
5. 1. 2022 10:32
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
Škoda auto na Norském trhu a její "ceny od" dle konfigurátoru
Škoda Enyaq iV 50: 361 700kr (894 000CZK)
Škoda Enyaq iV 80: 469 700kr (1 161 000CZK)
Škoda Superb iV 1.4TSi DSG Ambition: 479 300kr (1 184 000CZK)
Škoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 DSG Ambition: 523 900kr (1 295 000CZK)
Škoda Octavia 1.4TSi iV DSG Ambition: 430 500kr (1 064 000CZK)

Pro srovnání
Tesla model 3 RWD: 369 900kr (914 000CZK)

Tak pokud Enyaq s největší baterií stojí míň než Superb i Kodiaq v Ambitionu tak není divu že se ty auta kupují. Otázka kterou nikdo nechce odpovídat je jestli je to efektivní a fér. Kdyby se zavedli dotace na helikoptéry tak by tu taky za chvíli všichni létali Apačem. :D
5. 1. 2022 11:17
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
me vic vadi danovy zvyhodneni nafty proti benzinu ktery u nas dela 40%, nez danovy zvyhodneni novy technologie, ktery je stejne jen docasny
5. 1. 2022 11:25
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
Sazba spotřební daně u nafty je o 22,5 % nižší než u benzínu
9,95 vs. 12,84 (na litr paliva)

https://money.cz/…branych-vyrobku/
Avatar - WinDiesel
5. 1. 2022 11:37
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
On v hrdlo lže !!!!!!!! Je to úchyl. Dotace na elektrozkraty mu ale nevadí ... :-[] :-[] :-[]
5. 1. 2022 11:37
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
to je jen polovicni pravda
nafta ma objemove o 10% vic energie nez benzin a vypusti o 10% vic CO2
tedy benzin je spotrebni dani zatizenej o (12.84*1.1-9.95)/9.95 = 42% vic nez nafta
Avatar - Amaterasu
5. 1. 2022 12:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 1. 2022 12:45
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
Ne, moje čísla nelžou.
Že litr benzínu obsahuje míň energie než litr nafty není problém daní ale benzínu. Tankujeme litry, platíme litry, spotřební daň se vztahuje k litrům. Všecko spolu hraje, rozdíl je 22,5%
Avatar - Amaterasu
5. 1. 2022 12:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 1. 2022 13:01
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
To mi řekni kdy dřív se paliva brala na hmotnost i pro koncové zákazníky. Snad někdy v pravěku ale v "současné" minulosti težko
Avatar - Amaterasu
5. 1. 2022 13:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 1. 2022 13:21
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
pokud to nesouvisí, proč jsi tu minulost vůbec zmiňoval ?

a taky nevím co je špatně že zvolili jednu z možných jednotek, tu která je pro distribuci a účtování nejvhodnější ?
5. 1. 2022 15:53
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
CNG se fakturuje podle kWh nebo MJ
teplo v GJ
jen benzin a nafta podle litru bez ohledu na energii
to nema logiku
Avatar - Amaterasu
5. 1. 2022 12:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
5. 1. 2022 14:03
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
Ty jseš takový jelito, že už to je veselý...
:-)
5. 1. 2022 19:00
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
Prečo neziapeš o megadotovaní lpg a cng kde je spotrebná daň limitne blízka nule. To sú MULTI-MILIARDY vyhodené na dotovanie lpg a cng proti benzínu a nafte :-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - Barrichello
5. 1. 2022 11:51
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
A to ještě nevíš, milý chlapče, že v listopadu a prosinci bylo danově zvýhodněné LPG a CNG, nebot za tyto dva měsíce činila sazba DPH u LPG a CNG přesně 0%

Hrozný co :-) :-) :-)
5. 1. 2022 11:56
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
i do aut na cerpacce nebo jen na topeni ??
Avatar - Barrichello
5. 1. 2022 12:52
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
i do aut na čerpačce
5. 1. 2022 13:18
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
tak v tom nevidim zadnou logiku
to byla nejspis dalsi babisovina
Avatar - Barrichello
5. 1. 2022 14:37
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
vzali to toiž kompletně, na veškerý plyn a elektřinu, nebyly žádné vyjimky či specifikace, takže se to týkalo i CNG a LPG
5. 1. 2022 14:58
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
tak to je pro StBaka babise typicky
misto aby pomoh tem nejpotrebnejsim, tak vse rozfrca a nakonec tem nejpotrebnejsim stejne nepomuze

nechapu proc ja sem byl u elektriky osvobozenej od DPH a mozna i od poplatku OZE, kdyz mam fix a navic za veskere energie (krome benzinu) ani zdaleka nedam 5% svych cistych prijmu
jestli za listopad i prosinec neplatim vedle DPH ani poplatek na OZE, tak sem mel nejspis nejlevnejsi elektriku prinejmensim za poslednich 15 roku, kdy byl zavedenej poplatek na OZE, a jinej je zoufalej proto, ze za kazdou kWh plati 5x tolik co ja

nechapu tenhle pristup
Avatar - Amaterasu
5. 1. 2022 15:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 1. 2022 12:22
Dph
To odpuštění DPH platilo i pro elektřinu (i na veřejných dobíjecích stanicích).
Avatar - Amaterasu
5. 1. 2022 11:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 1. 2022 12:07
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
jj
jen na spotrebni dani vloni - byt nafta zatizena spotrebni dani jako benzin, tedy 12.84*1.1 = 14.12 proti 9.95 = rozdil 4.17 * 6mld litru = 25mld korun jen na spotrebni dani + polovina nafty s DPH = 28mld jen za lonskej rok
nafta je zvyhodnovana dlouhodobe
muj odhad od listopadu 1989 je 300-500mld
Avatar - Amaterasu
5. 1. 2022 12:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KANKUNEN
5. 1. 2022 12:40
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
Aby to bylo spravedlivé, jak by měla být velká spotřební daň na elektřinu?
Avatar - Amaterasu
5. 1. 2022 12:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 1. 2022 13:37
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
Tvl, tolik lži! 1 MWh silovky je cca za 2800Kč, a daň z elektřiny je 28,30Kč/MWh. Pak je tam DPH 21%. Kde ty na ty demagogické čísla chodíš?
Avatar - Ja Prvni 123
5. 1. 2022 14:05
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
Nějak dobu jsem si myslel, že je blbej.

Ale nakonec jsem došel k závěru, že ne... lže a manipuluje vědomě.

Vypadá to na nějakou poruchu osobnosti. No, furt lepší, než kdyby oběti řezal žiletkama, že jo?
Jsou prostě lidi, co vnitřně potřebují škodit.
Avatar - Barrichello
5. 1. 2022 15:40
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
Na to si přišel až ted? to je ulhaný manipulátor s paranoidní schízou :-)

To už tu víme dávno :-)
Avatar - Amaterasu
5. 1. 2022 15:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
5. 1. 2022 21:48
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
nebud trapnej, bolševickej kolovrátku
Avatar - Amaterasu
5. 1. 2022 15:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 1. 2022 12:50
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
pak ale benzin a nafta musi byt zase zatizene uhlikovou dani a dani na podporu OZE.
pokud mam dobre informace, tak za elektriku z MVE (male vodni elektrarny) dostavaji nekteri majitele cca 1kc/kWh
5. 1. 2022 13:40
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
To je prd, co se za solárního boomu schválilo byla podpora 12,30 Kč/ kWh, to byl zlatý důl! Přitom samotná EE doma stála cca 3Kč/ MWh včetně distribuce, která dělá cca 40%. A na 20 let!
5. 1. 2022 15:10
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
podporu OZE prosadili sosani v 2005 i s nesmyslnym dodatkem, ze vykupni ceny na nove instalace nesmi mezirocne klesnout o vic jak 5% a s tim, ze vykupni ceny na stavajici instalace porostou s inflaci.
a jeste za vlady sosanu (premier paroubek co chtel vladnout s martanama), ERU stanovila vykupni cenu elektriky na nove instalace FVE v 2006 na 12kc/kWh, ktera odrazela tehdejsi cenu panelu a navratnost cca 15 roku.
s poklesem cen na instalace FVE se FVE zacaly vic vyplacet a tak ERU na podzim 2008 signalizoval, ze prijde boom vystavby FVE a se zakonem, ktery neumoznuje snizeni vykupnich cen na nove instalace o vic jak 5% mezirocne, je potreba v 2009 neco udelalt.
jenze na jare 2009 prisel paroubek se svejma sosanama a komousema, ke kterejm se pridal zhrzenej tlustej, a topolankovu vladu spolecne zarizli. a urednickej premier za vic jak rok od kvetna 2009 do cervna 2010 s tim zakonem neudelal vubec nic a protoze navratnost pri tehdejsich vykupnich cenach silne vzrostla, tak se jen za 2010 postavily 3/4 vsech instalaci co jsou jeste dnes.
sosanskej zakon zmenil a podporu na nove instalace zatrh az necas od 1.1.2011, ale to uz bylo pozde, protoze jak spravne pravis podpora je na 20 roku od kolaudace, a cela tahle sranda nas diky sosanum a komousum prijde na 1bln korun ...

a s inflaci, ktera je ted 6% a mozna budem radi kdyz zustane jednociferna, vykupni ceny na dotovane FVE z toho obdobi pujdou o tu inflaci nahoru.
tipuju, ze dnesni vykupni ceny FVE postavene v 2006-2010 vcetne tak nejsou 12kc/kWh ale 15-18 kc podle toho, kdy to bylo postavene
Avatar - Amaterasu
5. 1. 2022 15:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 1. 2022 13:34
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
Problém tvé fascinace je v tom, že sice nafta byla zdaněna, ale méně, než benzín, zatímco elektroauta jsou dotována! A to ti jaksi účelově uniklo! Na prodeji nafty stát na daních vydělává, na prodeji elektroauta musí norský, nizozemský, německý stát doplácet z daní ostatních, i těch co nekupují! To je k*evský rodíl, který ideologicky nevidíš!
Avatar - Ja Prvni 123
5. 1. 2022 14:07
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
Přesně tak.
Takže samoživitelky i lidé s příjmem na hranici chudoby přišpívají na hračky těm, co cítí potřebu jezdit na baterky.

To je to základní špatně.

Stojí auto 3 miliony? Chceš ho? Tak si ho kup.
5. 1. 2022 14:10
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
Jsi samoživitelka či na hranici nebo obojí?
Avatar - Amaterasu
5. 1. 2022 15:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
5. 1. 2022 15:39
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
a všiichni důchodci k tomu, z nichž většina nemá skoro na rohlík, zejména pokud žijí sami (ne v páru) a nemaj děti nebo ti na ně kašlou.
Avatar - Amaterasu
5. 1. 2022 15:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 1. 2022 19:05
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
To znamená že ich necháš pokapať? Obávam sa že ani my si na svoje dôchodky nezarobíme, na koho to hodíme o 25 rokov?
Avatar - Barrichello
5. 1. 2022 21:45
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
ale jistě že vydělali, tvrdou a poctivou prací.
Avatar - Barrichello
5. 1. 2022 21:47
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
Necháš je zdechnout bolševická zrůdo? Jako to plánují zelení neostalinističtí bolševici, nástupci pavědce Lysenka v Helmutlandu?

Někdo by v tom tragické státě už měl konečně zavřít cca milion lidí do blázince, nikam jinam ta pomatená bolševická svoloč nepatří!!!

https://www.idnes.cz/…756_automoto_fdv?…
Avatar - Amaterasu
5. 1. 2022 14:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 1. 2022 15:22
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
ale tech 300-500mld v mensim zdaneni nafty od listopadu 1989 je docela raketa, tomu se vyrovna snad jen sosanskej tunel FVE, kterej prijde na 1bln korun
je otazka, jestli ty norsky dotace nejsou vpodstate jen ve velikosti DPH, tedy pak by to byla podobna forma jako u te nafty, zejmena u neplatcu DPH.
kdyby u nas byly EV osvobozene od DPH i pro neplatce, kazdopadne by to pro spoustu lidi bylo mnohem zajimavejsi a zadny jiny pobidky by byt nemusely a ani motivace prohnat auto pro manzelku nebo pro deti pres firmu by nebyla tak velka
5. 1. 2022 11:24
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
Přesně! Odporná, pokrytecká rádoby eko diktatura! :-O :-( :no: :no: :no:
Avatar - WinDiesel
5. 1. 2022 11:38
Re: Typický přiklad uměle pokřiveného trhu
Norové = neomarxističtí pokrytci :no: :no: :no:
Avatar - Amaterasu
5. 1. 2022 11:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 1. 2022 10:14
Alespoň
nám zjistí, že tudy cesta nevede.👍😆
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Amaterasu
5. 1. 2022 11:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Stejsn
5. 1. 2022 10:19
V pořádku,
Norsko má přírodní zdroje (vodní elektrárny) a je bohaté (prodej ropy), tak si to může dovolit. Jenomže se stejný přístup diktuje státům, které si to dovolit nemohou.
Rozbalit vlákno
26
Avatar - WinDiesel
5. 1. 2022 11:40
Re: V pořádku,
Norsko je naštěstí slabé na to, any někomu něco diktovalo, vypadá to impozantně ale ve skutečnosti je to jen pár autíček, co se v Norsku prodá.
Helmuti - jo ti se snaží diktovat, v pozadí na ně žárlí a závidí jim Francouzi a mezi nimi se zmítají Španělé a Italové ...
Avatar - Amaterasu
5. 1. 2022 12:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 1. 2022 13:03
Re: V pořádku,
Hmm.
Svet proste onemocnel. A ne, coronu tim nemyslim.
Pod oknama mi za mym Puntem zaparkoval ten nejvetsi VW, SUV. Vsechny se i jmenuji stejne, tak si to nepamatuju.
A tak na to koukam, a filozofuju.
Moje Punto ma chlup pres tunu, 15 kola, spotrebu spolehlive do 6 litru... ale pry bylo neekologicke.
Ekologicka jsou pry modernejsi auta.
Jako treba ten mastodont?
Spousta hliniku, a presto tuny skoro 3? Kola 21" , takze v jedne gume vic kaucuku, nez v mych vsech, i s rezervou?
Aby jel asi stejne rychle, potrebuje trilitrovy sestivalec a pod 10 litru spotreby se nedostane?
Proto musi mala auta mizet z nabidky? Aby se prodalo o neco vic takovyhhle?
Avatar - Amaterasu
5. 1. 2022 11:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Stejsn
5. 1. 2022 12:33
Re: V pořádku,
Já nepíšu, že Norsko někomu diktuje.
Avatar - Amaterasu
5. 1. 2022 12:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
5. 1. 2022 12:55
Re: V pořádku,
čína staví jeden reaktor za druhý, totéž Indie , arabové a další.

EU je vypíná a spolehá na idiotské a nestabilní OZE + ruský plyn :-) :-) :-)

Takový jemný rozdíl vid
Avatar - Amaterasu
5. 1. 2022 13:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 1. 2022 13:04
Re: V pořádku,
jaky je podil jadra v EU indii, cine, u arabu ...??
to abychom mohli porovnavat

pripadna stavba JE je reseni za dlouhych 15-20 roku, coz je pro EU spis nereseni
kdyby do jadra nehodil v 2014 sekyru babis, mohlo se uz stavet a nekdy kolem 2035 spoustet
pochybuju, ze se u nas jeste nekdy bude stavet velka JE
Avatar - Barrichello
5. 1. 2022 13:16
Re: V pořádku,
Akorát že v Indii a Číně ta výstavba netrvá ani těch 10 let, nemají tam tuny byrokratických omezení a předpisů a Rosatom staví hodně rychle, když chce, dokonce umí i překonat původně plánované termíny.

V číně už je podíl jádra docela velký a ještě bude, až dostaví vše co maj naplánováno
5. 1. 2022 13:54
Re: V pořádku,
uz rosatom zacal aspon kopat v madarsku?
koliklalety tam maj zpozdeni ??
zapad taky nemel pred 50 lety kdy masivne stavel tolik omezeni
rozvojova china, rusko i indie jsou o pulstoleti pozadu
v cine podil jadra 5%
Avatar - Barrichello
5. 1. 2022 15:22
Re: V pořádku,
Jak dlouho stavěli Frantíci ve finsku? A o kolik překročili původní investiční plán?

Hmmm :-) :-)
5. 1. 2022 15:30
Re: V pořádku,
nechapu proc do toho tahas zabozrouty

ty tvrdis, ze rusaci JE stavej hodne rychle, coz je pro me dejme tomu 10 roku.
puvodni plan na spusteni JE v paks od rusaku byl v 2025, ale zatim toho moc nepredvedli a spusteni v nedohlednu, urcite ne v tomhle desetileti
Avatar - Barrichello
5. 1. 2022 15:37
Re: V pořádku,
V Evropě nestaví nikdo rychle, protože omezení a aktivisti a papírování. Od Běloruská dál se rychle staví.

7 let, slušný vid
https://cs.wikipedia.org/…3%A1rna_Astravec
5. 1. 2022 16:05
Re: V pořádku,
diktatury umej rychle spoustu veci
treba prinutit pilota by pristal s letadlem na jejich letisti, protoze ma na palube nekoho koho chtej
a to pilot s celou posadkou a pasazerama mohli bejt radi, ze nedopadli jako KAL007 nebo MH17

jinak - prvni plany v 1980, to na moc velkou rychlost nevypada
kazdopadne muj vzor to neni
Avatar - Barrichello
5. 1. 2022 21:45
Re: V pořádku,
Nejsou podstatné plány, ale kdy se tam prvně koplo a kdy to spustili. To je u obou reaktorů 7 let.

Rosatom v roce 1980 neexistoval :-)
Avatar - Barrichello
5. 1. 2022 13:22
Re: V pořádku,
Po dostavbě má mít Čína 27-28 jaderných rekatorů. V současnosti v provozu 15.

Drtivou většinu tvoří vlastní AP 1000 a CNP-1000 a ruské VVER 1000/1200 + rychlý reaktor v Xiapu, označovaný jako CFR-600 (obdoba ruského BN-800).

Ruské reaktory VVER + CFR-600 staví Rosatom, zbytek si staví čínani sami.
5. 1. 2022 13:51
Re: V pořádku,
china v JE vyrobi jen cca 5% elektriky
my cca 40%
musej se hodne snazik kluci sikmoci
v 2050 chtej mit 15%
Avatar - Barrichello
5. 1. 2022 13:30
Re: V pořádku,
Indie má v provozu 22 reaktorů a ve výstavbě dalších 8.
Včetně rychlého množivého reaktoru.

viz

Prototyp pětsetmegawattového rychlého množivého reaktoru (PFBR) se začal stavět v r. 2004 v Kalpakkam poblíž Madrasu. Původně měl být spuštěn v r. 2010, ale je významně zpožděn, start se očekává možná letos. Reaktor obsahuje 1 750 tun sodíkového chladiva, palivem je směs karbidů uranu (30 %) a plutonia (70 %). Má obálku z thoria a uranu, v níž se bude tvořit štěpitelný izotop U-233 a další plutonium jako příprava na thoriový palivový cyklus (viz níže). Dva další 500MW rychlé reaktory se mají stavět v Kalpakkam a plánované jsou další čtyři na jiném místě. Následovat má 1000MW rychlý reaktor s kovovým palivem, který by se už měl stát hlavním prvkem nové indické generace jaderných reaktorů.
5. 1. 2022 13:57
Re: V pořádku,
takze vzhledem k populaci nulanulaprd
a rostouci naroky tezko pokrejou JE s dobou vystavby skoro 20 roku i v idii
jinde pises 10 roku - sam vidis, ze v realu to je dvojnasobek
Avatar - Barrichello
5. 1. 2022 15:20
Re: V pořádku,
tohle sou ale množivé reaktory, kde výstavba trvá dlouho. Navíc indům to Rosatom nestaví, ty množivé.

Klasické VVER nejdou u Rosatomu déle jak 12 let, pokud nemá překážky v práci (byrokratické i technické).
Avatar - Barrichello
5. 1. 2022 15:21
Re: V pořádku,
A abys měl radost, jak Rusko zas nic neumí :-) :-)
https://atominfo.cz/…avanu-do-peveku/
5. 1. 2022 12:57
Re: V pořádku,
Ty jses dobre mimo.

To SE znamena prave, ze to nedela Norsko.

Pokud popiras bezhlave protlacovani EV obecne, pak je veskera diskuze fakt uplne zbytecna.
Avatar - Amaterasu
5. 1. 2022 13:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
5. 1. 2022 14:10
Re: V pořádku,
A už nahoře se ti dostalo souvislé odpovědi, že lžeš.

Nebo minimulně neříkáš pravdu. To podle toho, jestli jseš blbej nebo hajzl.
:-)
Avatar - Barrichello
5. 1. 2022 21:43
Re: V pořádku,
Helmuti se už naprosto zbláznili, chtějí zlikvidovat Evropu hladomorem, stejně jako stalinistický pavěděc Lysenko a další utopisti.

https://www.idnes.cz/…756_automoto_fdv?…
5. 1. 2022 17:29
Funtasticke
Najhorsie na tejto ekonomickej anomalii je, ze sa na tom odbavuju vsemozne eko elektro portaly a prezentuju to ako fantasticky uspech elektrodebility.
Pritom ked sa budu dotovat auta na raketovy pohon a budu stat tolko, co RC spalovaci model, aj to sa bude predavat na 1.mieste.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - MS-sport
5. 1. 2022 18:11
Věcnáááá!
Cena lithia v letošním roce vzrostla 5x a kobaltu 2x :-! :-! ;-)
Rozbalit vlákno
0