Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Tesla na levném modelu nepracuje. Elon Musk hlásí, že má rozjeto až moc jiných projektů

39 komentářů

Xylo
Výrobci prémiových elektrovozů (prémiových z hlediska užitkového) se výborně daří, takže není potřeba rozšiřovat portfolio. Tesla 3 a Y tvoří 97,4 % prodaných automobilů. Za loňský rok se příjmy z prodejů automobilů (ne registrací) zvýšily (Y/Y) o 73 % na více než 47 miliard USD z toho emisní povolenky jsou 1,5 miliardy USD, tam je naopak pokles o 7 %. Hrubá marže je na úrovni 29,3 %. Zisk na úrovni EBITDA je 11,6 miliardy USD, tedy 21,6 % z obratu. Zdroj: https😐/tesla-cdn.thron.com/…pdate_O7MYNE.pdf?…
Renoo
Semi nikomu chybět nebude. Že je to nesmysl, to v Tesle vědí, tak to oddalují, až to vyšumí do ztracena.
vondry87
Tak já jsem třeba opačného názoru, mně takové auto na trhu chybí. Nepotřebuju teslu, co dá 0-100 pod 4 vteřiny. Jako chtěl bych to, o tom žádná, ale ne tak moc, abych za to vysolil 1,5 M. Kdyby se jim povedlo udělat auto pod milion, které ujede těch normovaných 500 km a stovku dá pod 8s, já bych byl úplně spokojenej..
stopel
Semi Vondry, Semi...
vondry87
Díky za upozornění, je vidět, že nejsem žádnej velkej tesla fan a ty názvy mi vůbec nic neříkají a ty další produkty Tesly mě vlastně ani nezajímají, tak jsem tu část článku nečetl, automaticky jsem předpokládal, že je řeč o tom levném modelu z titulku 😢 .

Ale člověku neuškodí být občas za pitomce, alespoň budu příště pozorněji číst :-! :-! 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
Co má společného tahač s laciným autem pro rodiny???
stopel
Nic, samozrejme. Treba sa naucit citat 😊
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nojono, tak vyjde článek o laciné Tesle a Vondry o ní píše taky a do toho někdo vloží info, že tahač vyšumí... Tak pardon.
Xylo
Ono se to normálně kupuje s vratkou DPH - základní model trojky (bílá barva, 18 kola, dojezd 491 km) stojí 1 325 000, tj. 1,09 bez DPH. Jestli bude tenhle základnější model s cenou 500 + DPH tak si ho pořídím taky.
vondry87
Normálně asi jo, ale já tu možnost teď zrovna nemám, takže mám smůlu a musím brát ohled na cenu včetně DPH. Ale živnost zrušenou nemám, tak třeba se časem k zaměstnání objeví nějaký občasný drobný přivýdělek, odpočet DPH se hodí, tak bych si to samozřejmě velice rád udržel..
gutex
Výroba Semi celkem logicky začne, až se rozjede i velkoobjemová produkce článků 4680 a to bude spíš až koncem 2022. To podobné platí i pro Roadster. Že zatím neplánují entry level model je vzhledem k maržím z dosavadních veleúspěšných modelů také logické :yes: :-!
Renoo
Tesla Semi jen tak nezačne. Nemá to nic společného s novými bateriemi. Problém je užitečná hmotnost a spotřeba elektřiny. Jen ta baterie bude vážit 5 tun v základu. Nebude to kde nabíjet. Tak výkonných nabíječek bude minimum a ultra rychlé nabíjení bude velice drahé. Už teď je problém zřízení rychlých nabíječek kvůli jištění. A Tesla chce nabíječku s výkonem 1 MW. Ne všechno se Tesle podařilo a ne všechno se jí podaří. U nás je benzínka, kde tankují kamiony. Běžně tam tankují 2 najednou. Čili na nabíječce by jich bylo víc. S takovým příkonem by sežrali spotřebu dvou malých přilehlých vesnic.
Renoo
Na co by ti byl tahač Semi????
Avatar - Anonym
Anonym
To je sice pěkné, ale je potřeba zmínit i jiná data.
Čistý zisk na akcii byl v posledním kvartálu 2 USD. Pokud budeme uvažovat s tím, že akcionáři by chtěli návratnost kapitálu alespoň 5 %, musí být čistý zisk alespoň 20x větší. A lze očkávat, že Tesla bude ze zisku spíše preferovat splácení dluhů, než vyplácet dividend, protože FED asi zvedne úrokové sazby. To má Elon co dělat.
Xylo
Cena akcií je samozřejmě hodně vzdálená od reality, kterou ukazuje Výkaz zisků a ztrát. Do září 2019 byla cena někde okolo 40 USD a teď je na 940 USD. To neodpovídá realitě. Musk a další "insiders" drží jen necelých 20 % akcií, 42 % je v držení institucionálních subjektů - nejvíc má Vanguard a Blackrock. Elon je už spíše jen PR osoba 😉
Avatar - MS-sport
MS-sport
Pokud by se ty elektrovozíky z pouti nerozdávaly, tak by si to koupilo pár pitomců a konečná :-!
PowerHouse
Na Enyaq se čeká v Německu přes 6 měsíců, déle než na Teslu.
vondry87
Tak v Německu se to prodává za trochu jinou cenu viz. ceník. A to k tomu ještě dostanou dotaci..

V Německu se na to čeká a v ČR jsou toho plné sklady. To je dobrá ironie..
Avatar - MS-sport
MS-sport
souhlas :-! :yes:
Renoo
Enyaq není žádný prodejní trhák. Polotovary jsou odstavené a dodělávají se, když přijde objednávka čipů.
Avatar - MS-sport
MS-sport
Ten zásadní problém je cena a rozdíl v praktické délce dojezdu, která je o 36 procent nižší než je udaná hodnota v technických parametrech..... :-!
Renoo
Mimo jiné.... Elektriku od VW zatím nemá cenu kupovat. Hyundai je taky dost v háji. Takže zatím pořád Tesla. Uvidíme jak se pochlapí Toyota. Na reálné hodnoty a vůbec na sladění pohonu s baterkou jsem docela zvědavý.
ericn
JJ iD řada taky není v Čechách žádný hit 😉 Mluvil jsem s jedním dealerem, jak jim to jde a říkal ať si tipnu za 2021, tak jsem říkal 10ks mix a o na to 1ks iD3 a 4ks iD4, takže pecka 😒]
Xylo
Toho jsem si vůbec nevšiml, že v Německu je základní model 3 za 40 tisíc Euro, což je asi i tím že přes 40 tisíc nákupka je dotace snížena na 7500. Takže základní v bílé, 18 kola stojí 31 tisíc. Je docela zajímavé, že i tak se toho v Německu moc neprodá - jen přes 30 tisíc kusů z cca 140 tisíc prodaných po Evropě.
PS Jo ty jsi myslel Enyaq 😉 Mají tam nějakou junior verzi s 50 kWh baterkou za 34 600 Euro a udávaným dojezdem 355 km, to znamená spotřebu 14 kWh/100km to bych chtěl vidět.
Freddka
"Je docela zajímavé, že i tak se toho v Německu moc neprodá - jen přes 30 tisíc kusů z cca 140 tisíc prodaných po Evropě"

No ja bych byl opatrny s tim, ze se to neprodava.
BMW 3 se v Nemecku loni prodalo necelych 42 tisic... takze se asi dost brzy stane, ze je Tesla predbehne, pokud bude trend pokracovat.

Zaroven vsak jednim dechem dodavam, ze jejich dotace na EV jsou silene vysoke, vyrazne pokrivuji trh a jsou dlouhodobe neudrzitelne.

V podstate me to fascinuje. Vyberou dane, prerozdeli je na EV a tim podporuji Teslu, ktera je v tuto chvili hlavni problem jejich automobiloveho prumyslu... to mi neprijde zrovna nejchytrejsi strategie :-!
Xylo
Oprava - je to 35 262 kusů Tesla 3 za 2021 v Německu. Zase na druhou stranu jim zatím blokují rozjezd berlínské fabriky.
Freddka
Drive nebo pozdeji se Berlinska fabrika rozjede.

Co me docela zajima je, zda v Berline budou adresovat problemy s kvalitou.
Ja bych odhadoval, ze ano. A ve chvili, kdy Tesla 3 a Y prestanou mit problemy s kvalitou laku nebo spasovanim dilu, bude mit nemecka konkurence zase o argument mene.

Mimochodem nemec je narocny zakaznik a rozhodne tihne k nemeckym vozum, takze pokud se tam proda 35 tisic Tesel za rok, musi na tom neco byt (nejen dotace, jinak by si nekupovali Teslu).
Flajzi
Problémy s kvalitou už Tesla nemá od té chvíle, co sem vozí TM3 a TMY z Číny.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jo, to je vynikající strategie a logika. Dotovat US skrz auta a Čínu skrz baterie a zlikvidovat si vlastní průmysl.
Když už nějaké zvrácené dotace, tak snad na domácí produkty vyráběné lidmi v dané zemi/oblasti.
Flajzi
Když to bude Tesla vyrobená v Berlíně, je to ještě US auto?
Renoo
Dotace na naftu byly před dotacemi na elektriku. V Německu se nějaký pohon, který právě letí, dotuje.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Což je obecně špatně, ale tehdy to alespoň bylo v drtivé většině na domácí produkty. Případně evropské. Moc dehtů z US a Asie se do DE nevozilo.
DonVito
Me by zajimalo, co je podle tebe dobre?

Nepodporovat EV a koukat, jak evropsky automobilky cim dal vic zaostavaji?
Podporovat dal diesel?

Evropske dotace v prumeru porad nejvic podporuji evropsky prumysl.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nedovedu si představit uvažovat stylem, že stát musí zajistit, aby něčí byznys nezaostal.
Hendly
Zemědělství?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Dobré je nedotovat nikomu nic.
Freddka
Presne tak.

Jedna vec jsou nejaky regulace tj. treba ze mene ekologicka auta jsou zatizena nejakou dani jako pokutami za CO2 apod. To je podle me OK, pokud to je nejak smysluplne.

Ale uplne jina liga je plosne vybrat dane (od cele spolecnosti bez ohledu na prijem) a dotovat tim draha auta pro nejbohatsich 10% spolecnosti, kteri by na ta takova auta meli i bez dotaci, pripadne by si koupili o neco levnejsi. To je proste klasicke pokriveni trhu zasahem statu.

Cilem zjevne bylo z dani nalit prachy do automobilek pres EV, nicmene hromada tech penez jde jejich primemu konkurentovi ... :-!

Ale jak rikam, stejne to je dlouhodobe neudrzitelne. A konec koncu co nam je do toho, at si to nemci delaji jak chteji.
Xylo
To se docela divím. Za celý minulý rok se jich v Německu prodalo necelých 12 tisíc, to by asi pro Škodu neměl být až takový problém vyrobit.
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.