Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTesla na levném modelu nepracuje. Elon Musk hlásí, že má rozjeto až moc jiných projektů
39 komentářů
MS-sport
Pokud by se ty elektrovozíky z pouti nerozdávaly, tak by si to koupilo pár pitomců a konečná :-!
PowerHouse
Na Enyaq se čeká v Německu přes 6 měsíců, déle než na Teslu.
Tak v Německu se to prodává za trochu jinou cenu viz. ceník. A to k tomu ještě dostanou dotaci..
V Německu se na to čeká a v ČR jsou toho plné sklady. To je dobrá ironie..
V Německu se na to čeká a v ČR jsou toho plné sklady. To je dobrá ironie..
Enyaq není žádný prodejní trhák. Polotovary jsou odstavené a dodělávají se, když přijde objednávka čipů.
Ten zásadní problém je cena a rozdíl v praktické délce dojezdu, která je o 36 procent nižší než je udaná hodnota v technických parametrech..... :-!
Mimo jiné.... Elektriku od VW zatím nemá cenu kupovat. Hyundai je taky dost v háji. Takže zatím pořád Tesla. Uvidíme jak se pochlapí Toyota. Na reálné hodnoty a vůbec na sladění pohonu s baterkou jsem docela zvědavý.
JJ iD řada taky není v Čechách žádný hit 😉 Mluvil jsem s jedním dealerem, jak jim to jde a říkal ať si tipnu za 2021, tak jsem říkal 10ks mix a o na to 1ks iD3 a 4ks iD4, takže pecka 😒]
Toho jsem si vůbec nevšiml, že v Německu je základní model 3 za 40 tisíc Euro, což je asi i tím že přes 40 tisíc nákupka je dotace snížena na 7500. Takže základní v bílé, 18 kola stojí 31 tisíc. Je docela zajímavé, že i tak se toho v Německu moc neprodá - jen přes 30 tisíc kusů z cca 140 tisíc prodaných po Evropě.
PS Jo ty jsi myslel Enyaq 😉 Mají tam nějakou junior verzi s 50 kWh baterkou za 34 600 Euro a udávaným dojezdem 355 km, to znamená spotřebu 14 kWh/100km to bych chtěl vidět.
PS Jo ty jsi myslel Enyaq 😉 Mají tam nějakou junior verzi s 50 kWh baterkou za 34 600 Euro a udávaným dojezdem 355 km, to znamená spotřebu 14 kWh/100km to bych chtěl vidět.
"Je docela zajímavé, že i tak se toho v Německu moc neprodá - jen přes 30 tisíc kusů z cca 140 tisíc prodaných po Evropě"
No ja bych byl opatrny s tim, ze se to neprodava.
BMW 3 se v Nemecku loni prodalo necelych 42 tisic... takze se asi dost brzy stane, ze je Tesla predbehne, pokud bude trend pokracovat.
Zaroven vsak jednim dechem dodavam, ze jejich dotace na EV jsou silene vysoke, vyrazne pokrivuji trh a jsou dlouhodobe neudrzitelne.
V podstate me to fascinuje. Vyberou dane, prerozdeli je na EV a tim podporuji Teslu, ktera je v tuto chvili hlavni problem jejich automobiloveho prumyslu... to mi neprijde zrovna nejchytrejsi strategie :-!
No ja bych byl opatrny s tim, ze se to neprodava.
BMW 3 se v Nemecku loni prodalo necelych 42 tisic... takze se asi dost brzy stane, ze je Tesla predbehne, pokud bude trend pokracovat.
Zaroven vsak jednim dechem dodavam, ze jejich dotace na EV jsou silene vysoke, vyrazne pokrivuji trh a jsou dlouhodobe neudrzitelne.
V podstate me to fascinuje. Vyberou dane, prerozdeli je na EV a tim podporuji Teslu, ktera je v tuto chvili hlavni problem jejich automobiloveho prumyslu... to mi neprijde zrovna nejchytrejsi strategie :-!
Oprava - je to 35 262 kusů Tesla 3 za 2021 v Německu. Zase na druhou stranu jim zatím blokují rozjezd berlínské fabriky.
Drive nebo pozdeji se Berlinska fabrika rozjede.
Co me docela zajima je, zda v Berline budou adresovat problemy s kvalitou.
Ja bych odhadoval, ze ano. A ve chvili, kdy Tesla 3 a Y prestanou mit problemy s kvalitou laku nebo spasovanim dilu, bude mit nemecka konkurence zase o argument mene.
Mimochodem nemec je narocny zakaznik a rozhodne tihne k nemeckym vozum, takze pokud se tam proda 35 tisic Tesel za rok, musi na tom neco byt (nejen dotace, jinak by si nekupovali Teslu).
Co me docela zajima je, zda v Berline budou adresovat problemy s kvalitou.
Ja bych odhadoval, ze ano. A ve chvili, kdy Tesla 3 a Y prestanou mit problemy s kvalitou laku nebo spasovanim dilu, bude mit nemecka konkurence zase o argument mene.
Mimochodem nemec je narocny zakaznik a rozhodne tihne k nemeckym vozum, takze pokud se tam proda 35 tisic Tesel za rok, musi na tom neco byt (nejen dotace, jinak by si nekupovali Teslu).
Jo, to je vynikající strategie a logika. Dotovat US skrz auta a Čínu skrz baterie a zlikvidovat si vlastní průmysl.
Když už nějaké zvrácené dotace, tak snad na domácí produkty vyráběné lidmi v dané zemi/oblasti.
Když už nějaké zvrácené dotace, tak snad na domácí produkty vyráběné lidmi v dané zemi/oblasti.
Dotace na naftu byly před dotacemi na elektriku. V Německu se nějaký pohon, který právě letí, dotuje.
Což je obecně špatně, ale tehdy to alespoň bylo v drtivé většině na domácí produkty. Případně evropské. Moc dehtů z US a Asie se do DE nevozilo.
Me by zajimalo, co je podle tebe dobre?
Nepodporovat EV a koukat, jak evropsky automobilky cim dal vic zaostavaji?
Podporovat dal diesel?
Evropske dotace v prumeru porad nejvic podporuji evropsky prumysl.
Nepodporovat EV a koukat, jak evropsky automobilky cim dal vic zaostavaji?
Podporovat dal diesel?
Evropske dotace v prumeru porad nejvic podporuji evropsky prumysl.
Nedovedu si představit uvažovat stylem, že stát musí zajistit, aby něčí byznys nezaostal.
Dobré je nedotovat nikomu nic.
Presne tak.
Jedna vec jsou nejaky regulace tj. treba ze mene ekologicka auta jsou zatizena nejakou dani jako pokutami za CO2 apod. To je podle me OK, pokud to je nejak smysluplne.
Ale uplne jina liga je plosne vybrat dane (od cele spolecnosti bez ohledu na prijem) a dotovat tim draha auta pro nejbohatsich 10% spolecnosti, kteri by na ta takova auta meli i bez dotaci, pripadne by si koupili o neco levnejsi. To je proste klasicke pokriveni trhu zasahem statu.
Cilem zjevne bylo z dani nalit prachy do automobilek pres EV, nicmene hromada tech penez jde jejich primemu konkurentovi ... :-!
Ale jak rikam, stejne to je dlouhodobe neudrzitelne. A konec koncu co nam je do toho, at si to nemci delaji jak chteji.
Jedna vec jsou nejaky regulace tj. treba ze mene ekologicka auta jsou zatizena nejakou dani jako pokutami za CO2 apod. To je podle me OK, pokud to je nejak smysluplne.
Ale uplne jina liga je plosne vybrat dane (od cele spolecnosti bez ohledu na prijem) a dotovat tim draha auta pro nejbohatsich 10% spolecnosti, kteri by na ta takova auta meli i bez dotaci, pripadne by si koupili o neco levnejsi. To je proste klasicke pokriveni trhu zasahem statu.
Cilem zjevne bylo z dani nalit prachy do automobilek pres EV, nicmene hromada tech penez jde jejich primemu konkurentovi ... :-!
Ale jak rikam, stejne to je dlouhodobe neudrzitelne. A konec koncu co nam je do toho, at si to nemci delaji jak chteji.
To se docela divím. Za celý minulý rok se jich v Německu prodalo necelých 12 tisíc, to by asi pro Škodu neměl být až takový problém vyrobit.
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ale člověku neuškodí být občas za pitomce, alespoň budu příště pozorněji číst :-! :-! 😄
Čistý zisk na akcii byl v posledním kvartálu 2 USD. Pokud budeme uvažovat s tím, že akcionáři by chtěli návratnost kapitálu alespoň 5 %, musí být čistý zisk alespoň 20x větší. A lze očkávat, že Tesla bude ze zisku spíše preferovat splácení dluhů, než vyplácet dividend, protože FED asi zvedne úrokové sazby. To má Elon co dělat.